„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lelkowo”
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoLelkowo
  • WojewództwoWarmińsko-mazurskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2018-12-20
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Lelkowo
  • Data publikacji ogłoszenia2018-12-12
  • Numer ogłoszenia661115-N-2018
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 661115-N-2018 z dnia 2018-12-12 r.

Gmina Lelkowo: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lelkowo”
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Lelkowo, krajowy numer identyfikacyjny 53820200000, ul. Lelkowo  21 , 14-521   Lelkowo, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 552 448 183, e-mail sekretariat@uglelkowo.pl, faks 552 448 183.
Adres strony internetowej (URL): http://lelkowo.warmia.mazury.pl/
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne https://biplelkowo.warmia.mazury.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
https://biplelkowo.warmia.mazury.pl/

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Adres:

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lelkowo”
Numer referencyjny:
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 3.1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie kompleksowej usługi w zakresie odbierania, transportu i zagospodarowania odpadów komunalnych segregowanych i niesegregowanych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lelkowo poprzez składowanie lub przekazanie ich uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. W przypadku Odpadów komunalnych zmieszanych, odpadów zielonych oraz pozostałości z sortowania przewidzianych do składowania przekazanie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych znajdującej się w Regionie Północnym tj. do Zakładu Utylizacji Odpadów Sp. z o.o. w Elblągu ul. Mazurska 42, lub za pośrednictwem stacji przeładunkowej odpadów komunalnych w Braniewie przy ul. Stefczyka. 3.2. Częstotliwość wywozu odpadów: 1) niesegregowane – co 4 tygodnie, 2) segregowane - co 4 tygodnie z tym, że: - w okresie maj – wrzesień w miejscowościach Lelkowo, Zagaje, Głębock – tworzywa sztuczne odbierane będą nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 3) odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno- wypoczynkowe: - w okresie maj - wrzesień - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie. - w pozostałym okresie - nie rzadziej niż raz na 4 tygodnie. 4. Odbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów w postaci zużytych baterii i akumulatorów, przeterminowanych leków, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, odpadów zielonych, zużytych opon i chemikaliów oraz odpadów remontowo- budowlanych następuje przez podmiot odbierający odpady podczas organizowanych zbiórek odpadów co najmniej dwa razy w roku 5. Wykonawca w ramach wykonywania przedmiotu zamówienia będzie realizował: 1) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, powstających na nieruchomościach zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lelkowo oraz transport do stacji odbioru następujących rodzajów odpadów: • odpady komunalne niesegregowane ( zmieszane) kod 20 03 01, • odpady komunalne zbierane selektywnie – z „punktów segregacji” i bezpośrednio od właściciela nieruchomości ( w przypadku braku „punktu segregacji”) - papier i tektura kod 2001 01, 15 01 01, opakowania ze szkła kod 15 01 07, metale tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe kod 20 01 40, 15 01 04, 15 01 02, 15 01 05 • meble i odpady wielkogabarytowe kod 20 03 07, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny kod 20 01 21*, 20 01 35*, 20 01 36*, 20 01 23*, • przeterminowane leki kod 20 01 31*, 20 01 32*, zużyte baterie i akumulatory kod 20 01 33*, 20 01 34, • zużyte opony kod 16 01 03, odpady budowlane, rozbiórkowe i remontowe kod 17 01 01, 1701 02, 17 01 03, 17 01 07, 20 03 99, , leki i chemikalia w tym opakowania po chemikaliach kod 20 01 31*, 20 01 32, 15 01 10*, 20 01 13*, 20 01 14*, 20 01 15*, 20 01 19*, 20 01 27*, 20 01 29*, 20 01 33*, • metal kod 15 01 04, 20 01 40 • tworzywa sztuczne kod 15 01 02, 17 02 03, 20 01 39, • szkło i opakowania ze szkła kod 15 01 07, 20 01 02, • opakowania wielomateriałowe kod 15 01 05, • opakowania ulegające biodegradacji 20 03 99 • odpady zielone kod 20 02 01, • odpady ulegające biodegradacji inne niż zielone kod 20 02 01, 20 01 08. 3.3. Wykonawca zobowiązany jest do: • zapewnienia możliwości zakupu właścicielom nieruchomości pojemników na odpady komunalne niesegregowane, na ich koszt – dotyczy nieruchomości niewyposażonych w pojemniki, • dostarczenia worków do selektywnej zbiórki odpadów właścicielom nieruchomości, w których nie ma tzw. „punktów segregacji”. Szczegółowy wykaz nieruchomości znajduje się w załączniku nr 9 do SIWZ Szacuje się, że w skali roku potrzeba będzie około 6 912 worków o pojemności co najmniej 120 litrów każdy, dla około 192 gospodarstw domowych. Za każdy wystawiony worek z odpadami selektywnie zebranymi należy pozostawić na nieruchomości worek pusty. Zapewnić pojemniki o pojemności 1100 litrów do selektywnej zbiórki odpadów do tzw. „punktów segregacji” znajdujących się w miejscowościach - zgodnie z wykazem: Miejscowość Ilość zestawów (zestaw METALE I TWORZYWA SZTUCZNE, szkło, papier) Uwagi Głębock 2 bez papieru Głębock – domki letniskowe 1 Zagaje 5 + 5 pojemników na METALE I TWORZYWA SZTUCZNE + 1„BIO - ODPADY ULEGAJACE BIODEGRADACJI” Kwiatkowo 1 bez papieru Krzekoty 2 bez papieru Przebędowo 1 bez papieru Jarzeń 1 bez papieru Jarzeński Młyn 1 bez papieru Sówki 1 bez papieru Szarki 1 bez papieru Wilknity 1 bez papieru Dębowiec 1 bez papieru + 1 pojemnik na METALE I TWORZYWA SZTUCZNE Lelkowo 6 W tym: 4 pełne zestawy i 2 bez papieru + 4 METALE I TWORZYWA SZTUCZNE +1 „BIO - ODPADY ULEGAJACE BIODEGRADACJI” Słup 1 bez papieru Wołowo 1 bez papieru Wola Wilknicka 1 bez papieru Wyszkowo 3 +3 pojemników na METALE I TWORZYWA SZTUCZNE +1 „BIO - ODPADY ULEGAJACE BIODEGRADACJI” 3.3.1. Worki i pojemniki do selektywnego zbierania odpadów winny być oznaczone napisem lub kolorem w następujący sposób: • dla odpadów ze szkła – napis „SZKŁO” i kolor zielony, • dla odpadów z papieru – napis „PAPIER” i kolor niebieski, • dla odpadów z tworzyw sztucznych – napis METALE I TWORZYWA SZTUCZNE i kolor żółty. • dla odpadów ulegających biodegradacji- napis „BIO - ODPADY ULEGAJACE BIODEGRADACJI” i kolor brązowy • dla popiołu – napis „POPIÓŁ” i kolor szary/czarny 3.3.2. Worki powinny być wykonane z folii polietylenowej LDPE o grubości: • co najmniej 80 mikronów w przypadku worków na popiół i szkło; • co najmniej 60 mikronów w przypadku worków pozostałych; • charakteryzować się dużą wytrzymałością na przetarcia, przekłucia, zerwania itp.; 3.3.3. Utworzenie i obsługę punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK) na terenie Lelkowa, tj.: • utworzenie i obsługę punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, tzw. Odpadów problemowych (PSZOK), zlokalizowanego na terenie, do którego wykonawca posiada tytuł prawny, • przyjęcie do punktu następujących frakcji odpadów komunalnych zbieranych selektywnie, dostarczonych przez mieszkańców: a) odpady inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące ze strumienia odpadów komunalnych z gospodarstw domowych oraz od innych wytwórców odpadów komunalnych o kodach: 170101, 170102, 170103, 170107, 170201, 170202, 170203, 170302, 170401, 170402, 170403, 170404, 170405, 170406, 170407, 170411, 170508, 170604, 170802, 170904, 200399, b) zużyte opony – kod 160103, c) meble i inne odpady wielkogabarytowe – kod 200307, d) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (RTV, AGD), e) odpady ulegające biodegradacji – kod 200201. 3.3.4. PSZOK powinien zostać zabezpieczony przed dostępem osób postronnych (teren ogrodzony). Na terenie PSZOK-u powinno być oznaczone miejsce do składowania poszczególnych frakcji odpadów określonych w pkt 2, tj. należy zapewnić odpowiednie pojemniki (kontenery) do czasowego gromadzenia poszczególnych frakcji odpadów. 3.3.5. PSZOK powinien świadczyć usługi przyjmowania poszczególnych frakcji odpadów problemowych przez cały rok w dni robocze, w godzinach od 7.30 do 14.30. Informacja godzinach pracy PSZOK-u, zakresie świadczonych usług, danych o firmie odpowiedzialnej za prowadzenie punktu, powinna być wywieszona na terenie punktu w takim miejscu, aby była czytelna i widoczna. PSZOK powinien być odpowiednio nadzorowany i monitorowany. 3.3.6. Zamawiający nie wymaga budowy obiektów budowlanych na potrzeby funkcjonowania PSZOK-u. 3.3.7. PSZOK powinien zostać utworzony i udostępniony na potrzeby mieszkańców w pierwszym tygodniu obowiązywania umowy, tj. do 7 stycznia 2019 r. 3.3.8. Dostarczenia pojemniki na przeterminowane leki, zużyte baterie – miejsce do ustawienia pojemników przeterminowane leki Ośrodek Zdrowia w Lelkowie, Biblioteka w Zagajach, zużyte baterie – w budynkach użyteczności publicznej ok. 6 sztuk na zamówienie zlecającego, 3.3.9. odpady zielone – zagospodarowane we własnym zakresie przez mieszkańców, w przypadku konieczności odbioru Zamawiający powiadomi Wykonawcę o dostarczeniu kontenera. Szczegółowe rozmieszczenie pojemników oraz kontenerów ustalone zostanie z Wykonawcą usługi. 3.4. Zamawiający wymaga takiej organizacji usług odbierania odpadów, która pozwoli mu w sposób jednoznaczny ustalić ilość odebranych odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych. 3.5. Wykonawca opracuje szczegółowy harmonogram odbierania odpadów komunalnych zgodnie z wytycznymi z punktu 3.23. 3.6. Odpady należy odbierać specjalistycznym sprzętem, gdzie dla odpadów zmieszanych należy stosować samochody z zabudową kompaktującą (śmieciarki), a dla odpadów selektywnie zbieranych samochody z zabudową kompaktującą lub skrzyniową zależnie od rodzaju urządzeń do zbierania odpadów. 3.7. Wykonawca tak opracuje „trasówki” by odpady były zbierane tylko na terenie gminy Lelkowo. Nie dopuszcza się zbierania (dopełnianie pojazdu odpadami) z terenu innej gminy. Pojazdy po zapełnieniu, bez dodatkowego postoju, będą dostarczały odpady do zakładu przetwarzania odpadów. 3.8. Zakazuje się mieszania odpadów zmieszanych z selektywnie zebranymi oraz mieszania poszczególnych frakcji odpadów selektywnie zebranych. 3.9. Wykonawca zobowiązany jest odbierać odpady komunalne zmieszane, w każdej ilości, umieszczone w pojemnikach (a w przypadku okresowych nadwyżek także w workach) i wystawione przez właściciela nieruchomości do ich odbioru. 3.10. Wykonawca zobowiązany jest odbierać z nieruchomości wszystkie odpady komunalne selektywnie zebrane umieszczone w urządzeniach do selektywnego zbierania tj. w workach lub pojemnikach i wystawione przez właściciela nieruchomości do ich odbioru. 3.11. W przypadku gdy odpady komunalne zmieszane są gromadzone niezgodnie z Regulaminem utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Lelkowo (np. w pojemnikach niezgodnych z regulaminem, poza pojemnikami) Wykonawca odbierze te odpady oraz powiadomi gminę o działaniu właściciela nieruchomości niezgodnie z regulaminem. 3.12. Wykonawca, zgodnie z dyspozycją art. 9f ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, jest zobowiązany do powiadomienia gminy o niedopełnieniu obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości tj. umieszczania odpadów zmieszanych w urządzeniach (workach lub pojemnikach) do selektywnego zbierania. Wykonawca każdorazowo udokumentuje zakres i sposób naruszenia regulaminu. 3.13. Wykonawca będzie monitorował ilość odbieranych odpadów selektywnie zbieranych ze wszystkich nieruchomości 3.14. Wykonawca będzie pisemnie informował Gminę o przypadkach naruszenia regulaminu przez właścicieli nieruchomości zamieszczając tę informację w sprawozdaniu z wykonania usług 3.15. Odpady komunalne (zmieszane i selektywnie zebrane) należy zbierać i transportować w sposób uniemożliwiający ich rozsypanie, wywianie, wylanie, oraz w sposób bezpieczny dla ruchu drogowego. 3.16. Wykonawca będzie prowadził usługi odbioru odpadów z należytą starannością, w taki sposób by nie uszkodzić pojemników do zbierania odpadów należących do właścicieli nieruchomości. Wykonawca będzie odpowiadał za zniszczenie lub uszkodzenie pojemników na zasadach obowiązujących z kodeksu cywilnego. 3.17. Zaleca się by wykonawca miał możliwość świadczenia usługi mycia, czyszczenia i dezynfekcji pojemników do zbierania odpadów nie podlegających segregacji oraz odpadów mieszanych. 3.18. Wykonawca jest zobowiązany, w ramach umowy, do czyszczenia (mycia), dezynfekcji i dezynsekcji urządzeń do selektywnego zbierania odpadów w punktach segregacji tzn. pojemników do zbiórki papieru, szkła i plastiku. Mycie, dezynfekcję i dezynsekcję należy prowadzić co najmniej dwa razy w roku. 3.19. Wykonawca będzie prowadził przegląd pojemników 2 razy w roku, pod kątem ich stanu technicznego, a w razie konieczności dokona ich naprawy lub odświeżenia ( np. pomalowanie, naklejenie nowych etykiet, itp.). 3.20. W przypadku uszkodzenia pojemnika do selektywnego zbierania odpadów, którego nie można naprawić, Wykonawca niezwłocznie wymieni taki pojemnik. 3.21. Ilości pojemników i worków wykazanych powyżej mają charakter szacunkowy. 3.22. Wykonawca przedłoży harmonogram odbioru odpadów, ze wskazaniem: Przykład harmonogramu na rok 2019 świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych Miejscowości: Bartki, Giedawy, Krzekoty, Lutkowo, Miłaki, Młyniec, Perwilty, Przebędowo, Słup, Wilknicki Młyn, Wilknity, Wola Wilknicka, Wołowo, Wyszkowo, Zagaje, Bieńkowo, Grabowiec, Piele, Jachowo Odpady Zmieszane Odpady Segregowane Data 27.01.201... 24.02.201... 23.03.201... 20.04.201... 18.05.201... 17.06.201... 13.07.201... 10.08.201... 7.09.201... 5.10.201... 2.11.201... 30.11.201... 28.12.201... 2.01.201... 28.01.201... 25.02.201... 24.03.201... 21.04.201... 19.05.201... 16.06.201... 14.07.201... 11.08.201... 8.09.201... 6.10.201... 3.11.201... 1.12.201... Miejscowości: Dębowiec, Głębock, Jarzeń, Jarzeński Młyn (Młynowo), Kwiatkowo, Lelkowo, Sówki, Szarki, Dębowiec Zdrój Odpady Zmieszane Odpady Segregowane Data 20.01.201... 17.02.201... 16.03.201... 13.04.201... 11.05.201... 8.06.201... 6.07.201... 3.08.201... 31.08.201... 28.09.201... 26.10.201... 23.11.201... 21.12.201... 21.01.201... 18.02.201... 17.03.201... 14.04.201... 6.05.201... 09.06.201... 7.07.201... 4.08.201... 1.09.201... 29.09.201... 27.10.201... 24.11.201... 22.12.201... Odbiór odpadów wielkogabarytowych : 23 czerwiec 2019 r. ; 20 październik 2019 r. 3.23. Harmonogram należy tak opracować by odbiór odpadów następował poza dniami wolnymi od pracy (święta), przy czym odbiór odpadów zmieszanych realizowany raz na 4 tygodnie powinien odbywać się dla danej miejscowości, zawsze w ten sam dzień tygodnia a odbiór odpadów selektywnie zebranych, realizowanych co 4 tygodnie powinien odbywać się dla danej miejscowości, zawsze w ten sam dzień tygodnia inny niż odpady komunalne zmieszane. W przypadku gdy wyznaczony dzień miesiąca przypada na dzień wolny od pracy, wykonawca odbierze odpady w następnym dniu, następującym po dniu wolnym. 3.24. Harmonogram powinien być tak skonstruowany by odbiór odpadów był regularny i powtarzalny, co ułatwi mieszkańcom przygotowanie i wystawianie odpadów do odbioru. 3.25. Harmonogram należy przedłożyć Zamawiającemu do zatwierdzenia na 14 dni przed rozpoczęciem usługi odbierania i zagospodarowania odpadów. 3.26. Harmonogram zostanie podany do wiadomości mieszkańcom, poprzez umieszczenie na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Gminy, oraz na stronie internetowej wykonawcy. Nadto wykonawca dostarczy właścicielom nieruchomości harmonogram w formie pisemnej (np. ulotka). 3.27. Harmonogram należy dostarczyć najpóźniej do dnia rozpoczęcia świadczenia usług odbierania i zagospodarowania odpadów. 3.28. Wykonawca przekaże harmonogram odbierania odpadów komunalnych w ciągu tygodnia dla „nowych nieruchomości” nie ujętych w bazie danych. 3.29. Wykonawca świadcząc usługi odbierania i zagospodarowania odpadów winien przestrzegać zasad wynikających z prawa ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz ich aktów wykonawczych. 3.30. Wykonawca będzie tak prowadził usługi odbioru odpadów by nie dochodziło do wysypywania odpadów podczas przemieszczania pojemników do samochodu i załadunku odpadów. Wykonawca uprzątnie odpady, które zostały wysypane. 3.31. Wykonawca uprzątnie i odbierze odpady umieszczone poza pojemnikiem. 3.32. Wykonawca będzie opróżniał kosze uliczne oraz ustawione na placu zabaw w miejscowości Lelkowo i przystankach autobusowych na terenie Gminy. 3.33. Dodatkowy odbiór odpadów z cmentarzy na prośbę Zleceniodawcy w okresach przedświątecznych (miejscowości: Dębowiec, Bieńkowo, Głębock) 3.34. Wymagania dla pojazdów i urządzeń, którymi Wykonawca ma obowiązek realizować przedmiot zamówienia: 3.34.1. Wykonawca odbierający odpady komunalne przez cały okres realizacji zamówienia, zobowiązany jest dysponować pojazdami sprawnymi technicznie, zarejestrowanymi i dopuszczonymi do ruchu drogowego przystosowanych do odbierania: zmieszanych odpadów komunalnych, selektywnie 3.34.2. zbieranych odpadów komunalnych, odpadów komunalnych gromadzonych w kontenerach. 3.34.3. Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania samochodem o ładowności do 3,5 t w celu wykonania usługi odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomości znajdujących się na tzw. „koloniach miejscowości”. 3.34.4. W przypadku wystąpienia awarii pojazdów, Wykonawca ma obowiązek zapewnić pojazd zastępczy o tych samych parametrach. 3.34.5. pojazdy przeznaczone do realizacji zamówienia winny być oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy poprzez umieszczenie na nich nazwy firmy, adresu i numeru telefonu. 3.34.6. Pojazdy muszą spełniać wymagania rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. Z 2013 r., poz. 122) w zakresie wyposażenia i wymagań technicznych umożliwiających odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów. 3.34.7. Baza magazynowo – transportowa Wykonawcy musi spełnić wymagania Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( Dz. U. 2013, poz. 122). 3.35. Ogólna charakterystyka Gminy Lelkowo w kontekście odbioru i zagospodarowania odpadów. 3.35.1. Faktyczna ilość odpadów jaka powstała w od 1 stycznia 2017 r. do 31 grudnia 2017 r. na terenie gminy Lelkowo wynosi 273,583 Mg (Tab. 2). Tabela 2. Ilość odebranych odpadów z terenu gminy Lelkowo w 2017 r., z podziałem na kod, rodzaj i masę odpadów. Kod odebranych odpadów Komunalnych Rodzaj odebranych odpadów komunalnych Masa odebranych odpadów komunalnych [Mg] 20 03 01 Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne 204,72 20 03 07 Odpady wielkogabarytowe 4,32 20 01 02 Szkło 18,34 20 01 39 Tworzywa sztuczne 23,96 16 01 03 Zużyte opony 0,4 20 01 36 Odpady inne niż niebezpieczne zawierające metal-zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne 1,0 20 02 02 Gleba i ziemia 0,98 15 01 01 Opakowania z papieru i tektury 6,7 17 01 01 Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek remontów. 0,14 3.36. Liczba mieszkańców gminy według ewidencji ludności wynosi 2946 osób na dzień 11.12.2018 r. 3.37. Szczegółowe dane dot. gospodarki odpadami komunalnymi (analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi za rok 2016) znajdują się na stronie https://biplelkowo.warmia.mazury.pl/5274/analiza-stanu-gospodarki-odpadami-komunalnymi-gminy-lelkowo-kwiecien-2018.html 3.38. Powierzchnia gminy – 197,96 km2 3.39. Przewidywana ilość nieruchomości do obsługi 829 gospodarstw domowych oraz ok. 75 nieruchomości niezamieszkałych (w tym 3 cmentarze parafialne zlokalizowane w miejscowościach Dębowiec, Głębock i Bieńkowo). 3.40. Liczba miejscowości na terenie gminy – 28; Bartki, Bieńkowo, Dębowiec, Giedawy, Głębock, Grabowiec, Jachowo, Jarzeń, Jarzeński Młyn ( Młynowo), Krzekoty, Kwiatkowo, Lelkowo, Lutkowo, Miłaki, Młyniec, Perwilty, Piele, Przebędowo, Słup, Sówki, Szarki, Wilknicki Młyn, Wilknity, Wola Wilknicka, Wołowo, Wyszkowo, Zagaje, Dębowiec - Zdrój. 3.41. Zamawiający nie przewiduje organizacji wizji lokalnej. Wykonawcy w każdym czasie mogą dokonać wizji lokalnej na terenie gminy w celu zapoznania się z jej specyfiką, strukturą, typami zabudowy. Jakiekolwiek koszty związane z wizją lokalną ponosi Wykonawca. 3.42. Zamawiający nie będzie organizował zebrania wszystkich Wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 3.43. Przedstawiona szacunkowa ilość odpadów komunalnych jest wielkością orientacyjną w całym okresie realizacji zamówienia, przyjętymi w celu porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty. 3.44. Wykonawcy nie służy roszczenie o realizację w wielkościach podanych w zakresie szacunkowej ilości odpadów komunalnych mających zostać odebranych i przetransportowanych z terenu gminy Lelkowo w okresie realizacji niniejszego przedmiotu zamówienia. 3.45. Przed sporządzeniem oferty Wykonawca usługi powinien zapoznać się ze stanem dróg i rozmieszczeniem nieruchomości na terenie Gminy Lelkowo 3.46. W szczególnych sytuacjach Zamawiający zastrzega sobie prawo do zwiększenia ilości pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów w puntach ich zbiórki lub na zamówienie zleceniodawcy dodatkowy wywóz odpadów. 3.47. Dopuszcza się w czasie trwania umowy zmianę sposobu selektywnego zbierania odpadów z systemu workowego na punt zbiórki selektywnej, jak również z punktu zbiórki selektywnej na system workowy. 3.48. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy, Zamawiający wymaga aby Wykonawca zatrudniał na umowę o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy, wszystkich pracowników fizycznych oraz operatorów maszyn i urządzeń, którzy wykonują czynności w zakresie realizacji zamówienia, stanowiącego przedmiot niniejszego postępowania. W celu potwierdzenia zatrudnienia osób realizujących przedmiot zamówienia: - najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu wykazu osób zatrudnionych przeznaczonych do realizacji zamówienia ze wskazaniem podstawy dysponowania tymi osobami oraz przypisanymi do tych osób czynnościami, które będą wykonywać w ramach umowy o pracę, która stanowić będzie załącznik do umowy (Wykaz Pracowników), - Wykonawca zobowiązuje się, że pracownicy wykonujący przedmiot umowy wskazani w Wykazie Pracowników będą w okresie realizacji umowy zatrudnieni na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. (Dz. U. 2016.1666) – Kodeks pracy, - w celu weryfikacji czy osoby wskazane w Wykazie Pracowników są zatrudnione na umowę o pracę Zamawiający przewiduje możliwość zwrócenia się z wnioskiem do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli. 3.49. Uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełnienia przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań: - w celu kontroli przestrzegania postanowień umowy przez Wykonawcę przedstawiciel Zamawiającego uprawniony jest w każdym czasie do weryfikacji personelu Wykonawcy uczestniczącego w realizacji przedmiotu umowy, na okoliczność zgodności z informacjami zawartymi w Wykazie Pracowników, - Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca świadczyć będzie przedmiot umowy, na inne posiadające co najmniej taką samą wiedzę, doświadczenie i kwalifikacje opisane w SIWZ z zachowaniem wymogów dotyczących zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. O planowej zmianie osób, przy pomocy których Wykonawca wykonuje przedmiot umowy, Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie przed dopuszczeniem tych osób do wykonywania prac. 4.1. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia, zwana dalej SIWZ, wraz z załącznikami stanowi dokument, który obowiązuje Wykonawców i Zamawiającego podczas całego postępowania przetargowego. 4.2. Wykonawca winien zapoznać się z SIWZ. 4.3. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy Pzp. 4.4. Każdy Wykonawca ubiegający się o zamówienie przedłoży tylko jedną ofertę tj. jedno oświadczenie woli zawarcia z Zamawiającym umowy, której istotne postanowienia zostały określone na podstawie SIWZ. Złożenie więcej niż jednej oferty skutkuje ich odrzuceniem zgodnie z art. 89 ust. 1 ustawy Pzp. 4.5. Wykonawca składając ofertę ma obowiązek zawrzeć w niej cały zakres prac związanych z realizacją zamówienia. 4.6. Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców. 4.7. Zamawiający nie dopuszcza składania oferty wariantowej. 4.8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 4.9. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 4.10. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. 4.11. Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej. 4.12. Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych. 4.13. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.

II.5) Główny kod CPV: 90513100-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
90512000-9
90510000-5
90533000-2
90511000-2


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: 2019-01-01   lub zakończenia: 2018-12-31

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: - aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Lelkowo dokonanego na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2018.1454), - aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018.755).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia z minimalną sumą gwarancyjną na jedno i wszystkie zdarzenia na wartość co najmniej 60 000,00 zł.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W zakresie posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz jego odpowiedniego stanu technicznego należy zapewnić co najmniej: • co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych z pojemników 1 100 l oraz z pojemników 120 l i 240 l, • co najmniej 2 pojazdy przystosowane do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników 1100 l, a także co najmniej jeden pojazd do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej, • jeden pojazd o ładowności do 3,5 tony w celu wykonania usługi odbioru i zagospodarowania odpadów z nieruchomości znajdujących się na tzw. „koloniach miejscowości”. • jeden pojazd z dźwigiem hakowym lub bramowym przystosowany do odbioru odpadów w pojemnikach kontenerowych Pojazdy mają być trwale i czytelnie oznakowane, w widocznym miejscu, nazwą firmy oraz danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości (wykaz pojazdów stanowi załącznik nr 6 do SIWZ). Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest do spełnienia wymagań określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U z 2013, poz. 122) wydanego na podstawie art. 9d ust 2 ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach. Wykonawca ubiegający się o zamówienie musi dysponować min. 3 osobami zatrudnionymi na umowę o pracę, w tym, co najmniej 2 osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych. W celu wykazania spełnienia warunku należy złożyć wykaz osób wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 7 do SIWZ).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Tak
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1. W celu wstępnej oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawcy wraz z ofertą składają aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz, że spełniają warunki udziału w postępowaniu- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 nr 3 do SIWZ. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie Wykonawcy składa każdy z Wykonawców w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru na załączniku nr 5 do SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby zamieszcza w Oświadczeniu Wykonawcy informacje dotyczące tych podmiotów. Zgodnie z § 9 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Zamawiający żąda dokumentów określonych § 5 pkt 1-9 w odniesieniu do tych podmiotów. 5. Wykonawca może wykorzystać w Oświadczeniu Wykonawcy nadal aktualne informacje zawarte w innym Oświadczeniu Wykonawcy złożonym w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego tj. Zamawiający uwzględni dokumenty podmiotowe, na które powołuje się Wykonawca, a które są w posiadaniu Zamawiającego. 6. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się w Oświadczeniu Wykonawcy na dostępność dokumentów w bezpłatnych ogólnodostępnych bazach danych państw członkowskich Unii Europejskiej może wskazać te bazy danych z podaniem adresu internetowego, nazwę urzędu lub organu wydającego dokument oraz dokładnie dane rejestracyjne dokumentacji, tak aby Zamawiający mógł bezpośrednio pobrać wymagany dokument. 7. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 5 ustawy) Wykonawca bez wezwania ze strony Zamawiającego składa oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dokument ten składa każdy z Wykonawców – wzór Oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 8. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ, przed udzieleniem zamówienia na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia w terminie 5 dni następujących, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia: a) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018.992); b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8 pkt b) i c) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, z wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 11. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający wezwie go w odniesieniu do tych podmiotów, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, dokumentów wymienionych w ust. 8 pkt b) i c) 12. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenia zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 13. Dokumenty muszą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Natomiast oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp składane są w oryginale. 14. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1. W celu wstępnej oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawcy wraz z ofertą składają aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz, że spełniają warunki udziału w postępowaniu- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 nr 3 do SIWZ. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie Wykonawcy składa każdy z Wykonawców w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru na załączniku nr 5 do SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby zamieszcza w Oświadczeniu Wykonawcy informacje dotyczące tych podmiotów. Zgodnie z § 9 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Zamawiający żąda dokumentów określonych § 5 pkt 1-9 w odniesieniu do tych podmiotów. 5. Wykonawca może wykorzystać w Oświadczeniu Wykonawcy nadal aktualne informacje zawarte w innym Oświadczeniu Wykonawcy złożonym w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego tj. Zamawiający uwzględni dokumenty podmiotowe, na które powołuje się Wykonawca, a które są w posiadaniu Zamawiającego. 6. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się w Oświadczeniu Wykonawcy na dostępność dokumentów w bezpłatnych ogólnodostępnych bazach danych państw członkowskich Unii Europejskiej może wskazać te bazy danych z podaniem adresu internetowego, nazwę urzędu lub organu wydającego dokument oraz dokładnie dane rejestracyjne dokumentacji, tak aby Zamawiający mógł bezpośrednio pobrać wymagany dokument. 7. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 5 ustawy) Wykonawca bez wezwania ze strony Zamawiającego składa oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dokument ten składa każdy z Wykonawców – wzór Oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 8. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ, przed udzieleniem zamówienia na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia w terminie 5 dni następujących, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia: a) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018.992); b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8 pkt b) i c) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, z wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 11. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający wezwie go w odniesieniu do tych podmiotów, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, dokumentów wymienionych w ust. 8 pkt b) i c) 12. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenia zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 13. Dokumenty muszą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Natomiast oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp składane są w oryginale. 14. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
1. W celu wstępnej oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawcy wraz z ofertą składają aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz, że spełniają warunki udziału w postępowaniu- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 nr 3 do SIWZ. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie Wykonawcy składa każdy z Wykonawców w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru na załączniku nr 5 do SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby zamieszcza w Oświadczeniu Wykonawcy informacje dotyczące tych podmiotów. Zgodnie z § 9 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Zamawiający żąda dokumentów określonych § 5 pkt 1-9 w odniesieniu do tych podmiotów. 5. Wykonawca może wykorzystać w Oświadczeniu Wykonawcy nadal aktualne informacje zawarte w innym Oświadczeniu Wykonawcy złożonym w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego tj. Zamawiający uwzględni dokumenty podmiotowe, na które powołuje się Wykonawca, a które są w posiadaniu Zamawiającego. 6. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się w Oświadczeniu Wykonawcy na dostępność dokumentów w bezpłatnych ogólnodostępnych bazach danych państw członkowskich Unii Europejskiej może wskazać te bazy danych z podaniem adresu internetowego, nazwę urzędu lub organu wydającego dokument oraz dokładnie dane rejestracyjne dokumentacji, tak aby Zamawiający mógł bezpośrednio pobrać wymagany dokument. 7. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 5 ustawy) Wykonawca bez wezwania ze strony Zamawiającego składa oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dokument ten składa każdy z Wykonawców – wzór Oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 8. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ, przed udzieleniem zamówienia na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia w terminie 5 dni następujących, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia: a) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018.992); b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8 pkt b) i c) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, z wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 11. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający wezwie go w odniesieniu do tych podmiotów, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, dokumentów wymienionych w ust. 8 pkt b) i c) 12. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenia zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 13. Dokumenty muszą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Natomiast oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp składane są w oryginale. 14. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
1. W celu wstępnej oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawcy wraz z ofertą składają aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że nie podlegają wykluczeniu z postępowania oraz, że spełniają warunki udziału w postępowaniu- wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 nr 3 do SIWZ. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Oświadczenie Wykonawcy składa każdy z Wykonawców w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – wg wzoru na załączniku nr 5 do SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie w jakim powołuje się na ich zasoby zamieszcza w Oświadczeniu Wykonawcy informacje dotyczące tych podmiotów. Zgodnie z § 9 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r. od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów Zamawiający żąda dokumentów określonych § 5 pkt 1-9 w odniesieniu do tych podmiotów. 5. Wykonawca może wykorzystać w Oświadczeniu Wykonawcy nadal aktualne informacje zawarte w innym Oświadczeniu Wykonawcy złożonym w odrębnym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego tj. Zamawiający uwzględni dokumenty podmiotowe, na które powołuje się Wykonawca, a które są w posiadaniu Zamawiającego. 6. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się w Oświadczeniu Wykonawcy na dostępność dokumentów w bezpłatnych ogólnodostępnych bazach danych państw członkowskich Unii Europejskiej może wskazać te bazy danych z podaniem adresu internetowego, nazwę urzędu lub organu wydającego dokument oraz dokładnie dane rejestracyjne dokumentacji, tak aby Zamawiający mógł bezpośrednio pobrać wymagany dokument. 7. W terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (art. 86 ust. 5 ustawy) Wykonawca bez wezwania ze strony Zamawiającego składa oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, dokument ten składa każdy z Wykonawców – wzór Oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 8. Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w SIWZ, przed udzieleniem zamówienia na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia w terminie 5 dni następujących, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu i brak podstaw do wykluczenia: a) zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów, wydanego przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018.992); b) zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 9. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 8 pkt b) i c) – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 9, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, z wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 11. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający wezwie go w odniesieniu do tych podmiotów, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, dokumentów wymienionych w ust. 8 pkt b) i c) 12. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenia zamówienia, Zamawiający zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 13. Dokumenty muszą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Natomiast oświadczenia dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp składane są w oryginale. 14. Wszystkie wymagane dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim, na maszynie, komputerze lub odręcznie w sposób zapewniający czytelność tekstu. Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniem na język polski.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
1.Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium. 2.Kwota wadium wynosi 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych). 3.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert tj. przed dniem 20.12.2018 r. do godziny 12:00. 4.Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz Zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 5.Wykonawcy, w zależności od wybranej formy wadium, oryginał lub kopię dołącza do oferty. 6. Zamawiający zwróci lub zatrzyma wadium stosownie do treści art. 46 ustawy Pzp. 7.Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 i 46 ustawy Pzp. 8.Wadium wniesione w pieniądzu należy uiścić przelewem na podany niżej rachunek bankowy Zamawiającego 75 8313 0009 0043 6027 2000 0030, w tytule przelewu należy wpisać: wadium do przetargu na Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Lelkowo” 9.W przypadku wnoszenia przez Wykonawcę wadium w formie pieniężnej, za termin jego wniesienia zostanie przyjęty termin obciążenia rachunku Zamawiającego.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 60,00
mycie i dezynfekcja pojemników do selektywnej zbiórki odpadów ulegających biodegradacji 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Umowa, która zostanie podpisana w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, będzie zawierała wszystkie zapisy podane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ, z uwzględnieniem treści ofert.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-12-20, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukujemy małej ekipy tynkarskiej - Popielno
  • Lokalizacja zleceniawarmińsko-mazurskie
  • Data dodania25-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
W związku z prowadzonymi inwestycjami poszukujemy pracowników lub małej ekipy tynkarzy. Prace dotyczą budynku użyteczności publicznej na terenie m.Popielno. Termin rozpoczęcia prac do ustalenia. Zainteresowanych proszę o kontakt.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI