Obsługa prawna Urzędu Miasta Tychy w latach 2023-2025

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Obsługa prawna Urzędu Miasta Tychy w latach 2023-2025
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoTychy
  • WojewództwoŚląskie
  • Rodzaj zamówieniaUsługi
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2022-11-04
  • ZamawiającyGmina Miasta Tychy
  • Data publikacji ogłoszenia2022-10-27
  • Numer ogłoszenia2022/BZP 00414140
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Obsługa prawna Urzędu Miasta Tychy w latach 2023-2025

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Miasta Tychy

1.3.) Oddział zamawiającego: Gmina Miasta Tychy

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 276255507

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: Niepodległości 49

1.5.2.) Miejscowość: Tychy

1.5.3.) Kod pocztowy: 43-100

1.5.4.) Województwo: śląskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL22C - Tyski

1.5.7.) Numer telefonu: +48 327763808

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia@umtychy.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: bip.umtychy.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Tak

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Obsługa prawna Urzędu Miasta Tychy w latach 2023-2025

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-95abf009-5519-11ed-9171-f6b7c7d59353

2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00414140

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2022-10-27

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00013168/11/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.3.3 Obsługa prawna Urzędu Miasta Tychy w latach 2023-2025

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.13.) O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 361 ustawy – usługi społeczne: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Przetargowej (https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html) z zastrzeżeniem pkt 6.
2. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i
oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w instrukcjach użytkowników Platformy Przetargowej - dostępnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html.
3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na Platformie. Wykonawca posiadający konto na Platformie ma możliwość złożenia oferty, wycofania oferty oraz składania wniosków o wyjaśnienie treści SWZ
4. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem Platformy wynosi 150 MB.
5. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji, przyjmuje się datę ich wpływu na Platformę Przetargową lub odpowiednio na pocztę elektroniczną.
Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazuje oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
6. Sposób komunikowania się zamawiającego z wykonawcami (nie dotyczy składania ofert):
6.1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami w szczególności składanie oświadczeń, zawiadomień oraz przekazywanie informacji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Platformy Przetargowej.
6.2. Zamawiający dopuszcza również możliwość komunikowania się (z wyłączeniem oferty i załączników do oferty) za pomocą poczty elektronicznej, na adres poczty elektronicznej zamowienia@umtychy.pl.
7. We wszelkiej korespondencji kierowanej do zamawiającego, wykonawca winien posługiwać się numerem sprawy: RZP.271.56.2022.AM
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgodny z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy.
9. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, wskazanych w SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UEL119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.), dalej „RODO”, zamawiający informuje, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Prezydent Miasta Tychy z siedzibą w Urzędzie Miasta w Tychach, al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy.
2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób: 1) pod adresem poczty elektronicznej: iod@umtychy.pl; 2) pisemnie na adres siedziby Administratora.
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z przedmiotowym postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”.
5. Dane osobowe będą przechowywane jedynie w okresie niezbędnym do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub w okresie wskazanym przepisami prawa.
6. Po spełnieniu celu, dla którego dane zostały zebrane,mogą one być przechowywane jedynie w celach archiwalnych, przez okres, który wyznaczony zostanie przede wszystkim na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
7. Obowiązek podania danych osobowych bezpośrednio dotyczących
wykonawcy/Podwykonawcy/Podmiotu, na zasoby którego powołuje się wykonawca, jest wymogiem ustawowym określonym w
przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania
określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
8. W odniesieniu do udostępnionych danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,stosowanie do
art. 22 RODO;
9. Osoba udostępniająca dane posiada:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu dodanych osobowych jej dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania swoich danych osobowych (skorzystanie z prawa do sprostowania nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie
niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.);
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18ust. 2 RODO (prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do
przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub
prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.);
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, że przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO.
10. Osobie udostępniającej dane nie przysługuje:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
11. Wykonawca/Podwykonawca/Podmiot, udostępniający zasoby składa oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO (załącznik nr 1 do SWZ/załącznik nr 2a do SWZ).

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: RZP.271.56.2022.AM

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest obsługa prawna Urzędu Miasta Tychy w latach 2023-2025.

Obsługa prawna obejmuje w szczególności:
a) udzielanie porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
b) sporządzania opinii prawnych na piśmie w terminie 7 dni, licząc od daty wystąpienia ze stosownym wnioskiem,
c) informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie dot. działalności miasta,
d) informowanie o stwierdzonych uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa,
e) uzgadnianie i opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów umów,
f) opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów uchwał, Zarządzeń Prezydenta i innych aktów prawnych związanych z wykonywaniem zadań z zakresu administracji publicznej,
g) udział w pracach zespołów powoływanych przez Prezydenta Miasta,
h) udział w posiedzeniach Rady Miasta i jej komisjach,
i) udział w postępowaniach przed sądami i urzędami – zastępstwo procesowe i prawne,
j) inicjowanie i dokonywanie ocen skuteczności funkcjonowania prawa oraz opracowywanie informacji wniosków wynikających z tych ocen,
k) prowadzenie repertorium spraw,
l) udział w negocjacjach,
m) udział w mediacjach,
n) obowiązek bieżącego informowania zainteresowanych wydziałów o postępie prowadzonych spraw,
o) comiesięczny obowiązek informowania obsługiwanych jednostek organizacyjnych o zmianach w prawie w zakresie dot. działalności miasta (w postaci elektronicznej na adresy mailowe wskazane przez Zamawiającego).

Szczegółowy opis przedmiot zamówienia stanowi załącznik nr 1b do SWZ.

Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie 36 miesięcy od dnia podpisania umowy, nie wcześniej jednak niż od 1 stycznia 2023 r. i nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2025 r.

Do przeliczenia na PLN wartości wskazanej w dokumentach złożonych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, wyrażonej w walutach innych niż PLN, zamawiający przyjmie średni kurs publikowany przez Narodowy Bank Polski z dnia wszczęcia postępowania.

Ciąg dalszy z SEKCJI V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW - "Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu"
18) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu gospodarki komunalnej, ochrony środowiska i rolnictwa,
19) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu rejestracji i praw jazdy oraz inżynierii ruchu drogowego,
20) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu kontroli wewnętrznej,
21) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu prowadzenia ewidencji księgowej gminy oraz sporządzania sprawozdań finansowych,
22) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu planowania przestrzennego,
23) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu podatków i opłat przysługujących gminie, a także egzekucji administracyjnej w/w należności,
24) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu nawiązywania kontaktów i współdziałania gminy i jej jednostek organizacyjnych z innymi podmiotami krajowymi i zagranicznymi oraz promocji gminy,
25) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu sprawowaniu nadzoru właścicielskiego nad spółkami prawa handlowego prowadzącymi działalność w następujących obszarach: gospodarki odpadami, medycyny, transportu zbiorowego, dostawy ciepła, gospodarki wodno-ściekowej, w sferze zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym prowadzącej kluby sportowe w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie,
26) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu przygotowania i realizacji remontów bieżących budynków, lokali i pomieszczeń,
27) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu programów i projektów finansowanych ze środków zewnętrznych,
28) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu ewidencji ludności, imprez masowych, monitorowania działalności stowarzyszeń oraz spraw wojskowych,
29) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu zapobiegania patologiom społecznym, profilaktyki alkoholowej, zasiłków rodzinnych i dodatków do zasiłków rodzinnych, nadzoru nad zakładami opieki zdrowotnej oraz wykonującej zadania dotyczące budżetu obywatelskiego/partycypacyjnego,
30) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu zamówień publicznych,
31) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu obsługi zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, ochrony przeciwpożarowej oraz ubezpieczeń majątkowych,
32) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej prezydenta oraz wiceprezydentów miasta,
33) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa łącznie w co najmniej 100 postępowaniach sądowych prowadzonych w ramach elektronicznego postępowania upominawczego w okresie jednego roku,
34) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w przynajmniej dziesięciu postępowaniach przed sądami okręgowymi jako sądami pierwszej instancji w sprawach o zapłatę, w tym w co najmniej jednej sprawie o wartości przedmiotu sporu minimum 10 000 000,00 zł,
35) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniu przed sądem okręgowym jako sądem pierwszej instancji w sprawie o zmianę treści zawartej umowy z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków (rebus sic stantibus),
36) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w przynajmniej sześciu postępowaniach przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi, w tym:
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym aktu prawa miejscowego,
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym interpretacji podatkowej,
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym bezczynności organu,
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym zarządzenia zastępczego wojewody,
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym odmowy przyznania części rekompensującej subwencji ogólnej na wyrównanie dochodów utraconych z powodu ustawowego zwolnienia z podatku od nieruchomości,
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym odmowy wydania zezwolenia przez wojewodę,
37) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w przynajmniej pięciu postępowaniach przed Naczelnym Sądem Administracyjnym, w tym:
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym aktu prawa miejscowego,
- co najmniej jednym postępowaniu dotyczącym interpretacji podatkowej,
38) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu strony w przynajmniej dwóch postępowaniach przed Sądem Najwyższym, z których co najmniej jedna była zainicjowana wniesieniem przez wykonawcę skargi kasacyjnej, która została przyjęta do rozpoznania,
39) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w przynajmniej jednym postępowaniu przed Regionalną Izbą Obrachunkową,
40) co najmniej jednej usługi polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego lub jej jednostki organizacyjnej w przynajmniej czterech postępowaniach przed Krajową Izbą Odwoławczą przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych,
41) co najmniej jednej usługi, polegającej na prowadzeniu w imieniu jednostki samorządu terytorialnego przynajmniej jednej sprawy w postępowaniu karnym,
42) co najmniej jednej usługi, polegającej na prowadzeniu w imieniu jednostki samorządu terytorialnego co najmniej jednej sprawy w postępowaniu przed sądami powszechnymi dotyczącej wypłaty dotacji,
43) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu organu administracji w co najmniej jednym postępowaniu sądowym dotyczącym nadzoru nad stowarzyszeniami oraz jednym postępowaniu sądowym dotyczącym nadzoru nad fundacjami,
44) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zakresie opracowywania i uchwalania planu zagospodarowania przestrzennego lub jego zmian,
45) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zakresie realizacji umowy powierzenia świadczenia usług w ogólnym interesie gospodarczym,

4.2.6.) Główny kod CPV: 79100000-5 - Usługi prawnicze

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

79110000-8 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 36 miesiące

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Tak

4.2.14.) Przedmiot, wielkość lub zakres oraz warunki zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa
w art. 214 ust. 1 pkt 7 PZP, o wartości nie większej niż 20% zamówienia podstawowego.
2. Zamówienia polegać będą na powtórzeniu podobnych usług, co zamówienie podstawowe i będą zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego tj. objętym niniejszym postępowaniem.
3. Warunkiem udzielenia zamówień, będzie przeprowadzenie negocjacji z wybranym wykonawcą.

4.3.) Kryteria oceny ofert

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

inne.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Koncepcja obsługi prawnej

4.3.6.) Waga: 40

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium:

organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie

4.3.6.) Waga: 20

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak

5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:

Art. 109 ust. 1 pkt 4

Art. 109 ust. 1 pkt 5

Art. 109 ust. 1 pkt 7

Art. 109 ust. 1 pkt 8

Art. 109 ust. 1 pkt 10

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
• zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – NIE DOTYCZY;
• uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – NIE DOTYCZY;
• sytuacji ekonomicznej lub finansowej – zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi:
a) sprawozdanie finansowe albo jego część, w przypadku gdy sporządzenie sprawozdania wymagane jest przepisami kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, a jeżeli podlega ono badaniu przez firmę audytorską zgodnie z przepisami o rachunkowości, również odpowiednio ze sprawozdaniem z badania sprawozdania finansowego, a w przypadku wykonawców niezobowiązanych do sporządzenia sprawozdania finansowego, innych dokumentów określających w szczególności przychody oraz aktywa i zobowiązania – za okres nie dłuższy niż ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres.
Wymagane jest osiągnięcie w ostatnich 2 pełnych latach kalendarzowych średniorocznych przychodów o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł.
b) dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia ze wskazaniem sumy gwarancyjnej tego ubezpieczenia.
Wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 5 000 000,00 zł.
Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez zamawiającego w/w podmiotowych środków dowodowych, wykonawca składa inne podmiotowe środki dowodowe, które w wystarczający sposób potwierdzają spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
• zdolności technicznej lub zawodowej – zamawiający uzna niniejszy warunek za spełniony, jeżeli wykonawca przedstawi:
a) wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających, czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego usługi zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.

C.D. z "Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu"
46) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia jednostki budżetowej,
47) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zakresie dozwolonej pomocy publicznej,
48) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia związku międzygminnego,
49) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zakresie nawiązania współpracy z miastem partnerskim,
50) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego w zakresie egzekucji administracyjnej obowiązku o charakterze niepieniężnym,
51) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w przynajmniej jednym postępowaniu restrukturyzacyjnym lub upadłościowym w charakterze wierzyciela,
52) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniu dotyczącym nałożenia kary pieniężnej za niewykonanie obowiązku, o którym mowa w art. 3aa ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach tj. za nieosiągnięcie wymaganego poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych,
53) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego w postępowaniu przed Komisją rozstrzygającą Najwyższej Izby Kontroli,
54) co najmniej jednej usługi, polegającej na reprezentowaniu jednostki samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa w postępowaniu sądowym dotyczącymi aktualizacji wysokości opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego,
55) co najmniej jednej usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz jednostki samorządu terytorialnego lub jej jednostki organizacyjnej w zakresie realizacji inwestycji dofinansowanej ze środków Unii Europejskiej o wartości co najmniej 100 000 000,00 zł brutto,
56) co najmniej jedną usługi, polegającej na doradztwie prawnym na rzecz gminy w zakresie elektromobilności.

UWAGA:
Na podstawie rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. 2020 r., poz. 2415) zgodnie z § 9 ust. 3 ww. rozporządzenia, jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji robót budowlanych/dostaw/usług, wykonywanych/wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, wykaz, o którym mowa powyżej, dotyczy robót budowlanych/dostaw/usług, w których wykonaniu wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył/uczestniczy.
b) wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Wymagane jest skierowanie przez wykonawcę do realizacji zamówienia co najmniej 10 osób posiadających uprawnienia radcy prawnego lub adwokata, wykonujących zawód radcy prawnego lub adwokata od co najmniej 3 lat, które to osoby będą świadczyć obsługę prawną na rzecz zamawiającego, przy czym co najmniej 2 z tych osób (Koordynator oraz Zastępca Koordynatora obsługi prawnej) muszą jednocześnie i samodzielnie posiadać minimum 20-letnie doświadczenie w zakresie stałej obsługi prawnej w gminie miejskiej na prawach powiatu, o wielkości co najmniej 100 tys. mieszkańców i jednocześnie te same 2 osoby samodzielnie lub łącznie muszą posiadać doświadczenie w sporządzeniu w okresie maksymalnym 12 miesięcy, licząc od dnia składania ofert, co najmniej 1 pisemnej opinii prawnej w każdym z następujących zakresów:
1) ustawy Kodeks cywilny,
2) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
3) ustawy Kodeks spółek handlowych,
4) ustawy Prawo zamówień publicznych,
5) ustawy o samorządzie gminnym,
6) ustawy o finansach publicznych,
7) ustawy o podatku od towarów i usług,
8) ustawy o dostępie do informacji publicznej,
9) ustawy o gospodarce nieruchomościami,
10) ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
11) ustawy o własności lokali,
12) ustawy o ochronie praw lokatorów,
13) ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
14) ustawy prawo budowlane,
15) ustawy prawo wodne,
16) ustawy o drogach publicznych,
17) ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych,
18) ustawy o kierującym pojazdami,
19) ustawy o zbiorom zaopatrzeniu w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
20) ustawy o pomocy publicznej,
21) ustawy prawo o ruchu drogowym,
22) ustawy o dodatkach mieszkaniowych,
23) ustawy o strażach gminnych,
24) ustawy o odpadach,
25) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),
26) Traktat USTANAWIAJĄCY EUROPEJSKĄ WSPÓLNOTĘ GOSPODARCZĄ,
27) ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych,
28) ustawy o pomocy społecznej,
29) ustawy o sporcie,
30) ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
31) ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
32) ustawy o samorządzie województwa,
33) ustawy o samorządzie powiatowym,
34) ustawy o ułatwieniach w prowadzeniu handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników,
35) ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,
36) ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych,
37) ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,
38) ustawy o ochronie zwierząt,
39) ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
40) ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa,
41) ustawy o księgach wieczystych i hipotece,
42) ustawy o Karcie Dużej Rodziny,
43) ustawy o świadczeniach rodzinnych,
44) ustawy Prawo oświatowe,
45) ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw,
46) ustawy o rzeczach znalezionych,
47) ustawy Ordynacja podatkowa,
48) ustawy Prawo restrukturyzacyjne,
49) ustawy o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19,
50) ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego,
51) ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Nie dotyczy

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa:
a) Wymagane jest osiągnięcie w ostatnich 2 pełnych latach kalendarzowych średniorocznych przychodów o wartości nie mniejszej niż 2 000 000,00 zł.
b) Wymagane jest posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum 5 000 000,00 zł.

II. Zdolność techniczna lub zawodowa:
a) wykaz usług:
Wymagane jest wykonanie/wykonywanie z należytą starannością:
1) co najmniej jednej usługi, polegającej na świadczeniu stałej obsługi prawnej w gminie miejskiej na prawach powiatu, o wielkości co najmniej 100 tys. mieszkańców przez okres co najmniej 12 miesięcy, o wartości co najmniej 900 000,00 zł brutto za okres 12 miesięcy,
2) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu audytu wewnętrznego,
3) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu informacji własnych środków publicznego przekazu i odpowiedzi na informacje medialne,
4) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu prowadzenia gminnej ewidencji zabytków,
5) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu zadań miejskiego rzecznika konsumentów,
6) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej straży miejskiej,
7) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu działań urzędu stanu cywilnego,
8) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej,
9) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu prawa budowlanego, w tym w przedmiocie wydawania pozwoleń na budowę oraz wydawania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej,
10) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu przygotowywania projektu budżetu oraz wieloletniej prognozy finansowej,
11) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu obsługi dowodów osobistych,
12) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu obsługi ewidencji działalności gospodarczej, wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz prowadzenia rejestru żłobków,
13) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu ewidencji gruntów i budynków oraz obsługi państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
14) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu gospodarowania mieszkaniowym i lokalowym zasobem gminy,
15) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu gospodarki nieruchomościami,
16) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu planowania inwestycji komunalnych,
17) co najmniej jednej usługi polegającej na obsłudze prawnej jednostki organizacyjnej urzędu miasta realizującej zadania z zakresu proponowania kierunków działania w zakresie rozwoju gospodarczego i innowacji na terenie miasta oraz wprowadzania w życie idei elektromobilności oraz innych projektów innowacyjnych zmierzających do poprawy warunków życia w mieście,

C.D. w "Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu"

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

Dokumenty potwierdzające informacje w zakresie kryterium oceny ofert „DOŚWIADCZENIE” np. referencje, wykaz zleceń, świadectwa pracy.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie

5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:

Do oferty należy dołączyć:
1. Formularz oferty (załącznik nr 1 do SWZ);
2. Dowód wpłaty wadium;
3. Oświadczenie (załącznik nr 2/2a do SWZ);
4. Potwierdzenie umocowania do działania w imieniu wykonawcy,
• W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
• Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których mowa powyżej, jeżeli zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów.
5. JEŻELI DOTYCZY – Oświadczenie wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (załącznik nr 2b do SWZ);
6. JEŻELI DOTYCZY – Pełnomocnictwo upoważniające do złożenia oferty, o ile ofertę składa pełnomocnik.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości – 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100 PLN).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert i utrzymać nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust. 1 pkt 2 i 3 PZP oraz art. 98 ust. 2 PZP.
3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
przelewem z konta na konto na rachunek bankowy zamawiającego:
Rachunek: 12 1240 2975 1111 0010 6077 6489
Bank Polska Kasa Opieki Spółka Akcyjna
Kod Swift (wymagany przy przelewach międzynarodowych): PKOP PL PW

2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 oraz z 2022 r. poz. 807 i 1079 ).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
6. W przypadku wniesienia wadium w formach określonych w punkcie 11.4 ppkt 2) do 4) SWZ:
- dokument winien być wystawiony na Gminę Miasta Tychy, Al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy,
- dokument winien wskazywać wszystkich członków konsorcjum, w sytuacji wspólnego składania oferty przez wykonawców,
- wykonawca przekazuje zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

Wspólne ubieganie się wykonawców o udzielenie zamówienia.
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3. Warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (o ile został sformułowany), o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 PZP, zostanie spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje roboty budowlane, dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
5. W przypadku, o którym mowa w punkcie 3. i 4., wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają odpowiednio do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy (załącznik nr 2b do SWZ).

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

W niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia zamawiający przewiduje możliwości zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty. Warunki zmiany są następujące:
A:
1. Zamawiający, zgodnie z art. 436 pkt. 4 lit b) ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie wysokości wynagrodzenia przewidzianego w § 2, w przypadku zmiany:
a) stawki podatku od towarów i usług (VAT) oraz podatku akcyzowego,
b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu
lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub ubezpieczenie zdrowotne,
d) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych,
- jeżeli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1 wynikać muszą z regulacji prawnych, wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy.
3. Zmiana wynagrodzenia będzie dopuszczalna, jeżeli w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie przepisów zmieniających podatek VAT, podatek akcyzowy, wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę, wysokość minimalnej stawki godzinowej, wysokość składek ZUS, zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, strona umowy zwróci się do drugiej strony z wnioskiem w sprawie odpowiedniej zmiany wynagrodzenia.
4. Zmianę wysokości wynagrodzenia wykonawcy, o którym mowa w ust. 1 należy rozumieć jako możliwość zarówno jego zwiększenia, jak i zmniejszenia. Zmiana wynagrodzenia musi mieć charakter adekwatny czyli uwzględniający rzeczywisty wpływ zmian, o których mowa w ust. 1, na koszt wykonania zamówienia.
5. Składając wniosek o zwiększenie wynagrodzenia, wykonawca przy zachowaniu najwyższego profesjonalizmu i należytej staranności, zobowiązany jest do udowodnienia Zamawiającemu za pośrednictwem stosownych dokumentów i wyliczeń rzeczywistego wpływ zmian o których mowa w ust. 1 na koszt wykonania zamówienia. Zamawiający posiada uprawnienie do składania pytań, żądania dodatkowych wyjaśnień, kalkulacji i dokumentów.
6. W przypadku, gdy zmiany o których mowa w ust. 1 prowadzą do obniżenia wynagrodzenia, Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego do przedłożenia mu stosownych dokumentów, kalkulacji, wyjaśnień umożliwiających weryfikację ich wpływu na koszt wykonania zamówienia i złożenie wniosku w tym przedmiocie.
7. Waloryzacja wynikająca z przyczyn określonych w ust. 1 lit. b), c), d) dotyczy wyłącznie kosztów wynagrodzenia pracowników zatrudnionych bezpośrednio przy wykonywaniu przedmiotu umowy. Waloryzacja nie obejmuje kosztów pośrednich oraz zysku wykonawcy.
8. Waloryzacja z przyczyn określonych w ust. 1 obejmuje wyłącznie okres realizacji zamówienia od dnia zaistnienia ustawowych przesłanek zmian do zakończenia realizacji zamówienia. Waloryzacja nie obejmuje rzeczywistych ani ewentualnych kosztów wynagrodzenia pracowników za czynności podejmowane w ramach udzielonej rękojmi.
9. Niezależnie od ust. 1-8, na podstawie art. 439 ust. 1 Ustawy, Strony przewidują zmianę wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadku zmiany wskaźnika cen materiałów lub kosztów związanych z realizacją przedmiotu Umowy, którym jest wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogłaszany przez Prezesa GUS (zwany dalej wskaźnikiem). Przez zmianę wskaźnika ceny materiałów lub kosztów rozumie się jego podwyższenie jak i obniżenie. Wynagrodzenie może ulec zwiększeniu jak i zmniejszeniu.
Ciąg dalszy w SEKCJI IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Tak

7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:

w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2022-11-04 12:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę przy użyciu Platformy Przetargowej dostępnej pod adresem: https://tychy.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html - wymagania techniczne i organizacyjne opisane zostały w instrukcjach użytkowników Platformy Przetargowej - dostępnymi pod adresem https://tychy.logintrade.net/rejestracja/instrukcje.html

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-11-04 12:30

8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-12-03

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Poleganie na zasobach innych podmiotów:
1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby,niezależnie od charakteru prawnego łączących
go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby,jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (załącznik nr 2a do SWZ).
4. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w
rozdziale 6, a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy, tj. na podstawie dokumentów, o których mowa w punkcie 7.8. SWZ.
5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.

Ciąg dalszy z SEKCJI VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
10. Jeżeli wskaźnik zmieni się, względem jego wartości z dnia następnego po upływie roku od dnia zawarcia umowy o co najmniej 10%, każda ze Stron po upływie każdego roku (z wyjątkiem pierwszego) obowiązywania umowy uprawniona będzie do wystąpienia z wnioskiem do drugiej Strony o dokonanie zmiany wysokości wynagrodzenia. Zmieniona wartość wynagrodzenia, obowiązywać będzie od miesiąca następującego po miesiącu, w którym Strona wystąpiła z takim wnioskiem.
11. W przypadku, o którym mowa w ust. 9-10 łączna maksymalna wartość zmiany wynagrodzenia, w trakcie obowiązywania Umowy nie może przekroczyć 15% wynagrodzenia określonego w § 2 ust. 1 Umowy i nie będzie większa niż wzrost realnych, rzeczywistych, bezpośrednich i udokumentowanych kosztów świadczenia usług.
12. Zmiana wynagrodzenia nastąpi w drodze stosownego aneksu.
13. Wykonawca, w sytuacji o której mowa ust. 9, zobowiązany jest poinformować pisemnie zamawiającego o dokonanej zmianie wynagrodzenia podwykonawcy lub powodach braku dokonania takiej zmiany. Do zawiadomienia wykonawca załączy oświadczenie podwykonawcy potwierdzającego terminową zapłatę z tytułu zmiany wysokości wynagrodzenia.
14. Z tytułu braku zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego podwykonawcom z tytułu zmiany wysokości wynagrodzenia, o której mowa w ust. 9–10 wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 10 % niezapłaconego lub nieterminowo zapłaconego wynagrodzenia należnego z tytułu zmiany jego wysokości.
B:
Zamawiający dopuszcza zmianę osób skierowanych do realizacji umowy. W przypadku zmiany wyznaczonych osób w trakcie realizacji umowy wymaga się, aby kolejna wyznaczona osoba posiadała kwalifikacje nie gorsze niż osoba poprzednio wskazana w ofercie, a zmiana osoby nie wpłynęłaby na ocenę oferty.
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę napisanie wniosku o datację na budowę hali - Miedźna
  • Lokalizacja zleceniaśląskie
  • Data dodania20-11-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę napisanie wniosku o datację na budowę hali 300mkw oraz pomieszczenia biurowego wraz z salonem pokazowym 40mkw