Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
Zamówienia publicznego
Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych na potrzeby Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku
1.2.1 Sukcesywne dostawy artykułów spożywczych na potrzeby Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
polski
Część 1 - Pieczywo. Formularz asortymentowo-cenowy będący integralną częścią SWZ zawiera wykaz asortymentu i ilości produktów spożywczych, które stanowią przewidywane zapotrzebowanie na okres trwania umowy.
3. Dostawa artykułów odbywać się będzie poprzez osobisty odbiór przez Zamawiającego zamówionych artykułów spożywczych na jego koszt i ryzyko lub przez poprzez dostawę artykułów spożywczych na koszt i ryzyko transportem Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, sukcesywnie zgodnie ze składanymi zamówieniami. Przez dostawę artykułów należy rozumieć dostarczenie na własny koszt i ryzyko zamówionej partii artykułów spożywczych do budynku Internatu Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku przy ul. Kajki 4 i rozładunek a na żądanie Zamawiającego także wniesienie artykułów do pomieszczeń przez niego wskazanych. Zamawiający każdorazowo przy składaniu zamówienia będzie informował Wykonawcę o formie dostawy.
4. Zamówienia Zamawiający będzie składał na piśmie lub telefonicznie z wyprzedzeniem jedno lub dwudniowym – zgodnie z zadeklarowanym terminem dostawy przez Wykonawcę w ofercie lub w uzasadnionych przypadkach w trybie niezwłocznym, czyli w tym samym dniu. Zamawiający ustala, że zamówienia dotyczące poniedziałków oraz dni poświątecznych składane będą w piątek lub dzień poprzedzający dzień lub dni świąteczne. W przypadku zamówień składanych w piątek lub w dniu poprzedzającym święto za dzień następny realizacji dostawy uznaje się najbliższy dzień roboczy. Dopuszcza się możliwość realizacji dostaw w terminie nie dłuższym niż 2 dni od złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostawy Zamawianego asortymentu tylko w określonych dniach tygodnia.
5. Wykonawca powinien posiadać atesty i pozwolenia potwierdzające, że oznaczone produkty będące przedmiotem zamówienia, odpowiadają określonym normom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie. Dostarczane produkty muszą spełniać wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, opakowania i transportu zawarte w obowiązujących przepisach prawnych oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia. W przypadku produktów z długim terminem ważności Zamawiający przy określonym zamówieniu ma prawo określić minimalny termin przydatności do spożycia. Dostawy artykułów żywnościowych muszą być realizowane zgodnie z zasadami właściwej i dobrej praktyki higienicznej, dotyczącej głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej i ważnych badań sanitarno-epidemiologicznych, daty przydatności do spożycia i temperatury przewozu produktów żywnościowych zwłaszcza tych szybko psujących się. Dla zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia zbiorowego Wykonawca winien posiadać wdrożony system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.). Ponadto wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 poz.1154).
6. Jakość artykułów powinna być zgodna z obowiązującymi normami i niekwestionowana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu bądź przewożenia w nieodpowiednich warunkach. Ocena jakości dostarczanych produktów będzie dokonywana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Negatywna ocena lub zastrzeżenia jakościowe wobec dostarczanych artykułów, mogą być przyczyną zerwania umowy na dostawy po wcześniejszym ostrzeżeniu pisemnym o kwestionowanej jakości. Dostawa artykułów o jakości dyskwalifikującej może być przyczyną rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Łączne ilości zamawianych produktów, które dostarczone będą w okresie obwiązywania umowy do Zamawiającego określone w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu asortymentowo-cenowym są wartościami szacowanymi. W przypadku rozbieżności miedzy zamówieniami planowanymi a faktycznymi Wykonawca nie będzie rościł z tego tytułu żadnych żądań finansowych niż te wynikające z ilości zamówionych produktów. W przypadku, gdy ilość zamawianych produktów będzie wyższa niż szacowane w SIWZ dostarczane one będą do Zamawiającego po cenach określonych w umowie.
Część 2 - Art. spożywcze tzw. suche. 2. Formularz asortymentowo-cenowy będący integralną częścią SWZ zawiera wykaz asortymentu i ilości produktów spożywczych, które stanowią przewidywane zapotrzebowanie na okres trwania umowy.
3. Dostawa artykułów odbywać się będzie poprzez osobisty odbiór przez Zamawiającego zamówionych artykułów spożywczych na jego koszt i ryzyko lub przez poprzez dostawę artykułów spożywczych na koszt i ryzyko transportem Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, sukcesywnie zgodnie ze składanymi zamówieniami. Przez dostawę artykułów należy rozumieć dostarczenie na własny koszt i ryzyko zamówionej partii artykułów spożywczych do budynku Internatu Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku przy ul. Kajki 4 i rozładunek a na żądanie Zamawiającego także wniesienie artykułów do pomieszczeń przez niego wskazanych. Zamawiający każdorazowo przy składaniu zamówienia będzie informował Wykonawcę o formie dostawy.
4. Zamówienia Zamawiający będzie składał na piśmie lub telefonicznie z wyprzedzeniem jedno lub dwudniowym – zgodnie z zadeklarowanym terminem dostawy przez Wykonawcę w ofercie lub w uzasadnionych przypadkach w trybie niezwłocznym, czyli w tym samym dniu. Zamawiający ustala, że zamówienia dotyczące poniedziałków oraz dni poświątecznych składane będą w piątek lub dzień poprzedzający dzień lub dni świąteczne. W przypadku zamówień składanych w piątek lub w dniu poprzedzającym święto za dzień następny realizacji dostawy uznaje się najbliższy dzień roboczy. Dopuszcza się możliwość realizacji dostaw w terminie nie dłuższym niż 2 dni od złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostawy Zamawianego asortymentu tylko w określonych dniach tygodnia.
5. Wykonawca powinien posiadać atesty i pozwolenia potwierdzające, że oznaczone produkty będące przedmiotem zamówienia, odpowiadają określonym normom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie. Dostarczane produkty muszą spełniać wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, opakowania i transportu zawarte w obowiązujących przepisach prawnych oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia. W przypadku produktów z długim terminem ważności Zamawiający przy określonym zamówieniu ma prawo określić minimalny termin przydatności do spożycia. Dostawy artykułów żywnościowych muszą być realizowane zgodnie z zasadami właściwej i dobrej praktyki higienicznej, dotyczącej głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej i ważnych badań sanitarno-epidemiologicznych, daty przydatności do spożycia i temperatury przewozu produktów żywnościowych zwłaszcza tych szybko psujących się. Dla zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia zbiorowego Wykonawca winien posiadać wdrożony system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.). Ponadto wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 poz.1154).
6. Jakość artykułów powinna być zgodna z obowiązującymi normami i niekwestionowana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu bądź przewożenia w nieodpowiednich warunkach. Ocena jakości dostarczanych produktów będzie dokonywana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Negatywna ocena lub zastrzeżenia jakościowe wobec dostarczanych artykułów, mogą być przyczyną zerwania umowy na dostawy po wcześniejszym ostrzeżeniu pisemnym o kwestionowanej jakości. Dostawa artykułów o jakości dyskwalifikującej może być przyczyną rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Łączne ilości zamawianych produktów, które dostarczone będą w okresie obwiązywania umowy do Zamawiającego określone w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu asortymentowo-cenowym są wartościami szacowanymi. W przypadku rozbieżności miedzy zamówieniami planowanymi a faktycznymi Wykonawca nie będzie rościł z tego tytułu żadnych żądań finansowych niż te wynikające z ilości zamówionych produktów. W przypadku, gdy ilość zamawianych produktów będzie wyższa niż szacowane w SIWZ dostarczane one będą do Zamawiającego po cenach określonych w umowie.
Część 3 - Warzywa, owoce i jaja. 2. Formularz asortymentowo-cenowy będący integralną częścią SWZ zawiera wykaz asortymentu i ilości produktów spożywczych, które stanowią przewidywane zapotrzebowanie na okres trwania umowy.
3. Dostawa artykułów odbywać się będzie poprzez osobisty odbiór przez Zamawiającego zamówionych artykułów spożywczych na jego koszt i ryzyko lub przez poprzez dostawę artykułów spożywczych na koszt i ryzyko transportem Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, sukcesywnie zgodnie ze składanymi zamówieniami. Przez dostawę artykułów należy rozumieć dostarczenie na własny koszt i ryzyko zamówionej partii artykułów spożywczych do budynku Internatu Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku przy ul. Kajki 4 i rozładunek a na żądanie Zamawiającego także wniesienie artykułów do pomieszczeń przez niego wskazanych. Zamawiający każdorazowo przy składaniu zamówienia będzie informował Wykonawcę o formie dostawy.
4. Zamówienia Zamawiający będzie składał na piśmie lub telefonicznie z wyprzedzeniem jedno lub dwudniowym – zgodnie z zadeklarowanym terminem dostawy przez Wykonawcę w ofercie lub w uzasadnionych przypadkach w trybie niezwłocznym, czyli w tym samym dniu. Zamawiający ustala, że zamówienia dotyczące poniedziałków oraz dni poświątecznych składane będą w piątek lub dzień poprzedzający dzień lub dni świąteczne. W przypadku zamówień składanych w piątek lub w dniu poprzedzającym święto za dzień następny realizacji dostawy uznaje się najbliższy dzień roboczy. Dopuszcza się możliwość realizacji dostaw w terminie nie dłuższym niż 2 dni od złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostawy Zamawianego asortymentu tylko w określonych dniach tygodnia.
5. Wykonawca powinien posiadać atesty i pozwolenia potwierdzające, że oznaczone produkty będące przedmiotem zamówienia, odpowiadają określonym normom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie. Dostarczane produkty muszą spełniać wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, opakowania i transportu zawarte w obowiązujących przepisach prawnych oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia. W przypadku produktów z długim terminem ważności Zamawiający przy określonym zamówieniu ma prawo określić minimalny termin przydatności do spożycia. Dostawy artykułów żywnościowych muszą być realizowane zgodnie z zasadami właściwej i dobrej praktyki higienicznej, dotyczącej głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej i ważnych badań sanitarno-epidemiologicznych, daty przydatności do spożycia i temperatury przewozu produktów żywnościowych zwłaszcza tych szybko psujących się. Dla zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia zbiorowego Wykonawca winien posiadać wdrożony system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.). Ponadto wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 poz.1154).
6. Jakość artykułów powinna być zgodna z obowiązującymi normami i niekwestionowana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu bądź przewożenia w nieodpowiednich warunkach. Ocena jakości dostarczanych produktów będzie dokonywana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Negatywna ocena lub zastrzeżenia jakościowe wobec dostarczanych artykułów, mogą być przyczyną zerwania umowy na dostawy po wcześniejszym ostrzeżeniu pisemnym o kwestionowanej jakości. Dostawa artykułów o jakości dyskwalifikującej może być przyczyną rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Łączne ilości zamawianych produktów, które dostarczone będą w okresie obwiązywania umowy do Zamawiającego określone w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu asortymentowo-cenowym są wartościami szacowanymi. W przypadku rozbieżności miedzy zamówieniami planowanymi a faktycznymi Wykonawca nie będzie rościł z tego tytułu żadnych żądań finansowych niż te wynikające z ilości zamówionych produktów. W przypadku, gdy ilość zamawianych produktów będzie wyższa niż szacowane w SIWZ dostarczane one będą do Zamawiającego po cenach określonych w umowie.
Część 4 - Mięso i drób. 2. Formularz asortymentowo-cenowy będący integralną częścią SWZ zawiera wykaz asortymentu i ilości produktów spożywczych, które stanowią przewidywane zapotrzebowanie na okres trwania umowy.
3. Dostawa artykułów odbywać się będzie poprzez osobisty odbiór przez Zamawiającego zamówionych artykułów spożywczych na jego koszt i ryzyko lub przez poprzez dostawę artykułów spożywczych na koszt i ryzyko transportem Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, sukcesywnie zgodnie ze składanymi zamówieniami. Przez dostawę artykułów należy rozumieć dostarczenie na własny koszt i ryzyko zamówionej partii artykułów spożywczych do budynku Internatu Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku przy ul. Kajki 4 i rozładunek a na żądanie Zamawiającego także wniesienie artykułów do pomieszczeń przez niego wskazanych. Zamawiający każdorazowo przy składaniu zamówienia będzie informował Wykonawcę o formie dostawy.
4. Zamówienia Zamawiający będzie składał na piśmie lub telefonicznie z wyprzedzeniem jedno lub dwudniowym – zgodnie z zadeklarowanym terminem dostawy przez Wykonawcę w ofercie lub w uzasadnionych przypadkach w trybie niezwłocznym, czyli w tym samym dniu. Zamawiający ustala, że zamówienia dotyczące poniedziałków oraz dni poświątecznych składane będą w piątek lub dzień poprzedzający dzień lub dni świąteczne. W przypadku zamówień składanych w piątek lub w dniu poprzedzającym święto za dzień następny realizacji dostawy uznaje się najbliższy dzień roboczy. Dopuszcza się możliwość realizacji dostaw w terminie nie dłuższym niż 2 dni od złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostawy Zamawianego asortymentu tylko w określonych dniach tygodnia.
5. Wykonawca powinien posiadać atesty i pozwolenia potwierdzające, że oznaczone produkty będące przedmiotem zamówienia, odpowiadają określonym normom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie. Dostarczane produkty muszą spełniać wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, opakowania i transportu zawarte w obowiązujących przepisach prawnych oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia. W przypadku produktów z długim terminem ważności Zamawiający przy określonym zamówieniu ma prawo określić minimalny termin przydatności do spożycia. Dostawy artykułów żywnościowych muszą być realizowane zgodnie z zasadami właściwej i dobrej praktyki higienicznej, dotyczącej głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej i ważnych badań sanitarno-epidemiologicznych, daty przydatności do spożycia i temperatury przewozu produktów żywnościowych zwłaszcza tych szybko psujących się. Dla zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia zbiorowego Wykonawca winien posiadać wdrożony system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.). Ponadto wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 poz.1154).
6. Jakość artykułów powinna być zgodna z obowiązującymi normami i niekwestionowana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu bądź przewożenia w nieodpowiednich warunkach. Ocena jakości dostarczanych produktów będzie dokonywana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Negatywna ocena lub zastrzeżenia jakościowe wobec dostarczanych artykułów, mogą być przyczyną zerwania umowy na dostawy po wcześniejszym ostrzeżeniu pisemnym o kwestionowanej jakości. Dostawa artykułów o jakości dyskwalifikującej może być przyczyną rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Łączne ilości zamawianych produktów, które dostarczone będą w okresie obwiązywania umowy do Zamawiającego określone w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu asortymentowo-cenowym są wartościami szacowanymi. W przypadku rozbieżności miedzy zamówieniami planowanymi a faktycznymi Wykonawca nie będzie rościł z tego tytułu żadnych żądań finansowych niż te wynikające z ilości zamówionych produktów. W przypadku, gdy ilość zamawianych produktów będzie wyższa niż szacowane w SIWZ dostarczane one będą do Zamawiającego po cenach określonych w umowie.
15112000-6 - Drób
15119000-5 - Mięsa różne
15131130-5 - Wędliny
Część 5 - Nabiał. 2. Formularz asortymentowo-cenowy będący integralną częścią SWZ zawiera wykaz asortymentu i ilości produktów spożywczych, które stanowią przewidywane zapotrzebowanie na okres trwania umowy.
3. Dostawa artykułów odbywać się będzie poprzez osobisty odbiór przez Zamawiającego zamówionych artykułów spożywczych na jego koszt i ryzyko lub przez poprzez dostawę artykułów spożywczych na koszt i ryzyko transportem Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, sukcesywnie zgodnie ze składanymi zamówieniami. Przez dostawę artykułów należy rozumieć dostarczenie na własny koszt i ryzyko zamówionej partii artykułów spożywczych do budynku Internatu Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku przy ul. Kajki 4 i rozładunek a na żądanie Zamawiającego także wniesienie artykułów do pomieszczeń przez niego wskazanych. Zamawiający każdorazowo przy składaniu zamówienia będzie informował Wykonawcę o formie dostawy.
4. Zamówienia Zamawiający będzie składał na piśmie lub telefonicznie z wyprzedzeniem jedno lub dwudniowym – zgodnie z zadeklarowanym terminem dostawy przez Wykonawcę w ofercie lub w uzasadnionych przypadkach w trybie niezwłocznym, czyli w tym samym dniu. Zamawiający ustala, że zamówienia dotyczące poniedziałków oraz dni poświątecznych składane będą w piątek lub dzień poprzedzający dzień lub dni świąteczne. W przypadku zamówień składanych w piątek lub w dniu poprzedzającym święto za dzień następny realizacji dostawy uznaje się najbliższy dzień roboczy. Dopuszcza się możliwość realizacji dostaw w terminie nie dłuższym niż 2 dni od złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostawy Zamawianego asortymentu tylko w określonych dniach tygodnia.
5. Wykonawca powinien posiadać atesty i pozwolenia potwierdzające, że oznaczone produkty będące przedmiotem zamówienia, odpowiadają określonym normom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie. Dostarczane produkty muszą spełniać wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, opakowania i transportu zawarte w obowiązujących przepisach prawnych oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia. W przypadku produktów z długim terminem ważności Zamawiający przy określonym zamówieniu ma prawo określić minimalny termin przydatności do spożycia. Dostawy artykułów żywnościowych muszą być realizowane zgodnie z zasadami właściwej i dobrej praktyki higienicznej, dotyczącej głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej i ważnych badań sanitarno-epidemiologicznych, daty przydatności do spożycia i temperatury przewozu produktów żywnościowych zwłaszcza tych szybko psujących się. Dla zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia zbiorowego Wykonawca winien posiadać wdrożony system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.). Ponadto wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 poz.1154).
6. Jakość artykułów powinna być zgodna z obowiązującymi normami i niekwestionowana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu bądź przewożenia w nieodpowiednich warunkach. Ocena jakości dostarczanych produktów będzie dokonywana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Negatywna ocena lub zastrzeżenia jakościowe wobec dostarczanych artykułów, mogą być przyczyną zerwania umowy na dostawy po wcześniejszym ostrzeżeniu pisemnym o kwestionowanej jakości. Dostawa artykułów o jakości dyskwalifikującej może być przyczyną rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Łączne ilości zamawianych produktów, które dostarczone będą w okresie obwiązywania umowy do Zamawiającego określone w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu asortymentowo-cenowym są wartościami szacowanymi. W przypadku rozbieżności miedzy zamówieniami planowanymi a faktycznymi Wykonawca nie będzie rościł z tego tytułu żadnych żądań finansowych niż te wynikające z ilości zamówionych produktów. W przypadku, gdy ilość zamawianych produktów będzie wyższa niż szacowane w SIWZ dostarczane one będą do Zamawiającego po cenach określonych w umowie.
Część 6 - Mrożonki i ryby. 2. Formularz asortymentowo-cenowy będący integralną częścią SWZ zawiera wykaz asortymentu i ilości produktów spożywczych, które stanowią przewidywane zapotrzebowanie na okres trwania umowy.
3. Dostawa artykułów odbywać się będzie poprzez osobisty odbiór przez Zamawiającego zamówionych artykułów spożywczych na jego koszt i ryzyko lub przez poprzez dostawę artykułów spożywczych na koszt i ryzyko transportem Wykonawcy do siedziby Zamawiającego, sukcesywnie zgodnie ze składanymi zamówieniami. Przez dostawę artykułów należy rozumieć dostarczenie na własny koszt i ryzyko zamówionej partii artykułów spożywczych do budynku Internatu Zespołu Szkół nr 6 im. Macieja Rataja w Ełku przy ul. Kajki 4 i rozładunek a na żądanie Zamawiającego także wniesienie artykułów do pomieszczeń przez niego wskazanych. Zamawiający każdorazowo przy składaniu zamówienia będzie informował Wykonawcę o formie dostawy.
4. Zamówienia Zamawiający będzie składał na piśmie lub telefonicznie z wyprzedzeniem jedno lub dwudniowym – zgodnie z zadeklarowanym terminem dostawy przez Wykonawcę w ofercie lub w uzasadnionych przypadkach w trybie niezwłocznym, czyli w tym samym dniu. Zamawiający ustala, że zamówienia dotyczące poniedziałków oraz dni poświątecznych składane będą w piątek lub dzień poprzedzający dzień lub dni świąteczne. W przypadku zamówień składanych w piątek lub w dniu poprzedzającym święto za dzień następny realizacji dostawy uznaje się najbliższy dzień roboczy. Dopuszcza się możliwość realizacji dostaw w terminie nie dłuższym niż 2 dni od złożenia zamówienia przez Zamawiającego. Zamawiający nie dopuszcza możliwości dostawy Zamawianego asortymentu tylko w określonych dniach tygodnia.
5. Wykonawca powinien posiadać atesty i pozwolenia potwierdzające, że oznaczone produkty będące przedmiotem zamówienia, odpowiadają określonym normom. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie. Dostarczane produkty muszą spełniać wymagania jakościowe, dotyczące przechowywania, opakowania i transportu zawarte w obowiązujących przepisach prawnych oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia. W przypadku produktów z długim terminem ważności Zamawiający przy określonym zamówieniu ma prawo określić minimalny termin przydatności do spożycia. Dostawy artykułów żywnościowych muszą być realizowane zgodnie z zasadami właściwej i dobrej praktyki higienicznej, dotyczącej głównie: stanu higienicznego samochodu, higieny osobistej i ważnych badań sanitarno-epidemiologicznych, daty przydatności do spożycia i temperatury przewozu produktów żywnościowych zwłaszcza tych szybko psujących się. Dla zapewnienia bezpieczeństwa żywności i żywienia zbiorowego Wykonawca winien posiadać wdrożony system analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli HACCP zgodnie z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2020 r. poz. 2021 ze zm.). Ponadto wszystkie artykuły muszą jednocześnie spełniać warunki zawarte w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2016 poz.1154).
6. Jakość artykułów powinna być zgodna z obowiązującymi normami i niekwestionowana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu bądź przewożenia w nieodpowiednich warunkach. Ocena jakości dostarczanych produktów będzie dokonywana przez osoby odpowiedzialne za odbiór dostaw. Negatywna ocena lub zastrzeżenia jakościowe wobec dostarczanych artykułów, mogą być przyczyną zerwania umowy na dostawy po wcześniejszym ostrzeżeniu pisemnym o kwestionowanej jakości. Dostawa artykułów o jakości dyskwalifikującej może być przyczyną rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
8. Łączne ilości zamawianych produktów, które dostarczone będą w okresie obwiązywania umowy do Zamawiającego określone w Załączniku nr 1 do SWZ - Formularzu asortymentowo-cenowym są wartościami szacowanymi. W przypadku rozbieżności miedzy zamówieniami planowanymi a faktycznymi Wykonawca nie będzie rościł z tego tytułu żadnych żądań finansowych niż te wynikające z ilości zamówionych produktów. W przypadku, gdy ilość zamawianych produktów będzie wyższa niż szacowane w SIWZ dostarczane one będą do Zamawiającego po cenach określonych w umowie.