Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
ORGANIZACJA I REALIZACJA BADANIA SONDAŻOWEGO
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI URZĄD PRACY
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276855696
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Tadeusza Kościuszki 30
1.5.2.) Miejscowość: Katowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 40-048
1.5.4.) Województwo: śląskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22A - Katowicki
1.5.7.) Numer telefonu: 32 757 33 60
1.5.8.) Numer faksu: 32 757 33 62
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wup@wup-katowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://wupkatowice.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Jednostka organizacyjna samorządu województwa nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ORGANIZACJA I REALIZACJA BADANIA SONDAŻOWEGO
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-78f21db6-9854-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00030230
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-09
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000417/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
platformazakupowa.pl/transakcja/4431833.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: 1. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim w formie elektronicznej za pośrednictwem platformy: platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/443183.2. Wymaga się, aby komunikacja z Wykonawcami odbywała się tylko poprzez platformę zakupową za pośrednictwem formularza “Wyślij wiadomość do Zamawiającego”, nie za pośrednictwem adresu email.Uwaga: korespondencja przesłana w inny sposób niż poprzez platformę nie będzie brana pod uwagę, zostanie uznana jako złożona nieskutecznie. Zamawiający nie będzie informował o błędnym złożeniu korespondencji.Adres strony internetowej:https://platformazakupowa.pl/transakcja/443183
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.Komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami w zakresie:- przesyłania Zamawiającemu pytań do treści SWZ;- przesyłania odpowiedzi na wszelkie wezwania Zamawiającego wynikające z ustawy - Prawo zamówień publicznych;- przesyłania wniosków, informacji, oświadczeń Wykonawcy; przesyłania odwołania lub innych dokumentów - odbywa się za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/transakcja/443183 i formularza „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”. 2. Za datę przekazania (wpływu) oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przyjmuje się datę ich przesłania za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/transakcja/443183 poprzez kliknięcie przycisku „Wyślij wiadomość do Zamawiającego” po którym pojawi się komunikat, że wiadomość została wysłana do Zamawiającego.3. Zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/transakcja/443183. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której adresatem, zgodnie z obowiązującymi przepisami, jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem https://platformazakupowa.pl/transakcja/443183 do konkretnego Wykonawcy.4. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na https://platformazakupowa.pl/transakcja/443183 przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.5. Zamawiający, określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:a. stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b. komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHz lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,c. zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa w najnowszej dostępnej wersji (zalecane przeglądarki: Internet Explorer, Chrome i Mozilla Firefox)d. włączona obsługa JavaScript,e. zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,f. Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3.g. Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.6. Wykonawca, przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:a. akceptuje warunki korzystania z platformazakupowa.pl określone w Regulaminie zamieszczonym na stronie internetowej pod linkiem w zakładce „Regulamin" oraz uznaje go za wiążący,b. zapoznał i stosuje się do Instrukcji składania ofert/wniosków dostępnej pod linkiem. 7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy Zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert (np. złożenie oferty w zakładce „Wyślij wiadomość do Zamawiającego”). Oferta wraz z załącznikami oraz wszelkie inne dokumenty przekazywane w późniejszym czasie Zamawiającemu muszą zostać podpisane elektronicznym kwalifikowanym podpisem lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.Wszelkie pozostałe szczegółowe informacje zostały zawarte w SWZ do niniejszego postępowania.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wojewódzki Urząd Pracy adres: ul. Kościuszki 30, 40-048 Katowice, tel: 32 757 33 60 fax: 32 757 33 62;2. Inspektorem ochrony danych osobowych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy w Katowicach jest Pani Justyna Nowak, kontakt: iod@wup-katowice.pl, telefon: (32) 757 33 06;3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego TP/1/21 pn: „Organizacja i realizacja badania sondażowego”.4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp;5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;7. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;8. Posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;9. W przypadku gdy wykonanie obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO, wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą, wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;10. Wystąpienie z żądaniem, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;11. Nie przysługuje Pani/Panu:- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;12. Na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): -
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: TP/1/21
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 170731,71 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 27485,09 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i realizacja badania sondażowego „Cudzoziemcy na śląskim rynku pracy z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19 oraz w perspektywie do 2025 r.”w szczególności:• realizacja badania winna przebiegać zgodnie z celami głównymi oraz nakreśloną przez Zamawiającego problematyką badawczą,• przeprowadzenie badania zgodnie z zasadami doboru prób do badań, opracowanymi przez Zamawiającego,• zaprojektowanie i przeprowadzenie badania ilościowego, jako indywidualnych wywiadów kwestionariuszowych według kwestionariuszy wywiadu przy wykorzystaniu technik CATI i/lub CAWI. Zamawiający dopuszcza możliwość modyfikacji kwestionariuszy wywiadu po jej akceptacji,• zakodowanie zebranych danych empirycznych wśród pracodawców, przedstawicieli agencji zatrudnienia i powiatowych urzędów pracy zgodnie z 3 kluczami kodowymi opracowanymi przez Wykonawcę i zaakceptowanymi przez Zamawiającego w postaci 3 baz danych, • opracowanie danych w postaci tablic wynikowych zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego,• Kontrola pracy ankieterów (przez Wykonawcę i Zamawiającego).Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w SWZ do niniejszego postępowania.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79310000-0 - Usługi badania rynku
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 49 dni
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Przyznawanie ilości punktów poszczególnym ofertom odbywać się będzie wg następującej zasady:1) Kryterium: cena – waga 60 pktOcena punktowa wskazanego kryterium dokonana zostanie zgodnie z formułą: Najniższa cena brutto spośród wszystkich ofert / Cena brutto badanej oferty x 60 pkt. 2) Kryterium: Doświadczenie koordynatora badań wskazanego przez Wykonawcę w zał. Nr 6 SWZ do realizacji zamówienia, tj. koordynowania badań z obszaru nauk społecznych (minimalna ilość koordynowanych badań z obszaru nauk społecznych określonych w SWZ w pkt. 14.2. ust 4 pkt. 2) - to 2 badania) - waga 40 pktZamawiający przyzna dodatkowe punkty Wykonawcy, który:- w „Wykazie dodatkowych badań (zał. Nr 7 do SWZ) koordynowanych przez koordynatora wskazanego do realizacji zamówienia” wykaże, iż koordynator badań wskazany w zał. Nr 6 do SWZ posiada dodatkowe (poza wymaganym) doświadczenie w okresie ostatnich 3 lat w koordynowaniu badań z obszaru nauk społecznych o zasięgu co najmniej regionalnym z zastosowaniem metody ilościowej na próbie nie mniejszej niż 450 respondentów oraz - załączy dokument/dokumenty potwierdzające należytą koordynację badań wskazanych w „Wykazie dodatkowych badań koordynowanych przez koordynatora wskazanego do realizacji zamówienia” wydany/e przez jednostkę, na rzecz której koordynowano badanie.W przypadku braku dokumentu/dokumentów potwierdzających należytą koordynacje badań wskazanych w „Wykazie dodatkowych badań koordynowanych przez koordynatora wskazanego do realizacji zamówienia” Zamawiający nie przyzna dodatkowych punktów. Doświadczenie wskazane w „Wykazie dodatkowych badań koordynowanych przez koordynatora wskazanego do realizacji zamówienia” musi być inne od doświadczenia wskazanego w zał. Nr 6 do SWZ pod rygorem nieprzyznania dodatkowych punktów.Zamawiający będzie przyznawał punkty w następujący sposób:- 2 koordynowane badania z obszaru nauk społecznych na próbie nie mniejszej niż 450 respondentów o zasięgu co najmniej regionalnym z zastosowaniem metody ilościowej (wymagane minimum) + 1 koordynowane badanie (dodatkowe) z obszaru nauk społecznych o zasięgu co najmniej regionalnym na próbie liczącej co najmniej 450 respondentów z zastosowaniem metody ilościowej – 10 pkt,- 2 koordynowane badania z obszaru nauk społecznych na próbie nie mniejszej niż 450 respondentów o zasięgu co najmniej regionalnym z zastosowaniem metody ilościowej (wymagane minimum) + 2 koordynowane badania (dodatkowe) z obszaru nauk społecznych o zasięgu co najmniej regionalnym na próbie liczącej co najmniej 450 respondentów z zastosowaniem metody ilościowej – 20 pkt,- 2 koordynowane badania z obszaru nauk społecznych na próbie nie mniejszej niż 450 respondentów o zasięgu co najmniej regionalnym z zastosowaniem metody ilościowej (wymagane minimum) + 3 koordynowane badania (dodatkowe) z obszaru nauk społecznych o zasięgu co najmniej regionalnym na próbie liczącej co najmniej 450 respondentów z zastosowaniem metody ilościowej – 30 pkt,- 2 koordynowane badania z obszaru nauk społecznych na próbie nie mniejszej niż 450 respondentów o zasięgu co najmniej regionalnym z zastosowaniem metody ilościowej (wymagane minimum) + 4 i więcej koordynowane badania (dodatkowe) z obszaru nauk społecznych o zasięgu co najmniej regionalnym na próbie liczącej co najmniej 450 respondentów z zastosowaniem metody ilościowej – 40 pkt.W przypadku, gdy ilość dodatkowych badań koordynowanych wskazanych w formularzu ofertowym będzie inna od ilości wskazanych w wykazie Zamawiający weźmie pod uwagę ilość badań wskazaną w „Wykazie dodatkowych badań koordynowanych przez koordynatora wskazanego przez Wykonawcę do realizacji zamówienia” – Zał. Nr 7 do SWZ wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte ich wykonanie. Suma liczby punktów otrzymanych za kryteria cena oraz dodatkowe doświadczenie koordynatora badań wskazanego w zał. Nr 6 przez Wykonawcę do realizacji zamówienia stanowić będzie końcową ocenę oferty.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie koordynatora badań wskazanego przez Wykonawcę w zał. Nr 6 SWZ do realizacji zamówienia, tj. koordynowania badań z obszaru nauk społecznych
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 1
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 5
Art. 109 ust. 1 pkt 6
Art. 109 ust. 1 pkt 7
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 9
Art. 109 ust. 1 pkt 10