„Dobudowa punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza” w ramach zadania

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
„Dobudowa punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza” w ramach zadania pn. „Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej” – Etap I i Etap II.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o udzieleniu zamówienia
  • MiastoDąbrowa Górnicza
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaRoboty budowlane
  • Rodzaj zamawiającegoadministracja samorządowa
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyGmina Dąbrowa Górnicza
  • Data publikacji ogłoszenia2017-07-21
  • Numer ogłoszenia2017/2017/110756
TREŚĆ PRZETARGU
Ogłoszenie nr 110756 - 2017 z dnia 2017-07-21 r.
Dąbrowa Górnicza: „Dobudowa punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza” w ramach zadania pn. „Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej” – Etap I i Etap II.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Nazwa projektu lub programu

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 525329-N-2017

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Dąbrowa Górnicza, krajowy numer identyfikacyjny 27625531200000, ul. ul. Graniczna  21, 41300   Dąbrowa Górnicza, państwo Polska, woj. śląskie, tel. 322 956 700, faks 32 2625032, 2956700, e-mail zamowienia_publiczne@dabrowa-gornicza.pl
Adres strony internetowej (URL): www.bip.dabrowa-gornicza.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Dobudowa punktów świetlnych na terenie Gminy Dąbrowa Górnicza” w ramach zadania pn. „Modernizacja i rozbudowa oświetlenia ulicznego przy zastosowaniu energooszczędnych technologii LED na terenie Dąbrowy Górniczej” – Etap I i Etap II.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
ZP.WIM.271.4.31.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015r., poz. 2164 z późn. zm) o wartości zamówienia poniżej 5.225.000,00 EUR . Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych instalacji elektrycznych w zakresie dobudowy nowych punktów świetlnych na terenie Gminy Dabrowa Górnicza, zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej oraz uzgodnieniami branżowymi. Przedmiot zamówienia określony został w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót i stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. Zakres szczegółowy robót obejmuje budowę oświetlenia ulicznego zgodnie z poniższym wykazem: (symbole nadane przez projektanta w dokumentacji projektowej): Zadanie A: ul. Przelotowa, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie B: ul. Topolowa, Dobudowa czterech punktów świetlnych LED, Zadanie E: ul. M. Konopnickiej –Wspólnej, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED (cztery oprawy), Zadanie F: ul. Kościuszki, Dobudowa trzech punktów świetlnych LED, Zadanie H: ul. Kasprzaka, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED z 4 halogenami, Zadanie I: ul. Kasprzaka 54, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie J: ul. Norwida 28 - 30, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie K: ul. Legionów Polskich (plac zabaw-deptak), Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie M: ul. Gwardii Ludowej – przystanek Stara Pogoria, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED, Zadanie N: ul. Tysiąclecia, Dobudowa pięciu punktów świetlnych LED, Zadanie O: ul. Ziołowa, Dobudowa czterech punktów świetlnych LED (naświetlacze) wraz ze zmianą podłączeń, Zadanie P: ul. Koksownicza, Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie Q: ul. Prusa 10, Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie R: ul. Kosmonautów 4, Doświetlenie dwóch przejść dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie S: ul. 11-go Listopada (skrzyżowanie z ul. Długą), Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie T: ul. Tysiąclecia 11, Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie U: ul. Armii Krajowej (skrzyżowanie z ul. Willową), Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie V: ul. Gospodarcza, Doświetlenie jednego przejścia dla pieszych oprawami przeznaczonymi do oświetlenia przejść dla pieszych, Zadanie X: ul. Stacyjna, Budowa przyłącza dla pięciu istniejących punktów świetlnych LED, Zadanie Y: ul. Towarowa, Budowa przyłącza dla dziewięciu istniejących punktów świetlnych LED, Zadanie Z: ul. Łazowska, Dobudowa dwóch punktów świetlnych LED (4 oprawy), Zadanie Z1: ul. Łęknice (boczna), Dobudowa pięciu punktów świetlnych LED, Zadanie Z2: ul. Łańcuckiego (boczna) , Dobudowa czterech punktów świetlnych LED, Zadanie Z3: ul. Kasprzaka (Plac Hutnika) Dobudowa trzydziestu punktów świetlnych LED. 14 punktów świetlnych na wykonanych przyłączach kablowych oraz 16 punktów świetlnych wraz z instalacjami kablowo–przyłączeniowymi wraz z uruchomieniem. Roboty dotyczą także przygotowanie instalacji do systemu zamgławiania oraz innymi robotami elektrycznymi ujętymi w projekcie , przedmiarze oraz zapisach SIWZ. Wymagane uzgodnienia z wykonawcą robót budowlanych i instalacyjnych pierwszego etapu. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić wykonanie i kierowanie robotami będącymi przedmiotem umowy przez osoby posiadające stosowne kwalifikacje zawodowe i uprawnienia budowlane, zgodnie z obowiązującym prawem. Każda montowana oprawa musi posiadać oznakowanie widoczne z poziomu jezdni lub chodnika w formie trwałego graweru na spodzie obudowy oprawy z nazwą miejscowości oraz herbem miasta lub trwale zabudowaną tabliczką z grawerem min. 7 cm szerokości x 10 cm wysokości dla opraw ulicznych oraz min. 5 cm szerokości x 10 cm wysokości dla opraw parkowych (przykręcona lub przynitowana oraz dodatkowo przyklejona do oprawy), której ew. oderwanie spowoduje trwałe uszkodzenie oprawy lub rozszczelnienie. Każda oprawa musi posiadać dodatkowo numer seryjny widoczny na zewnątrz oprawy (trwały i odporny na warunki atmosferyczne napis przez cały okres gwarancji), a po oddaniu przedmiotu umowy w dokumentacji musi być wskazane miejsce zamontowania oprawy (wraz z podaniem lokalizacji – współrzędne satelitarne) z konkretnym numerem seryjnym lub inwentarzowym. Wszystkie montowane słupy muszą być wykonane z anodowanego aluminium w kolorach uzgodnionych z Zamawiającym (wymagany protokół z uzgodnień). Na każdym słupie musi być wytłoczony herb miasta w dwóch miejscach – 2 metry poniżej górnego poziomu wysięgnika oraz do 1 metra od środka wnęki rewizyjnej. Dodatkowo musi być wytłaczana nazwa gminy na drzwiczkach wnęki rewizyjnej słupa. Śruby zabezpieczające odkręcenie drzwiczek wnęk rewizyjnych muszą być nietypowe (dostarczenie 5 kluczy umożliwiających otwarcie drzwi).Trwałe zabezpieczenie śrub mocujących słupy (zabezpieczenie przed kradzieżą lub odkręceniem słupów – dopuszcza się spawanie gwintów, lakowanie otworów śrubowych lub ich rozwiercanie przy jednoczesnym zachowaniu gwarancji). Wykonawca i Zamawiający będą uczestniczyć w naradach roboczych i koordynacyjnych, jakie mogą odbywać się na wniosek stron niniejszej umowy na terenie placu budowy lub w siedzibie Zamawiającego. 1. Rozwiązania równoważne 1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny. 2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt ustawy Pzp , Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert. 2. Gwarancja i rękojmia 1. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości na przedmiot umowy, tj. na roboty budowlane wraz z wbudowanymi i dostarczonymi materiałami i urządzeniami na okres zgodny z deklaracją ofertową, przy czym nie krócej niż 8 lat i nie dłużej niż 17 lat licząc od daty podpisania protokołu końcowego odbioru robót budowlanych. Uwaga: 1. Termin gwarancji jakości stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z pkt. 24.2.2. SIWZ. 2. Termin gwarancji jakości należy zadeklarować w pełnych latach od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót budowlanych. 3. Brak deklaracji terminu gwarancji w pkt 5 Formularza ofertowego bądź jego określenie poniżej wymaganego minimum tj. 8 lat skutkować będzie odrzuceniem oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp. W przypadku deklaracji terminu gwarancji powyżej określonego maksimum, do porównania złożonych ofert, przyjęte zostanie 17 lat, natomiast w treści umowy – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie. 2. W przypadku ujawnienia wad przedmiotu, Wykonawca zobowiązuje się: a) w przypadku ujawnienia wad opraw – do wymiany uszkodzonego elementu na nowy w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego zgłoszenia mailem, telefonicznie, listownie lub FAX-em (Wykonawca ma obowiązek m.in. zapewnić demontaż i ponowny montaż elementu oraz ma obowiązek przekazać ten element do naprawy i odebrać go, po czym ponownie zamontować); b) w przypadku ujawnienia wad pozostałych elementów i urządzeń przedmiotu umowy – do bezpłatnego usunięcia wad fizycznych przedmiotu umowy poprzez naprawę lub wymianę w terminie do 7 dni roboczych od dnia otrzymania pisemnego zgłoszenia, a w uzasadnionych przypadkach w innym uzgodnionym przez strony terminie, jednak za pisemną zgodą odpowiednich osób ze strony Zamawiającego. 3. W przypadku nieusunięcia przez Wykonawcę wad, o których mowa w ust.2 w terminach opisanych w ust.2 lit. a i b) powyżej, Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo zlecenia usunięcia zaistniałej wady osobie trzeciej na koszt i ryzyko Wykonawcy, bez konieczności ponownego wzywania Wykonawcy do usunięcia wady oraz naliczenie kar za każdy dzień opóźnienia. 4. Zamawiający może dochodzić roszczeń wynikających z gwarancji także po upływie terminu gwarancyjnego, jeżeli przed upływem tego terminu zawiadomił Wykonawcę o wadzie. 5. Jeżeli w wykonaniu obowiązków z tytułu gwarancji Wykonawca dokonał stosownych napraw, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili naprawy lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad. Termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego Zamawiający wskutek wady nie mógł z przedmiotu umowy w sposób pełny korzystać. 6. Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu gwarancji niezależnie od uprawnień wynikających z rękojmi. 7. Termin rękojmi będzie równy z okresem gwarancji. 8. Wykonawca wyraża zgodę na rozbudowę lub doposażenie sieci oświetleniowej o nowe urządzenia nie powodujące utraty sprawności technicznej opraw oświetleniowych LED i oświadcza, że nie spowoduje to utraty uprawnień z tytułu udzielonej gwarancji. Wykonawca wyraża również zgodę na konserwację oświetlenia przez uprawnione do tego osoby. 9. Wykonawca w ramach niniejszej umowy w okresie od dnia udostępnienia Zamawiającemu systemu sterowania oświetleniem do dnia zakończenia okresu gwarancji wykonuje wszelkie czynności związane z utrzymywaniem systemu sterowania oświetleniem w pełnej sprawności funkcjonalnej, w tym aktualizacji oprogramowania i czynności te wykonuje w ramach wynagrodzenia. 10.W przypadku nienależytego wykonywania przez Wykonawcę obowiązków, o których mowa w ust. 9 Zamawiający wezwie Wykonawcę do prawidłowego wykonywania umowy z zastrzeżeniem, iż w przypadku gdy Wykonawca nie wykona ciążących na nim obowiązków w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania, Zamawiający będzie uprawniony do zlecenia wykonania czynności, których Wykonawca nie wykonał, osobie trzeciej, na koszt i ryzyko Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest zwrócić Zamawiającemu wszelkie poniesione z tego tytułu koszty w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty. 3. Ubezpieczenie Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000.000,00 zł (słownie: jeden milion złotych 00/100) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji Umowy. 4. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę 1. Zamawiający wymaga, aby osoby skierowane do realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie wykonywania czynności wyszczególnionych w przedmiarach robót w pozycjach j/n.: zadanie „A” 1-20, zadanie ” B” 1-16, zadanie ” E” 1-19, zadanie ” F” 1-22, zadanie ” H” 1-22, zadanie ” I” 1-20, zadanie ” J” 1-24, zadanie ” K” 1-20, zadanie ” M” 1-20, zadanie ” N” 1-16, zadanie ” O” 1-20, zadanie ”P” 1-22, zadanie ” Q” 1-21, zadanie ”R” 1-19, zadanie ” S” 1-22, zadanie ” T” 1-20, zadanie ” U” 1-23, zadanie ” V” 1-22, zadanie ” X” 1-21, zadanie ” Y” 1-17, zadanie ” Z” 1-21, zadanie ” Z1” 1-15, zadanie „Z2” 1-16 zadanie „Z3” Etap I 1-21 Etap II 1-24 byli zatrudnieni przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2016 r., poz. 1666 z późn. zm.). 2. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 6 ust. 7-8 projektu umowy. 5. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych Mając na względzie fakt, iż roboty budowlane w zakresie opisanego przedmiotu zamówienia w pkt. 3.3. SIWZ nie wymagają konieczności dostosowania ich wykonania dla osób niepełnosprawnych (brak szczegółowych przepisów prawa regulujących te kwestie) nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust. 5 ustawy Pzp.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:

II.5) Główny Kod CPV: 45316110-9
Dodatkowe kody CPV: 50232100-1, 45231400-9, 45310000-3, 45316100-6, 45311200-2, 45315300-1
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 28/06/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT646420.70
WalutaPLN

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert1
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 1
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Zakład Robót Elektrycznych "MAGNES",  ,  ul. Lisia Góra 7,  41-218,  Sosnowiec,  kraj/woj. śląskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy 778.590,00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 778.590,00
> Oferta z najwyższą ceną/kosztem 778.590,00
Waluta: PLN

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom
Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:
IV.8) Informacje dodatkowe:

IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.

IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę montaże schodów, balustrad, konstrukcji stalowych, carportów B2B - Częstochowa
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania11-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę montaże schodów, balustrad, konstrukcji stalowych, carportów B2B. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI