III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
4.2.3 zdolności technicznej lub zawodowej. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli: 4.2.3.1 Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie co najmniej cztery usługi o łącznej wartości co najmniej 350 000 PLN brutto polegające na przeprowadzeniu analiz, ekspertyz lub ewaluacji, o wskazanych poniżej cechach, które to cechy te usługi mają spełnić ŁĄCZNIE: 1) jedną o wartości nie mniejszej niż 175 000 PLN brutto, której przedmiotem było przeprowadzenie ewaluacji (oceny) publicznego(ych) programu(ów), polityki (strategii) lub skutków regulacji, w której zastosowano podejście tzw. ewaluacji opartej na teorii (ang. theory-based evaluation), 2) jedną o wartości nie mniejszej niż 175 000 PLN brutto, której przedmiotem było przeprowadzenie ewaluacji (oceny) publicznego(ych) programu(ów), polityki (strategii) lub skutków regulacji, w której zastosowane podejście tzw. kontrfaktycznej ewaluacji wpływu (ang. counterfactual impact evaluation) 3) dwie, które miały ogólnokrajowy zakres przedmiotowy lub dotyczyły ewaluacji programu publicznego o zasięgu co najmniej ponadregionalnym (tj. realizowanego na obszarze co najmniej dwóch jednostek terytorialnych w Unii Europejskiej, sklasyfikowanych na poziomie NUTS2 np. obszar co najmniej dwóch polskich województw, lub równoważnych jednostek terytorialnych poza UE); 4) dwie, których przedmiotem była problematyka pomocy publicznej lub rozwoju przedsiębiorczości (przy czym za tego typu badania nie zostaną uznane takie, w których dominowały zagadnienia badawcze związane z rozwojem kapitału ludzkiego). 5) dwie usługi, w których przeprowadzono analizy statystyczne na zbiorach danych jednostkowych (niezagregowanych), pozostających w dyspozycji Głównego Urzędu Statystycznego lub pochodzących od innego dysponenta publicznego, np. dane KRS, Monitora Polskiego B, CEIDG, z wyłączeniem rejestrów/baz danych: a) które administruje lub przetwarza zamawiający, b) dostępnych w publikowanych raportach lub w bazach upublicznionych na stronach internetowych. 4.2.3.2 Wykonawca wyznaczy do realizacji zamówienia osoby, którymi dysponuje lub będzie dysponował, w tym: 1) Kierownika projektu - osobę która: - posiada wykształcenie wyższe, - posiada biegłą znajomość języka angielskiego - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert pełniła funkcję kierownika (koordynatora) realizacji 3 usług o ogólnokrajowym zakresie przedmiotowym lub co najmniej ponadregionalnym (tj. realizowanego na obszarze co najmniej dwóch jednostek terytorialnych w Unii Europejskiej, sklasyfikowanych na poziomie NUTS2 np. obszar co najmniej dwóch polskich województw, lub równoważnych jednostek terytorialnych poza UE) dla klienta (zamawiającego) z instytucji publicznej, odpowiadając za nadzór i koordynację całości wykonywanych usług w ramach zamówienia; przedmiotem usług były prace badawcze, analityczno-eksperckie lub ewaluacyjne dotyczące określonej polityki publicznej (plan, strategia, program, określony instrument/mechanizm wsparcia itp.), w tym co najmniej jedna z usług dotyczyła polityk publicznych adresowanych do przedsiębiorstw, co najmniej dwie usługi miała wartość brutto minimum 175 000 PLN brutto, a każda minimum 50 000 PLN brutto. 2) Dwóch Ekspertów ds. badań jakościowych – osoby, spośród których: - każda w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert realizowała co najmniej 3 projekty badawcze, w których była odpowiedzialna za konstrukcję narzędzi badawczych, prowadzenie badań metodami jakościowymi (np. wywiady osobiste IDI, wywiady telefoniczne ITI, zogniskowane wywiady grupowe FGI, warsztaty) oraz analizy i interpretację danych pochodzących z badań jakościowych; każdy z projektów miał wartość minimum 50 000 PLN brutto), co najmniej w jednym projekcie, w badaniach jakościowych brali udział przedsiębiorcy; - co najmniej jedna, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, zrealizowała 2 projekty badawczo-analityczne, w których była odpowiedzialny m.in. za prowadzenie analiz treści dokumentów/materiałów w ramach tzw. badania gabinetowego (ang. desk research) np. analiza wniosków o dofinansowanie programu publicznego, analiza materiałów prasowych, analiza materiałów konferencyjnych, itp. - każda jest autorem lub współautorem raportów z badań, wskazanych powyżej (tj. opracowań opisujących rezultaty prac). - co najmniej jedna w ww. projektach analizy prowadziła z wykorzystaniem odpowiedniego oprogramowania do analizy danych o charakterze jakościowym typu ATLAS.ti / MAXQDA lub równoważne. 3) Eksperta (ewaluatora) ds. ewaluacji pomocy publicznej – osobę która: - posiada wykształcenie wyższe, - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w realizacji co najmniej 3 ewaluacji o ogólnokrajowym lub co najmniej ponadregionalnym zakresie przedmiotowym (tj. realizowanego na obszarze co najmniej dwóch jednostek terytorialnych w Unii Europejskiej, sklasyfikowanych na poziomie NUTS2 np. obszar co najmniej dwóch polskich województw, lub równoważnych jednostek terytorialnych poza UE) dla klienta (zamawiającego) z instytucji publicznej, przy czym co najmniej 2 z tych ewaluacji dotyczyły pomocy publicznej lub wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, i jest autorem lub współautorem raportów z tych ewaluacji (tj. opracowań opisujących rezultaty prac badawczych oraz rekomendacje, przygotowanych dla podmiotu zlecającego ewaluację); wartość każdej z ewaluacji wynosiła co najmniej 100 000 zł brutto - jest autorem lub współautorem co najmniej 1 publikacji (tj. utworu opublikowanego w formie artykułu w czasopiśmie lub w formie książkowej, opisujących oryginalne badania i wynikające z nich wnioski, lub zbierający w formie przeglądu wnioski z wcześniej opublikowanych prac) dotyczącej wyników ewaluacji pomocy publicznej lub wsparcia rozwoju przedsiębiorczości. 4) Eksperta (ewaluatora) ds. ewaluacji kontrfaktycznych – osobę która: - w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert była odpowiedzialna za przygotowanie i przeprowadzenie analiz kontrfaktycznych służących ewaluacji wpływu (ang. counterfactual impact evaluation) publicznych programów, polityk (strategii) lub skutków regulacji, w ramach co najmniej dwóch projektów na zamówienie instytucji publicznej lub organizacji pozarządowej, wartości każdej z ewaluacji była nie mniejsza niż 150 000 zł brutto . - jest autorem lub współautorem raportów z ewaluacji wskazanych powyżej (tj. opracowań opisujących rezultaty prac). 5) Eksperta (ewaluatora) ds. ewaluacji opartej na teorii– osobę która: - w okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminy składania ofert była odpowiedzialna za przeprowadzenie analiz zakończonych odtworzeniem teorii badanej interwencji (programu publicznego) lub zrealizowania tzw. ewaluacji opartej na teorii (ang. theory-based evaluation), w ramach co najmniej dwóch projektów - o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto każdy - na zamówienie instytucji publicznej lub organizacji pozarządowej . - jest autorem lub współautorem raportów z analiz wskazanych powyżej (tj. opracowań opisujących rezultaty prac). Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia funkcji przez jedną osobę (jeżeli spełni ona łączne warunki dla nich przewidziane). Niezależnie od możliwości łączenia funkcji, zespół wykonawczy musi liczyć nie mniej niż 5 osób, a jedna osoba nie może pełnić więcej niż dwie funkcje. Poza wymaganymi przez Zamawiającego osobami, Wykonawca może zaproponować dodatkowe osoby, które wykonywać będą zamówienie. W takim przypadku Wykonawca powinien w Wykazie osób wyszczególnić wszystkich dodatkowych członków zespołu wykonawczego wraz z opisem pełnionych przez nich funkcji. Wykonawca będzie realizować Zamówienie wyłącznie poprzez członków zespołu badawczego przedstawionych w Wykazie osób. Uwaga: Numeracja zgodna z SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
5.3 Dokumenty składane na wezwanie zamawiającego. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; b) ... c) ... d) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego; e) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumentów dotyczących każdego z wykonawców, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu. 5.4 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 5.3 lit. a) SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w zdaniu pierwszym, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Termin określony w pkt 5.4 powyżej stosuje się. Uwaga: Numeracja zgodna z SIWZ.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
5.3 Dokumenty składane na wezwanie zamawiającego. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: a) ... b) wykazu usług wykonanych w okresie pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 6 do SIWZ; Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są: - referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. - oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeśli wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia. c) wykazu osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzonego zgodnie z Załącznikiem nr 7 do SIWZ; d) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego; e) w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumentów dotyczących każdego z wykonawców, w celu wykazania braku istnienia wobec niego podstaw wykluczenia oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Uwaga: Numeracja zgodna z SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
7.15 Na potrzeby badania i oceny ofert, oferta musi zawierać: a) formularz ofertowy sporządzony i wypełniony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 8 do SIWZ, b) oświadczenia, o których mowa w pkt 5.1 SIWZ, sporządzone według wzorów stanowiących odpowiednio Załączniki nr 3 i 4 do SIWZ, c) pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik, d) zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 4.5.1 i 4.5.4 SIWZ – jeżeli wykonawca polega na zasobach lub sytuacji podmiotu trzeciego, e) „Koncepcję organizacji kontrfaktycznej ewaluacji wpływu z perspektywy przedsiębiorców (bez współpracy z GUS)”, f) jeśli dotyczy (kryterium fakultatywne dla wykonawcy): „Próbkę kwestionariusza ankiety CAW/CAPI z przedsiębiorstwami inwestującymi w strefach”. UWAGA: Dokumenty, o których mowa w ust. 7.15 pkt e-f) powinny zostać przedstawione w sposób umożliwiający zamawiającemu ocenę oferty zgodnie z kryteriami opisanymi w Rozdziale 12. W przypadku nieprzedstawienia dokumentu, o którym mowa w ust. 7.15 pkt. e) oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1pkt 2) ustawy (treść oferty nie odpowiada treści SIWZ). W przypadku nieprzedstawienia dokumentu, o którym mowa w ust. 7.15 pkt. f) oferta otrzyma „0” pkt. w kryterium „Próbka kwestionariusza ankiety CAW/CAPI z przedsiębiorstwami inwestującymi w strefach”. Dokumenty, o których mowa w pkt. 7.15 e-f nie należą do dokumentów, o których mowa w art. 25 ustawy i w wypadku niezłożenia ich wraz z ofertą lub złożenia dokumentów wadliwych, Zamawiający nie będzie wzywał Wykonawców do ich uzupełnienia. Uwaga: Numeracja zgodna z SIWZ.