Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Zagospodarowanie terenu przy dworcu wschodnim w Starachowicach”.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Starachowice
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009892
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Radomska 45
1.5.2.) Miejscowość: Starachowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 27-200
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 041-273-82-75
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@starachowice.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://starachowice.eu/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Zagospodarowanie terenu przy dworcu wschodnim w Starachowicach”.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b841dc1d-75e0-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00010635
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-25
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001188/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.13 Modernizacja dworca wschodniego. Nadzór inwestorski.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Poprawa komunikacji publicznej w Starachowicach poprzez modernizację infrastruktury i zakup taboru niskoemisyjnego” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (więcej w pkt 1 SWZ)
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.um.starachowice.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającyma Wykonawcami odbywa się przy użyciu: https://miniportal.uzp.gov.pl/,https://epuap.gov.pl/wps/portal,poczty elektronicznej:zamowienia@starachowice.eu
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawcy składający oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, muszą posiadać konto na Platformie ePUAP. Wykonawca przesyła w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, zaszyfrowaną ofertę przez „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”.Do zaszyfrowania oferty nie jest potrzebna ani aplikacja do szyfrowania ofert, ani plik z kluczem publicznym. Cały proces szyfrowania ma miejsce na stronie miniPortal.uzp.gov.pl i został opisany w załączniku do SWZ „Instrukcja użytkownika systemu https://miniportal.uzp.gov.pl/”. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały ww. Instrukcji. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, oświadczeń lub oraz innych dokumentów i informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składaniaofert).Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia, wymiana informacji oraz przekazywanie dokumentów lub oświadczeń między Zamawiającym a Wykonawcą,z uwzględnieniem wyjątków określonych w ustawie Pzp, odbywać się będzie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP, udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji) lub za pomocą poczty elektronicznej, na wskazany adres e-mail. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP, TED lub ID postępowania).Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej poprzez e – mail: zamowienia@starachowice.eu. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń Wykonawca składa jako załączniki.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych orazuchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Starachowicach,ul. Radomska 45, 27-200 Starachowice, tel. (41) 273-82- 75.inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie Miejskim w Starachowicach jest Pan WojciechGawęcki; e-mail: wojciech.gawecki@starachowice.eu Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODOw celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówieniapublicznego prowadzonym w trybie podstawowym;odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz 74 ustawy z dnia11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”; Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 10 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, (jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy);obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22RODO;posiada Pani/Pan:na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO, przy czym prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego, a także nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczącychnarusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 ustawy Prawo zamówieńpublicznych: Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. W postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.4.2021.HE
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn.: „Zagospodarowanie terenu przy dworcu wschodnim w Starachowicach”.Zamówienie obejmuje świadczenie usługi w okresie realizacji inwestycji oraz w okresie rękojmi za wady, polegającej na koordynacji, zarządzaniu, kontroli, nadzorowaniu i rozliczeniu robót budowlanych, w tym ewentualnych robót dodatkowych i zamiennych.Główny zakres zamówienia obejmuje rozbudowę ulicy Kolejowej – dwukierunkowej ulicy klasy technicznej Z, o szerokości 7 m poprzez:budowę w obszarze dworca jednokierunkowych dróg manewrowych zapewniających rozdzielenie ruchu autobusów, busów oraz taksówek oraz dojazd do miejsc parkingowych, korektę wyspy nieprzejezdnej, skrzyżowania dróg powiatowych, budowę zatoki autobusowej ze zjazdami i ciągiem pieszym po północnej stronie ulicy Kolejowej na wysokości budynku dworca, przebudowę zjazdów, budowę i przebudowę chodników, budowę drogi rowerowej i parkingów dla rowerów, budowę podłużnych peronów komunikacji wraz z przystankami autobusowymi przeznaczonych dla autobusów, busów oraz pojazdów taxi, odtworzenie zjazdów do nieruchomości, budowę miejsc parkingowych, w tym dla niepełnosprawnych, przebudowę sieci elektroenergetycznej w celu zapewnienia zasilania peronów oraz oświetlenia terenu dworca wraz z monitoringiem,budowę kanału technologicznego,usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi, budowę urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i elementów małej architektury,budowę ogrodzenia i bramy na tereny PKP,rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz wycinkę kolidującej zieleni, zagospodarowanie zieleni niskiej oraz nasadzenia kompensujące wycinkę, zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.Planowana inwestycja swoim zakresem obejmuje rejon dworca wschodniego w Starachowicach. W ramach opracowania planuje się budowę drogi dwukierunkowej oznaczonej w MPZP jako 1KDZ zapewniającej dojazd do miejsc parkingowych wraz z budową miejsc parkingowych i odtworzeniem dojazdu do obiektów PKP. Na terenie placu dworcowego przewiduje się budowę drogi rowerowej, parkingu dla rowerów oraz chodników, a także odtworzenie zjazdów do nieruchomości. Inwestycja wymusza przebudowę sieci elektroenergetycznej oraz oświetlenia terenu dworca, budowę sieci teletechnicznej dla zapewnienia funkcjonowania sieci teleinformatycznej (Wi-Fi) oraz usunięcie kolizji z sieciami sanitarnymi, teletechnicznymi i elektroenergetycznymi. Nowy układ drogowy wymaga ponadto budowy urządzeń odwadniających dla zapewnienia odprowadzenia wód opadowych do istniejącej kanalizacji deszczowej, budowy urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, rozbiórkę elementów kolidujących z inwestycją oraz zabezpieczenie pozostałych elementów istniejącej infrastruktury przed możliwą kolizją z projektowaną infrastrukturą.Szczegółowo zakres robót budowlanych opisuje dokumentacja projektowa załączona do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na wykonanie robót budowlanych (opublikowanej na stronie BIP zamawiającego).Zamówienie jest finansowane ze środków Unii Europejskiej: „Poprawa komunikacji publicznej w Starachowicach poprzez modernizację infrastruktury i zakup taboru niskoemisyjnego” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnegow ramach Działania 3.4 „Strategia niskoemisyjna, wsparcie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej” Osi 3 „Efektywna i zielona energia” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.Okres rękojmi za wady wynosić będzie, zgodnie z ofertą wykonawcy robót budowlanych- 84 miesiące, od dnia odbioru końcowego nadzorowanych robót budowlanych.W załączeniu projekt umowy, w której określono szczegółowo m.in. przedmiot zamówienia, terminy realizacji, zasady rozliczenia i płatności a także obowiązki Wykonawcy nadzoru inwestorskiego.Ze względu na charakter czynności objętych zamówieniem Zamawiający nie wymaga zatrudnienia osób biorących udział w realizacji zamówienia na podstawie stosunku pracy. Termin wykonania zamówienia – wymagany – do dnia odbioru końcowego robót budowlanych i przedstawienia przez Wykonawcę rozliczenia robót, tj. około 7 miesięcy od dnia podpisania umowy. Planowany termin zakończenia robót budowlanych – do dnia 15.10.2021 r.