Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług transportowych w zakresie stałego przewozu osób niepełnosprawnych – uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej w 2022r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło Lwówek Warsztat Terapii Zajęciowej Grońsko
1.3.) Oddział zamawiającego: Warsztat Terapii Zajęciowej
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 01205987000138
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grońsko 25
1.5.2.) Miejscowość: Lwówek
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-310
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL417 - Leszczyński
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: warsztat.konin@wp.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://wtzgronsko.lwowek.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
rehabilitacja społeczna i zawodowa niepełnosprawnych podopiecznych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług transportowych w zakresie stałego przewozu osób niepełnosprawnych – uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej w 2022r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-e52511da-6220-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00325648
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00271425/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Świadczenie usług transportowych w zakresie stałego przewozu osób niepełnosprawnych – uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej w Grońsku w 2022r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://wtzgronsko.lwowek.com.pl/przetargi/postepowania-powyzej-130-tys-zl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl ,
https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej warsztat.konin@wp.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu ttps://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu dostępnego pod adresem: /pcpr_nt/SkrytkaESP oraz poczty elektronicznej: warsztat.konin@wp.pl
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, oświadczeń, o których mowa w art. 125 ust. 1 Pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. Zamawiający przekazuje link do postępowania oraz ID postępowania jako załącznik SWZ. Dane postępowanie można wyszukać również na Liście wszystkich postępowań w miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania.
8. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji).
Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania (BZP).
9. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: warsztat.konin@wp.pl
10. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub
elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email: warsztat.konin@wp.pl
11. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.
Opis przygotowania oferty:
1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim. 2. Oferta wraz ze wszystkimi załącznikami musi być złożona za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w formie dokumentu elektronicznego na zasadach określonych SWZ. 3. Ofertę, oświadczenia, o których mowa w art. 125 ust. 1 p.z.p.,
podmiotowe środki dowodowe, pełnomocnictwa, zobowiązanie podmiotu udostępniającego sporządza się, pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
4. Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów pdf .doc .docx .xls .xlsx .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
Pozostałe informacje określone w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o danych) (Dz. U. UE L119 z dnia 4 maja 2016r., str. 1; zwanym dalej „RODO”) informujemy, że:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Polskie Stowarzyszenia na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło Lwówek Warsztat Terapii Zajęciowej Grońsko 25, 64-310 Lwówek, e-mail: warsztat.konin@wp.pl
2) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie podstawowym;
3) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy P.Z.P;
4) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 P.Z.P. przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
5) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisanych ustawy P.Z.P., związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
6) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
7) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących (w przypadku, gdy skorzystanie z tego prawa wymagałoby po stronie administratora niewspółmiernie dużego wysiłku może zostać Pani/Pan zobowiązana do wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu albo sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia);
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą PZP oraz nie może
naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia
korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO; 8) nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
9) przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP/WTZG.271.2.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług transportowych w zakresie stałego przewozu osób niepełnosprawnych dorosłych powyżej 18 roku – uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej w 2022r. Usługa polegać będzie na przewozie uczestników z miejsca ich zamieszkania do WTZ i z powrotem do miejsca ich zamieszkania. Przedmiot zamówienia obejmuje również wyjazdy terenowe w ramach rehabilitacji społecznej i zawodowej, o czym każdorazowo Wykonawca zostanie powiadomiony wcześniej.
2. Zamawiający wymaga, aby przewozy realizowane były „na wyłączność”, tzn. że Zamawiający nie dopuszcza, aby w trakcie realizacji zamówienia w pojeździe znajdowały się inne osoby poza uprawnionymi przez Zamawiającego.
3. Zamówienie obejmuje okres od 17 stycznia 2022r. do 23 grudnia 2022r. z wyłączeniem miesiąca lipca (miesiąc urlopowy) tj. 218 dni w roku (z zastrzeżeniem, że w przypadku, gdy przedłuży się procedura przetargowa, termin rozpoczęcia świadczenia usług ulegnie przesunięciu).
4. Przewozy odbywać się będą przez 5 dni w tygodniu od poniedziałku do piątku.
5. Uczestnicy winni być przywożeni do Warsztatów Terapii Zajęciowej o godzinie 7:30.Natomiast odwożenie z WTZ do miejsca zamieszkania odbywać się będzie o godz. 14:30. Godziny przyjazdu i odjazdu uczestników WTZ w niektóre dni tygodnia mogą ulec zmianie. Zmiany godzin będą wcześniej uzgadniane.
6. Zgodnie z opracowanym przez Zamawiającego szacunkiem wyjściowym na dzień sporządzania SWZ dzienna liczba osób do przewozu (rozumianego jako przewóz na trasie miejsce zamieszkania – warsztaty i następnie odwóz na trasie warsztaty – miejsce zamieszkania) wynosi 35 ( 17 osób trasa I , 18 osób trasa II). Zamawiający zastrzega, że liczba uczestników jest wielkością prognozowaną i w okresie realizacji zamówienia może ulec zmianie tj. zmniejszeniu lub zwiększeniu.
7. Łączna dzienna ilość kilometrów (w obie strony) wynosi 244 km, dni dowozu będzie 218 (w ciągu roku) i te dane należy uwzględnić przy opracowaniu ceny usługi.
8. Łączna szacunkowa ilość kilometrów w okresie od 17 stycznia 2022r. do 23 grudnia 2022r. wynosi około 53 192 km (244 km x 218 dni).
9. Zamawiający zastrzega, iż w trakcie obowiązywania umowy może ulec zmianie trasa np. w zakresie zmian miejscowości, a także może ulec zmianie długość trasy (przejazdów).
10. Ze względu na ewentualne zwiększenie lub zmniejszenie liczby uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej, trasa może ulec zmianie poprzez zwiększenie lub zmniejszenie ilości miejscowości, a co za tym idzie - zwiększenie lub zmniejszenie ilości kilometrów.
11. Ponadto istnieje możliwość czasowego zawieszenia dowozu na danej trasie z powodów niekorzystnych warunków atmosferycznych, w okresie obowiązywania stanu epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego w związku z COVID – 19, itp.
12. Ze względu na swój stan psychofizyczny (upośledzenia umysłowe ze współzaburzeniami) uczestnicy warsztatów nie powinni przebywać zbyt długo w przewożącym je pojeździe (np. w sytuacji „kompletowania” grupy do przewozu). Jako górną nieprzekraczalną granicę czasu przebywania w pojeździe należy przyjąć 90 min. podczas przewozu z domu do warsztatów i 90 min. podczas przewozu z warsztatów do domu. Powyższe nie dotyczy sytuacji dowozu do miejsc innych niż siedziba Warsztatów.
13. Trasa dowozu uczestników liczona jest od miejsca zabrania pierwszego uczestnika dziennej trasy przejazdu do miejsca dowozu ostatniego uczestnika tej trasy w dowozie powrotnym. Od chwili zabrania pierwszego uczestnika za bezpieczeństwo w czasie przewozu odpowiada Wykonawca.
14. Wykonawca zobowiązany jest do przewożenia osób w sposób bezpieczny, regularny i punktualny pojazdami dostosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, złożonego wózka inwalidzkiego, odpowiednio oznakowanymi, wyposażonymi w pasy bezpieczeństwa dla każdego pasażera i spełniającymi wszystkie wymogi bezpieczeństwa, posiadającymi aktualne badania techniczne dopuszczające pojazd do ruchu drogowego oraz obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC i NW.
15. Wykonawca gwarantuje bezpieczeństwo osób i mienia podczas wykonywania usług przewozu osób.
16. Przewóz osób odbywać się będzie wyłącznie pojazdami zapewniającymi miejsca siedzące dla wszystkich przewożonych osób. W pojazdach muszą być zapewnione właściwe warunki bezpieczeństwa i higieny.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia , warunki realizacji w tym trasy przewozu określono w Rozdziale II SWZ oraz zał. nr 6 - istotne postanowienia umowy (projekt umowy).
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-12-23
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów
oceny ofert określonych w dokumentach zamówienia. Oferta złożona przez wybranego Wykonawcę
musi spełniać wymogi SWZ. Musi być ofertą ważną w postępowaniu (nie podlegać odrzuceniu).
Wykonawca musi spełniać warunki udziału w postępowaniu i nie podlegać wykluczeniu
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: czas podstawienia pojazdu zastępczego w przypadku awarii pojazdu głównego
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają warunki dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada aktualną licencję na wykonywanie transportu drogowego osób zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa – Ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym.
2) zdolności technicznej i zawodowej ,
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że:
a)w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie co najmniej dwie usługi polegające na regularnym (codziennym) przewozie osób niepełnosprawnych, każda z tych usług świadczona była nieprzerwanie przez okres co najmniej 10 miesięcy i wartości co najmniej 100.000,00 złotych brutto oraz potwierdzi, że usługi te zostały wykonane należycie.
b) dysponuje lub będzie dysponował sprzętem niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia osobami tj. co najmniej dwoma środkami transportu przeznaczonymi i dostosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych, o ilości miejsc co najmniej 20 osób (każdy) oraz miejsce na przewóz wózka inwalidzkiego, pojazdy muszą posiadać ważne badanie techniczne, ubezpieczenie OC i NNW, pasy bezpieczeństwa, być oznakowane zgodnie z przepisami.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę określonych warunków
udziału w postępowaniu , Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni podmiotowych środków dowodowych ( aktualnych na dzień złożenia) :
1) aktualna licencja na wykonywanie transportu osób,
2) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów
określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z
uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy ( wg załącznika Nr 4),
3) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją do dysponowania tymi zasobami (załącznika nr 5 do SWZ).
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Dokumenty składane wraz z ofertą.
1) Formularz ofertowy (wzór określa załącznik Nr 1 do SWZ). Formularz musi być złożony w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców, zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym
dokumencie. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania należy dołączyć odpis lub informacje z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia tych dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał
dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
2) Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert.
Oświadczenie składane jest pod rygorem nieważności w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym.
Wzór oświadczenia określa załącznik Nr 2 do SWZ.
Oświadczenie składają odrębnie:
wykonawca/każdy spośród wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu. W takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim
podmiot udostępnia swoje zasoby wykonawcy.
3) Pełnomocnictwo - gdy umocowanie osoby składającej ofertę nie wynika z dokumentów rejestrowych, wykonawca, który składa ofertę za pośrednictwem pełnomocnika, powinien dołączyć do oferty dokument pełnomocnictwa obejmujący swym zakresem umocowanie do złożenia oferty lub do złożenia oferty i podpisania umowy.
W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
powinno zawierać: nazwę postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym. Dopuszcza się również przedłożenie elektronicznej kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, tj. podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby posiadającej uprawnienia
notariusza.
4) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy – tzn. jeżeli wykonawca powołuje się na zasoby podmiotu trzeciego)) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów.
Wzór zobowiązania określa załącznik Nr 3 do SWZ.
Zobowiązanie musi być złożone w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym, lub podpisem osobistym osoby upoważnionej do reprezentowania wykonawców zgodnie z formą reprezentacji określoną w dokumencie rejestrowym właściwym dla formy organizacyjnej lub innym dokumencie.
5) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają do oferty oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 6 pkt 3, którego będzie wynikać, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy ( zgodnie z art. 114 ust. 4 Pzp).
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu z uwagi na którąkolwiek z okoliczności określonych w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia będzie weryfikowane przez Zamawiającego zgodnie z art. 117 ust. 3 ustawy Pzp.
4. W przypadku złożenia oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, sformułowany w Rozdziale V ust. 2 pkt 2, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie posiadać będzie uprawnienia do prowadzenia określonej działalności
gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje całość usług transportowych przewozu osób, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
UWAGA!
W przypadku, gdy każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (każdy członków Konsorcjum) będzie wykonywał usługi transportowe przewozu osób stanowiące przedmiot zamówienia, Zamawiający uzna warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2
ustawy Pzp, sformułowany w Rozdziale V ust. 2 pkt 2 SWZ, za spełniony, jeżeli każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie (każdy członków Konsorcjum), który będzie wykonywał usługi stanowiące przedmiot zamówienia, będzie posiadał aktualna licencje do wykonywania transportu drogowego osób, o którym mowa w Rozdziale V ust. 2 pkt 2 SWZ.
5. Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, tj. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w zakresie określonym przez Zamawiającego składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków
udziału w postępowaniu.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobowiązani są do;
1) ustanowienia Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego;
2) złożenia wraz z ofertą Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika, o którym mowa w pkt 1;
3) złożenia wraz z ofertą oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, jaki zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy wspólnie ubiegających się o zamówienie.
7. Pełnomocnictwo, o którym mowa w ust. 6 pkt 2, winno zawierać w szczególności wskazanie:
1) postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, którego dotyczy;
2) wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia;
3) ustanowionego pełnomocnika oraz zakresu jego umocowania.
8. Wszelka korespondencja będzie prowadzona przez Zamawiającego wyłącznie z Pełnomocnikiem.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Projektowane postanowienia umowy określa załącznik Nr 6 do SWZ. Złożenie oferty jest jednoznaczne z akceptacją przez wykonawcę projektowanych postanowień umowy.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 455 ust. 1 pkt 2 -4 i ust. 2 oraz art. 455 ust. 1 pkt 1- zgodnie z zapisami § 8 wzoru Umowy
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-29 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: http://miniportal.uzp.gov.pl/ Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia lub wycofania oferty dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-29 13:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-27
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Wykonawca, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, będzie zobowiązany przed podpisaniem umowy do przedstawienia Zamawiającemu:
1) kserokopii obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych OC i NNW oraz aktualnych badań technicznych wskazanych pojazdów, którymi będzie wykonywał usługę,
2) kserokopii prawa jazdy kierowców, którzy będą wykonywali usługę,
3) kserokopii polisy odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 200.000,00 zł,