Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Krasocin do szkół
specjalnych oraz ośr. reh.- ed.- wych.
wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w okresie
od 16.08.2021 r. do 31.08.2022 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: CENTRUM USŁUG WSPÓLNYCH W KRASOCINIE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366228449
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Macierzy Szkolnej 1
1.5.2.) Miejscowość: Krasocin
1.5.3.) Kod pocztowy: 29-105
1.5.4.) Województwo: świętokrzyskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL722 - Sandomiersko-jędrzejowski
1.5.7.) Numer telefonu: 413917317
1.5.8.) Numer faksu: 413917010
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zopo@krasocin.com.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.krasocin.com.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Krasocin do szkół
specjalnych oraz ośr. reh.- ed.- wych.
wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w okresie
od 16.08.2021 r. do 31.08.2022 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-9770d2e8-e304-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00111488
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00002839/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.2 Dowóz uczniów niepełnosprawnych z terenu Gminy Krasocin do szkół specjalnych oraz ośrodków rehabilitacyjno - wychowawczych wraz z zapewnieniem opieki w czasie przejazdu w roku szkolnym 2021/2022.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/ug_krasocin3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/ug_krasocin
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji dla Wykonawcy korzystania z Platformy OPEN NEXUS.
13.8. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
13.9. Zgodnie z art. 67 ustawy Pzp., Zamawiający podaje wymagania techniczne związane
z korzystaniem z Platformy:
1) stały dostęp do sieci Internet i minimalna prędkość połączenia internetowego nie mniejsza niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych – MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowane oprogramowanie do obsługi plików w formacie „.pdf” – np. Adobe Acrobat Reader,
6) platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Więcej informacji w SWZ pkt 13.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): OBOWIĄZEK INFORMACYJNY WYNIKAJĄCY Z RODO PKT 25 SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: CUW.261.2.2.2021.GS
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest realizacja dowozu i odwozu dzieci niepełnosprawnych z terenu gminy Krasocin do szkół specjalnych oraz ośrodków rehabilitacyjno – edukacyjno – wychowawczych zwanych w dalszej części SWZ „szkołą” do Kielc wraz z zapewnieniem opieki w czasie przewozu
w okresie od 16.08.2021 r. do 31.08.2022 r. Świadczenie usług odbywać się będzie samochodem dostosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. W ciągu jednego dnia realizacji usługi przewidzianych jest do dowiezienia do szkół 12 dzieci.
3.2. Zakres obejmuje transport i opiekę w czasie przewozu (przewóz i odwóz) uczniów niepełnosprawnych z miejsca ich zamieszkania znajdującego się na terenie Gminy Krasocin do szkoły/placówki oświatowej w Kielcach:
- Wola Świdzińska – Akademia Życia Bezpłatne Szkoły Specjalne, ul. Bernardyńska 81, 25-716 Kielce, 1 dziecko,
- Oleszno - Zespół Placówek Szkolno- Wychowawczych w Kielcach, ul. Jagiellońska 30, 25-608 Kielce - (dziecko w internacie, dowóz w poniedziałek, odwóz w piątek), 1 dziecko,
- Krasocin - Zespół Placówek Szkolno- Wychowawczych w Kielcach, ul. Jagiellońska 30, 25-608 Kielce – (dziecko w internacie, dowóz w poniedziałek, odwóz w piątek), 1 dziecko,
- Lipia Góra- Zespół Placówek Szkolno- Wychowawczych w Kielcach, ul. Jagiellońska 30, 25-608 Kielce, 1 dziecko
- Oleszno - Zespół Placówek Szkolno- Wychowawczych w Kielcach, ul. Jagiellońska 30, 25-608 Kielce, 1 dziecko,
- Ludynia - Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 17 Specjalnych w Kielcach, ul. Szkolna 29, 25- 604 Kielce, 1 dziecko
- Lipia Góra - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Kielcach, ul. Kryształowa 6, 25-705 Kielce – (dziecko w internacie, dowóz w poniedziałek, odwóz w piątek), 1 dziecko,
- Chotów - Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2 w Kielcach, ul. Kryształowa 6, 25-705 Kielce – 2 dzieci,
- Skorków - Szkoła Podstawowa im. M. Montessori, ul. Wspólna 2, 25-003 Kielce – 1 dziecko,
Ośrodek nieferyjny (OREW):
- Czostków - Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Kielcach ul. Chęcińska 23,
25-020 Kielce - 1 dziecko,
- Oleszno - Ośrodek Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Kielcach ul. Chęcińska 23,
25-020 Kielce - 1 dziecko.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60130000-8 - Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-08-16 do 2022-08-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Ocena zostanie przeprowadzona według sposobu obliczenia ceny oferty pkt. 20 w SWZ.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Wiek pojazdu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:7.1.1. Spełniają warunki udziału w postępowaniu,
7.1.2. Nie podlegają wykluczeniu.
7.2. Oferta zostanie uznana za spełniającą warunki, jeśli będzie:
7.2.1. Zgodna w kwestii sposobu jej przygotowania, oferowanego przedmiotu i warunków zamówienia ze wszystkimi wymogami niniejszej SWZ,
7.2.2. Złożona w wyznaczonym terminie składania ofert.
7.3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy złożą wraz z ofertą oświadczenia
i dokumenty za pomocą Platformy zakupowej opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym, a wskazany Wykonawca, na żądanie Zamawiającego, w terminie 5 dni od wezwania, przedłoży wymagane w SWZ dokumenty w zakresie:
7.3.1. spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
7.3.2. braku podstaw do wykluczenia,
7.3.3. potwierdzenia spełnienia warunków przedmiotowych.
7.4. Oświadczenia i dokumenty powinny być aktualne na dzień składania formularza o spełnieniu wymaganych warunków i braku podstaw do wykluczenia, opatrzone podpisem kwalifikowanym, podpisem zaufanym lub elektronicznym podpisem osobistym.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 125 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga następujących dokumentów:
aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia
w zakresie art. 108 ust. 1 pkt. 1,2,3,4 ustawy,
aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega
z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego stwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie
w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 8.1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Na potwierdzenie należy złożyć:
- aktualną koncesję, licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób wydaną na podstawie ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 919 ze zm.),
8.2. Posiadania wiedzy i doświadczenia
Na potwierdzenie należy złożyć :
- wykaz wykonanych lub wykonywanych usług przewozu osób w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością stanowiącym przedmiot zamówienia,
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że te usługi zostały wykonane z należytą starannością zał. nr 6.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał usługę lub usługi związane z przewozem osób o łącznej wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto.
Do każdej pozycji z wykazu należy przedłożyć dokument, że usługa została wykonana należycie.
Z załączonych dokumentów jednoznacznie winno wynikać, że przewoźnik świadczy usługi w zakresie przewozu osób.
8.3. Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Na potwierdzenie należy dołączyć:
- do oferty wykaz pojazdów (zał. nr 5) przeznaczonych do realizacji zamówienia wraz z informacją
o stanie sprzętu/typ, model, rok produkcji, ilość miejsc siedzących, wyposażenie dodatkowe, itp.
Do obsługi realizacji dowozu dzieci niepełnosprawnych należy zabezpieczyć minimum 1 pojazd przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych wyposażony w foteliki dla dzieci.
- Wykaz osób wyznaczonych do realizacji zamówienia z wymaganymi uprawnieniami (zał. nr 4)
8.4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Na potwierdzenie należy złożyć:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z Wykonawców lub mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
16.1. Wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.16.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach :
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299).
16.3..Dowód wniesienia wadium w oryginale należy załączyć do oferty, jeżeli wadium zostało wniesione w formie niepieniężnej.
16.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
Nr rachunku: 96 8525 0002 0010 0120 9404 0003
z dopiskiem „Dowóz dzieci niepełnosprawnych z terenu Gminy Krasocin do szkół specjalnych oraz ośrodków rehabilitacyjno- edukacyjno- wychowawczych wraz z zapewnieniem opieki
w czasie przejazdu w okresie od 16.08.2021 r. do 31.08.2022 r.”
16.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
16.6. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z art. 98, z zastrzeżeniem art. 98 ust. 6 pkt. 1 ustawy Pzp.
16.7. Oferta niezabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona.
16.8. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1,
z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
b) Wykonawca, którego oferta została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, którego oferta została wybrana
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, w takim przypadku ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
22. ZAMAWIAJĄCY DOPUSZCZA ZMIANĘ ZAWARTEJ UMOWYW NASTĘPUJĄCYCH OKOLICZNOŚCIACH
22.1. Zmiany terminu rozpoczęcia świadczenia usługi.
22.2. Zmiana terminu zakończenia świadczenia usługi.
22.3. Zmiany tras i ilości przewożonych dzieci.
22.4. Zmiana podatku VAT.