Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Zapewnienie przewozu uczniom uczęszczającym do szkół podstawowych na terenie gminy Bolków, w roku szkolnym 2022/2023 poprzez zakup imiennych biletów miesięcznych
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzi podmiot, któremu powierzono przeprowadzenie postępowania
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINNO-MIEJSKI ZESPÓŁ OBSŁUGI SZKÓŁ W BOLKOWIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 001179343
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Bolka 8B
1.5.2.) Miejscowość: Bolków
1.5.3.) Kod pocztowy: 59-420
1.5.4.) Województwo: dolnośląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.5.7.) Numer telefonu: 757413270
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zosz@bolkow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zoszbolkow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Sprawy gospodarcze i finansowe
1.11.) Dane podmiotu, któremu zamawiający powierzył przeprowadzenie postępowania.
Podmiot 1
1.11.1.) Nazwa podmiotu prowadzącego postępowanie: GMINNO-MIEJSKI ZESPÓŁ OBSŁUGI SZKÓŁ W BOLKOWIE
1.11.2.) Krajowy Numer Identyfikacyjny: 6141062934
Adres podmiotu prowadzącego postępowanie:
1.11.3.) Ulica: Bolka 8B
1.11.4.) Miejscowość: Bolków
1.11.5.) Kod pocztowy: 59-420
1.11.6.) Województwo: dolnośląskie
1.11.7.) Kraj: Polska
1.11.8.) Lokalizacja NUTS 3: PL515 - Jeleniogórski
1.11.9.) Numer telefonu: 757413270
1.11.11.) Adres poczty elektronicznej: zosz@bolkow.pl
1.11.12.) Adres strony internetowej: www.zoszbolkow.pl
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zapewnienie przewozu uczniom uczęszczającym do szkół podstawowych na terenie gminy Bolków, w roku szkolnym 2022/2023 poprzez zakup imiennych biletów miesięcznych
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2bed58aa-ebac-11ec-9a86-f6f4c648a056
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00209076
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00048554/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Zapewnienie przewozu uczniom uczęszczającym do szkół podstawowych na terenie gminy Bolków, w roku szkolnym 2022/2023 poprzez zakup imiennych biletów miesięcznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gmzosz_bolkow.bip.gov.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: dotyczy składania oferty wraz z załącznikami: miniPortal: https://miniportal.uzp.gov.pl, oraz EPUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal;
poczta elektroniczna: zosz@bolkow.pl;
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu oraz regulaminie ePUAP. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert).
W postępowaniu o udzielenie zamówienia Zamawiający preferuje, aby komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż oferta), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywało się elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres Zamawiającego: zosz@bolkow.pl. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia BZP. Zamawiający wyznacza następującą osobę do kontaktu z Wykonawcami: Pani Karolina Sikorska, tel. 757413270. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z regulaminem korzystania z ePUAP oraz miniPortalu. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP. Postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania na miniPortalu. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert).
a) W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, wniosków (innych niż oferta), zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywać się będzie elektronicznie za pośrednictwem poczty elektronicznej Zamawiającego: zosz@bolkow.pl. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia BZP.
b) Komunikacja ustna dopuszczana jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności nie dotyczą ogłoszenia o zmówieniu lub dokumentów zamówienia, potwierdzenia zainteresowania, ofert, o ile jej treść jest udokumentowana (art. 61 ust. 2 ustawy Pzp).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) (Dz. U. UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) Administratorem danych osobowych jest Gminno-Miejski Zespół Obsługi Szkól w Bolkowie.
Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email: zosz@bolkow.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora;
2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email: iod@bolkow.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą, na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, w celu realizacji procesu wyboru wykonawcy na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a następnie realizacji postanowień umownych związanych z wykonywanym zamówieniem;
4) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagane byłoby to w celu realizacji postanowień umownych,
5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany;
6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
7) posiada Pani/Pan prawo do:
a) dostępu do danych osobowych, na podstawie art. 15 RODO, przy czym administrator może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
b) sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, na podstawie art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z niniejszego uprawnienia nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych;
c) ograniczenia przetwarzania danych osobowych, na podstawie art. 18 RODO, przy czym wystąpienie z żądaniem nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
d) wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO;
8) nie przysługuje Pani/Panu prawo do:
a) usunięcia lub przenoszenia danych osobowych,
b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;
9) podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji postanowień umownych. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia oferty złożonej w postępowaniu oraz zawarcia umowy.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 01/P/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie przewozu uczniom uczęszczającym do szkół podstawowych na terenie gminy Bolków, w roku szkolnym 2022/2023 poprzez zakup imiennych biletów miesięcznych w dniach nauki wynikających z organizacji roku szkolnego. W przewozie będą brały udział osoby wskazane i zatrudnione przez Kierownika Gminno-Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół w Bolkowie do sprawowania opieki nad uczniami, którym będą zakupione imienne bilety miesięczne.
Pod pojęciem przewóz uczniów rozumie się dowóz uczniów z miejsca zamieszkania (z przystanków w miejscowościach, w których zamieszkują) do szkół i odwóz po skończonych zajęciach do miejsca zamieszkania (do przystanków w miejscowościach, w których zamieszkują) wraz z zapewnieniem warunków bezpieczeństwa i higieny w trakcie wsiadania, wysiadania i przejazdu uczniów.
Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował minimum 5 autobusami dla przewozu uczniów z terenu gminy Bolków za wyjątkiem trasy Sady Dolne - Sady Górne (4 do realizacji przedmiotu zamówienia, z liczbą miejsc odpowiadającą ilości przewożonych uczniów na poszczególnych trasach oraz 1 autobus awaryjny) ORAZ min. 2 autobusami z liczbą miejsc odpowiadającą ilości przewożonych uczniów (nie mniej niż 15 miejsc dla przewożonych uczniów + miejsce dla opiekuna) i o maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie przekraczającej 3,5 tony dla trasy Sady Dolne - Sady Górne (1 do realizacji przedmiotu zamówienia oraz 1 autobus awaryjny) zapewniających dowóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach do poszczególnych szkół w wyznaczonych godzinach.
Linie kursowe oraz godziny przejazdów poszczególnych autobusów, którymi zainteresowany jest Zamawiający zostały zawarte w załączniku nr 4 do SWZ.
Uczniowie powinni być dowiezieni do szkół minimum 10 minut przed rozpoczęciem zajęć lekcyjnych.
Uczniowie będą dowożeni do następujących placówek oświatowych:
- Szkoła Podstawowa w Bolkowie, ul. Bolka 8c, 59 – 420 Bolków
- Szkoła Podstawowa w Kaczorowie, ul. Plac Pollaka 14 Kaczorów, 59 – 420 Bolków
- Szkoła Podstawowa w Lipie, Lipa 69, 59 -420 Bolków
- Szkoła Podstawowa w Sadach Górnych, Sady Górne 94 , 59 – 420 Bolków.
Szacunkowy wykaz ilościowy dowożonych uczniów wsiadających na poszczególnych przystankach do poszczególnych szkół przedstawia załącznik nr 8 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
34980000-0 - Bilety przewozowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-09-01 do 2023-06-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Dokonanie oceny ofert nastąpi poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w w/w kryteriach, a ofertą najkorzystniejszą będzie ta, która uzyska największą ilość punktów. Ocena będzie dokonana z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Maksymalna liczba punktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100.
Wybór oferty najkorzystniejszej nastąpi zgodnie z art. 239 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający udzieli zamówienia oferentowi, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w niniejszej specyfikacji i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.
Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą liczbę punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 90
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia autobusu zastępczego
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i SWZ.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wszyscy wykonawcy, którzy zgodnie z art. 112 ust. 2 ustawy pzp spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym.
Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie powyższego warunku.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Wykonawca spełnia warunek jeżeli:
a) złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ
01/P/2022) ; art. 125 ust. 1 ustawy Pzp.
b) wykaże, że posiada uprawnienia do podejmowania i wykonywania transportu drogowego tj. licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w transporcie osób, stosownie do postanowień ustawy z dnia 06 września 2001 o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 180 ze zm.)
c) posiada lub zobowiązuje się do posiadania przed podpisaniem umowy jednak nie później niż tydzień przed rozpoczęciem wykonywania zadania, zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym wydanych na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 06 września 2001 o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 180 ze zm.) w ramach linii regularnych obejmujące trasy (linie kursowe) określone według SWZ 01/P/2022.
3) Sytuacji finansowej lub ekonomicznej.
Wykonawca spełnia warunek jeżeli:
a) złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ
01/P/2022),
b) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej.
Wykonawca spełnia warunek jeżeli:
a) złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 2 do SWZ
01/P/2022),
b) dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym potrzebnym do wykonania zamówienia lub przedstawi pisemne zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. Wykonawca może polegać na zdolnościach technicznych innego podmiotu niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych;
c) wykaże, że zrealizował w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum 1 usługę polegającą na dowozie uczniów do szkół, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – załącznik nr 2a do SWZ 01/P/2022,
Zgodnie z art. 273 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych :
- aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem jego złożenia a w przypadku zalegania z opłacaniem podatków lub opłat, wraz z zaświadczeniem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych podatków lub opłat wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności;
- aktualnego zaświadczenia albo innego dokumentu właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub właściwego oddziału regionalnego lub właściwej placówki terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed jego złożeniem a w przypadku zalegania z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wraz z zaświadczeniem albo innym dokumentem Zamawiający żąda złożenia dokumentów potwierdzających, że odpowiednio przed upływem przed upływem terminu składania ofert Wykonawca dokonał płatności należnych składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 125 ust.1 ustawy Pzp – załącznik nr 2 do SWZ 01/P/2022,
- uprawnienia do podejmowania i wykonywania transportu drogowego tj. licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w transporcie osób,
- oświadczenie, że Wykonawca posiada lub zobowiązuje się do posiadania przed podpisaniem umowy, nie później jednak niż tydzień przed rozpoczęciem wykonywania zadania , zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym w ramach linii regularnych obejmujące trasy (linie kursowe) określone według SWZ 01/P/2022 - jeżeli posiadane zezwolenia wymagają dostosowania do rozkładu jazdy na rok szkolny 2022/2023 – załącznik nr 2b do SWZ 01/P/2022,
Zgodnie z art. 273 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający może wezwać Wykonawcę do złożenia następujących podmiotowych środków dowodowych:
- opłaconej polisy OC, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną co najmniej
250.000,00 zł.
- wykazu wykonanych (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych) usług w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, że zostały wykonane lub są wykonywane należycie, o treści zgodnej
z załącznikiem nr 5 do SWZ 01/P/2022. Wykonawca winien wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie, należycie wykonał/lub należycie wykonuje w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych/minimum jedną usługę obejmującą wykonanie przewozów uczniów do szkół w sposób ciągły /tj. przez okres co najmniej 6 miesięcy i o wartości brutto minimum 200.000,00 zł. W przypadku zamówienia wykonywanego uznany zostanie zakres już należycie wykonany, który potwierdzać będzie wyżej wymienione warunki.
Wraz z wykazem Wykonawca załączy dowód potwierdzający, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami o których mowa powyżej są: poświadczenie – z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa powyżej.
W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dokumentów.
- wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykonawca musi dysponować minimum 5 autobusami zapewniającymi dowóz wszystkich uczniów na poszczególnych trasach do poszczególnych szkół w wyznaczonych godzinach – Załącznik nr 6 do SWZ 01/P/2022.
Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. Wypełniony i podpisany elektronicznie załącznik nr 1 do SWZ 01/P/2022 – formularz ofertowy Wykonawcy wraz z załącznikiem nr 1a do formularza ofertowego,
2. Projekt umowy wraz z załącznikami - załącznik nr 3 do SWZ 01/P/2022,
3. Rozkład jazdy na rok szkolny 2022/2023 – złącznik nr 4 do SWZ 01/P/2022,
4. Oświadczenie wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej - złącznik nr 7 do SWZ 01/P/2022 należy złożyć na wystosowane przez Zamawiającego wezwanie.
5. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy) – w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik lub Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, pełnomocnictwo wraz z zakresem jego umocowania, podpisane przez osoby reprezentujące Wykonawcę
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1.Wadium należy wnieść w pieniądzu kwocie 4.000,00 zł (słownie: czterech tysięcy złotych 00/100).
2. Wadium w pieniądzu należy wnieść na rachunek bankowy Gminno – Miejskiego Zespołu Obsługi Szkół w Bolkowie: BS Jawor /O Bolków nr 29 8647 1059 0406 4288 2004 0002 z adnotacją: Wadium na „Zapewnienie przewozu uczniom uczęszczającym do szkół podstawowych na terenie gminy Bolków, w roku szkolnym 2022/2023 poprzez zakup imiennych biletów miesięcznych”
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na wskazane konto.
Wniesienie wadium w pieniądzu jest skuteczne dopiero z chwilą uznania rachunku Zamawiającego kwotą wadium w określonym niżej terminie (data oraz godzina wpływu a nie data dokonania przelewu).
Wadium przechowywane jest na koncie nieoprocentowanym.
3. Wadium musi być wniesione najpóźniej przed upływem wyznaczonego terminu składania ofert, tj. do dnia 27 czerwca 2022 r. do godz. 9:30.
4. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
5. Dyspozycję w zakresie zwrotu wniesionych w pieniądzu wadiów Wykonawców, Zamawiający przekaże do banku niezwłocznie po:
a) wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt 1,
b) zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano, Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
c) złożeniu wniosku przez Wykonawcę, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia ustanawiają oni pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie przedmiotu umowy. Wszelkie kontakty, korespondencja, oświadczenia i zawiadomienia między uczestnikami konsorcjum , a zamawiającym będą się odbywać za pośrednictwem pełnomocnika. W przypadku wybrania za najkorzystniejszą oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający zażąda przed zawarciem umowy, kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają (podpisane przez ustanowionego Pełnomocnika):
a) każdy z osobna – dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt VI.1a i VI.2a, VI.2b, VI.2c. SWZ
b) w przypadku dokumentu, o którym mowa w pkt VI.1d SWZ dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
c) pozostałe dokumenty wspólnie odpowiednio podpisane przez pełnomocnika składają Wykonawcy wspólnie, z zastrzeżeniem, że każdy z Wykonawców, który będzie wykonywał usługę transportu w linii regularnej jest zobowiązany złożyć dokumenty wskazane w pkt VI.1b oraz VI.1c SWZ oddzielnie (tj. licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób oraz zezwolenie na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym)
2. W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie zamówienia spełnianie warunków udziału w postępowaniu z art. 57 pkt 2 ustawy oceniane będzie łącznie z zastrzeżeniem pkt VI.5 pkt 1c SWZ.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, pod warunkiem podpisania aneksu zaakceptowanego przez obie Strony. W szczególności Zamawiający dopuszcza:
a) zmianę umowy w sytuacji, gdy zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna, organizacyjna, techniczna lub działania siły wyższej takiej jak stan zagrożenia epidemicznego lub stan epidemii, pandemii, z powodu czasowego częściowego lub czasowego całkowitego zawieszenia funkcjonowania placówek oświatowych, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia,
b) w przypadku zmiany albo wprowadzenia nowych przepisów lub norm, jeżeli zgodnie z nimi konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego,
c) Zmiana umowy może być dokonana tylko za zgodą obu stron.
d) Wszystkie zmiany umowy dokonywane są w formie pisemnej i muszą być podpisane przez upoważnionych przedstawicieli obu stron.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-27 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę należy złożyć dokonując przesłania zaszyfrowanej oferty za pośrednictwem „ Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Nazwa adresata: Gminno-Miejski Zespół Obsługi Szkół w Bolkowie.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-27 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak