Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa gazów medycznych i technicznych wraz z napełnianiem i dzierżawą zbiornika na tlen medyczny oraz butli na gazy medyczne i techniczne
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Szamotułach
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 000553822
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Sukiennicza
1.5.2.) Miejscowość: Szamotuły
1.5.3.) Kod pocztowy: 64-500
1.5.4.) Województwo: wielkopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL418 - Poznański
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: przetargi@szamotuly.med.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.szamotuly.med.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Dostawa gazów medycznych i technicznych wraz z napełnianiem i dzierżawą zbiornika na tlen medyczny oraz butli na gazy medyczne i techniczne
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-731c7367-1f7d-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00193165
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-09-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00013696/03/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.10 Dostawa gazów medycznych i technicznych
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
http://bip.spzoz.powiat-szamotuly.pl/zamowienia
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1)
Wpostępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami
odbywasię przy użyciu miniPortalu, który dostępny jest pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/,
ePUAPu,dostępnego pod adresem: https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty
elektronicznej:przetargi@szamotuly.med.pl2) Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu
zWykonawcami w sprawach formalnych: Maria Stróżyk tel. + 48 61 29 27 118,
email:przetargi@szamotuly.med.pl3) Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o
udzieleniezamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na
ePUAPma dostęp do następujących formularzy: „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty
lubwniosku” oraz do „Formularza do komunikacji”.4) Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania
iodbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń
orazinformacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z
systemuminiPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji
publicznej(ePUAP).5) Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych
formularzy:„Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji”
wynosi 150MB.6) Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych,
oświadczeńlub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się
datę ichprzekazania na ePUAP.7) Niniejsze postępowanie można wyszukać również na Liście
wszystkichpostępowań w systemie miniportal (https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowania) na liście
wszystkichpostępowań w miniPortalu, klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony
głównej zzakładki Postępowania.8) Uwaga! Przed przystąpieniem do składania oferty, wykonawca
jestzobowiązany zapoznać się z Instrukcją korzystania z miniportal i ePuap - stanowiącej zał. nr 6 do
SWZ.Instrukcja została zamieszczona także bezpośrednio na
portalu(https://miniportal.uzp.gov.pl/Instrukcje).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 2) administratorem Pani/Pana danych osobowych
jest:SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ W SZAMOTUŁACH;3)
administratorwyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem
e-mail:iod@szamotuly.med.pl> Dane osobowe wykonawcy będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust.
1 lit. cRODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia
publicznego pn.:„Dostawa środków dezynfekcyjnych dla SPZOZ w Szamotułach II”;4)Odbiorcami Pani /
Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym
udostępniona zostaniedokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11
września 2019 r. –Prawo zamówień publicznych, jak również inne podmioty upoważnione do odbioru
danych osobowychna podstawie przepisów prawa lub zawartych z Administratorem umów, w tym
podmioty zajmujące sięobsługą informatyczną Administratora;5) Dane osobowe wykonawcy zawarte w
protokolepostępowania będą przechowywane przez okres 4 lat, od dnia zakończenia postępowania o
udzieleniezamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje
cały czastrwania umowy; Z uwagi na ograniczenia techniczne nie ma możliwości wprowadzenia całej
treściklauzuli. Kompleksowa treść klauzuli informacyjnej RODO została zawarta w rozdziale I, pkt 16
swz.Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): g) posiada Pani/Pan:− na podstawie art. 15 RODO
prawodostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;− na podstawie art. 16 RODO prawo
dosprostowania Pani/Pana danych osobowych **;− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania
odadministratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o
którychmowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony
DanychOsobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących
naruszaprzepisy RODO;h) nie przysługuje Pani/Panu:− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO
prawo dousunięcia danych osobowych;− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w
art. 20RODO;− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych
osobowych, gdyżpodstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
RODO. **Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą
wynikupostępowaniao udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w
zakresieniezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego
załączników.***Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu
doprzechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu
ochronypraw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego
UniiEuropejskiej lub państwa członkowskiego.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: ZP-381-40/2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa gazów medycznych oraz technicznych wraz z dzierżawą zbiornika tlenu medycznego oraz butli na gazy medyczne i techniczne.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Załącznik nr 1a (OPZ) do SWZ.
3. Rodzaj oraz ilości określa formularz asortymentowo – cenowy Załącznik nr 3 stanowiący załącznik do
formularza ofertowego.
4. Termin ważności oferowanych produktów nie może być krótszy niż 12 miesięcy liczony od daty
dostawy.
5. Wskazanie przez Zamawiającego marki lub nazwy handlowej określa klasę produktu, będącego
przedmiotem zamówienia i służy ustaleniu standardu, a nie wskazuje na konkretny produkt lub
konkretnego producenta. Oryginalne nazewnictwo lub symbolika podana została w celu
uszczegółowienia przedmiotu zamówienia.
6. Przedmiot zamówienia musi być oznakowany przez producentów w taki sposób, aby możliwa była
identyfikacja zarówno produktu jak i producenta.
7. Dostarczony asortyment musi posiadać znak CE na potwierdzenie, że spełnia wszystkie stosowne
wymagania prawne obowiązujące w UE tj. wymagania dotyczące bezpieczeństwa, ochrony zdrowia czy środowiska naturalnego – o ile dotyczy.
8. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienia na zasadach i warunkach opisanych w projekcie umowy stanowiącej załącznik nr 2 do SWZ.
4.2.6.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium:
inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: termin dostawy
4.3.6.) Waga: 40
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
– jeżeli wykonawca jest dystrybutorem gazów medycznych - aktualne zezwolenie – decyzję
wydawaną przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego zezwalającej na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie obrotu hurtowego produktami leczniczymi przeznaczonymi dla ludzi w zakresie obrotu gazami medycznymi
- jeżeli Wykonawca jest bezpośrednim wytwórcą gazów medycznych – aktualnego zezwolenia
Głównego Inspektora Farmaceutycznego na wytwarzanie produktu leczniczego albo aktualnego
zezwolenia na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi;
- w przypadku Wykonawcy prowadzącego skład konsolidacyjny lub celny - aktualne zezwolenie na
prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora
Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: – jeżeli wykonawca jest dystrybutorem gazów medycznych - aktualne zezwolenie – decyzję
wydawaną przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego zezwalającej na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie obrotu hurtowego produktami leczniczymi przeznaczonymi dla ludzi w zakresie obrotu gazami medycznymi
- jeżeli Wykonawca jest bezpośrednim wytwórcą gazów medycznych – aktualnego zezwolenia
Głównego Inspektora Farmaceutycznego na wytwarzanie produktu leczniczego albo aktualnego
zezwolenia na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi;
- w przypadku Wykonawcy prowadzącego skład konsolidacyjny lub celny - aktualne zezwolenie na
prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora
Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) aktualne dokumenty dopuszczające oferowane gazy medyczne i techniczne do obrotu i używania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku, gdy dany wyrób nie jest kwalifikowany jako produkt leczniczy albo wyrób medyczny, stosowne oświadczenie w tym zakresie,
2) oświadczenie Wykonawcy, że wszystkie zaoferowane:
a) gazy medyczne będące produktem leczniczym posiadają ważną charakterystykę produktu leczniczego a w razie potrzeby zostaną dostarczone Zamawiającemu na żądanie.
b) karty charakterystyk substancji chemicznej lub niebezpiecznej dla oferowanego przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy zaoferowany produkt nie posiada substancji niebezpiecznej, należy poinformować, że dany produkt nie posiada w swym składzie substancji niebezpiecznych,
c) oświadczenie Wykonawcy, że oferowane gazy medyczne, techniczne i wyroby medyczne są dopuszczone do obrotu i używania na terenie Polski zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a gazy medyczne i wyroby medyczne spełniają wymogi określone przez obowiązujące przepisy dotyczące stosowania ich w celach medycznych w podmiotach leczniczych.
d) oświadczenie wykonawcy, że oferowane ustniki/ustniki z filtrem i zawory posiadają wpis do rejestru wyrobów medycznych a ustniki nie zawierają ftalanów.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) aktualne dokumenty dopuszczające oferowane gazy medyczne i techniczne do obrotu i używania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku, gdy dany wyrób nie jest kwalifikowany jako produkt leczniczy albo wyrób medyczny, stosowne oświadczenie w tym zakresie,
2) oświadczenie Wykonawcy, że wszystkie zaoferowane:
a) gazy medyczne będące produktem leczniczym posiadają ważną charakterystykę produktu leczniczego a w razie potrzeby zostaną dostarczone Zamawiającemu na żądanie.
b) karty charakterystyk substancji chemicznej lub niebezpiecznej dla oferowanego przedmiotu zamówienia. W przypadku, gdy zaoferowany produkt nie posiada substancji niebezpiecznej, należy poinformować, że dany produkt nie posiada w swym składzie substancji niebezpiecznych,
c) oświadczenie Wykonawcy, że oferowane gazy medyczne, techniczne i wyroby medyczne są dopuszczone do obrotu i używania na terenie Polski zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa a gazy medyczne i wyroby medyczne spełniają wymogi określone przez obowiązujące przepisy dotyczące stosowania ich w celach medycznych w podmiotach leczniczych.
d) oświadczenie wykonawcy, że oferowane ustniki/ustniki z filtrem i zawory posiadają wpis do rejestru wyrobów medycznych a ustniki nie zawierają ftalanów.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w formie aneksu do umowy w przypadku:
1) zmiany stawki podatku VAT,
2) zmiany danych firmy Wykonawcy lub Zamawiającego (np. adresu, nazwy, nr rachunku bankowego)
w przypadku m.in. przejęć, przekształceń, zmiany siedziby,
3) nie zrealizowania przedmiotu umowy w terminie określonym w § 2 ust. 1 umowy, Zamawiający
może przedłużyć umowę na okres do 6 miesięcy,
4) zmiany ilości i asortymentu przedmiotu umowy,
2. W przypadku zmiany stawki podatku VAT o której mowa w ust. 1 pkt. 1 niniejszego paragrafu
Wykonawca do ceny netto doliczy wysokość stawki podatku VAT obowiązującej w dniu wystawienia faktury.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-07 11:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-07 11:30
8.4.) Termin związania ofertą: 30 dni