Transport niepełnosprawnych dzieci, uczniów i młodzieży do szkół w okresie od 01.09.2021...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Transport niepełnosprawnych dzieci, uczniów i młodzieży do szkół w okresie od 01.09.2021 r. do 31.08.2022 r.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-19
  • ZamawiającyDZIELNICA WŁOCHY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY
  • Data publikacji ogłoszenia2021-07-09
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00109211
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Transport niepełnosprawnych dzieci, uczniów i młodzieży do szkół w okresie od 01.09.2021 r. do 31.08.2022 r.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: DZIELNICA WŁOCHY MIASTA STOŁECZNEGO WARSZAWY

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01525966300179

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: al. Krakowska 257

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 02-133

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.7.) Numer telefonu: 48224434203

1.5.8.) Numer faksu: 48224434203

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wlochy.wzp@um.warszawa.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ud-wlochy.waw.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Transport niepełnosprawnych dzieci, uczniów i młodzieży do szkół w okresie od 01.09.2021 r. do 31.08.2022 r.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dc029258-def2-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00109211

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-09

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001123/06/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Dowożenie uczniów do szkół

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zamowienia.um.warszawa.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 2) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów oraz informacji przekazywanych przy użyciu platformy zakupowej Zamawiającego, opisane zostały w Instrukcji korzystania dla Wykonawców, która stanowi załącznik nr 2 do SWZ oraz jest udostępniona na platformie zakupowej Zamawiającego. Adres strony internetowej, na której dostępne są informacje dotyczące przedmiotowego postępowania https://zamowienia.um.warszawa.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 3) Wymagania dotyczące zasad rejestracji oraz minimalnych parametrów technicznych wymaganych od Wykonawcy przy wykorzystywaniu systemu do elektronicznej komunikacji z Wykonawcami udostępnianym pod adresem https://zamowienia.um.warszawa.pl (zwanym dalej Systemem)
4) Ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia składa się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej (podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym. przekazanie Oferty wymaga od Wykonawcy zarejestrowania się i zalogowania w Systemie, zgodnie z poniższą kolejnością.
Wykonawca po wybraniu opcji „przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub założenia bezpłatnego konta. Rejestracja Wykonawcy w Systemie następuje automatycznie poprzez weryfikację adresu e-mail podanego przez Wykonawcę w Formularzu rejestracyjnym. W uzasadnionych przypadkach (np. wprowadzenie danych niezgodnych z danymi rejestrowymi) weryfikacja danych Wykonawcy może trwać maksymalnie do 2 dni roboczych. Mając to na uwadze, Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej.

Pozostałą nie wskazaną wyżej w ppkt. 4) korespondencję można przekazywać drogą mailową na adres wlochy.wzp@um.warszawa.pl lub za pomocą platformy zakupowej https://zamowienia.um.warszawa.pl ze wskazaniem w tytule wiadomości numeru postępowania, którego dotyczy. Zamawiający informuje, iż wielkość pojedynczego pliku przekazywanego za pomocą poczty elektronicznej, ze względu na jej ograniczenia, nie może przekraczać 10 Mb. Korespondencję uważa się za złożoną w terminie, jeżeli dotrze do Zamawiającego przed upływem wymaganego terminu.
5) Zamawiający w poniższej tabeli wskazuje informacje dotyczące Systemu, o których mowa w art. 67 ustawy Pzp:

Opis Wymóg
Przekazywanie Ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
Niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne, które musi spełniać komputer Wykonawcy • Stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s na komputer;
• komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
• Zainstalowana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
• Zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf;
Dopuszczalne wielkości i formaty przesyłanych danych • Wielkość pojedynczego pliku zamieszczanego w systemie nieprzekraczająca 100 MB;
• Dopuszczalne formaty plików: txt, rtf, pdf ,xps, odt, ods, odp, doc, xls, ppt, docx, xlsx, pptx, csv, jpg, jpeg, tif, tiff, geotiff, png, svg, wav, mp3, avi, mpg, mpeg, mp4, m4a, mpeg4, ogg, ogv, zip, tar, gz, gzip, 7z, html, xhtml, css, xml, xsd, gml, rng, xsl, xslt, TSL, XMLsig, XAdES, CAdES, ASIC, XMLenc
Kodowanie i czas odbioru danych • Plik załączony i zapisany przez Wykonawcę, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowania UTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania Ofert;
• Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Urzędu Miar.
Pozostałe informacje dotyczące systemu (opis, wymagania) zostały zawarte w SWZ cz. I pkt 11.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE PRZEPISÓW PRAWA zawarta jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w cz. VII pkt. 2

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH NA PODSTAWIE PRZEPISÓW PRAWA zawarta jest w Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ) w cz. VII pkt. 2

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: TPBN 14/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.5.) Wartość zamówienia: 888200,92 PLN

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania usługę transportową związaną z realizacją obowiązku określonego w art. 32 ust. 6 i art. 39 ust.4 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020r., poz. 910 z późn.zm.), polegającą na dowożeniu niepełnosprawnych dzieci, tj. (wychowanków, uczniów i młodzieży), zamieszkałych w Warszawie na terenie Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy. Usługa będzie obejmowała transport na trasie dom–szkoła–dom wraz z zapewnieniem dzieciom tj. (wychowankom, uczniom i młodzieży) opieki w czasie dowożenia we wszystkie dni nauki szkolnej lub zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2021/22 oraz akcji „Lato i Zima w Mieście”. Usługą będzie objętych 29 niepełnosprawnych dzieci tj.(wychowanków, uczniów i młodzieży), uczęszczających do przedszkoli, szkół podstawowych, i ponadpodstawowych, w tym do szkół specjalnych i ośrodków szkolno – wychowawczych, zgodnie z Załącznikiem do umowy „Formularz cenowy”, zwanym dalej „załącznikiem nr 1 do umowy”.
Zamawiający planuje wykonać nie mniej niż 50% ilości wyszczególnionych usług w Formularzu cenowym.
3) Szczegółowy zakres usług określają projektowane postanowienia umowy wraz z załącznikiem - Formularzem cenowym.

2. Wymagania związane z realizacją zamówienia dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób na podstawie stosunku pracy (art. 95 Prawa zamówień publicznych)

Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę do realizacji zamówienia, osób na podstawie stosunku pracy zgodnie z zapisami §5 Projektowanych Postanowień Umowy.

§5
Dodatkowe obowiązki Wykonawcy lub Podwykonawcy wynikające z klauzuli społecznej

1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje Klauzulę społeczną na podstawie art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późn. zm.).
2. Wykonawca przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy zobowiązany jest zatrudnić
na podstawie umowy o pracę osoby do wykonywania czynności kierowcy i opiekuna polegających na:
1) dla kierowców: podjechanie pod miejsce zamieszkania uczniów i zgodnie
z harmonogramem ich rozwiezienie do placówek oświatowych oraz po zakończeniu lekcji odbiór z placówek oświatowych i dowiezienie ich pod dom (budynek);
2) dla opiekunów:
a) odbiór dzieci od rodziców (opiekunów) spod domu (budynku) i po dowiezieniu do szkoły na zajęcia, pomoc dzieciom przy rozbieraniu się w szatni, a następnie przekazanie uczniów pod opiekę nauczyciela, w szczególnie uzasadnionych dwóch przypadkach opiekun będzie zobowiązany do odebrania dziecka z mieszkania i pomocy w dostarczeniu do pojazdu.
b) po zakończeniu zajęć odbiór dzieci od nauczycieli w szkole i jeżeli zajdzie potrzeba, pomoc dzieciom w ubraniu się w szatni i po dowiezieniu pod dom (budynek), przekazanie pod opiekę rodziców lub opiekunów, w szczególnie uzasadnionych dwóch przypadkach opiekun będzie zobowiązany do dostarczenia dziecka do mieszkania,
c) pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu, w razie konieczności przeniesienie dziecka
z wózka inwalidzkiego do pojazdu, dopilnowanie, aby w czasie przewozu dzieci były zabezpieczone pasami lub przewożone w fotelikach (dostarczonych przez rodziców lub opiekunów prawnych).
3. Wykonawca zobowiązuje się przedstawić dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób,
o których mowa powyżej w terminie 5 dni licząc od daty rozpoczęcia realizacji umowy
i na każde żądanie Zamawiającego.
4. W trakcie realizacji umowy Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób do wykonywania czynności kierowcy
i opiekuna. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do:
1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów
i dokonywania ich oceny,
2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów.
5. W trakcie realizacji umowy na każde wezwania Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 2 czynności w trakcie realizacji umowy:
1) oświadczenia wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu pracownika na podstawie umowy o pracę (oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy,
2) poświadczona za zgodność z oryginałem kopia umowy o pracę zatrudnionego pracownika, (poświadczona za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopia umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać przekazana w formie zapewniającej ochronę danych osobowych pracowników zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r., dalej: RODO) oraz wydanymi na jego podstawie krajowymi przepisami z zakresu ochrony danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji).
3) inne dokumenty zawierające informacje, w tym dane osobowe, niezbędne do weryfikacji zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, w szczególności imię i nazwisko zatrudnionego pracownika, datę zawarcia umowy o pracę, rodzaj umowy o pracę i zakres obowiązków pracownika.
6. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dokumentów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wskazanych powyżej. Postanowienia dotyczące kar umownych stosuje się odpowiednio.
7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.

4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-08-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 7. Zamówienia, o których mowa w art. 214 ust 1 pkt. 7 Prawa zamówień publicznych
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień, o których mowa w art. 214 ust 1 pkt. 7 ustawy Pzp w stosunku do wartości zamówienia podstawowego w wysokości do 30% (tj. do kwoty 204 969,44 zł netto), usługi polegające na powtórzeniu podobnych usług ujętych w zamówieniu podstawowym. Zamówienia te udzielane będą na warunkach ustalanych w trakcie negocjacji Zamawiającego z Wykonawcą.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zgodnie z zapisami SIWZ.

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas podstawienia pojazdu zastępczego

4.3.6.) Waga: 33

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: 3) Jakość pojazdów - dodatkowe wyposażenie pojazdu w samochodowe telewizory podwieszane - umożliwienie dzieciom podczas podróży oglądanie programów edukacyjnych, bajek odpowiednich do ich wieku

4.3.6.) Waga: 7

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: posiada (w zależności od oferowanych pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia):
zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dn. 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2021r., poz. 919) lub/i
licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, zgodnie z ustawą z dn.6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2021r., poz. 919) w związku z ustawą z dn.5 kwietnia 2013r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców (Dz.U. z 2013r., poz. 567 ze zm.).

W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, musi wykazać wykonawca(-y) wykonujący bezpośrednio przedmiot zamówienia.

3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia o wartości sumy gwarancyjnej nie mniejszej niż 350 000,00 zł.

W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej lub finansowej będzie oceniany łącznie.

4) zdolności technicznej lub zawodowej:
4)1. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał lub wykonuje należycie, co najmniej 2 usługi – każda wykonywana w sposób ciągły przez okres co najmniej 6 miesięcy, każda obejmująca przewóz osób niepełnosprawnych
- minimum 20 osób.

Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy usług,
w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył.

W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunek wskazany wyżej w ppkt. 4)1. będzie oceniany łącznie.

4)2. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że na okres realizacji zamówienia będzie dysponował minimum 7 kierowcami i 9 opiekunami.
Przeznaczeni dodatkowi 2 opiekunowie:
• 1 dodatkowy opiekun do dziecka z niepełnosprawnością ruchową, który zapewni pomoc przy przemieszczaniu się (odebranie ucznia z mieszkania i doprowadzenie do samochodu i z samochodu doprowadzenie do mieszkania na parterze),
• 1 dodatkowy opiekun do dziecka na wózku inwalidzkim, który zapewni pomoc przy zniesieniu ucznia z mieszkania (bez windy) do samochodu i pomoc przy wniesieniu ucznia do mieszkania.
Kierowcy i opiekunowie muszą posiadać udokumentowane przeszkolenie (ukończony kurs lub szkołę) w zakresie udzielania pierwszej pomocy lub pomocy medycznej lub przedmedycznej lub co najmniej 6 miesięcy doświadczenia w opiece nad osobami niepełnosprawnymi. Ponadto wskazani kierowcy muszą mieć odpowiednie kwalifikacje zawodowe (prawo jazdy).
Zamawiający wymaga, aby na każdy pojazd przypadał co najmniej jeden opiekun z wyjątkiem dwóch przypadków do których muszą być przeznaczeni dodatkowo 2 opiekunowie.

W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunek wskazany wyżej w ppkt. 4)2. będzie oceniany łącznie.

4)3. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować w celu wykonania zamówienia publicznego min. 7 klimatyzowanymi pojazdami do przewozu osób, dopuszczonymi do ruchu, odpowiednio oznakowanymi, w tym minimum 4 klimatyzowanymi pojazdami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (7 dzieci), z czego troje dzieci na wózkach o wymiarach niestandardowych, zajmujących miejsce 2-3 wózków standardowych), wyposażonymi w specjalistyczny sprzęt.
Wykonawca musi dysponować sprawnymi technicznie, klimatyzowanymi pojazdami przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, (w tym, poruszających się na wózkach inwalidzkich). Pojazdy, którymi będą wykonywane usługi przewozowe muszą być specjalnie oznakowane z przodu i z tyłu kwadratowymi tablicami barwy niebieskiej z międzynarodowym symbolem wózka inwalidzkiego barwy białej – zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2021r., poz. 450 z późn.zm.), muszą posiadać aktualne badania techniczne, aktualną polisę ubezpieczeniową OC i NW. Siedzenia muszą być wyposażone w szczególności w pasy bezpieczeństwa, posiadać wysokie oparcia dla pasażerów lub oparcia z zagłówkami, pojazdy powinny umożliwić opiekunowi dotarcie do każdego dziecka. Dodatkowo, pojazdy przeznaczone do przewozu osób na wózkach inwalidzkich, muszą być wyposażone w rampę lub windę, szyny umożliwiające przymocowanie wózka inwalidzkiego do podłogi oraz w pasy bezpieczeństwa dla wózka i pas biodrowy zabezpieczający przewożoną osobę.
W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunek wskazany wyżej w ppkt. 4)3. będzie oceniany łącznie.

UWAGA:
a) Wykonawca może łączyć przewożone osoby w małe grupy maksymalnie do 4-6 dzieci na tej samej trasie i w zbliżonych godzinach dowozu. Niedopuszczalne jest przewożenie kursem dzieci niewskazanych przez Zamawiającego. W związku z tym w jednym pojeździe oprócz kierowcy
i opiekuna (opiekunów), nie może być przewożonych więcej niż 6 niepełnosprawnych osób wskazanych przez zamawiającego - dotyczy to pojazdu do przewozu osób zarówno do 9 osób łącznie z kierowcą, jak i pojazdu do przewozu osób powyżej 9 osób.
b) W przypadku podania wartości usług (umów) i sumy gwarancyjnej polisy OC w walucie innej niż PLN, w celu oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności zawodowej Zamawiający przeliczy podaną kwotę na PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego obowiązującego w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W postępowaniu Zamawiający nie określa podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 3.3. SKŁADANE W WYZNACZONYM, NIE KRÓTSZYM NIŻ 5 DNI, TERMINIE ŚRODKÓW DOWODOWYCH POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU I BRAKU PODSTAW DO WYKLUCZENIA Z POSTĘPOWANIA:

1) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu osób zgodnie z ustawą z dn. 6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2021r., poz. 919) lub/i
licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób, zgodnie z ustawą z dn.6 września 2001r. o transporcie drogowym (t.j. Dz.U. z 2021r., poz. 919) w związku z ustawą z dn.5 kwietnia 2013r. o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz ustawy o czasie pracy kierowców (Dz.U. z 2013r., poz. 567 ze zm.).
2) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:
a) dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia (minimum 350 000 zł).

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego podmiotowych środków dowodowych, o których mowa wyżej, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
3) W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający żąda następujących podmiotowych środków dowodowych:

a) Wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy – potwierdzających spełnienie warunku określonego w cz. III sekcji pkt 2 ppkt.4. 4)1 SWZ
Jeżeli Wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji usług, wykonywanych wspólnie
z innymi Wykonawcami, wykaz dotyczy usług, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył
b) Wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego,
w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – potwierdzających spełnienie warunku określonego w cz. III sekcji pkt 2 ppkt.4. 4)2 SWZ
c) Wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami - – potwierdzających spełnienie warunku określonego w cz. III sekcji pkt 2 ppkt.4. 4)3 SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

W postępowaniu Zamawiający nie określa przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia z postępowania.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

3.2. SKŁADANE Z OFERTĄ W SYSTEMIE – NA PLATFORMIE ZAKUPOWEJ, O KTÓREJ MOWA W SWZ CZ. I PKT. 11:
a) Wypełniony i podpisany Formularz oferty – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
b) Wypełniony i podpisany Formularz cenowy – w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 1 do Projektowanych Postanowień Umowy.
c) załączenie do Oferty w systemie Oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 3 do SWZ),
d) załączenie do Oferty w systemie Oświadczenia Wykonawcy stanowiącego potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 4 do SWZ),
e) w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych Podmiotów, załączenie do Oferty w systemie:
– oświadczeń, o których mowa w lit. c) i d) dotyczących każdego Podmiotu,
– zobowiązanie Podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające, że stosunek łączący Wykonawcę z Podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określające w szczególności:
• zakres dostępnych Wykonawcy zasobów Podmiotu udostępniającego zasoby;
• sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów Podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
• czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi/ roboty budowlane których wskazane zdolności dotyczą.

f) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, załączenie do Oferty w systemie:
– oświadczeń, o których mowa w lit. c) i d) dotyczących każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie,
– oświadczenia z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy (sporządzonego wg wzoru określonego w Załączniku nr 6 do SWZ),
g) ewentualnie pełnomocnictwo(-a) – w postaci pliku,
h) w przypadku, gdy Oferta zawiera informacje stanowiące tajemnice przedsiębiorstwa, Wykonawca musi załączyć dowody, o których mowa w SWZ cz. VII pkt. 1 ppkt. 5) SWZ,
i) w postępowaniu Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą podmiotowych lub przedmiotowych środków dowodowych.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Wysokość wadium
Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 10.000,00 (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100).

2. Forma wadium
1) Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b pomoc finansowa udzielana przez Agencję ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, 836 i 1572).
2) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego.
3) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
4) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w art.97 ust. 7 pkt 2–4ustawy Pzp. Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia,
w postaci elektronicznej.

3. Termin i miejsce wniesienia wadium
1) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
2) W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu ustaloną kwotę należy przelać na konto Zamawiającego BANK HANDLOWY W WARSZAWIE S.A Nr: 52 1030 1508 0000 0005 5003 5111 - z dopiskiem wadium do przetargu na: Transport niepełnosprawnych dzieci, uczniów i młodzieży do szkół w okresie od 01.09.2021 r. do 31.08.2022 r.


4. Zwrot/zatrzymanie wadium
Zamawiający zwraca/zatrzymuje wadium zgodnie z zapisami art.98 ustawy Pzp.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

7. Zasady składania Ofert w rozumieniu przepisów przez podmioty występujące wspólnie:

1) Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego.
2) Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie.
3) W przypadku składania Oferty przez podmioty występujące wspólnie, wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy oraz wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

W tym celu do Oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno:
 jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi;
 precyzować zakres umocowania;
 wskazywać pełnomocnika;
 wskazać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie.
Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie musi podpisać się na pełnomocnictwie, zgodnie z reprezentacją danego podmiotu.

Jeżeli Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej m.in. współpracę, płatności tych podmiotów, np. umowa spółki cywilnej, umowa konsorcjum.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian umowy, w następujących okolicznościach:
1) w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa i konieczności dostosowania postanowień niniejszej umowy;
2) w przypadku wystąpienia okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 3 ustawy pzp tj. dotyczy realizacji przez dotychczasowego wykonawcę, dodatkowych usług, których nie uwzględniono
w zamówieniu podstawowym, o ile stały się one niezbędne i zostały spełnione łącznie następujące warunki:
a) zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych,
w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności wyposażenia, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia podstawowego,
b) zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego,
c) wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy,
z wyjątkiem należycie uzasadnionych przypadków,
d) konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których zamawiający, działając
z należytą starannością, nie mógł przewidzieć, a zmiana nie modyfikuje ogólnego charakteru umowy,
a wzrost ceny spowodowany każdą kolejną zmianą nie przekracza 50% wartości pierwotnej umowy,
e) dopuszcza się również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania
o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości zawartej umowy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy.
3. W przypadku konieczności zmiany w wykazie samochodów, o których mowa w § 4 ust. 7 i 14
w związku z realizacją wymogu określonego w art. 35 ust.2 pkt. 2 i art. 68 ust. 3 ustawy z dnia
11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz. U. 2021, poz. 110) zawartego
w § 3 ust. 24, zmiana umowy wymagała będzie aneksu na podstawie przekazania Zamawiającemu, nie później niż do dnia 31.12.2021 r. wykazu nowych pojazdów spełniających wymagania zawarte w SWZ, wyprodukowanych w tym samym lub późniejszym roku niż pojazd dotychczas używany do realizacji umowy oraz wymagań określonych w ww. przepisach.
4. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez strony pod rygorem nieważności.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-19 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-19 10:15

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-17

2021-07-09 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Usługi
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę świadczenie usług pocztowych i kurierskich w obrocie krajowy - Warszawa
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania22-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę świadczenie usług pocztowych i kurierskich w obrocie krajowy. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI