Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dowóz dzieci do szkół w roku szkolnym 2021/2022
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Nowa Wieś Lęborska
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 770979766
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Grunwaldzka 24
1.5.2.) Miejscowość: Nowa Wieś Lęborska
1.5.3.) Kod pocztowy: 84-351
1.5.4.) Województwo: pomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL636 - Słupski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@nwl.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.nwl.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dowóz dzieci do szkół w roku szkolnym 2021/2022
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8a4a6c2b-eee0-11eb-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00128587
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000818/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.3 Dowóz dzieci do szkół w roku szkolnym 2021/2022
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.nwl.pl oraz https://miniportal.uzp.gov.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: http://bip.nwl.pl oraz https://miniportal.uzp.gov.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 18.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAP https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej Zamawiającego email
zamowienia@nwl.pl z zastrzeżeniem, że złożenie oferty i dokumentów składanych równocześnie z ofertą następuje wyłącznie przy użyciu platformy miniPortal.
18.2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.
18.3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z Instrukcji użytkownika miniPortalu oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
18.4. Wykonawca przystępujący do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego akceptuje warunki korzystania z miniPortalu określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postępowań tego regulaminu.
18.5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
18.6. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP;
18.7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (formularza do komunikacji). Korespondencja przesyłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postepowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP). Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami oraz dopuszcza możliwość składania dokumentów elektronicznych za pomocą poczty elektronicznej, email: zamowienia@nwl.pl, w szczególności korespondencję, o której mowa w ust. 3.7 niniejszej SWZ.
18.8. Dokumenty należy sporządzać w języku polskim, w formie elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, w ogólnie dostępnych formatach danych, w szczególności w formatach: .doc, .docx,.rtf, .odt lub .pdf,
18.9. Identyfikator postępowania dla danego postępowania o udzielenie zamówienia dostępny jest na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu oraz stanowi Załącznik nr 10 do niniejszej SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RRG.271.10.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
5.1. Przedmiotem zamówienia jest dowóz dzieci do szkół podstawowych i przedszkola w roku szkolnym 2021/2022 na terenie Gminy Nowa Wieś Lęborska i miasta Lębork.
Zamawiający wymaga aby w dniach nauki szkolnej były zapewnione przewozy. Ilości dni nauki szkolnej zostały przedstawione w Załączniku Nr 9 do SWZ.
Przed rozpoczęciem świadczenia usługi dowozów dzieci do szkół Wykonawca musi uzyskać zezwolenie na wykonywanie regularnych specjalistycznych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym wykonywanym na terenie gminy Nowa Wieś Lęborska.
Wielkość zamówienia została określona ilością kilometrów przejeżdżanych w ciągu doby w danym rejonie – Załącznik Nr 9 do SWZ. Zamawiający szacuje, że w roku szkolnym 2021/2022 zostanie przejechanych 104.895,00 km. Wyszczególnione ilości przejechanych kilometrów w ciągu roku szkolnego mogą ulec zmniejszeniu, co może spowodować zmniejszenie wysokości wynagrodzenia Wykonawcy. Przejechanie mniejszej ilości kilometrów w roku szkolnym nie upoważnia Wykonawcy do żądania zrealizowania całości zamówienia lub rekompensaty pieniężnej za niezrealizowaną część zamówienia. Trasy jakimi odbywać się będą przewozy przedstawiają załączone szkice sytuacyjne.
Charakterystyka rejonów, w których będzie się odbywał dowóz uczniów do poszczególnych placówek oświatowych wraz z wykazem i trasami została przedstawiona w Załączniku Nr 9 do SWZ. Zamawiający zaleca Wykonawcy dokładne zapoznanie się z charakterystyką rejonów na których mają odbywać się przewozy, wykazem placówek oświatowych oraz trasami po których mają odbywać się przewozy w celu zapewnienia usług najwyższej jakości.
Liczba autokarów powinna być dostosowana do liczby dzieci. Każde dziecko musi mieć zapewnione miejsce siedzące. Ilości dzieci do przewozu przedstawione zostały szczegółowo w Załączniku Nr 9 do SWZ - charakterystyka rejonów, w których będzie się odbywał dowóz uczniów do poszczególnych placówek oświatowych wraz z wykazem i trasami. Ilość dzieci przewożonych w czasie roku szkolnego może ulec zmianie.
W uzasadnionych przypadkach, Gmina Nowa Wieś Lęborska zastrzega sobie możliwość modyfikacji poszczególnych tras, zmiany ilości kursów, a także godzin dowożenia i odwożenia dzieci. Dokładna informacja na ten temat zostanie podana na przełomie sierpnia i września po opracowaniu szczegółowych planów lekcji w szkołach.
Zamawiający wymaga aby dowóz dzieci odbywał się autokarami zapewniającymi komfort, wygodę i bezpieczeństwo przejazdu.
4.2.6.) Główny kod CPV: 60100000-9 - Usługi w zakresie transportu drogowego
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2021-09-01 do 2022-06-24
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.4.3.5.) Nazwa kryterium: Termin płatności w dniach
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
28.1 Zamawiający określa niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu, proporcjonalnie do przedmiotu zamówienia, które umożliwiają ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie stawia warunku w zakresie zdolność do występowania w obrocie gospodarczym;
2) posiadają uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) posiadają zdolność ekonomiczną lub finansową niezbędną do realizacji zamówienia;
Zamawiający nie stawia warunku w zakresie posiadania zdolności ekonomicznej lub finansowej niezbędnej do realizacji zamówienia;
4) posiadają niezbędną zdolność techniczną lub zawodową umożliwiającą realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Oceniając zdolność techniczną lub zawodową Wykonawcy, Zamawiający określa warunki dotyczące niezbędnego wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, doświadczenia, potencjału technicznego wykonawcy lub osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia, umożliwiające realizację zamówienia na odpowiednim poziomie jakości.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) Posiada doświadczenie w wykonaniu a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniu co najmniej jednej usługi zorganizowanego przewozu osób trwającej minimum przez okres trzech miesięcy o wartości co najmniej 200.000,00 zł brutto, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
b) Dysponuje potencjałem technicznym tj. minimum:
1. Dla rejonu I pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób o łącznej liczbie miejsc siedzących: co najmniej 85 plus kierowca;
2. Dla rejonu II pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób o łącznej liczbie miejsc siedzących: co najmniej 110 plus kierowca;
3. Dla rejonu III pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób o łącznej liczbie miejsc siedzących: co najmniej 112 plus kierowca;
4. Dla rejonu IV pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób o łącznej liczbie miejsc siedzących: co najmniej 110 plus kierowca;
5. Dla rejonu V pojazdami przeznaczonymi do przewozu osób o łącznej liczbie miejsc siedzących: co najmniej 60 plus kierowca;
Każdy pojazd do przewozu osób może być przewidziany tylko w ramach jednego z ww. rejonów.
c) Dysponuje wykwalifikowanym personelem tj. kierowcami posiadającymi aktualne prawo jazdy kat. D zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
(t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 919 z późn. zm.) w ilości osób równej co najmniej ilości pojazdów przeznaczonych do przewozu osób wykazanymi w ramach warunku udziału w postępowaniu wymienionym w pkt 28.1 ppkt 4) lit. b).