Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Duszniki-Zdrój
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA MIEJSKA DUSZNIKI-ZDRÓJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 890717906
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Rynek 6
1.5.2.) Miejscowość: Duszniki-Zdrój
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-340
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 74 8677660
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: bp@duszniki.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.duszniki.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Duszniki-Zdrój
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-246714e9-a284-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00037543
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00011037/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Duszniki-Zdrój
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
bip.duszniki.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, 2) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.3) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).4) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.5) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.6) Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik do niniejszej SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje się, że: administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miejski w Dusznikach-Zdrój, Rynek 6, 57-340 Duszniki – Zdrój, tel. 74 8697660;inspektorem ochrony danych osobowych jest Igor Falkiewicz tel. 695049968, e-mail: igi@igifx.plPani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z niniejszym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego;odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”;Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO, w tym nie będą profilowane;posiada Pani/Pan:na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **; prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;nie przysługuje Pani/Panu:w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. * wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników** wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP.271.03.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Odbieranie i zagospodarowanie przez Wykonawcę selektywnie zebranych odpadów komunalnych w tym odpadów zmieszanych pochodzących bezpośrednio z terenów nieruchomości zamieszkałych, na których powstają odpady komunalne.2. W czasie realizacji zamówienia Zamawiający przewiduje odbiór odpadów wielkogabarytowych i wyeksploatowanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, co najmniej 2 razy w czasie realizacji zamówienia w terminie ustalonym z Zamawiającym.3. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych objęta zamówieniem obejmuje, następujące frakcje: a) metal i tworzywa sztuczne,b) szkło,c) papier i tektura,d) odpady ulegające biodegradacji(resztki kuchenne),e) odpady zmieszane4. Zbiórka w Gminnym Punkcie Selektywnej Zbiórki Odpadów obejmuje oprócz wymienionych w punkcie 2 następujące frakcje:a) zużyte baterie i akumulatory,b) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,c) meble i inne odpady wielkogabarytowe,d) bioodpady pochodzące z pielęgnacji terenów zielonych (liście, trawa, gałęzie itp.)e) odpady budowlane i rozbiórkowe,f) zużyte opony, stanowiące odpady komunalne, takie jak opony od samochodów osobowych, motorów, skuterów, rowerów itp.g) przeterminowane leki i chemikaliah) odpady niebezpiecznei) odpady tekstyliów i odzieżyj) odpady nie kwalifikujące się do odpadów medycznych powstałych w gospodarstwie domowym w wyniku przyjmowania produktów leczniczych w formie iniekcji i strzykawek.5. Szczegółowe informacje dotyczące zasad segregacji odpadów komunalnych określa Rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.(tj. Dz.U z 2019. poz. 2028 ze zm.)6. Odpady zbierane w sposób selektywny będą gromadzone w workach o pojemności: 60 l, 80 l, 120 l oraz o grubości dostosowanej do ilości i rodzaju gromadzonych w nich odpadów, wykluczającej rozerwanie worka, dla zabudowy jednorodzinnej, na których powstają odpady komunalne. W zabudowie wielorodzinnej odpady zbierane w sposób selektywny będą gromadzone w workach i pojemnikach jednakże dopuszcza się stosowanie systemu workowego w przypadku małych wspólnot mieszkaniowych, lub przy których nie ma możliwości ustawiania pojemników do selektywnej zbiórki.7. Wykonawca dostarcza worki na odpady gromadzone selektywnie – worki o poj. 60, 80 i 120 l dla właścicieli budynków jednorodzinnych i wielorodzinnych. Worki przeznaczone do gromadzenia odpadów w sposób selektywny wykonane będą z jednokolorowej folii polietylenowej LDPE, o odpowiedniej wytrzymałości dostosowanej do zbieranej frakcji oraz znajdować się będą na nich etykiety z numerem klienta i kodem kreskowym z opisem rodzaju odpadów. Kolor – żółty (dla metali i tworzyw sztucznych), niebieski (dla papieru i tektury), zielony (dla szkła), brązowy (bioodpady).8. Wykonawca zobowiązany jest posiadać czytnik kodów kreskowych z funkcją lokalizatora GPS, kompatybilnego z systemem monitorującym lokalizację pojazdów, przy użyciu którego Wykonawca każdorazowo będzie dokonywał odczytu kodu identyfikacyjnego w ramach odbioru odpadów oraz będzie umożliwiał prowadzenie ewidencji odpadów poszczególnych frakcji, odbieranych selektywnie od właścicieli nieruchomości.9. Odbieranie odpadów musi odbywać się, co najmniej z częstotliwością określoną w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Duszniki-Zdrój oraz Uchwale Rady Gminy Duszniki-Zdrój w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, która na dzień zawarcia umowy wynosi:a) odpady zmieszane –dla budynków jednorodzinnych nie rzadziej niż raz na tydzień, i dla budynków wielorodzinnych nie rzadziej niż raz na tydzień. b) papier i tektura - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;c) metal i tworzywa sztuczne - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnied) szkło - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;e) bioodpady–nie rzadziej niż raz na tydzień;Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 5 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90510000-5 - Usuwanie i obróbka odpadów
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000-3 - Usługi recyklingu odpadów
90533000-2 - Usługi gospodarki odpadami