Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji: „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap I” oraz „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap II”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIASTO ELBLĄG NA PRAWACH POWIATU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 170747715
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Łączności 1
1.5.2.) Miejscowość: Elbląg
1.5.3.) Kod pocztowy: 82-300
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL621 - Elbląski
1.5.7.) Numer telefonu: +48 552393125
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dzp@umelblag.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: elblag.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
administracja samorządowa
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji: „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap I” oraz „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap II”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-40f0666d-82ff-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00018478
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002308/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Budowa odcinka drogi powiatowej ulicy Wschodniej w Elblągu - nadzór inwestorski
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://um-elblag.samorzady.pl/kat/id/57 oraz https://miniportal.uzp.gov.pl/3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej dzp@umelblag.pl. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż składane wraz z ofertą), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal, a także za pomocą poczty elektronicznej, email dzp@umelblag.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). Ofertę, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. Forma elektroniczna to postać elektroniczna opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa RadyMinistrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu MinistraRozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miasto Elbląg z siedzibą przy ul. Łączności 1, 82-300 Elbląg, reprezentowana przez: Prezydenta Miasta Elbląg. 1) Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, kontakt: tel. 55 239 33 28, email: iod@umelblag.pl 2) Dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego DZP.271.9.2021.PL Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji: „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap I” oraz „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap II” prowadzonym w trybie podstawowym, na podstawie ustawy Pzp. 3) Dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa, między innymi Krajowej Izbie Odwoławczej w ramach prowadzenia postępowania odwoławczego. 4) Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w ppkt 2) celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa. 5) Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, tj. ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. 6) Posiadają Państwo prawo do: - dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania* - złożenia skargi do organu nadzorczego: Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa. * Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników. Żądanie ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. Zamawiający dodatkowo informuje, że: 1) Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków tych należą m.in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (vide: art. 13 ust. 4). 2) Wykonawca będzie musiał wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazujeZamawiającemu i których dane pośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. W związku z powyższym Zamawiający oczekuje, że Wykonawca złoży oświadczenie o treści: „Oświadczamy, że wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskaliśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.” (Wykonawca nie musi składać ww. oświadczenia w przypadku gdy nie przekazuje danych osobowych innych niż bezpośrednio jego dotyczących lub zachodzi wyłączenie stosowania obowiązku informacyjnego, stosownie do art. 13 ust. 4 lub art. 14 ust. 5 RODO).
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.271.9.2021.PL
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiot zamówienia: Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji: „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap I” oraz „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap II” Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu przy realizacji inwestycji: „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap I” oraz „Budowa drogi powiatowej ul. Wschodniej w Elblągu etap II”, tj. przygotowaniu, zarządzaniu i nadzorze nad realizacją inwestycji (Projektu), który obejmuje zaprojektowanie i wykonanie łącznie ok. 1,71 km odcinka nowej drogi powiatowej. 2. Zakres usługi, stanowiącej przedmiot zamówienia obejmuje: 1) Aktualizację wraz z optymalizacją i dostosowaniem do aktualnych uwarunkowań posiadanego przez Zamawiającego Programu funkcjonalno - użytkowego (PFU) dla budowy drogi powiatowej ul. Wschodniej etap I o przewidywanej długości ok. 910,00m (od ul. Łęczyckiej do leśniczówki Dębica) wraz ze szczegółowym wyliczeniem aktualnej, szacunkowej wartości wybudowania drogi oraz z oszacowaniem kosztów odszkodowań za przejęcie terenów prywatnych niezbędnych do wybudowania drogi. 2) Wykonanie Programu funkcjonalno – użytkowego (PFU) dla budowy drogi powiatowej ul. Wschodniej etap II o przewidywanej długości 800 m (od leśniczówki Dębica do skrzyżowania z ul. Sybiraków wraz z tym skrzyżowaniem) wraz z szczegółowym wyliczeniem aktualnej szacunkowej wartości wybudowania drogi oraz z oszacowaniem kosztów odszkodowań za przejęcie terenów prywatnych niezbędnych do wybudowania drogi. 3) Współpracę z Zamawiającym przy opracowaniu Specyfikacji Warunków Zamówienia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zaprojektowanie i wybudowanie drogi powiatowej ul. Wschodniej etap I oraz udział w tym postępowaniu i wyborze wykonawcy dla tego zadania, przeprowadzonego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zgodnie z procedurami wewnętrznymi obowiązującymi w Urzędzie Miejskim w Elblągu w tym zakresie, ustalającymi czynności techniczne wewnętrznych procedur postępowania przy udzielaniu przez Gminę - Miasto Elbląg zamówień publicznych, których wartości jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych. 4) Współpracę z Zamawiającym przy opracowaniu Specyfikacji Warunków Zamówienia do postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zaprojektowanie i wybudowanie drogi powiatowej ul. Wschodniej etap II oraz udział w tym postępowaniu i wyborze wykonawcy dla tego zadania, przeprowadzonego zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zgodnie z procedurami wewnętrznymi obowiązującymi w Urzędzie Miejskim w Elblągu w tym zakresie, ustalającymi czynności techniczne wewnętrznych procedur postępowania przy udzielaniu przez Gminę - Miasto Elbląg zamówień publicznych, których wartości jest równa lub przekracza kwotę 130 000 złotych. 5) Wykonanie analizy prawidłowości wykonanej przez wybranego wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w pkt. 3) dokumentacji projektowej budowy powiatowej ul. Wschodniej etap I, pod względem zgodności z założeniami Programu funkcjonalno – użytkowego (PFU), prawidłowości zastosowanych rozwiązań wraz ze sporządzeniem raportu z analizy-oceny oraz wniosków w zakresie ewentualnej korekty oraz usunięcia wad i usterek tej dokumentacji. 6) Wykonanie analizy prawidłowości wykonanej przez wybranego wykonawcę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w pkt. 4) dokumentacji projektowej budowy ul. Wschodniej etap II, pod względem zgodności z założeniami Programu funkcjonalno – użytkowego (PFU), prawidłowości zastosowanych rozwiązań wraz ze sporządzeniem raportu z analizy-oceny oraz wniosków w zakresie ewentualnej korekty oraz usunięcia wad i usterek tej dokumentacji. 7) Zarządzanie i kierowanie procesem inwestycyjnym oraz pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w trakcie budowy ul. Wschodniej etap I, prowadzenie rozliczeń bieżących (w trakcie trwania inwestycji) osobno na każdą z branż, rozliczenie inwestycji i przygotowanie przekazania środków trwałych osobno na każdą z branż oraz obsługa okresu gwarancyjnego. 8) Zarządzanie i kierowanie procesem inwestycyjnym, kierowanie oraz pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu w trakcie budowy ul. Wschodniej etap II prowadzenie rozliczeń bieżących (w trakcie trwania inwestycji) osobno na każdą z branż, rozliczenie inwestycji i przygotowanie przekazania środków trwałych osobno na każdą z branż oraz obsługa okresu gwarancyjnego. 3. Zamawiający wymaga aby Wykonawca przy aktualizacji PFU uwzględnił założenia i propozycje rozwiązań technicznych dla zadania inwestycyjnego wymienionego w pkt V. ppkt 2. poz. 1) wskazane w posiadanym przez Zamawiającego PFU dla budowy drogi powiatowej - ul. Wschodniej - bis w Elblągu wykonanym w 2011 r. przez Biuro Inwestycyjne Projektowanie i Nadzory inż. Wincenty Kulbacki ul. H. Nitschmanna 30-32 E, 82-300 Elbląg oraz dokumentacji projektowej dla realizacji inwestycji (projektu): budowa drogi powiatowej – ul. Wschodniej-bis w Elblągu wykonanej w 2013 r. przez BIURO PROJEKTOWO-KONSULTINGOWE KONTRAKT sp. z o.o. ul. Beethovena 115, 80-171 Gdańsk. 4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przy wykonaniu PFU uwzględnił propozycje rozwiązań technicznych dla zadania inwestycyjnego wymienionego w pkt V. ppkt 2. poz. 2) wskazane w dokumentacji projektowej budowy obwodnicy wschodniej miasta Elbląga wraz z jej powiązaniem z istniejącym układem komunikacyjnym w ramach projektu „Europark-przygotowanie atrakcyjnych terenów inwestycyjnych etap II – budowa drogi G 2/2 i G 1/2 wykonane w 2014 r. przez BIURO PROJEKTOWO-KONSULTINGOWE KONTRAKT sp. z o.o. ul. Beethovena 115, 80-171 Gdańsk. 5. Na etapie sporządzania PFU, o których mowa w pkt V. ppkt 2. poz. 1) i 2) Wykonawca dokona szczegółowej analizy rozwiązań projektowych zawartych w dokumentacjach projektowych, o których mowa w pkt V. ppkt 3 i 4 i dokona weryfikacji założeń projektowych pod kątem ich optymalizacji oraz rozważenia rozwiązań alternatywnych i zamiennych, które przyczynią się do zmniejszenia kosztów realizacji inwestycji, a jednocześnie gwarantować będą pełną funkcjonalność i poprawność techniczną. 6. Zamówienie polegające na: „Budowie drogi powiatowej - ul. Wschodniej w Elblągu etap I” i „Budowie drogi powiatowej - ul. Wschodniej w Elblągu etap II” będą realizowane przy udziale środków zewnętrznych. Zamawiający zakłada, że przygotowanie i przeprowadzenie postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych (postępowanie w trybie zaprojektuj – zbuduj) nastąpi w III i IV kwartale 2021 r. a opracowanie dokumentacji projektowej nastąpi w II kwartale 2022 r. W przypadku braku przyznania dofinansowania zewnętrznego Zamawiający przewiduje możliwość rezygnacji z wykonania część przedmiotu zamówienia, dotyczącej zakresu określonego w pkt V. ppkt 2. poz. od 5) do 8). Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, pozostałe wymagania oraz obowiązki zawiera projekt umowy stanowiący ZAŁĄCZNIK NR 3 do SWZ. 7. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę gwarancji na okres 60 miesięcy, licząc od daty zawarcia umowy. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przedmiotu zamówienia przez okres obowiązywania gwarancji, na zasadach określonych w kodeksie cywilnym.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71540000-5 - Usługi zarządzania budową
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 48 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: czas reakcji
4.3.6.) Waga: 10,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie Inżyniera kontraktu
4.3.6.) Waga: 30
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4