IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5 000 (słownie: pięć tysięcy) zł na część 1. i 3 000 (słownie: trzy tysiące) zł na część 2. - przed upływem terminu składania ofert określonego w SIWZ.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewidział zmiany umowy w § 14 (część i 1 2) wzoru umowy. część 1: 1. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w umowie, strona wnioskująca o aneks bez zbędnej zwłoki przedkłada pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem. 2. Działając w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje następujące przypadki zmiany umowy: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów (w stosunku do obowiązujących na chwile zawarcia umowy) w zakresie dotyczącym: zmian prawa podatkowego, w tym stawek podatku, ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.), ustawy Pzp, ustawy z dnia 3 marca 2018 r. r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 62). Zmiana regulacji określonych w zdaniu poprzednim musi wywierać bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy i może prowadzić do modyfikacji wyłącznie tych zapisów umowy, do których się odnosi, nie może prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy; 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucją nadzorującą realizację projektu, w ramach którego realizowane jest Zamówienie. Zmiany umowy mogą dotyczyć jedynie tych jej zapisów, na które wpływ miały modyfikacje dokumentów określonych w niniejszym ustępie; 3) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych horyzontalnych dot. funduszy europejskich, wytycznych dotyczących PO IR lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej PO IR. Zmiany umowy mogą dotyczyć jedynie tych jej zapisów, na które wpływ miały modyfikacje dokumentów określonych w niniejszym ustępie; 4) wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie i załącznikach, których nie można usunąć w inny sposób; 5) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy lub wynikających z przedłużającej się procedury wyboru Wykonawcy, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy lub prawidłową realizację zadań objętych przedmiotem umowy w pierwotnym terminie, konieczna stanie się modyfikacja terminów wskazanych w OPZ lub terminu końcowego umowy, jednak nie dłużej niż o 6 miesięcy w zakresie terminu końcowego; 6) nastąpi zmiana: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.), c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy odpowiednio do zaistniałych zmian, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę zamówienia publicznego, wynikającego z zawartej umowy, każda ze Stron, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dnia od dnia ich wejścia w życie, może zwrócić się do drugiej strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia. Zmiana umowy na podstawie ustaleń negocjacyjnych może nastąpić po wejściu w życie przepisów będących przyczyną waloryzacji. (i) W razie zmiany, o której mowa w lit. b), przez pojęcie „odpowiedniej zmiany wynagrodzenia" należy rozumieć sumę wzrostu kosztów Wykonawcy zamówienia publicznego wynikających z podwyższenia wynagrodzeń poszczególnych pracowników biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia, do wysokości wynagrodzenia minimalnego obowiązującej po zmianie przepisów lub jej odpowiedniej części, w przypadku osób zatrudnionych w wymiarze niższym niż pełen etat. (ii) W razie zmiany wskazanej w lit. c), przez pojęcie „odpowiedniej zmiany wynagrodzenia" należy rozumieć sumę wzrostu kosztów Wykonawcy zamówienia publicznego oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej łączącej Wykonawcę zamówienia publicznego z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z konieczności odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej zawartej przez Wykonawcę z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, a biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia netto tych osób; 7) wystąpi konieczność wprowadzenia zmian w zakresie struktury działań objętych zamówieniem, polegająca na rezygnacji z określonych działań, niemająca wpływu na osiągnięcie celów zamówienia, która jest uzasadniona celowością lub gospodarnością. Zmiana, o której mowa w zdaniu poprzednim nie może prowadzić do zastępowania części przedmiotu zamówienia nowym. 3. W przypadku zmiany umowy, o której mowa w ust. 2 pkt6) i 7), dopuszczalne będą zmiany w wynagrodzeniu Wykonawcy (przy zastosowaniu cen wynikających ze złożonej Oferty), przy czym nie dopuszcza się w jakimkolwiek przypadku modyfikacji umowy, która prowadziłaby do podwyższenia wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia. Zmiana zakresu umowy nie może prowadzić do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy o więcej niż 30% kwoty określonej w §6 ust. 1. 4. W przypadku zmiany umowy, o której mowa w ust. 2 pkt 7) oraz ust. 3 Wykonawca zrzeka się roszczeń o wynagrodzenie z tytułu niewykonanych prac oraz nie będzie dochodził względem Zamawiającego roszczeń, w tym roszczenia o zapłatę lub odszkodowanie lub roszczenia z tytułu utraconych korzyści. część 2: 1. Wszelkie zmiany treści umowy wymagają formy pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian w umowie, strona wnioskująca o aneks bez zbędnej zwłoki przedkłada pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem. 2. Działając w oparciu o art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, Zamawiający przewiduje następujące przypadki zmiany umowy: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów (w stosunku do obowiązujących na chwile zawarcia umowy) w zakresie dotyczącym: zmian prawa podatkowego, w tym stawek podatku, ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 ze zm.), ustawy Pzp, ustawy z dnia 3 marca 2018 r. r. Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 62). Zmiana regulacji określonych w zdaniu poprzednim musi wywierać bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy i może prowadzić do modyfikacji wyłącznie tych zapisów umowy, do których się odnosi, nie może prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy; 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucją nadzorującą realizację projektu, w ramach którego realizowane jest Zamówienie. Zmiany umowy mogą dotyczyć jedynie tych jej zapisów, na które wpływ miały modyfikacje dokumentów określonych w niniejszym ustępie; 3) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych horyzontalnych dot. funduszy europejskich, wytycznych dotyczących PO IR lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej PO IR. Zmiany umowy mogą dotyczyć jedynie tych jej zapisów, na które wpływ miały modyfikacje dokumentów określonych w niniejszym ustępie; 4) wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie i załącznikach, których nie można usunąć w inny sposób; 5) z przyczyn niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy lub wynikających z przedłużającej się procedury wyboru wykonawcy, uniemożliwiających wykonanie przedmiotu umowy lub prawidłową realizację zadań objętych przedmiotem umowy, konieczna stanie się modyfikacja terminów wskazanych w OPZ lub terminu końcowego umowy, jednak nie dłużej niż o 3 miesiące w zakresie terminu końcowego. 6) nastąpi zmiana: a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 847 ze zm.), c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, jeżeli będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, zmianie ulegnie wysokość wynagrodzenia należnego Wykonawcy odpowiednio do zaistniałych zmian, jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania przez Wykonawcę zamówienia publicznego, wynikającego z zawartej umowy, każda ze Stron, w terminie od dnia opublikowania przepisów dokonujących tych zmian do 30 dnia od dnia ich wejścia w życie, może zwrócić się do drugiej strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia. Zmiana umowy na podstawie ustaleń negocjacyjnych może nastąpić po wejściu w życie przepisów będących przyczyną waloryzacji. (i) W razie zmiany, o której mowa w lit. b), przez pojęcie „odpowiedniej zmiany wynagrodzenia" należy rozumieć sumę wzrostu kosztów Wykonawcy zamówienia publicznego wynikających z podwyższenia wynagrodzeń poszczególnych pracowników biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia, do wysokości wynagrodzenia minimalnego obowiązującej po zmianie przepisów lub jej odpowiedniej części, w przypadku osób zatrudnionych w wymiarze niższym niż pełen etat. (ii) W razie zmiany wskazanej w lit. c), przez pojęcie „odpowiedniej zmiany wynagrodzenia" należy rozumieć sumę wzrostu kosztów Wykonawcy zamówienia publicznego oraz drugiej strony umowy o pracę lub innej umowy cywilnoprawnej łączącej Wykonawcę zamówienia publicznego z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, wynikających z konieczności odprowadzenia dodatkowych składek od wynagrodzeń osób zatrudnionych na umowę o pracę lub na podstawie innej umowy cywilnoprawnej zawartej przez Wykonawcę z osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej, a biorących udział w realizacji pozostałej do wykonania, w momencie wejścia w życie zmiany, części zamówienia przy założeniu braku zmiany wynagrodzenia netto tych osób; 7) wystąpi konieczność wprowadzenia zmian w zakresie struktury działań objętych zamówieniem, polegająca na rezygnacji z określonych działań, niemająca wpływu na osiągnięcie celów zamówienia, która jest uzasadniona celowością lub gospodarnością. Zmiana, o której mowa w zdaniu poprzednim nie może prowadzić do zastępowania części przedmiotu zamówienia nowym. 3. W przypadku zmiany umowy, o której mowa w ust. 2 pkt 6) i 7), dopuszczalne będą zmiany w wynagrodzeniu Wykonawcy (przy zastosowaniu cen wynikających ze złożonej Oferty), przy czym nie dopuszcza się w jakimkolwiek przypadku modyfikacji umowy, która prowadziłaby do podwyższenia wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia. Zmiana zakresu umowy nie może prowadzić do zmniejszenia wynagrodzenia Wykonawcy o więcej niż 30% kwoty określonej w §6 ust. 1. 4. W przypadku zmiany umowy, o której mowa w ust. 2 pkt 7) oraz ust.3 Wykonawca zrzeka się roszczeń o wynagrodzenie z tytułu niewykonanych prac oraz nie będzie dochodził względem Zamawiającego roszczeń, w tym roszczenia o zapłatę lub odszkodowanie lub roszczenia z tytułu utraconych korzyści.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2019-01-29, godzina:
11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
PL
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Tak
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
2. Zaleca się sporządzenie Oferty na Formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. Do formularza ofertowego Wykonawca załączy: a) oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ; b) pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (wykonawców występujących wspólnie), o ile ofertę składa pełnomocnik. Pełnomocnictwo należy przedstawić w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie; c) zobowiązanie innego podmiotu – jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach innego podmiotu na zasadach określonych w art. 22a uPzp; d) elementy, o których mowa w ust. 3. 3. W ofercie Wykonawca przedstawi: Część 1: 3.1. Koncepcję organizacji badania tzw. „instrumentów niekluczowych” 3.2. jeśli dotyczy, kryterium fakultatywne dla Wykonawcy: Dodatkowe źródła informacji. Część 2: 3.1. Koncepcję organizacji badania. 3.2. jeśli dotyczy , kryterium fakultatywne dla Wykonawcy: Dodatkowe pytania badawcze. 3.3. jeśli dotyczy , kryterium fakultatywne dla Wykonawcy: Rozwiązania proekologiczne.