Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie działań ochronnych na obszarze projektu "Ochrona mozaiki siedlisk" w 2022 r.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Kampinoski Park Narodowy
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 145916637
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Tetmajera 38
1.5.2.) Miejscowość: Izabelin C
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-080
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL913 - Warszawski zachodni
1.5.7.) Numer telefonu: (022) 722 60 01, 722 60 21
1.5.8.) Numer faksu: (022) 722 65 60
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: dyrekcja@kampinoski-pn.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://kampinoski-pn.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Państwowa Osoba Prawna
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie działań ochronnych na obszarze projektu "Ochrona mozaiki siedlisk" w 2022 r.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6b29277e-01b9-11ed-8000-d680d39e541a
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00254711
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-07-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00079545/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Wykonanie działań ochronnych na obszarze projektu "Ochrona mozaiki siedlisk" w 2022 r.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
„Ochrona mozaiki siedlisk rzadkich gatunków roślin i zwierząt w Kampinoskim Parku Narodowym”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.kampinoski-pn.gov.pl/index.php/przetargi-publiczne
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/ , ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu, opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi oraz Regulaminie ePUAP.
2. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
3. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1) administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kampinoski Park Narodowy: ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin;
2) w sprawach związanych z danymi osobowymi zamieszczonymi w dokumentacji przetargowej proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Kampinoskim Parku Narodowym: ul. Tetmajera 38, 05-080 Izabelin;, e-mail: iod@kampinoski-pn.gov.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym zgodnie z przepisami ustawy Pzp;
4) odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy;
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
6) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;
7) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
8) posiada Pani/Pan:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Nie przysługuje Pani/Panu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 7/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Tak
4.1.12.) Maksymalna liczba części, jaka może zostać udzielona jednemu wykonawcy: 2
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część zamówienia nr I (Pakiet nr 1) – Obręb ochronny (nadleśnictwo) Laski:
kompleks Adamówek (obwód ochronny Kaliszki),
kompleks Janówek-Wiersze (obwód ochronny Janówek),
kompleks Mariew (obwód ochronny Lipków),
kompleks Ławska Góra (obwód ochronny Zaborów),
kompleks Wólka (obwód ochronny Zaborów);
Działania ochronne w Projekcie związane są z przeprowadzeniem w 2022 r. na wyznaczonych obszarach Kampinoskiego Parku Narodowego jednokrotnym na danym obszarze zabiegów ochronnych (prac, usług) polegających na:
a) mechaniczne i ręczne koszenie wraz z likwidacją nalotu z drzew i krzewów na użytkach zielonych i murawach napiaskowych (tj. gruntach rolnych porośniętych roślinnością zielną bez udziału, lub z małym udziałem gatunków inwazyjnych roślin zielnych) oraz zbiór i wywóz biomasy na powierzchni 21,61 ha;
b) ograniczenie występowania zielnych gatunków inwazyjnych poprzez usuwanie ręczne, wyrywanie, wykopywanie lub mechaniczne koszenie (w zależności od zagęszczenia gatunku, dostępności obszaru do przeprowadzenia zabiegu) oraz zbiór i wywóz biomasy na powierzchni 6,86 ha;
c) ograniczenie występowania drzewiastych gatunków inwazyjnych roślin poprzez przycinanie tych roślin i w określonych warunkach wywóz biomasy na powierzchni 10,45 ha;
d) prowadzenie prac pielęgnacyjnych po usunięciu drzewiastych gatunków inwazyjnych roślin na powierzchni 0,27 ha;
e) wspomaganie naturalnej sukcesji w strefach przejściowych pomiędzy ekosystemem leśnym a nieleśnym (dalej „strefy ekotonowe”), zabiegi ochrony krajobrazu związane z zachowaniem śródpolnych remiz i zadrzewień w miejscach po dawnych gospodarstwach rolnych i prowadzenie prac w zależności od potrzeb (np. koszenie ręczne, karczowanie i/lub wyrywanie i/lub wykopywanie i/lub przycinanie roślin, prace pielęgnacyjne) na powierzchni 0,83 ha;
f) bieżąca naprawa zabezpieczeń sadzonek, usuwanie nieczystości stałych podczas prowadzenia ww. prac, wywóz nieczystości, biomasy i ich utylizacja.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
90721700-4 - Usługi ochrony gatunków zagrożonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów przewidzianych do oceny ofert w danej Części zamówienia (Pakiecie). Dla wszystkich Części zamówienia (Pakietów) przyjęto następujące kryteria oceny:
a) Łączna cena ofertowa brutto – „C”;
b) Czas wykonania zamówienia (w dniach kalendarzowych) – „T”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – koszenie
4.3.6.) Waga: 20
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – cięcie
4.3.6.) Waga: 15
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – prace leśne i pielęgnacyjne
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część zamówienia nr II (Pakiet nr 2) – Obręb ochronny (nadleśnictwo) Kromnów:
kompleks Aleksandrów (obwód ochronny Dąbrówka),
kompleks Dąbrówka (obwód ochronny Dąbrówka),
kompleks Sowia Wola (obwód ochronny Dąbrówka),
kompleks Stara Dąbrowa Wschód (obwód ochronny Dąbrówka),
kompleks Stara Dąbrowa Centrum (obwód ochronny Dąbrówka),
kompleks Stara Dabrowa Zachód (obwód ochronny Dąbrówka),
kompleks Górki Północ (obwód ochronny Wilków),
kompleks Górki Ł-9 (obwód ochronny Wilków),
kompleks Górki Centrum (obwód ochronny Wilków),
kompleks Górki Wschód (obwód ochronny Wilków),
Działania ochronne w Projekcie związane są z przeprowadzeniem w 2022 r. na wyznaczonych obszarach Kampinoskiego Parku Narodowego jednokrotnym na danym obszarze zabiegów ochronnych (prac, usług) polegających na:
a) mechaniczne i ręczne koszenie wraz z likwidacją nalotu z drzew i krzewów na użytkach zielonych i murawach napiaskowych (tj. gruntach rolnych porośniętych roślinnością zielną bez udziału, lub z małym udziałem gatunków inwazyjnych roślin zielnych) oraz zbiór i wywóz biomasy na powierzchni 89,30 ha;
b) ograniczenie występowania zielnych gatunków inwazyjnych poprzez usuwanie ręczne, wyrywanie, wykopywanie lub mechaniczne koszenie (w zależności od zagęszczenia gatunku, dostępności obszaru do przeprowadzenia zabiegu) oraz zbiór i wywóz biomasy na powierzchni 19,35 ha;
c) ograniczenie występowania drzewiastych gatunków inwazyjnych roślin poprzez przycinanie tych roślin i w określonych warunkach wywóz biomasy na powierzchni 0,11 ha;
d) prowadzenie prac pielęgnacyjnych po usunięciu drzewiastych gatunków inwazyjnych roślin na powierzchni 0,80 ha;
e) wspomaganie naturalnej sukcesji w strefach ekotonowych, zabiegi ochrony krajobrazu związane z zachowaniem śródpolnych remiz i zadrzewień w miejscach po
dawnych gospodarstwach rolnych, ogławianie wyznaczonych wierzb (52 szt.), porządkowanie sadów owocowych i prowadzenie prac w zależności od potrzeb (np. koszenie ręczne, karczowanie i/lub wyrywanie i/lub wykopywanie i/lub przycinanie roślin, prace
pielęgnacyjne) na powierzchni 1,48 ha;
f) bieżąca naprawa zabezpieczeń sadzonek, usuwanie nieczystości stałych podczas prowadzenia ww. prac, wywóz nieczystości, biomasy i ich utylizacja.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90721700-4 - Usługi ochrony gatunków zagrożonych
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów przewidzianych do oceny ofert w danej Części zamówienia (Pakiecie). Dla wszystkich Części zamówienia (Pakietów) przyjęto następujące kryteria oceny:
a) Łączna cena ofertowa brutto – „C”;
b) Czas wykonania zamówienia (w dniach kalendarzowych) – „T”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – koszenie
4.3.6.) Waga: 30,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – ogławianie wierzb cięcie
4.3.6.) Waga: 5,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – prace leśne i pielęgnacyjne
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Część zamówienia nr III (Pakiet nr 3) – Obręb ochronny (nadleśnictwo) Kampinos:
kompleks Zamość (obwód ochronny Zamczysko),
kompleks Górki Południe (obwód ochronny Zamczysko),
kompleks Korfowe (obwód ochronny Zamczysko),
kompleks Wiejca (obwód ochronny Zamczysko),
kompleks Józefów-Koszówka (obwód ochronny Kampinos),
kompleks Kiścinne (obwód ochronny Wiersze),
Działania ochronne w Projekcie związane są z przeprowadzeniem w 2022 r. na wyznaczonych obszarach Kampinoskiego Parku Narodowego jednokrotnym na danym obszarze zabiegów ochronnych (prac, usług) polegających na:
a) mechaniczne i ręczne koszenie wraz z likwidacją nalotu z drzew i krzewów na użytkach zielonych i murawach napiaskowych (tj. gruntach rolnych porośniętych roślinnością zielną bez udziału, lub z małym udziałem gatunków inwazyjnych roślin zielnych) oraz zbiór i wywóz biomasy na powierzchni 7,88 ha;
b) ograniczenie występowania zielnych gatunków inwazyjnych, w tym 65 stanowisk kolczurki klapowanej poprzez usuwanie ręczne, wyrywanie, wykopywanie lub mechaniczne koszenie (w zależności od zagęszczenia gatunku, dostępności obszaru do przeprowadzenia zabiegu) oraz zbiór i wywóz biomasy na powierzchni 12,17 ha;
c) ograniczenie występowania drzewiastych gatunków inwazyjnych roślin poprzez przycinanie tych roślin i w określonych warunkach wywóz biomasy na powierzchni 2,79 ha;
d) prowadzenie prac pielęgnacyjnych po usunięciu drzewiastych gatunków inwazyjnych roślin na powierzchni 0,04 ha;
e) wspomaganie naturalnej sukcesji w strefach ekotonowych, zabiegi ochrony krajobrazu związane z zachowaniem śródpolnych remiz i zadrzewień w miejscach po
dawnych gospodarstwach rolnych, porządkowanie sadów owocowych i prowadzenie prac
w zależności od potrzeb (np. koszenie ręczne, karczowanie i/lub wyrywanie i/lub wykopywanie i/lub przycinanie roślin, prace pielęgnacyjne) na powierzchni 1,50 ha;
f) bieżąca naprawa zabezpieczeń sadzonek, usuwanie nieczystości stałych podczas prowadzenia ww. prac, wywóz nieczystości, biomasy i ich utylizacja.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77200000-2 - Usługi leśnictwa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
90721100-8 - Usługi ochrony krajobrazu
90721700-4 - Usługi ochrony gatunków zagrożonych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-15
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów przewidzianych do oceny ofert w danej Części zamówienia (Pakiecie). Dla wszystkich Części zamówienia (Pakietów) przyjęto następujące kryteria oceny:
a) Łączna cena ofertowa brutto – „C”;
b) Czas wykonania zamówienia (w dniach kalendarzowych) – „T”.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – koszenie
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – cięcie
4.3.6.) Waga: 5,00
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – prace leśne i pielęgnacyjne
4.3.6.) Waga: 5
Kryterium 5
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas wykonania zlecenia – usuwanie kolczurki klapowanej
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:
a) Dla Części I (Pakietu nr 1 Laski):
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże: posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w wykonaniu należycie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w ramach zamówień (umów) na usługi z zakresu koszenia mechanicznego lub koszenia mechanicznego i ręcznego użytków zielonych na powierzchni co najmniej 20 ha (tj. na gruntach rolnych porośniętych roślinnością zielną bez udziału, lub z udziałem gatunków inwazyjnych roślin zielnych) potwierdzonej referencjami, opiniami, listami polecającymi. Zamówienie, o którym mowa wyżej, musi być wykonane na wybranych obszarach formy ochrony przyrody wymienionych w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, tj. na obszarach: parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów objętych siecią Natura 2000, obszarach chronionego krajobrazu, użytkach ekologicznych lub na analogicznych obszarach objętych powyższą rangą ochronną poza granicami Polski. W przypadku usług wykonywanych (rozpoczętych a niezakończonych) Wykonawca może wykazać na poczet wymaganego doświadczenia tylko takie zamówienie (umowę), którego zrealizowana część obejmowała koszenie co najmniej 20 ha łąk (trwałych użytków zielonych) i zbioru biomasy;
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w wykonaniu należycie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w ramach zamówień (umów) na usługi z zakresu gospodarki leśnej i zwalczania gatunków inwazyjnych drzewiastych
w ekosystemach leśnych i porolnych, o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 zł brutto (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych brutto) potwierdzonej referencjami, opiniami, listami polecającymi. Usługi z ww. zakresu obejmują: prace pielęgnacyjne upraw leśnych (ręczne pielęgnowanie gleby), prace związane z ograniczeniem występowania i usunięciem gatunków inwazyjnych drzewiastych w drzewostanie i na gruntach rolnych (cięcie odrośli, karczowanie, wyrywanie, wykopywanie i usuwanie tych gatunków). Zamówienie, o którym mowa wyżej, musi być wykonane na wybranych obszarach formy ochrony przyrody wymienionych w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, tj. na obszarach: parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów objętych siecią Natura 2000, obszarach chronionego krajobrazu, użytkach ekologicznych lub na analogicznych obszarach objętych powyższą rangą ochronną poza granicami Polski. W przypadku usług wykonywanych (rozpoczętych a niezakończonych) Wykonawca może wykazać na poczet wymaganego doświadczenia tylko takie zamówienie (umowy), którego zrealizowana część jest o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 zł brutto.
b) Dla Części II (Pakietu nr 2 Kromnów):
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże: posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w wykonaniu należycie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w ramach zamówień (umów) na usługi z zakresu koszenia mechanicznego lub koszenia mechanicznego i ręcznego użytków zielonych na powierzchni co najmniej 100 ha (tj. na gruntach rolnych porośniętych roślinnością zielną bez udziału, lub z udziałem gatunków inwazyjnych roślin zielnych) potwierdzonej referencjami, opiniami, listami polecającymi. Zamówienie, o którym mowa wyżej, musi być wykonane na wybranych obszarach formy ochrony przyrody wymienionych w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, tj. na obszarach: parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów objętych siecią Natura 2000, obszarach chronionego krajobrazu, użytkach ekologicznych lub na analogicznych obszarach objętych powyższą rangą ochronną poza granicami Polski. W przypadku usług wykonywanych (rozpoczętych a niezakończonych) Wykonawca może wykazać na poczet wymaganego doświadczenia tylko takie zamówienie (umowę), którego zrealizowana część obejmowała koszenie co najmniej 100 ha łąk (trwałych użytków zielonych) i zbioru biomasy;
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że do wykonania zamówienia skieruje co najmniej jedną osobę, która ukończyła z wynikiem pozytywnym szkolenie dopuszczające do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa
i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej lub posiadającą odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
c) Dla Części III (Pakietu nr 3 Kampinos):
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże: posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w wykonaniu należycie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w ramach zamówień (umów) na usługi z zakresu koszenia mechanicznego lub koszenia mechanicznego i ręcznego użytków zielonych na powierzchni co najmniej 15 ha (tj. na gruntach rolnych porośniętych roślinnością zielną bez udziału, lub z udziałem gatunków inwazyjnych roślin zielnych) potwierdzonej referencjami, opiniami, listami polecającymi. Zamówienie, o którym mowa wyżej, musi być wykonane na wybranych obszarach formy ochrony przyrody wymienionych w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, tj. na obszarach: parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów objętych siecią Natura 2000, obszarach chronionego krajobrazu, użytkach ekologicznych lub na analogicznych obszarach objętych powyższą rangą ochronną poza granicami Polski. W przypadku usług wykonywanych (rozpoczętych a niezakończonych) Wykonawca może wykazać na poczet wymaganego doświadczenia tylko takie zamówienie (umowę), którego zrealizowana część obejmowała koszenie co najmniej 15 ha łąk (trwałych użytków zielonych) i zbioru biomasy;
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, posiadanie wiedzy i doświadczenia wyrażające się w wykonaniu należycie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w ramach zamówień (umów) na usługi z zakresu gospodarki leśnej i zwalczania gatunków inwazyjnych drzewiastych
w ekosystemach leśnych i porolnych, o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł brutto (słownie: pięć tysięcy 00/100 złotych brutto) potwierdzonej referencjami, opiniami, listami polecającymi. Usługi z ww. zakresu obejmują: prace pielęgnacyjne upraw leśnych (ręczne pielęgnowanie gleby), prace związane z ograniczeniem występowania i usunięciem gatunków inwazyjnych drzewiastych w drzewostanie i na gruntach rolnych (cięcie odrośli, karczowanie, wyrywanie, wykopywanie i usuwanie tych gatunków). Zamówienie, o którym mowa wyżej, musi być wykonane na wybranych obszarach formy ochrony przyrody wymienionych w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, tj. na obszarach: parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, obszarów objętych siecią Natura 2000, obszarach chronionego krajobrazu, użytkach ekologicznych lub na analogicznych obszarach objętych powyższą rangą ochronną poza granicami Polski. W przypadku usług wykonywanych (rozpoczętych a niezakończonych) Wykonawca może wykazać na poczet wymaganego doświadczenia tylko takie zamówienie (umowy), którego zrealizowana część jest o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł brutto.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 108 ust. 1 ustawy wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
3) oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 9 do SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) dla wszystkich Części zamówienia wykaz usług, wymienionych w pkt. XV.1.4. – Załącznik nr 5 i 6 do SWZ wraz z podaniem wykonanych
nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty,
miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane (zgodnie z), oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy usługi wykonane były zgodnie z przepisami prawa i
prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie
uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty;
2) dla Części nr II (Pakiet nr 2) – wypełniony Załącznik nr 7 do SWZ wraz z dokumentem potwierdzającym ukończenie z wynikiem pozytywnym szkolenia dopuszczającego do pracy z pilarką zgodnie z § 21 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia
2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów albo odpowiadające im uprawnienia wydane w innych państwach członkowskich Unii Europejskiej uznane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65);
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1) Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na każdą część zamówienia, na którą składa ofertę, przed upływem terminu składania ofert w wysokości:
Część I (Pakiet nr 1 – Laski): 1000,00 (tysiąc 00/100 zł),
Część II (Pakiet nr 2 – Kromnów): 2 000,00 (dwa tysiące 00/100 zł)
część III (Pakiet nr 3 – Kampinos): 500,00 (pięćset 00/100 zł)
2) Wadium może być wniesione według wyboru wykonawcy w jednej lub kliku następujących formach (art. 97 ust. 7 ustawy Pzp):
a) pieniądzu,
b) gwarancjach bankowych,
c) gwarancjach ubezpieczeniowych,
d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r., poz. 310, 836 i 1572).
3) Wadium wniesione w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Kampinoskiego Parku Narodowego w Banku BGK Region Mazowiecki nr
26 1130 1017 0020 1381 5690 0001
z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu nr 7/2022 – Część zamówienia nr …”. Na każdą część należy wpłacić wadium oddzielnie z podaniem nr części. Wskazane jest dołączenie kopii przelewu do oferty przetargowej.
4) Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3), przed upływem terminem składania ofert.
5) Dokumenty, o których mowa w pkt. 2) lit. b – d, muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu wystąpienia zdarzeń, o których mowa w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp, przy czym:
a) w przypadku gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań każdego z nich,
b) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy wadialnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie.
6) Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w pkt. 2) lit. b-d, wykonawca przekazuje zamawiającemu wraz z ofertą oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7) Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
8) Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaz i dowody oraz oświadczenia składa i podpisuje każdy z wykonawców we własnym imieniu.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zgodnie ze wzorem umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-07-22 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: miniportal
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-07-22 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-08-22
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Maksymalne terminy realizacji prac stanowiących przedmiot zamówienia wynoszą:
1) czas wykonania zlecenia – koszenie mechaniczne lub ręczne wraz z usunięciem nalotu z drzew i krzewów oraz uprzątnięcie ściętej biomasy: 90 dni,
2) czas wykonania zlecenia – cięcie odrostów lub ogławianie wierzb wraz z usunięciem w określonych warunkach ściętej biomasy: 30 dni,
3) czas wykonania zlecenia – prace leśne (zalesienia, pielęgnacja, uzupełnianie sadzonek): 30 dni.