II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi leśnej pożarowej w Leśnictwie Ostrolesie odcinek od km 2+814,52 do km 5+852,50
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest: „Przebudowa drogi leśnej pożarowej w Leśnictwie Ostrolesie odcinek od km 2+814,52 do km 5+852,50”
3.1.1 STAN ISTNIEJĄCY.
Trasa drogi przebiega w istniejącym pasie ograniczonym drzewostanem na terenie
Nadleśnictwa Pniewy na następujących działkach: Brodziszewo: 80193/2, 80182/2, Jastrowo-Ostrolesie: 80157, 80158/1, 80172/2, 80173, 80174, 80179, 80180, Lipnica: 80184/2, 80185/2, 80186/2, 80187/2, 80188/2, 80190, 80194, 80195, 80196, 80197/2, 80198, 80199, 80206/2, 80183, Otorowo: 80191, 80192
Droga leśna stanowi kontynuację budowy pierwszego odcinka o długości 1+191,43 m oraz 1+191,43 do km 2+784,86 wykonanych w roku 2015 i 2016. Planowany kolejny odcinek rozpoczyna się od drogi powiatowej nr 1853 P Ostroróg-Lipnica. Obecnie droga posiada w swoim śladzie szerokość zmienną w granicach około 3,00 – 4,00 m. Jest drogą gruntową, nierówną, skoleinowaną. Wzdłuż drogi zlokalizowane są inne drogi
o nawierzchni gruntowej tworzące zjazdy lub skrzyżowania również kwalifikujące się do przebudowy.
We fragmencie projektowanej drogi znajduje się podziemny światłowód, który zostanie wskazany przed przystąpieniem do prac.
Droga leży w terenie równinnym ze zmiennym łagodnym nachyleniem podłużnym. Istniejący pas drogowy jest wąski, jego szerokość nie pozwala na poprawne przeprowadzenie geometrii drogi z uwagi na parametry techniczne dróg leśnych przystosowanych do obsługi pojazdów do wywozu drewna.
3.1.2 ROZWIĄZANIA PROJEKTOWE.
Przyjęto następujące parametry przebudowywanej drogi:
prędkość projektowa Vmax = 30 km/h,
obciążenie ruchem KR1,
szerokość korony drogi 5,00 m,
szerokość jezdni 3,50 m,
przekrój daszkowy 3,0%,
szerokość poboczy 2 x 0,75 m,
spadek poprzeczny poboczy 6,0%,
szerokość zjazdów leśnych 3,00 m,
promienie wyokrąglające na zjazdach leśnych 8,00 m, 11,00 m lokalnie 4,00 m,
szerokość wlotów skrzyżowań 3,50 m,
promienie wyokrąglające łuki na skrzyżowaniach 15,00 m,
mijanki szerokość 3,00 m, długości 23,00 m ze skosami wjazdowym i wyjazdowym
1:8 wyokrąglone łukami poziomymi 50,0 m,
3.1.3 PLAN SYTUACYJNY/GEOMETRIA KORPUSU DROGI.
Objęta opracowaniem droga leśna ma w całości długość L=5 852,50 m. Drogę zaprojektowano po trasie jej dotychczasowego przebiegu, dokonując nieznacznych korekt w miejscach załamań osi trasy oraz występowania łuków poziomych. Trasę wyznaczono na podstawie mapy do celów projektowych oraz na podstawie wizji
i pomiarów własnych w terenie.
Załamania trasy opisano i oznaczono odpowiednio od W1 do W33. Na łukach poziomych zaprojektowano poszerzenia jezdni na długości 20 m. Wzdłuż drogi zaprojektowano skrzyżowania, zjazdy, mijanki o parametrach jak wyżej. Skrzyżowania i zjazdy wydłużono na odcinku prostym o 5 m.
Lokalizacja zjazdów, skrzyżowań i mijanek może ulec zmianie z uwagi na
zalecenia Inwestora.
Projektowaną geometrię drogi przedstawiono na załączonych rysunkach "Plan Sytuacyjny". Dla uzyskania płynności ruchu załamania pionowe wyokrąglono łukami pionowymi. Niweletę sporządzono na podstawie mapy do celów projektowych
i zawartych w niej rzędnych istniejących. Niweletę nawiązano do istniejącego poziomu terenu. Projektowane spadki podłużne wahają się w granicach od 0,300% do 5,341%. Roboty ziemne związane z przebudową polegać będą na zebraniu warstwy humusu oraz wykonaniu wykopów i nasypów z gruntu pozyskanego w trakcie wykonywania robót, podłużnym i poprzecznym zniwelowaniu i wyprofilowaniu terenu oraz wykonaniu poszczególnych warstw konstrukcyjnych nawierzchni.
Na całości projektowanej drogi przyjęto następujące wykonanie robót przygotowawczych:
• mechaniczne oczyszczenie nawierzchni z naniesionej ziemi oraz profilowanie
istniejącej nawierzchni,
• usunięcie naniesionych zanieczyszczeń przez wodę, wyrównanie nierówności
i zasypanie wybojów celem uzyskania prawidłowego profilu poprzecznego istniejącej nawierzchni, która stanowić będzie podbudowę pod projektowaną nawierzchnię.
3.1.4 KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI.
Przyjęto konstrukcję nawierzchni drogi/zjazdów/skrzyżowań/mijanek o następujących warstwach na odcinku od 2+814,52 do km 5+852,50
• warstwa górna – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/31,5 mm gr. 12 cm,
• warstwa dolna – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie 0/63 mm gr. 20 cm,
Grubość całkowita konstrukcji = 32 cm
Pobocza szerokości 0,75 m zaprojektowano na całym odcinku z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm gr. 10 cm.
Skarpy rowu umocnić warstwą humusu 10 cm (materiał pozyskany ze zdjęcia humusu)
i obsiać trawą.
UWAGA:
1. Do wykonania nasypów zastosować materiał z wykopów.
2. Materiał z wykopów zastosować do zasypania miejsc po karpach.
3. Materiał ze zdjęcia humusu wykorzystać przy humusowaniu skarp i nasypów gr. 10 cm.
Szczegóły dotyczące konstrukcji jezdni przedstawiono w części rysunkowej projektu.
3.1.5 PRZEKRÓJ POPRZECZNY – SPADKI.
Droga szerokości 3,50 m posiada spadek daszkowy 3% (na łukach poziomych jednostronne zmienne według tabeli na rys nr 2.1 "Przekroje Normalne"). Pobocza obustronne szerokości 0,75 m posiadają spadek jednostronny 6%. Zjazdy posiadają szerokość 3,00 m, skrzyżowania posiadają szerokość 3,50 m, wyokrąglone są łukami odpowiednio zjazdy: 8,00 m, 11,0 m i lokalnie 4,00 m, skrzyżowania: 15,0 m.
3.1.6 ODWODNIENIE.
Powierzchniowe odwodnienie korony drogi zapewniają spadki poprzeczne i podłużne drogi, skrzyżowań, zjazdów i mijanek. Wody opadowe z drogi, skrzyżowań i zjazdów zostaną odprowadzone przez pobocza szerokości 0,75 m do rowów przydrożnych trójkątnych obustronnych (lokalizacja rowu wg. rys. „Plan Sytuacyjny”) szerokości zmiennej (zależna od istniejącego terenu) o głębokości min. 50 od rzędnej dołu całej konstrukcji. Z uwagi jednak na wyniesioną trasę ponad teren zaleca się pogłębić rowy. Dodatkowo zaprojektowano przepusty z rur PEHD o Ø 600 mm i Ø 400 mm w miejsce istniejących przeznaczonych do rozbiórki.
Przepusty posadowione są na ławie z pospółki gr. 25 cm oraz umocnione są na ściankach wlotów i wylotów kamieniem na podsypce cementowo-piaskowej gr. 10 cm Szczegóły dotyczące konstrukcji i ogólnie odwodnienia przedstawiono w części rysunkowej projektu.
3.1.7 UWAGI KOŃCOWE.
Niniejsze opracowanie jest rozwiązaniem projektowym branży drogowej i nie zawiera szczegółowych opracowań w zakresie przebudowy oraz modernizacji infrastruktury podziemnej. Istniejące uzbrojenie terenu nie powoduje kolizji, które w efekcie prowadziłoby do przebudowy.
W pobliżu uzbrojenia sieci teletechnicznej (słupy telekomunikacyjne) zachować szczególną ostrożność, prowadząc pracę pod ciągłym nadzorem.
Podłoże gruntowe powinno być wyrównane oraz odpowiednio zagęszczone. Teren robót powinien być odpowiednio odwodniony. Grunt oraz materiały konstrukcyjne należy zagęszczać przy wilgotności optymalnej oraz warstwami o grubości dostosowanej do mocy sprzętu zagęszczającego. Roboty ziemne należy wykonać zgodnie z normą PN-S-02205 „Drogi samochodowe, roboty ziemne, wymagania i badania”.
Prace szczegółowo nie opisane wykonywać zgodnie z wiedzą inżynierską
i wytycznymi budowy dróg oraz wg. PN-81/B-03020, PN-68/B-06050 oraz PN-B-02480.
Prace drogowo-bitumiczne wykonywać zgodnie z PN EN 13108-1 oraz normami
PN EN 13036-1 itp. W rejonie czynnych urządzeń inżynierskich prace ziemne należy prowadzić bez użycia sprzętu mechanicznego pod nadzorem przedstawiciela instytucji zarządzającej urządzeniami.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia obejmujący, ustalony przez Zamawiającego
z należytą starannością, przewidywany do wykonania zakres robót zawiera: Dokumentacja projektowa, Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz Przedmiary robót.
Wymienione powyżej opracowania stanowią integralną część SIWZ, a wszystkie wskazane w nich, poprzez zamieszczenie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, materiały (wyroby) i urządzenia należy rozumieć jako określenie minimalnych wymaganych parametrów technicznych lub standardów jakościowych. Oznacza to, że zgodnie z art. 29 ustawy, w odniesieniu do materiałów (wyrobów)
i urządzeń wskazanych z nazwy Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów (wyrobów) i urządzeń równoważnych, tj. o jakości nie gorszej niż opisana.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45233000-9
Dodatkowe kody CPV:
45111200-0,
45112210-0,
45100000-8,
45112000-5,
45233200-1,
45233220-7,
45112100-6,
45450000-6,
45111290-7,