Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
PIELĘGNACJA ZIELENI WYSOKIEJ W PASACH DRÓG GMINNYCH NA TERENIE DZIELNICY WESOŁA m.st. WARSZAWY
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Wesoła
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 015259640
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: 1 Praskiego Pułku Nr 33
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 05-075
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wesola.poczta@um.warszawa.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.wesola.waw.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
PIELĘGNACJA ZIELENI WYSOKIEJ W PASACH DRÓG GMINNYCH NA TERENIE DZIELNICY WESOŁA m.st. WARSZAWY
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-41d2e106-73e8-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00463733
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-26
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00025438/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.6 Utrzymanie zieleni wysokiej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 2 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zamowienia.um.warszawa.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Określone w SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Określony w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Określone w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 27/2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 323595,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia objęte są usługi pielęgnacji zieleni wysokiej w pasach dróg gminnych oraz na nieruchomościach stanowiących własność m.st. Warszawy i nieprzekazanych w zarząd innym podmiotom, na terenie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy polegające na: cięciach pielęgnacyjnych drzew, wycince drzew, cięciach technicznych, usuwaniu i frezowanie karp, usuwaniu odrostów, podlewaniu, palikowaniu, pieleniu misek.
4.2.6.) Główny kod CPV: 77211500-7 - Usługi pielęgnacji drzew
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje udzielenie w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług, zamówień polegających na powtórzeniu podobnych usług, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP. Do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.
2. Zamówienie polegające na powtórzeniu podobnych usług polega na realizacji usług z zakresu pielęgnacji zieleni wysokiej w pasach dróg gminnych na terenie Dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Określony w SWZ
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Czas przystąpienia do usunięcia drzew lub konarów zagrażających zdrowiu, życiu i mieniu
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunek posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:
1) Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie oraz prawidłowo ukończył, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej usługi dotyczącej pielęgnacji zieleni wysokiej o wartości nie mniejszej niż 230 000,- zł (brutto) - z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie,
2) Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że osoby, które będą skierowane przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, posiadały kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie
i wykształcenie niezbędne do wykonywania zamówienia publicznego, a także wykonywały czynności wyznaczone przez zamawiającego, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
w zakresie:
a) kierownik robót:
- wykształcenie wyższe ogrodnicze i minimum 5 letni staż pracy przy pielęgnacji zieleni;
- uprawnienia Inspektora Nadzoru Terenów Zielonych (NOT SITO lub Polskiego Towarzystwa Ochrony Drzew lub Międzynarodowego Towarzystwa Uprawy i Ochrony Drzew lub równoważne);
- ukończony kurs operatora pilarki mechanicznej do ścinki drzew (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas pracy maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych – Dz. U. z 2018 r. poz. 583, z późn. zm.);
- aktualne zaświadczenie lekarskie uprawniające do pracy na wysokościach powyżej 3 metrów
b) majster:
- wykształcenie min. średnie ogrodnicze i minimum 3 letni staż pracy przy pielęgnacji zieleni;
- uprawnienia Inspektora Nadzoru Terenów Zielonych (NOT SITO lub Polskiego Towarzystwa Ochrony Drzew lub Międzynarodowego Towarzystwa Uprawy i Ochrony Drzew lub równoważne)
- ukończony kurs operatora pilarki mechanicznej do ścinki drzew (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas pracy maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych – Dz. U. z 2018 r. poz. 583, z późn. zm.);
- aktualne zaświadczenie lekarskie uprawniające do pracy na wysokościach powyżej 3 metrów;
- uprawnienia do kierowania ruchem drogowym dla osób wykonujących roboty drogowe zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 6 lipca 2010 r. w sprawie
kierowania ruchem drogowym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 110)
c) pracownik/ogrodnik terenów zieleni (min. 3 osoby):
- wymagane wykształcenie min. średnie lub zawodowe o kierunku ogrodniczym i minimum 3-letni staż pracy przy pielęgnacji zieleni lub inne wykształcenie i minimum 6-letni staż pracy przy pielęgnacji zieleni.
- ukończony co najmniej kurs II stopnia Polskiego Towarzystwa Chirurgów Drzew lub Międzynarodowego Towarzystwa Uprawy i Ochrony Drzew lub równoważny organizowany przez NOT SITO,
- ukończony kurs operatora pilarki mechanicznej do ścinki drzew (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas pracy maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych – Dz. U. z 2018 r. poz. 583, z późn. zm.)
- aktualne zaświadczenie lekarskie uprawniające do pracy na wysokościach powyżej 3 metrów,
d) 1 pracownik - wykwalifikowany o specjalności elektrycznej, posiadający świadectwo kwalifikacyjne
(z pomiarami 1kV) np. SEP/ lub SPE/ lub RWE, zezwalające na prace przy urządzeniach i instalacjach elektrycznych (może to być osoba spośród wymaganego personelu)
3) Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje (będzie dysponował) sprzętem niezbędnym do wykonania zamówienia. Wykonawca przedstawi wykaz narzędzi dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami:
- pilarki mechaniczne - 6 szt.
- urządzenie do rozdrabniania gałęzi (rębak) – 1 szt.
- frezarka do pniaków – 1 szt.
- samochód ciężarowy do 5 t. – 1 szt.
- podnośnik koszowy – 1 szt.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wykaz usług, wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których usługi te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a jeśli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. Wykaz usług sporządzony według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 9 do SWZ.
2) wykaz osób, w którym wykonawca wykaże dysponowanie osobami posiadającymi kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonywania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wykaz osób sporządzony według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 10 do SWZ.
3) wykaz sprzętu, w którym wykonawca wykaże dysponowanie sprzętem, narzędziami i urządzeniami niezbędnymi od realizacji zamówienia minimum:
- pilarki mechaniczne - 6 szt.
- urządzenie do rozdrabniania gałęzi (rębak) – 1 szt.
- frezarka do pniaków – 1 szt.
- samochód ciężarowy do 5 t. – 1 szt.
- podnośnik koszowy – 1 szt.
Wykaz sprzętu sporządzony według wzoru formularza – stanowiącego załącznik nr 11 do SWZ
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Kwota i termin wniesienia wadium
1) Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 3 200,- zł (słownie: trzy tysiące dwieście zł)
2) Termin wniesienia wadium upływa dnia 3 listopada 2023 roku o godz. 10:00
3) Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. do dnia 2 grudnia 2023 roku.
2. Forma i miejsce wniesienia wadium
1) Wadium może być wnoszone zgodnie z art. 97 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP w jednej lub kilku następujących formach:
- pieniądzu,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
- w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
2) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego: Numer rachunku zamawiającego: 52 1030 1508 0000 0005 5001 5129
O uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego.
3) Wadium w formie gwarancji lub poręczenia, wykonawca przekazuje oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
4) Zamawiający zwraca wadium zgodnie z przepisami art. 98 ustawy PZP.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Określone w SWZ
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany zakresu usług objętych umową, które wynikają ze zmiany długości trwania okresu wegetacyjnego, z niesprzyjających warunków atmosferycznych takich jak: ulewy, śnieżyce, wichury oraz aktów wandalizmu.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-03 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://zamowienia.um.warszawa.pl
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-03 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-02
8.5.) Zamawiający przewiduje wybór najkorzystniejszej oferty z możliwością negocjacji: Tak