Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Zapewnienie schronienia dla osób bezdomnych
z terenu Gminy Miejskiej Jarosław w 2022 r.
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część 1 - Schronisko dla bezdomnych mężczyzn
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia wraz z wyżywieniem w schronisku dla bezdomnych mężczyzn z terenu Gminy Miejskiej Jarosław dla szacunkowo 12 bezdomnych mężczyzn w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. (podana przez Zamawiającego liczba bezdomnych mężczyzn jest liczbą przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia; osoby bezdomne, będą kierowane do schroniska w różnych terminach i na różne okresy czasu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie; z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego; Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających z usług świadczonych przez schronisko).
2) Nazwy i kody wg wspólnego słownika zamówień (CPV): 85311000-2
3) Schronisko musi funkcjonować przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu
i zapewniać możliwość całodobowego przebywania
4) Udzieleniem schronienia w formie schroniska dla osób bezdomnych będą objęte osoby z terenu Gminy Miejskiej Jarosław legitymujące się decyzją administracyjną o udzieleniu schronienia po zawarciu kontraktu socjalnego (obowiązek zawarcia kontraktu socjalnego nie dotyczy osób, którym schronienia w schronisku dla osób bezdomnych udziela gmina miejsca jej pobytu,
na podstawie art. 101 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej). Osoby bezdomne będą obowiązane do ponoszenia odpłatności za pobyt
w schronisku zgodnie z właściwą uchwałą Rady Miasta Jarosławia.
5) Schronisko obowiązane jest zapewnić osobom bezdomnym usługi ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
6) Do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać:
a) pracowników socjalnych,
b) opiekunów posiadających wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
7) Usługi świadczone w schronisku dla osób bezdomnych oraz obiekt, w którym zlokalizowane jest schronisko muszą spełniać odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne oraz minimalne standardy określone w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 poz.896).
8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu obowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dotyczącej osób, którym udzielono schronienia w schronisku dla osób bezdomnych tj. karty pobytu osoby bezdomnej zawierającej datę przyjęcia do schroniska, datę opuszczenia schroniska, nr decyzji, list obecności, karty pracy socjalnej, dokumentów współpracy klientów z innymi placówkami, policją i innymi instytucjami.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego, mailowego lub telefonicznego poinformowania Zamawiającego o niezgłoszeniu się, nieprzebywaniu klienta w schronisku lub ogrzewalni przez okres dłuższy niż przez 3 kolejne dni, a także o wszystkich sytuacjach wydalenia klienta ze schroniska z podaniem przyczyny w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od dnia zdarzenia.
10) Do obowiązków Wykonawcy realizujących usługi należeć będzie:
a) wykonywanie czynności będących przedmiotem umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz nadzór nad prawidłowym jej wykonywaniem,
b) po każdym miesiącu wykonywania usług Wykonawca przedstawi Zamawiającemu fakturę/rachunek za wykonaną usługę oraz miesięczną informację składającą się z ewidencji osób przyjętych do schroniska i/lub schroniska z usługami opiekuńczymi i/lub noclegowni i/lub ogrzewalni oraz list obecności osób przebywających w w/w placówkach podpisanych przez te osoby (rozliczenie faktury/rachunku nastąpi na podstawie faktycznej ilości dni i liczby osób korzystających ze świadczenia schronienia; Zamawiający ureguluje należność powstałą z tytułu wykonania usługi schronienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo otrzymanej faktury/rachunku; należność za wykonanie usługi będzie płatna na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany na fakturze/rachunku),
c) Wykonawca obowiązany będzie do udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom, w celu kontroli w zakresie prawidłowej realizacji usługi,
d) Wykonawca obowiązany będzie do wdrożenia i stosowania opracowanej przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcia osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcją postępowania w sytuacji podejrzenia u osoby bezdomnej zarażenia wirusem SARS-CoV-2 (procedura opublikowana jest pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/ad6461f2-c377-4f67-a21a-c9f0d5470353).
e) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji umowy do zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych działań w tym zakresie.
f) W przypadku gdy w trakcie realizacji zamówienia wydane zostaną nowe wytyczne bądź ustanowione zostaną określone ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, Wykonawca obowiązany będzie do ich wdrożenia lub zastosowania się do nich.
Część 2 - Schronisko dla bezdomnych kobiet
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia wraz
z wyżywieniem w schronisku dla bezdomnych kobiet z terenu Gminy Miejskiej Jarosław dla szacunkowo 10 bezdomnych kobiet w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. (podana przez Zamawiającego liczba bezdomnych kobiet jest liczbą przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia; osoby bezdomne, będą kierowane do schroniska w różnych terminach i na różne okresy czasu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie; z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego; Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających
z usług świadczonych przez schronisko).
2) Nazwy i kody wg wspólnego słownika zamówień (CPV): 85311000-2.
3) Schronisko musi funkcjonować przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu
i zapewniać możliwość całodobowego przebywania.
4) Udzieleniem schronienia w formie schroniska dla osób bezdomnych będą objęte osoby z terenu Gminy Miejskiej Jarosław legitymujące się decyzją administracyjną o udzieleniu schronienia po zawarciu kontraktu socjalnego (obowiązek zawarcia kontraktu socjalnego nie dotyczy osób, którym schronienia w schronisku dla osób bezdomnych udziela gmina miejsca jej pobytu, na podstawie art. 101 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej). Osoby bezdomne będą obowiązane do ponoszenia odpłatności za pobyt w schronisku zgodnie z właściwą uchwałą Rady Miasta Jarosławia.
5) Schronisko obowiązane jest zapewnić osobom bezdomnym usługi ukierunkowane na wzmacnianie aktywności społecznej, wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
6) Do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać:
a) pracowników socjalnych,
b) opiekunów posiadających wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
7) Usługi świadczone w schronisku dla osób bezdomnych oraz obiekt, w którym zlokalizowane jest schronisko muszą spełniać odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne oraz minimalne standardy określone w załączniku nr 2 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 poz.896).
8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu obowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dotyczącej osób, którym udzielono schronienia w schronisku dla osób bezdomnych tj. karty pobytu osoby bezdomnej zawierającej datę przyjęcia do schroniska, datę opuszczenia schroniska, nr decyzji, list obecności, karty pracy socjalnej, dokumentów współpracy klientów z innymi placówkami, policją i innymi instytucjami.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego, mailowego lub telefonicznego poinformowania Zamawiającego o niezgłoszeniu się, nieprzebywaniu klienta w schronisku lub ogrzewalni przez okres dłuższy niż przez 3 kolejne dni, a także o wszystkich sytuacjach wydalenia klienta ze schroniska z podaniem przyczyny w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od dnia zdarzenia.
10) Do obowiązków Wykonawcy realizujących usługi należeć będzie:
a) wykonywanie czynności będących przedmiotem umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz nadzór nad prawidłowym jej wykonywaniem,
b) po każdym miesiącu wykonywania usług Wykonawca przedstawi Zamawiającemu fakturę/rachunek za wykonaną usługę oraz miesięczną informację składającą się z ewidencji osób przyjętych do schroniska i/lub schroniska z usługami opiekuńczymi i/lub noclegowni i/lub ogrzewalni oraz list obecności osób przebywających w w/w placówkach podpisanych przez te osoby (rozliczenie faktury/rachunku nastąpi na podstawie faktycznej ilości dni i liczby osób korzystających ze świadczenia schronienia; Zamawiający ureguluje należność powstałą z tytułu wykonania usługi schronienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo otrzymanej faktury/rachunku; należność za wykonanie usługi będzie płatna na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany na fakturze/rachunku),
c) Wykonawca obowiązany będzie do udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom, w celu kontroli w zakresie prawidłowej realizacji usługi,
d) Wykonawca obowiązany będzie do wdrożenia i stosowania opracowanej przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcia osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcją postępowania w sytuacji podejrzenia u osoby bezdomnej zarażenia wirusem SARS-CoV-2 (procedura opublikowana jest pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/ad6461f2-c377-4f67-a21a-c9f0d5470353).
e) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji umowy do zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych działań w tym zakresie.
f) W przypadku gdy w trakcie realizacji zamówienia wydane zostaną nowe wytyczne bądź ustanowione zostaną określone ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, Wykonawca obowiązany będzie do ich wdrożenia lub zastosowania się do nich.
Część 3 - Schronisko dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia wraz
z wyżywieniem w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi
z terenu Gminy Miejskiej Jarosław dla szacunkowo 2 bezdomnych osób w okresie
od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. (podana przez Zamawiającego liczba bezdomnych osób jest liczbą przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia; osoby bezdomne, będą kierowane do schroniskaw różnych terminach i na różne okresy czasu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie; z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego; Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających z usług świadczonych przez schronisko).
2) Nazwa i kody wg wspólnego słownika zamówień (CPV): 85311000-2.
3) Schronisko musi funkcjonować przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu
i zapewniać możliwość całodobowego przebywania
4) Udzieleniem schronienia w formie schroniska dla osób bezdomnych będą objęte osoby z terenu Gminy Miejskiej Jarosław legitymujące się decyzją administracyjną o udzieleniu schronienia po zawarciu kontraktu socjalnego (obowiązek zawarcia kontraktu socjalnego nie dotyczy osób, którym schronienia w schronisku dla osób bezdomnych udziela gmina miejsca jej pobytu, na podstawie art. 101 ust. 3 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej). Osoby bezdomne będą obowiązane do ponoszenia odpłatności za pobyt w schronisku zgodnie z właściwą uchwałą Rady Miasta Jarosławia.
5) Schronisko obowiązane jest zapewnić osobom bezdomnym, które ze względu
na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy
w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagają usług
w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład opiekuńczo-pielęgnacyjny, tymczasowe schronienie wraz
z usługami opiekuńczymi oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej.
6) Do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w schronisku dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać:
a) pracowników socjalnych,
b) opiekunów posiadających kwalifikacje do wykonywania zawodu pielęgniarki, ratownika medycznego, opiekuna w domu pomocy społecznej, opiekuna osoby starszej, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, opiekuna medycznego lub co najmniej wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, udokumentowane co najmniej roczne doświadczenie zawodowe polegające na świadczeniu usług opiekuńczych osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
7) Usługi świadczone w schronisku dla osób bezdomnych oraz obiekt, w którym zlokalizowane jest schronisko muszą spełniać odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne oraz minimalne standardy określone
w załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 poz.896).
8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu obowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dotyczącej osób, którym udzielono schronienia w schronisku dla osób bezdomnych tj. karty pobytu osoby bezdomnej zawierającej datę przyjęcia do schroniska, datę opuszczenia schroniska, nr decyzji, list obecności, karty pracy socjalnej, dokumentów współpracy klientów z innymi placówkami, policją i innymi instytucjami.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego, mailowego lub telefonicznego poinformowania Zamawiającego o niezgłoszeniu się, nieprzebywaniu klienta w schronisku lub ogrzewalni przez okres dłuższy niż przez 3 kolejne dni, a także o wszystkich sytuacjach wydalenia klienta ze schroniska z podaniem przyczyny w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od dnia zdarzenia.
10) Do obowiązków Wykonawcy realizujących usługi należeć będzie:
a) wykonywanie czynności będących przedmiotem umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz nadzór nad prawidłowym jej wykonywaniem,
b) po każdym miesiącu wykonywania usług Wykonawca przedstawi Zamawiającemu fakturę/rachunek za wykonaną usługę oraz miesięczną informację składającą się z ewidencji osób przyjętych do schroniska i/lub schroniska z usługami opiekuńczymi i/lub noclegowni i/lub ogrzewalni oraz list obecności osób przebywających w w/w placówkach podpisanych przez te osoby (rozliczenie faktury/rachunku nastąpi na podstawie faktycznej ilości dni i liczby osób korzystających ze świadczenia schronienia; Zamawiający ureguluje należność powstałą z tytułu wykonania usługi schronienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo otrzymanej faktury/rachunku; należność za wykonanie usługi będzie płatna na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany na fakturze/rachunku),
c) Wykonawca obowiązany będzie do udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom, w celu kontroli w zakresie prawidłowej realizacji usługi,
d) Wykonawca obowiązany będzie do wdrożenia i stosowania opracowanej przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcia osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcją postępowania w sytuacji podejrzenia u osoby bezdomnej zarażenia wirusem SARS-CoV-2 (procedura opublikowana jest pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/ad6461f2-c377-4f67-a21a-c9f0d5470353).
e) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji umowy do zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych działań w tym zakresie.
f) W przypadku gdy w trakcie realizacji zamówienia wydane zostaną nowe wytyczne bądź ustanowione zostaną określone ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, Wykonawca obowiązany będzie do ich wdrożenia lub zastosowania się do nich.
Część 4 - Noclegownia dla bezdomnych mężczyzn
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia w noclegowni dla bezdomnych mężczyzn z terenu Gminy Miejskiej Jarosław dla szacunkowo 2 bezdomnych mężczyzn w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. (podana przez Zamawiającego liczba bezdomnych mężczyzn jest liczbą przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia; osoby bezdomne, będą trafiały do noclegowni w różnych terminach i na różne okresy czasu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie; z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego; Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających z usług świadczonych przez noclegownię).
2) Nazwy i kody wg wspólnego słownika zamówień (CPV): 85311000-2.
3) Noclegownia powinna być czynna przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu,
w godzinach od 18.00 do 8.00 (w okresie od 01.10 do 31.03) oraz od 19.00 do 7.00 (w okresie od 01.04 do 30.09).
4) Wykonawca zobowiązuje się przyjmować osoby bezdomne z terenu Gminy Miejskiej Jarosław do noclegowni bez skierowania, dowożonych przez straż miejską, policję i inne służby porządkowe, jak również zgłaszające się osobiście.
5) Noclegownia obowiązana będzie do zapewnienia schronienia osobom bezdomnym świadcząc tymczasową pomoc w postaci miejsca noclegowego, w ramach której umożliwia spędzenie nocy w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia.
6) Do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w noclegowni Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby, które posiadają wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
7) Usługi świadczone w noclegowni oraz obiekt, w którym zlokalizowana jest noclegowania muszą spełniać odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne oraz minimalne standardy określone w załączniku nr 1
do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 poz.896).
8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu obowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dotyczącej osób, którym udzielono schronienia w noclegowni tj. karty pobytu osoby bezdomnej zawierającej datę przyjęcia do noclegowni oraz sposób w jaki osoba bezdomna trafiła do noclegowni, datę opuszczenia noclegowni, list obecności.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego, mailowego lub telefonicznego poinformowania Zamawiającego o wszystkich sytuacjach wydalenia klienta z noclegowni z podaniem przyczyny w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od dnia zdarzenia.
10) Do obowiązków Wykonawcy realizujących usługi należeć będzie:
a) wykonywanie czynności będących przedmiotem umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz nadzór nad prawidłowym jej wykonywaniem,
b) po każdym miesiącu wykonywania usług Wykonawca przedstawi Zamawiającemu fakturę/rachunek za wykonaną usługę oraz miesięczną informację składającą się z ewidencji osób przyjętych do schroniska i/lub schroniska z usługami opiekuńczymi i/lub noclegowni i/lub ogrzewalni oraz list obecności osób przebywających w w/w placówkach podpisanych przez te osoby (rozliczenie faktury/rachunku nastąpi na podstawie faktycznej ilości dni i liczby osób korzystających ze świadczenia schronienia; Zamawiający ureguluje należność powstałą z tytułu wykonania usługi schronienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo otrzymanej faktury/rachunku; należność za wykonanie usługi będzie płatna na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany na fakturze/rachunku),
c) Wykonawca obowiązany będzie do udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom, w celu kontroli w zakresie prawidłowej realizacji usługi,
d) Wykonawca obowiązany będzie do wdrożenia i stosowania opracowanej przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcia osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcją postępowania w sytuacji podejrzenia u osoby bezdomnej zarażenia wirusem SARS-CoV-2 (procedura opublikowana jest pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/ad6461f2-c377-4f67-a21a-c9f0d5470353).
e) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji umowy do zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych działań w tym zakresie.
f) W przypadku gdy w trakcie realizacji zamówienia wydane zostaną nowe wytyczne bądź ustanowione zostaną określone ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, Wykonawca obowiązany będzie do ich wdrożenia lub zastosowania się do nich.
Część 5 - Noclegownia dla bezdomnych kobiet
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia w noclegowni dla bezdomnych kobiet z terenu Gminy Miejskiej Jarosław dla szacunkowo 1 bezdomnej kobiety w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. (podana przez Zamawiającego liczba bezdomnych kobiet jest liczbą przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia; osoby bezdomne, będą trafiały do noclegowni w różnych terminach i na różne okresy czasu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie; z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego; Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających z usług świadczonych przez noclegownię).
2) Nazwy i kody wg wspólnego słownika zamówień (CPV): 85311000-2.
3) Noclegownia powinna być czynna przez cały rok, przez 7 dni w tygodniu,
w godzinach od 18.00 do 8.00 (w okresie od 01.10 do 31.03) oraz od 19.00 do 7.00 (w okresie od 01.04 do 30.09).
4) Wykonawca zobowiązuje się przyjmować osoby bezdomne z terenu Gminy Miejskiej Jarosław do noclegowni bez skierowania, dowożonych przez straż miejską, policję i inne służby porządkowe, jak również zgłaszające się osobiście.
5) Noclegownia obowiązana będzie do zapewnienia schronienia osobom bezdomnym świadcząc tymczasową pomoc w postaci miejsca noclegowego,
w ramach której umożliwia spędzenie nocy w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia.
6) Do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w noclegowni Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby, które posiadają wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
7) Usługi świadczone w noclegowni oraz obiekt, w którym zlokalizowana jest noclegowania muszą spełniać odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne oraz minimalne standardy określone w załączniku nr 1
do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 poz.896).
8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu obowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dotyczącej osób, którym udzielono schronienia w noclegowni tj. karty pobytu osoby bezdomnej zawierającej datę przyjęcia do noclegowni oraz sposób w jaki osoba bezdomna trafiła do noclegowni, datę opuszczenia noclegowni, list obecności.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego, mailowego lub telefonicznego poinformowania Zamawiającego o wszystkich sytuacjach wydalenia klienta z noclegowni z podaniem przyczyny w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od dnia zdarzenia.
10) Do obowiązków Wykonawcy realizujących usługi należeć będzie:
a) wykonywanie czynności będących przedmiotem umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz nadzór nad prawidłowym jej wykonywaniem,
b) po każdym miesiącu wykonywania usług Wykonawca przedstawi Zamawiającemu fakturę/rachunek za wykonaną usługę oraz miesięczną informację składającą się z ewidencji osób przyjętych do schroniska i/lub schroniska z usługami opiekuńczymi i/lub noclegowni i/lub ogrzewalni oraz list obecności osób przebywających w w/w placówkach podpisanych przez te osoby (rozliczenie faktury/rachunku nastąpi na podstawie faktycznej ilości dni i liczby osób korzystających ze świadczenia schronienia; Zamawiający ureguluje należność powstałą z tytułu wykonania usługi schronienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo otrzymanej faktury/rachunku; należność za wykonanie usługi będzie płatna na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany na fakturze/rachunku),
c) Wykonawca obowiązany będzie do udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom, w celu kontroli w zakresie prawidłowej realizacji usługi,
d) Wykonawca obowiązany będzie do wdrożenia i stosowania opracowanej przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcia osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcją postępowania w sytuacji podejrzenia u osoby bezdomnej zarażenia wirusem SARS-CoV-2 (procedura opublikowana jest pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/ad6461f2-c377-4f67-a21a-c9f0d5470353).
e) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji umowy do zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych działań w tym zakresie.
f) W przypadku gdy w trakcie realizacji zamówienia wydane zostaną nowe wytyczne bądź ustanowione zostaną określone ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, Wykonawca obowiązany będzie do ich wdrożenia lub zastosowania się do nich.
Część 6 - Ogrzewalnia dla bezdomnych mężczyzn
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia w ogrzewalni dla bezdomnych mężczyzn z terenu Gminy Miejskiej Jarosław dla szacunkowo 1 bezdomnego mężczyzny w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. (podana przez Zamawiającego liczba bezdomnych mężczyzn jest liczbą przewidywaną
w całym okresie trwania niniejszego zamówienia; osoby bezdomne, będą trafiały do ogrzewalni w różnych terminach i na różne okresy czasu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie; z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego; Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających z usług świadczonych przez ogrzewalnię).
2) Nazwy i kody wg wspólnego słownika zamówień (CPV): 85312000-9.
3) Ogrzewalnia powinna być czynna w okresie od 01.01.2022 r. do 30.04.2022 r. oraz 01.10.2022 r. do 31.12.2022 r. przez 7 dni w tygodniu, w godzinach od 18.00 do 8.00.
4) Wykonawca zobowiązuje się przyjmować osoby bezdomne z terenu Gminy Miejskiej Jarosław do ogrzewalni bez skierowania, dowożonych przez straż miejską, policję i inne służby porządkowe, jak również zgłaszające się osobiście.
5) Ogrzewalnia obowiązana będzie do zapewnienia schronienia osobom bezdomnym umożliwiającego interwencyjny bezpieczny pobyt w ogrzewanych pomieszczeniach wyposażonych co najmniej w miejsca siedzące.
6) Do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w ogrzewalni Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby, które posiadają wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
7) Usługi świadczone w noclegowni oraz obiekt, w którym zlokalizowana jest noclegowania muszą spełniać odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne oraz minimalne standardy określone w załączniku nr 4 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 poz.896).
8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu obowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dotyczącej osób, którym udzielono schronienia w ogrzewalni tj. karty pobytu osoby bezdomnej zawierającej datę przyjęcia do noclegowni oraz sposób w jaki osoba bezdomna trafiła do ogrzewalni, datę opuszczenia ogrzewalni, list obecności.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego, mailowego lub telefonicznego poinformowania Zamawiającego o wszystkich sytuacjach wydalenia klienta z ogrzewalni z podaniem przyczyny w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od dnia zdarzenia.
10) Do obowiązków Wykonawcy realizujących usługi należeć będzie:
a) wykonywanie czynności będących przedmiotem umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz nadzór nad prawidłowym jej wykonywaniem,
b) po każdym miesiącu wykonywania usług Wykonawca przedstawi Zamawiającemu fakturę/rachunek za wykonaną usługę oraz miesięczną informację składającą się z ewidencji osób przyjętych do schroniska i/lub schroniska z usługami opiekuńczymi i/lub noclegowni i/lub ogrzewalni oraz list obecności osób przebywających w w/w placówkach podpisanych przez te osoby (rozliczenie faktury/rachunku nastąpi na podstawie faktycznej ilości dni i liczby osób korzystających ze świadczenia schronienia; Zamawiający ureguluje należność powstałą z tytułu wykonania usługi schronienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo otrzymanej faktury/rachunku; należność za wykonanie usługi będzie płatna na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany na fakturze/rachunku),
c) Wykonawca obowiązany będzie do udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom, w celu kontroli w zakresie prawidłowej realizacji usługi,
d) Wykonawca obowiązany będzie do wdrożenia i stosowania opracowanej przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcia osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcją postępowania w sytuacji podejrzenia u osoby bezdomnej zarażenia wirusem SARS-CoV-2 (procedura opublikowana jest pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/ad6461f2-c377-4f67-a21a-c9f0d5470353).
e) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji umowy do zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych działań w tym zakresie.
f) W przypadku gdy w trakcie realizacji zamówienia wydane zostaną nowe wytyczne bądź ustanowione zostaną określone ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, Wykonawca obowiązany będzie do ich wdrożenia lub zastosowania się do nich.
Część 7 - Ogrzewalnia dla bezdomnych kobiet
1) Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia w ogrzewalni dla bezdomnych kobiet z terenu Gminy Miejskiej Jarosław dla szacunkowo 1 bezdomnej kobiety w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. (podana przez Zamawiającego liczba bezdomnych kobiet jest liczbą przewidywaną w całym okresie trwania niniejszego zamówienia; osoby bezdomne, będą trafiały do ogrzewalni w różnych terminach i na różne okresy czasu; Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia lub zwiększenia liczby osób w zależności od faktycznych potrzeb w tym zakresie; z tego tytułu Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia, w tym pieniężne wobec Zamawiającego; Zamawiający będzie dokonywał zapłaty za faktyczną liczbę osób korzystających z usług świadczonych przez ogrzewalnię).
2) Nazwy i kody wg wspólnego słownika zamówień (CPV): 85312000-9.
3) Ogrzewalnia powinna być czynna w okresie od 01.01.2022 r. do 30.04.2022 r. oraz 01.10.2022 r. do 31.12.2022 r. przez 7 dni w tygodniu, w godzinach od 18.00 do 8.00.
4) Wykonawca zobowiązuje się przyjmować osoby bezdomne z terenu Gminy Miejskiej Jarosław do ogrzewalni bez skierowania, dowożonych przez straż miejską, policję i inne służby porządkowe, jak również zgłaszające się osobiście.
5) Ogrzewalnia obowiązana będzie do zapewnienia schronienia osobom bezdomnym umożliwiającego interwencyjny bezpieczny pobyt w ogrzewanych pomieszczeniach wyposażonych co najmniej w miejsca siedzące.
6) Do wykonywania czynności w zakresie usług świadczonych w ogrzewalni Wykonawca zobowiązany jest zatrudniać osoby, które posiadają wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, co najmniej roczne doświadczenie w pracy z osobami bezdomnymi oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy lub wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe oraz ukończone szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
7) Usługi świadczone w noclegowni oraz obiekt, w którym zlokalizowana jest noclegowania muszą spełniać odpowiednie warunki przeciwpożarowe i sanitarno-higieniczne oraz minimalne standardy określone w załączniku nr 4 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 poz.896).
8) Wykonawca wyłoniony w postępowaniu obowiązany będzie do prowadzenia dokumentacji dotyczącej osób, którym udzielono schronienia w ogrzewalni tj. karty pobytu osoby bezdomnej zawierającej datę przyjęcia do noclegowni oraz sposób w jaki osoba bezdomna trafiła do ogrzewalni, datę opuszczenia ogrzewalni, list obecności.
9) Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego pisemnego, mailowego lub telefonicznego poinformowania Zamawiającego o wszystkich sytuacjach wydalenia klienta z ogrzewalni z podaniem przyczyny w terminie nie dłuższym niż 1 dzień od dnia zdarzenia.
10) Do obowiązków Wykonawcy realizujących usługi należeć będzie:
a) wykonywanie czynności będących przedmiotem umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 z późn. zm.) oraz rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 r. w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018 r. poz. 896) oraz nadzór nad prawidłowym jej wykonywaniem,
b) po każdym miesiącu wykonywania usług Wykonawca przedstawi Zamawiającemu fakturę/rachunek za wykonaną usługę oraz miesięczną informację składającą się z ewidencji osób przyjętych do schroniska i/lub schroniska z usługami opiekuńczymi i/lub noclegowni i/lub ogrzewalni oraz list obecności osób przebywających w w/w placówkach podpisanych przez te osoby (rozliczenie faktury/rachunku nastąpi na podstawie faktycznej ilości dni i liczby osób korzystających ze świadczenia schronienia; Zamawiający ureguluje należność powstałą z tytułu wykonania usługi schronienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania prawidłowo otrzymanej faktury/rachunku; należność za wykonanie usługi będzie płatna na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany na fakturze/rachunku),
c) Wykonawca obowiązany będzie do udostępniania Zamawiającemu wszelkich dokumentów związanych z realizacją umowy Zamawiającemu oraz innym uprawnionym podmiotom, w celu kontroli w zakresie prawidłowej realizacji usługi,
d) Wykonawca obowiązany będzie do wdrożenia i stosowania opracowanej przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej Procedury dla podmiotów prowadzących placówki udzielające wsparcia osobom bezdomnym w czasie epidemii oraz instrukcją postępowania w sytuacji podejrzenia u osoby bezdomnej zarażenia wirusem SARS-CoV-2 (procedura opublikowana jest pod adresem: https://www.gov.pl/attachment/ad6461f2-c377-4f67-a21a-c9f0d5470353).
e) Wykonawca zobowiązany będzie podczas realizacji umowy do zapewnienia dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań, określonych w art. 6-7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) oraz wykazania w ofercie konkretnych działań w tym zakresie.
f) W przypadku gdy w trakcie realizacji zamówienia wydane zostaną nowe wytyczne bądź ustanowione zostaną określone ograniczenia, nakazy i zakazy w związku z wystąpieniem stanu epidemii, stanu zagrożenia epidemicznego lub stanu nadzwyczajnego, Wykonawca obowiązany będzie do ich wdrożenia lub zastosowania się do nich.
Art. 109 ust. 1 pkt 4
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy