Świadczenie usług prawniczych w roku 2023 i 2024 roku polegających na świadczeniu...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Świadczenie usług prawniczych w roku 2023 i 2024 roku polegających na świadczeniu pomocy prawnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (...)
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoWarszawa
  • WojewództwoMazowieckie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
  • Termin składania wniosków2022-11-08
  • ZamawiającyZarząd Dróg Miejskich
  • Data publikacji ogłoszenia2022-10-28
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00416549
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Świadczenie usług prawniczych w roku 2023 i 2024 roku polegających na świadczeniu pomocy prawnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (...)

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich

1.3.) Oddział zamawiającego: Zarząd Dróg Miejskich Wydział Zamówień Publicznych

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 010270068

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Chmielna 120

1.5.2.) Miejscowość: Warszawa

1.5.3.) Kod pocztowy: 00-801

1.5.4.) Województwo: mazowieckie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL911 - Miasto Warszawa

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zzp@zdm.waw.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.zdm.waw.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Świadczenie usług prawniczych w roku 2023 i 2024 roku polegających na świadczeniu pomocy prawnej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (...)

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-925b3232-5691-11ed-8832-4e4740e186ac

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00416549

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-28

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00037601/19/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.35 Usługi prawne

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://zdm-waw.ezamawiajacy.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://zdm-waw.ezamawiajacy.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: określone w SWZ

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): określone w SWZ

3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): określone w SWZ

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: ZDM/UM/DZP/86/US/2/22

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 6

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 1:
Świadczenie pomocy prawnej w sprawach związanych z:
1) przygotowaniem i prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych, konkursów i innych procedur szczególnych określonych w przepisach Prawo zamówień publicznych,
2) przygotowaniem i realizacją umów zawieranych w wyniku postępowań o udzielenie zamówień publicznych prowadzonych przez Zarząd Dróg Miejskich – zarówno na etapie przygotowania, jak też na etapie realizacji zamówień publicznych w zakresie działalności statutowej Zarządu Dróg Miejskich,
3) udzielaniem opinii prawnych w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych oraz wewnętrznych regulacji z zakresu ustawy Pzp
- w tym reprezentowania Zamawiającego przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, Wojewódzkimi Sądami Administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, Krajową Izbą Odwoławczą, innymi organami orzekającymi i egzekucyjnymi oraz urzędami
- w wymiarze 120 godzin miesięcznie w siedzibie Zamawiającego, w godzinach pracy Zamawiającego, codziennie w dniach roboczych (poniedziałek – piątek z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), w godzinach ustalonych z Zamawiającym oraz poza siedzibą Zamawiającego w przypadku konieczności wykonania przedmiotowych usług prawniczych poza siedzibą Zamawiającego, w szczególności w przypadku zastępstwa procesowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: określony w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz zamawiającego publicznego lub zamawiającego sektorowego

4.3.6.) Waga: 18,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Lata praktyki zawodowej osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej Wykonawcy w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 6,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej - opiniowanie umów

4.3.6.) Waga: 16

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 2:
Świadczenie pomocy prawnej w sprawach:
1) uregulowania własności nieruchomości znajdujących się we władaniu Zarządu Dróg Miejskich położonych w pasie drogowym – w szczególności zasiedzenia nieruchomości położonych w pasie oraz innych roszczeń zgłaszanych w ramach postępowań o odzyskanie nieruchomości,
2) opiniowania zagadnień prawnych związanych z kategorią drogi w świetle ustawy o drogach publicznych
3) prowadzenie spraw dotyczących dochodzenia należności na podstawie przepisów o odpowiedzialności podatkowej osób trzecich
- w tym reprezentowania Zamawiającego przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, Wojewódzkimi Sądami Administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, innymi organami orzekającymi i egzekucyjnymi oraz urzędami, w wymiarze 70 godzin miesięcznie w siedzibie Zamawiającego, w godzinach pracy Zamawiającego, co najmniej trzy razy w tygodniu, w godzinach ustalonych z Zamawiającym oraz poza siedzibą Zamawiającego w przypadku konieczności wykonania przedmiotowych usług prawniczych poza siedzibą Zamawiającego, w szczególności w przypadku zastępstwa procesowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: określony w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 50,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Lata praktyki zawodowej osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej Wykonawcy w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 30

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 3:
Świadczenie pomocy prawnej w sprawach:
1) związanych z przygotowywaniem i realizacją umów dotyczących zakresu działalności statutowej Zarządu Dróg, w szczególności umów na roboty budowlane, projekty budowlane, remonty i konserwacje prowadzone przez ZDM,
2) ustalania warunków ugód i udział w negocjacjach dotyczących ustalania warunków ugód,
3) roszczeń dochodzonych przez ZDM z tytułu nienależytego wykonania umów przez Wykonawców, jak również roszczeń z umów kierowanych wobec ZDM
- w tym reprezentowania Zamawiającego przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, Wojewódzkimi Sądami Administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, Krajową Izbą Odwoławczą, innymi organami orzekającymi i egzekucyjnymi oraz urzędami
- w wymiarze 70 godzin miesięcznie w siedzibie Zamawiającego, w godzinach pracy Zamawiającego codziennie w dniach roboczych od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni wolnych ustawowo od pracy), w godzinach ustalonych z Zamawiającym oraz poza siedzibą Zamawiającego w przypadku konieczności wykonania przedmiotowych usług prawniczych poza siedzibą Zamawiającego, w szczególności w przypadku zastępstwa procesowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: określony w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 50,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Praktyka zawodowa osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej Wykonawcy w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej - opiniowanie umów

4.3.6.) Waga: 10

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej – zastępstwo procesowe

4.3.6.) Waga: 15

Kryterium 5

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej - zawieranie ugód

4.3.6.) Waga: 15

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Świadczenie pomocy prawnej w sprawach związanych z wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, z wymierzaniem kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi oraz w sprawach związanych z zawieraniem umów dotyczących udostępniania pasa drogowego, co obejmuje:
1) świadczenie pomocy prawnej w sprawach związanych z postępowaniami administracyjnymi dotyczącymi zezwoleń na umieszczanie w pasie drogowym obiektów budowlanych niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego i reklam oraz z postępowaniami administracyjnymi dotyczącymi zezwoleń na prowadzenie robót w pasie drogowym.
2) świadczenie pomocy prawnej w sprawach związanych z postępowaniami administracyjnymi dotyczącymi wydawania decyzji administracyjnych w sprawie wymierzania kar pieniężnych za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi, z przekroczeniem terminu określonego w zezwoleniu lub powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi,
3) świadczenie pomocy prawnej w sprawach związanych z postępowaniami administracyjnymi dotyczącymi orzekania o przywróceniu pasa drogowego do stanu poprzedniego w przypadkach zajęcia pasa drogowego bez zezwolenia zarządcy drogi lub niezgodnie z warunkami podanymi w zezwoleniu,
4) reprezentowanie Zamawiającego przez sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, Wojewódzkimi Sądami Administracyjnymi i Naczelnym Sądem Administracyjnym, innymi organami orzekającymi i egzekucyjnymi oraz urzędami, szczególnie w sprawach wynikających z realizacji zadań w zakresie zarządzania pasem drogowym
- w wymiarze 65 godzin miesięcznie w siedzibie Zamawiającego, w dniach i godzinach ustalonych z Zamawiających – przy czym wymagane jest świadczenie usług w siedzibie Zamawiającego co najmniej dwa razy w tygodniu (od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), oraz poza siedzibą Zamawiającego w przypadku konieczności wykonania przedmiotowych usług prawniczych poza siedzibą Zamawiającego, w szczególności w przypadku zastępstwa procesowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: określone w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 50,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Lata praktyki zawodowej osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej Wykonawcy w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 20,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 30,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 5

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 5:
Świadczenie pomocy prawnej w zakresie postępowań związanych z zawieraniem umów z inwestorami inwestycji niedrogowych w trybie art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376), w tym reprezentowania Zamawiającego przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, Wojewódzkimi Sądami Administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, innymi organami orzekającymi i egzekucyjnymi oraz urzędami, w wymiarze 80 godzin miesięcznie w siedzibie Zamawiającego, w godzinach pracy Zamawiającego co najmniej cztery razy w tygodniu, w godzinach ustalonych z Zamawiającym oraz poza siedzibą Zamawiającego w przypadku konieczności wykonania przedmiotowych usług prawniczych poza siedzibą Zamawiającego, w szczególności w przypadku zastępstwa procesowego.

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: określony w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Praktyka zawodowa osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej Wykonawcy w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 10,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej - opiniowanie umów

4.3.6.) Waga: 30,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 6

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Część 6:
Świadczenie pomocy prawnej w zakresie:
1) postępowań administracyjnych dotyczących wydania zezwolenia na lokalizację lub przebudowę zjazdu, w tym odmowy wydania zezwolenia;
2) postępowań administracyjnych dotyczących zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót oraz umieszczania urządzeń podziemnej infrastruktury technicznej niezwiązanej z funkcją drogi, w tym odmowy wydania zezwolenia;
3) postępowań administracyjnych dotyczących nałożenia kar administracyjnych za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia lub z przekroczeniem powierzchni czy terminu określonego w decyzji;
4) postępowań administracyjnych dotyczących odmowy wszczęcia postępowania, umorzenia postępowania, zawieszenia postępowania, zmiany, uchylenia czy wygaszenia wydanej decyzji;
5) postępowań odwoławczych związanych z wydawanymi decyzjami;
6) użyczenia, najmu lub dzierżawy gruntu stanowiącego pas drogowy na cele związane z potrzebami zarzadzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a także na cele związane z potrzebami obsługi użytkowników ruchu drogowego;
7) uzgodnień lokalizacji sieci uzbrojenia terenu w pasie drogowym urządzeń, w tym odmowy wydania zezwolenia;
8) postępowań związanych z zawieraniem umów z inwestorami inwestycji niedrogowych w trybie art. 16 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1693)
- w tym reprezentowania Zamawiającego przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, Wojewódzkimi Sądami Administracyjnymi, Naczelnym Sądem Administracyjnym, innymi organami orzekającymi i egzekucyjnymi oraz urzędami, w wymiarze 64 godzin miesięcznie w siedzibie Zamawiającego, w dniach i godzinach ustalonych z Zamawiających – przy czym wymagane jest świadczenie usług w siedzibie Zamawiającego co najmniej cztery razy w tygodniu (od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy), oraz poza siedzibą Zamawiającego w przypadku konieczności wykonania przedmiotowych usług prawniczych poza siedzibą Zamawiającego, w szczególności w przypadku zastępstwa procesowego

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

79111000-5 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego

79112000-2 - Usługi reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2023-01-01 do 2024-12-31

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: określony w SWZ

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 50,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 30,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Praktyka zawodowa osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej Wykonawcy w świadczeniu pomocy prawnej na rzecz zarządcy drogi lub jednostki będącej zarządem drogi w rozumieniu przepisów ustawy o drogach publicznych

4.3.6.) Waga: 10,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby wyznaczonej do świadczenia pomocy prawnej - opiniowanie umów

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu,
2. spełniają następujące warunki udziału w postępowaniu dotyczące:

2.1. zdolności technicznej lub zawodowej, tj.:

2.2.1. Wykonawca przedstawi na wezwanie Zamawiającego kandydatów na każde stanowisko wymienione poniżej:
a) dla części 1 – jedną osobę posiadającą:
1) uprawnienia do wykonywania, zgodnie z przepisami prawa, działalności lub czynności: radcy prawnego, adwokata lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w Rzeczpospolitej Polskiej na zasadach i warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2002r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 823);
2) doświadczenie w świadczeniu, przez okres 36 miesięcy w okresie ostatnich 4 lat przed upływem terminu do składania ofert, pomocy prawnej w zakresie stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych na rzecz jednostki zobowiązanej do stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych;
3) doświadczenie w zakresie reprezentacji prawnej w minimum 10 sprawach w postępowaniu odwoławczym przed Krajową Izbą Odwoławczą;
4) doświadczenie w zakresie opiniowania co najmniej 10 umów o roboty budowlane dotyczących budowli lub obiektów linowych w rozumieniu art. 3 pkt 3 i 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.), na rzecz zamawiającego publicznego lub zamawiającego sektorowego – w rozumieniu art. 4 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r ., poz. 1710), do którego zadań należy przygotowanie i realizacja inwestycji infrastrukturalnych dotyczących budowli lub obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3 i 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,

b) dla części 2 – jedną osobę posiadającą:
1) uprawnienia do wykonywania, zgodnie z przepisami prawa działalności lub czynności: radcy prawnego, adwokata lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w Rzeczpospolitej Pol-skiej na zasadach i warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2002r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 823);
2) doświadczenie w świadczeniu, przez co najmniej 24 miesięce w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, pomocy prawnej na rzecz zamawiającego publicznego lub zamawiającego sektorowego – w rozumieniu art. 4 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r ., poz. 1710), do którego zadań należy utrzymywanie obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.);
3) doświadczenie w zakresie wykonywania powierzonych czynności:
a) minimum 5 opinii prawnych dotyczących kategorii drogi w świetle ustawy o drogach publicznych,
b) minimum 15 spraw w postępowaniach przed sądami powszechnymi, w tym co najmniej 10 spraw o zasiedzenie, rozpoczętych, prowadzonych lub zakończonych w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, w których reprezentuje zamawiającego, o którym mowa w pkt 2.

c) dla części 3 – jedną osobę posiadającą:
1) uprawnienia do wykonywania, zgodnie z przepisami prawa działalności lub czynności: radcy prawnego, adwokata lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w Rzeczpospolitej Pol-skiej na zasadach i warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2002r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 823);
2) doświadczenie w świadczeniu, przez co najmniej 24 miesiące w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, pomocy prawnej na rzecz zamawiającego publicznego lub zamawiającego sektorowego – w rozumieniu art. 4 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r ., poz. 1710), do którego zadań należy przygotowanie i realizacja inwestycji infrastrukturalnych dotyczących budowli lub obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3 i 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.);
3) doświadczenie w zakresie opiniowania co najmniej 10 umów o roboty budowlane dotyczących budowli lub obiektów linowych w rozumieniu art. 3 pkt 3 i 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.) podczas wykonywania pomocy prawnej u zamawiających wskazanych w pkt 2;
4) doświadczenie w zakresie wykonywania powierzonych czynności: minimum 10 spraw w postępowaniach przed sądami powszechnymi, w tym co najmniej 5 spraw dotyczących umów na roboty budowlane, rozpoczętych, prowadzonych lub zakończonych, w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, w których reprezentuje zamawiającego, o którym mowa w pkt 2.

d) dla części 4 – jedną osobę posiadającą:
1) uprawnienia do wykonywania, zgodnie z przepisami prawa działalności lub czynności: radcy prawnego, adwokata lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w Rzeczpospolitej Polskiej na zasadach i warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 823).
2) doświadczenie w świadczeniu, przez co najmniej 24 miesiące w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, pomocy prawnej w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych na rzecz zamawiającego publicznego lub zamawiającego sektorowego – w rozumieniu art. 4 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710), do którego zadań należy utrzymywanie obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351),
3) doświadczenie w zakresie wykonywania powierzonych czynności: minimum 10 spraw przed sądami administracyjnymi oraz minimum 10 spraw przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym, rozpoczętych, prowadzonych lub zakończonych, w których reprezentuje zamawiającego, o którym mowa w pkt 2.

e) dla części 5 – jedną osobę posiadającą:
1) uprawnienia do wykonywania, zgodnie z przepisami prawa działalności lub czynności: radcy prawnego, adwokata lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w Rzeczpospolitej Pol-skiej na zasadach i warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2002 r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 823).
2) doświadczenie w świadczeniu, przez 24 miesiące w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu do składania ofert, pomocy prawnej na rzecz zamawiającego publicznego lub zamawiającego sektorowego – w rozumieniu art. 4 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710), do którego zadań należy realizacja zadań związanych z przygotowaniem i realizacją inwestycji infrastrukturalnych dotyczących budowli lub obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3 i 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.);
3) doświadczenie w zakresie opiniowania co najmniej 10 umów o roboty budowlane dotyczących budowli lub obiektów linowych w rozumieniu art. 3 pkt 3 i 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.) lub umów na budowę lub przebudowę dróg publicznych spowodowaną inwestycją niedrogową, o których mowa w art. 16 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1693), podczas wykonywania pomocy prawnej u zamawiających wskazanych w pkt 2.

f) dla części 6 – jedną osobę posiadającą:
1) uprawnienia do wykonywania, zgodnie z przepisami prawa działalności lub czynności: radcy prawnego, adwokata lub prawnika zagranicznego świadczącego pomoc prawną w Rzeczpospolitej Polskiej na zasadach i warunkach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2002r. o świadczeniu przez prawników zagranicznych pomocy prawnej w Rzeczpospolitej Polskiej (Dz.U. z 2020 r. poz. 823),
2) doświadczenie w świadczeniu, przez okres 24 miesięcy w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, pomocy prawnej w zakresie prowadzenia postępowań administracyjnych na rzecz zamawiającego publicznego lub zamawiającego sektorowego – w rozumieniu art. 4 i 5 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r ., poz. 1710), do którego zadań należy utrzymywanie obiektów liniowych w rozumieniu art. 3 pkt 3a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351, z późn. zm.),
3) doświadczenie w zakresie wykonywania powierzonych czynności: minimum 10 spraw przed sądami administracyjnymi oraz minimum 10 spraw przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym, w których reprezentuje zamawiającego, o którym mowa w pkt 2.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie określa podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia
składanych na wezwanie.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia
w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od wezwania, aktualnych na dzień złożenia, podmiotowych środków dowodowych, które potwierdzają okoliczności spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, tj.:
1.1. w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1.1.1. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - załącznik nr 2a, 2b, 2c, 2d, 2e, 2f („Wykaz osób”) odpowiednio na część/części na którą/e złożono ofertę.

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Zamawiający nie wymaga złożenia wraz z ofertą przedmiotowych środków dowodowych.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

1. Do oferty należy dołączyć:
1.1. oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp o niepodleganiu wykluczeniu i spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiące załącznik nr 1 do SWZ.
Oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Ustawy Pzp, należy złożyć pod rygorem nieważności, w formie elektronicznej, tj. w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, lub postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym,
1) w przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.9.1., składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,

1.2. wykazy dotyczące kryterium oceny ofert – odpowiednio na daną część/części - załączniki nr 3a, 3b, 3c, 3d, 3e, 3f.

1.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni Wykonawcy,

1.4. stosowne pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy).

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Zasady składania oferty przez podmioty występujące wspólnie:

1. Wymagane oświadczenie wskazane w pkt 8.9.1 powinno być złożone przez każdego Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o zamówienie. Należy je przesłać zgodnie z zasadami określonymi w pkt 8.10 SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
2. Wykonawcy składający ofertę wspólną zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu oraz do zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zawierać w szczególności: wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, wskazanie ustanowionego pełnomocnika i zakres jego umocowania. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi być podpisany w imieniu wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli, wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji Wykonawców. Ustanowienie przedmiotowego pełnomocnika może zostać zawarte w umowie o współdziałaniu złożonej wraz z ofertą. Dokument (lub dokumenty) zawierający ustanowienie pełnomocnika musi zostać złożony wraz z ofertą w oddzielnym pliku, w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
Do dokumentu (lub dokumentów) zawierającego ustanowienie pełnomocnika należy załączyć dokumenty potwierdzające, że osoba udzielająca pełnomocnictwa była upoważniona do reprezentowania Wykonawców w dacie udzielania pełnomocnictwa (co można wykazać w szczególności przez załączenie odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego) w postaci elektronicznej.
3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem.
4. Wypełniając formularz oferty, jak również inne dokumenty, powołując się na Wykonawcę, w miejscu np. nazwa i adres Wykonawcy, należy wpisać dane dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, a nie pełnomocnika tych Wykonawców.

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Określone w rozdziale III SWZ - Projektowane Postanowienia Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-08 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: http://zdm-waw.ezamawiajacy.pl

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-08 10:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-12-07

NAJNOWSZE ZLECENIE
Potrzebuję kredytu - Borowie
  • Lokalizacja zleceniamazowieckie
  • Data dodania26-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Potrzebuję kredytu. Czekam na kontakt. Pozdrawiam.