Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Usługa w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwienia odpadów
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT WETERYNARII W OLSZTYNIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000092663
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Szarych Szeregów 7
1.5.2.) Miejscowość: Olsztyn
1.5.3.) Kod pocztowy: 10-072
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL622 - Olsztyński
1.5.7.) Numer telefonu: 89 524 14 50
1.5.8.) Numer faksu: 89 524 14 77
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wiwolsztyn@olsztyn.wiw.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.olsztyn.wiw.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
działalność administracji publicznej w zakresie bezpieczeństwa żywności, pasz, utylizacji, nadzoru farmaceutycznego, bezpieczeństwa i ochrony zdrowia zwierząt oraz w zakresie wykonywania badań lab.
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Usługa w zakresie odbioru, transportu i unieszkodliwienia odpadów
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-54ad6ab9-b4c9-11ec-9f44-6e63702cb2f7
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00110639
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-04-05
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00014607/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Usługa odbioru, transportu i unieszkodliwienia odpadów
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://www.olsztyn.wiw.gov.pl/bip/przetargi
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://www.olsztyn.wiw.gov.pl/bip/przetargi
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu:
a) miniPortalu, dostępnego pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
b) ePUAPu, dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal
oraz
c) poczty elektronicznej.
2) Osoby wskazane do porozumiewania się z Wykonawcami
a) w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia: Justyna Olendrzyńska, Lidia Obrębska
b) w zakresie dotyczącym zagadnień proceduralnych i komunikacji elektronicznej: Luiza Cytarska.
3) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy:
a) „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku’’ oraz
b) „Formularz do komunikacji”.
4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz
Warunkach korzystania
z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania
oferty lub wniosku’’ i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.
6) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii
dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7) Instrukcja korzystania z systemu stanowi załącznik nr 7 do SWZ. Instrukcja została zamieszona także bezpośrednio na
miniPortalu. Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, Wykonawca jest zobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania
z systemu.
8) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania
w załączniku nr 8 do SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając
wcześniej opcję „Dla Wykonawców’’ lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zamawiający oświadcza, że spełnia wymogi określone w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4 maja 2016 r.), dalej: RODO, tym samym dane osobowe podane przez Wykonawcę będą przetwarzane zgodnie z RODO oraz zgodnie z przepisami krajowymi.
2. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Warmińsko-Mazurski Wojewódzki Lekarz Weterynarii w Olsztynie, ul. Szarych
Szeregów 7, 10-072 Olsztyn, reprezentujący Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie. Z administratorem danych można kontaktować się poprzez adres e-mail: wiwolsztyn@olsztyn.wiw.gov.pl, telefonicznie pod numerem telefonu 89 524 14 50 lub pisemnie na adres siedziby.
3. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Inspektoracie Weterynarii w Olsztynie, który
dostępny jest pod nr tel. 89 524-14-92, rodo@olsztyn.wiw.gov.pl. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we
wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem.
4. Pani/Pana dane osobowe zostały przekazane przez Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Olsztynie w związku ze złożeniem
oferty przez podmiot ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego. Informacje o niekaralności, skazaniu lub naruszeniu prawa
w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony prawnej, o której mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu do ich wniesienia.
5. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych zgodnie z art. 15 RODO.
6. Skorzystanie przez Pana/Panią z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp.
7. Skorzystanie przez Pana/Panią z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może naruszać integralności protokołu lub jego załączników.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania danych, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WIW-A-AGZ.272.1.06.2022.LC
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa w zakresie odbioru, transportu
i unieszkodliwienia odpadów z Zakładu Higieny Weterynaryjnej w Olsztynie,
ul. Warszawska 109, 10-702 Olsztyn. Szczegóły znajdują się w projektowanych postanowieniach umowy stanowiących załącznik nr 6 do SWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, opis wymagań Zamawiającego
w zakresie realizacji i odbioru określają:
1) Usługa powinna być wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami
prawa, tj.:
a) ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2022 r. poz. 699), w szczególności:
zgodnie z art. 20 ust. 3 w/w ustawy zakazuje się unieszkodliwiania zakaźnych odpadów medycznych poza obszarem województwa, na którym zostały wytworzone. Zgodnie z art. 20 ust. 6 cyt.: „Dopuszcza się unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych i zakaźnych odpadów weterynaryjnych na obszarze województwa innego niż to, na którym zostały wytworzone, w najbliżej położonej instalacji, w przypadku braku instalacji do unieszkodliwiania tych odpadów na obszarze danego województwa lub gdy istniejące instalacje nie mają wolnych mocy przerobowych”,
zgodnie z art. 95 ust. 2 w/w ustawy, cyt.: „Zakaźne odpady medyczne lub zakaźne odpady weterynaryjne unieszkodliwia się przez termiczne przekształcanie w spalarniach odpadów niebezpiecznych”;
b) ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U.
z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565, 2127, 2338),
c) rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2019 r. poz. 701, 730, 1403 i 1579),
d) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 7 października 2016 r.
w sprawie szczegółowych wymagań dla transportu odpadów (Dz. U. 2016 r., poz. 1742),
e) rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 21 października 2016 r.
w sprawie wymagań i sposobów unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1819),
f) rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 13 stycznia 2014 r.
w sprawie dokumentu potwierdzającego unieszkodliwienie zakaźnych odpadów medycznych lub zakaźnych odpadów weterynaryjnych (Dz. U. 2014 r., poz. 107),
g) załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. (Dz. U. 2020 r., poz. 10) w sprawie katalogu odpadów,
h) opisem przedmiotu zamówienia – załącznik nr 1 do SWZ,
i) projektowanymi postanowieniami umowy – załącznik nr 6 do SWZ.
2) Wszystkie wymagania określone w dokumentach wskazanych powyżej stanowią wymagania minimalne, a ich spełnienie jest obligatoryjne. Niespełnienie ww. wymagań minimalnych będzie skutkować odrzuceniem oferty jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90512000-9 - Usługi transportu odpadów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90513300-9 - Usługi spalania odpadów
90524300-9 - Usługi usuwania odpadów biologicznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający przewiduje prawo opcji. Przedmiot zamówienia określa zakres podstawowy oraz zakres opcjonalny związany z odbiorem, transportem i unieszkodliwieniem odpadów, którego wykorzystanie zależne jest od potrzeb i możliwości finansowych Zamawiającego. Zamawiający uprawniony jest do skorzystania z prawa opcji w terminie obowiązywania umowy. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji, najpóźniej do 15 listopada 2022 r. Prawo opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie musi skorzystać w ramach realizacji niniejszej umowy. W przypadku rezygnacji przez Zamawiającego z prawa opcji w całości lub w części Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów. Łączna punktacja będzie wyliczona według
wzoru: K = K1 + K2
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Częstotliwość odbioru
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, Zamawiający określa warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
1) posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj.: będzie posiadał aktualne zezwolenie/decyzję na wykonywanie działalności w zakresie gospodarki odpadami medycznymi
i weterynaryjnymi o kodach: wskazanych przez Zamawiającego w OPZ (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r.
w sprawie katalogu odpadów), o której mowa w art. 23 ust. 4 Ustawy
z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach;
2) jest wpisany do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach w zakresie umożliwiającym transport odpadów weterynaryjnych / zakaźnych odpadów weterynaryjnych;
3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
4. zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, następujących podmiotowych środków dowodowych:
1) dokument potwierdzający posiadanie uprawnień do wykonywanie działalności w zakresie gospodarki odpadami weterynaryjnymi o kodach wskazanych przez Zamawiającego w OPZ (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie katalogu odpadów) – w zakresie potwierdzającym spełnianie warunku, o którym mowa w rozdziale 2 podrozdziale 7 pkt 7.2 SWZ,
2) dokument potwierdzający, że wykonawca jest wpisany do rejestru podmiotów gospodarujących odpadami, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach w zakresie umożliwiającym transport odpadów weterynaryjnych / zakaźnych odpadów weterynaryjnych – w zakresie potwierdzającym spełnianie warunku, o którym mowa w rozdziale 2 podrozdziale 7 pkt 7.2 SWZ
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych Wykonawców należy załączyć do oferty. Pełnomocnictwo powinno być załączone do oferty i powinno zawierać Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy.w szczególności wskazanie:
1. postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy,
2. wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby,
3. ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Dopuszcza się możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z art. 455 ust. 1, a w szczególności pkt 1 ustawy Pzp, w następującym zakresie i przy wystąpieniu określonych warunków:
1) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług - nastąpi zmiana wynagrodzenia Wykonawcy. Zmianie ulegnie cena jednostkowa brutto
w zakresie odpowiadającym zmianie stawki podatku VAT,
2) w przypadku zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązującego, która ma wpływ na termin, sposób lub zakres realizacji przedmiotu umowy.
3) w przypadku zmian podwykonawstwa, tj.
a) zmiany Podwykonawcy wskazanego w ofercie,
b) zmiany części zamówienia, którą Wykonawca zamierza zlecić Podwykonawcom,
c) konieczności wprowadzenia Podwykonawcy w przypadku, gdy Wykonawca oświadczył w ofercie, iż wykona przedmiot zamówienia bez udziału Podwykonawców lub nie wskazał, że daną część zamierza zlecić Podwykonawcom.
Zmiana postanowień Umowy lub jej załączników mogą nastąpić jedynie za zgodą obu Stron na piśmie, pod rygorem nieważności.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-04-13 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-04-13 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-05-13
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.