II.1) Nazwa nadana zamĂłwieniu przez zamawiajÄ
cego: przebudowa ul. Przystaniowej LusĂłwku
Numer referencyjny (jeĹźeli dotyczy):
ZP.271.65.2016
II.2) Rodzaj zamĂłwienia:
II.3) KrĂłtki opis przedmiotu zamĂłwienia (wielkoĹÄ, zakres, rodzaj i iloĹÄ dostaw, usĹug lub robĂłt budowlanych lub okreĹlenie zapotrzebowania i wymagaĹ ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - okreĹlenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usĹugÄ lub roboty budowlane:
1. Przedmiotem zamĂłwienia jest przebudowa ul. Przystaniowej w LusĂłwku. 2. Zakres rzeczowy zadania bÄdÄ
cego przedmiotem przetargu opisany jest szczegĂłĹowo w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robĂłt, oraz przedmiarze robĂłt. Ewentualne pozycje katalogowe podano wyĹÄ
cznie dla uĹatwienia sporzÄ
dzenia kalkulacji â stosowanie ich do wyceny nie jest obligatoryjne. Specyfikacja techniczna, przedmiar robĂłt i projekt stanowi zaĹÄ
cznik do niniejszej specyfikacji. 3. ZamawiajÄ
cy wymaga by przedmiot zamĂłwienia byĹ objÄty minimum 60 miesiÄcznym okresem gwarancji. ZamawiajÄ
cy wymaga by przedmiot zamĂłwienia byĹ objÄty 60 miesiÄcznym okresem rÄkojmi. 4. Wykonawca sporzÄ
dzi dokumentacjÄ powykonawczÄ
. 5. Wykonawca musi wskazaÄ w ofercie, ktĂłre elementy zamĂłwienia zamierza powierzyÄ do wykonania podwykonawcom. 6. Przedmiot zamĂłwienia zostaĹ okreĹlony we WspĂłlnym SĹowniku ZamĂłwieĹ symbolem: 45000000-7, 45233123-7. 7. Do obowiÄ
zku i na koszt Wykonawcy naleĹźy takĹźe: a) Koszty badaĹ laboratoryjnych, b) opĹaty skĹadowiskowe zwiÄ
zane z odwozem gruntu i nadmiaru urobku, c) opĹaty za czasowe skĹadowiska urobku, d) naprawy drĂłg i ulic zniszczonych w czasie trwania robĂłt przez Ĺrodki transportu i maszyny budowlane, zatrudnione na budowie oraz pojazdy korzystajÄ
ce z objazdĂłw, e) likwidacja skutkĂłw oddziaĹywania procesu budowlanego na otoczenie budowy, f) koszty zrzutu wody po prĂłbach szczelnoĹci i oczyszczania namuĹu rowĂłw ( kolektorĂłw ) po pĹukaniu rurociÄ
gĂłw i wpustĂłw. g) koszty wyciÄcia drzew i krzewĂłw h) odszkodowania za zniszczenie upraw i zieleni i) obsĹuga geodezyjna wraz z inwentaryzacjÄ
powykonawczÄ
i ewentualnÄ
korektÄ
rzÄdnych celem dostosowania do istniejÄ
cych wjazdĂłw, j) opracowanie i wdroĹźenie projektu ruchu drogowego na czas trwania robĂłt k) nadzĂłr archeologiczny, l) sporzÄ
dzenie ksiÄgi obmiaru. 8. Wykonawca zastosuje materiaĹy o parametrach technicznych, konstrukcyjnych i uĹźytkowych nie gorszych od podanych w specyfikacji technicznej i projekcie. 9. ZamawiajÄ
cy stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ na podstawie umowy o pracÄ osĂłb wykonujÄ
cych nastÄpujÄ
ce czynnoĹci w zakresie realizacji zamĂłwienia, ktĂłrych wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposĂłb okreĹlony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. â Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz. 1502, z późn. zm.). Art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. â Kodeks pracy : Przez nawiÄ
zanie stosunku pracy pracownik zobowiÄ
zuje siÄ do wykonywania pracy okreĹlonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcÄ, a pracodawca â do zatrudnienia pracownika za wynagrodzeniem. 9.1. SposĂłb i okres wymaganego zatrudnienia osĂłb realizujÄ
cych czynnoĹci w zakresie realizacji zamĂłwienia. ZamawiajÄ
cy wymaga, aby osoby realizujÄ
ce przedmiot zamĂłwienia, ktĂłre wykonywaÄ bÄdÄ
czynnoĹci faktycznie zwiÄ
zane z przedmiotem zamĂłwienia opisane w specyfikacji istotnych warunkĂłw zamĂłwienia byĹy zatrudnione na podstawie umowy o pracÄ, w wymiarze czasu pracy 1 etat. Wymagana liczba zatrudnionych osĂłb â minimum 5 osĂłb. Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyĹźej wymienione osoby na okres realizacji zamĂłwienia. W przypadku rozwiÄ
zania stosunku pracy przed zakoĹczeniem tego okresu, zobowiÄ
zuje siÄ do niezwĹocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby. 9.2. Rodzaj czynnoĹci niezbÄdnych do realizacji zamĂłwienia, ktĂłrych dotyczÄ
wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracÄ przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ osĂłb wykonujÄ
cych czynnoĹci w trakcie realizacji zamĂłwienia: CzynnoĹci robotnika opisane w przedmiarze robĂłt. 9.3. Uprawnienia ZamawiajÄ
cego w zakresie kontroli speĹniania przez wykonawcÄ wymagaĹ, o ktĂłrych mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcji z tytuĹu niespeĹnienia tych wymagaĹ: a) sposĂłb udokumentowania zatrudnienia ww. osĂłb: a1) roboty budowlane bÄdÄ
Ĺwiadczone przez osoby wymienione w wykazie pracownikĂłw wykonujÄ
cych czynnoĹci w trakcie realizacji zamĂłwienia, a2) wykonawca w terminie do 5 dni roboczych liczÄ
c od dnia zawarcia umowy bÄdzie zobowiÄ
zany do przedstawienia ZamawiajÄ
cemu dokumentĂłw potwierdzajÄ
cych sposĂłb zatrudnienia ww. osĂłb: oĹwiadczenie wykonawcy zawierajÄ
ce: imiÄ i nazwisko zatrudnionego, czas zatrudnienia, czas pracy, zakres obowiÄ
zkĂłw pod rygorem kar umownych za podanie nieprawdziwych danych lub braku aktualizacji listy pracownikĂłw w przypadku wystÄ
pienia zmian osobowych. a3) wykonawca na kaĹźde pisemne ĹźÄ
danie ZamawiajÄ
cego w terminie do 5 dni roboczych przedkĹadaĹ bÄdzie ZamawiajÄ
cemu raport stanu i sposobu zatrudnienia ww. osĂłb, przedkĹadaĹ dowody odprowadzenia skĹadek ZUS, przez caĹy okres realizacji zamĂłwienia lub kopiÄ dowodu potwierdzajÄ
cego zgĹoszenie pracownika przez pracodawcÄ do ubezpieczeĹ, zanonimizowanÄ
w sposĂłb zapewniajÄ
cy ochronÄ danych osobowych pracownikĂłw, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. b) Sankcje z tytuĹu niespeĹnienia wymagaĹ w zakresie zatrudnienia: b1) W przypadku nie przedstawienia w terminie informacji, o ktĂłrej mowa w pkt. 9.3. ppkt. a2) i a3) SIWZ lub podanie nieprawdziwych danych lub braku aktualizacji listy pracownikĂłw w przypadku wystÄ
pienia zmian osobowych, wykonawca bÄdzie kaĹźdorazowo pĹaciĹ ZamawiajÄ
cemu karÄ w wysokoĹci 2 000zĹ. b2) W przypadku dwukrotnego nie wywiÄ
zania siÄ z obowiÄ
zku wskazanego w pkt. 9.3. ppkt. a2) i a3) lub zmiany sposobu zatrudnienia wskazanych osĂłb, ZamawiajÄ
cy ma prawo od umowy odstÄ
piÄ i naliczy dodatkowo kary umowne wskazane we wzorze umowy jak za nienaleĹźyte wykonanie zamĂłwienia. b3) W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamĂłwienia liczby osĂłb wymaganej przez ZamawiajÄ
cego, wykonawca bÄdzie zobowiÄ
zany do zapĹacenia kary umownej ZamawiajÄ
cemu, w wysokoĹci 1% caĹkowitego wynagrodzenia, za kaĹźdÄ
niezatrudnionÄ
osobÄ poniĹźej liczby wymaganej przez ZamawiajÄ
cego, b4) W uzasadnionych przypadkach, z przyczyn nieleĹźÄ
cych po stronie wykonawcy, moĹźliwe jest zastÄ
pienie ww. osoby lub osĂłb innymi osobami pod warunkiem, Ĺźe speĹnione zostanÄ
wszystkie powyĹźsze wymagania co do sposobu zatrudnienia na okres realizacji zamĂłwienia okreĹlone przez wykonawcÄ w ofercie. b5) W przypadku uzasadnionych wÄ
tpliwoĹci co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcÄ lub podwykonawcÄ, zamawiajÄ
cy moĹźe zwrĂłciÄ siÄ o przeprowadzenie kontroli przez PaĹstwowÄ
InspekcjÄ Pracy.
II.4) Informacja o czÄĹciach zamĂłwienia:ZamĂłwienie podzielone jest na czÄĹci:
Nie
II.5) GĹĂłwny Kod CPV:
45000000-7
Dodatkowe kody CPV:
45233123-7