III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający w tym zakresie nie stawia żadnych wymagań wystarczającym jest złożone wraz z ofertą oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Na potwierdzenie należy złożyć: a) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego - to jest na kwotę nie mniejszą niż: dla zadania 1: 350 000,00 PLN. dla zadania 2: 650 000,00 PLN dla zadania 3: 270 000,00 PLN W przypadku składania oferty na więcej niż jedno zadanie wartości te podlegają sumowaniu.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
a) wykonanych robót Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w tym okresie wykonał: dwie roboty budowlane każda związana z termomodernizacją budynku użyteczności publicznej*, których wartość wynosiła minimum: Dla zadania 1: 350 000,00 zł brutto każda, Dla zadania 2: 650 000,00 zł brutto każda, Dla zadania 3: 270 000,00 zł brutto każda, Wykonawca tym samym doświadczeniem może się wykazać do trzech zadań, pod warunkiem, że jego sumaryczna wartość odpowiada sumarycznej wartości warunków postawionych przez Zamawiającego dla poszczególnych zadań. Do każdej pozycji wykazu należy załączyć dowody określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. * budynku użyteczności publicznej - należy przez to rozumieć budynek przeznaczony na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, kultu religijnego, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, wychowania, opieki zdrowotnej, społecznej lub socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, w tym usług pocztowych lub telekomunikacyjnych, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, oraz inny budynek przeznaczony do wykonywania podobnych funkcji; za budynek użyteczności publicznej uznaje się także budynek biurowy lub socjalny b) wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia publicznego. Na potwierdzenie niniejszego warunku należy złożyć wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami; Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje n/w osobami: Zadanie 1, 2 i 3 • Kierownikiem budowy posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno – budowlanej (bez ograniczeń), oraz posiada doświadczenie w kierowaniu robotami (jako kierownik budowy) od rozpoczęcia do zakończenia na co najmniej jednej inwestycji związanej z termomodernizacją budynku/budynków użyteczności publicznej*. Zamawiający dopuszcza wykazanie się tym samym kierownikiem budowy do wszystkich zadań. Do wykazu osób w stosunku do kierownika budowy/robót należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy, że zaproponowana osoba posiada wymagane uprawnienia i przynależy do właściwej izby samorządu zawodowego jeżeli taki wymóg na te osoby nakłada Prawo budowlane. Zgodnie z art. 12a Prawa budowlanego który to odsyła do ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2016 r. ze zm.) przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego nie jest wymagana od obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) gdyż do posiadania uprawnień w wykonywaniu samodzielnych funkcji w budownictwie nie jest wymagana przynależność do izby samorządu zawodowego.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
1) a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt.1 ustawy; b) zaświadczenie właściwego urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inne dokumenty potwierdzające, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; c) zaświadczenie Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. d) Kolejnym wymaganym dokumentem na potwierdzenie wstępnej kwalifikacji o której mowa w pkt. b) jest; oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1785) 2) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w pkt. 1), składa odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, c) Dokumenty, o których mowa powyżej w pkt. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, a w pkt. b) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. d) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a) i b), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. c) stosuje się odpowiednio. 3) Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa dokumenty o braku podstaw do wykluczenia w odniesieniu do tych podmiotów (dokumenty te zostały określone w pkt. 9.4.4 SIWZ).
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
1) Wykaz wykonanych robót potwierdzający opisany warunek wraz z dowodami potwierdzającymi należyte wykonanie tych robót 9.4.2 a) SIWZ - załącznik nr 8 SIWZ, 2) Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia zgodnie z opisanym warunkiem 9.4.2 b) SIWZ - załącznik nr 6 SIWZ, 3) Potwierdzenie, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej zgodnie z opisanym warunkiem 9.4.3 SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej której udostępniono SIWZ informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 2) Wykonawca, który polega na zasobach innych podmiotów składa wraz z ofertą oświadczenie podmiotu o udostępnieniu zasobów wskazujące na okoliczności opisane w „Uwaga 2 pkt a) do d)”.
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wadium w wysokości: Zadanie nr 1 - 12 000,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy 00/100 złotych) Zadanie nr 2 - 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy 00/100 złotych) Zadanie nr 3 – 9 000,00 PLN (słownie: dziewięć tysięcy 00/100 złotych) należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena brutto |
60,00 |
Wydłużony okres udzielonej gwarancji jakości |
20,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
20,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający dopuszcza zmianę zawartej umowy w następujących okolicznościach; 1. Dopuszcza się stosowanie robót zamiennych w następujących okolicznościach; 1) na wniosek Wykonawcy, za zgodą Zamawiającego, w trakcie prowadzenia robót, mogą być dokonywane zmiany technologii wykonania elementów robót. Dopuszcza się je tylko w przypadku, gdy proponowane przez Wykonawcę rozwiązanie jest równorzędne lub lepsze funkcjonalnie od tego, jaki przewiduje dokumentacja. W tym przypadku Wykonawca przedstawia projekt zamienny uzgodniony z projektantem zawierający opis proponowanych zmian wraz z rysunkami. Projekt taki wymaga akceptacji i zatwierdzenia do realizacji przez Zamawiającego który korzysta z opinii inspektora nadzoru. 2) w przypadku gdy z punktu widzenia Zamawiającego zachodzi potrzeba zmiany rozwiązań technicznych wynikających z umowy Zamawiający sporządza protokół robót zamiennych, a następnie dostarcza dokumentację na te roboty. 3) konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych w dokumentacji w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego i zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi przepisami wykonania przedmiotu umowy. 4) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, a zmiany te uniemożliwią przekazanie obiektu do użytkowania. 5) Konieczność wprowadzenia zmian spowodowanych kolizją z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami. W takim przypadku zmiany w umowie zostaną ograniczone do zmian koniecznych powodujących uniknięcie kolizji, 6) W przypadku, gdy określone w pkt. 2 zmiany spowodują wzrost kosztów, roboty te będą traktowane jako dodatkowe i Zamawiający sporządzi aneks na wykonanie robót dodatkowych. 7) Rozliczenie robót zamiennych o których mowa w pkt. 1) - 5) następuje w oparciu o czynniki cenotwórcze przedstawione w kosztorysie ofertowym Wykonawcy. W przypadku braku w kosztorysie ofertowym cen materiałów lub urządzeń przyjmuje się za prawidłowe średnie ceny z ostatniego opublikowanego cennika sekocenbud dla woj. świętokrzyskiego lub udokumentowaną najniższą cenę z trzech porównywalnych cen z hurtowni z tymi materiałami. 8) Zmiany wynagrodzenia wskazanego w umowie w przypadku zlecenia robót dodatkowych lub wystąpienia okoliczności skutkujących zmianą wynagrodzenia na warunkach określonych w art. 144 ust. 1 pkt. 6 ustawy 2. Zamawiającemu przysługuje prawo zmniejszenia wynagrodzenia w przypadku; 1) Rezygnacji z części zakresu robót do wykonania 2) Braku konieczności wykonania robót wynikłych z błędów stwierdzonych w dokumentacji projektowej 3) Modyfikacji przedmiotu zamówienia w związku z wystąpieniem robót dodatkowych lub powtarzających za roboty zaniechane 4) Jeżeli wartość robót zamiennych będzie mniejsza od podstawowych. 5) Zmniejszenie wynagrodzenia o którym mowa w pkt. 1) - 4) następuje w oparciu o kosztorys ofertowy. 3. Zmiana terminu, która uprawnia do zmiany harmonogramu który wymaga akceptacji Zamawiającego nastąpi w następujących okolicznościach; 1) Zmiana terminu przewidzianego na zakończenie robót, tj.: a) zmiany spowodowane warunkami atmosferycznymi w szczególności: - działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót; - warunki atmosferyczne odbiegające od typowych dla pory roku, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych (będą brane pod uwagę ostatnie dwa lata wstecz); b) konieczność usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót o czas niezbędny do ich usunięcia. c) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, e) wykopalisk archeologicznych lub niewypałów uniemożliwiających wykonanie dalszych robót f) Zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności; - przekroczenia zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. - odmowa wydania przez organ administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. g) Skrócenie terminu realizacji zakresów częściowych oraz terminu końcowego. 4. Zmiany materiałowe, dopuszcza się wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie pod warunkiem, że; a) spowodują obniżenie kosztów ponoszonych przez Zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy; b) wynikają z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów (następca zmienianego materiału lub urządzenia). c) Zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie w przypadku wycofania lub niedostępność na rynku materiału lub urządzenia oferowanego. d) zmiana materiałów lub urządzeń o parametrach tożsamych lub lepszych od przyjętych w ofercie po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego, pod warunkiem iż niniejsza zmiana nie powoduje zmiany ceny ofertowej. 5. Dokonanie zamiany kierownika budowy (robót) na osobę o kwalifikacjach wymaganych w SIWZ oraz zmianę osób zatrudnionych na umowę o pracę. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian poza zapisami ustawy które przed wprowadzeniem do umowy wymagają zgodnej akceptacji stron umowy z wyłączeniem postanowień określonych w ust. 2 gdzie podjęcie decyzji o zmniejszeniu wynagrodzenia nie wymaga akceptacji Wykonawcy.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2018-01-30, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Język polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
Część nr: |
1 |
Nazwa: |
Zadanie 1 - Termomodernizacja budynków: strażnicy OSP w Kotkach, świetlicy wiejskiej w Kostkach Dużych oraz Społecznej Szkoły Podstawowej w Słabkowicach |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 1 I. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, stropu wełną mineralną, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, przedłużenie okapów wraz z wyminą obróbek blacharskich, montaż ciepłomierza, wymiana oświetlenia, wykonanie instalacji elektrycznej, gazowej oraz montaż kotła gazowego z zabudową instalacji C.O. w budynku strażnicy OSP w Kotkach: 1) Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-038: * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-038 gr. 15 cm o współczynniku λD=0,038 W/mK od poziomu cokołu. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-038 o wsp. λD=0,038W/mK gr. 3cm, 2) DOCIEPLENIE STROPU Projektuje się docieplenie istniejącego stropu wentylowanego wełną mineralną o gr. 20 cm o współczynniku przewodzenia 0,032 W/m2xK. Wełnę mineralną należy ułożyć w dwóch warstwach. W trakcie prac należy zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie mechanicznych narzędzi - należy zadbać aby narzędzia i sprzęt nie sprawiały zagrożenia pożarowego. Przekroje docieplanego stropu przedstawione są na rysunkach. 3) WYMIANA STOLARKI ZEWNĘTRZNEJ Wymagania stolarki okiennej z PCV – kolor wg ustaleń z inwestorem: * średni współczynnik przenikania ciepła okien U=0,9 W/m²K, * ramki okien jednoramowe z profili siedmiokomorowych * szyby zespolone podwójne lub potrójne * okna winny posiadać atest PZH * pakiet szybowy powinien posiadać atest Instytutu Ceramiki i Szkła * okna wyposażone w nawiewniki higrosterowane Wymagania stolarki drzwiowej i bramy z ciepłego aluminium: * profile z izolacją termiczną aluminium anodowane o śr. wsp. U = 1,3 W/ (m²K), * izolacyjność akustyczna Rw = 35 dB, * min. grubość całkowita kształtowników (ramy) 62 mm * kolor stolarki do uzgodnienia * rodzaj uszczelek kauczukowe (EPDM) * detale okuć oraz zamki po ustaleniu z Inwestorem * profile i pakiety powinny być trwale nacechowane, posiadać aktualne atesty i certyfikaty Montaż stolarki wg instrukcji szczegółowej producenta. Przed rozpoczęciem prac dokonać pomiarów z natury. Zestawienie stolarki budynku w załączeniu do części rysunkowej. 4) OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian należy zdemontować istniejące obróbki. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu wymieniając mocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe prowadzić po istniejących trasach. 5) WYKONANIE OPASKI PRZY BUDYNKU Po zakończeniu prac ociepleniowych wokół budynku wykonać nową opaskę z kostki brukowej gr. 6 cm i szerokości 0,5 m na podsypce cementowo-piaskowej z dodatkowym zabezpieczeniem obrzeżem betonowym 6x20x100cm. Kostka i obrzeża w kolorze uzgodnionym z inwestorem. Kostka powinna wystawać nad obrzeże około 1,5÷2 cm, opaskę ułożyć ze 2% spadkiem od ściany budynku. 6) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. 7) Wykonanie instalacji gazowej wraz z montażem kotła gazowego C.O. 8) Wykonanie instalacji C.O. II. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, docieplenie stropodachu, wymiana obróbek blacharskich wymiana instalacji odgromowej, montaż ciepłomierza, wymiana kotła C.O. w budynku świetlicy wiejskiej w Kostkach Dużych. 1) Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-040: * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-040 gr. 12 cm o współczynniku λD=0,040 W/mK od poziomu cokołu. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-040 o wsp. λD=0,040W/mK gr. 3cm, 2) OCIEPLENIE STROPODACHU Do ocieplenia stropodachu przyjęto jednostronnie laminowane płyty styropianowe gr. 23cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,037W/m*K w (nazwa handlowa – „styropapa”). Jako warstwę hydroizolacji przyjęto rozwiązanie jednokrotnego krycia papą wierzchniego krycia gr. min. 5.2mm, wentylowaną, termozgrzewalną, modyfikowaną SBS. Z załączonych obliczeń cieplno – wilgotnościowych przegrody po do ciepleniu wynika, że na powierzchni papy (styk papy i styropianu) może wykroplić się niewielka ilość kondensatu pary wodnej, ale zostanie o na odparowana w miesiącach letnich. Należy więc zapewnić wentylację przestrzeni podpapowej w celu zniwelowania ewentualne go ciśnienia pary wodnej. Ponadto zaprojektowano 4 kominki wentylacyjne, wentylujące przestrzeń między laminatem a papą nawierzchniową. Montaż „styropapy” przyjęto – na klej z dodatkowym kołkowaniem w strefach narożnych połaci (strefa „F” – 6szt./m2). Przed wykonaniem docieplenia należy rozebrać stare pokrycie z blachy oraz konstrukcję drewnianą z ociepleniem oraz rozpiąć instalację odgromową oraz rozebrać rynny i obróbki blacharskie. Po wykonaniu robót rozbiórkowych należy zagruntować powierzchnię dachu środkiem z przyjętego systemu. Deski okapowe zaimpregnować środkiem grzybo i owadobójczym do drewna zgodnie z instrukcją producenta. Deski mocować do klocków drewnianych mocowanych do dachu co 1.0m na długości okapu („szczegół – okap”). Przy wykonywaniu docieplenia i hydroizolacji dachu należy stosować się ściśle do wytycznych producenta styropapy i hydroizolacji. 3) OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian i stropodachu należy zdemontować istniejące obróbki. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe i rynny zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu. Wymieniając mocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe i rynny prowadzić po istniejących trasach. 4) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. 5) WYMIANA KOTŁA GAZOWEGO W budynku istnieje ogrzewanie c.o. i c.w.u. z kotła gazowego dwufunkcyjnego na gaz płynny. Aby zmodernizować źródło ciepła wymienia się istniejący kocioł gazowy (stary typ) na kocioł gazowy dwufunkcyjny o mocy 21 kW. Pozostałe elementy instalacji gazowej jak i c.w.u. oraz c.o. pozostają bez zmian. Pomieszczenie kotłowni spełnia warunki techniczne. 6) WYMIANA INSTALACJI ODGROMOWEJ Podczas wykonywania prac dociepleniowych ścian zewnętrznych i stropodachu wymienić piony oraz poziomy instalacji odgromowej. III. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, wymiana stolarki zewnętrznej, docieplenie stropów, wymiana obróbek blacharskich, wymiana instalacji odgromowej, montaż ciepłomierza w budynku Społecznej Szkoły Podstawowej w Słabkowicach: 1) Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-033 i 036 * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-033 gr. 14 cm o współczynniku λD=0,033 W/mK od poziomu cokołu a nowe j.w. lecz o wsp. λD=0,036 W/mK. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-033 o wsp. λD=0,033W/mK gr. 3cm, 2) WYMIANA STOLARKI ZEWNĘTRZNEJ Wymagania stolarki okiennej z PCV – kolor wg ustaleń z inwestorem: * średni współczynnik przenikania ciepła okien U=0,9 W/m²K, * ramki okien jednoramowe z profili siedmiokomorowych * szyby zespolone podwójne lub potrójne * okna winny posiadać atest PZH * pakiet szybowy powinien posiadać atest Instytutu Ceramiki i Szkła * okna wyposażone w nawiewniki higrosterowane Wymagania stolarki drzwiowej z ciepłego aluminium: * profile z izolacją termiczną aluminium anodowane o śr. wsp. U = 1,3 W/ (m²K), * izolacyjność akustyczna Rw = 35 dB, * min. grubość całkowita kształtowników (ramy) 62 mm * kolor stolarki do uzgodnienia * rodzaj uszczelek kauczukowe (EPDM) * detale okuć oraz zamki po ustaleniu z Inwestorem * profile i pakiety powinny być trwale nacechowane, posiadać aktualne atesty i certyfikaty Montaż stolarki wg instrukcji szczegółowej producenta. Przed rozpoczęciem prac dokonać pomiarów z natury. Zestawienie stolarki budynku w załączeniu do części rysunkowej. 3) DOCIEPLENIE STROPÓW - GRANULAT Projektuje się docieplenie istniejącego stropu wentylowanego wdmuchiwanym granulatem z wełny mineralnej o gr. 38,5 cm o współczynniku przewodzenia 0,060 W/m2xK. W trakcie prac należy zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie mechanicznych narzędzi - należy zadbać aby narzędzia i sprzęt nie sprawiały zagrożenia pożarowego. Przekroje docieplanego stropu przedstawione są na rysunkach. 4) DOCIEPLENIE STROPÓW - WEŁNA Strop pod nieogrzewanym pomieszczeniem ocieplić wełną mineralną o gr. 16 cm o wsp. 0,032 W/m2Xk a nad ogrzewaną powierzchnią ocieplić wełną mineralną o gr. 21 cm o wsp. 0,032 W/m2Xk , wełna w rolkach o ciężarze 40-60 kg/m3. Wełnę układać na folii pcw o gr. min. 0,2mm. W trakcie prac należy zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie mechanicznych narzędzi - należy zadbać aby narzędzia i sprzęt nie sprawiały zagrożenia pożarowego. Przekroje docieplanego stropu przedstawione są na rysunkach. 5) DOCIEPLENIE STROPU NAD PIWNICĄ OD SPODU Strop ocieplić styropianem EPS70-033 gr. 14 cm o współczynniku λD=0,033 W/mK jak ściany z tym, ze należy zamiast wyprawy elewacyjnej wykonać malowanie na siatce. 6) OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian i stropodachu należy zdemontować istniejące obróbki. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe i rynny zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu. Wymieniając mocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe i rynny prowadzić po istniejących trasach. 7) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. 8) WYMIANA INSTALACJI ODGROMOWEJ Podczas wykonywania prac dociepleniowych ścian zewnętrznych i stropodachu wymienić piony oraz poziomy instalacji odgromowej. 9) Wymiana instalacji C.O.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45453000-7, 45410000-4, 45320000-6, 45421000-4, 45333000-0, 45331100-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-07-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena brutto |
60,00 |
Wydłużony okres udzielonej gwarancji jakości |
20,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
2 |
Nazwa: |
Zadanie 2 - Termomodernizacja budynku Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 ( dawniej Zespołu Placówek Oświatowych nr 1 w Busku-Zdroju) wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej. |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 2 1) Ocieplenie ścian – styropian ekstrudowany-031: * współczynnik przewodzenia ciepła [W/(mK)] λD=0,031 * naprężenie ściskające przy 10% odkształceniu względnym [kPa] - CS (10) 100 (≥100) * zdolność samogaśnięcia – samo gasnący * klasa reakcji na ogień – E * wytrzymałość na zginanie [kPa] - BS 150(≥150) * wytrzymałość na rozciąganie siłą prostopadłą do powierzchni czołowych [kPa] TR 100 (≥100). 2) Ocieplenie ościeży okiennych i drzwiowych Przed ociepleniem należy skuć istniejący tynk. Docieplenie ościeży otworów stolarki okiennej i drzwiowej należy wykonać pod kątem prostym natomiast górne wykonać ze spadkiem na zewnątrz. Do ocieplenia ościeży użyć styropianu gr. 3 cm. Narożniki wzmocnić narożnym perforowanym profilem aluminiowym. Styk ościeża z warstwą ocieplenia dodatkowo zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Do mocowania płyt styropianowych zastosować jednoskładnikowy, niskoprężny klej poliuretanowy. W miejscach połączeń elementów zastosować uszczelniacz poliuretanowy. 3) OCIEPLENIE STROPODACHU Do ocieplenia stropodachu przyjęto jednostronnie laminowane płyty styropianowe gr. 22cm o współczynniku przewodzenia ciepła λ=0,036W/m*K w (nazwa handlowa – „styropapa”). Jako warstwę hydroizolacji przyjęto rozwiązanie jednokrotnego krycia papą wierzchniego krycia gr. min. 5.2mm, wentylowaną, termozgrzewalną, modyfikowaną SBS. Z załączonych obliczeń cieplno – wilgotnościowych przegrody. Ponadto zaprojektowano 4 kominki wentylacyjne, wentylujące przestrzeń między laminatem a papą nawierzchniową. Montaż „styropapy” przyjęto – na klej z dodatkowym kołkowaniem w strefach narożnych połaci (strefa „F” – 6szt./m2). Przed wykonaniem docieplenia należy rozebrać stare pokrycie z blachy oraz konstrukcję drewnianą z ociepleniem oraz rozpiąć instalację odgromową oraz rozebrać rynny i obróbki blacharskie. Po wykonaniu robót rozbiórkowych należy zagruntować powierzchnię dachu środkiem z przyjętego systemu. Deski okapowe zaimpregnować środkiem grzybo i owadobójczym do drewna zgodnie z instrukcją producenta. Deski mocować do klocków drewnianych mocowanych do dachu co 1.0m na długości okapu („szczegół – okap”). Przy wykonywaniu docieplenia i hydroizolacji dachu należy stosować się ściśle do wytycznych producenta styropapy i hydroizolacji. 4) DOCIEPLENIE STROPU Projektuje się docieplenie istniejącego stropu wentylowanego wełną mineralną o gr. 18 cm o współczynniku przewodzenia 0,035 W/m2xK. Wełnę mineralną należy ułożyć w dwóch warstwach. W trakcie prac należy zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie mechanicznych narzędzi - należy zadbać aby narzędzia i sprzęt nie sprawiały zagrożenia pożarowego. Przekroje docieplanego stropu przedstawione są na rysunkach. 5) WYMIANA STOLARKI ZEWNĘTRZNEJ Wymagania stolarki okiennej z PCV – kolor wg ustaleń z inwestorem: * średni współczynnik przenikania ciepła okien U=0,9 W/m²K, * ramki okien jednoramowe z profili siedmiokomorowych * szyby zespolone podwójne lub potrójne * okna winny posiadać atest PZH * pakiet szybowy powinien posiadać atest Instytutu Ceramiki i Szkła * okna wyposażone w nawiewniki higrosterowalne Wymagania stolarki drzwiowej z ciepłego aluminium: * profile z izolacją termiczną aluminium anodowane o śr. wsp. U = 1,3 W/ (m²K), * izolacyjność akustyczna Rw = 35 dB, * min. grubość całkowita kształtowników (ramy) 62 mm * kolor stolarki do uzgodnienia * rodzaj uszczelek kauczukowe (EPDM) * detale okuć oraz zamki po ustaleniu z Inwestorem * profile i pakiety powinny być trwale nacechowane, posiadać aktualne atesty i certyfikaty 6) OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian należy zdemontować istniejące obróbki. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu wymieniając mocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe prowadzić po istniejących trasach. 7) DOCIEPLENIE (IZOLACJA FUNDAMENTÓW) Ocieplenie ścian piwnic wykonać przy użyciu styropianu ekstrudowanego XPS100 gr. 17 cm. Prace wykonać w metodzie lekkiej – mokrej. Ściany odsłonić poprzez wykonanie wykopu wąsko – przestrzennego, następnie starannie oczyścić z pozostałości po ziemi i zmyć. W przypadku stwierdzenia pęknięć należy dokonać skucia luźnych fragmentów oraz słabo związanych z podłożem elementów konstrukcji, a następnie powierzchnię dokładnie oczyścić i zagruntować, ewentualne ubytki uzupełnić zaprawą cementową. Przed przyklejeniem płyt izolacji termicznej wykonać izolację pionową przy użyciu mas bitumicznych i papą termozgrzewalną. Ściany zagruntować roztworem asfaltowym, kolejno zastosować masę bitumiczno – kauczukową. Przykleić styrodur. Styrodur poniżej poziomu terenu zabezpieczyć folią kubełkową a następnie wykopy zasypać gruntem z wykopu zagęszczając warstwami. 8) WYMIANA INSTALACJI ODGROMOWEJ Podczas wykonywania prac dociepleniowych ścian zewnętrznych i stropodachu wymienić piony oraz poziomy instalacji odgromowej. 9) ODTWORZENIE OPASKI - CHODNIKA PRZY BUDYNKU Po zakończeniu prac ociepleniowych ścian poniżej terenu - wokół części budynku ułożyć ponownie kostkę betonową na podsypce cementowo-piaskowej i żwirowej używając kostki z rozbiórki – część zniszczonej kostki ok. 30% podczas rozbiórki wymienić na nową. Kostka powinna wystawać nad obrzeże około 1,5÷2 cm, kostkę ułożyć z 2% spadkiem od ściany budynku. 10) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. 11) MONTAŻ INSTALACJI FOTOWOLTAICZNEJ.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45453000-7, 45410000-4, 45320000-6, 45421000-4, 45331100-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-07-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena brutto |
60,00 |
Wydłużony okres udzielonej gwarancji jakości |
20,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE:
Część nr: |
3 |
Nazwa: |
Zadanie 3 - Termomodernizacja budynków: strażnicy OSP w Dobrowodzie i w Skotnikach Małych, Widuchowie oraz świetlicy wiejskiej w Baranowie i Olganowie |
1) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań)
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego -określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:Zadanie 3 I. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, stropu wełną mineralną, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, przedłużenie okapów wraz z wyminą obróbek blacharskich, wymiana instalacji odgromowej, wymiana oświetlenia, montaż ciepłomierza, docieplenie ścian poniżej poziomu gruntu w budynku strażnicy OSP w Dobrowodzie. 1) Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-036: * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-036 gr. 16 cm o współczynniku λD=0,036 W/mK od poziomu cokołu. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-036 o wsp. λD=0,036W/mK gr. 3cm, 2) DOCIEPLENIE STROPU Projektuje się docieplenie istniejącego stropu wentylowanego wełną mineralną o gr. 21 cm o współczynniku przewodzenia 0,032 W/m2xK. Wełnę mineralną należy ułożyć w dwóch warstwach. W trakcie prac należy zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie mechanicznych narzędzi - należy zadbać aby narzędzia i sprzęt nie sprawiały zagrożenia pożarowego. Przekroje docieplanego stropu przedstawione są na rysunkach. 3) WYMIANA STOLARKI ZEWNĘTRZNEJ Wymagania stolarki okiennej z PCV – kolor wg ustaleń z inwestorem: * średni współczynnik przenikania ciepła okien U=0,9 W/m²K, * ramki okien jednoramowe z profili siedmiokomorowych * szyby zespolone podwójne lub potrójne * okna winny posiadać atest PZH * pakiet szybowy powinien posiadać atest Instytutu Ceramiki i Szkła * okna wyposażone w nawiewniki higrosterowane Wymagania stolarki drzwiowej i bramy z ciepłego aluminium: * profile z izolacją termiczną aluminium anodowane o śr. wsp. U = 1,3 W/ (m²K), * izolacyjność akustyczna Rw = 35 dB, * min. grubość całkowita kształtowników (ramy) 62 mm * kolor stolarki do uzgodnienia * rodzaj uszczelek kauczukowe (EPDM) * detale okuć oraz zamki po ustaleniu z Inwestorem * profile i pakiety powinny być trwale nacechowane, posiadać aktualne atesty i certyfikaty 4) PRZEDŁUŻENIE OKAPU i OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian należy zdemontować istniejące obróbki. W celu prawidłowego wykonania docieplenia ścian szczytowych należy przedłużyć okap nad ścianą poprzez przedłużenie łat i pokrycia dachowego wraz z nowymi obróbkami blacharskimi. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu wymieniając mocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe prowadzić po istniejących trasach. Elementy drewniane narażone na niekorzystne oddziaływanie środowiska zewnętrznego, w szczególności wszystkie odsłonięte elementy konstrukcji dachowej zaimpregnować poprzez kilkakrotne malowanie odpowiednimi środkami grzybobójczymi i przeciwpożarowymi poprzez kilkakrotne malowanie. 5) IZOLACJA ŚCIAN ZEWNĘTRZNYCH PONIŻEJ TERENU Zdemontować kostkę betonową. Ocieplenie ścian wykonać przy użyciu styropianu wodoodporny EPS 100 gr. 8 cm. Prace wykonać w metodzie lekkiej – mokrej. Ściany odsłonić poprzez wykonanie wykopu wąsko – przestrzennego, następnie starannie oczyścić z pozostałości po ziemi i zmyć. W przypadku stwierdzenia pęknięć należy dokonać skucia luźnych fragmentów oraz słabo związanych z podłożem elementów konstrukcji, a następnie powierzchnię dokładnie oczyścić i zagruntować, ewentualne ubytki uzupełnić zaprawą cementową. Przed przyklejeniem płyt izolacji termicznej wykonać izolację pionową przy użyciu mas bitumicznych i papą termozgrzewalną. Ściany zagruntować roztworem asfaltowym, kolejno zastosować masę bitumiczno – kauczukową. Przykleić styropian EPS 100 wodoodporny gr. 8 cm o wsp. λ=0,035W/m*K. Styropian poniżej poziomu terenu zabezpieczyć folią kubełkową a następnie wykopy zasypać gruntem z wykopu zagęszczając warstwami. Ułożyć ponownie kostkę betonową. 6) WYKONANIE OPASKI PRZY BUDYNKU Po zakończeniu prac ociepleniowych wokół budynku wykonać nową opaskę z kostki brukowej gr. 6 cm i szerokości 0,5 m na podsypce cementowo-piaskowej z dodatkowym zabezpieczeniem obrzeżem betonowym 6x20x100cm. Kostka i obrzeża w kolorze uzgodnionym z inwestorem. Kostka powinna wystawać nad obrzeże około 1,5÷2 cm, opaskę ułożyć ze 2% spadkiem od ściany budynku. 7) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. II. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, stropu wełną mineralną, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, przedłużenie okapów wraz z wyminą obróbek blacharskich, wymiana oświetlenia, montaż ciepłomierza, w budynku strażnicy OSP w Skotnikach Małych: 1) Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-038: * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-038 gr. 16 cm o współczynniku λD=0,038 W/mK od poziomu cokołu. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-038 o wsp. λD=0,038W/mK gr. 3cm, 2) WYMIANA STOLARKI ZEWNĘTRZNEJ Wymagania stolarki drzwiowej i bramy z ciepłego aluminium: * profile z izolacją termiczną aluminium anodowane o śr. wsp. U = 1,3 W/ (m²K), * izolacyjność akustyczna Rw = 35 dB, * min. grubość całkowita kształtowników (ramy) 62 mm * kolor stolarki do uzgodnienia * rodzaj uszczelek kauczukowe (EPDM) * detale okuć oraz zamki po ustaleniu z Inwestorem * profile i pakiety powinny być trwale nacechowane, posiadać aktualne atesty i certyfikaty Montaż stolarki wg instrukcji szczegółowej producenta. Przed rozpoczęciem prac dokonać pomiarów z natury. Zestawienie stolarki budynku w załączeniu do części rysunkowej. 3) OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian należy zdemontować istniejące obróbki. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu wymieniającmocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe prowadzić po istniejących trasach. 4) WYKONANIE OPASKI PRZY BUDYNKU Po zakończeniu prac ociepleniowych wokół budynku wykonać nową opaskę z kostki brukowej gr. 6 cm i szerokości 0,5 m na podsypce cementowo-piaskowej z dodatkowym zabezpieczeniem obrzeżem betonowym 6x20x100cm. Kostka i obrzeża w kolorze uzgodnionym z inwestorem. Kostka powinna wystawać nad obrzeże około 1,5÷2 cm, opaskę ułożyć ze 2% spadkiem od ściany budynku. 5) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. III. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, stropu wełną mineralną, przedłużenie okapów wraz z wyminą obróbek blacharskich, montaż ciepłomierza, wymiana instalacji odgromowej, w budynku świetlicy wiejskiej w Baranowie: 1) Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-038: * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-038 gr. 17 cm o współczynniku λD=0,038 W/mK od poziomu cokołu. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-038 o wsp. λD=0,038W/mK gr. 3cm, 2) PRZEDŁUŻENIE OKAPU i OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian należy zdemontować istniejące obróbki. W celu prawidłowego wykonania docieplenia ścian szczytowych należy przedłużyć okap nad ścianą poprzez przedłużenie łat i pokrycia dachowego wraz z nowymi obróbkami blacharskimi. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu wymieniając mocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe prowadzić po istniejących trasach. Elementy drewniane narażone na niekorzystne oddziaływanie środowiska zewnętrznego, w szczególności wszystkie odsłonięte elementy konstrukcji dachowej zaimpregnować poprzez kilkakrotne malowanie odpowiednimi środkami grzybobójczymi i przeciwpożarowymi poprzez kilkakrotne malowanie. 3) WYMIANA INSTALACJI ODGROMOWEJ Podczas wykonywania prac dociepleniowych ścian zewnętrznych wymienić piony instalacji odgromowej umieszczając je w osłonach pod styropianem. Na złączach instalacji drut-bednarka zamontować skrzynki pomiarowe na zewnątrz ocieplenia. Przeprowadzić pomiary instalacji odgromowej. 4) WYKONANIE OPASKI PRZY BUDYNKU Po zakończeniu prac ociepleniowych wokół budynku wykonać nową opaskę z kostki betonowej gr. 6 cmi szerokości 0,5 m na podsypce cementowo-piaskowej z dodatkowym zabezpieczeniem obrzeżem betonowym 6x20x100cm. Kostka i obrzeża w kolorze uzgodnionym z inwestorem. Kostka powinna wystawać nad obrzeże około 1,5÷2 cm, opaskę ułożyć ze 2% spadkiem od ściany budynku. 5) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. IV. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, wymiana stolarki zewnętrznej, docieplenie stropu wełną mineralną, docieplenie podłóg i posadzki, przedłużenie okapów wraz z wyminą obróbek blacharskich, montaż ciepłomierza, wymiana instalacji odgromowej, w budynku świetlicy wiejskiej w Olganowie: 1) Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-038: * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-038 gr. 17 cm o współczynniku λD=0,038 W/mK od poziomu cokołu. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-038 o wsp. λD=0,038W/mK gr. 3cm 2) DOCIEPLENIE STROPU Projektuje się docieplenie istniejącego stropu wentylowanego wełną mineralną o gr. 25 cm o współczynniku przewodzenia 0,040 W/m2xK. Wełnę mineralną należy ułożyć w dwóch warstwach. W trakcie prac należy zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie mechanicznych narzędzi - należy zadbać aby narzędzia i sprzęt nie sprawiały zagrożenia pożarowego. Przekroje docieplanego stropu przedstawione są na rysunkach. 3) WYMIANA STOLARKI ZEWNĘTRZNEJ Wymagania stolarki okiennej z PCV – kolor wg ustaleń z inwestorem: * średni współczynnik przenikania ciepła okien U=0,9 W/m²K, * ramki okien jednoramowe z profili siedmiokomorowych * szyby zespolone podwójne lub potrójne * okna winny posiadać atest PZH * pakiet szybowy powinien posiadać atest Instytutu Ceramiki i Szkła * okna wyposażone w nawiewniki higrosterowalne Wymagania stolarki drzwiowej z ciepłego aluminium: * profile z izolacją termiczną aluminium anodowane o śr. wsp. U = 1,3 W/ (m²K), * izolacyjność akustyczna Rw = 35 dB, * min. grubość całkowita kształtowników (ramy) 62 mm * kolor stolarki do uzgodnienia * rodzaj uszczelek kauczukowe (EPDM) * detale okuć oraz zamki po ustaleniu z Inwestorem * profile i pakiety powinny być trwale nacechowane, posiadać aktualne atesty i certyfikaty Montaż stolarki wg instrukcji szczegółowej producenta. Przed rozpoczęciem prac dokonać pomiarów z natury. Zestawienie stolarki budynku w załączeniu do części rysunkowej. 4) PRZEDŁUŻENIE OKAPU i OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian należy zdemontować istniejące obróbki. W celu prawidłowego wykonania docieplenia ścian szczytowych, gdzie występuje ogniomur, należy przedłużyć obróbki blacharskie nad ścianą poprzez montaż drewnianej belki do której przymocowane będą nowe obróbki blacharskie. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Rury spustowe zdemontować przed ułożeniem docieplenia i ponownie zamocować po dociepleniu wymieniając mocowania (uchwyty). Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe prowadzić po istniejących trasach. Elementy drewniane narażone na niekorzystne oddziaływanie środowiska zewnętrznego, w szczególności wszystkie odsłonięte elementy konstrukcji dachowej zaimpregnować poprzez kilkakrotne malowanie odpowiednimi środkami grzybobójczymi i przeciwpożarowymi poprzez kilkakrotne malowanie. 5) WYKONANIE OPASKI PRZY BUDYNKU Po zakończeniu prac ociepleniowych wokół budynku wykonać nową opaskę z kostki betonowej gr. 6 cmi szerokości 0,5 m na podsypce cementowo-piaskowej z dodatkowym zabezpieczeniem obrzeżem betonowym 6x20x100cm. Kostka i obrzeża w kolorze uzgodnionym z inwestorem. Kostka powinna wystawać nad obrzeże około 1,5÷2 cm, opaskę ułożyć ze 2% spadkiem od ściany budynku. 6) IZOLACJA KOMINÓW Przed przystąpieniem do robót ociepleniowych należy: Istniejące kominy oczyścić. Wykonać docieplenie styropianem gr. 3 cm jak elewację. Wokół kominów wykonać uszczelnienia miejsc, w których przechodzi on przez dach. Obróbkę blacharską zamocować bezpośrednio do ścianek komina, a jej krawędź osłonić specjalną listwą. Należy również ukształtować tzw. „kozubek” – uwypuklenie, zapobiegające zastoinom wody i zatrzymywaniu zanieczyszczeń u podstawy komina. 7) DOCIEPLENIE PODŁÓG i POSADZKI Zdjąć podłogi i wykładziny – część niepodpiwniczona - oczyścić z pozostałości izolacji, wykonać wylewkę cementową gr. 5 cm. Ułożyć styropian podłogowy EPS 100 o wsp. λ=0,037W/m*K gr. 11cm w dwóch warstwach na folii pcv. Wykonać wylewkę cementową gr. 5 cm zatartą na gładko i zagruntować środkami wzmacniającymi. W części podpiwniczonej ocieplić podłogi styropianem j.w. od spodu stropu nad piwnicami. Do wykończenia podłóg w pomieszczeniach mokrych zastosowano materiały ceramiczne typu gres antypoślizgowy klasy 5 z cokolikiem wys. 10 cm nienasiąkliwymi, niskiej ścieralności, szorstkiej powierzchni oraz odpornymi na działanie środków czyszczących i detergentów. W pozostałych pomieszczeniach mieszkalnych posadzkę wykonaćz paneli podłogowych gr. min. 7 mm klasy AC5. 8) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę. V. Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, stropu wełną mineralną, wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, wymiana obróbek blacharskich, montaż ciepłomierza , wymiana oświetlenia, w budynku strażnicy OSP w Widuchowie: 1)Ocieplenie ścian – styropian EPS 70-040: * Ściany zewnętrzne kondygnacji nadziemnych docieplić metodą BSO styropianem EPS70-036 gr. 16 cm o współczynniku λD=0,036 W/mK od poziomu cokołu. * ościeża okienne i drzwiowe ocieplić styropianem samogasnącym EPS070-038 o wsp. λD=0,036W/mK gr. 3cm, 2) DOCIEPLENIE STROPÓW Projektuje się docieplenie istniejącego stropu wentylowanego wełną mineralną o gr. 18 cm o współczynniku przewodzenia 0,035 W/m2xK. Wełnę mineralną należy ułożyć w dwóch warstwach. W trakcie prac należy zwrócić szczególną uwagę na wykorzystanie mechanicznych narzędzi - należy zadbać aby narzędzia i sprzęt nie sprawiały zagrożenia pożarowego. Przekroje docieplanego stropu przedstawione są na rysunkach. 3) WYMIANA STOLARKI ZEWNĘTRZNEJ Wymagania stolarki okiennej z PCV – kolor wg ustaleń z inwestorem: * średni współczynnik przenikania ciepła okien U=0,9 W/m²K, * ramki okien jednoramowe z profili siedmiokomorowych * szyby zespolone podwójne lub potrójne * okna winny posiadać atest PZH * pakiet szybowy powinien posiadać atest Instytutu Ceramiki i Szkła * okna wyposażone w nawiewniki higrosterowalne W oknach istniejących oraz podlegających wymianie zamontować nawiewniki higrosterowalne o wydajności 30 m3/h (w pomieszczeniach biurowych, administracyjnych, usługowych, gospodarczych, korytarzach) oraz 60 m3/h (2x30 m3/h w pomieszczeniach 'mokrych', węzłach sanitarnych). Montaż stolarki wg instrukcji szczegółowej producenta. Przed rozpoczęciem prac dokonać pomiarów z natury. Zestawienie stolarki budynku w załączeniu do części rysunkowej. 4) OBRÓBKI BLACHARSKIE Przed przystąpieniem do ocieplania ścian należy zdemontować istniejące obróbki. Po wykonaniu ocieplenia zamontować nowe elementy w/w obróbek oraz nowe parapety wykonane z blachy powlekanej w kolorze zgodnym z kolorystyką budynku. Przed zamontowaniem parapetów zewnętrznych, należy wykonać warstwę spadkową. Parapety wypuścić poza lico ściany 4-5cm. Sztywność parapetu można poprawić poprzez zastosowanie odpowiednio wyprofilowanego stalowego płaskownika 30x3 mm. Styk połączenia tynku i parapetu zabezpieczyć uszczelniaczem poliuretanowym. Orynnowanie do wymiany. Rury spustowe wykonać z blachy powlekanej. Mocowanie na wydłużonych wspornikach (o grubość projektowanej izolacji termicznej). Rury spustowe prowadzić po istniejących trasach. 5) MONTAŻ CIEPŁOMIERZA Aby sprecyzować ilość pobranego ciepła do c.o. należy zamontować licznik ciepła – ciepłomierz kompaktowy 2 klasy dokładności wg PN-EN-1434 o przepływie 1,0 m3/h. Licznik zamontować na głównym ciągu zasilającym budynek w ciepłą wodę.
2) Wspólny Słownik Zamówień(CPV): 45453000-7, 45410000-4, 45320000-6, 45421000-4, 45331100-7
3) Wartość części zamówienia(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania:
okres w miesiącach:
okres w dniach:
data rozpoczęcia:
data zakończenia: 2018-07-31
5) Kryteria oceny ofert:
Kryterium |
Znaczenie |
Cena brutto |
60,00 |
Wydłużony okres udzielonej gwarancji jakości |
20,00 |
Doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia |
20,00 |
6) INFORMACJE DODATKOWE: