Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pielęgniarskich w obiekcie "Oleńka" w Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 891080291
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 58
1.5.2.) Miejscowość: Opolnica
1.5.3.) Kod pocztowy: 57-256
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL517 - Wałbrzyski
1.5.7.) Numer telefonu: 748171259
1.5.8.) Numer faksu: 74171259
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dpsopolnica@op.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.dpsopolnica.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Pomoc społeczna- Dom Pomocy Społecznej
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pielęgniarskich w obiekcie "Oleńka" w Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7b3659e3-3165-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00237959
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-20
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00004479/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.4 Świadczenie usług pielegnacyjnych w obiekcie "Oleńka" w Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-7b3659e3-3165-11ec-a3fb-0a24f8cd532c
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w regulaminie korzystania z sytemu miniportalu oraz w Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePuap.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Szczegółowo określono w Specyfikacji Warunków Zamówienia w punkcie XXVIII
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DPS/5/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Kompleksowe organizowanie i udzielanie niezbędnych usług pielęgnacyjnych w zakresie opieki wykraczającej poza uprawnienia wynikające z przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (Dz. U. z 2019r. 1373) oraz ustawy z dnia 15 lipca 2011r. o zawodach pielęgniarki i położnej (Dz. U. Z 2019r. 576) rozumianej jako świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze wykonywane przez 12 godzin od 07:00 do 19:00 w warunkach stacjonarnych przez wszystkie dni tygodnia dla 63 mieszkańców w obiekcie „ Oleńka” w Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy. Do obowiązków pielęgniarki należy:
1) właściwe przechowywanie i zabezpieczenie leków
a) właściwe przechowywanie i zabezpieczenie środków dezynfekujących stosowanych do dezynfekcji dyżurki pielęgniarskiej
b) utrzymanie porządku w dyżurce pielęgniarskiej
2) Czynności związane z przyjęciem nowego mieszkańcami
a) sprawdzenie stanu czystości osobistej mieszkańca, w tym skóry głowy
b) założenie historii choroby, zakładanie indywidualnych kart zleceń lekarskich, karty obserwacji
c) pomiar parametrów ciała: tętno, ciśnienie tętnicze, temperatura.
3) Sprawowanie bezpośredniej opieki nam mieszkańcami:
a) zabezpieczenie przed powstawaniem odleżyn, odparzeń, zmienianie pozycji mieszkańcom leżącym
b) pomaganie przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych
c) pomaganie przy karmieniu i dopajaniu mieszkańców leżących
d)stałe kontrolowanie stanu zdrowia mieszkańców przewlekle chorych , w tym zgłaszanie się na każde wezwanie mieszkańca oraz obchodzenie pokojów mieszkańców podczas każdej zmiany ze szczególnym zwróceniem uwagi na chorych,
e) stosowanie przymusu bezpośredniego w wymaganych sytuacjach, powiadamianie lekarza i właściwe dokumentowanie,
f ) sprawdzenie stanu zdrowia oraz czystości skóry i głowy mieszkańcom powracającym z przepustki
4) Wykonywanie zleceń lekarskich według zasad i metod i odnotowywanie w książkach zabiegów pielęgniarskich:
a) uczestnictwo w wizycie lekarskiej
b) podawanie zleconych leków
c) wykonywanie iniekcji, wlewów i innych zaleconych zabiegów
d) wykonywanie pomiarów temperatury, tętna, ciśnienia tętniczego krwi, poziomu cukru we krwi, pobieranie próbek do badań laboratoryjnych wg zleceń lekarskich i potrzebny
e) zmiana opatrunków
5) Przygotowanie mieszkańca na konsultację specjalistyczną oraz dokumentację na wizytę u specjalisty
6) Stosowanie się do procedur obowiązujących w Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy.
7) Powiadamianie lekarza lub służby pogotowia ratunkowego i opiekuna w przypadku pogorszeniu się stanu zdrowia mieszkańca.
8) W przypadku podejrzenia o chorobę zakaźną powiadomienie lekarza, Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy i Kierownika działu opiekuńczo-terapeutycznego.
9) Informowanie kierownika działu opiekuńczo-terapeutycznego o przekazaniu mieszkańca na oddział szpitalny.
10) Zdawanie i przyjmowanie raportu z dokładnym omówieniem wszystkich mieszkańców w szczególności ciężko chorych wymagających indywidualnej opieki.
11) Dbanie o powierzony sprzętem
12) Branie udziału w szkoleniach wewnątrzzakładowych organizowanych przez Dom Pomocy Społecznej w Opolnicy
13) Zobowiązanie w czasie pracy do noszenia ustalonej odzieży ochronnej, obuwia profilaktycznego ( odzież i obuwie BHP w zakresie Wykonawcy)
14) Przestrzeganie zasad postępowania z odpadami medycznymi
15)Przestrzeganie przepisów BHP i p.poż oraz regulaminów i procedur.
16) Przestrzeganie tajemnicy służbowej.
17) Tworzenie przyjaznej atmosfery wśród mieszkańców i personelu jednostki
18) Współpraca z działem Opiekuńczo-Terapeutycznym i innymi pracownikami DPS.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85311200-4 - Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
85311300-5 - Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 5
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia jest krótszy- w tym okresie, wykonywali usługi w zakresie opieki nad osobami przewlekle chorymi i niepełnosprawnymi w wymiarze co najmniej 1 roku, odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia opisany w dziale IV niniejszej SWZ tj. świadczonych całodobowo w warunkach stacjonarnych przez wszystkie dni tygodnia – minimum jedna usługa o wartości 230 tys. złotych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiana postanowień umownych może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy.
a) określają rodzaj i zakres zmian.
b) określają warunki wprowadzenia zmian.
c) nie przewidują takich zmian, które modyfikowałyby ogólny charakter umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-29 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Oferty należy składać za pośrednictwem "Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku" dostępnego na ePUAP pod adresem http://epuap.gov/wps/myportal .Oferty należy przekazać na skrzynkę podawczą Domu Pomocy Społecznej w Opolnicy pod adresem: DPSOpolnica/SkrytkaESP
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-29 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni