Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup fabrycznie nowego ciągnika rolniczego z osprzętem
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Banie Mazurskie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 790671188
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Konopnickiej 26
1.5.2.) Miejscowość: Banie Mazurskie
1.5.3.) Kod pocztowy: 19-520
1.5.4.) Województwo: warmińsko-mazurskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL623 - Ełcki
1.5.7.) Numer telefonu: 876157178
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@gminabaniemazurskie.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://gminabaniemazurskie.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup fabrycznie nowego ciągnika rolniczego z osprzętem
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-d0d43995-a390-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00085255
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00030122/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup fabrycznie nowego ciągnika rolniczego z osprzętem
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://gminabaniemazurskie.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale 11 SWZ. Wszelką korespondencję Zamawiający zamierza prowadzić za pomocą platformy: https://gminabaniemazurskie.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania techniczne i organizacyjne sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej opisane zostały w Regulaminie : https://gminabaniemazurskie.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=publicFilesList&folder=000w&clientName=gminabaniemazurskie&. Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale 11 SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Informacje, które nie zmieściły się w tym polu ze względu na
ograniczenia ilości znaków dostępne są w rozdziale 22 SWZ.
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Banie Mazurskie, reprezentowana przez Wójta z siedzibą przy ul. Konopnickiej 26, 19-520 Banie Mazurskie, adres e-mail: sekretariat@gminabaniemazurskie.pl, tel. 87 6157178.
2) Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@gminabaniemazurskie.pl.
3) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, w tym w celu ewentualnego zawarcia umowy na wykonania zadania będącego celem niniejszego postępowania.
4) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO – przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, tj. ustawy z dnia 11września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (dalej „ustawa Pzp”), ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO (w przypadku zawarcia umowy na wykonania zadania).
5) Podanie danych osobowych w związku udziałem w postępowaniu o zamówienia publiczne nie jest obowiązkowe, ale może być warunkiem niezbędnym do wzięcia w nim udziału. Wynika to stąd, że w zależności od przedmiotu zamówienia, zamawiający może żądać ich podania na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych,
6) Państwa dane pozyskane w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przekazywane będą wszystkim zainteresowanym podmiotom i osobom, gdyż co do zasady postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego jest jawne. Ograniczenie dostępu do Państwa danych o których mowa wyżej może wystąpić jedynie w szczególnych przypadkach jeśli jest to uzasadnione ochroną prywatności zgodnie z art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
7)Ponadto odbiorcą danych zawartych w dokumentach związanych z postępowaniem o za mówienie publiczne mogą być podmioty z którymi Administrator zawarł umowy lub porozumienia na korzystanie z udostępnianych przez nie systemów informatycznych w zakresie przekazywania lub archiwizacji danych. Zakres przekazania danych tym odbiorcom ograniczony jest jednak wyłącznie do możliwości zapoznania się z tymi danymi w związku ze świadczeniem usług wsparcia technicznego i usuwaniem awarii. Odbiorców tych obowiązuje klauzula zachowania poufności pozyskanych w takich okolicznościach wszelkich danych, w tym danych osobowych.
8)W związku z jawnością postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Państwa dane mogą być przekazywane do państw z poza EOG z zastrzeżeniem, o którym mowa powyżej.
9) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.
10)W odniesieniu do danych pozyskanych w związku z prowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przysługują Pani/Panu następujące prawa: dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania (poprawiania) swoich danych, usunięcia danych osobowych, w sytuacji, gdy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa lub w ramach sprawowania władzy publicznej, ograniczenia przetwarzania danych, przy czym przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tego prawa,
11)W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w Urzędzie Gminy w Baniach Mazurskich Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, adres: Stawki 2, 00-193 Warszawa.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: GKIŚ.ZP.271.2.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 szt. fabrycznie nowego ciągnika rolniczego wraz z osprzętem dla Gminy Banie Mazurskie. Wymagane minimalne parametry techniczne ciągnika z osprzętem zawarte zostały w załączniku nr 4 do SWZ „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera minimalne wymagania odnośnie przedmiotu zamówienia, co oznacza, że Wykonawca może oferować przedmiot zamówienia charakteryzujący się lepszymi parametrami technicznymi lub użytkowymi.Ciągnik z osprzętem dostarczony w ramach zamówienia musi być fabrycznie nowy, pełnowartościowy, wolny od wad, posiadający dokumentację pozwalającą na rejestrację, rok produkcji min. 2019.
W ramach dostawy Wykonawca zobowiązany jest przeszkolić pracowników, którzy będą obsługiwać ciągnik rolniczy, w miejscu garażowania. Zamawiający wskaże termin szkolenia pracowników drogą e-mailową.
Ciągnik z osprzętem winien być dostarczony do miejsca garażowania, ul. Konopnickiej 33A, 19-520 Banie Mazurskie
4.2.6.) Główny kod CPV: 16700000-2 - Ciągniki
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
16000000-5 - Maszyny rolnicze
43313100-1 - Pługi odśnieżające lemieszowe
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 30 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający dokona oceny ofert przyznając punkty w ramach poszczególnych kryteriów oceny ofert przyjmując zasadę, że 1% = 1 punkt.
1. Punkty za kryterium „cena oferty brutto” zostaną obliczone według wzoru:
C = (Cn / Cb) x 60 pkt
gdzie,
C - ilość punktów za kryterium cena oferty brutto
Cn - najniższa cena ofertowa spośród ofert nieodrzuconych
Cb – cena oferty badanej.
Przy ocenie tego kryterium Zamawiający będzie brał pod uwagę cenę oferty brutto wpisaną w załączniku nr 1 do SWZ -formularz ofertowy.
Oferta z najniższą ceną otrzyma 60 punktów, a pozostałe oferty po matematycznym przeliczeniu w odniesieniu do najniższej ceny odpowiednio mniej.
2. Punkty w kryterium „okres gwarancji jakości” zostaną przyznane w następujący sposób:
Liczba punktów za udzielony okres gwarancji jakości na ciągnik z osprzętem od daty bezusterkowego protokolarnego odbioru bez limitu motogodzin.
a) minimalny okres gwarancji jakości to 12 miesięcy - 0 punktów
b) okres gwarancji jakości równy 24 miesiące - 5 punktów
c) okres gwarancji jakości równy 36 miesięcy - 10 punktów
d) okres gwarancji jakości równy 48 miesięcy - 15 punktów
e) okres gwarancji jakości równy 60 miesięcy - 20 punktów
Wykonawca może uzyskać w kryterium „Okres gwarancji jakości” maksymalnie 20 punktów.
W przypadku niewskazania okresu oferowanej gwarancji Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca oferuje najkrótszy okres gwarancji jakości tj. 12 miesięcy od daty bezusterkowego protokolarnego odbioru bez limitu motogodzin, a oferta otrzyma 0 pkt.
W przypadku udzielenia przez Wykonawcę gwarancji jakości na okres równy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, jej zakres będzie identyczny lub korzystniejszy jak zakres gwarancji jakości producenta.
Zamawiający informuje, że planowana liczba motogodzin ciągnika rolniczego rocznie wynosi: 1000 m/h.
3. Ocena punktowa w kryterium „Miejsce dokonania naprawy gwarancyjnej i serwisu” dokonana zostanie na podstawie miejsca zadeklarowanego w formularzu ofertowym.
Liczba punktów za miejsce dokonania naprawy gwarancyjnej i serwisu ciągnika z osprzętem:
Miejsce dokonania naprawy gwarancyjnej i serwisu: Liczba punktów możliwa do uzyskania:
do 40 km od Bań Mazurskich 10 punktów
do 65 km od Bań Mazurskich 5 punktów
do 80 km od Bań Mazurskich 3 punkty
do 100 km od Bań Mazurskich 1 punkt
powyżej 100 km od Bań Mazurskich 0 punktów
Wykonawca może uzyskać w kryterium „Miejsce dokonania naprawy gwarancyjnej i serwisu sprzętu” maksymalnie 10 punktów.
W przypadku niewskazania miejsca dokonania naprawy gwarancyjnej i serwisu sprzętu, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca oferuje miejsce powyżej 100 km od Bań Mazurskich, a oferta otrzyma 0 pkt.
4. Ocena punktowa w kryterium „Czas reakcji od zgłoszenia awarii” dokonana zostanie na podstawie czasu zadeklarowanego w formularzu ofertowym.
Liczba punktów za zadeklarowany czas reakcji od zgłoszenia awarii:
do 24h 10 punktów
do 48h 5 punktów
powyżej 48h nie dłużej jednak jak 60 h 0 punktów
Wykonawca może uzyskać w kryterium „Czas reakcji od zgłoszenia awarii” maksymalnie 10 punktów.
W przypadku niewskazania czasu reakcji od zgłoszenia awarii, Zamawiający przyjmie, iż Wykonawca oferuje czas reakcji powyżej 48 h nie dłużej jednak jak 60 h a oferta otrzyma 0 pkt.
Czas reakcji od zgłoszenia awarii na wskazany adres e-mail rozumiany jest jako dotarcie serwisu do miejsca gdzie nastąpiła awaria ciągnika.
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów wyliczoną jako suma punktów uzyskanych w czterech wyżej określonych kryteriach.
Wszelkie obliczenia będą dokonywane zgodnie z zasadami arytmetyki z zaokrągleniem wyników do dwóch miejsc po przecinku.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Okres gwarancji jakości
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Miejsce dokonania naprawy gwarancyjnej i serwisu
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas reakcji od zgłoszenia awarii
4.3.6.) Waga: 10
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Nie
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Zamawiający nie wymaga złożenia przez Wykonawcę podmiotowych środków dowodowych w zakresie braku podstaw wykluczenia (poprzestaje tylko na oświadczeniu wstępnym).
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu przedmiotowych środków dowodowych
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
Zgodnie z rozdziałem 13.23 SWZ
1. formularz ofertowy,
2. oświadczenie o braku podstaw wykluczenia,
3.pełnomocnictwo do podpisania oferty (jeżeli dotyczy),
4. pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
5. informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa wraz z uzasadnieniem,
6. uzasadnienie zastosowania innej niż podstawowa stawka podatku VAT (jeżeli dotyczy)
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wówczas do oferty należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem. Oświadczenie o którym mowa w pkt. 8.1 SWZ składa z ofertą każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie musi wykazać brak podstaw do wykluczenia. Jeżeli chociażby jeden z Wykonawców podlega wykluczeniu to wykluczeniu podlega całe Konsorcjum. W przypadku, gdy zostanie wybrana jako najkorzystniejsza oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do zawartej umowy na podstawie art. 455 ustawy Pzp oraz postanowień projektu umowy. Informacje, które nie z mieściły się w tym polu ze względu na ograniczenia ilości znaków dostępne są w załączniku nr 3 do SWZ -Projekt umowy, w paragrafie 11, 12.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-22 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma zakupowa: https://gminabaniemazurskie.ezamawiajacy.pl/servlet/HomeServlet
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-22 10:20
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-20
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Informacje, które nie znajdują się w ogłoszeniu są dostępne w SWZ. Zadanie realizowane w ramach Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 otrzymanych w ramach programu "Rosnąca Odporność".