Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ INSTYTUTU KOLEJNICTWA W WARSZAWIE
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: INSTYTUT KOLEJNICTWA
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 016382785
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: J. CHŁOPICKIEGO 50
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 04-275
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia_publiczne@ikolej.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ikolej.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Instytut badawczy
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
UBEZPIECZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ INSTYTUTU KOLEJNICTWA W WARSZAWIE
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-dfdcf340-9fcf-11ee-953e-c2ea26915e21
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00565967
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-21
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Nie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ikolej.ezamawiajacy.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Tak
3.3.) Informacje na temat sposobu udostępnienia zastrzeżonych dokumentów zamówienia
Zamawiający informuje, że załączniki nr 1 i 2 do SWZ zawierają informacje o charakterze poufnym. W związku z powyższym, na podstawie art. 18 ust. 4 w związku z art. 96 ust. 1 oraz art. 280 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający udostępni w/w załączniki tym Wykonawcom, którzy bezpośrednio zwrócą się ze stosownym wnioskiem o ich udostępnienie zgodnie ze wzorem wniosku stanowiącym załącznik nr 3 do SWZ. Wykonawca zobowiązany jest przesłać wniosek o udostępnienie informacji poufnych w sposób opisany w punkcie 10 SWZ, dotyczącym komunikacji między Zamawiającym a Wykonawcami.
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://ikolej.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: a) komputer PC/MAC z aktualnym systemem operacyjnym wspieranym przez producenta;
b) wybrana przeglądarka wspierana przez producenta: MS Internet Explorer, Firefox, Google Chrome lub MS Edge;
c) podłączenie do Internetu: min. 512 Kb/s na komputer (zalecane szerokopasmowe łącze internetowe)
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: IK.DZ.261.10.TP.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej Instytutu Kolejnictwa obejmujące Sekcję I – Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością i posiadanym mieniem (tzw. ubezpieczenie OC ogólnej) i Sekcję II - Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej zawodowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach nr 1 i 2 do SWZ (dokumenty poufne udostępniane na wniosek).
4.2.6.) Główny kod CPV: 66516400-4 - Usługi ubezpieczenia od ogólnej odpowiedzialności cywilnej
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-31 do 2025-01-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą brać udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące: 1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca:
- posiada zezwolenie na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej na terenie RP, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, co najmniej w zakresie ryzyk objętych przedmiotem zamówienia, albo
-gdy zezwolenie nie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów:
- zaświadczenie właściwego organu, że Wykonawca prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie, albo
- oświadczenie Wykonawcy, że prowadzi działalność ubezpieczeniową w wymaganym zakresie i nie jest konieczne posiadanie przez niego zezwolenia wraz z przytoczeniem podstawy prawnej, albo
- jeżeli Wykonawca ma siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – oświadczenie o notyfikacji właściwego organu kraju siedziby Wykonawcy, iż notyfikacja została dokonana i przyjęta przez właściwy polski organ;
2. zdolności technicznej i zawodowej: dysponowania odpowiednim potencjałem kadrowym, zapewniającym realizację wymagań Zamawiającego. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tj. Dz.U. z 2023 r., poz. 1465, z późn. zm.) przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji Przedmiotu zamówienia czynności związane z wystawianiem dokumentów ubezpieczeniowych, księgowaniem wpływów składek ubezpieczeniowych oraz wypłaty odszkodowań. Szczegółowy opis dotyczący sposobu weryfikacji przedmiotowego wymogu określa §14 wzoru umowy stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w całym okresie ubezpieczenia, bez pisemnego aneksu w następujących przypadkach:
1.1. obowiązku ubezpieczenia oraz związanego z tym dostosowania zakresu ochrony ubezpieczeniowej wynikającego z zawartych umów najmu, dzierżawy, leasingu, udostępnienia lub innych umów cywilnoprawnych, w tym wymogów ubezpieczenia nakładanych przez instytucje finansowe, w przypadku zidentyfikowania przez Zamawiającego potrzeby takiej zmiany;
1.2. zmiana zakresu terytorialnego;
1.3. rozliczenie składek w związku ze zmianami opisanymi w pkt. 1.1. i 1.2. powyżej;
1.4. zmiana katalogu definicji, w tym ich treści w przypadku zidentyfikowania przez Zamawiającego potrzeby takiej zmiany;
1.5. zmiana katalogu postanowień i klauzul dodatkowych, a także ich treści, w przypadku zidentyfikowania przez Zamawiającego potrzeby takiej zmiany;
1.6. zmiana warunków niniejszej umowy na korzystniejsze dla Zamawiającego, wynikające z przepisów prawa, które weszły w życie po dacie zawarcia umowy;
1.7. zmian korzystnych dla Zamawiającego dokonanych w treści OWU w zakresie, w jakim mają one zastosowanie do niniejszej umowy.
2. Zmiany niniejszej umowy mogą być dokonane również w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 455 ust. 1 pkt 4 oraz art. 455 ust. 2 ustawy Pzp.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-01-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ikolej.ezamawiajacy.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-01-03 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-02-02