II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: „Dobudowa punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza” w ramach zadania pn. „Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej” – Etap I i Etap II.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
ZP.WIM.271.4.31.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm) o wartości zamówienia poniżej 5.225.000,00 EUR .
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych instalacji elektrycznych w zakresie
dobudowy nowych punktów świetlnych na terenie Gminy Dabrowa Górnicza, zgodnie z
obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz
uzgodnieniami branżowymi. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej
oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót i
stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Zakres szczegółowy robót obejmuje budowę oświetlenia ulicznego
zgodnie z poniższym wykazem: (symbole nadane przez projektanta w dokumentacji projektowej):
Zadanie A: ul. Przelotowa, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie B: ul. Topolowa,
Dobudowa czterech punktów świetlnych LED, Zadanie E: ul. M. Konopnickiej –Wspólnej, Dobudowa
dwóch punktów świetlnych LED (cztery oprawy), Zadanie F: ul. Kościuszki, Dobudowa trzech
punktów świetlnych LED, Zadanie H: ul. Kasprzaka, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED z 4
halogenami, Zadanie I: ul. Kasprzaka 54, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie J: ul.
Norwida 28 - 30, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie K: ul. Legionów Polskich
(plac zabaw-deptak), Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie M: ul. Gwardii Ludowej –
przystanek Stara Pogoria, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie N: ul. Tysiąclecia,
Dobudowa pięciu punktów świetlnych LED, Zadanie O: ul. Ziołowa, Dobudowa czterech punktów
świetlnych LED (naświetlacze) wraz ze zmianą podłączeń, Zadanie P: ul. Koksownicza, Doświetlenie
jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych,
Zadanie Q: ul. Prusa 10, Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do
oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie R: ul. Kosmonautów 4, Doświetlenie dwóch przejść dla
pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie S: ul. 11-go
Listopada (skrzyżowanie z ul. Długą), Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami
przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie T: ul. Tysiąclecia 11, Doświetlenie
jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych,
Zadanie U: ul. Armii Krajowej (skrzyżowanie z ul. Willową), Doświetlenie jednego przejścia dla
pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie V: ul. Gospodarcza,
Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla
pieszych, Zadanie X: ul. Stacyjna, Budowa przyłącza dla pięciu istniejących punktów świetlnych
LED, Zadanie Y: ul. Towarowa, Budowa przyłącza dla dziewięciu istniejących punktów świetlnych
LED, Zadanie Z: ul. Łazowska, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED (4 oprawy), Zadanie Z1:
ul. Łęknice (boczna), Dobudowa pięciu punktów świetlnych LED, Zadanie Z2: ul. Łańcuckiego
(boczna) , Dobudowa czterech punktów świetlnych LED, Zadanie Z3: ul. Kasprzaka (Plac Hutnika)
Dobudowa trzydziestu punktów świetlnych LED. 14 punktów świetlnych na wykonanych przyłączach
kablowych oraz 16 punktów świetlnych wraz z instalacjami kablowo–przyłączeniowymi wraz z
uruchomieniem. Roboty dotyczą także przygotowanie instalacji do systemu zamgławiania oraz innymi
robotami elektrycznymi ujętymi w projekcie , przedmiarze oraz zapisach SIWZ. Wymagane
uzgodnienia z wykonawcą robót budowlanych i instalacyjnych pierwszego etapu. Wykonawca
zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami będącymi przedmiotem umowy przez
osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane, zgodnie z
obowiązującym prawem. Każda montowana oprawa musi posiadać oznakowanie widoczne z poziomu
jezdni lub chodnika w formie trwałego graweru na spodzie obudowy oprawy z nazwą miejscowości
oraz herbem miasta lub trwale zabudowaną tabliczką z grawerem min. 7 cm szerokości x 10 cm
wysokości dla opraw ulicznych oraz min. 5 cm szerokości x 10 cm wysokości dla opraw parkowych
(przykręcona lub przynitowana oraz dodatkowo przyklejona do oprawy), której ew. oderwanie
spowoduje trwałe uszkodzenie oprawy lub rozszczelnienie. Każda oprawa musi posiadać dodatkowo
numer seryjny widoczny na zewnątrz oprawy (trwały i odporny na warunki atmosferyczne napis przez
cały okres gwarancji), a po oddaniu przedmiotu umowy w dokumentacji musi być wskazane miejsce
zamontowania oprawy (wraz z podaniem lokalizacji – współrzędne satelitarne) z konkretnym
numerem seryjnym lub inwentarzowym. Wszystkie montowane słupy muszą być wykonane z
anodowanego aluminium w kolorach uzgodnionych z Zamawiającym (wymagany protokół z
uzgodnień). Na każdym słupie musi być wytłoczony herb miasta w dwóch miejscach – 2 metry
poniżej górnego poziomu wysięgnika oraz do 1 metra od środka wnęki rewizyjnej. Dodatkowo musi
być wytłaczana nazwa gminy na drzwiczkach wnęki rewizyjnej słupa. Śruby zabezpieczające
odkręcenie drzwiczek wnęk rewizyjnych muszą być nietypowe (dostarczenie 5 kluczy
umożliwiających otwarcie drzwi).Trwałe zabezpieczenie śrub mocujących słupy (zabezpieczenie
przed kradzieżą lub odkręceniem słupów – dopuszcza się spawanie gwintów, lakowanie otworów
śrubowych lub ich rozwiercanie przy jednoczesnym zachowaniu gwarancji). Wykonawca i
Zamawiający będą uczestniczyć w naradach roboczych i koordynacyjnych, jakie mogą odbywać się na
wniosek stron niniejszej umowy na terenie placu budowy lub w siedzibie Zamawiającego. 1.
Rozwiązania równoważne 1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków
towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje
produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do
uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to
uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu
zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy
„lub równoważny. 2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w
stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy
Pzp. 3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych,
aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt
ustawy Pzp , Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu
towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który
powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany
wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania
określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych,
użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych
nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na
etapie badania złożonych ofert. 2. Gwarancja i rękojmia 1. Wykonawca udziela Zamawiającemu
gwarancji jakości na przedmiot umowy, tj. na roboty budowlane wraz z wbudowanymi i
dostarczonymi materiałami i urządzeniami na okres zgodny z deklaracją ofertową, przy czym nie
krócej niż 8 lat i nie dłużej niż 17 lat licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót
budowlanych. Uwaga: 1. Termin gwarancji jakości stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z pkt.
24.2.2. SIWZ. 2. Termin gwarancji jakości należy zadeklarować w pełnych latach od daty podpisania
protokołu odbioru końcowego robót budowlanych. 3. Brak deklaracji terminu gwarancji w pkt 5
Formularza ofertowego bądź jego określenie poniżej wymaganego minimum tj. 8 lat skutkować będzie
odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji terminu
gwarancji powyżej określonego maksimum, do porównania złożonych ofert, przyjęte zostanie 17 lat,
natomiast w treści umowy – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie. 2. W przypadku ujawnienia wad
przedmiotu, Wykonawca zobowiązuje się: a) w przypadku ujawnienia wad opraw – do wymiany
uszkodzonego elementu na nowy w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego
zgłoszenia mailem, telefonicznie, listownie lub FAX-em (Wykonawca ma obowiązek m.in. zapewnić
demontaż i ponowny montaż elementu oraz ma obowiązek przekazać ten element do naprawy i
odebrać go, po czym ponownie zamontować); b) w przypadku ujawnienia wad pozostałych elementów
i urządzeń przedmiotu umowy – do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych przedmiotu umowy
poprzez naprawę lub wymianę w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego
zgłoszenia, a w uzasadnionych przypadkach w innym uzgodnionym przez strony terminie, jednak za
pisemną zgodą odpowiednich osób ze strony Zamawiającego. 3. W przypadku nieusunięcia przez
Wykonawcę wad, o których mowa w ust.2 w terminach opisanych w ust.2 lit. a i b) powyżej,
Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo zlecenia usunięcia zaistniałej wady osobie trzeciej na
koszt i ryzyko Wykonawcy, bez konieczności ponownego wzywania Wykonawcy do usunięcia wady
oraz naliczenie kar za każdy dzień opóźnienia. 4. Zamawiający może dochodzić roszczeń
wynikających z gwarancji także po upływie terminu gwarancyjnego, jeżeli przed upływem tego
terminu zawiadomił Wykonawcę o wadzie. 5. Jeżeli w wykonaniu obowiązków z tytułu gwarancji
Wykonawca dokonał stosownych napraw, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili naprawy lub
dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego
Zamawiający wskutek wady nie mógł z przedmiotu umowy w sposób pełny korzystać. 6.
Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu gwarancji niezależnie od uprawnień
wynikających z rękojmi. 7. Termin rękojmi będzie równy z okresem gwarancji. 8. Wykonawca wyraża
zgodę na rozbudowę lub doposażenie sieci oświetleniowej o nowe urządzenia nie powodujące utraty
sprawności technicznej opraw oświetleniowych LED i oświadcza, że nie spowoduje to utraty
uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji. Wykonawca wyraża również zgodę na konserwację
oświetlenia przez uprawnione do tego osoby. 9. Wykonawca w ramach niniejszej umowy w okresie od
dnia udostępnienia Zamawiającemu systemu sterowania oświetleniem do dnia zakończenia okresu
gwarancji wykonuje wszelkie czynności związane z utrzymywaniem systemu sterowania oświetleniem
w pełnej sprawności funkcjonalnej, w tym aktualizacji oprogramowania i czynności te wykonuje w
ramach wynagrodzenia. 10.W przypadku nienależytego wykonywania przez Wykonawcę
obowiązków, o których mowa w ust. 9 Zamawiający wezwie Wykonawcę do prawidłowego
wykonywania umowy z zastrzeżeniem, iż w przypadku gdy Wykonawca nie wykona ciążących na nim
obowiązków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, Zamawiający będzie uprawniony do
zlecenia wykonania czynności, których Wykonawca nie wykonał, osobie trzeciej, na koszt i ryzyko
Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest zwrócić Zamawiającemu wszelkie
poniesione z tego tytułu koszty w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty. 3.
Ubezpieczenie Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia musi posiadać aktualne
ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę
gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) lub dla walut
obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do
walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało
ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wykonawca utrzyma ważność
ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. 4. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę 1.
Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie
wykonywania czynności wyszczególnionych w przedmiarach robót w pozycjach j/n.: zadanie „A”
1-20, zadanie ” B” 1-16, zadanie ” E” 1-19, zadanie ” F” 1-22, zadanie ” H” 1-22, zadanie ” I” 1-20,
zadanie ” J” 1-24, zadanie ” K” 1-20, zadanie ” M” 1-20, zadanie ” N” 1-16, zadanie ” O” 1-20,
zadanie ”P” 1-22, zadanie ” Q” 1-21, zadanie ”R” 1-19, zadanie ” S” 1-22, zadanie ” T” 1-20, zadanie
” U” 1-23, zadanie ” V” 1-22, zadanie ” X” 1-21, zadanie ” Y” 1-17, zadanie ” Z” 1-21, zadanie ” Z1”
1-15, zadanie „Z2” 1-16 zadanie „Z3” Etap I 1-21 Etap II 1-24 byli zatrudnieni przez Wykonawcę i
Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca
1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.). 2. Pozostałe uregulowania w tym
zakresie zostały ujęte w § 6 ust. 7-8 projektu umowy. 5. Wymagania w zakresie dostępności dla osób
niepełnosprawnych Mając na względzie fakt, iż roboty budowlane w zakresie opisanego przedmiotu
zamówienia w pkt. 3.3. SIWZ nie wymagają konieczności dostosowania ich wykonania dla osób
niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza
się regulacji w zakresie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
II.5) Główny Kod CPV:
45316110-9
Dodatkowe kody CPV:
50232100-1,
45231400-9,
45310000-3,
45316100-6,
45311200-2,
45315300-1