Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Badanie efektywności wykorzystania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w województwie wielkopolskim w latach 2020–2021 oraz opracowanie i druk raportu z badania.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Województwo Wielkopolskie - Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
1.3.) Oddział zamawiającego: Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 639769964
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Szyperska 14
1.5.2.) Miejscowość: Poznań
1.5.3.) Kod pocztowy: 61-754
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL415 - Miasto Poznań
1.5.7.) Numer telefonu: 618463833
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@wup.poznan.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: wuppoznan.praca.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Badanie efektywności wykorzystania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w województwie wielkopolskim w latach 2020–2021 oraz opracowanie i druk raportu z badania.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-cf2c4871-9e0a-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00088343
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-16
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00017489/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.1 Badanie efektywności KFS
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cf2c4871-9e0a-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Wykonawcami odbywa się wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, tj. przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która dostępna jest pod adresem https://ezamowienia.gov.pl
2. Adres strony internetowej, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia
bezpośrednio związane z postępowaniem: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cf2c4871-9e0a-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
W szczególnie uzasadnionych przypadkach uniemożliwiających komunikację Zamawiającego i Wykonawcy za pośrednictwem
Platformy e-Zamówienia, Zamawiający dopuszcza komunikację za pomocą poczty elektronicznej na adres e-mail:
zamowienia.publiczne@wup.poznan.pl (maksymalny rozmiar załączników wynosi 20 MB) - nie dotyczy składania ofert.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu, musi posiadać konto podmiotu „Wykonawca” na Platformie e-Zamówienia oraz zalogować się na Platformie e-Zamówienia. Za pośrednictwem „Formularzy do komunikacji” odbywa się w szczególności: przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi (do korzystania z „Formularzy do komunikacji” służących do zadawania pytań dotyczących treści dokumentów zamówienia wystarczające jest posiadanie tzw. konta uproszczonego na Platformie e-Zamówienia). Szczegółowe informacje na temat zakładania kont podmiotów oraz zasady i warunki korzystania z Platformy e-Zamówienia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia, dostępny na stronie internetowej: https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu oraz informacje zamieszczone w zakładce „Centrum Pomocy” https://ezamowienia.gov.pl/pl/komponent-edukacyjny/. „Formularze do
komunikacji” umożliwiają, dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). Wszystkie wysłane i odebrane w postępowaniu przez Wykonawcę wiadomości widoczne są po zalogowaniu do Platformy e-Zamówienia w podglądzie postępowania w zakładce "Komunikacja”.
We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem sprawy:
WUPXXV/3/3321/3/2022.
Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje
dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia pod linkiem:
https://ezamowienia.gov.pl/pl/regulamin/#regulamin-serwisu
W przypadku problemów technicznych i awarii związanych z funkcjonowaniem Platformy e-Zamówienia użytkownicy mogą
skorzystać ze wsparcia technicznego dostępnego pod numerem telefonu (32) 77 88 999 lub drogą elektroniczną poprzez formularz
udostępniony na stronie internetowej https://ezamowienia.gov.pl w zakładce „Zgłoś problem”
https://ezamowienia.gov.pl/soz/latest-faq . Informacje na temat sposobu przygotowania i złożenia oferty, formatu przesyłania
danych,rodzajów podpisów opisane zostały w rozdziałach XII i XIII SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający spełnia obowiązek informacyjny przekazując
klauzule informacyjne RODO w dokumentach postępowania - rozdział XXII ust. 12 SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WUPXXV/3/3321/3/2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przygotowaniu i przeprowadzeniu badania efektywności wykorzystania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w województwie wielkopolskim w latach 2020 – 2021, opracowanie raportu pn. ,,Ocena efektów funkcjonowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w województwie wielkopolskim w latach 2020-2021’’ wraz z drukiem raportu. Głównym celem badania jest opis i ocena efektywności funkcjonowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego w województwie wielkopolskim w latach 2020 – 2021, z uwzględnieniem wpływu pandemii COVID-19 na efektywność realizacji KFS w badanym okresie. Natomiast raport stanowić będzie materiał informacyjny dla m.in. instytucji rynku pracy - urzędów pracy województwa wielkopolskiego, firm i organizacji z Wielkopolski korzystających ze wsparcia
w ramach środków KFS, a także innych podmiotów zainteresowanych realizacją kształcenia ustawicznego przy wykorzystaniu KFS.
Wnioski i rekomendacje sformułowane na podstawie badania będą służyły usprawnieniu funkcjonowania KFS i rozwoju kształcenia ustawicznego w Wielkopolsce w kolejnych latach.
4.2.6.) Główny kod CPV: 79310000-0 - Usługi badania rynku
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2022-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie członka zespołu badawczego w zakresie realizacji badań dotyczących kształcenia ustawicznego
4.3.6.) Waga: 25
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: stopień naukowy doktora lub tytuł profesora (dziedzina nauk społecznych) koordynatora badania
4.3.6.) Waga: 10
Kryterium 4
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: przygotowanie i druk dodatkowej formy prezentacji danych i wyników z badania w formie infografiki w postaci ulotek oraz plakatów
4.3.6.) Waga: 5
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeśli wykaże, że:
1.1. W okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie przeprowadził należycie badanie które obejmowało:
1.1.1. analizę danych zastanych, dotyczącą struktury, stanu i perspektyw rynku pracy, na poziomie podregionu lub regionu lub kraju; badanie ilościowe, przeprowadzone za pomocą metody CAWI lub CAPI lub PAPI na próbie nie mniejszej niż 400 przedsiębiorców; badanie jakościowe, w którym przeprowadzono minimum 10 indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI, z przedsiębiorcami lub pracownikami lub osobami reprezentującymi organizacje pracodawców lub środowiska akademickie,
1.1.2. co najmniej 1 badanie o wartości minimum 80 000,00 zł brutto.
Wykonawca może wykazać nabycie doświadczenia w więcej niż jednym z oczekiwanych obszarów w ramach realizacji jednej usługi badawczej.
1.2. Dysponuje lub będzie dysponował zespołem do przeprowadzenia analizy i badania, w ramach którego jedna osoba może pełnić tylko jedną funkcję, w skład którego musi wchodzić:
1.2.1. Koordynator badania – posiadający wykształcenie wyższe z dziedziny nauk społecznych, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert kierował minimum 2 badaniami dotyczącymi struktury, stanu i perspektyw rynku pracy na poziomie podregionu lub regionu lub kraju - każde zakończone raportem końcowym, w tym jedno z nich: o wartości co najmniej 80 000,00 zł brutto; z zastosowaniem następujących metod badawczych – analiza danych zastanych, badanie ilościowe metodą CAWI lub CAPI lub PAPI, wywiady pogłębione IDI.
1.2.2. minimum 1 specjalista ds. analiz statystycznych/analityk – który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, uczestniczył w co najmniej 2 badaniach, w których odpowiedzialny był za dokonanie analiz rynkowych lub społecznych oraz posiadający: umiejętność obsługiwania specjalistycznych pakietów statystycznych, znajomość technik statystyki opisowej i odpowiednich testów statystycznych oraz technik analizy współzależności.
1.2.3. minimum 2 badaczy ilościowych - z których każdy, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, uczestniczył w co najmniej 2 badaniach,
w których odpowiedzialny był za gromadzenie oraz analizę danych pochodzących z badań ilościowych, w których respondentami było łącznie co najmniej 400 przedsiębiorców;
1.2.4. minimum 1 badacz jakościowy (moderator indywidualnych wywiadów pogłębionych) – który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert uczestniczył w co najmniej 2 badaniach, w których odpowiedzialny był za przeprowadzenie łącznie co najmniej 10 indywidualnych wywiadów pogłębionych IDI z przedsiębiorcami lub pracownikami lub osobami reprezentującymi organizacje pracodawców lub środowiska akademickie oraz za analizę danych pochodzących
z badań jakościowych.
W skład zespołu wchodzi Koordynator badania oraz co najmniej 4 osoby posiadające wykształcenie wyższe.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu składanym w celu wykazania podstaw wykluczenia
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Wykonawca na platformie e-Zamówienia wypełnia „Formularz ofertowy” i określa, czy składa ofertę pojedynczo, czy wspólnie z innymi Wykonawcami. Wykonawca zobowiązany jest do zweryfikowania poprawności danych automatycznie pobranych przez system z jego konta i uzupełnienia pozostałych informacji dotyczących Wykonawców.
2. Wykonawcy, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, ustanawiają Pełnomocnika
do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia, albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument ustanawiający Pełnomocnika (oryginał w postaci elektronicznej albo cyfrowa kopia) winien być podpisany przez
uprawnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców. Wykonawca wypełniając Formularz ofertowy na Platformie e-Zamówienia wskazuje, który z Wykonawców jest pełnomocnikiem (liderem Konsorcjum).
3. Umocowanie do złożenia oferty przez wspólnika w spółce cywilnej może również wynikać z załączonego do oferty: oryginału umowy lub oryginału uchwały wspólników sporządzonej w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub cyfrowej kopii
tych dokumentów poświadczonej przez wszystkich wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki.
4. Warunki udziału w postępowaniu określone w rozdz. VIA ust. 1 SWZ mogą być spełnione wspólnie/łącznie przez Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia.
5. Oświadczenie, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz usług i wykaz osób, mogą być złożone wspólnie przez wszystkich Wykonawców, przez Pełnomocnika ustanowionego zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp, albo odrębnie przez każdego z Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w zakresie, w jakim każdy z
Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają usługi do realizacji, których te zdolności są wymagane.
7. W przypadku, o którym mowa w ust. 5, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy.
8. Oświadczenie, o braku podstaw wykluczenia z postępowania składane jest odrębnie przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
9. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia kopii umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Nie
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-cf2c4871-9e0a-11ec-80f8-1ad70aec7fa4
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-28 11:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-26