Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Pielęgnacja, konserwacja i bieżące utrzymanie zieleni w Parku Śremskich Odlewników o powierzchni 7,1553 ha. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres rzeczowy robót: 1) bieżący nadzór nad terenem parku (wliczając w to soboty, niedziele i święta); CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK: 2) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych, w tym alejki żużlowe i alejki wyłożone kostką brukową, poprzez odchwaszczenie na całej powierzchni, zamiatanie, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek; 3) odśnieżanie, usuwanie gołoledzi i zlodowaceń w ciągach alejek parkowych (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); 4) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych (codzienne usuwanie śmieci); 5) opróżnianie koszy parkowych i psich stacji (od 1 maja do 30 września codziennie, od 1 października do 30 kwietnia wg potrzeb), dodatkowo uzupełnianie wg potrzeb woreczków w psich stacjach - woreczki zapewni Zamawiający; 6) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów, oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); 7) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). 8) bieżące oczyszczanie tablic z regulaminem parkowym; 9) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (np. ustawianie przewróconych koszy parkowych, zbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej (zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek lub koszy); 10) bieżące całoroczne oczyszczanie z zanieczyszczeń stawku o powierzchni 1500 m2; 11) w związku z corocznie organizowanymi uroczystościami pod pomnikiem katyńskim (min. 2 razy w roku,-w kwietniu i sierpniu) na terenie parku należy dokładnie oczyścić pomnik katyński oraz uporządkować teren wokół, jak również przystroić pomnik w kwiaty, umieścić stojak z flagami oraz znicz olejowy (transport stojaka i znicza leży po stronie Wykonawcy); TRAWNIK: 12) okopywanie trawników przy krawężnikach - prace należy wykonać w terminie do 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r., a następnie utrzymywanie ich we właściwym stanie; 13) rozgrabianie kretowisk; 14) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2019 r. oraz 30 czerwca 2020 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia z terenu (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); PIELĘGNACJA ORAZ WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW 15) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew; 16) bieżąca całoroczna pielęgnacja żywopłotów poprzez przycinanie, oczyszczanie ze śmieci podlewanie i uzupełnianie w zależności od potrzeb; 17) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); 18) usuwanie jemioły z drzew; 19) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; 20) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 100 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; 21) frezowanie 20 pniaków drzew pozostałych po wycince wykonanej w okresie przed obowiązywaniem umowy; NASADZENIA WIELOLETNIE 22) nasadzenie 15 szt. drzew, w tym 10 świerków serbskich i 5 daglezji zielonych . Każda sadzonka winna mieć wysokość min. 80-100 cm. Grunt pod nasadzenia należy przygotować: odchwaścić, zaprawić urodzajną ziemią ogrodniczą w ilości min. 20l/drzewo. Wokół drzew należy wykonać misy o średnicy 0,5 m i wyściółkować je 3 cm warstwą kory sosnowej. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. i - zależnie od potrzeb i warunków atmosferycznych - zapewnić ich podlewanie przez okres min 1 miesiąca od posadzenia. W przypadku, jeżeli drzewa nie zachowają żywotności w kolejnym sezonie wegetacyjnym (niezależnie od przyczyny), wykonawca winien dosadzić brakującą ilość drzew w terminie 31 października 2020 r. 23) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin (materiał zapewni Zamawiający); NASADZENIA JEDNOROCZNE: 24) obsadzanie 2 szt. gazonów znajdujących się przy głównym wejściu do parku od strony ul. Chłapowskiego sadzonkami aksamitki rozpierzchłej w ilości 40 szt. wraz z uzupełnieniem ziemi w terminie do 31 maja 2019 r. oraz 31 maja 2020 r., oraz podlewaniem co drugi dzień (odmalowanie gazonów raz w roku przed posadzeniem roślin - kolor biały). Ponadto w razie kradzieży sadzonek bądź ich zniszczenia należy uzupełnić brakujące nasadzenia tak aby zapewnić ciągłość nasadzenia od 15 maja do 30 września 2019 i 2020 r. (zakup materiałów do nasadzeń należy wkalkulować w cenę oferty); 25) bieżąca całoroczna pielęgnacja nasadzeń w głównej alei, pielęgnacja rabat kwiatowych i gazonów poprzez ich nawożenie, usuwanie przekwitłych kwiatostanów, uzupełnianie brakujących roślin, odchwaszczanie, dosypywanie kory, zwalczanie szkodników i chorób, utrzymanie gleby w odpowiedniej wilgotności; ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY 26) mycie ławek i koszy na śmieci (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 27) bieżące naprawy i malowanie ławek parkowych, koszy parkowych, i psich stacji (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 28) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku (maksymalnie do 20 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze i ławki zapewnia Zamawiający). Miejsce pod montaż ławek należy utwardzić (powierzchnia utwardzenia pod ławkę 2 m2). Miejsce należy ograniczyć betonowym obrzeżem i wyłożyć kostką brukową w kolorze szarym (materiały potrzebne do wykonania utwardzenia zapewnia Wykonawca). Termin i lokalizacja wykonania robót zostanie uprzednio uzgodniona z Zamawiającym; 29) bieżące pionowanie i stabilizowanie koszy parkowych; 30) prowadzenie ewidencji wyposażenia parkowego (ławki, kosze, psie stacje, kwietniki itp.) wraz z nanoszeniem wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; 31) utrzymanie czystości i porządku na terenie placu zabaw, siłowni zewnętrznej, siłowni Street Workout - sprawdzanie ogólnego stanu technicznego urządzeń (kontrola stanu fundamentów, w których osadzone są urządzenia kontrola stanu powierzchni w strefach upadku), konserwacja urządzeń zabawowych i sportowo - rekreacyjnych, w tym dbałość o estetykę i stan techniczny urządzeń (odmalowanie 1 raz w roku na wiosnę urządzeń zabawowych w istniejącej kolorystyce, farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi przeznaczonymi do użytku zewnętrznego po uprzednim oczyszczeniu ich z pozostałości starej farby), przesmarowanie dźwigni i łożysk urządzeń siłowni zewnętrznej - 2 razy w roku, wykonywanie bieżących napraw (dokręcanie elementów mocujących urządzenia usuwanie powstałych luzów w elementach ruchomych urządzeń), wymiana piasku w piaskownicy dwa razy w roku w miesiącach maj i sierpień, a później uzupełnianie wg potrzeb (piasek płukany frakcji 0,2 mm lub żwirek 2 - 8 mm); POZOSTAŁE 32) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za dany sezon w terminie do 31 października każdego roku trwania umowy; 33) uzupełnienie brakujących i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych w alejkach żużlowych (do 200 mb - w terminie bezpośrednio uzgodnionym z Zamawiającym), wyrównanie nierówności powierzchni na terenie parku poprzez nawiezienie ziemi, nawiezienie i uzupełnienie żużla w alejkach żużlowych (prace należy wykonać raz w roku); 34) zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich usterek oświetlenia parkowego; Zakres rzeczowy robót: 1) bieżący nadzór nad terenem parku (wliczając w to soboty, niedziele i święta); CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK: 2) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych, w tym alejki żużlowe i alejki wyłożone kostką brukową, poprzez odchwaszczenie na całej powierzchni, zamiatanie, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek; 3) odśnieżanie, usuwanie gołoledzi i zlodowaceń w ciągach alejek parkowych (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); 4) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych (codzienne usuwanie śmieci); 5) opróżnianie koszy parkowych i psich stacji (od 1 maja do 30 września codziennie, od 1 października do 30 kwietnia wg potrzeb), dodatkowo uzupełnianie wg potrzeb woreczków w psich stacjach - woreczki zapewni Zamawiający; 6) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów, oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); 7) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). 8) bieżące oczyszczanie tablic z regulaminem parkowym; 9) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (np. ustawianie przewróconych koszy parkowych, zbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej (zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek lub koszy); 10) bieżące całoroczne oczyszczanie z zanieczyszczeń stawku o powierzchni 1500 m2; 11) w związku z corocznie organizowanymi uroczystościami pod pomnikiem katyńskim (min. 2 razy w roku,-w kwietniu i sierpniu) na terenie parku należy dokładnie oczyścić pomnik katyński oraz uporządkować teren wokół, jak również przystroić pomnik w kwiaty, umieścić stojak z flagami oraz znicz olejowy (transport stojaka i znicza leży po stronie Wykonawcy); TRAWNIK: 12) okopywanie trawników przy krawężnikach - prace należy wykonać w terminie do 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r., a następnie utrzymywanie ich we właściwym stanie; 13) rozgrabianie kretowisk; 14) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2019 r. oraz 30 czerwca 2020 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia z terenu (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); PIELĘGNACJA ORAZ WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW 15) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew; 16) bieżąca całoroczna pielęgnacja żywopłotów poprzez przycinanie, oczyszczanie ze śmieci podlewanie i uzupełnianie w zależności od potrzeb; 17) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); 18) usuwanie jemioły z drzew; 19) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; 20) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 100 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; 21) frezowanie 20 pniaków drzew pozostałych po wycince wykonanej w okresie przed obowiązywaniem umowy; NASADZENIA WIELOLETNIE 22) nasadzenie 15 szt. drzew, w tym 10 świerków serbskich i 5 daglezji zielonych . Każda sadzonka winna mieć wysokość min. 80-100 cm. Grunt pod nasadzenia należy przygotować: odchwaścić, zaprawić urodzajną ziemią ogrodniczą w ilości min. 20l/drzewo. Wokół drzew należy wykonać misy o średnicy 0,5 m i wyściółkować je 3 cm warstwą kory sosnowej. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. i - zależnie od potrzeb i warunków atmosferycznych - zapewnić ich podlewanie przez okres min 1 miesiąca od posadzenia. W przypadku, jeżeli drzewa nie zachowają żywotności w kolejnym sezonie wegetacyjnym (niezależnie od przyczyny), wykonawca winien dosadzić brakującą ilość drzew w terminie 31 października 2020 r. 23) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin (materiał zapewni Zamawiający); NASADZENIA JEDNOROCZNE: 24) obsadzanie 2 szt. gazonów znajdujących się przy głównym wejściu do parku od strony ul. Chłapowskiego sadzonkami aksamitki rozpierzchłej w ilości 40 szt. wraz z uzupełnieniem ziemi w terminie do 31 maja 2019 r. oraz 31 maja 2020 r., oraz podlewaniem co drugi dzień (odmalowanie gazonów raz w roku przed posadzeniem roślin - kolor biały). Ponadto w razie kradzieży sadzonek bądź ich zniszczenia należy uzupełnić brakujące nasadzenia tak aby zapewnić ciągłość nasadzenia od 15 maja do 30 września 2019 i 2020 r. (zakup materiałów do nasadzeń należy wkalkulować w cenę oferty); 25) bieżąca całoroczna pielęgnacja nasadzeń w głównej alei, pielęgnacja rabat kwiatowych i gazonów poprzez ich nawożenie, usuwanie przekwitłych kwiatostanów, uzupełnianie brakujących roślin, odchwaszczanie, dosypywanie kory, zwalczanie szkodników i chorób, utrzymanie gleby w odpowiedniej wilgotności; ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY 26) mycie ławek i koszy na śmieci (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 27) bieżące naprawy i malowanie ławek parkowych, koszy parkowych, i psich stacji (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 28) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku (maksymalnie do 20 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze i ławki zapewnia Zamawiający). Miejsce pod montaż ławek należy utwardzić (powierzchnia utwardzenia pod ławkę 2 m2). Miejsce należy ograniczyć betonowym obrzeżem i wyłożyć kostką brukową w kolorze szarym (materiały potrzebne do wykonania utwardzenia zapewnia Wykonawca). Termin i lokalizacja wykonania robót zostanie uprzednio uzgodniona z Zamawiającym; 29) bieżące pionowanie i stabilizowanie koszy parkowych; 30) prowadzenie ewidencji wyposażenia parkowego (ławki, kosze, psie stacje, kwietniki itp.) wraz z nanoszeniem wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; 31) utrzymanie czystości i porządku na terenie placu zabaw, siłowni zewnętrznej, siłowni Street Workout - sprawdzanie ogólnego stanu technicznego urządzeń (kontrola stanu fundamentów, w których osadzone są urządzenia kontrola stanu powierzchni w strefach upadku), konserwacja urządzeń zabawowych i sportowo - rekreacyjnych, w tym dbałość o estetykę i stan techniczny urządzeń (odmalowanie 1 raz w roku na wiosnę urządzeń zabawowych w istniejącej kolorystyce, farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi przeznaczonymi do użytku zewnętrznego po uprzednim oczyszczeniu ich z pozostałości starej farby), przesmarowanie dźwigni i łożysk urządzeń siłowni zewnętrznej - 2 razy w roku, wykonywanie bieżących napraw (dokręcanie elementów mocujących urządzenia usuwanie powstałych luzów w elementach ruchomych urządzeń), wymiana piasku w piaskownicy dwa razy w roku w miesiącach maj i sierpień, a później uzupełnianie wg potrzeb (piasek płukany frakcji 0,2 mm lub żwirek 2 - 8 mm); POZOSTAŁE 32) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za dany sezon w terminie do 31 października każdego roku trwania umowy; 33) uzupełnienie brakujących i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych w alejkach żużlowych (do 200 mb - w terminie bezpośrednio uzgodnionym z Zamawiającym), wyrównanie nierówności powierzchni na terenie parku poprzez nawiezienie ziemi, nawiezienie i uzupełnienie żużla w alejkach żużlowych (prace należy wykonać raz w roku); 34) zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich usterek oświetlenia parkowego;
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 77211500-7, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2019-05-01
data zakończenia: 2021-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę |
30,00 |
Dodatkowe kwalifikacje zawodowe osób zatrudnionych |
10,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Pielęgnacja, konserwacja i bieżące utrzymanie zieleni w Miejskim Parku im. Powstańców Wielkopolskich w Śremie - 46 ha |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres rzeczowy robót (dotyczy terenu od strony ul. Franciszkańskiej do Pomnika Żołnierza Polskiego w parku z wyłączeniem ogrodzonego terenu Śremskiego Zoo - 18 ha): 1) bieżący nadzór nad terenem parku (wliczając w to soboty, niedziele i święta); CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK 2) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych poprzez odchwaszczanie na całej powierzchni, zamiatanie, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek; 3) odśnieżanie, usuwanie gołoledzi i zlodowaceń w ciągach alejek parkowych (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); 4) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych (codzienne usuwanie śmieci); 5) opróżnianie koszy parkowych i psich stacji (od 1 maja do 30 września codziennie, od 1 października do 30 kwietnia wg potrzeb), dodatkowo uzupełnianie wg potrzeb woreczków w psich stacjach - woreczki zapewni Zamawiający; 6) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); 7) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). 8) bieżące oczyszczenie tablic z regulaminem i nazwami alejek; 9) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (np. ustawienie przewróconych koszy parkowych, zbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej, (zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek lub koszy); 10) utrzymanie i konserwacja obiektów znajdujących się na terenie parku tj. istniejących budynków, gazonów, rzeźb (odmalowanie w istniejącej kolorystyce), pomników (dekorowanie pomników zniczami i wiązankami na imprezy o charakterze miejskim i państwowym, umieszczanie stojaków z flagami oraz znicza olejowego - transport stojaków i znicza leży po stronie Wykonawcy) oraz tablic informacyjnych (zakres prac obejmuje: bieżące utrzymanie czystości wokół pomników, rzeźb, tablic, usuwanie na bieżąco powstających na nich zanieczyszczeń w tym: plam, napisów itp., oczyszczanie terenu wokół pomników przed i po uroczystościach np. usuwanie wypalonych zniczy i suchych wiązanek kwiatów, pielęgnacja istniejących nasadzeń wokół ww. obiektów; 11) całoroczne oczyszczanie schodów znajdujących się na terenie parku; 12) oczyszczanie lustra wody z nieczystości wraz z wywozem tych odpadów wg potrzeb (dot. Łabędziego Oczka), oraz stała pielęgnacja i utrzymanie porządku terenu wokół lustra wody; TRAWNIK 13) okopywanie trawników przy obrzeżach betonowych - prace należy wykonać w terminie do 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r., a następnie utrzymywanie ich we właściwym stanie; 14) rozgrabianie kretowisk; 15) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2019 r. oraz 30 czerwca 2020 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - w okresie od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia z terenu (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); 16) koszenie trawy wraz z utrzymaniem czystości wzdłuż ulicy Piłsudskiego na wysokości parku (pas zieleni od granic parku do asfaltu wraz z terenem przy tablicy upamiętniającej cmentarz żydowski); PIELĘGNACJA ORAZ WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW 17) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew na terenie zalesionym w parku; 18) bieżąca całoroczna pielęgnacja żywopłotów poprzez przycinanie, oczyszczanie ze śmieci, podlewanie i uzupełnianie w zależności od potrzeb; 19) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); 20) usuwanie jemioły z drzew; 21) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; 22) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 100 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; NASADZENIA WIELOLETNIE 23) nasadzenie 15 szt. drzew, w tym 10 sosen czarnych i 5 daglezji zielonych . Każda sadzonka winna mieć wysokość min. 80-100 cm. Grunt pod nasadzenia należy przygotować: odchwaścić, zaprawić urodzajną ziemią ogrodniczą w ilości min. 20l/drzewo. Wokół drzew należy wykonać misy o średnicy 0,5 m i wyściółkować je 3 cm warstwą kory sosnowej. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. i - zależnie od potrzeb i warunków atmosferycznych - zapewnić ich podlewanie przez okres min 1 miesiąca od posadzenia. W przypadku, jeżeli drzewa nie zachowają żywotności w kolejnym sezonie wegetacyjnym (niezależnie od przyczyny), wykonawca winien dosadzić brakującą ilość drzew w terminie 31 października 2020 r. 24) nasadzenie 40 szt. sadzonek bluszczu pospolitego wokół pni drzew w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Sadzonki winny być dobrze przekorzenione, w doniczkach wielkości C2, o pędach długości min. 30-40 cm. Grunt pod nasadzenia należy odchwaścić. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. 25) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin (materiał zapewni Zamawiający), NASADZENIA JEDNOROCZNE 26) obsadzenie 2 szt. gazonów znajdujących się przy głównym wejściu do parku (główna alejka) oraz 1 szt. przy Obelisku im. 750 - lecia sadzonkami aksamitki rozpierzchłej w ilości 20 szt./gazon wraz z uzupełnieniem ziemi w terminach: do 31 maja 2019 r. oraz do 31 maja 2020 r. oraz podlewaniem co drugi dzień (odmalowanie gazonów raz w roku przed posadzeniem roślin - kolor biały) Ponadto w razie kradzieży sadzonek bądź ich zniszczenia należy uzupełnić brakujące nasadzenia tak aby zapewnić ciągłość nasadzenia od 15 maja do 30 września 2019 i 2020 r. (zakup materiałów do nasadzeń należy wkalkulować w cenę oferty). 27) całoroczna pielęgnacja kwietników sezonowych: odchwaszczanie, nawożenie, usuwanie przekwitłych kwiatostanów i podlewanie w zależności od potrzeb, wykonywanie nowych nasadzeń; 28) całoroczna pielęgnacja kwietników z róż i bylin: odchwaszczanie, nawożenie, usuwanie przekwitłych kwiatostanów, podlewanie w zależności od potrzeb, przygotowanie do okresu zimy; ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY 29) mycie ławek i koszy na śmieci (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 30) bieżące naprawy i malowanie ławek parkowych, koszy parkowych i psich stacji (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac), 31) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku (maksymalnie do 20 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze i ławki zapewnia Zamawiający). Miejsce pod montaż ławek należy utwardzić (powierzchnia utwardzenia pod ławkę 2 m2). Miejsce należy ograniczyć betonowym obrzeżem i wyłożyć kostką brukową w kolorze szarym (materiały potrzebne do wykonania utwardzenia zapewnia Wykonawca). Termin i lokalizacja wykonania robót zostanie uprzednio uzgodniona z Zamawiającym; 32) bieżące pionowanie i stabilizowanie koszy parkowych; 33) prowadzenie ewidencji wyposażenia parkowego (ławki, kosze, psie stacje, kwietniki) wraz z nanoszeniem wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; POZOSTAŁE 34) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za dany sezon w terminie do 31 października każdego roku trwania umowy. 35) konserwacja 3 szt. masztów, wywieszenie flag powstania wielkopolskiego (pranie i prasowanie flag wg potrzeb); 36) uzupełnienie brakujących i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych w alejkach żużlowych (do 100 mb - w terminie bezpośrednio uzgodnionym z Zamawiającym), wyrównanie nierówności powierzchni parku poprzez nawiezienie ziemi, nawiezienie i uzupełnienie żużla w alejkach żużlowych (prace należy wykonać raz w roku); 37) cotygodniowe równanie zrewitalizowanych alejek wokół fontanny - 700 m2; 38) równanie alejki gruntowej od strony ul. Parkowej o długości 320 mb w terminie do 31 maja i 31 sierpnia 2019 oraz 31 maja i 13 sierpnia 2020 r.; 39) utrzymywanie zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi pasa ochronnego zlokalizowanego na przedłużeniu ul. Parkowej do wału przy Kanale Ulgi (koszenie trawy i zbieranie śmieci); 40) zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich usterek oświetlenia parkowego; Zakres rzeczowy robót (dotyczy terenu od strony Pomnika Żołnierza Polskiego do wału przy Kanale Ulgi): 41) utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych poprzez, usuwanie zanieczyszczeń w postaci śmieci i liści (raz w miesiącu); 42) utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych poprzez (comiesięczne usuwanie śmieci); 43) comiesięczne opróżnianie koszy parkowych Zakres rzeczowy robót (dotyczy terenu od strony ul. Franciszkańskiej do Pomnika Żołnierza Polskiego w parku z wyłączeniem ogrodzonego terenu Śremskiego Zoo - 18 ha): 1) bieżący nadzór nad terenem parku (wliczając w to soboty, niedziele i święta); CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK 2) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych poprzez odchwaszczanie na całej powierzchni, zamiatanie, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek; 3) odśnieżanie, usuwanie gołoledzi i zlodowaceń w ciągach alejek parkowych (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); 4) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych (codzienne usuwanie śmieci); 5) opróżnianie koszy parkowych i psich stacji (od 1 maja do 30 września codziennie, od 1 października do 30 kwietnia wg potrzeb), dodatkowo uzupełnianie wg potrzeb woreczków w psich stacjach - woreczki zapewni Zamawiający; 6) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); 7) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). 8) bieżące oczyszczenie tablic z regulaminem i nazwami alejek; 9) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (np. ustawienie przewróconych koszy parkowych, zbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej, (zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek lub koszy); 10) utrzymanie i konserwacja obiektów znajdujących się na terenie parku tj. istniejących budynków, gazonów, rzeźb (odmalowanie w istniejącej kolorystyce), pomników (dekorowanie pomników zniczami i wiązankami na imprezy o charakterze miejskim i państwowym, umieszczanie stojaków z flagami oraz znicza olejowego - transport stojaków i znicza leży po stronie Wykonawcy) oraz tablic informacyjnych (zakres prac obejmuje: bieżące utrzymanie czystości wokół pomników, rzeźb, tablic, usuwanie na bieżąco powstających na nich zanieczyszczeń w tym: plam, napisów itp., oczyszczanie terenu wokół pomników przed i po uroczystościach np. usuwanie wypalonych zniczy i suchych wiązanek kwiatów, pielęgnacja istniejących nasadzeń wokół ww. obiektów; 11) całoroczne oczyszczanie schodów znajdujących się na terenie parku; 12) oczyszczanie lustra wody z nieczystości wraz z wywozem tych odpadów wg potrzeb (dot. Łabędziego Oczka), oraz stała pielęgnacja i utrzymanie porządku terenu wokół lustra wody; TRAWNIK 13) okopywanie trawników przy obrzeżach betonowych - prace należy wykonać w terminie do 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r., a następnie utrzymywanie ich we właściwym stanie; 14) rozgrabianie kretowisk; 15) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2019 r. oraz 30 czerwca 2020 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - w okresie od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia z terenu (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); 16) koszenie trawy wraz z utrzymaniem czystości wzdłuż ulicy Piłsudskiego na wysokości parku (pas zieleni od granic parku do asfaltu wraz z terenem przy tablicy upamiętniającej cmentarz żydowski); PIELĘGNACJA ORAZ WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW 17) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew na terenie zalesionym w parku; 18) bieżąca całoroczna pielęgnacja żywopłotów poprzez przycinanie, oczyszczanie ze śmieci, podlewanie i uzupełnianie w zależności od potrzeb; 19) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); 20) usuwanie jemioły z drzew; 21) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; 22) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 100 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; NASADZENIA WIELOLETNIE 23) nasadzenie 15 szt. drzew, w tym 10 sosen czarnych i 5 daglezji zielonych . Każda sadzonka winna mieć wysokość min. 80-100 cm. Grunt pod nasadzenia należy przygotować: odchwaścić, zaprawić urodzajną ziemią ogrodniczą w ilości min. 20l/drzewo. Wokół drzew należy wykonać misy o średnicy 0,5 m i wyściółkować je 3 cm warstwą kory sosnowej. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. i - zależnie od potrzeb i warunków atmosferycznych - zapewnić ich podlewanie przez okres min 1 miesiąca od posadzenia. W przypadku, jeżeli drzewa nie zachowają żywotności w kolejnym sezonie wegetacyjnym (niezależnie od przyczyny), wykonawca winien dosadzić brakującą ilość drzew w terminie 31 października 2020 r. 24) nasadzenie 40 szt. sadzonek bluszczu pospolitego wokół pni drzew w miejscach wskazanych przez Zamawiającego. Sadzonki winny być dobrze przekorzenione, w doniczkach wielkości C2, o pędach długości min. 30-40 cm. Grunt pod nasadzenia należy odchwaścić. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. 25) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin (materiał zapewni Zamawiający), NASADZENIA JEDNOROCZNE 26) obsadzenie 2 szt. gazonów znajdujących się przy głównym wejściu do parku (główna alejka) oraz 1 szt. przy Obelisku im. 750 - lecia sadzonkami aksamitki rozpierzchłej w ilości 20 szt./gazon wraz z uzupełnieniem ziemi w terminach: do 31 maja 2019 r. oraz do 31 maja 2020 r. oraz podlewaniem co drugi dzień (odmalowanie gazonów raz w roku przed posadzeniem roślin - kolor biały) Ponadto w razie kradzieży sadzonek bądź ich zniszczenia należy uzupełnić brakujące nasadzenia tak aby zapewnić ciągłość nasadzenia od 15 maja do 30 września 2019 i 2020 r. (zakup materiałów do nasadzeń należy wkalkulować w cenę oferty). 27) całoroczna pielęgnacja kwietników sezonowych: odchwaszczanie, nawożenie, usuwanie przekwitłych kwiatostanów i podlewanie w zależności od potrzeb, wykonywanie nowych nasadzeń; 28) całoroczna pielęgnacja kwietników z róż i bylin: odchwaszczanie, nawożenie, usuwanie przekwitłych kwiatostanów, podlewanie w zależności od potrzeb, przygotowanie do okresu zimy; ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY 29) mycie ławek i koszy na śmieci (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 30) bieżące naprawy i malowanie ławek parkowych, koszy parkowych i psich stacji (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac), 31) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku (maksymalnie do 20 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze i ławki zapewnia Zamawiający). Miejsce pod montaż ławek należy utwardzić (powierzchnia utwardzenia pod ławkę 2 m2). Miejsce należy ograniczyć betonowym obrzeżem i wyłożyć kostką brukową w kolorze szarym (materiały potrzebne do wykonania utwardzenia zapewnia Wykonawca). Termin i lokalizacja wykonania robót zostanie uprzednio uzgodniona z Zamawiającym; 32) bieżące pionowanie i stabilizowanie koszy parkowych; 33) prowadzenie ewidencji wyposażenia parkowego (ławki, kosze, psie stacje, kwietniki) wraz z nanoszeniem wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; POZOSTAŁE 34) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za dany sezon w terminie do 31 października każdego roku trwania umowy. 35) konserwacja 3 szt. masztów, wywieszenie flag powstania wielkopolskiego (pranie i prasowanie flag wg potrzeb); 36) uzupełnienie brakujących i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych w alejkach żużlowych (do 100 mb - w terminie bezpośrednio uzgodnionym z Zamawiającym), wyrównanie nierówności powierzchni parku poprzez nawiezienie ziemi, nawiezienie i uzupełnienie żużla w alejkach żużlowych (prace należy wykonać raz w roku); 37) cotygodniowe równanie zrewitalizowanych alejek wokół fontanny - 700 m2; 38) równanie alejki gruntowej od strony ul. Parkowej o długości 320 mb w terminie do 31 maja i 31 sierpnia 2019 oraz 31 maja i 13 sierpnia 2020 r.; 39) utrzymywanie zgodnie z przepisami przeciwpożarowymi pasa ochronnego zlokalizowanego na przedłużeniu ul. Parkowej do wału przy Kanale Ulgi (koszenie trawy i zbieranie śmieci); 40) zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich usterek oświetlenia parkowego; Zakres rzeczowy robót (dotyczy terenu od strony Pomnika Żołnierza Polskiego do wału przy Kanale Ulgi): 41) utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych poprzez, usuwanie zanieczyszczeń w postaci śmieci i liści (raz w miesiącu); 42) utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych poprzez (comiesięczne usuwanie śmieci); 43) comiesięczne opróżnianie koszy parkowych
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 77211500-7, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2019-05-01
data zakończenia: 2021-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę |
30,00 |
Dodatkowe kwalifikacje zawodowe osób zatrudnionych |
10,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Pielęgnacja, konserwacja i bieżące utrzymanie zieleni w Miejskim Parku Ekologicznym im. W. Puchalskiego w Śremie |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zakres rzeczowy robót: 1) bieżący nadzór nad terenem parku (wliczając w to soboty, niedziele i święta); CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK 2) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych poprzez odchwaszczanie na całej powierzchni, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek, 3) odśnieżanie, usuwanie gołoledzi i zlodowaceń w ciągach alejek parkowych (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); 4) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych (codzienne usuwanie śmieci); 5) zbieranie śmieci wokół użytku ekologicznego "bagienko", koszenie wzdłuż ścieżki prowadzącej do stawku; 6) opróżnianie koszy parkowych i psich stacji (od 1 maja do 30 września codziennie, od 1 października do 30 kwietnia wg potrzeb), dodatkowo uzupełnianie wg potrzeb woreczków w psich stacjach - woreczki zapewni Zamawiający; 7) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); 8) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). 9) bieżące oczyszczenie tablic z regulaminem parku; 10) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (np. ustawienie przewróconych koszy parkowych, zbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej, (zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek lub koszy); 11) utrzymanie czystości i porządku wokół kamienia upamiętniającego powstanie NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" przy Alei Solidarności, dekorowanie w okresie świąt o charakterze miejskim i państwowym zniczami i wiązankami, usuwanie na bieżąco powstających na nim zanieczyszczeń w tym: plam, napisów itp., oczyszczanie terenu wokół kamienia przed i po uroczystościach np. usuwanie wypalonych zniczy i suchych wiązanek kwiatów, pielęgnacja istniejących nasadzeń wokół kamienia; 12) utrzymanie czystości i porządku wokół kamienia postawionego przez ZHP w parku (koszenie trawy wokół kamienia); TRAWNIK 13) okopywanie trawników przy obrzeżach betonowych oraz przy krawężnikach - prace należy wykonać w terminie do 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r., a następnie utrzymywanie ich we właściwym stanie; 14) rozgrabianie kretowisk; 15) koszenie łąk parkowych w ciągu sezonu wegetacyjnego: " dwukrotne koszenie łąk w pasie 15 m od alejek w I dekadzie czerwca oraz III dekadzie sierpnia, " łąki jednokośne koszone w drugiej połowie sierpnia, (mapka z naniesionymi łąkami do koszenia - w załączeniu, ewentualna zmiana terminu pokosów wymaga uzgodnienia z Zamawiającym); 16) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2019 r. oraz 30 czerwca 2020 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - w okresie od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); 17) koszenie trawy i bieżące utrzymanie czystości w pasie drogi Al. Solidarności - odcinek od kamienia NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" do skrzyżowania z ul. Chełmońskiego (działki nr ewid.: 2564/3, 2564/6, 1257/1, 2563/1,691/4, 691/7 o łącznej powierzchni ok. 19.000 m2); PIELĘGNACJA ORAZ WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW 18) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew; 19) wykonanie cięć prześwietlających i uporządkowanie zrośli liściastych w obniżeniu terenu od strony ul. Sikorskiego do lądowiska (obszar ok. 3000 m2) w terminie do końca lutego 2020 r.. i 2021 r. 20) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); 21) usuwanie jemioły z drzew; 22) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; 23) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 50 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; NASADZENIA WIELOLETNIE 24) nasadzenie 15 szt. drzew, w tym 5 platanów klonolistnych i 10 daglezji zielonych w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Sadzonki platanów winny mieć obwody pni min. 8-10 cm i min. 1,5 wysokości. Platany należy zabezpieczyć za pomocą 3 stabilizowanych poprzecznie palików (w formie walca o średnicy każdego min. 5 cm), oraz wiązań elastycznych. Każda z sadzonek daglezji winna mieć wysokość min. 80-100 cm. Grunt pod nasadzenia należy przygotować: odchwaścić, zaprawić urodzajną ziemią ogrodniczą w ilości min. 20 l/drzewo. Wokół drzew należy wykonać misy o średnicy 0,5 m i wyściółkować je 3 cm warstwą kory sosnowej. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. i - zależnie od potrzeb i warunków atmosferycznych - zapewnić ich podlewanie przez okres min. 1 miesiąca od posadzenia. W przypadku, jeżeli drzewa nie zachowają żywotności w kolejnym sezonie wegetacyjnym(niezależnie od przyczyny), wykonawca winien dosadzić brakującą ilość drzew w terminie do 31 października 2020 r. 25) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin (materiał zapewni Zamawiający), NASADZENIA JEDNOROCZNE 26) obsadzanie 10 szt. gazonów znajdujących się wzdłuż głównej alejki parkowej od strony ul. Kilińskiego sadzonkami aksamitki rozpierzchłej w ilości 20 szt./gazon wraz z całkowitą wymianą ziemi w terminie do 31 maja 2019 r. oraz 31 maja 2020 r., wraz z podlewaniem co drugi dzień (odmalowanie gazonów raz w roku przed posadzeniem roślin - kolor biały). Ponadto w razie kradzieży sadzonek bądź ich zniszczenia należy uzupełnić brakujące nasadzenia tak aby zapewnić ciągłość nasadzenia od 15 maja do 30 września 2019 i 2020 r. (zakup materiałów do nasadzeń należy wkalkulować w cenę oferty); 27) obsadzenie kwietnika z ławką sadzonkami bratka ogrodowego (mix kolorów) w ilości 100 szt. wraz z wymianą ziemi w terminie do 31 maja 2019 r. oraz 31 maja 2020 r., oraz podlewaniem co drugi dzień Ponadto w razie kradzieży sadzonek bądź ich zniszczenia należy uzupełnić brakujące nasadzenia tak aby zapewnić ciągłość nasadzenia od 15 maja do 30 września 2019 i 2020 r. (zakup materiałów do nasadzeń należy wkalkulować w cenę oferty); ELEMENTY MALEJ ARCHITEKTURY 28) mycie ławek i koszy na śmieci (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac) 29) bieżące naprawy i malowanie ławek parkowych, koszy parkowych i psich stacji (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 30) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku (maksymalnie do 20 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze i ławki zapewnia Zamawiający). Miejsce pod montaż ławek należy utwardzić (powierzchnia utwardzenia pod ławkę 2 m2). Miejsce należy ograniczyć betonowym obrzeżem i wyłożyć kostką brukową w kolorze szarym (materiały potrzebne do wykonania utwardzenia zapewnia Wykonawca). Termin i lokalizacja wykonania robót zostanie uprzednio uzgodniona z Zamawiającym; 31) bieżące pionowanie i stabilizowanie koszy parkowych; 32) prowadzenie ewidencji wyposażenia parkowego (ławki, kosze, psie stacje, kwietniki itp.) wraz z nanoszeniem wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; 33) utrzymanie czystości i porządku na terenie dwóch placów zabaw i siłowni zewnętrznej - sprawdzenie ogólnego stanu technicznego, konserwacja urządzeń zabawowych i sportowo-rekreacyjnych, w tym dbałość o estetykę i stan techniczny urządzeń (odmalowanie 1 raz w roku na wiosnę urządzeń zabawowych w istniejącej kolorystyce, farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi przeznaczonymi do użytku zewnętrznego po uprzednim oczyszczeniu ich z pozostałości starej farby) posmarowanie dźwigni i łożysk urządzeń siłowni zewnętrznej - 2 razy w roku, wykonywanie bieżących napraw, wymiana piasku w piaskownicy dwa razy w roku w miesiącach maj i sierpień, a później uzupełnianie wg potrzeb (piasek płukany frakcji 0,2 mm lub żwirek 2 - 8 mm); POZOSTAŁE 34) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za dany sezon w terminie do 31 października każdego roku trwania umowy; 35) wyrównywanie nawierzchni alejek dla ułatwienia spływu wód opadowych, likwidowanie zastoisk wody, usuwanie zarastania brzegów nawierzchni w przypadku braku obrzeży betonowych, wyrównywanie, poziomowanie i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych, utrzymanie i remonty nawierzchni żwirowej w alejkach (należy uzupełnić żwirem wszelkie doły, koleiny, wyrównać i ubić mechanicznie); 36) uzupełnienie brakujących i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych (do 200 mb - w terminie bezpośrednio uzgodnionym z Zamawiającym); 37) bieżąca konserwacja istniejącego cieku wodnego w parku od strony ul. Kilińskiego (koszenie, usuwanie zanieczyszczeń); 38) zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich usterek oświetlenia parkowego; Zakres rzeczowy robót: a) bieżący nadzór nad terenem parku (wliczając w to soboty, niedziele i święta); b) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku w ciągach alejek parkowych poprzez odchwaszczanie na całej powierzchni, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek, c) odśnieżanie, usuwanie gołoledzi i zlodowaceń w ciągach alejek parkowych (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); d) wyrównywanie nawierzchni alejek dla ułatwienia spływu wód opadowych, likwidowanie zastoisk wody, usuwanie zarastania brzegów nawierzchni w przypadku braku obrzeży betonowych, wyrównywanie, poziomowanie i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych, utrzymanie i remonty nawierzchni żwirowej w alejkach (należy uzupełnić żwirem wszelkie doły, koleiny, wyrównać i ubić mechanicznie); e) okopywanie trawników przy obrzeżach betonowych oraz przy krawężnikach w granicach parku, a następnie utrzymywanie ich we właściwym stanie; f) uzupełnienie brakujących i wymiana uszkodzonych obrzeży betonowych - do 200 mb; g) rozgrabianie kretowisk; h) całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych tj. codzienne usuwanie śmieci; i) koszenie łąk parkowych w ciągu sezonu wegetacyjnego: " dwukrotne koszenie łąk w pasie 15 m od alejek w I dekadzie czerwca oraz III dekadzie sierpnia, " łąki jednokośne koszone w drugiej połowie sierpnia, (mapka z naniesionymi łąkami do koszenia - w załączeniu, ewentualna zmiana terminu pokosów wymaga uzgodnienia z Zamawiającym); j) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2017 r. oraz 30 czerwca 2018 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - w okresie od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod sadzenia i siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); k) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, mechaniczne wzmacnianie drzew-zakładanie wiązań elastycznych w koronach drzew, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew; l) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 20 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; m) wykonanie cięć prześwietlających i uporządkowanie zrośli liściastych w obniżeniu terenu od strony ul. Sikorskiego do lądowiska (obszar ok. 3000 m2) w terminie do końca lutego 2018 r.; n) usunięcie wielopiennych topoli włoskich oraz towarzyszących im zakrzaczeń, rosnących na skarpie w sąsiedztwie ogrodzenia jednostki wojskowej (5 drzew) w terminie do końca lutego 2018 r.; o) nasadzenie skupiny 100 szt. krzewów pęcherznicy kalinolistnej "Diabolo" oraz 100 szt. tawuły gęstokwiatowej lub tawuły japońskiej "Froebelii". Grunt pod krzewami należy zabezpieczyć matą ogrodniczą i wyściółkować korą sosnową. Nasadzenia krzewów w wieku min. 2 lat należy wykonać w terminie do 30 listopada 2017 r. w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym; p) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); q) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (materiał roślinny nie wymieniony w przedmiocie umowy zapewni Zamawiający), r) usuwanie jemioły z drzew; s) palikowanie drzew nowo posadzonych (trzy paliki stabilizowane poprzecznie) i zabezpieczanie siatką PCV przed zwierzyną (materiał zapewni Wykonawca); t) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; u) tworzenie niecek na powierzchni gleby wokół nowo posadzonych drzew i krzewów oraz utrzymywanie ich w stanie wolnym od zachwaszczeń; v) porządkowanie terenów zieleni po okresie zimowym tj. wygrabianie liści i zanieczyszczeń, rozgrabianie kopczyków zabezpieczających roślinność w okresie zimowym; w) bieżące naprawy i uzupełnianie ubytków, mycie i malowanie ławek, koszy parkowych, psich stacji (raz w roku w terminie do 31 czerwca); x) bieżące pionowanie i stabilizowanie koszy parkowych; y) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku w przypadku uszkodzenia już istniejących (maksymalnie do 10 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze zapewnia Zamawiający); z) obsadzanie 10 szt. gazonów znajdujących się wzdłuż głównej alejki parkowej od strony ul. Kilińskiego sadzonkami aksamitki rozpierzchłej w ilości 20 szt./gazon wraz z całkowitą wymianą ziemi w terminie do 31 maja 2017 r. oraz 31 maja 2018 r., wraz z podlewaniem co drugi dzień (odmalowanie gazonów raz w roku przed posadzeniem roślin - kolor biały ). Ponadto w razie kradzieży sadzonek bądź ich zniszczenia należy uzupełnić brakujące nasadzenia tak aby zapewnić ciągłość nasadzenia od 15 maja do 30 września 2017/2018 r. (zakup materiałów do nasadzeń należy wkalkulować w cenę oferty); aa) uzupełnianie woreczków w psich stacjach (woreczki zapewni Zamawiający); bb) całoroczne usuwanie śmieci z koszy parkowych oraz psich stacji - opróżnianie odbywa się w zależności od potrzeb, częstotliwość opróżniania uzależniona jest tylko i wyłącznie od stanu ich zapełnienia; cc) prowadzenie na bieżąco rejestru ilości koszy i ławek znajdujących się na terenie parku z określeniem ich lokalizacji, nanoszenie wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; dd) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (tj. ponowne ustawienie przewróconych koszy, pozbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej, zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek i koszy lub zmiany lokalizacji); ee) utrzymanie czystości i porządku wokół kamienia upamiętniającego powstanie NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" przy Alei Solidarności, dekorowanie w okresie świąt o charakterze miejskim i państwowym zniczami i wiązankami, usuwanie na bieżąco powstających na nim zanieczyszczeń w tym: plam, napisów itp., oczyszczanie terenu wokół kamienia przed i po uroczystościach np. usuwanie wypalonych zniczy i suchych wiązanek kwiatów, pielęgnacja istniejących nasadzeń wokół kamienia; ff) utrzymanie czystości i porządku wokół kamienia postawionego przez ZHP w parku (koszenie trawy wokół kamienia); gg) bieżące uzupełnianie podpór do drzewek, krzewów i roślin pnących (materiał zapewnia Wykonawca); hh) utrzymanie czystości i porządku na terenie dwóch placów zabaw - konserwacja urządzeń zabawowych, w tym dbałość o estetykę i stan techniczny urządzeń (odmalowanie 1 raz w roku na wiosnę urządzeń zabawowych w istniejącej kolorystyce, farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi przeznaczonymi do użytku zewnętrznego po uprzednim oczyszczeniu ich z pozostałości starej farby - malowanie elementów urządzeń na placu zabaw NIVEA należy wykonywać wyłącznie po bezpośrednim uzgodnieniu zakresu prac z Zamawiającym), wykonywanie bieżących napraw, wymiana piasku w piaskownicy dwa razy w roku w miesiącach maj i sierpień, a później uzupełnianie wg potrzeb (piasek płukany frakcji 0,2 mm lub żwirek 2 - 8 mm); ii) zbieranie śmieci wokół użytku ekologicznego "bagienko", koszenie wzdłuż ścieżki prowadzącej do stawku; jj) koszenie trawy i bieżące utrzymanie czystości w pasie drogi Al. Solidarności - odcinek od kamienia NSZZ "SOLIDARNOŚĆ" do skrzyżowania z ul. Chełmońskiego (działki nr ewid.: 2564/3, 2564/6, 1257/1, 2563/1,691/4, 691/7 o łącznej powierzchni ok. 19.000 m2); kk) bieżąca konserwacja istniejącego cieku wodnego w parku od strony ul. Kilińskiego (koszenie, usuwanie zanieczyszczeń); ll) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów, oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); mm) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). Niedopełnienie chociażby jednego z powyższych punktów skutkować będzie potrąceniem 50% wartości ryczałtu miesięcznego.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 77310000-6, 77211500-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2019-05-01
data zakończenia: 2021-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę |
30,00 |
Dodatkowe kwalifikacje zawodowe osób zatrudnionych |
10,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
4 |
Nazwa: |
Pielęgnacja zieleni oraz utrzymanie czystości wzdłuż ciągu pieszo - rowerowego nad rzeką Wartą - Promenada oraz ul. Nadbrzeżna w Śremie |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie rzeczowy robót: 1) bieżący nadzór nad terenem objętym przedmiotem zamówienia (wliczając w to soboty, niedziele i święta); CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK 2) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku nawierzchni Promenady (pow. 2000 m2) i ciągu pieszo rowerowego wzdłuż ul. Nadbrzeżnej (pow. 3350 m2) poprzez odchwaszczanie na całej powierzchni, zamiataniem, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek, 3) odśnieżanie usuwanie gołoledzi i zlodowaceń nawierzchni Promenady (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); 4) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych (codzienne usuwanie śmieci) wzdłuż ciągu pieszo - rowerowego nad rzeką Wartą - Promenada oraz wzdłuż ul. Nadbrzeżnej w Śremie; 5) opróżnianie koszy ulicznych i psich stacji (od 1 maja do 30 września codziennie, od 1 października do 30 kwietnia wg potrzeb), dodatkowo uzupełnianie wg potrzeb woreczków w psich stacjach - woreczki zapewni Zamawiający; 6) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); 7) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). 8) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (np. ustawienie przewróconych koszy parkowych, zbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej, (zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek lub koszy); 9) obsługą porządkową podczas trwania imprezy kulturalnej organizowanej na Promenadzie w mies. wrześniu, tj.: sprzątanie bieżące Promenady oraz ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż ul. Nadbrzeżnej w trakcie trwania imprezy oraz po jej zakończeniu, rozstawienie dodatkowych koszy na śmieci/stojaków z workami na śmieci, opróżnianie wszystkich koszy na terenie Promenady, wywóz i składowanie nieczystości stałych, TRAWNIK (wzdłuż Promenady5500 m2, wzdłuż ul. Nadbrzeżnej 8350 m2 10) okopywanie trawników przy obrzeżach betonowych oraz przy krawężnikach - prace należy wykonać w terminie do 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r., a następnie utrzymanie ich we właściwym stanie; 11) rozgrabianie kretowisk 12) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2019 r. oraz 30 czerwca 2020 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - w okresie od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); PIELĘGNACJA ORAZ WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW 13) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew; 14) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); 15) usuwanie jemioły z drzew; 16) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; 17) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 5 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; NASADZENIA WIELOLETNIE 18) nasadzenie 10 lip amerykańskich (Tilia americana) odmiana "Columnare"w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Sadzonki winny mieć obwody pni min. 8-10 cm i min. 1,5 wysokości. Drzewa należy zabezpieczyć za pomocą 3 stabilizowanych poprzecznie palików (w formie walca o średnicy każdego min. 5 cm), oraz wiązań elastycznych. Grunt pod nasadzenia należy przygotować: odchwaścić, zaprawić urodzajną ziemią ogrodniczą w ilości min. 20 l/drzewo. Wokół drzew należy wykonać misy o średnicy 0,5 m i wyściółkować je 3 cm warstwą kory sosnowej. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. i - zależnie od potrzeb i warunków atmosferycznych - zapewnić ich podlewanie przez okres min. 1 miesiąca od posadzenia. W przypadku, jeżeli drzewa nie zachowają żywotności w kolejnym sezonie wegetacyjnym (niezależnie od przyczyny), wykonawca winien dosadzić brakującą ilość drzew w terminie do 31 października 2020 r. 19) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin (materiał zapewni Zamawiający); ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY 20) mycie ławek i koszy na śmieci (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 21) bieżące naprawy i malowanie ławek , koszy i psich stacji (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 22) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku (maksymalnie do 10 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze i ławki zapewnia Zamawiający). Miejsce pod montaż ławek należy utwardzić (powierzchnia utwardzenia pod ławkę 2 m2). Miejsce należy ograniczyć betonowym obrzeżem i wyłożyć kostką brukową w kolorze szarym (materiały potrzebne do wykonania utwardzenia zapewnia Wykonawca). Termin i lokalizacja wykonania robót zostanie uprzednio uzgodniona z Zamawiającym; 23) prowadzenie ewidencji wyposażenia (ławki, kosze, psie stacje, kwietniki itp.) wraz z nanoszeniem wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; 24) utrzymanie czystości i porządku na terenie placu zabaw- sprawdzanie ogólnego stanu technicznego urządzeń, konserwacja urządzeń zabawowych, w tym dbałość o estetykę i stan techniczny urządzeń (odmalowanie 1 raz w roku na wiosnę urządzeń zabawowych w istniejącej kolorystyce, farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi przeznaczonymi do użytku zewnętrznego po uprzednim oczyszczeniu ich z pozostałości starej farby), wykonywanie bieżących napraw (dokręcanie elementów mocujących urządzenia usuwanie powstałych luzów w elementach ruchomych urządzeń), wymiana piasku w piaskownicy dwa razy w roku w miesiącach maj i sierpień, a później uzupełnianie wg potrzeb (piasek płukany frakcji 0,2 mm lub żwirek 2 - 8 mm); POZOSTAŁE 25) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za dany sezon w terminie do 31 października każdego roku trwania umowy; 26) zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich usterek oświetlenia parkowego; 27) wykonywaniem napraw uszkodzonych słupków żeliwnych - do 30 szt. słupków w trakcie trwania umowy - materiały niezbędne do wykonania napraw zapewnia Zamawiający (każdy uszkodzony słupek należy na bieżąco zgłaszać Zamawiającemu), 28) całoroczną pielęgnacją dwóch przyczółków z tablicami pamiątkowymi (o pow. ok. 30 m2) przy Moście Daniela Kęszyckiego. Zadanie obejmuje niezbędne roboty związane z pielęgnacją roślin (m.in. podlewanie, odchwaszczanie, nawożenie, uzupełnianie brakujących roślin, uzupełnianie kory), 29) całorocznym utrzymaniem obiektów - 2 szt. witaczy gminy Śrem, usytuowanych w pasie drogowym drogi wojewódzkiej 434 przy wjeździe do miejscowości Zbrudzewo - nr działki 338/4 w obrębie ewidencyjnym Zbrudzewo oraz w pasie drogowym w obrębie skrzyżowania drogi wojewódzkiej 434 oraz drogi wojewódzkiej 436 (skrzyżowanie ul. Gostyńska oraz ul. Rolna w Śremie) - nr działki 77/1 w obrębie ewidencyjnym Pysząca poprzez utrzymaniem czystości obiektów (mycie 3 razy w roku w miesiącach: maj/lipiec/wrzesień) oraz terenu przyległego wraz z koszeniem trawy wokół obiektu (w promieniu 3 m od obrysu obiektu) oraz wykonywanie okresowych przeglądów napraw i konserwacji obiektów; 30) utrzymaniem w czystości (mycie 3 razy w roku w miesiącach maj/lipiec/wrzesień) 12 tablic informacyjnych na miejskiej trasie turystycznej po prawobrzeżnym Śremie, usytuowanych w następujących punktach miasta: " przystań kajakowa nad Wartą, " ul. Wyszyńskiego przy latarni gazowej z postacią "Dziewczynki z Zapałkami", " przy ul. Wyszyńskiego - Kościół Św. Ducha, " przy budynku SBL-u im. Ks. P. Wawrzyniaka, " przy Kościele Farnym, " Rynek, " przy Liceum Ogólnokształcącym, " przy Kościele Pofranciszkańskim, " przy ul. Piłsudskiego (w pobliżu przystanku autobusowego/narożnik Szkolnej i Piłsudskiego) " tablica Stanisława Chudoby - przy ul. Piłsudskiego/Dąbrowskiego, " Stary Rynek, " przyczółek mostowy, 31) utrzymaniem w czystości (mycie 3 razy w roku w miesiącach maj/lipiec/wrzesień) 4 szt. szklanych tablic informacyjno - historycznych prezentujących nieistniejące budynki, usytuowanych w następujących punktach miasta: " na Pl. 20 Października, " przy ul. Wyszyńskiego, " przy ul. Mickiewicza, " przy ul. Piłsudskiego/Dąbrowskiego, Zadanie rzeczowy robót: 1) bieżący nadzór nad terenem objętym przedmiotem zamówienia (wliczając w to soboty, niedziele i święta); CZYSTOŚĆ I PORZĄDEK 2) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku nawierzchni Promenady (pow. 2000 m2) i ciągu pieszo rowerowego wzdłuż ul. Nadbrzeżnej (pow. 3350 m2) poprzez odchwaszczanie na całej powierzchni, zamiataniem, usuwanie zanieczyszczeń i przycinanie brzegów alejek, 3) odśnieżanie usuwanie gołoledzi i zlodowaceń nawierzchni Promenady (w przypadku śliskiej nawierzchni należy posypać piaskiem); 4) bieżące całoroczne utrzymanie czystości i porządku na terenach zielonych (codzienne usuwanie śmieci) wzdłuż ciągu pieszo - rowerowego nad rzeką Wartą - Promenada oraz wzdłuż ul. Nadbrzeżnej w Śremie; 5) opróżnianie koszy ulicznych i psich stacji (od 1 maja do 30 września codziennie, od 1 października do 30 kwietnia wg potrzeb), dodatkowo uzupełnianie wg potrzeb woreczków w psich stacjach - woreczki zapewni Zamawiający; 6) wywóz nieczystości powstałych w trakcie wykonywania prac na składowisko odpadów oraz ewidencjonowanie wywożonych nieczystości (w przypadku posiadania decyzji na transport oraz odbiór odpadów, bądź zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej); 7) zawarcie umowy na odbiór odpadów ze specjalistyczna firmą (w przypadku braku dokumentów wymienionych w pkt powyżej). 8) podejmowanie działań w przypadku stwierdzenia aktów wandalizmu (np. ustawienie przewróconych koszy parkowych, zbieranie wysypanych odpadów oraz zgłoszenie tego faktu Zamawiającemu i powiadomienie odpowiednich służb - Policji, Straży Miejskiej, (zgłaszanie Zamawiającemu faktu zaginięcia ławek lub koszy); 9) obsługą porządkową podczas trwania imprezy kulturalnej organizowanej na Promenadzie w mies. wrześniu, tj.: sprzątanie bieżące Promenady oraz ciągu pieszo - rowerowego wzdłuż ul. Nadbrzeżnej w trakcie trwania imprezy oraz po jej zakończeniu, rozstawienie dodatkowych koszy na śmieci/stojaków z workami na śmieci, opróżnianie wszystkich koszy na terenie Promenady, wywóz i składowanie nieczystości stałych, TRAWNIK (wzdłuż Promenady5500 m2, wzdłuż ul. Nadbrzeżnej 8350 m2 10) okopywanie trawników przy obrzeżach betonowych oraz przy krawężnikach - prace należy wykonać w terminie do 30 czerwca 2019 r. i 30 czerwca 2020 r., a następnie utrzymanie ich we właściwym stanie; 11) rozgrabianie kretowisk 12) bieżąca całoroczna pielęgnacja trawników poprzez: " koszenie - w okresie wegetacyjnym wraz z wywiezieniem pokosu każdorazowo po wykonaniu przycięcia trawy (utrzymanie wysokości trawy w granicach do 8 cm); " nawożenie raz w roku - usługa wraz z kosztem zakupu nawozu, zasilanie wszystkich upraw nawozami mineralnymi wieloskładnikowymi NPK, 2,5 kg nawozu na 100 m2 (zakupiony nawóz należy okazać Zamawiającemu). Termin wykonania do 30 czerwca 2019 r. oraz 30 czerwca 2020 r. (należy powiadomić Zamawiającego pisemnie z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem o terminie wykonywania prac, celem ich kontroli. Prace należy wykonywać w godzinach pracy Urzędu; " nawadnianie w okresie suszy - w okresie od maja do września, wodę zapewnia Wykonawca; " dosiewanie traw - usługa wraz z kosztem zakupu siewu trawy w okresie od połowy kwietnia do końca sierpnia. Bezpośrednio przed wykonaniem usługi Zamawiający wskaże miejsce; " przygotowywanie terenu pod siew (przekopanie ziemi, odchwaszczenie, wyrównanie terenu, użyźnienie gleby poprzez rozsypanie 10 centymetrowej warstwy żyznej ziemi kompostowej, nawożenie, podlewanie do momentu skiełkowania); " całoroczne wygrabianie liści - wywiezienie liści każdorazowo po wykonaniu wygrabienia (nie dopuszcza się zalegania pryzm liści przez okres dłuższy niż 3 dni); PIELĘGNACJA ORAZ WYCINKA DRZEW I KRZEWÓW 13) bieżące i całoroczne wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych na drzewach i krzewach, w szczególności wykonywanie cięć sanitarnych, korekcyjnych, prześwietlanie koron drzew, usuwanie połamanych oraz suchych drzew i gałęzi, usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych, zdejmowanie zawieszonych gałęzi i konarów w koronach drzew; 14) zrębkowanie gałęzi (obsypywanie rabat i gazonów zrębkami); 15) usuwanie jemioły z drzew; 16) usuwanie wiatrołomów i wiatrowałów; 17) przeprowadzanie wycinki drzew i krzewów w parku (w ilości do 5 drzew) - usuwanie drzew z frezowaniem pniaków (frezowanie niezwłocznie po wycince), usuwanie samosiewów, pocięcie drzew na klocki i wywóz pociętych na klocki drzew każdorazowo do Ośrodka Pomocy Społecznej w Śremie (Wykonawca zobowiązany jest uzyskać potwierdzenie OPS zestawienia ilości przekazanego drewna z obmiarem Zamawiającego). Koszty ewentualnej wycinki drzew i krzewów w parku ponosić będzie Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić każdorazowo Zamawiającego o terminie przeprowadzania wycinki; NASADZENIA WIELOLETNIE 18) nasadzenie 10 lip amerykańskich (Tilia americana) odmiana "Columnare"w miejscu wskazanym przez Zamawiającego. Sadzonki winny mieć obwody pni min. 8-10 cm i min. 1,5 wysokości. Drzewa należy zabezpieczyć za pomocą 3 stabilizowanych poprzecznie palików (w formie walca o średnicy każdego min. 5 cm), oraz wiązań elastycznych. Grunt pod nasadzenia należy przygotować: odchwaścić, zaprawić urodzajną ziemią ogrodniczą w ilości min. 20 l/drzewo. Wokół drzew należy wykonać misy o średnicy 0,5 m i wyściółkować je 3 cm warstwą kory sosnowej. Nasadzenia należy wykonać w terminie do 31 października 2019 r. i - zależnie od potrzeb i warunków atmosferycznych - zapewnić ich podlewanie przez okres min. 1 miesiąca od posadzenia. W przypadku, jeżeli drzewa nie zachowają żywotności w kolejnym sezonie wegetacyjnym (niezależnie od przyczyny), wykonawca winien dosadzić brakującą ilość drzew w terminie do 31 października 2020 r. 19) uzupełnienie drzewostanu - sadzenie drzew, krzewów, pnączy i bylin (materiał zapewni Zamawiający); ELEMENTY MAŁEJ ARCHITEKTURY 20) mycie ławek i koszy na śmieci (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 21) bieżące naprawy i malowanie ławek , koszy i psich stacji (1 raz w roku na wiosnę - należy zgłosić Zamawiającemu termin zakończenia prac); 22) montaż dodatkowych koszy i ławek na terenie parku (maksymalnie do 10 szt.), kosze i ławki należy stabilnie i trwale zakotwiczyć w podłożu (kosze i ławki zapewnia Zamawiający). Miejsce pod montaż ławek należy utwardzić (powierzchnia utwardzenia pod ławkę 2 m2). Miejsce należy ograniczyć betonowym obrzeżem i wyłożyć kostką brukową w kolorze szarym (materiały potrzebne do wykonania utwardzenia zapewnia Wykonawca). Termin i lokalizacja wykonania robót zostanie uprzednio uzgodniona z Zamawiającym; 23) prowadzenie ewidencji wyposażenia (ławki, kosze, psie stacje, kwietniki itp.) wraz z nanoszeniem wszelkich zmian i przedstawianie rejestru na żądanie Zamawiającego; 24) utrzymanie czystości i porządku na terenie placu zabaw- sprawdzanie ogólnego stanu technicznego urządzeń, konserwacja urządzeń zabawowych, w tym dbałość o estetykę i stan techniczny urządzeń (odmalowanie 1 raz w roku na wiosnę urządzeń zabawowych w istniejącej kolorystyce, farbami impregnacyjno-dekoracyjnymi przeznaczonymi do użytku zewnętrznego po uprzednim oczyszczeniu ich z pozostałości starej farby), wykonywanie bieżących napraw (dokręcanie elementów mocujących urządzenia usuwanie powstałych luzów w elementach ruchomych urządzeń), wymiana piasku w piaskownicy dwa razy w roku w miesiącach maj i sierpień, a później uzupełnianie wg potrzeb (piasek płukany frakcji 0,2 mm lub żwirek 2 - 8 mm); POZOSTAŁE 25) prowadzenie dokumentacji dotyczącej stosowanych środków ochrony roślin (nazwa środka, czas, dawka i obszar jego stosowania, a także przyczyna jego stosowania) i coroczne przekazywanie Zlecającemu kopii tej dokumentacji za dany sezon w terminie do 31 października każdego roku trwania umowy; 26) zgłaszanie Zamawiającemu wszelkich usterek oświetlenia parkowego; 27) wykonywaniem napraw uszkodzonych słupków żeliwnych - do 30 szt. słupków w trakcie trwania umowy - materiały niezbędne do wykonania napraw zapewnia Zamawiający (każdy uszkodzony słupek należy na bieżąco zgłaszać Zamawiającemu), 28) całoroczną pielęgnacją dwóch przyczółków z tablicami pamiątkowymi (o pow. ok. 30 m2) przy Moście Daniela Kęszyckiego. Zadanie obejmuje niezbędne roboty związane z pielęgnacją roślin (m.in. podlewanie, odchwaszczanie, nawożenie, uzupełnianie brakujących roślin, uzupełnianie kory), 29) całorocznym utrzymaniem obiektów - 2 szt. witaczy gminy Śrem, usytuowanych w pasie drogowym drogi wojewódzkiej 434 przy wjeździe do miejscowości Zbrudzewo - nr działki 338/4 w obrębie ewidencyjnym Zbrudzewo oraz w pasie drogowym w obrębie skrzyżowania drogi wojewódzkiej 434 oraz drogi wojewódzkiej 436 (skrzyżowanie ul. Gostyńska oraz ul. Rolna w Śremie) - nr działki 77/1 w obrębie ewidencyjnym Pysząca poprzez utrzymaniem czystości obiektów (mycie 3 razy w roku w miesiącach: maj/lipiec/wrzesień) oraz terenu przyległego wraz z koszeniem trawy wokół obiektu (w promieniu 3 m od obrysu obiektu) oraz wykonywanie okresowych przeglądów napraw i konserwacji obiektów; 30) utrzymaniem w czystości (mycie 3 razy w roku w miesiącach maj/lipiec/wrzesień) 12 tablic informacyjnych na miejskiej trasie turystycznej po prawobrzeżnym Śremie, usytuowanych w następujących punktach miasta: " przystań kajakowa nad Wartą, " ul. Wyszyńskiego przy latarni gazowej z postacią "Dziewczynki z Zapałkami", " przy ul. Wyszyńskiego - Kościół Św. Ducha, " przy budynku SBL-u im. Ks. P. Wawrzyniaka, " przy Kościele Farnym, " Rynek, " przy Liceum Ogólnokształcącym, " przy Kościele Pofranciszkańskim, " przy ul. Piłsudskiego (w pobliżu przystanku autobusowego/narożnik Szkolnej i Piłsudskiego) " tablica Stanisława Chudoby - przy ul. Piłsudskiego/Dąbrowskiego, " Stary Rynek, " przyczółek mostowy, 31) utrzymaniem w czystości (mycie 3 razy w roku w miesiącach maj/lipiec/wrzesień) 4 szt. szklanych tablic informacyjno - historycznych prezentujących nieistniejące budynki, usytuowanych w następujących punktach miasta: " na Pl. 20 Października, " przy ul. Wyszyńskiego, " przy ul. Mickiewicza, " przy ul. Piłsudskiego/Dąbrowskiego,
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 77211500-7, 77310000-6
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia: 2019-05-01
data zakończenia: 2021-04-30
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Liczba osób zatrudnionych na umowę o pracę |
30,00 |
Dodatkowe kwalifikacje zawodowe osób zatrudnionych |
10,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: