Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy leku stosowanego w ramach programu lekowego pn. „LECZENIE ZAKAŻEŃ WIRUSEM RS B.40” dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Wojewódzki Szpital Zespolony
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000289785
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka 45
1.5.2.) Miejscowość: Kielce
1.5.3.) Kod pocztowy: 25-736
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL721 - Kielecki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: anna.dobrowolska@wszzkielce.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wszzkielce.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
SPZOZ
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy leku stosowanego w ramach programu lekowego pn. „LECZENIE ZAKAŻEŃ WIRUSEM RS B.40” dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Kielcach.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-47e29d97-1d22-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00191778
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.bip.wszzkielce.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl
https://epuap.gov.pl/wps/portal
adres e-mail do korespondencji z Zamawiającym: anna.dobrowolska@wszzkielce.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń
składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Sposób
sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub
oświadczeń musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z
dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań
technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie - informacje w tym zakresie
określono w pkt 25 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: EZ/133/2021/AŁD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy leku stosowanego w ramach programu
lekowego pn. „PROFILAKTYKA ZAKAŻEŃ WIRUSEM RS B.40” dla Wojewódzkiego Szpitala
Zespolonego w Kielcach.
PROFILAKTYKA ZAKAŻEŃ WIRUSEM RS B.40
Pakiet nr 1 – Palivizumabum
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz ilości określono w załączniku nr 2 do SWZ –
formularz asortymentowo - cenowy. Informacje w zakresie zasad realizacji dostawy, gwarancji
oraz wynagrodzenia zawiera załącznik nr 3 do SWZ – projektowane postanowienia umowy w
sprawie zamówienia publicznego.
Przez produkty lecznicze, stanowiące przedmiot zamówienia należy rozumieć produkty
lecznicze w rozumieniu ustawy Prawo farmaceutyczne z dnia 6 września 2001 roku (t. j.
Dz.U.2020.944 ze zm.). Zaoferowany produkt leczniczy musi być dopuszczony do obrotu na
zasadach określonych w art. 3 lub 4 ust. 1 i 2 lub 4a ustawy Prawo farmaceutyczne.
Oferowany przedmiot zamówienia musi być zgodny z aktualnym na dzień składania ofert
Obwieszczeniem Ministra Zdrowia w sprawie wykazu refundowanych leków, środków
spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.
4.2.6.) Główny kod CPV: 33600000-6 - Produkty farmaceutyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 3 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 80
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności faktury
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 108 ust 1 oraz 109 ust 1 pkt 5), 7), 8) oraz spełniają poniżej
określone warunki tj.:
Posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z
odrębnych przepisów rozumiane jako:
Wykonawca posiada aktualne zezwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej –
prowadzenie hurtowni farmaceutycznej w zakresie zaopatrywania podmiotów leczniczych
(prowadzenie składu konsygnacyjnego) wytwarzanie lub import produktów leczniczych -
stosownie do przepisów ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo Farmaceutyczne (Dz. U. z
2019r. poz. 499) lub inne zezwolenie, decyzję administracyjną wydane na podstawie
obowiązujących przepisów prawa, na podstawie którego Wykonawca świadczy dostawy w
zakresie objętym przedmiotem zamówienia.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w
szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) spełnienie warunku może
wykazać jeden wykonawca spełniający samodzielnie warunek udziału w postępowaniu lub
wszyscy wykonawcy łącznie, spełniający razem warunek udziału w postępowaniu. Jednakże
spełnienie przedmiotowego warunku samodzielnie przez jednego z wykonawców występujących
wspólnie w postępowaniu wiąże się z obowiązkiem realizacji dostawy/usługi/roboty budowlane
przez ten podmiot w zakresie, w którym wymagane jest posiadanie uprawnień ustawowych.
Posiadają właściwe zdolności techniczne lub zawodowe:
Zrealizowali należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) umowę/umowy, której/których
zakres obejmował dostawę/dostawy produktów leczniczych stosowanych w programach
lekowych w warunkach szpitalnych na rzecz Zamawiającego/Zamawiających, którym jest
jednostka służby zdrowia (szpital, klinika, przychodnia) o łącznej wartości brutto
zrealizowanej/zrealizowanych umowy/umów minimum 150.000,00 zł
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy
z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z
innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową albo oświadczenie o przynależności
do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie
oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej
- art. 108 ust 1 pkt 5 u.p.z.p
Oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu, o którym mowa w art.
125 ust 1 u.p.z.p. w zakresie podstaw wykluczenia z postepowania określonych w SWZ (wzór
oświadczenia stanowi załącznik nr 6a do SWZ), o których mowa:
• w art. 108 ust 1 pkt 1, 2 ,3, 4, 6 u.p.z.p.,
• art. 109 ust 1 pkt 5 oraz pkt 7 – 8 u.p.z.p.
Jeżeli wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 u.p.z.p.
Wykonawca składa podmiotowe środki dowodowe potwierdzające brak podstaw do wykluczenia
podmiotów udostepniających zasoby w następującym zakresie:,
oświadczenia podmiotu udostepniającego zasoby o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu,
o którym mowa w art. 125 ust 1 u.p.z.p. w zakresie podstaw wykluczenia z postepowania określonych
w SWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6b do SWZ), o których mowa:
• w art. 108 ust 1 pkt 1, 2 ,3, 4, 6 u.p.z.p.,
• art. 109 ust 1 pkt 5 oraz pkt 7 – 8 u.p.z.p.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
Aktualne zezwolenie na wykonywanie działalności gospodarczej – prowadzenie hurtowni
farmaceutycznej w zakresie zaopatrywania podmiotów leczniczych/prowadzenie składu
konsygnacyjnego/wytwarzanie lub import produktów leczniczych - stosownie do przepisów ustawy z
dnia 6 września 2001r prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2019r. poz. 499) lub inne zezwolenie/decyzję
administracyjną wydane/ą na podstawie obowiązujących przepisów prawa na podstawie którego/j
Wykonawca świadczy dostawy w zakresie objętym przedmiotowym zamówienia w przypadku gdy obrót
asortymentem w danym pakiecie wymaga ww. zezwolenia Wykonawcy.
Uwaga: W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w
szczególności członkowie konsorcjum, wspólnicy spółki cywilnej) koncesję może złożyć jeden
wykonawca spełniający samodzielnie warunki udziału w postępowaniu lub wszyscy wykonawcy
łącznie, spełniający razem warunki udziału w postępowaniu.
Wykaz wykonanych przez wykonawcę w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania
ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) dostaw wraz z podaniem
wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawy zostały wykonane oraz
załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane należycie. Wykonawca w ww.
wykazie wskazuje wyłącznie dostawy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w
postępowaniu.
Do wykazu Wykonawca winien załączyć dowód, iż dostawy zostały wykonywane należycie tj.
referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy były
wykonywane. W przypadku gdy Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie
uzyskać tego dokumentu – oświadczenia Wykonawcy.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Oświadczenia i dokumenty, jakie muszą załączyć Wykonawcy do oferty:
• wypełniony i podpisany formularz ofertowy (załącznik nr 1 do SWZ) zawierający w
szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, cenę ofertową brutto,
zobowiązanie dotyczące warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o
akceptacji projektowanych postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego bez
zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć
podwykonawcy.
• wypełniony i podpisany szczegółowy formularz asortymentowo - cenowy, (załącznik nr 2 do
SWZ)
• oświadczenie Wykonawcy, składane w oparciu o art. 125, iż nie podlega wykluczeniu z
postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 5), 7), 8) i spełnia warunki
udziału w postępowaniu określone w SWZ (załącznik nr 4a i 4b do SWZ),
• oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby na zdolnościach lub sytuacji którego polega
Wykonawca (art. 118 u.p.z.p.), składanego w oparciu o art. 125 ust 5 u.p.z.p., iż nie podlega
wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 5) i pkt 7) i 8)
oraz odpowiednio iż, spełnienia warunki udziału w postępowaniu określone w SWZ w zakresie w
jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby ( załącznik nr 5a i 5b do SWZ)
• w przypadku gdy, wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów
udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ust 1 u.p.z.p. w celu oceny, czy
stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty
dostęp do tych zasobów Wykonawca składa zobowiązanie podmiotu udostępnianego zasoby do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Zobowiązanie winno określać w
szczególności:
zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby,
sposób i okres udostępniania Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu
udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia,
czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w
postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą czy i w jakim zakresie podmiot
udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
• aktualny dokument potwierdzający zasady reprezentacji wykonawcy tj. KRS I CEiDGlub innego
właściwego rejestru o ile nie jest on dostępny w bezpłatnych i ogólnodostępnych elektronicznych
bazach danych, których adres internetowywykonawca wskazał . W przypadku wskazania bazy
danych, w której dokumenty są dostępne winnym języku niż polski, Zamawiający wezwie do
tłumaczenia na język polski,• w przypadku gdy wykonawcę reprezentuje
pełnomocnik – pełnomocnictwo określające zakres umocowania pełnomocnika lub inny
dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania wykonawcy,•w przypadku oferty
składanej przez wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (członków
konsorcjum, wspólników spółki cywilnej) (art. 58 ust. 2 u.p.z.p.) –aktualny dokument
potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania ww.wykonawców w
postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.Zamawiający
dopuszcza złożenie umowy regulującej współpracę i zasady reprezentacji podmiotów
występujących wspólnie w szczególności umowę spółki cywilnej jako dokumentu równoważnego
z pełnomocnictwem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Strony dopuszczają możliwość zmian umowy w następującym zakresie:
a. zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy,
b. zmiany danych teleadresowych,
c. zmiany podwykonawców na zasadach określonych w umowie,
d. zmiany przywoływanych w przedmiotowej umowie ustaw oraz SWZ ustaw oraz rozporządzeń (zmiany przepisów bądź wymogów szczególnych dotyczących przedmiotu zamówienia).
e. w przypadkach określonych w art. 455 ust 2 ustawy u.p.z.p
2. Zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia (modyfikacja zakresu świadczenia):
a. zmiany leku/preparatu na inny równoważny lek/preparat w razie udokumentowanego braku leku/preparatu objętego przedmiotem zamówienia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; w takim przypadku Wykonawca zobowiązuję się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego na piśmie o braku leku/preparatu i wymagana jest w tym zakresie każdorazowo akceptacja Zamawiającego, zaś zmiana ta nie może powodować podwyższenia cen,
b. zamiany numeru kat. produktu w przypadku zaprzestania produkcji przedmiotu zamówienia (udokumentowanej) z oferty, dopuszczając produkt zamienny pod warunkiem, że będzie on spełniał wszystkie parametry opisane przez Kupującego, zmiana po akceptacji przez Zamawiającego
c. zmiany terminu obowiązywania umowy o którym mowa w § 2
d. zwiększenie ilości zamawianego asortymentu w danej pozycji w stosunku do ilości objętej umową poprzez rezygnację z określonej ilości innego niewykorzystanego asortymenty na rzecz danej pozycji pod warunkiem, iż cena jednostkowa pozycji zwiększanej ilościowo oraz wartość umowy nie może ulec podwyższeniu, a zmiana zostanie zaakceptowana przez strony
3. Zmiany wysokości należnego wynagrodzenia w odniesieniu do zobowiązań niezrealizowanych w przypadku: :
a. w związku z właściwymi przepisami Ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. 2015r. poz. 345) oraz właściwymi aktami wykonawczymi.
b. w przypadku ustawowej zmiany obowiązujących stawek podatku VAT w odniesieniu do asortymentu objętego umową.
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania umowy i Wykonawca w sposób obiektywny udowodni ich wielkość.
4. Wszelkie zmiany umowy wymagają uprzedniej (tj. przed ich dokonaniem) pisemnej zgody Zamawiającego i dokonywane będą w formie pisemnej (aneksu) pod rygorem nieważności, za wyjątkiem zmian o których mowa w ust 1 a, b, d, dla których skuteczności wystarczające jest jednostronne pisemne oświadczenie strony.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-04 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę drogą elektroniczną, zaszyfrowaną przy użyciu aplikacji dostępnej na miniPortalu, za pośrednictwem formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty. W formularzu oferty Wykonawca zobowiązany jest podać adres skrzynki ePUAP.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-04 09:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-02
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamawiający działając na podstawie art. 222 ust. 4 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.), udostępnia informację o kwocie jaka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj.: 352 980,00 złotych.