Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług pocztowych w roku 2022 na potrzeby jednostki Bytomskie Mieszkania
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA BYTOM - BYTOMSKIE MIESZKANIA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 242615406
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zielna 25 B
1.5.2.) Miejscowość: Bytom
1.5.3.) Kod pocztowy: 41-907
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL228 - Bytomski
1.5.7.) Numer telefonu: 32 532-50-00
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@bm.bytom.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bm.bytom.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Budownictwo i obiekty komunalne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Świadczenie usług pocztowych w roku 2022 na potrzeby jednostki Bytomskie Mieszkania
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-f4ffbd2d-5b73-11ec-8c2d-66c2f1230e9c
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00315277
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-12-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bm-bytom.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się wyłącznie drogą
elektroniczną przy użyciu środków komunikacji elektronicznej tj.: Platformy przetargowej pod adresem:
https://bm-bytom.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html, poczty elektronicznej –
zamowienia@bm.bytom.pl.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający złożyć ofertę, zobowiązany jest zapoznać się z instrukcjami użytkowników
Platformy przetargowej – dostępnymi pod adresem: https://bmbytom.
logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html oraz zaakceptować regulamin korzystania z Platformy
przetargowej dostępny pod adresem: https://bm-bytom.logintrade.net/rejestracja/regulamin.html.
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych,
elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń
oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu, opisane zostały w Instrukcjach użytkowników
Platformy przetargowej dostępnym pod adresem: https://bmbytom.
logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DZ-PN-71/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie w roku 2022 usług pocztowych, polegających na przyjmowaniu, sortowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek listowych i ich ewentualnych zwrotów (zwanych dalej „przesyłkami”) oraz zwrotu potwierdzeń odbioru.
2. Usługi będące przedmiotem zamówienia świadczone będą zgodnie z przepisami obowiązującego prawa w tym zakresie, w szczególności ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1041) oraz aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie.
3. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące sposobu świadczenia usług będących przedmiotem zamówienia zostały zawarte w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia.
4. Pozostałe warunki realizacji zamówienia regulują zapisy Projektowanych Postanowień Umowy, które stanowią Załącznik nr 2 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 64110000-0 - Usługi pocztowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium oceny ofert:
a) K1 – cena – waga 60 %
b) K2 – ilość placówek awizacyjnych – waga 20%
c) K3 – możliwość śledzenia przesyłek – waga 20%
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Ilość placówek awizacyjnych
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: możliwość śledzenia przesyłek
4.3.6.) Waga: 20
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki udziału
w postępowaniu dotyczące:
a) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej:
Zamawiający warunek zostanie za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania działalności pocztowej na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej oraz za granicą, tzn. jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie ustawą z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, w zakresie obrotu krajowego i zagranicznego;
b) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym do wykonywania zamówienia tj. dysponuje placówkami pocztowymi w rozumieniu art. 3 pkt 15 ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku – Prawo pocztowe, w tym co najmniej:
- jedną placówką pocztową zlokalizowaną na terenie miasta Bytomia na obszarze takiej dzielnicy jak: Bytom Śródmieście,
- jedną placówką pocztową zlokalizowaną na terenie miasta Bytomia na obszarze takiej dzielnicy jak: Bytom Łagiewniki,
- jedną placówką pocztową zlokalizowaną na terenie miasta Bytomia na obszarze takiej dzielnicy jak: Bytom Szombierki.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: w celu wykazania braku podstawy wykluczenia z postępowania, o której mowa w art. 108 ust. 1 pkt 5
ustawy Pzp:
oświadczenia Wykonawcy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami
potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej
grupy kapitałowej.
Oświadczenie należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem
elektronicznym lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w pkt VI.3. SWZ:
1) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do rejestru operatorów pocztowych, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe, w zakresie obrotu krajowego i zagranicznego;
2) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy,
w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami tj. wykaz placówek pocztowych.
Wykaz należy złożyć w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
7. Oferta musi zawierać:
a) formularz oferty (Załącznik nr 3a do SWZ);
b) formularz cenowy (Załącznik nr 3b do SWZ);
c) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu warunku udziału
w postępowaniu, o którym mowa w pkt VII.1 SWZ (oświadczenie składa się pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub
w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym – Załącznik nr 3c do SWZ;
d) odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji
o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru potwierdzającego, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, jeśli ofertę składa osoba prowadząca działalność gospodarczą lub podmiot wpisany do ww. rejestrów.
UWAGA: Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentu, o którym mowa w pkt 7 lit. d powyżej, jeżeli Zamawiający może go uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
oraz jeżeli dotyczy
e) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców – oświadczenie, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Załącznik Nr 3d do SWZ);
f) oświadczenie, o którym mowa w pkt VII. 3 SWZ, w przypadku wspólnego ubiegania się
o zamówienie;
UWAGA: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunku udziału w postępowaniu składa każdy
z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
g) pełnomocnictwo do działania w imieniu Wykonawcy, jeżeli do reprezentowania Wykonawcy wskazano inną osobę niż upoważnioną z mocy prawa lub inny dokument, z którego wynika upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli umocowanie do jego reprezentowania nie wynika z dokumentu, o którym mowa w lit. d powyżej;
h) pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania w postępowaniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
UWAGA: Pełnomocnictwa, o których mowa w lit. g i h powyżej, przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
W przypadku, gdy pełnomocnictwo zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z pełnomocnictwem w postaci papierowej, może dokonać mocodawca (osoba/osoby wystawiające pełnomocnictwo) lub notariusz.
i) oświadczenie, o którym mowa w pkt VII. 2 SWZ w przypadku polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby;
j) zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zasobach podmiotu udostępniającego zasoby do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia na zasadach określonych
w art. 118 ustawy Pzp (Załącznik nr 3e do SWZ) lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
UWAGA: W przypadku, gdy zobowiązanie (inny podmiotowy środek dowodowy) zostało wystawione w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu, opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania
z dokumentem w postaci papierowej. Poświadczenia za zgodność cyfrowego odwzorowania
z dokumentem w postaci papierowej, może dokonać podmiot udostępniający zasoby lub notariusz.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zgodnie z art. 58 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą ubiegać się wspólnie(konsorcja, spółki cywilne).
W przypadku gdy o udzielenie zamówienia ubiegać się będą Wykonawcy wspólnie, Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
W zakresie nieuregulowanym w SWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 r., poz. 2415).
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Strony umowy zakazują wprowadzania do umowy zmian istotnych tj. zmian powodujących, ze charakter umowy zmieniłby się w sposób istotny w stosunku do umowy w jej pierwotnym brzmieniu, w szczególności zmian:
a) wprowadzających warunki, które gdyby zostały zastosowane w postępowaniu o udzielenie zamówienia, to wzięliby w nim udział lub mogliby wziąć udział inni Wykonawcy lub przyjęte zostałyby oferty innej treści;
b) naruszających równowagę ekonomiczną stron umowy na korzyść Wykonawcy, w sposób nieprzewidziany w pierwotnej umowie;
c) w sposób znaczny rozszerzających albo zmniejszających zakres świadczeń i zobowiązań wynikający
z umowy;
d) polegających na zastąpieniu Wykonawcy, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, nowym Wykonawcą w przypadkach innych, niż wskazane w art. 455 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający dopuszcza zmiany w niniejszej umowie w zakresie:
a) zmiana strony umowy – Wykonawcy w sytuacji następstwa prawnego wynikającego z odrębnych przepisów;
b) zmiana wynagrodzenia brutto, w przypadku zmiany obowiązujących przepisów dotyczących VAT;
c) zmiany cen jednostkowych określonych w Załączniku nr 2 do umowy, w przypadku zatwierdzenia nowego lub zmiany obowiązującego u Wykonawcy cennika usług pocztowych przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób określony w ustawie Prawo Pocztowe.
Zmiana cen jednostkowych może nastąpić wg poniższych zasad:
1) zmiana cen jednostkowych może nastąpić na ceny zatwierdzone lub zmienione Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub w sposób określony w ustawie Prawo Pocztowe
2) Zmiana cen jednostkowych może nastąpi od miesiąca następującego po dniu złożenia pisemnego wniosku przez Wykonawcę, lecz nie wcześniej jak od dnia zawarcia aneksu do umowy,
3) Zamawiający zastrzega sobie prawo niezaakceptowania zmiany cen jednostkowych, a w następstwie prawo wypowiedzenia umowy bez ponoszenia negatywnych konsekwencji.
d) zmiana osób ze strony Wykonawcy wskazanych imiennie w umowie;
e) zmiana osób ze strony Zamawiającego wskazanych imiennie w umowie.
2. Dokonanie zmiany umowy w zakresie określonym w ust. 2 lit. a, b, c i f wymaga uprzedniego złożenia przez Wykonawcę pisemnego wniosku wykazującego zasadność wprowadzenia zmian i zgody Zamawiającego.
3. Jakiekolwiek zmiany niniejszej umowy wymagają – pod rygorem nieważności – zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, za wyjątkiem sytuacji określonej wi § 8 ust. 2 niniejszej umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-12-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy przetargowej pod adresem: https://bm-bytom.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html Sposób złożenia oferty opisany został w Instrukcji użytkownika dostępnej: https://bmbytom.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-12-22 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-01-20