II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa kanalizacji deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni drogi gminnej, przebudową sieci oświetlenia drogowego oraz przebudową istniejących sieci uzbrojenia terenu w zakresie usunięcia kolizji z projektowanymi elementami wyposażenia technicznego drogi na odcinku drogi gminnej – ul. Małe Żywczańskie km 0+245 – km 0+667 w m. Zakopane.
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
BZP.27140.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiot zamówienia: drogowe roboty budowlane, polegające na budowie kanalizacji deszczowej wraz z odtworzeniem nawierzchni drogi, przebudową sieci oświetlenia drogowego oraz przebudową istniejących sieci uzbrojenia terenu w zakresie usunięcia kolizji
z projektowanymi elementami wyposażenia technicznego drogi gminnej Małe Żywczańskie w km od 0+245,00 do km 0+667,00 w ramach zadania inwestycyjnego o nazwie w ramach realizacji zadania inw. nr 2011/114 „Przebudowa drogi ul. Małe Żywczańskie” w Zakopanem.
3.1.Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:
1) roboty pomiarowe geodezyjne, inwentaryzacja powykonawcza,
2) roboty rozbiórkowe elementów dróg (krawężników lub innych obramowań jezdni wraz z ławą betonową, nawierzchni chodników, zjazdów, słupków, tablic, znaków drogowych itp.) wraz z wywozem z terenu budowy,
3) wykonanie wszelkich prac przygotowawczych niezbędnych do realizacji obiektu, w tym wycinki drzew z wywozem materiału na miejsce wskazane przez Zamawiającego z następującymi zastrzeżeniami:
a) drewno dłużycowe i użytkowe pozyskane z pozyskane z wycinki drzew na działkach Gminy Miasto Zakopane będzie podlegało ocenie i wycenie po ścięciu, zgodnie z Zarządzeniem nr 29/2016 Burmistrza Miasta Zakopane z dnia 22.02.2016 r., a jego wartość brutto zostanie odjęta od wartości wynagrodzenia brutto, określonego w § 20 ust. 1 umowy i będzie stanowiło własność Wykonawcy,
b) drewno opałowe, trociny i gałęziówka powstałe w trakcie pozyskiwania drewna, stanowią odpad i podlegają zagospodarowaniu na własne potrzeby przez Wykonawcę, zgodnie z obowiązującym regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Zakopane,
4) karczowanie/frezowanie pni z uprzątnięciem trocin i fragmentów pni z terenu budowy,
5) frezowanie warstw bitumicznych nawierzchni jezdni wraz z wywozem na odległość do 10 km, na miejsce wskazane przez Zamawiającego,
6) rozbiórkę warstw bitumicznych nawierzchni jezdni wraz z wywozem z terenu budowy,
7) rozebranie podbudowy z kruszywa kamiennego, podsypki cementowej, betonu, kamienia, gliny itp. wraz z wywozem z terenu budowy,
8) wszelkie roboty ziemne niezbędne do wykonania przedmiotu umowy wraz
z wywozem urobku z terenu budowy, kształtowaniem niezbędnych skarp, korektą wysokości oraz nachylenia skarp, itp.,
9) przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni w granicach istniejącego pasa polegającą w szczególności na:
a) wykonaniu podbudowy z kruszyw naturalnych i łamanych stabilizowanych mechanicznie z warstwą geowłókniny,
b) wykonaniu oczyszczenia i skropienia emulsją asfaltową warstw konstrukcyjnych,
c) wykonaniu warstwy wiążącej z betonu asfaltowego,
d) wykonaniu warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego,
e) wykonaniu nawierzchni poboczy z kostki betonowej na podsypce piaskowo-cementowej,
10) obramowanie jezdni z krawężnika na ławie betonowej z oporem,
11) ściek uliczny przykrawężnikowy z kostki betonowej na ławie betonowej,
12) sieć kanalizacji deszczowej, urządzenia odwadniające,
13) przebudowę instalacji oświetlenia ulicznego wraz z urządzeniami (oprawy energooszczędne typu LED);
14) przebudowę sieci energetycznej,
15) przebudowę sieci teletechnicznej,
16) przebudowę sieci wodociągowej,
17) zabezpieczenia infrastruktury obcej (sieci elektroenergetycznej, teletechnicznej, oświetleniowej, gazowej),
18) regulację wysokościową skrzynek, zasuw i hydrantów oraz wymianę i regulację wysokościową włazów i zwieńczeń studni na kanalizacji sanitarnej, sieci teletechnicznej, itp.
19) wykonanie przy przejściach dla pieszych nawierzchni z płyt ostrzegawczych typu „Brail” w kolorze żółtym z wypustkami wraz krawężnikiem granitowym,
20) wykonanie nowego oznakowania pionowego (wraz z naklejkami koloru żółtego na słupach i słupkach zlokalizowanych w ciągach dla pieszych),
21) wykonanie oznakowania poziomego,
22) dostosowanie, profilowanie (w granicach pasa drogowego) istniejących zjazdów z nieruchomości przyległych do nowych parametrów drogi,
23) plantowanie i humusowanie z obsianiem trawą terenu zieleńca przy krawężniku oraz rekultywację terenów zielonych w bezpośrednim sąsiedztwie elementów drogi,
24) opracowanie i dokonanie uzgodnień tymczasowej zmiany organizacji ruchu na czas prowadzenia robót drogowych,
25) Uwaga: Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z wymogami zawartymi
w załączniku nr 1 do Zarządzenia nr 258/2016 Burmistrza Miasta Zakopane
z dnia 15 grudnia 2016 r. w sprawie wymogów, jakim powinny odpowiadać przejścia dla pieszych, przejścia podziemne, przejścia nadziemne, pochylnie, schody zewnętrzne i wewnętrzne, windy, parkingi i chodniki z uwagi na potrzeby osób niepełnosprawnych.
3.2.Szczegółowy zakres robót objętych zamówieniem określony jest:
1)dokumentacją techniczną (projekt budowlany i wykonawczy) w zakresie branży drogowej i kanalizacji deszczowej odcinka drogi od km 0+245,00 do km 0+667,00;
2)dokumentacją techniczną (projekt wykonawczy) w zakresie przebudowy sieci wodociągowej;
3)dokumentacją techniczną (projekt wykonawczy) w zakresie przebudowy sieci teletechnicznej, energetycznej i oświetlenia ulicznego;
4)ponadto zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami technicznymi, uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji umowy, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz złożoną przez Wykonawcę ofertą.
3.3.Zakres robót objętych zamówieniem obejmuje również wykonanie przez Wykonawcę wszelkich prac przygotowawczych, związanych z wymogami BHP, organizacją i realizacją Umowy bez zakłóceń.
3.4.Ze względu na usytuowanie drogi w terenie zabudowanym Wykonawca zobowiązany jest do wyznaczenia pasa dla ruchu pieszych w istniejącej jezdni i wykonania odpowiedniego, zgodnego z przepisami oznakowania, które należy uwzględnić w tymczasowej organizacji ruchu.
3.5.Do zadań Wykonawcy należy ponadto spełnienie wszelkich świadczeń, dokonanie wszelkich nakładów, jak również poczynienie wszelkich przygotowań, które są konieczne bądź potrzebne dla wykonania przedmiotu umowy, zgodnie z zasadami techniki i sztuki budowlanej w stanie nadającym się do urzędowego odbioru, niezależnie od tego, czy świadczenia, nakłady i przygotowania ujęte są w formie pisemnej lub w formie rysunków w Umowie (wraz z załącznikami). Świadczenia budowlane lub związane z wyposażeniem, które nie zostały dokładnie opisane, winny zostać przez Wykonawcę wykonane w sposób odpowiedni dla gospodarczego przeznaczenia przedmiotu umowy, zgodnie z zasadami techniki i sztuki budowlanej i Polskimi Normami budowlanymi.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert równoważnych w zakresie zaproponowanych materiałów i urządzeń przedstawionych w dokumentacji technicznej pod warunkiem, że będą posiadały parametry techniczne, nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego.
Zaoferowane urządzenia i materiały równoważne muszą posiadać stosowne, wymagane przepisami prawa atesty lub dopuszczenia do obrotu gospodarczego.
Wykonawca wykona roboty budowlane odpowiadające zakresem określonym
w przedstawionym projekcie.
Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru przepisami wykonania przedmiotu umowy. Roboty zamienne nie powodują zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy.
Zamawiający dopuszcza możliwość ograniczenia wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego użytkowania, (tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania) przedmiotu umowy. Roboty te nazwane są zaniechanymi, a sposób potrącenia ich wartości z wynagrodzenia Wykonawcy określa Umowa.
UWAGA
Zamawiający informuje, że dopuszcza zastosowanie metody wykonania ław pod elementy drogowe (krawężniki, obrzeża), zgodnej z normą DIN 18318, tj. na fundamencie o grubości co najmniej 20cm z podstawą z betonu C12/15, z oporem o parametrach 0,10 m3 betonu/mb ławy (który w trakcie montażu nie może być jeszcze związany, aby powstało dobre połączenie prefabrykowanego elementu i betonu), jako równoważnej do wymaganej w dokumentacji projektowej i STWiORB.
3.2.Zamawiający wymaga aby wykonawca udzielił co najmniej 60 miesięcznej gwarancji na wykonane roboty
II.4) Informacja o częściach zamówienia:Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV:
45233000-9
Dodatkowe kody CPV:
45233120-6,
45100000-8,
45111200-0,
45232000-2,
45233223-8,
45233222-1,
45231400-9,
45314300-4,
45316110-9,
45230000-8,
45233221-4,
45233290-8,