Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Wybór Wykonawcy robót budowlanych realizowanych w ramach
zadania inwestycyjnego „Zagospodarowanie wód opadowych na terenie
miasta Gorzowa Wlkp. - etap I "
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Miasto Gorzów Wlkp.
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000650181
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sikorskiego 3-4
1.5.2.) Miejscowość: Gorzów Wielkopolski
1.5.3.) Kod pocztowy: 66-400
1.5.4.) Województwo: lubuskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL431 - Gorzowski
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zampubl@um.gorzow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wybór Wykonawcy robót budowlanych realizowanych w ramach
zadania inwestycyjnego „Zagospodarowanie wód opadowych na terenie
miasta Gorzowa Wlkp. - etap I "
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-2e83c61c-0b11-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00169586
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001031/07/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.6 Zagospodarowanie wód opadowych -Kontrakt IX - Olimpijska
1.1.7 Zagospodarowanie wód opadowych -Kontrakt X – Al. 11 Listopada
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Dział. 2.1 „Adaptacja do zmian klimatu wraz z zabezpieczeniem i zwiększeniem odporności na klęski żywiołowe, w szczególności katastrofy naturalne oraz monitoring środowiska”, Typ proj.: 2.1.5 „systemy gospodarowania wodami opadowymi na terenach miejskich”.
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/gorzow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na
platformazakupowa.pl,
:a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2
GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux
lub ich nowsze wersje,
c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet
Explorer minimalnie wersja 10 0.,
d. włączona obsługa JavaScript,
e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f. Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej – kodowanie
UTF8,
g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas
(hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego
Urzędu Miar.7.
Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na
stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
https://drive.google.com/file/d/1Kd1DttbBeiNWt4q4slS4t76lZVKPbkyD/view
Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: BZP.271.32.2021.BD
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na kilka części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Roboty budowlane realizowane w ramach Kontraktu IX (renowacja metodą bezwykopową kanalizacji deszczowej w ul. Olimpijskiej)
W ramach realizacji przedmiotu umowy należy wykonać w szczególności:
- renowację metodą rękawa filcowego nasączonego żywicami epoksydowymi:
• kanału betonowego średnicy 400 mm – l=48m, w ul. Olimpijskiej
• kanału betonowego średnicy 300 mm – l=257m, w ul. Olimpijskiej
• kanału betonowego średnicy 300 mm – l=67m, w ul. Ciołkowskiego
• kanału betonowego średnicy 600 mm – l=87m, w ul. Olimpijskiej
- renowacja studni kanalizacyjnych – 22szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1) przedmiot zamówienia: powtórzenie robót podobnych zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, w szczególności dotyczących:
a) renowacji kanalizacji deszczowej (przy zastosowaniu metod bezwykopowych lub tradycyjnych)
b) budowy lub renowacji studni kanalizacyjnych.
2) wielkość lub zakres zamówienia: do 30% wartości zamówienia podstawowego
3) warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie: Zamówienia dotyczące robót wskazanych w pkt 1 zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy zgodnie
z opracowanym przez Wykonawcę i przyjętym przez Zamawiającego kosztorysem.
W przypadku gdy wartość zamówienia podobnego będzie niższa bądź równa równowartości kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt. 1) ustawy Pzp, Zamawiający udzieli zamówienia w oparciu o regulacje wewnętrzne dotyczące zasad i trybu udzielania
zamówień, których wartość nie przekracza 130 000,00 zł.
Zarówno Zamawiającemu, jak i Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zawarcie umowy na roboty wskazane w pkt 1, jest to jedynie prawna możliwość zawarcia umowy z dotychczasowym Wykonawcą po wynegocjowaniu jej postanowień w toku wskazanego odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Roboty budowlane realizowane w ramach Kontraktu X (renowacja metodą bezwykopową kanalizacji deszczowej w Alejach 11-go
Listopada)
1) W ramach realizacji przedmiotu umowy należy wykonać w szczególności:
a) renowację metodą slipliningu z wykorzystaniem rur GRP:
• kanału betonowego średnicy 1000 mm – l=526m, w Al. 11 Listopada
• kanału betonowego średnicy 1200/700 mm – l=40m, w Al. 11 Listopada
b) renowację metodą slipliningu z wykorzystaniem rur GRP lub metodą cipp z wykorzystaniem rękawa filcowego nasączonego żywicami epoksydowymi - kanału betonowego średnicy 400 mm – l=15m, w ul. Plac Słoneczny
c) Wymiana studni kanalizacyjnych – 13szt.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45453100-8 - Roboty renowacyjne
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45220000-5 - Roboty inżynieryjne i budowlane
45231100-6 - Ogólne roboty budowlane związane z budową rurociągów
45232400-6 - Roboty budowlane w zakresie kanałów ściekowych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 4 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak
4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane 1) przedmiot zamówienia: powtórzenie robót podobnych zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, w szczególności dotyczących:
a) renowacji kanalizacji deszczowej (przy zastosowaniu metod bezwykopowych lub tradycyjnych)
b) budowy lub renowacji studni kanalizacyjnych.
2) wielkość lub zakres zamówienia: do 30% wartości zamówienia podstawowego
3) warunki na jakich zostanie udzielone zamówienie: Zamówienia dotyczące robót wskazanych w pkt 1 zostaną udzielone na podstawie odrębnej umowy zgodnie
z opracowanym przez Wykonawcę i przyjętym przez Zamawiającego kosztorysem.
W przypadku gdy wartość zamówienia podobnego będzie niższa bądź równa równowartości kwoty wskazanej w art. 2 ust. 1 pkt. 1) ustawy Pzp, Zamawiający udzieli zamówienia w oparciu o regulacje wewnętrzne dotyczące zasad i trybu udzielania
zamówień, których wartość nie przekracza 130 000,00 zł.
Zarówno Zamawiającemu, jak i Wykonawcy nie przysługuje roszczenie o zawarcie umowy na roboty wskazane w pkt 1, jest to jedynie prawna możliwość zawarcia umowy z dotychczasowym Wykonawcą po wynegocjowaniu jej postanowień w toku wskazanego odrębnego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamówienie częściowe nr 1
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na bezwykopowej renowacji/remoncie/przebudowie min. 200 m sieci kanalizacyjnej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli sumaryczna długość odcinków poddanych renowacji/remoncie/przebudowie w ramach 1 inwestycji spełni wymóg min. długości 200 m.
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia.
Kluczowy personel kierowniczy odpowiedzialny za należyte wykonanie zamówienia musi posiadać kwalifikacje zawodowe zgodne z wymaganiami przedstawionymi poniższej:
- kierownik budowy (1 osoba) posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń,
Wyszczególnione powyżej wymogi Zamawiającego dot. specjalisty stanowią minimum osobowe. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełniania swojego personelu osobami posiadającymi niezbędną wiedzę i umiejętności konieczne do właściwego wykonania całości przedmiotu Umowy, a w szczególności dysponowania personelem o wszystkich wymaganych profilach kompetencji zawodowych niezbędnych do realizacji przedmiotu Umowy.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o analizę oświadczenia wykonawcy. Z treści tego dokumentu musi wynikać jednoznacznie, iż wymienione warunki Wykonawca spełnił.
Zamówienie częściowe nr 2
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
4) zdolności technicznej lub zawodowej:
Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie) wykonał w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na bezwykopowej renowacji/remoncie/przebudowie min. 250 m sieci kanalizacyjnej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli sumaryczna długość odcinków poddanych renowacji/remoncie/przebudowie w ramach 1 inwestycji spełni wymóg min. długości 250 m.
b) dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do realizacji zamówienia.
Kluczowy personel kierowniczy odpowiedzialny za należyte wykonanie zamówienia musi posiadać kwalifikacje zawodowe zgodne z wymaganiami przedstawionymi poniższej:
-kierownik budowy (1 osoba) posiadająca uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń
Wyszczególnione powyżej wymogi Zamawiającego dot. specjalisty stanowią minimum osobowe. Wykonawca zobowiązany jest do uzupełniania swojego personelu osobami posiadającymi niezbędną wiedzę i umiejętności konieczne do właściwego wykonania całości przedmiotu Umowy, a w szczególności dysponowania personelem o wszystkich wymaganych profilach kompetencji zawodowych niezbędnych do realizacji przedmiotu Umowy.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia” w oparciu o analizę oświadczenia wykonawcy. Z treści tego dokumentu musi wynikać jednoznacznie, iż wymienione warunki Wykonawca spełnił.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia swojej oferty wadium, odrębnie na każde zamówienie częściowe:
Zamówienie częściowe nr 1 - 9 000,00 PLN (słownie: dziewięć tysięcy 00/100 złotych)
Zamówienie częściowe nr 2 - 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych)
Zamawiający wymaga by na każdą z części zamówienia wadium zostało wniesione oddzielnie.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej umowy w stosunku do treści wybranej oferty w zakresie uregulowanym w art. 454-455 p.z.p. oraz wskazanym § 12 Wzorów umów, stanowiącym Część II SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-09-20 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Platforma
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-09-20 10:15
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni