Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Polski Instytut Ekonomiczny
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 381375093
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Al. Jerozolimskie 87
1.5.2.) Miejscowość: Warszawa
1.5.3.) Kod pocztowy: 02-001
1.5.4.) Województwo: mazowieckie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: administracja@pie.net.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://pie.net.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - inne państwowe i samorządowe osoby prawne utworzone na podstawie odrębnych ustaw w celu wykonywania zadań publicznych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-b6049b34-1e2d-11ed-acbd-46d0480cd9c4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00308988
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-08-17
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00045103/05/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.7 Przeprowadzenie serii zogniskowanych wywiadów grupowych dotyczących dyskryminacji kobiet powracających na rynek pracy.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/ ; administracja@pie.net.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. A. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal lub poczty elektronicznej: administracja@pie.net.pl ;
B. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do formularza do komunikacji;
C. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu,
opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx oraz Regulaminie ePUAP;
D. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z
miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego regulaminu.
E. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB; F. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o
którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy pzp, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP lub innej formie określonej w niniejszym rozdziale.
2. Sposób komunikowania się Zamawiającego z Wykonawcami (nie dotyczy składania ofert): A. W niniejszym postępowaniu komunikacja pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza: „Formularz do komunikacji” dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal lub za pomocą poczty elektronicznej (nie dotyczy składania ofert). We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia (BZP lub numerem postępowania PZP.5.2022);
B. Wykonawca może drogą elektroniczną za pomocą środków komunikacji elektronicznej zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ. Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień zgodnie i na zasadach określonych w ustawie Pzp;
3. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych (w tym oświadczeń, wniosków o wyjaśnienie treści SWZ itp.) musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub
oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
4. Zamawiający informuje, że drogą elektroniczną przy wykorzystaniu poczty elektronicznej z adresem e-mail: administracja@pie.net.pl może
przesyłać do Wykonawców w szczególności odpowiedzi z wyjaśnieniami treści SWZ, wezwania do złożenia oświadczeń, wyjaśnień lub podmiotowych środków dowodowych, informacje o wyborze oferty najkorzystniejszej / unieważnieniu postępowania.
Szczegółowe informacje zawarte są w Rozdziale IX SWZ
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:1. Administratorem Pani / Pana danych osobowych jest Polski Instytut Ekonomiczny, 02-001 Warszawa, Al. Jerozolimskie 87, tel. 22 628-55-85. 2. Polski Instytut Ekonomiczny ustanowił inspektora ochrony danych osobowych – kontakt ochrona.danych@pie.net.pl3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego.
4.Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w
oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy.6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO; 8. Posiada Pani/Pan: A. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących; B. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników);C. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego); D. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9. Nie przysługuje Pani/Panu:A. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych; B. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;C. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: PZP.5.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 43612,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania jakościowego (wywiady grupowe FGI) dotyczącego doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci. Badanie powinno być przeprowadzone zgodnie z następującymi parametrami:
1 Nazwa badania Zogniskowane wywiady grupowe (FGI) dotyczące doświadczeń matek powracających na rynek pracy po przerwie związanej z wychowywaniem dzieci.
2 Pogłębiony opis badania Celem wywiadów będzie analiza doświadczeń poszukiwania pracy i zidentyfikowanie katalogu trudności, z jakimi borykały lub nadal borykają się kobiety powracające do pracy po przerwie wynikającej z obowiązków opiekuńczych (urlop macierzyński, rodzicielski, wychowawczy). W wywiadach kobiety zostaną zapytane również o subiektywną ocenę swoich możliwości na rynku pracy i zdolności pogodzenia obowiązków rodzinnych i zawodowych.
Przy tak zdefiniowanych celach badania Zamawiający,
w toku konsultacji z Wykonawcą, przygotuje scenariusze wywiadów, ustali kolejność wywiadów i doprecyzuje w razie potrzeby skład poszczególnych grup focusowych. Po sfinalizowaniu tych ustaleń Wykonawca przeprowadzi wywiady.
3 Metoda badawcza Zogniskowane wywiady grupowe (Focused Group Interview): stacjonarne i online
4 Szacowany średni czas trwania jednego wywiadu 2 h
5 Populacja Kobiety, które przerwały aktywność zawodową ze względu na obowiązki opiekuńcze nad dziećmi – dodatkowe zawężenie poszczególnych grup określone w kryteriach rekrutacyjnych
6 Liczba wywiadów W ramach badania przeprowadzone zostanie
9 zogniskowanych wywiadów grupowych: 3 stacjonarne
i 6 online. W każdym z nich udział weźmie 5 kobiet.
7 Maksymalna liczba dni roboczych na konsultację scenariusza bazowego wywiadów 10 dni roboczych
8 Dodatkowe obowiązki Wykonawcy - Umożliwienie uczestnictwa przedstawiciela Zamawiającego (max 2 osoby) w co najmniej 2 wybranych wywiadach.
- Udostępnianie na bieżąco nagrań i transkrypcji z przeprowadzanych wywiadów (w ciągu 4 dni roboczych po przeprowadzeniu wywiadu);
- Po drugim, czwartym i szóstym wywiadzie przedstawiciel Zamawiającego, po odsłuchaniu nagrań, odbędzie konsultacje z Wykonawcą
- Jeżeli Zamawiający zidentyfikuje problemy związane z realizacją celów badawczych, w toku konsultacji Zamawiającego z Wykonawcą, zostaną wprowadzone poprawki do scenariusza i/lub dokonana zmiana w kryteriach rekrutacyjnych do kolejnych wywiadów
- Przygotowanie i przekazanie syntetycznego raportu nt. realizacji badania (informacje o przebiegu badania) ok.
5 stron.
9 Orientacyjny termin rozpoczęcia realizacji badania wrzesień/październik 2022 r.
10 Kryteria rekrutacyjne Określone poniżej w 3 kategoriach
Kobiety poszukujące nowej pracy (od co najmniej 6 miesięcy) po co najmniej rocznej przerwie w pracy Kobiety, które znalazły nową pracę (przed co najmniej roczną przerwą związaną z opieką nad dzieckiem/dziećmi pracowały w innym miejscu) Kobiety, które przed przerwą związaną z opieką nad dzieckiem pracowały przez co najmniej 3 lata na etacie, a po przerwie założyły własną działalność gospodarczą
(1) 1 dziecko do 3 lat, wyższe wykształcenie, mieszkanki średnich i dużych miast (6) 1 lub więcej dzieci, mała miejscowość, wyższe wykształcenie (8) 1 lub więcej dzieci (2 lata lub więcej), mała miejscowość/wieś
(2) 1 dziecko (powyżej 3 lat), wyższe wykształcenie, 3 mieszkanki mniejszych miejscowości i 2 dużych i/lub średnich miast (7) 1 lub więcej dzieci, średnie i duże miasto, wyższe i średnie wykształcenie (9) 1 lub więcej dzieci (2 lata lub więcej), duże miasto
(3) 2 matki 1 dziecka do 6 lat, 3 matki 2 dzieci (w tym jedno co najmniej 6 lat), wykształcenie średnie lub zawodowe, mieszkanki średnich i dużych miast
(4) 3 lub więcej dzieci, mieszkanki średnich i dużych miast, wykształcenie wyższe
(5) 2 matki 1 dziecka do 6 lat, 3 matki 2 dzieci (w tym jedno co najmniej 6 lat), wykształcenie wyższe, mała miejscowość
Mała miejscowość – do 100 tys. mieszkańców (z uwzględnieniem wsi)
Średnie miasto – 100 – 250 tys. mieszkańców
Duże miasto – powyżej 250 tys. mieszkańców
Dodatkowe kryterium rekrutacyjne:
- w wywiadach online zróżnicowanie regionalne w poszczególnych grupach (mieszkanki różnych województw)
2. Ogólne wymagania dotyczące realizacji badań jakościowych techniką zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI):
A. Wykonawca przeprowadzi wywiady FGI w formie wywiadów face-to-face i online. Jeżeli
z niezależnych od Wykonawcy przyczyn (np. odgórnych przepisów ograniczających możliwość spotkań face-to-face z uwagi na zagrożenie epidemiczne) niemożliwe okaże się realizowanie wywiadów bezpośrednich, za zgodą Zamawiającego, wywiady w drodze wyjątku będą mogły się odbyć w formie zdalnej (video-konferencji), a Zamawiający dostosuje ostateczny koszt badania do zmienionej formy wywiadów.
B. Wywiady będą przeprowadzone zgodnie ze scenariuszem przygotowanym przez Zamawiającego. Wykonawca po otrzymaniu scenariusza przeprowadzi dwa wywiady próbne (wliczające się do całej puli wywiadów), po których przedstawi sugestie co do poprawy scenariusza przed realizacją pozostałej próby.
C. Wywiady powinny być realizowane zgodnie z wytycznymi co do cech respondentów (kryteriów udziału). Zamawiający może, na pisemny wniosek Wykonawcy (np. informację mailową) wyrazić zgodę na modyfikacje listy respondentów w przypadku trudności dotarcia do wybranego typu respondenta. O trudnościach z umówieniem i realizacją wywiadów z określonymi typami respondentów Wykonawca powinien informować niezwłocznie, tak by minimalizować ryzyko niezrealizowania założeń badania.
D. Wykonawca zapewni prawidłową realizację wymogów związanych z ochroną danych osobowych uczestników badań (obowiązek informacyjny, uzyskanie zgód, prawne i techniczne uwarunkowania gromadzenia i przetwarzania danych).
E. Wszystkie wywiady powinny być rejestrowane w formie audio. Każdorazowo Wykonawca poinformuje respondenta o nagrywaniu wywiadu.
F. Wykonawca w terminie nie dłuższym niż cztery dni robocze od terminu przeprowadzenia wywiadu sporządzi:
a. z każdego wywiadu transkrypcję (w uzasadnionych, pojedynczych przypadkach – notatkę);
b. transkrypcja lub notatka powinna zawierać zapis rozmowy, ale również metryczkę wywiadu pozwalającą przypisać określone transkrypcje do grup respondentów. Metryczka powinna umożliwić kontrolę realizacji założeń próby badawczej oraz umożliwić kategoryzację respondentów na etapie analizy materiału jakościowego.
G. Wykonawca przygotuje system (np. dostęp do odpowiedniego miejsca sieciowego) umożliwiający Zamawiającemu bieżący monitoring stanu realizacji badania jakościowego oraz wgląd do przygotowywanych systematycznie transkrypcji.
H. Wykonawca zapewni, że osoby prowadzące wywiady (moderatorzy) będą odpowiednio przygotowane w zakresie metodologii i przedmiotu badania – będą posiadały wyższe wykształcenie zdobyte na kierunkach społecznych (np. ekonomia, socjologia, stosunki międzynarodowe) lub ponad 10-letnie doświadczenie w obszarze badań społecznych.
I. Wykonawca zapewni, że zatrudnia osoby lub zespół osób zajmujących się rekrutacją respondentów do badań.
J. Wykonawca posiada studio fokusowe do realizacji jakościowych badań fokusowych (FGI) wyposażonego w lustro weneckie lub podgląd za pomocą telewizora, wraz z salą podglądową dla Zleceniodawcy, oraz z możliwościami technicznymi do cyfrowego nagrywania wywiadów jakościowych realizowanych w tym studiu (audio oraz wideo) i wysyłaniu transmisji w trakcie badania online łączem internetowym.
K. Zamawiający dopuszcza możliwość wynagradzania uczestników badania (respondentów) za udział w wywiadach. Koszty takich wynagrodzeń pokrywających koszty dojazdu oraz poświęcony czas powinny być zaplanowane i wliczone w ofertę przetargową złożoną przez Wykonawcę.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79315000-5 - Usługi badań społecznych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 50 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Szczegółowe informacje zawarte w Rozdziale XVI Specyfikacji Warunków Zamówienia
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 7
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Na podstawie art. 112 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w sposób proporcjonalny do przedmiotu zamówienia oraz umożliwiający ocenę zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, w szczególności wyrażając je jako minimalne poziomy zdolności.
2. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej (art. 112 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp).
3. Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, iż posiada udokumentowane doświadczenie:
A. W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonali należycie co najmniej 4 usługi polegające na realizacji badań jakościowych o tematyce społecznej (dotyczącej opinii, zachowań, doświadczeń, oczekiwań ludzi) metodą zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) na próbie dorosłych Polaków, wartość każdej usługi wynosiła co najmniej 30 000 złotych brutto (a w przypadku jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona walucie innej niż złoty, przeliczenie nastąpi wg średniego kursu złotego ogłoszonego przez Prezesa NBP i obowiązującego w dniu podpisania umowy na realizację usługi);
B. Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia tj. wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą brały udział w realizacji zamówienia, zdolnymi do wykonania zamówienia, o kwalifikacjach zawodowych, doświadczeniu i wykształceniu niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia, odpowiadającym warunkom określonym poniżej:
a. kierownikiem prac badawczych, spełniającym łącznie następujące wymagania:
• posiadającym co najmniej wykształcenie wyższe magisterskie w dziedzinie nauk społecznych lub ekonomicznych, który uczestniczył, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w realizacji co najmniej 3 projektów badawczych w zakresie badan jakościowych z wykorzystaniem grupowych wywiadów pogłębionych;
• ekspertem ds. moderacji wywiadów grupowych i analizy danych jakościowych, który uczestniczył w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w realizacji co najmniej 3 projektów badawczych w zakresie badan jakościowych z wykorzystaniem grupowych wywiadów pogłębionych.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, wraz z ofertą należy złożyć następujące dokumenty:
A. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według Załącznika nr 2 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz wstępne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert tymczasowo zastępujące wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale V ust. 3 SWZ.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz wymaganych oświadczeń i dokumentów określony został w Rozdziale VII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
1. Oferta powinna zawierać wszelkie informacje wskazane w zaproponowanym przez Zamawiającego formularzu ofertowym dla poszczególnych części zamówienia, według Załącznika nr 1 „Formularz ofertowy” do SWZ.
2. Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, wraz z ofertą należy złożyć następujące dokumenty:
A. Oświadczenie Wykonawcy o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według Załącznika nr 2 do SWZ. Oświadczenie to stanowi dowód potwierdzający brak podstaw wykluczenia oraz wstępne oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, na dzień składania ofert tymczasowo zastępujące wymagane podmiotowe środki dowodowe, wskazane w rozdziale V ust. 3 SWZ.
4. Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty – o ile ofertę składa pełnomocnik:
A. Pełnomocnictwo do złożenia oferty musi być złożone w oryginale w takiej samej formie, jak składana oferta (t.j. w formie elektronicznej lub postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym). Dopuszcza się także złożenie elektronicznej kopii (skanu) pełnomocnictwa sporządzonego uprzednio
w formie pisemnej, w formie elektronicznego poświadczenia sporządzonego stosownie do art. 97 § 2 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r.
- Prawo o notariacie
5. obowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli dotyczy:
A. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy PZP,
zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy. Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym). W przypadku wspólników spółki cywilnej dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w
przypadku konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum.
6. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie – do
wykorzystania wzór, stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ. (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym
lub podpisem osobistym).
7. Udostępniania zasobów. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, przedstawia także oświadczenie tego
podmiotu potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby. Wykonawca może w celu potwierdzenia
spełniania warunków udziału w postępowaniu, w odniesieniu do przedmiotu zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby.
8. Podwykonawcy. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom.
Zamawiający nie wprowadza zastrzeżenia wskazującego na obowiązek osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części
zamówienia. Zamawiający wymaga, aby w przypadku powierzenia części zamówienia podwykonawcom, Wykonawca wskazał w
formularzu ofertowym, według Załącznika nr 1 do SWZ, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć
podwykonawcom i podania przez Wykonawcę nazw firm podwykonawców, o ile są już znane.
Wykaz wymaganych oświadczeń i dokumentów określony został w Rozdziale VII Specyfikacji Warunków Zamówienia.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Zobowiązanie podmiotu trzeciego – jeżeli dotyczy:
A. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja), zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy PZP, zobowiązani są ustanowić pełnomocnika. Z treści pełnomocnictwa winno jednoznacznie wynikać prawo pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego w imieniu Wykonawcy. Dokument ten winien być podpisany przez osobę/osoby
uprawnioną(-e) do jego udzielenia tj. zgodnie z formą reprezentacji każdego z Wykonawców (podpisany kwalifikowanym
podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym). W przypadku wspólników spółki cywilnej
dopuszczalne jest przedłożenie umowy spółki cywilnej, z której wynika zakres i sposób reprezentacji, a w przypadku
konsorcjum przedłożenie umowy konsorcjum. Oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 – w przypadku wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie – do wykorzystania wzór, stanowiący Załącznik nr 4 do SWZ. (podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym lub podpisem osobistym).
Szczegółowe informacje zawarte w Specyfikacji Warunków Zamówienia
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-08-25 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-08-25 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-09-23