Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Remont i rewaloryzacja wieży zegarowej Ratusza w Trzebiatowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA TRZEBIATÓW
1.3.) Oddział zamawiającego: Urząd Miejski w Trzebiatowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 811684611
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Rynek 1
1.5.2.) Miejscowość: Trzebiatów
1.5.3.) Kod pocztowy: 72-320
1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL428 - Szczeciński
1.5.7.) Numer telefonu: 913872984
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@trzebiatow.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.trzebiatow.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Remont i rewaloryzacja wieży zegarowej Ratusza w Trzebiatowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-5ee1a28e-ca4a-11ee-a84d-d63fc4d19e65
2.5.) Numer ogłoszenia: 2024/BZP 00102995
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2024-02-13
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2024/BZP 00013732/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.9 "Remont i rewaloryzacja wieży zegarowej Ratusza w Trzebiatowie"
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/trzebiatow/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Z zastrzeżeniem art. 61 ust. 2 ustawy, komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się w języku polskim za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania (Platforma): https://platformazakupowa.pl/pn/trzebiatow/proceedings
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. Oferta, oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotowe środki dowodowe, w tym oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 ustawy, oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe oraz pełnomocnictwo przekazuje się w
postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym;
2. 1) Zamawiający, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
b) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0,
d) włączona obsługa JavaScript,
e) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
f) Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.
g) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
2) Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
a) akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,
b) zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem.
3) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem
terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego”). Taka oferta zostanie uznana przez Zamawiającego za ofertę handlową i nie będzie brana pod uwagę w przedmiotowym postępowaniu ponieważ nie został spełniony obowiązek narzucony w art. 221 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
4) Zamawiający informuje, że instrukcje korzystania z platformazakupowa.pl dotyczące w szczególności logowania, składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ, składania ofert oraz innych czynności podejmowanych w niniejszym postępowaniu przy użyciu platformazakupowa.pl znajdują się w zakładce „Instrukcje dla Wykonawców" na stronie internetowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje.
5) Maksymalny rozmiar jednego pliku przesyłanego za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia, zmiany, wycofania oferty wynosi 150 MB natomiast przy komunikacji wielkość pliku to maksymalnie 500 MB.
6) Dokumenty oferty oraz podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe, przekazywane w postępowaniu, należy przekazać w formatach plików określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247), lub innych dopuszczonych przez zamawiającego.
7) Z uwzględnieniem powyższego, zamawiający zaleca formaty danych, w jakich wykonawca w szczególności może złożyć ofertę oraz pozostałe wymagane oświadczenia i dokumenty: .pdf, .jpg (.jpeg), .doc, .docx, lub .xls, ze szczególnym wskazaniem na .PDF.
3. Dodatkowe wymagania i informacje dotyczące korespondencji, z uwagi na limit znaków, zawiera SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (RODO), administrator informuje o zasadach oraz o przysługujących prawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego,
zamawiający szczegółowo określił w załączniku nr 8 do SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RZ.271.5.2024
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest remont i rewaloryzacja wieży zegarowej ratusza w Trzebiatowie, przy ul. Rynek 1, dz.t. nr 175, obręb Trzebiatów 5. gmina: Trzebiatów, powiat gryficki, woj, zachodniopomorskie.
2. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających w szczególności na remoncie konstrukcji wieży Ratusza w Trzebiatowie, z uwzględnieniem następujących zabiegów:
- zwalczenie porażenia przez grzyby i owady techniczne szkodniki drewna poprzez impregnację za pomocą przeznaczonego do tego celu, specjalistycznego preparatu;
- naprawa ubytków elementów (odtworzenie oryginalnej długości i przekroi elementów);
- naprawa istniejących elementów uszkodzonych z odtworzeniem ich oryginalnej formy i funkcji;
- usunięcie ustroi i elementów dodanych wtórnie podczas remontu w latach 1994-1996;
- prostowanie szkieletu konstrukcyjnego z doprowadzeniem do pionowego przebiegu słupów;
- zabezpieczenie konstrukcji przed degradacją w wyniku porażenia przez grzyby i owady techniczne szkodniki drewna;
- zabezpieczenie przed działaniem ognia;
- innych zabiegów przewidzianych w programie prac konserwatorskich i restauratorskich
- zgodnie z dokumentacją stanowiącą szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
3. Przeprowadzenie przy wieży ratusza w Trzebiatowie prac konserwatorsko-restauratorskich oraz budowlanych ma na celu:
- likwidację zagrożenia dla bezpieczeństwa publicznego,
- przerwanie procesu degradacji,
- techniczne zabezpieczenie budowli za pomocą środków, które gwarantują pełne i długotrwałe bezpieczeństwo oryginalnego ustroju konstrukcyjnego, przy zachowaniu warunku maksymalnego stopnia zachowania oryginalnej substancji,
- usunięcie przyczyn osłabienia i destrukcji materii zabytkowej takich jak: zawilgocenie, uszkodzenia mechaniczne, mikroorganizmy,
- nadania strukturze budowlano-materiałowej cech odporności na dekapitalizację na okres 20-50 lat,
- przywrócenie walorów estetycznych zabytku w stopniu zbliżonym do pierwotnego jego wyglądu
- oraz ujednolicenie cech plastycznych możliwych do zaakceptowania ze stanowiska konserwatorskiego.
4. Krótka charakterystyka obiektu: Wieżę wykonano w konstrukcji drewnianej, słupowo ryglowej, o w większości niewypełnionych polach międzyryglowych, wzmocnionej licznymi zastrzałami. Ma ona trzy kondygnacje o zróżnicowanej formie i pokryciu. Konstrukcję wybudowano z drewna iglastego łączonego w tradycyjny sposób na złącza ciesielskie i drewniane kołki. Podczas remontu w latach 90-tych trzon wieży podparto w dolnej części konstrukcją stalową, umieszczoną pod belkami stropu nad piętrem. Kondygnację zegarową ustabilizowano za pomocą rozbudowanej, drewnianej ramy, wspartej na środkowych ryglach kondygnacji zegarowej. Oktagonalną latarnię wieży wykonano jako ażurową w samonośnej konstrukcji słupowo ryglowej z krążynową więźbą dachową. Dolna kondygnacja wieży pokryta została ostrokątnym łupkiem bazaltowym ułożonym na membranie. Środkową część oszalowano deskowaniem pionowym z drewna iglastego łączonym na pióro-wpust i zabezpieczonym listewką. Górna kondygnacja jest ażurowa. Pokrycie kopuły sygnaturki, daszku pomiędzy kondygnacją drugą a trzecią oraz tarasu wokół kondygnacji drugiej wykonano z miedzi łączonej na rąbek leżący. Okapy hełmu, daszku namiotowego pomiędzy kondygnacją drugą i trzecią oraz pokrycie tarasu podparto profilowanymi, drewnianymi gzymsami. Elementy drewniane zabezpieczono (olejną lub akrylową) warstwą dekoracyjno-ochronną w kolorach: złamanej bieli, ochry i turkusu.
5. Wykonawca wykona roboty budowlane zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik nr 7 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 45422000-1 - Roboty ciesielskie
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45111213-4 - Roboty w zakresie oczyszczania terenu
45111220-6 - Roboty w zakresie usuwania gruzu
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45262600-7 - Różne specjalne roboty budowlane
45000000-7 - Roboty budowlane
45200000-9 - Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45210000-2 - Roboty budowlane w zakresie budynków
45211350-7 - Roboty budowlane w zakresie budynków wielofunkcyjnych
45262700-8 - Przebudowa budynków
45100000-8 - Przygotowanie terenu pod budowę
45111200-0 - Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne
45255420-9 - Lądowe roboty produkcyjne
44232000-5 - Drewniane konstrukcje dachowe
77220000-8 - Usługi impregnacji drewna
45261000-4 - Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty
45261100-5 - Wykonywanie konstrukcji dachowych
45261200-6 - Wykonywanie pokryć dachowych i malowanie dachów
45261210-9 - Wykonywanie pokryć dachowych
45261211-6 - Kładzenie płytek dachowych
45261213-0 - Kładzenie dachów metalowych
45261220-2 - Malowanie dachów i inne roboty dotyczące okładzin
45261221-9 - Malowanie dachów
45261300-7 - Kładzenie zaprawy i rynien
45261320-3 - Kładzenie rynien
45261400-8 - Pokrywanie
45261410-1 - Izolowanie dachu
45223200-8 - Roboty konstrukcyjne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 210 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans (uzyskała najwięcej punktów, w oparciu o ustalone
kryteria) zostanie uznana za najkorzystniejszą. Pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: OKRES GWARANCJI
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający stawia następujące warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, dotyczące posiadania zdolności
technicznej lub zawodowej:
a) Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie co najmniej dwie roboty budowlane podobne do
objętej przedmiotem zamówienia, tj.: roboty budowlane obejmujące w swym zakresie budowę, rozbudowę, przebudowę, lub remont obiektu kubaturowego (budynku), w tym co najmniej prace konstrukcyjno-budowlane dotyczące dowolnego elementu konstrukcji nośnej budynku (np. więźby dachowej, stropu, ścian nośnych, podciągów, fundamentów itd.) – o wartości co najmniej 250 000,00 zł brutto – KAŻDA Z TYCH ROBÓT.
b) Wykonawca musi wykazać, że dysponuje:
- osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjnej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, którą skieruje do wykonywania zamówienia.
Zakres uprawnień budowlanych należy odczytywać zgodnie z treścią decyzji o ich nadaniu i w oparciu o przepisy będące
podstawą ich nadania.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W oparciu o art. 273 ust. 1 pkt 1) ustawy Pzp, zamawiający nie żąda podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia.
Jednocześnie, zamawiający nie wymaga złożenia dokumentów, o których mowa w § 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczpospolitej
Polskiej.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Podmiotowe środki dowodowe składane na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu WRAZ Z OFERTĄ:
a) oświadczenie wykonawcy składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia) – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ.
UWAGA! Na gruncie przepisów dotyczących zamówień publicznych, przedsiębiorców prowadzących działalność w formie spółki
cywilnej traktuje się jak wykonawców wspólnie ubiegających się o dzielenie zamówienia;
b) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach innych podmiotów. Wzór zobowiązania wraz ze wstępnym oświadczeniem, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp podmiotu udostępniającego zasoby - stanowi załącznik nr 5 do SWZ.
B. Na wezwanie zamawiającego, zgodnie z art. 274 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona, ZŁOŻY W WYZNACZONYM TERMINIE, NIE KRÓTSZYM NIŻ 5 DNI OD DNIA WEZWANIA, podmiotowe środki dowodowe, aktualne na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych, na potwierdzenie wykazania:
1) spełniania warunków udziału w postępowaniu:
a) Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty i miejsca wykonania oraz podmiotów, na rzecz których roboty te
zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - inne odpowiednie dokumenty – wzór stanowi załącznik nr 3 do SWZ.
UWAGA: Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy robót budowlanych, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył;
b) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji
zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór stanowi załącznik nr 4 do
SWZ;
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
1. WYKAZ DOKUMENTÓW SKŁADAJĄCYCH SIĘ NA OFERTĘ:
1) formularz ofertowy – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
2) oświadczenie wykonawcy wskazujące części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, wraz z podaniem nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ;
3) oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1, składane na podstawie art. 273 ust. 2 ustawy Pzp, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ, w następującym zakresie:
- spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez zamawiającego,
- wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z postępowania na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 4) ustawy Pzp, a także art. 7 ust. 1 ustawy o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego z dnia 13 kwietnia 2022 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1497, z późn. zm.).
W związku z art. 125 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadku wspólnego ubiegania się wykonawców o udzielenie zamówienia, ww. dokument składa każdy z wykonawców na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
Ponadto, w związku z art. 125 ust. 5 oraz art. 119 ustawy Pzp, wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, przedkłada zamawiającemu wraz z ofertą również oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp, podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz spełnianie warunków
udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
4) odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, w celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu [odpowiednio:] wykonawcy lub podmiotu udostępniającego zasoby, jest umocowana do jego reprezentowania. Wykonawca, lub podmiot udostępniający zasoby nie jest zobowiązany do złożenia ww. dokumentów, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile [odpowiednio:] wykonawca, lub podmiotu udostępniający zasoby wskazał w
oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5) odpowiednie pełnomocnictwo lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania wykonawcy, gdy w imieniu [odpowiednio:] wykonawcy, podmiotu udostępniającego zasoby, lub wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - działa osoba, której umocowanie nie wynika z dokumentów takich jak odpis lub informacja z KRS, CEiDG, lub innego właściwego rejestru.
6) podmiotowe środki dowodowe, jakie należy złożyć wraz z ofertą, wymienione w rozdziale 5.7 lit. A niniejszego ogłoszenia.
2. Wykonawca, w celu podpisania umowy, przedkłada zamawiającemu:
1) harmonogram rzeczowo – finansowy, wykonany w oparciu o wzór stanowiący załącznik nr 9 do SWZ.
2) kopię umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o której mowa w
art. 59 ustawy Pzp, jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zawierającą, co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,
b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Oświadczenie, na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy;
2. Oświadczenie wstępne, o którym mowa w art. 125 ust. 1 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
3. Odpowiednie pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
B. W celu podpisania umowy, wykonawca przedkłada zamawiającemu również kopię umowy regulującej współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o której mowa w art. 59 ustawy pzp, zawierającą, co najmniej:
a) zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację
przedmiotu zamówienia,
b) określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,
c) czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający, na podstawie art. 455 ust. 1 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych, przewiduje również możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy, polegających na modyfikacji dokumentacji projektowej, przedłużeniu terminu zakończenia przedmiotu umowy, zmianie personelu zamawiającego lub wykonawcy.
2. Zamiana terminu zakończenia przedmiotu umowy może nastąpić na wniosek wykonawcy, w następujących przypadkach:
1) nastąpi nieterminowe przekazanie terenu, na którym wykonywane mają być roboty, z przyczyn niezależnych od stron lub zawinionych przez zamawiającego;
2) wystąpią wady i braki w dokumentacji projektowej lub innych dokumentach budowy, nie dające się przewidzieć lub wykryć na etapie składania ofert do niniejszego postępowania;
3) wystąpi konieczność wykonania dokumentacji zamiennej;
4) wystąpi jakiekolwiek opóźnienie, utrudnienie, przeszkoda spowodowana lub dająca się przypisać zamawiającemu lub warunkom obiektywnym nie zależnym od żadnej ze stron (np. odkrycia archeologiczne, odkrycie zasiedlonych gniazd ptasich w wieży Ratusza, brak możliwości zakupu w hurtowniach, sklepach itp. materiałów budowlanych, lub urządzeń niezbędnych do zrealizowania inwestycji);
5) nastąpią zmiany będące następstwem działania organów administracji;
6) wystąpią szczególnie niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, w tym, w sytuacji, gdy w okresie od 1 czerwca do 30 września 2024 r., wystąpią warunki pogodowe uniemożliwiające wykonanie i zakończenie robót - o czas niezbędny na ich wykonanie. Jako warunki pogodowe uniemożliwiające wykonanie i zakończenie robót, w szczególności zewnętrznych, zamawiający uzna wystąpienie opadów deszczu, lub gradu, lub występowanie wilgotności powietrza powyżej 60 % - przez co najmniej 40 dni roboczych.
7) jeżeli zaistnieje sytuacja kryzysowa lub wprowadzony zostanie stan nadzwyczajny i okoliczności te będą miały wpływ na termin realizacji umowy;
8) w przypadku wystąpienia okoliczności, o których mowa w ust. 4.
3. W przypadkach określonych w ust. 2, termin wykonania przedmiotu może zostać przedłużony o liczbę dni nie większą niż czas trwania przeszkody w realizacji umowy, lub inny uzasadniony czas.
4. Zamawiający dopuszcza również możliwość zmiany ustaleń zawartej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy w następującym zakresie i okolicznościach:
- wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia na wykonanie robót zamiennych niewykraczających poza ogólny charakter przedmiotu zamówienia, w szczególności zmian technologii wykonania, w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowy, bądź usunięcia wad ukrytych dokumentacji stanowiącej opis przedmiotu zamówienia i uzyskania założonego efektu użytkowego oraz w przypadku zmiany obowiązujących przepisów prawa
- z uwzględnieniem postanowień umowy w § 22.
5. Zmiana personelu wykonawcy może odbywać się na jego pisemny wniosek, za zgodą zamawiającego, pod warunkiem, że zaproponowany kandydat legitymuje się co najmniej uprawnieniami i doświadczeniem wymaganymi do wykazania spełniania warunków w postępowaniu, zgodnie z określonymi w SWZ.
6. Wszystkie powyższe zmiany treści umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego
przez obie strony umowy.
7. Powyższe przyczyny zmian umowy, stanowią katalog zmian na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody i nie rodzą żadnego roszczenia w stosunku do zamawiającego.
8. Zamawiający dopuszcza również zmianę wynagrodzenia należnego wykonawcy, w okolicznościach, o których mowa w art. 439 ustawy Pzp.
9. Zamawiający dopuszcza również zmianę wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego.
Z uwagi na limit znaków, szczegóły zawiera dokumentacja zamówienia
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2024-03-01 08:25
8.2.) Miejsce składania ofert: Za pośrednictwem strony internetowej prowadzonego postępowania: https://platformazakupowa.pl/pn/trzebiatow/proceedings >>> sekcja: "Formularz
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2024-03-01 08:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-03-29
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Realizacja odbędzie się z udziałem dofinansowania inwestycji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.