Dostawa gazów medycznych i technicznych wraz z dzierżawą zbiornika tlenu medycznego...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Dostawa gazów medycznych i technicznych wraz z dzierżawą zbiornika tlenu medycznego i butli
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWałcz
  • WojewództwoZachodniopomorskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
  • Termin składania wniosków2022-03-22
  • Zamawiający107 SZPITAL WOJSKOWY Z PRZYCHODNIĄ SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ
  • Data publikacji ogłoszenia2022-03-10
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00082397
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Dostawa gazów medycznych i technicznych wraz z dzierżawą zbiornika tlenu medycznego i butli

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: 107 SZPITAL WOJSKOWY Z PRZYCHODNIĄ SAMODZIELNY PUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 570544566

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Kołobrzeska 44

1.5.2.) Miejscowość: Wałcz

1.5.3.) Kod pocztowy: 78-600

1.5.4.) Województwo: zachodniopomorskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL427 - Szczecinecko-pyrzycki

1.5.7.) Numer telefonu: 261472815

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowieniapubliczne@107sw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://107sw.pl/

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Zdrowie

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Dostawa gazów medycznych i technicznych wraz z dzierżawą zbiornika tlenu medycznego i butli

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-7f2c2844-a079-11ec-80f8-1ad70aec7fa4

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00082397

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-03-10

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00040316/04/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.10 Dostawa gazów medycznych i technicznych

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://platformazakupowa.pl/pn/107sw

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://platformazakupowa.pl/pn/107sw

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej:
1.2.1. wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Specyfikacji zgodnie z art. 284 ustawy Pzp. Wniosek należy przesłać za pośrednictwem Platformy Zakupowej w zakładce "Wyślij wiadomość" formie umożliwiającej kopiowanie treści pisma i „wklejenie jej” do innego dokumentu.
1.2.2. korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
1.2.3. zamawiający będzie przekazywał Wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany specyfikacji, zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji “Komunikaty”. Korespondencja, której zgodnie z obowiązującymi przepisami adresatem jest konkretny Wykonawca, będzie przekazywana w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego Wykonawcy.
1.2.4. wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl przesłanych przez Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu SPAM.
1.2.5. Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1320; dalej: „Rozporządzenie w sprawie środków komunikacji”), określa niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl, tj.:
1) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,
2) komputer klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich nowsze wersje,
3) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa, w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10 0.,
4) włączona obsługa JavaScript,
5) zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików .pdf,
6) Platformazakupowa.pl działa według standardu przyjętego w komunikacji sieciowej - kodowanie UTF8,
7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 15.1. Zgodnie z art. 13 ust. 1-3 RODO Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych
i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (Dz. Urz. UE L 119
z 04.05.2016, str. 1) zwanego dalej „RODO”, informuję że Administratorem Pani/Pana danych osobowych ujawnionych w przedmiotowym postępowaniu jest 107 Szpital Wojskowy z Przychodnią SP ZOZ, przy ul. Kołobrzeskiej 44, 78-600 Wałcz.
15.2. Inspektor Ochrony Danych Osobowych dostępny jest pod adresem email: iod@107sw.pl.
15.3. Podane dane w zakresie wynikającym z właściwych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wydanych na jej podstawie aktów wykonawczych, przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu przeprowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
W pozostałym zakresie na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wynikającej z faktu złożenia przedmiotowej oferty.
15.4. Administrator przekazuje dane osobowe odbiorcom w ramach świadczenia usług na administrowanie
i serwisowanie systemami informatycznymi, obsługę poczty oraz innym zainteresowanym na zasadach,
w szczególności wynikających z art. 18, art. 74, art. 76, art. 222, art. 253, art. 260 wymienionej ustawy Pzp.
15.5. Dane przechowywane będą przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
15.6. Przysługuje Pani/Panu prawo: dostępu do swoich danych, w tym otrzymania kopii, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz do cofnięcia zgody na ich przetwarzanie w dowolnym momencie. Dane nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu. Podanie danych, w zakresie wynikającym z wymienionych przepisów prawa, jest niezbędne do realizacji celu. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
15.7. Ponadto, informuję, że:
15.7.1. w przypadku wykonania obowiązków, o których mowa w art. 15 ust. 1-3 RODO (prawo dostępu do swoich danych i otrzymania ich kopii), wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku, Zamawiający może żądać od osoby, której dane dotyczą wskazania dodatkowych informacji mających na celu sprecyzowanie żądania, w szczególności podania nazwy lub daty postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu;
15.7.2. skorzystanie przez osobę, której dane dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO nie może skutkować zmiana wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnych z ustawą;
15.7.3. w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenia żądania ograniczenia przetwarzania,
o których mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: DZP.2610.7.2022

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 7

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 1 gaz medyczny: sprężony tlen w butlach

4.2.6.) Główny kod CPV: 24111900-4 - Tlen

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

24111500-0 - Gazy medyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej ilości w zakresie dostawy Gazów. Niezrealizowana część umowy nie będzie większa niż 50% Wynagrodzenia. Zamówienie gwarantowane wynosi 50% Wynagrodzenia w zakresie każdego zadania. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zakup dodatkowych ilości Gazów Zamawiającemu na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem gwarantowanym.
2. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb Przedmiotu Umowy (w zakresie dostawy Gazów), bądź braku środków finansowych na ten cel.
3. Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych
w niniejszej umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji postanowienia niniejszej umowy obowiązują odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 2 gaz medyczny: dwutlenek węgla do laparoskopii i krioterapii

4.2.6.) Główny kod CPV: 24112100-3 - Ditlenek węgla

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

24111500-0 - Gazy medyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej ilości w zakresie dostawy Gazów. Niezrealizowana część umowy nie będzie większa niż 50% Wynagrodzenia. Zamówienie gwarantowane wynosi 50% Wynagrodzenia w zakresie każdego zadania. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zakup dodatkowych ilości Gazów Zamawiającemu na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem gwarantowanym.
2. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb Przedmiotu Umowy (w zakresie dostawy Gazów), bądź braku środków finansowych na ten cel.
3. Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych
w niniejszej umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji postanowienia niniejszej umowy obowiązują odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 3 gaz techniczny: argon

4.2.6.) Główny kod CPV: 24111000-5 - Wodór, argon, gazy szlachetne, azot i tlen

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej ilości w zakresie dostawy Gazów. Niezrealizowana część umowy nie będzie większa niż 50% Wynagrodzenia. Zamówienie gwarantowane wynosi 50% Wynagrodzenia w zakresie każdego zadania. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zakup dodatkowych ilości Gazów Zamawiającemu na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem gwarantowanym.
2. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb Przedmiotu Umowy (w zakresie dostawy Gazów), bądź braku środków finansowych na ten cel.
3. Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych
w niniejszej umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji postanowienia niniejszej umowy obowiązują odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 4 gaz medyczny: tlen ciekły

4.2.6.) Główny kod CPV: 24111900-4 - Tlen

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

24111500-0 - Gazy medyczne

51810000-3 - Usługi instalowania zbiorników

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej ilości w zakresie dostawy Gazów. Niezrealizowana część umowy nie będzie większa niż 50% Wynagrodzenia. Zamówienie gwarantowane wynosi 50% Wynagrodzenia w zakresie każdego zadania. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zakup dodatkowych ilości Gazów Zamawiającemu na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem gwarantowanym.
2. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb Przedmiotu Umowy (w zakresie dostawy Gazów), bądź braku środków finansowych na ten cel.
3. Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych
w niniejszej umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji postanowienia niniejszej umowy obowiązują odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 5 gaz medyczny: podtlenek azotu

4.2.6.) Główny kod CPV: 24112200-4 - Tlenki azotu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej ilości w zakresie dostawy Gazów. Niezrealizowana część umowy nie będzie większa niż 50% Wynagrodzenia. Zamówienie gwarantowane wynosi 50% Wynagrodzenia w zakresie każdego zadania. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zakup dodatkowych ilości Gazów Zamawiającemu na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem gwarantowanym.
2. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb Przedmiotu Umowy (w zakresie dostawy Gazów), bądź braku środków finansowych na ten cel.
3. Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych
w niniejszej umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji postanowienia niniejszej umowy obowiązują odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 6 gaz medyczny: ciekły azot

4.2.6.) Główny kod CPV: 24112200-4 - Tlenki azotu

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej ilości w zakresie dostawy Gazów. Niezrealizowana część umowy nie będzie większa niż 50% Wynagrodzenia. Zamówienie gwarantowane wynosi 50% Wynagrodzenia w zakresie każdego zadania. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zakup dodatkowych ilości Gazów Zamawiającemu na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem gwarantowanym.
2. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb Przedmiotu Umowy (w zakresie dostawy Gazów), bądź braku środków finansowych na ten cel.
3. Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych
w niniejszej umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji postanowienia niniejszej umowy obowiązują odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 7

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Zadanie 7 gaz medyczny: mieszanina tlenu medycznego i podtlenku azotu medycznego 50%/50%

4.2.6.) Główny kod CPV: 24111500-0 - Gazy medyczne

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak

4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:

1. Wykonawcy nie przysługują względem Zamawiającego jakiekolwiek roszczenia z tytułu niezrealizowania pełnej ilości w zakresie dostawy Gazów. Niezrealizowana część umowy nie będzie większa niż 50% Wynagrodzenia. Zamówienie gwarantowane wynosi 50% Wynagrodzenia w zakresie każdego zadania. Jeżeli Zamawiający skorzysta z prawa opcji Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zakup dodatkowych ilości Gazów Zamawiającemu na takich samych zasadach jak dostawy objęte zamówieniem gwarantowanym.
2. Zamawiający zastrzega, że część zamówienia określona jako prawo opcji jest uprawnieniem, a nie zobowiązaniem Zamawiającego. Zamawiający może nie skorzystać z opcji w przypadku braku rzeczywistych potrzeb Przedmiotu Umowy (w zakresie dostawy Gazów), bądź braku środków finansowych na ten cel.
3. Zamawiający powiadomi Wykonawcę pisemnie w zakresie realizacji wszystkich warunków określonych
w niniejszej umowie dla zakupu realizowanego w ramach opcji. W przypadku skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji postanowienia niniejszej umowy obowiązują odpowiednio.

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 100

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Na podstawie art. 112 ustawy Pzp, zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Warunek w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada:
5.2.1 jeżeli wykonawca jest dystrybutorem gazów medycznych – aktualne zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia hurtowni farmaceutycznej, o którym mowa w art. 76 ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo Farmaceutyczne (t. j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 974, dalej – „Prawo Farmaceutyczne”) w zakresie obrotu gazami medycznymi;
5.2.2 jeżeli wykonawca jest bezpośrednim wytwórcą gazów – aktualne zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na wytwarzanie produktu leczniczego
5.2.3 jeżeli wykonawca prowadzi skład konsolidacyjny lub celny – aktualne zezwolenie na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi;

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Warunek w zakresie posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada:
5.2.1 jeżeli wykonawca jest dystrybutorem gazów medycznych – aktualne zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na podjęcie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia hurtowni farmaceutycznej, o którym mowa w art. 76 ustawy z dnia 6 września 2001r. Prawo Farmaceutyczne (t. j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 974, dalej – „Prawo Farmaceutyczne”) w zakresie obrotu gazami medycznymi;
5.2.2 jeżeli wykonawca jest bezpośrednim wytwórcą gazów – aktualne zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego na wytwarzanie produktu leczniczego
5.2.3 jeżeli wykonawca prowadzi skład konsolidacyjny lub celny – aktualne zezwolenie na prowadzenie składu zawierającego uprawnienie przyznane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie obrotu produktami leczniczymi;

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

4.1. oświadczenie o posiadaniu:
4.2.1 dla produktów kwalifikowanych jako produkt leczniczy dokumentu wprowadzającego do obrotu produkt leczniczy, wydany przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz Charakterystykę produktu leczniczego (dostarczenie w dniu pierwszej dostawy);
4.2.2 (dotyczy zadanie 1, zadanie 4, zadanie 5, zadanie 7)
4.2.3 dla produktów kwalifikowanych jako wyrób medyczny - oświadczenia, że oferowane wyroby posiadają Deklarację Zgodności i Certyfikat Jednostki Notyfikowanej (jeżeli dotyczy), dokumenty wydane zgodnie z regulacjami określonymi w Dyrektywie 93/42 EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotyczącej wyrobów medycznych lub w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych i są oznakowane znakiem CE oraz są zgodne z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2021 poz. 1565);
(dotyczy zadanie 2, zadanie 3, zadanie 6);
4.2.4 oświadczenie, że: - butle z gazami medycznymi będą oznakowane etykietami zawierającymi dane konieczne dla produktów leczniczych i wyrobów medycznych, a w szczególności: nazwę, serię, datę ważności. Butle będą trwale oznakowane w sposób jednoznacznie identyfikujący właściciela, który odpowiada za jej stan techniczny, bezpieczeństwo i dostosowanie do norm Unii Europejskiej zgodnie z odpowiednimi przepisami. Każda czasza butli będzie odpowiednio oznakowana kodem barwnym, zgodnie z obowiązującymi normami europejskimi. Butle będą napełniane zgodnie z wymaganiami technicznymi dystrybucji poszczególnych gazów (cieczy), będą zabezpieczone plombami jednostki odpowiedzialnej za zawartość w sposób uniemożliwiający jej zmianę lub użycie butli bez naruszenia plomby;
Termin ważności towarów będzie wynosił – minimum 12 miesięcy od daty dostawy;
4.2.5 dostawca dostarczy w języku polskim instrukcję dotyczącą magazynowania i przechowywania przedmiotu umowy;
4.2.6 oświadczenie, że Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania zasad Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 22.07.2002 (Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1216), zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 01.10.2008 (Dz. U. nr 184, poz. 1143 z późn.zm.) / jeśli dotyczy;
4.2.7 dokumenty potwierdzające badanie jakości dotyczące dostarczonej dostawy (serii) gazów - dotyczy gazy medyczne ciecz (zadanie 4 -tlen ciekły oraz zadanie 6 - azot ciekły);
4.2.8 dotyczy zadania 7: certyfikat lub inny dokument wystawiony przez producenta zaworu dozującego informujący o tym, że oferowane urządzenie nie zawiera ftalanów.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

4.1. oświadczenie o posiadaniu:
4.2.1 dla produktów kwalifikowanych jako produkt leczniczy dokumentu wprowadzającego do obrotu produkt leczniczy, wydany przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz Charakterystykę produktu leczniczego (dostarczenie w dniu pierwszej dostawy);
4.2.2 (dotyczy zadanie 1, zadanie 4, zadanie 5, zadanie 7)
4.2.3 dla produktów kwalifikowanych jako wyrób medyczny - oświadczenia, że oferowane wyroby posiadają Deklarację Zgodności i Certyfikat Jednostki Notyfikowanej (jeżeli dotyczy), dokumenty wydane zgodnie z regulacjami określonymi w Dyrektywie 93/42 EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. dotyczącej wyrobów medycznych lub w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/745 z dnia 5 kwietnia 2017 r. w sprawie wyrobów medycznych i są oznakowane znakiem CE oraz są zgodne z ustawą z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. 2021 poz. 1565);
(dotyczy zadanie 2, zadanie 3, zadanie 6);
4.2.4 oświadczenie, że: - butle z gazami medycznymi będą oznakowane etykietami zawierającymi dane konieczne dla produktów leczniczych i wyrobów medycznych, a w szczególności: nazwę, serię, datę ważności. Butle będą trwale oznakowane w sposób jednoznacznie identyfikujący właściciela, który odpowiada za jej stan techniczny, bezpieczeństwo i dostosowanie do norm Unii Europejskiej zgodnie z odpowiednimi przepisami. Każda czasza butli będzie odpowiednio oznakowana kodem barwnym, zgodnie z obowiązującymi normami europejskimi. Butle będą napełniane zgodnie z wymaganiami technicznymi dystrybucji poszczególnych gazów (cieczy), będą zabezpieczone plombami jednostki odpowiedzialnej za zawartość w sposób uniemożliwiający jej zmianę lub użycie butli bez naruszenia plomby;
Termin ważności towarów będzie wynosił – minimum 12 miesięcy od daty dostawy;
4.2.5 dostawca dostarczy w języku polskim instrukcję dotyczącą magazynowania i przechowywania przedmiotu umowy;
4.2.6 oświadczenie, że Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania zasad Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 22.07.2002 (Dz. U. 2002 nr 144 poz. 1216), zasad Dobrej Praktyki Wytwarzania zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z 01.10.2008 (Dz. U. nr 184, poz. 1143 z późn.zm.) / jeśli dotyczy;
4.2.7 dokumenty potwierdzające badanie jakości dotyczące dostarczonej dostawy (serii) gazów - dotyczy gazy medyczne ciecz (zadanie 4 -tlen ciekły oraz zadanie 6 - azot ciekły);
4.2.8 dotyczy zadania 7: certyfikat lub inny dokument wystawiony przez producenta zaworu dozującego informujący o tym, że oferowane urządzenie nie zawiera ftalanów.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

2.4. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku:
2.4.1. wykonawcy występujący wspólnie są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia publicznego,
2.4.2. wszelka korespondencja będzie prowadzona przez zamawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem.
Dotyczy: Oświadczenia o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
Oświadczenie składają odrębnie:
1) Wykonawca/każdy spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia; w takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia Wykonawcy oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu;
2) podmiot trzeci, na którego potencjał powołuje się Wykonawca celem potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu; takim przypadku oświadczenie potwierdza brak podstaw wykluczenia podmiotu oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim podmiot udostępnia swoje zasoby Wykonawcy;
W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika. Dokument pełnomocnictwa, z treści którego będzie wynikało umocowanie do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia tych wykonawców należy załączyć do oferty;
7.6. Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
7.6.1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, spośród których tylko jeden spełnia warunek dotyczący uprawnień, są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
7.6.2. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takiej sytuacji wykonawcy są zobowiązani dołączyć do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
6.1.1. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców, w której m.in. zostanie określony pełnomocnik uprawniony do kontaktów z zamawiającym oraz do wystawiania dokumentów związanych z płatnościami, przy czym termin, na jaki została zawarta umowa, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

1. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, jest możliwa poprzez:
1) zmianę terminu realizacji dostawy o okres odpowiadający wstrzymaniu lub opóźnieniu tego terminu
w przypadku:
a) wystąpienia okoliczności spowodowanych siłą wyższą, w tym wystąpieniem zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością,
w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach albo działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze Stron,

b) wystąpienia okoliczności leżących wyłącznie po stronie Zamawiającego, w szczególności
wstrzymanie dostawy,
c) czasowego wstrzymania produkcji Gazów lub braków Gazów będących Przedmiotem Umowy,
w tym będącego następstwem działania organów administracji publicznej;
2) zmianę sposobu wykonania dostawy/realizacji Przedmiotu Umowy lub zmiany Wynagrodzenia w przypadku:
a) gdy ulegnie zmianie stan prawny, w zakresie dotyczącym realizowanej Umowy, który spowoduje
konieczność zmiany sposobu wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę,
b) zmiany wielkości butli – z zachowaniem zasady proporcjonalności w stosunku do ceny jednostkowej za Gaz, o ile zamiana taka nie będzie skutkować zmniejszeniem ilości dostarczonego Gazu oraz nie będzie skutkować zwiększeniem należnej Wykonawcy ceny za dostarczenie tego Gazu w stosunku do jego ilości i ceny określonych w wyciągu z oferty Wykonawcy, stanowiącej załącznik nr 2 do Umowy,
c) zmiany elementów składowych Przedmiotu Umowy na zasadzie ich uzupełnienia lub wymiany,
d) korzystania przez Zamawiającego z czasowych promocji cen Gazów, objętych Przedmiotem Umowy, gdy Wykonawca poinformuje Zamawiającego o promocji, wskazując który Gaz jest nią objęty, w jakim okresie trwa promocja oraz cenę promocyjną, dodatkowo przywołując oznaczenie Umowy, na podstawie, której dany Gaz jest dostarczany,
e) zamiany elementów tworzących Przedmiotu Dzierżawy (butli) na inne, spełniające wszystkie wymogi określone przez Zamawiającego w dokumentach stanowiących załącznik nr 2 do Umowy; w szczególności, lecz nie wyłącznie zmiana taka jest dopuszczalna w przypadku awarii dotychczas używanego elementu Przedmiotu Dzierżawy lub pojawienia się elementów Przedmiotu Dzierżawy nowszej generacji, o lepszych parametrach, właściwościach użytkowych czy z innych przyczyn korzystniejszych dla Zamawiającego, przy czym zmiana ta nie może spowodować zwiększenia Wynagrodzenia wykonawcy, o którym mowa w § 3 ust. 1 Umowy;
3) zmianę terminu realizacji Przedmiotu Umowy, w tym dzierżawy Urządzeń, w przypadku nie wyczerpania kwoty, o której mowa w § 3 ust. 1, z zastrzeżeniem, że okres przedłużenia terminu realizacji Przedmiotu Umowy nie może być dłuższy niż 6 miesięcy;
2. Zamawiający na podstawie art. 436 pkt 4 lit. b ustawy Pzp, przewiduje możliwość dokonania zmiany Wynagrodzenia w przypadku wystąpienia: (i) zmiany stawki podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego, (ii) zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, (iii) zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne lub (iv) zmiany zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych (Dz. U. z 2018 r., poz. 2215 z późn. zm.) - jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania Przedmiotu Umowy przez Wykonawcę.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-03-22 09:00

8.2.) Miejsce składania ofert: https://platformazakupowa.pl/pn/107sw

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-03-22 09:05

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-04-20

NAJNOWSZE ZLECENIE
Kupię blachę w II gatunku 12-45 mm i płaskowniki 150x15 w dużych ilościach - Police
  • Lokalizacja zleceniazachodniopomorskie
  • Data dodania21-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Kupię blachę w II gatunku 12-45 mm i płaskowniki 150x15 w dużych ilościach. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI