Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2022/2023
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTczew
  • WojewództwoPomorskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-06-23
  • ZamawiającyGmina Tczew
  • Data publikacji ogłoszenia2022-06-14
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00209085
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2022/2023

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Tczew

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 191675379

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Lecha 12

1.5.2.) Miejscowość: Tczew

1.5.3.) Kod pocztowy: 83-110

1.5.4.) Województwo: pomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL638 - Starogardzki

1.5.7.) Numer telefonu: 58 530 51 32

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: inwestycje@gmina-tczew.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gmina-tczew.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2022/2023

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-af732ef4-e199-11ec-9a86-f6f4c648a056

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00209085

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-06-14

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00026765/02/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.23 Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych oraz dowóz uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2022/2023

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://miniportal.uzp.gov.pl/

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia komunikacja między
Zamawiającym a Wykonawcami odbywać się będzie przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu,
dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal na adres skrzynki Urzędu Gminy Tczew: /3ry803jkvv/skrytka, poczty elektronicznej e-mail:inwestycje@gmina-tczew.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z
elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP). 2. Szczegółowe określenie wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznej zawarto w rozdziale VIII SWZ, tj. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami, oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Klauzula informacyjna dotycząca postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i
Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, Administrator informuje, iż: 1) Administrator Danych Osobowych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Tczew, z siedzibą przy ul. Lecha 12, 83-110 Tczew. 2) Inspektor Ochrony Danych. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania swoich danych osobowych w zakresie działania Administratora, a także przysługujących uprawnień, można skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych – p. Adrianą Głuchowską za pomocą adresu e –mail: iod@gminatczew.pl oraz numeru telefonu: 696 011 969. 3) Cel oraz podstawa prawna przetwarzania. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celach związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, polegającego na dowozie uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych oraz dowozie uczniów niepełnosprawnych do szkół w roku szkolnym 2022/2023, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji. 4) Prawa osób, których dane są przetwarzane. Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania (poprawienia). Powyższe żądania można przesłać na adres wskazany w pkt 4.1 rozdziału V SWZ. Ponadto, zgodnie
z RODO przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 5) Okres przechowywania. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania
o udzielenie zamówienia, w sposób gwarantujący jego nienaruszalność, a jeżeli okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia
publicznego przekracza 4 lata okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy. 6) Odbiorcy danych. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7) Dobrowolność podania danych osobowych. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach
ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych
danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych. 8) Profilowanie. Informujemy, że nie podejmujemy decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RIT.271.1.25.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 2

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część I pn.: „Dowóz uczniów do szkół i przedszkoli z terenu Gminy Tczew na podstawie zakupu biletów miesięcznych w roku szkolnym 2022/2023” 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa dowozu uczniów z terenu Gminy Tczew w roku szkolnym 2022/2023 na podstawie biletów miesięcznych zakupionych u Wykonawcy. Przedmiot zamówienia obejmuje codzienny dowóz uczniów z miejsca zamieszkania do szkoły/przedszkola i z powrotem ze szkoły/przedszkola do miejsca zamieszkania w okresie od 01.09.2022 r. do 30.06.2023 r. w dni nauki szkolnej, z wyłączeniem przerw przewidzianymi organizacją roku szkolnego. Zakup biletów obejmuje dowożenie uczniów w graniach administracyjnych Gminy Tczew.
2) Zakres obsługi obejmuje następujące placówki oświatowe:
- Zespół Kształcenia i Wychowania w Swarożynie,
- Zespół Kształcenia i Wychowania w Turzu,
- Szkoła Podstawowa w Miłobądzu im. Obrońców Pomorza Gdańskiego,
- Szkoła Podstawowa w Lubiszewie Tczewskim,
- Szkoła Podstawowa w Dąbrówce Tczewskiej.
3) Harmonogram dowozu dzieci do i ze szkół stanowi załącznik nr 7 do SWZ. Godziny przejazdów autobusów, liczba uczniów wsiadających i wysiadających na poszczególnych przystankach, ujęta w załączonym harmonogramie jest poglądowa i przybliżona na bazie bieżącego roku szkolnego oraz szacunków dyrektorów placówek oświatowych i mogą one ulec zmianie. Rzeczywista liczba dzieci, godziny przejazdów autobusów oraz ewentualne korekty tras linii autobusowych zostaną przekazane wybranemu Wykonawcy po podpisaniu umowy i sporządzeniu planów zajęć w miesiącu sierpniu 2022 r., w poszczególnych jednostkach oświatowych. Ponadto harmonogram może ulec zmianie w zależności od nieprzewidzianych bieżących potrzeb organizacyjnych Zamawiającego.
4) Przystanki na trasie wyznacza Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym oraz z dostosowaniem do harmonogramu dowozu dzieci do i ze szkół/przedszkoli są one opisane w załączniku nr 7 do niniejszej SWZ.
5) Godziny dowozu i odwozu do i ze szkół ustalają Dyrektorzy szkół, których organem prowadzącym jest Gmina Tczew.
6) Wykonawca podczas świadczenia każdego przewozu zobowiązany jest zapewnić uczniom opiekuna. Funkcję opiekuna może sprawować wyłącznie osoba pełnoletnia. Osoba pełniąca funkcję opiekuna będzie zobowiązana do: zapewnienia bezpieczeństwa podczas dowozu do szkół i przedszkoli oraz w drodze powrotnej, zapewnienia bezpiecznego wsiadania do pojazdu oraz wysiadania dzieci z pojazdu, zapewnienia opieki podczas przejścia uczniów z autobusu do budynku szkoły, opieki oraz zwracania uwagi na właściwe zachowanie się dzieci w trakcie przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna.
Opiekun dowozów:
- odpowiada za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci podczas wsiadania do autobusu, podczas jazdy i wysiadania z autobusu oraz bezpiecznego przejścia na drugą stronę jezdni jeśli zachodzi taka konieczność podczas wyjścia z autobusu,
- jest jednym z pracowników mających wpływ na wychowanie powierzonych jego opiece dzieci,
- jest życzliwy wobec powierzonych jego opiece dzieci, ale i wymagający jeśli chodzi o przestrzeganie dyscypliny dowozów,
- wszelkie naruszenia dyscypliny dowozów, wynikające ze złego zachowania uczniów zgłasza dyrekcji szkoły,
- opiekun dowozów szkolnych kontroluje przebieg pracy kierowcy, a w szczególności:
• sprawdza prędkość jazdy autobusu,
• sygnalizuje moment wyjazdu i ruszenia w trasę z kolejnego przystanku,
• sprawdza przed wyjazdem prawidłowość oznakowania pojazdu,
• sprawdza czy pojazd ma włączone światła awaryjne podczas postoju w trakcie wsiadania i wysiadania dzieci z autobusu,
- opiekun dowozów w szczególności:
• wysiada z autobusu podczas wsiadania dzieci do pojazdu,
• dba o bezpieczne rozlokowanie dzieci w autobusie, aby podczas jazdy nie uległy jakimś urazom i daje pozwolenie kierowcy do wyjazdu,
• czuwa nad prawidłowym i bezpiecznym zachowaniem uczniów podczas jazdy,
• po zatrzymaniu na przystanku otwiera drzwi i wysiada z autobusu sprawdzając czy nie zagraża jakieś niebezpieczeństwo ze strony innych użytkowników drogi. Jeśli dzieci muszą przejść na drugą stronę jezdni, przeprowadza je, przed wyruszeniem w dalszą drogę sprawdza czy tylne drzwi są prawidłowo zamknięte i nie zachodzi niebezpieczeństwo wypadnięcia dziecka podczas jazdy.
7) W przypadku odpracowywania zajęć szkolnych w innym dniu wolnym od zajęć, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z rozkładem ustalonym z Zamawiającym.
8) Przewidziana liczba uczniów dowożona dziennie: 575. Powyższe dane są przewidziane i ustalone na podstawie uczniów uprawnionych do dowozu na koszt gminy w roku szkolnym 2021/2022 oraz szacunków uprawnionych do dowozu dzieci w roku szkolnym 2022/2023 na podstawie arkuszy organizacyjnych placówek oświatowych. Powyższe dane mogą ulec zmianie w roku szkolnym 2022/2023.
9) Zamawiający dopuszcza możliwość przedstawienia przez Wykonawcę innych rozwiązań przebiegu tras dowozów i odwozów uczniów niż zaproponowanych przez Zamawiającego jedynie w przypadku rozwiązań bardziej praktycznych, efektywnych i korzystnych dla Zamawiającego. W takim przypadku Zamawiający musi wyrazić pisemną zgodę na zmianę harmonogramu dowozów i odwozów.
10) W przypadku uczniów korzystających z dowozu w jedną stronę – do lub ze szkoły, cena biletu miesięcznego będzie zmniejszona o 50%.
11) Wykonawca za każdy miesiąc kalendarzowy wyda bilet dla uczniów uprawnionych do przejazdu wg wykazu sporządzonego przez Dyrektorów poszczególnych placówek oświatowych. Wykazy uczniów dowożonych przekazywane będą przez wyznaczonego pracownika Zamawiającego do Wykonawcy za pomocą poczty elektronicznej w formie zbiorczej. Po miesiącu wrześniu 2022 r. listy będą zawierały tylko informacje o nowych uczniach dowożonych lub uczniach, którzy zrezygnowali z dowozu. Wykonawca na 3 dni robocze przed rozpoczęciem wykonywania usług w danym miesiącu, dostarczy do siedziby Zamawiającego bilety miesięczne, zgodnie z imiennym wykazem uczniów.
12) Rozliczenia dokonywane będą w cyklach miesięcznych, na podstawie zestawień faktycznie zakupionych biletów miesięcznych.
13) Ze względu na różne kierunki dojazdów uczniów do szkół i przedszkoli oraz różne odległości występujące pomiędzy poszczególnymi miejscowościami przedstawionymi w harmonogramie, Wykonawca zobowiązany jest do podania jednej uśrednionej ceny biletu miesięcznego dwustronnego (dowóz i odwóz).
14) Ilość kupowanych biletów miesięcznych w okresie roku szkolnego może ulegać zmianom, z tym że granica zmian nie może przekroczyć plus/minus 15% uczniów (biletów miesięcznych).
15) Wszystkie zmiany dotyczące zmian godzin kursowania autobusu czy tras przejazdu muszą być zgłaszane przez Dyrektorów placówek do Zamawiającego z tygodniowym wyprzedzeniem, który niezwłocznie poinformuje o ww. zmianach Wykonawcę. Zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi bądź innymi nieprzewidzianymi sytuacjami mogą być wprowadzane z pominięciem wskazanego powyżej terminu.
16) W przypadku awarii autobusu Wykonawca podstawi autobus, który spełnia właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym i standardy nie gorsze niż określone przez Zamawiającego w pkt 1.2 lit. d tiret drugi (dla części I) Rozdziału XV SWZ. W przypadku niemożności zrealizowania przewozu Wykonawca pokryje dodatkowo koszty przewozu, który był wynikiem wykonania usługi przez podmiot zastępczy wybrany przez Zamawiającego. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60112000-6 - Usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowo określono w rozdziale XVII SWZ, tj. Opis kryteriów
oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

1. Część II pn.: „Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Tczew do placówek oświatowych w celu realizacji obowiązku szkolnego i nauki w roku szkolnym 2022/2023” 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa transportowa polegająca na przewozie najkrótszą trasą uczniów niepełnosprawnych na odcinku dom – szkoła – dom, w okresie od 01.09.2022 r. do 30.06.2023 r. Dowóz odbywać się ma po następujących trasach:
- Malenin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Malenin,
- Miłobądz – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Miłobądz,
- Rokitki – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Rokitki,
- Zajączkowo – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Zajączkowo,
- Stanisławie – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Stanisławie,
- Szczerbięcin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Szczerbięcin,
- Dąbrówka Tczewska – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Dąbrówka Tczewska,
- Czarlin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Czarlin,
- Szpęgawa – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Szpęgawa,
- Turze – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Turze,
- Mieścin – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Mieścin,
- Swarożyn – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Swarożyn,
- Zabagno – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Zabagno,
- Boroszewo – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Boroszewo,
- Knybawa – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Knybawa,
- Lubiszewo Tczewskie – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Lubiszewo Tczewskie,
- Wędkowy – Zespół Placówek Specjalnych w Tczewie – Wędkowy,
- Mieścin – Szkoła Specjalna w Warczu – Mieścin,
- Małżewo – Szkoła Podstawowa numer 10 w Tczewie – Małżewo,
- Miłobądz – Punkt Przedszkolny Lawendowy Król – Miłobądz.
2) Szacowana ilość dowożonych dzieci dziennie – 36, jest przybliżona i oszacowana na podstawie roku szkolnego 2021/2022 i może ulegać zmianom, w zależności od nowych wniosków składanych przez rodziców/opiekunów prawnych o dowóz dziecka bądź rezygnacji ze zorganizowanego transportu do szkół i ośrodków wychowawczych (rekrutacja do placówek specjalnych trwa cały rok).
Zamawiający zastrzega, że z uwagi na brak możliwości dokładnego określenia ilości uczniów, szacunkowo podana ilość dowożonych dzieci może ulec zmianie średnio o 15 % w zależności od potrzeb Zamawiającego.
3) Zmianie mogą ulec również trasy przejazdów oraz placówki do których dowożeni są uczniowie niepełnosprawni, w związku z faktem, iż rekrutacja do szkół specjalnych trwa cały rok i Zamawiający na dzień przygotowania opisu nie jest w stanie ostatecznie określić jak kształtować się będzie siatka tras dowozów i odwozów. Wykonawca musi mieć na uwadze, że od września może pojawić się dodatkowa placówka nie wymieniona powyżej, do której trzeba będzie zorganizować dowóz niepełnosprawnego ucznia.
4) Przewóz realizowany będzie w dniach od poniedziałku do piątku, z pominięciem ferii oraz dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1603 z późn.zm.).
5) Szacunkowa ilość dni nauki szkolnej, w których realizowana będzie usługa przewozu wynosi 186 dni.
6) Po każdej zmianie ilości przewożonych uczniów Zamawiający przedłoży Wykonawcy aktualny wykaz dowożonych dzieci. W przypadku zmian w ilości dowożonych uczniów, Wykonawca zobowiązuje się do dowożenia uczniów, zgodnie ze zmienionym wykazem, w ciągu 5 dni roboczych od przedłożenia zmian.
7) Przed przystąpieniem do realizacji usługi, Wykonawca w porozumieniu z Zamawiającym ustali optymalny rozkład jazdy, mający na uwadze jak najkrótszy czas przebywania dzieci w podróży.
8) Uczniowie muszą być dowiezieni do placówek w takim czasie, aby mogły rozpocząć zajęcia zgodnie z planem zajęć. Uczniowie powinni być odebrani z placówki po zakończeniu zajęć, jednak nie później niż przed zamknięciem świetlicy.
9) Zamawiający wymaga, aby uczniowie odbierani byli od rodziców/opiekunów prawnych spod domu o ustalonej wcześniej godzinie i po dowiezieniu na zajęcia byli przekazywani pod opiekę nauczyciela lub innej osoby upoważnionej. Po zakończeniu zajęć uczniowie winni być odbierani od nauczycieli w szkole (lub innych osób upoważnionych) i po dowiezieniu pod dom przekazywani pod opiekę rodziców/opiekunów prawnych lub osób upoważnionych.
10) Nie dopuszcza się przekazywania uczniów w drodze powrotnej ze szkoły do domu osobom nieupoważnionym.
11) Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pomoc przewożonym osobom przy wsiadaniu do samochodu/mikrobusa i wysiadaniu z niego, odpowiedniego oznakowania samochodu/mikrobusa używanego do przewozu osób niepełnosprawnych, zapewnienia przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych samochodu/mikrobusa zastępczego, w przypadku awarii samochodu/mikrobusa używanego do realizacji zamówienia, o standardach nie gorszych niż określone przez Zamawiającego w pkt 1.2 lit. d) tiret drugi (dla części II) Rozdziału XV SWZ. Ponadto, Wykonawca zapewnia osobę pełniącą funkcje opiekuna dla przewożonych osób w trakcie każdego przewozu. Zamawiający wyklucza łączenie funkcji kierowcy i opiekuna.
Opiekun dowozów:
- odpowiada za bezpieczeństwo powierzonych jego opiece dzieci podczas wsiadania do samochodu/mikrobusa, podczas jazdy i wysiadania z samochodu/mikrobusa oraz bezpiecznego przejścia na drugą stronę jezdni jeśli zachodzi taka konieczność podczas wyjścia z samochodu/mikrobusa,
- jest jednym z pracowników mających wpływ na wychowanie powierzonych jego opiece dzieci,
- jest życzliwy wobec powierzonych jego opiece dzieci, ale i wymagający jeśli chodzi o przestrzeganie dyscypliny dowozów,
- wszelkie naruszenia dyscypliny dowozów, wynikające ze złego zachowania uczniów zgłasza dyrekcji szkoły,
- opiekun dowozów szkolnych kontroluje przebieg pracy kierowcy, a w szczególności:
• sprawdza prędkość jazdy samochodu/mikrobusa,
• sygnalizuje moment wyjazdu i ruszenia w trasę z kolejnego przystanku,
• sprawdza przed wyjazdem prawidłowość oznakowania pojazdu,
• sprawdza czy pojazd ma włączone światła awaryjne podczas postoju w trakcie wsiadania i wysiadania dzieci z samochodu/mikrobusa,
- opiekun dowozów w szczególności:
• wysiada z samochodu/mikrobusa podczas wsiadania dzieci do pojazdu,
• dba o bezpieczne rozlokowanie dzieci w samochodzie/mikrobusie, aby podczas jazdy nie uległy jakimś urazom i daje pozwolenie kierowcy do wyjazdu,
• czuwa nad prawidłowym i bezpiecznym zachowaniem uczniów podczas jazdy,
• po zatrzymaniu na przystanku otwiera drzwi i wysiada z samochodu/mikrobusa sprawdzając czy nie zagraża jakieś niebezpieczeństwo ze strony innych użytkowników drogi. Jeśli dzieci muszą przejść na drugą stronę jezdni, przeprowadza je, przed wyruszeniem w dalszą drogę sprawdza czy tylne drzwi są prawidłowo zamknięte i nie zachodzi niebezpieczeństwo wypadnięcia dziecka podczas jazdy. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w SWZ.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 10 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowo określono w rozdziale XVII SWZ, tj. Opis kryteriów
oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów, i sposobu oceny ofert.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii

4.3.6.) Waga: 40

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące części I oraz części II: a) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym. Zamawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie; b) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Wykonawca spełni warunek dla części I oraz części II, jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 180 z późn. zm.); c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej. Zmawiający nie stawia warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie; d) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że: - w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie,
wykonał lub wykonuje: Dla części I: min. 2 usługi polegające na przewozie osób w sposób ciągły, przez okres minimum 5 miesięcy w ramach jednej umowy każda. Dla części II: min. 2 usługi polegające na przewozie osób
niepełnosprawnych w sposób ciągły, przez okres minimum 5 miesięcy w ramach jednej umowy każda. OBJAŚNIENIE: Dopuszcza się możliwość przedstawienia usługi wykonywanej, a jeszcze nie zakończonej,
zgodnie z zawartą umową, przy czym, część zamówienia już faktycznie wykonana musi spełniać wymogi określone przez Zamawiającego powyżej. - dysponuje narzędziami, tj.: pojazdami w celu wykonania zamówienia publicznego, tj.: Dla części I: • minimum 8 autobusami przystosowanymi do przewozu osób, posiadających minimum 58 miejsc, w tym co najmniej 48
miejsc siedzących, spełniających minimum Europejski standard emisji spalin EURO 3 lub wyższy i roku produkcji nie wcześniejszym niż 2004 – każdy z 8 autobusów, przy czym każdy z wyżej wskazanych autobusów musi posiadać monitoring wewnątrz pojazdów, Dla części II: • minimum 4 samochodami/mikrobusami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich o minimalnej szerokości wewnątrz pojazdu 1600 mm, o liczbie miejsc siedzących nie mniejszej niż 7. Zamawiający wymaga, aby samochody/mikrobusy wykorzystywane do świadczenia usług dowozu miały rok produkcji nie starszy niż 2010 rok.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. Odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych, sporządzone nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji. 2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa powyżej składa dokumenty określone w pkt 4.1.a) rozdziału XX SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu dotyczących części I oraz części II: 1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - aktualna licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób lub aktualne zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 180 z późn. zm.); 2) zdolności technicznej lub zawodowej, Zamawiający w zależności od charakteru, znaczenia, przeznaczenia usług żąda następujących podmiotowych środków dowodowych - wykazu usług wykonanych lub wykonywanych, w
okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są
wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane lub są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –
oświadczenie Wykonawcy. Wykaz należy złożyć zgodnie z załączonym wzorem – załącznik nr 3 do SWZ, - wykazu narzędzi dostępnych Wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami. Wykaz należy złożyć zgodnie z załączonym
wzorem - załącznik nr 4 do SWZ.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia poza Formularzem oferty, sporządzonym na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ niżej wymienione oświadczenia i dokumenty: a) Oświadczenie Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy PZP, sporządzone na podstawie
wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SWZ, b) Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby składane na podstawie art. 125 ust. 5 ustawy Pzp (jeżeli dotyczy), sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do SWZ, c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca
realizując zamówienia, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (jeżeli dotyczy), sporządzone na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SWZ, d) pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego dla ustanowionego przez nich pełnomocnika (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty. 2. W przypadku
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. wspólników spółki cywilnej, konsorcjum), oświadczenie Wykonawcy/Wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia składane na podstawie art. 125 ust. 1 ustawy Pzp (załącznik nr 2 do SWZ) składa każdy z Wykonawców. Oświadczenie to potwierdza brak podstaw
wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. W przypadku, o którym mowa w art. 117 ust. 2 i 3
ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy. 4. Rozdział XIII SWZ, tj. Sposób oraz termin składania ofert stosuje się odpowiednio do składania oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Dla części I i II, zakazuje się istotnych zmian postanowień umowy tj. powodujących, że charakter umowy zmienia się w sposób istotny w stosunku do pierwotnego jej brzmienia, o których mowa w art. 454 ust. 2 ustawy Pzp.
2. Do zmian umowy mają zastosowanie zapisy art. 15 r Ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
3. Dopuszczalna jest zmiana umowy na podstawie art. 455 ust.1 pkt 1 ustawy Pzp, w tym w sytuacjach jak niżej:
1) konieczność zmiany terminu umownego w następujących sytuacjach:
a) z powodu okoliczności siły wyższej;
b) z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy, które to działanie nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron;
c) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonywania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego;
d) z powodu zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy;
2) zmiany odpowiednich zapisów umowy, w sytuacji gdy w czasie trwania umowy konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
3) wysokości ceny, w sytuacji, gdy w czasie trwania umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT, w odniesieniu do tej części ceny, której zmiana dotyczy;
4) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub wynikających z prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych aktów administracyjnych właściwych organów publicznych – w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne w celu dostosowania postanowień umowy do zaistniałego stanu prawnego lub faktycznego.
4. Zamawiający rozumie przez określenie ,,siła wyższa” - wystąpienie zdarzenia o charakterze nadzwyczajnym, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu należytej staranności, a które uniemożliwiają realizację zobowiązań umownych w całości lub części, w szczególności:
1) wojny (wypowiedziane lub nie) oraz inne działania zbrojne, inwazje, mobilizacje, rekwizycje lub embarga,
2) terroryzm, rebelia, rewolucja, powstanie, przewrót wojskowy lub cywilny lub wojna domowa,
3) promieniowanie radioaktywne lub skażenie przez radioaktywność od paliwa jądrowego lub odpadów jądrowych, ze spalania paliwa jądrowego, radioaktywnych toksycznych materiałów wybuchowych oraz innych niebezpiecznych właściwości wszelkich wybuchowych zespołów nuklearnych składników,
4) klęski żywiołowe, takie jak trzęsienie ziemi, powódź, pożar lub inne, ogłoszone zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju wystąpienia klęski żywiołowej,
5) pandemie oraz wywołane nimi sytuacje kryzysowe ogłoszone zgodnie z przepisami obowiązującymi w kraju.
5. Warunkiem dokonania zmian postanowień umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie pod rygorem nieważności takiej zmiany w formie aneksu do umowy. Zamawiający nie przedłuży terminu wykonania umowy, jeżeli Wykonawca zwlekał z powiadomieniem Zamawiającego o wystąpieniu przypadków, o których mowa w pkt. 3, a także nie podjął wszelkich możliwych i prawem przewidzianych działań w celu zminimalizowania ich wpływu na wykonanie umowy. 6. Szczegółowy rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia określone zostały w załączniku nr 6 do SWZ.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-06-23 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu (https://miniportal.uzp.gov.pl/).

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-06-23 11:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-07-22

NAJNOWSZE ZLECENIE
Poszukujemy przewoźników na trasy SE-IT - Gdynia
  • Lokalizacja zleceniapomorskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam, Poszukujemy przewoźników z ciągnikami typu mega na trasy SE-IT (najlepiej z podstawowym ADR). Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI