Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osiecznicy od dnia zawarcia umowy do 31.12.2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Osiecznica - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osiecznicy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 230075770
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Lubańska
1.5.2.) Miejscowość: Osiecznica
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-724
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757312511
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: osrodek@gopsosiecznica.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://osiecznica.bip.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ochrona socjalna
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osiecznicy od dnia zawarcia umowy do 31.12.2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b7a4bd24-7399-11ec-beb3-a2bfa38226ab
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00014729
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-01-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013343/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług opiekuńczych dla podopiecznych Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osiecznicy od dnia zawarcia umowy do 31 grudnia 2022 r.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://www.osiecznica.bip.net.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://gmina-osiecznica.ezamawiający.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W przedmiotowym postępowaniu Zamawiający dopuszcza możliwość przekazywania sobie przez strony postępowania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji elektronicznie za pośrednictwem Platformy znajdującej się pod adresem: https://gmina-osiecznica.ezamawiajacy.pl w zakładce „Korespondencja”.7. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415). Dokumenty powinny być sporządzone w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacja o przetwarzaniu danych osobowych zgodnie z art. 13 RODO
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Osiecznicy
1. Administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osiecznicy ul. Lubańska 43, 59-724 Osiecznica (dalej jako ośrodek).
2. W sprawie ochrony swoich danych osobowych może Pani/Pan kontaktować się z wyznaczonym przez administratora Inspektorem Ochrony Danych na adres email: osrodek@gopsosiecznica.pl, pocztą tradycyjną kierowaną na powyższy adres.
3. Dane osobowe będą przetwarzane tylko w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na ośrodku oraz w celu realizacji zadań publicznych wykonywanych przez ośrodek, a wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności zadań z zakresu pomocy społecznej oraz innych zadań zleconych na podstawie ustaw. Dane osobowe mogą być również przetwarzane na podstawie zgody udzielonej przez osobę której dane dotyczą.
4. Dane osobowe Pani/Pana mogą zostać uzyskane od innych podmiotów zobowiązanych do udzielenia informacji na żądanie ośrodka.
5. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty zewnętrzne wspierające ośrodek w wypełnieniu ciążącego na nim obowiązku prawnego, poprzez świadczenie usług informatycznych, doradczych, pocztowych, finansowych, windykacyjnych oraz pomocy prawnej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania zadania lub zadań ośrodka w związku z którymi zostały zebrane. Po zakończeniu realizacji tych zadań dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celach archiwalnych przez okres przewidziany w odpowiednich przepisach prawa.
7. Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania
8. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do dostępu do nich, ich sprostowania, a w przypadkach przewidzianych prawem również do ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, czy też przeniesienia danych.
9. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
10. W przypadku wyrażenia zgody przez osobę na przetwarzanie danych osobowych, można ją wycofać w dowolnym momencie. W tym celu należy zwrócić się do ośrodka.
11. Osoba przekazująca swoje dane ma prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
12. Podanie danych jest wymogiem ustawowym, brak lub podanie niepełnych danych może skutkować brakiem możliwości realizacji tych zadań.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GOPS3411.01.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania podopiecznych GOPS Osiecznica, w łącznym wymiarze 10.400 godzin rocznie dla 22 osób w dni powszednie i święta.
Świadczenie usług opiekuńczych zapewniających pomoc i opiekę dla podopiecznych wymagających pomocy innych osób w oparciu o art. 17 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej, w zakresie – podstawowej opieki higienicznej, utrzymania w czystości używanych pomieszczeń przez podopiecznych, pomocy w przygotowywaniu i podaniu posiłków, załatwianie spraw urzędowych i rodzinnych podopiecznych, zakupy, spacery, pomoc przy praniu, wizyty lekarskie, pielęgnacja zalecona przez lekarza.
Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia i braku możliwości dokładnego oszacowania ilości godzin usług Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia wielkości realizowanego zamówienia lub 20 procentowego zwiększenia ilości godzin w związku z rotacją osób korzystających z tej formy pomocy. Przy zmniejszeniu liczby godzin usług Wykonawcy nie przysługują roszczenia względem Zamawiającego z tego tytułu. Natomiast zwiększenie zamówienia nastąpi w drodze aneksu do umowy przy czym cena jednostkowa godziny usług opiekuńczych nie będzie większa niż wskazana w umowie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 85312000-9 - Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Cena oferowana brutto realizacji całości zamówienia ( C ) - 60 %.czyli:
Cena = Cena oferowana najniższa x60
Cena badana
2. Doświadczenie w prowadzeniu usług opiekuńczych ( D ) – 40 %
a) Za 1 do 2 wykonanych zamówień usług opiekuńczych za co najmniej 100.000,00 zł -30 %
b) Za 3 i więcej wykonanych zamówień usług opiekuńczych za co najmniej 100.000,00 zł – 40 %
wraz z potwierdzeniem należytego wykonania zamówienia (referencje).
Oceną oferty będzie suma procentów uzyskana za powyższe kryteria: P= C+D.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie w prowadzeniu usług opiekuńczych
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie niniejszego zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy:
1) złożą ofertę na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ,
2) załączą do oferty wykaz wykonanych usług, stanowiący załącznik nr 1 do oferty i wykażą w nim, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali z należytą starannością, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują, co najmniej trzy odrębne, tj. zrealizowane na podstawie oddzielnych umów usługi opiekuńcze, każda o wartości co najmniej 100.000,00 złotych brutto.
3) załączą (w formie oryginałów lub kopii poświadczonych przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem) dokumenty potwierdzające, że w/wym. usługi zostały wykonane lub są wykonywane z należytą starannością (np. w formie referencji),
4) dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
W przypadku podpisania oferty przez przedstawiciela Wykonawcy, należy załączyć oryginał lub poświadczoną notarialnie kopię pełnomocnictwa.
Oceny spełnienia w/wym. warunków, Zamawiający dokona na podstawie analizy załączonych do oferty dokumentów.
W przypadku braku dokumentów lub błędów w ich treści, Zamawiający jest uprawniony wezwać Wykonawców do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie.
Oferty wykonawców, którzy nie spełnią wymaganych warunków lub w terminie nie uzupełnią ofert, nie będą przez Zamawiającego rozpatrywane.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Z uwagi na specyfikę przedmiotu zamówienia i braku możliwości dokładnego oszacowania ilości godzin usług Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia wielkości realizowanego zamówienia lub 20 procentowego zwiększenia ilości godzin w związku z rotacją osób korzystających z tej formy pomocy. Przy zmniejszeniu liczby godzin usług Wykonawcy nie przysługują roszczenia względem Zamawiającego z tego tytułu. Natomiast zwiększenie zamówienia nastąpi w drodze aneksu do umowy przy czym cena jednostkowa godziny usług opiekuńczych nie będzie większa niż wskazana w umowie.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-01-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: 1. Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem profilu nabywcy https://gmina-osiecznica.ezamawiajacy.pl. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres e-mail, na który przesyłana będzie korespondencja związana z postępowaniem.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-01-20 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-02-19