Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
„Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i faksów na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Sosnowcu i jednostek jej podległych.”
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: PROKURATURA OKRĘGOWA W SOSNOWCU
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 388236041
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Teatralna 9
1.5.2.) Miejscowość: Sosnowiec
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-200
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22B - Sosnowiecki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 296 28 00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne.posos@prokuratura.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.gov.pl/web/po-sosnowiec
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Porządek i bezpieczeństwo publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
„Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i faksów na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Sosnowcu i jednostek jej podległych.”
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-0dbaa649-8539-11ee-a60c-9ec5599dddc1
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00500766
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-11-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00146206/04/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 „Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i faksów na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Sosnowcu i jednostek jej podległych.”
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-0dbaa649-8539-11ee-a60c-9ec5599dddc1
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ezamowienia.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia. Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy”.
Szczegółowe informacje dotyczące przygotowania i złożenia oferty zostały określone w SWZ.
ROZDZIAŁ IX – INFORMACJE O ŚRODKACH KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ, PRZY UŻYCIU KTÓRYCH ZAMAWIAJĄCY BĘDZIE KOMUNIKOWAŁ SIĘ Z WYKONAWCAMI ORAZ INFORMACJE O WYMAGANIACH TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH SPORZĄDZANIA, WYSYŁANIA I ODBIERANIA KORESPONDENCJI ELEKTRONICZNEJ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO - administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prokuratura Okręgowa w Sosnowcu.
Pozostałe informacje znajdują się w Rozdz. XXXII SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Tak
4.1.2.) Numer referencyjny: 3048-7.261.5.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych marki: HP, Lexmark, Samsung oraz faksów marki Panasonic używanych w Prokuraturze Okręgowej w Sosnowcu i podległych jej jednostkach organizacyjnych, tj. w Prokuraturach Rejonowych
4.2.6.) Główny kod CPV: 30125110-5 - Toner do drukarek laserowych/faksów
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
30192113-6 - Wkłady drukujące
30124300-7 - Bębny do maszyn biurowych
30125100-2 - Wkłady barwiące
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert: Cena brutto oferty (C) – waga kryterium 100 %.
Każda z ważnych ofert będzie punktowana w kryterium Cena (C) na podstawie ceny oferty brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia, podanej przez Wykonawcę w Formularzu Oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
W przypadku zastosowania w ofercie rozwiązań równoważnych Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty – dla każdego materiału eksploatacyjnego – informację o zaoferowanych rozwiązaniach równoważnych, uzasadnienie i dowody równoważności, o których mowa w rozdziale IV ust. 7 i nast. SWZ, tj.:
1)Ważnego certyfikatu ISO 9001 i ISO 14001 producenta asortymentu równoważnego w zakresie projektowania, wytwarzania i dystrybucji materiałów eksploatacyjnych;
2)Certyfikatu zgodności z normami:
•ISO/IEC 19752:2017 dla tonerów monochromatycznych,
•ISO/IEC 24711:2021 i ISO/IEC 24712:2007 dla wkładów atramentowych
wystawionego przez jednostkę oceniającą zgodność, posiadającą akredytację do certyfikacji wyrobów nadaną przez Polskie Centrum Akredytacji – zgodnie z art. 105 ust. 2 Ustawy Pzp
Na potwierdzenie statusu jednostki oceniającej zgodność Zamawiający żąda złożenia certyfikatu ISO 17065:2013
3)Raportu z testów do każdego oferowanego produktu równoważnego:
•ISO/IEC 19752 – dla wkładów drukujących z tonerem monochromatycznym,
•ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 24712 – dla wkładów drukujących z atramentem
Raporty z badań muszą być wystawione przez jednostkę oceniającą zgodność, posiadającą akredytację laboratorium badawczego nadaną przez Polskie Centrum Akredytacji – zgodnie z art. 105 ust. 2 Ustawy Pzp
Na potwierdzenie statusu jednostki oceniającej zgodność Zamawiający żąda złożenia certyfikatu ISO 17025:2018
- wszystkie ww. dokumenty muszą być przedstawione Zamawiającemu w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
2. Jeżeli Wykonawca w treści formularza cenowego stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ oświadczy, że do wykonania przedmiotu zamówienia zastosuje rozwiązania równoważne w stosunku do wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia i nie złoży wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe będą niekompletne, Zamawiający wezwie do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, a to stosownie do art. 107 ust. 2 Ustawy Pzp.
3. Zamawiający może żądać wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych zgodnie z art. 107 ust. 4 Ustawy Pzp.
4. Przedmiotowe środki dowodowe sporządza się w postaci elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 57 ze zm.). Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .doc .docx .rtf .xls .xlsx .jpg (.jpeg).
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1)Ważnego certyfikatu ISO 9001 i ISO 14001 producenta asortymentu równoważnego w zakresie projektowania, wytwarzania i dystrybucji materiałów eksploatacyjnych;
2)Certyfikatu zgodności z normami:
•ISO/IEC 19752:2017 dla tonerów monochromatycznych,
•ISO/IEC 24711:2021 i ISO/IEC 24712:2007 dla wkładów atramentowych
wystawionego przez jednostkę oceniającą zgodność, posiadającą akredytację do certyfikacji wyrobów nadaną przez Polskie Centrum Akredytacji – zgodnie z art. 105 ust. 2 Ustawy Pzp
Na potwierdzenie statusu jednostki oceniającej zgodność Zamawiający żąda złożenia certyfikatu ISO 17065:2013
3)Raportu z testów do każdego oferowanego produktu równoważnego:
•ISO/IEC 19752 – dla wkładów drukujących z tonerem monochromatycznym,
•ISO/IEC 24711 oraz ISO/IEC 24712 – dla wkładów drukujących z atramentem
Raporty z badań muszą być wystawione przez jednostkę oceniającą zgodność, posiadającą akredytację laboratorium badawczego nadaną przez Polskie Centrum Akredytacji – zgodnie z art. 105 ust. 2 Ustawy Pzp
Na potwierdzenie statusu jednostki oceniającej zgodność Zamawiający żąda złożenia certyfikatu ISO 17025:2018
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1)Pełnomocnictwo: gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, Wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy,
2)Oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ),
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy,
b)Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają dostawy, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji Wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy (wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 4 do SWZ),
c)wymagana forma: Wykonawcy składają oświadczenia w oryginale w formie elektronicznej (opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub postaci elektronicznej, opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawców, zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub w innym dokumencie,
d)Wykonawcy występujący wspólnie (np. konsorcjum, spółka cywilna) mają obowiązek SWZ „Dostawa materiałów eksploatacyjnych do drukarek i faksów na potrzeby Prokuratury Okręgowej w Sosnowcu i jednostek jej podległych.”
Sprawa nr: 3048-7.261.5.2023
14ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego chyba, że pełnomocnictwo takie wynika z dołączonych do ofert dokumentów np. umowy konsorcjum,
e) pełnomocnictwo musi być udzielone przez wszystkich Wykonawców wchodzących w skład konsorcjum oraz powinno mieć określony zakres,
f) Zamawiający żąda, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę Wykonawców występujących wspólnie.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian w zawartej umowie w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454 - 455 Ustawy Pzp. - jeżeli dotyczą
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-24 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma e-Zamówienia znajdująca się pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-24 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-23