Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Opracowanie analizy porealizacyjnej dla zrealizowanych zadań w zakresie emisji hałasu oraz monitoringu przyrodniczego z podziałem na zadania częściowe
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Świętokrzyskie -Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich
1.3.) Oddział zamawiającego: Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 291009337
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Jagiellońska 72
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-602
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.7.) Numer telefonu: 41 347-04-71
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@szdw.kielce.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szdw.kielce.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Opracowanie analizy porealizacyjnej dla zrealizowanych zadań w zakresie emisji hałasu oraz monitoringu przyrodniczego z podziałem na zadania częściowe
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8919bfb3-8315-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00017605
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-03-15
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002790/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Analiza akustyczna - pomiar hałasu oraz analiza w zakresie monitoringu przyrodniczego
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://szdw-kielce.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://szdw-kielce.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Rejestracja i korzystanie z Platformy jest bezpłatne. Dokonując rejestracji Wykonawca akceptuje regulamin korzystania z Platformy. Rejestracja i korzystanie z Platformy wymaga zapoznania się z Instrukcją Użytkowników udostępnioną na Platformie pod linkiem:https://szdwkielce.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html 2. Zgodnie z 67 ustawy p.z.p., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane z korzystaniem z Platformy:1) Wymagania techniczne, jakimmusi odpowiadać sprzęt komputerowych Wykonawcy, aby móc korzystać z Platformy:a) Dopuszczalne przeglądarki internetowe: - Internet Explorer 8, Internet Explorer 9, Internet Explorer 10, Internet Explorer 11,- Google Chrome 31;- Mozilla Firefox 26, - Opera 18; 2) Pozostałe wymagania techniczne:a) dostęp do sieci internet;b) obsługa przez przeglądarkę protokołu XMLHttpRequest – ajax;c) włączona obsługa JavaScript;d) zalecana szybkość łącza internetowego powyżej 500 KB/s;e) zainstalowany Acrobat Reader;f) zainstalowane środowisko uruchomieniowe Java - Java SE RuntimeEnvironment 6Update 24 lub nowszy.3) Oświadczenia lub dokumenty przekazywane za pośrednictwem środka komunikacji elektronicznej przesyła się w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie § 2 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej wpostępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020r. poz. 2452). Równocześnie Zamawiający rekomenduje na format danych przesyłanych plików: .pdf. 4) Wspierane są rozwiązania dostarczane przez firmy: - Polskie Centrum Certyfikacji Elektronicznej Sigillum Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A.- Centrum Obsługi Podpisu Elektronicznego Szafir Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.- Powszechne Centrum Certyfikacji Certum firmy UnizetoTechnologies SA.- Kwalifikowane Centrum certyfikacji Kluczy CenCert firmy Safe Technologies S.A.Uwaga. Wymagane jest korzystanie z czytników w pełni kompatybilnych z kartą. Np. w karty dostarczonej przez firmę Certum należy również używać czytnika dostarczonego przez firmę Certum. Poprawność działania podpisu elektronicznego uzależniona jest od działania aplikacjiLogintrade oraz Operatora podpisu elektronicznego. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów prosimy o kontakt z działemHelpdesk Logintrade: +48 71 787 35 34
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: nie doyczy
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje w zakresie RODO zostały wskazane w Rozdziale II SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Informacje w zakresie RODO zostały wskazane w Rozdziale II SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 7/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opracowanie analizy porealizacyjnej dla zrealizowanych zadań: Zadanie nr 1: Budowa obwodnicy Pińczowa - w zakresie emisji hałasu oraz monitoringu przyrodniczego.Przedmiotem zamówienia jest:1) Monitoring przyrodniczy w zakresie określenia skuteczności zaprojektowanych przejść dla zwierząt oraz kontroli ich stanu technicznego.W okresie 1 roku po oddaniu drogi do eksploatacji rozpocząć kontrolę wykorzystania przejść dla zwierząt i prowadzić co najmniej przez 3 lata, z częstotliwością min. 3 razy w roku. Kontrola przejść dla płazów powinna odbywać się co najmniej 2 razy w roku, w trakcie migracji wiosennych oraz w trakcie migracji jesiennych, przez 3 lata.Za każdy rok prowadzenia monitoringu należy przedłożyć opracowanie zawierające informacje o stanie technicznym przejść oraz sposobach i terminie ewentualnych napraw, a także opis metod przeprowadzonych badań i informacje dotyczące wykorzystania przejść dla zwierząt.2) Analiza porealizacyjna w zakresie:• emisji hałasu na tereny chronione akustycznie.Sprawdzające pomiary emisji hałasu, które określą stopień i zasięg rzeczywistego oddziaływania przedsięwzięcia na tereny chronione akustycznie należy wykonać w punktach zlokalizowanych na działkach: 222/2, 240/1, 228/1, 250/2, 231/2, 266, 164, 290 po 1 roku od oddania obiektu do użytkowania i przedstawić w terminie 6 miesięcy od wyżej wymienionego terminu oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny.3) Pomiary kontrolne W przypadku zrealizowania obwodnicy Pińczowa należy wykonać pomiary kontrolne na zabudowie akustycznej chronionej, na której wg stanu prognozowanego (po wybudowaniu obwodnicy) występują przekroczenia dopuszczalnych poziomów wartości hałasu. Są to budynki na działkach 56/2, 37/1, 48/2, 51. Pomiary kontrolne należy wykonać w terminie 1 roku od oddania obwodnicy do użytkowania.Dodatkowo Zamawiający wskazuje 5 punktach pomiarowych. Przed wykonaniem pomiarów ostateczną lokalizację punktów należy uzgodnić z Zamawiającym.Oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny należy wykonać w 17 punktach pomiarowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71313440-1 - Usługi oceny wpływu na środowisko naturalne (EIA) dla projektu budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opracowanie analizy porealizacyjnej dla zrealizowanych zadań: Zadanie nr 2: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 728 na odcinku Radoszyce – Łopuszno - w zakresie emisji hałasu oraz monitoringu przyrodniczego.Przedmiotem zamówienia jest:1) Monitoring przyrodniczy w zakresie określenia skuteczności zaprojektowanych przejść dla zwierząt oraz kontroli ich stanu technicznego.1. Niezwłocznie po podpisaniu umowy (najpóźniej do końca czerwca 2021r.) należy przeprowadzić monitoring stanu przejść dla zwierząt oraz ich otoczenia, w tym stanu urządzeń naprowadzających, kontroli drożności przepustów, kontroli rozwoju roślinności naprowadzającej zwierzęta na przejścia.2. Monitoring środowiskowy w zakresie zbadania efektywności wykorzystania przejść dla zwierząt należy rozpocząć w okresie do 1 roku po oddaniu inwestycji do eksploatacji i prowadzić przez co najmniej 3 lata:- kontrola przejść dla płazów powinna odbywać się 2 razy w roku, tj. w czasie migracji wiosennych oraz jesiennych; - dla zwierząt innych niż płazy z częstotliwością min. 2 razy w roku.Za każdy rok prowadzenia monitoringu należy sporządzić opracowanie zawierające informacje o stanie technicznym przejść oraz sposobach i terminie ewentualnych napraw, opis metod przeprowadzonych badań i informacje dotyczące wykorzystania przejść przez zwierzęta, a także w razie potrzeby określać i wdrażać działania zapewniające funkcjonalność przejść dla zwierząt.Po zakończeniu monitoringu (po upływie trzech lat) należy przedłożyć jego wyniki właściwemu Organowi. W raporcie z monitoringu uwzględnić wyniki dla każdego roku prowadzenia badań.W razie konieczności należy wprowadzić dodatkowe rozwiązania, jeżeli z monitoringu wyniknie taka konieczność.2) Analiza porealizacyjna w zakresie:• emisji hałasu na tereny chronione akustycznie.Należy wykonać pomiary poziomu hałasu, w celu oceny skuteczności zastosowanych zabezpieczeń przed hałasem. Pomiary należy wykonać w następujących punktach pomiarowych:- Radoszyce, obręb 0025 – działka o nr ewid.: 8409/2- Radoska, obręb 0024 – działki o nr ewid: 359; 360; 307; 388; 389; 390; 6784;- Kapałów, obręb 0011 – działki o nr ewid: 156; 221; 217; 202; 225; 246; 267/2; 390; 427; 437/1; 440;- Mularzów, obręb 0018 – działki o nr ewid: 63; 90; 94/1;- Jóźwików, obręb 0009 – działki o nr ewid: 78/1; 80; 82; 99; 98/2; 102; 104/3; 87; 106; 105; 89, 111; 112; 93/1; 94;- Sarbice Pierwsze, obręb 0042 – działka o nr ewid: 409/1.Analiza porealizacyjna winna zostać sporządzona w terminie 1 roku od dania oddania obiektu do użytkowania i przedstawiona w zakresie wpływu na klimat akustyczny terenów chronionych, w terminie 18 miesięcy od dnia oddania obiektu do użytkowania.Oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny należy wykonać w 38 punktach pomiarowych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71313440-1 - Usługi oceny wpływu na środowisko naturalne (EIA) dla projektu budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2023-12-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Opracowanie analizy porealizacyjnej dla zrealizowanych zadań: Zadanie nr 3: Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 768 na odcinku Jędrzejów - granica województwa wraz z obwodnicą miejscowości Jędrzejów - w zakresie emisji hałasu.Przedmiotem zamówienia jest:- przeprowadzenie analizy porealizacyjnej po upływie 1 roku od oddania obiektu do użytkowania w zakresie: wykonania sprawdzających pomiarów emisji hałasu, które określą stopień i zasięg rzeczywistego oddziaływania przedsięwzięcia na tereny chronione akustycznie.Oddziaływania inwestycji na klimat akustyczny należy wykonać w 13 punktach pomiarowych (w tym w 2 punktach dwukrotnie).- wykonanie pomiarów w dwóch punktach pomiarowych najbardziej narażonych na oddziaływanie akustyczne i przedstawienie wyników w postaci sprawozdania z pomiarów hałasu komunikacyjnego.Realizację przedmiotu w zakresie pomiaru w 2 punktach należy rozpocząć niezwłocznie po podpisaniu umowy. Sprawozdanie z pomiarów hałasu komunikacyjnego – należy przedłożyć Zamawiającemu w terminie 2 tygodni po podpisaniu umowy.Pomiary należy wykonać przy budynkach mieszkalnych znajdujących się jak najbliżej drogi.Pomiary hałasu należy wykonać w zakresie zgodnym z punktem IV decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla punktów pomiarowych: - w miejscowości Piaski: 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, - w trzech punktach gdzie zastosowano cichą nawierzchnię tj. w km 2+490 – 2+900,- dodatkowo w punkcie nałożonym przez WIOŚ na posesji zlokalizowanej w miejscowości Piaski 55,- dodatkowo w dwóch punktach pomiarowych najbardziej narażonych na oddziaływanie akustyczne.Przed wykonaniem pomiarów ostateczną lokalizację punktów należy uzgodnić z Zamawiającym.Termin przeprowadzenia pomiarów – jednokrotnie w miesiącu sierpniu 2021 roku.
4.2.6.) Główny kod CPV: 71313440-1 - Usługi oceny wpływu na środowisko naturalne (EIA) dla projektu budowlanego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja i rękojmia
4.3.6.) Waga: 40
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
Sposób oceny ofert został szczegółowo określony w Rozdziale XIX SWZ4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej:Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zrealizował (zakończył) co najmniej 1 zamówienie w zakresie przeprowadzenia monitoringu przyrodniczego wraz z opracowaniem analizy porealizacyjnej dla drogi klasy minimum G. Spełnienie powyższego warunku uprawnia do złożenia oferty na dowolną ilość zadań.5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:1) Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r.poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 4 do SWZ;2) Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem,jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowaw ust. 1 pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami, jegodziałalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury.Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, zewskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organemsamorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. Dokument, o którym mowa powyżej, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują: 1) Wykaz usług, wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających sięlub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających,czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeliwykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny byćwystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy - Załącznik nr 5 do SWZ
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
nie dotyczySEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzieleniezamówienia, oświadczenia, o których mowa w Rozdziale X ust. 1 SWZ, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia , mogąpolegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonują usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia wskazują w formularzu oferty, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. 4. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zakres zmian umowy został wskazany w Załączniku nr 6 - Wzór umowy7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy