Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego oraz fragmentów tkanek chronionych i zagrożonych gatunków roslin dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych oraz na obszarach NATURA 2000
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoMiłków
  • WojewództwoDolnośląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoInny
  • Termin składania wniosków2019-04-17
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyLeśny Bank Genów Kostrzyca
  • Data publikacji ogłoszenia2019-04-09
  • Numer ogłoszenia534908-N-2019
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 534908-N-2019 z dnia 2019-04-09 r.

Leśny Bank Genów Kostrzyca: Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego oraz fragmentów tkanek chronionych i zagrożonych gatunków roslin dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych oraz na obszarach NATURA 2000
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Leśny Bank Genów Kostrzyca, krajowy numer identyfikacyjny 23029624100000, ul. Miłków  300 , 58-535  Miłków, woj. dolnośląskie, państwo Polska, tel. 75 7131048 wew. 131, e-mail Dorota.Jasik@lbg.lasy.gov.pl, faks 757 131 754.
Adres strony internetowej (URL): www.lbg.lasy.gov.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Inny (proszę określić):
Państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Tak
www.lbg.lasy.gov.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/lbg_kostrzyca/zamowienia_publiczne

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferta musi być złożona w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Wykonawca może ją złożyć za posrednictwem operatora pocztowego, osobiście, za pośrednictwem posłańca.
Adres:
Leśny Bank Genów Kostrzyca, 58-535 Miłków 300

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego oraz fragmentów tkanek chronionych i zagrożonych gatunków roslin dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych oraz na obszarach NATURA 2000
Numer referencyjny: S.270.1.4.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1) Przedmiotem zamówienia jest usługa zbioru wraz z dostarczeniem do siedziby Zamawiającego materiału nasiennego oraz fragmentów tkanek chronionych i zagrożonych gatunków roślin, dziko rosnących na terenie parków narodowych, rezerwatów przyrody, parków krajobrazowych, Lasów Państwowych oraz na obszarach NATURA 2000. 2) Ogólne zadania Wykonawcy: a. Sprawdzenie kompletności dokumentacji dotyczącej zezwoleń i licencji niezbędnych do podjęcia zbioru i w razie jego braku wnioskowanie do Zamawiającego o uzupełnienie dokumentacji. b. Skompletowanie niezbędnego podczas zbioru wyposażenia, dotarcie do stanowiska, zbiór owocostanów lub nasion oraz fragmentów tkanek zgodnie z warunkami określonymi w zezwoleniach. c. Odpowiednie zaplanowanie prac organizacyjnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia, z uwzględnieniem indywidualnych terminów wegetacji i owocowania gatunków na określonym stanowisku. d. Monitorowanie stanowisk tak, by zbiór nastąpił w najkorzystniejszym dla gatunku terminie – wizytacje, skorzystanie z informacji pracowników zarządców terenu lub inny sposób warunkujący prawidłowe określenie optymalnego terminu zbioru. e. Odpowiednio wcześniejsze powiadomienie Zamawiającego o planowanym terminie zbioru, w celu umożliwienia nadzoru nad zbiorem oraz uzyskania licencji na zbiór nasion na terenie parków narodowych, który musi się odbyć w uzgodnieniu z pracownikami parków narodowych. 3) Zbiór nasion Zadania Wykonawcy: a. Zbiór owocostanów lub nasion, bez uszkadzania roślin, zgodnie z niżej wymienionymi punktami (dokumentem pomocniczym do wykonania zbioru jest „Podręcznik zbioru nasion gatunków dziko rosnących opracowany przez ENSCONET”, stanowiący załącznik nr 1 do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia): a) Według zaleceń ENSCONET, optymalny ze względu na reprezentatywność próbek w banku nasion, jest zbiór z 50 osobników. Liczba ta musi być jednak zmodyfikowana w oparciu o warunki lokalne – wielkość stanowiska, obecność osobników obradzających, stan zachowania stanowiska itp. Należy dążyć do zbioru minimum 5000 nasion ze stanowiska z wyjątkiem małych populacji, zwłaszcza gatunków o wysokim stopniu zagrożenia. Nie należy jednak nigdy zebrać więcej niż 20% całkowitej liczby nasion w populacji dostępnych w dniu zbioru. b) Zbiór powinien być dokonany z osobników wybranych losowo. Należy zapewnić jak najszerszy udział puli genowej populacji danego gatunku. Zaleca się unikanie zbierania materiału nasiennego tylko z osobników najobficiej obradzających, gdyż wpłynie to negatywnie na zróżnicowanie genetyczne próby. c) Zbiór materiału nasiennego należy przeprowadzać techniką dostosowaną do fizycznych właściwości samych nasion. Materiał nasienny należy zbierać do woreczków z dzianiny lub matowego papieru. d) Opakowania próbek materiału nasiennego znakuje się w sposób umożliwiający ich identyfikację. e) W celu wyeliminowania przedwczesnego zbioru, zaleca się rozłupanie pojedynczych owocni (potwierdzenie występowania nasion) oraz przeprowadzenie próby krojenia nasion (ocena dojrzałości nasion). f) Zebrane próbki mogą być wstępnie oczyszczone w terenie w celu określenia ilości nasion i przygotowania do transportu, jednak większość procesu czyszczenia realizowana będzie od momentu dostawy do siedziby Zamawiającego. b. Sporządzenie dokumentacji stanowiska (w wersji zarówno papierowej jak i elektronicznej), którą stanowi Paszport zbioru wg załącznika nr 1 do Podręcznika zbioru ENSCONET, z zastrzeżeniem, że: a) Szare pola należy wypełnić obowiązkowo. b) W polu "Lokalność" należy podać adres leśny. c) W polu "Uwagi" należy podać ogólny opis siedliska, ogólny opis populacji, jej kondycję zdrowotną, zagrożenia. d) Dane GPS należy podać w układzie współrzędnych PUWG 1992. e) Do paszportu należy dołączyć dokumentację fotograficzną stanowiska i pojedynczych okazów (jest to zamiennik wobec tradycyjnego zbioru okazu zielnikowego, aby nie narażać stanowiska i osobników na zniszczenie). f) Do paszportu należy dołączyć szkic lokalizacji stanowiska (np. na podkładzie ogólnodostępnych map). g) Do dokumentacji należy dołączyć cyfrową warstwę punktów – stanowisk objętych postepowaniem w formacie .shp (shapefile). W tabeli atrybutów warstwy należy uwzględnić kolumny z kolejnym numerem i nazwą stanowiska, nazwą gatunkową (botaniczną oraz polską), koordynatami w układzie PUWG 1992, a także informację czy pozyskano nasiona. c. Przekazanie zebranego materiału nasiennego oraz sporządzonej dokumentacji stanowiska niezwłocznie po realizacji zbioru, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie materiału podczas transportu w sposób zapobiegający obniżeniu jego żywotności. d. W przypadku braku owocowania roślin na danym stanowisku lub zaniku stanowiska w przekroju całego sezonu wegetacyjnego należy sporządzić dodatkowy dokument do dokumentacji stanowiska: a) W przypadku braku owocowania - spisanie wszystkich wykonanych przez Wykonawcę czynności, w tym liczby wizyt związanych z inwentaryzacją stanowiska, podanie ewentualnych przyczyn np. panujące warunki klimatyczne, inne czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska, udokumentowanie zdjęciami. b) W przypadku stwierdzenia zaniku stanowiska - spisanie wszystkich wykonanych przez Wykonawcę czynności, określenie obszaru inwentaryzacji, podanie ewentualnych przyczyn np. panujące warunki klimatyczne, inne czynniki biotyczne i abiotyczne stwierdzone podczas oględzin stanowiska. Wykonawca stwierdza zanik stanowiska po co najmniej jednej wizytacji stanowiska. e. W sytuacji opisanej w pkt. d, po odpowiednim udokumentowaniu, Wykonawcy przysługuje wynagrodzenie równe 30% stawki brutto za zbiór nasion na danym stanowisku, wskazanym w formularzu cenowym oferty. 4) Zbiór fragmentów tkanek Zadania Wykonawcy: a. Realizacja zbioru zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej”, stanowiącą załącznik nr 2 do szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia: a) Dla każdego gatunku przewiduje się zbiór fragmentów roślin z maksymalnie 15 osobników. b) W sytuacji, gdy populacja będzie liczyć poniżej 15 osobników, zbiór dotyczyć będzie możliwie największej liczby osobników, bez szkody dla populacji. c) Każdorazowo liczba oraz wielkość pobranej próby będzie modyfikowana w oparciu m.in. o kondycję zdrowotną osobników i ich wielkość tak, aby nie spowodować zagrożenia dla populacji. d) Należy dążyć do pozyskania ok. 2-3 cm2 fragmentu tkanki (młodych, zdrowych fragmentów tkanek, najlepiej liści; ewentualnie dopuszcza się fragmenty łodyżek, wierzchołków pędu, pąków i płatków kwiatowych). e) Do pozyskania fragmentów danego okazu należy stosować nowe, sterylne ostrze skalpela (zmieniane dla każdego okazu na nowe). f) Zebrany materiał należy niezwłocznie umieścić w bibule znajdującej się w zamykanym strunowo woreczku z żelem krzemionkowym, w celu jak najszybszego wysuszenia tkanki roślinnej. g) W woreczku z fragmentem tkanki należy umieścić etykietę umożliwiającą jednoznaczną identyfikację materiału (imię i nazwisko zbieracza, data zbioru, nazwa gatunku, numer próby). h) Nadawanie numerów prób (odpowiadających numerom stanowisk) – zgodnie z „Metodyką pozyskania próbek empirycznych roślin do badań związanych z bankowaniem oraz barkodowaniem DNA wybranych gatunków roślin występujących na terenie Puszczy Białowieskiej”, załącznik nr 2 do SIWZ. i) Woreczki z materiałem roślinnym, do czasu wysyłki do siedziby Zamawiającego, należy przechowywać w pudełkach plastikowych szczelnie zamykanych, w suchym pomieszczeniu, w temperaturze pokojowej. b. Sporządzenie dokumentacji – fakt pozyskania fragmentów tkanek danego gatunku należy udokumentować w Paszporcie zbioru (ujęty w treści załącznika nr 1 do Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia). c. Przekazanie zebranego materiału nasiennego oraz sporządzonej dokumentacji stanowiska niezwłocznie po realizacji zbioru, do siedziby Zamawiającego. Wykonawca odpowiada za zabezpieczenie materiału podczas transportu w sposób zapobiegający obniżeniu jego żywotności. d. W przypadku stwierdzenia zaniku stanowiska (co skutkować będzie brakiem możliwości zebrania fragmentów tkanek do analiz DNA) – przyjmuje się tok postępowania opisany w rozdziale „Zbiór nasion” ust. 3) pkt d.b) e. Wykonawcy nie przysługuje częściowe wynagrodzenie z tytułu braku możliwości zbioru fragmentów tkanek. 5) Zamawiający zobowiązany jest do: a. Uzyskania i przekazania Wykonawcy zezwoleń właściwych organów administracyjnych, na terenie których zlokalizowane są stanowiska na zbiór materiału nasiennego i fragmentów tkanek. b. Udostępnienia Wykonawcy woreczków strunowych z podsuszonym żelem krzemionkowym oraz ostrzy skalpeli do zbioru fragmentów roślin. c. Udostępnienia Wykonawcy plastikowych pudełek do transportu próbek do siedziby Zamawiającego. 6) Odbiór prac i rozliczenie z Wykonawcą a. Podstawą odbioru prac będzie podpisany przez obie Strony protokół odbioru prac bez zastrzeżeń, z określeniem ilości wykonanych prac oraz ich rozliczeniem na podstawie cen jednostkowych wskazanych w formularzu oferty. b. Protokół odbioru prac bez zastrzeżeń będzie podstawą do wystawienia przez Wykonawcę faktury. 7) Poniższa tabela przedstawia listę gatunków oraz stanowisk do zbioru. Numer stanowiska Łacińska nazwa gatunkowa Polska nazwa gatunkowa PCKR PCL Kategoria ochrony Stanowisko zbioru Zbiór nasion Zbiór fragmentów tkanek 1. Anthericum liliago pajęcznica liliowata VU VU ścisła wyspa Wolin TAK TAK 2. Callianthemum corandrifolium rutewnik jaskrowaty VU VU - Tatrzański Park Narodowy TAK TAK 3. Carex dacica turzyca dacka VU VU - Bieszczadzki Park Narodowy TAK TAK 4. Carex dioica turzyca dwupienna - VU częściowa obszar Natura 2000 Torfowiska Gór Sudawskich TAK TAK 5. Carex pauciflora turzyca skąpokwiatowa EN EN - Bieszczadzki Park Narodowy TAK TAK 6. obszar Natura 2000 Torfowiska Gór Sudawskich TAK TAK 7. Carex pulicaris turzyca pchla EN EN ścisła Obszar Natura 2000 Lipienniki w Dąbrowie Górniczej TAK TAK 8. Carex secalina turzyca żytowata CR CR ścisła Jacewo (okolice Inowrocławia) TAK TAK 9. Carex stenophylla turzyca wąskolistna CR CR - Wzgórza Sokólskie/Dolina Biebrzy TAK TAK 10. Carex strigosa turzyca zgrzebłowata NT NT - Kopaliny k/Bochni TAK TAK 11. Siedliska-Bogusz, Pogórze Strzyżowskie TAK TAK 12. Corydalis pumila kokorycz drobna VU VU ścisła Kamieniec k/Szczecina TAK TAK 13. Daphne cneorum wawrzynek główkowy CR CR ścisła okolice Kolbuszowej (woj. podkarpackie) TAK TAK 14. Nowa Dęba (poligon) TAK TAK 15. Dorycnium germanicum szyplin jedwabisty EN EN ścisła Garb Pińczowski TAK TAK 16. okolice Skotnik Dolnych TAK TAK 17. Draba tomentosa głodek kutnerowaty EN EN - Tatrzański Park Narodowy (masyw Czerwonych Wierchów) TAK TAK 18. Hierochloe odorata turówka wonna - VU częściowa okolice Berżnik (Suwalszczyzna) TAK TAK 19. Isolepis supina sitniczka drobna CR CR - okolice Turkowic, Wyżyna Wołyńska TAK TAK 20. Lathyrus pisiformis groszek VU EN ścisła okolice Berżnik TAK TAK wielkoprzylistkowy (Suwalszczyzna) 21. Góra Bzowica na Wyżynie Kieleckiej TAK TAK 22. Lobelia dortmanna lobelia jeziorna EN EN ścisła Jezioro Piasek (Pojezierze Bytowskie) TAK TAK 23. Jezioro Obrowo Małe TAK TAK 24. rezerwat Jezioro Kamień TAK TAK 25. Muscari comosum szafirek miękkolistny EN EN ścisła okolice wsi Chomęciska Małe (Wyżyna Lubelska) TAK TAK 26. okolice Jarczowa (Wyżyna Lubelska) TAK TAK 27. Nymphoides peltata grzybieńczyk wodny VU VU ścisła rezerwat Jezioro Drużno TAK TAK 28. Plantago coronopus babka pierzasta CR CR ścisła wyspa Kępa Karsiborska TAK TAK 29. Pulsatilla vernalis sasanka wiosenna EN EN ścisła Tatrzański Park Narodowy TAK TAK 30. Reseda phyteuma rezeda mała VU VU - Garb Pińczowski TAK TAK 31. rezerwat Skotniki Górne TAK TAK 32. Saxifraga hirculus skalnica torfowiskowa EN EN ścisła rezerwat Mechowisko Radość TAK TAK 33. Silene borysthenica lepnica drobnokwiatowa EN EN - Kampinoski Park Narodowy TAK TAK 34. okolice Nieporętu TAK TAK 35. okolice Natalina (Wyszków) TAK TAK 36. Stipa joannis (syn. Stipa pennata) ostnica Jana VU VU ścisła okolice Stawian (woj. świętokrzyskie) TAK TAK 37. rezerwat Skorocice TAK TAK 38. Stipa pulcherrima ostnica powabna VU VU ścisła Wzgórze Ostra Góra (okolice Buska- TAK TAK Zdroju) 39. Garb Pińczowski TAK TAK 40. Succisella inflexa czarcikęs Kluka VU NT ścisła rezerwat Puszcza Słupecka TAK TAK 41. okolice Kałuszyna TAK TAK 42. okolice Stanisławowa Pierwszego (woj. mazowieckie) TAK TAK 43. Tozzia alpina subsp. carpathica tocja karpacka NT NT ścisła Bieszczadzki Park Narodowy TAK TAK 44. rezerwat Śrubita lub rezerwat Pod Rysianką TAK TAK 45. obszar Natura 2000 Beskid Żywiecki TAK TAK

II.5) Główny kod CPV: 77231000-8
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
77230000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia:
Okres w miesiącach Okres w dniach Data rozpoczęcia Data zakończenia
2019-12-16

II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie opisu spełnienia warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu dot. sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: a) Zamawiający uzna warunek w zakresie osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje co najmniej 1 osobą, która posiada: i. Znajomość gatunków zagrożonych roślin i ich stanowisk; ii. Umiejętność identyfikacji zbiorowisk roślinnych; iii. Doświadczenie związane z monitoringiem i oceną populacji gatunków roślin; iv. Umiejętność rozpoznawania dojrzałych i właściwie wykształconych nasion; v. Doświadczenie w zbiorze materiału nasiennego. b) Zamawiający uzna warunek w zakresie doświadczenia za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę w zakresie zbioru materiału nasiennego roślin chronionych i zagrożonych w Polsce o wartości nie mniejszej niż 60 000,00 zł brutto.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 PZP.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykazu osób (załącznik nr 8 do SIWZ), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat posiadanych umiejętności niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. 2) Wykazu usług (załącznik nr 9 do SIWZ) wykonanych w okresie 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały należycie wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. Formularz ofertowy. 2. Formularz cenowy oferty. 3. Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 22a PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób jednoznaczny wolę udostępnienia Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie, odpowiedniego zasobu. Z treści przedstawionego przez Wykonawcę wraz z ofertą dokumentu powinien jednoznacznie wynikać: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. W oparciu o treść ww. dokumentu, Zamawiający będzie oceniał, czy Wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. 4. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika uprawnionego do złożenia oferty albo do złożenia oferty i zawarcia umowy z Zamawiającym (dokumenty należy załączyć do oferty); pełnomocnictwo należy załączyć w oryginale lub notarialnie poświadczonym odpisie. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 PZP przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 PZP (załącznik nr 10 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
Cena 60,00
Termin płatności 40,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Umowa może być rozwiązana przez Stronę w trybie natychmiastowym w przypadku, gdy druga Strona narusza warunki Umowy, a w szczególności: 1) Naruszania przez Wykonawcę lub jego pracowników zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów przeciwpożarowych, przepisów ochrony środowiska i ochrony przyrody; 2) Spowodowania przez Wykonawcę lub jego pracowników strat gospodarczych; 3) Nie wykonywania przez Wykonawcę czynności związanych ze zbiorem materiału nasiennego; 4) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 2. Każda zmiana i uzupełnienie Umowy, będzie wymagać aneksu w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Poza innymi przypadkami określonymi w treści Umowy, zmiany Umowy będą mogły być wprowadzane w związku z zaistnieniem okoliczności, których wystąpienia Zamawiający i Wykonawca nie przewidywali w chwili zawierania Umowy. Wskazane powyżej okoliczności nie mogą być wywołane zarówno przez Zamawiającego, jak i Wykonawcę, ani przez nic zawinione i muszą wywoływać ten skutek, iż Umowa nie może być wykonana wedle pierwotnej treści, w szczególności z uwagi na rażącą stratę grożącą jednemu z nich lub niemożność osiągnięcia celu Umowy. Okoliczności powyższe odnosić się mogą w szczególności do wystąpienia nagłych zmian stanu prawnego, konieczności uwzględnienia wpływu ewentualnych prac zamiennych na realizację przedmiotu umowy. 3. Niezależnie od powyższego, Zamawiający dopuszcza możliwość zmian, korzystnych z punktu widzenia realizacji w przedmiotu umowy, w szczególności przyspieszających realizację, obniżających koszt ponoszony przez Zamawiającego na wykonanie, utrzymanie lub użytkowanie przedmiotu umowy. W takiej sytuacji, Strony wprowadzą do umowy stosowne zmiany weryfikujące dotychczasowe brzmienie kierując się poszanowaniem wzajemnych interesów, zasadą równości oraz ekwiwalentności świadczeń i przede wszystkim zgodnym zamiarem wykonania przedmiotu umowy, określą zmiany korzystne z punktu widzenia realizacji przedmiotu umowy. 4. Wszelkie zmiany wprowadzane do umowy dokonywane będą z poszanowaniem obowiązków wynikających z obowiązującego prawa, w tym w szczególności art. 140 ust. 3 Prawa zamówień publicznych oraz zasad ogólnych rządzących tą ustawą.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2019-04-17, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebuje pracy chałupniczej - Wrocław
  • Lokalizacja zleceniadolnośląskie
  • Data dodania26-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Witam. Potrzebuje pracy chałupniczej. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI