Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
ZAKUP PALIW DO SAMOCHODÓW SŁUŻBOWYCH W SYSTEMIE BEZGOTÓWKOWYM
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT OCHRONY ROŚLIN I NASIENNICTWA W ŁODZI
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 472967021
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: SIEWNA 13A
1.5.2.) Miejscowość: Łódź
1.5.3.) Kod pocztowy: 94-250
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL711 - Miasto Łódź
1.5.7.) Numer telefonu: 42 611 66 60
1.5.8.) Numer faksu: 42 633 83 89
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: wi-lodz@piorin.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://piorin.gov.pl/wiorin/lodzkie/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inna państwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
ochrona roślin i nasiennictwo
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
ZAKUP PALIW DO SAMOCHODÓW SŁUŻBOWYCH W SYSTEMIE BEZGOTÓWKOWYM
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-6ad997b3-7678-11eb-86b1-a64936a8669f
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00010170
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-02-24
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00000485/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 zakup paliw do samochodów służbowych w systemie bezgotówkowym
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
www.piorin.gov.pl/lodz3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: . W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal oraz poczty elektronicznej (wi- lodz@piorin.gov.pl). 2. Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami jest Pani Monika Górniak – Kierownik Działu Administracyjnego (da-lodz@piorin.gov.pl).3. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP. Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do formularza do komunikacji. 4. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Instrukcji użytkownika miniPortalu oraz Regulaminie ePUAP. 5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia, zmiany, wycofania oferty oraz do komunikacji wynosi 150 MB. 6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust 1 ustawy, podmiotowych środków dowodowych, przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazanych w postępowaniu, przyjmuje się datę ich przekazania odpowiednio na ePUAP .7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty) odbywa się za elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesyłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia BZP.8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami przy pomocy poczty elektronicznej email: da-lodz@piorin.gov.pl.9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: wi-lodz@piorin.gov.pl. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie oraz w rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy. 10. Zamawiający nie przewiduje sposobu komunikowania się z Wykonawcami w inny sposób niż przy użyciu środków komunikacji elektronicznej wskazanych w SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Łódzki Wojewódzki Inspektor Ochrony Roślin i Nasiennictwa , którego siedzibą jest Wojewódzki Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi, 94-250 Łódź, ul. Siewna 13Amożesz się z nim skontaktować:e-mail: wi-lodz@piorin.gov.pltel. 42 633-99-72; 611-66-60,fax 42 633-83-89Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych:email: iodo-lodz@piorin.gov.pl tel. 664728127Dalsze szczegółowe informacje dotyczące RODO zawiera SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: WAD.272.1.1.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.5.) Wartość zamówienia: 217444,88 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup produktów paliwowych, w systemie bezgotówkowym na stacjach paliwowych Wykonawcy w systemie bezgotówkowym z wykorzystaniem kart flotowych lub kart stałego klienta lub innych spersonalizowanych / zindywidualizowanych dokumentów uprawniających do dokonywania transakcji zakupu paliw płynnych i ich rejestracji w systemie elektronicznym z odroczonym terminem płatności tj.: a/ benzyn bezołowiowych (CPV 09132100-4)b/ olejów napędowych (CPV 09134100-8), Oferowane paliwa muszą spełniać wymagania określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz.1680) oraz Rozporządzeniu Ministra Klimatu z dnia 22 kwietnia 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2020 r. poz.727).2. Samochody służbowe znajdują się na wyposażeniu i w użytkowaniu komórek organizacyjnych (oddziałów) Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Łodzi mających swoje siedziby w 18 miejscowościach na terenie województwa łódzkiego. Adresy siedzib poszczególnych komórek organizacyjnych, szacowane miesięczne i roczne zapotrzebowanie paliw płynnych dla poszczególnych pojazdów przedstawiono w zał. nr 6 SWZ „Przewidywane miesięczne zakupy paliw płynnych dla samochodów służbowych „. W przypadku nie wykorzystania w okresie obowiązywania umowy szacowanych ilości paliw wskazanych w pkt 3 ppkt. 3 SIWZ Zamawiający ma prawo rezygnacji z dalszych zakupów paliwa. Wykonawca nie będzie wnosił roszczeń z tego tytułu. 3. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji określonego w art. 441 Ustawy PZP, tj. zakupu większych ilości paliw (do 20% wartości zamówienia podstawowego) w zależności od zapotrzebowania wynikającego z trudnych do przewidzenia warunków rynkowych oraz ewentualnej zmiany liczby pojazdów służbowych Zamawiającego w okresie obowiązywania zawartej umowy. Niewykonanie przez Zamawiającego umowy w zakresie prawa opcji, nie wymaga podania przyczyn i nie stanowi podstawy jego odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.Sumaryczna ilość paliwa objętego postępowaniem w okresie obowiązywania umowy wynosi: Rodzaj paliwa: etylina bezołowiowa 95 Zamówienie podstawowe (1) w litrach 20440 prawo opcji (2)w l: 6088 max. (1+2): 36528Rodzaj paliwa: etylina bezołowiowa 98 Zamówienie podstawowe (1) w litrach 5620 prawo opcji (2)w l: 1124 max. (1+2): 6744Rodzaj paliwa: olej napędowy 95 Zamówienie podstawowe (1) w litrach 15680 prawo opcji (2)w l: 3136 max. (1+2): 188164. W ramach przewidzianych limitów, wybrany w niniejszym postępowaniu Wykonawca, umożliwi zakup paliw płynnych przeznaczonych dla urządzeń i sprzętu takiego jak pilarki spalinowe, kosiarki siedzibie WIORiN oraz Oddziałach w: Piotrkowie Trybunalskim, Sieradzu i Skierniewicach. Łączna ilość paliwa przewidzianego do zakupu na wskazane cele w okresie obowiązywania umowy wynosi: Delegatura w Piotrkowie Trybunalskim – 120 l etyliny bezołowiowej 95 Delegatura w Sieradzu – 96 l etyliny bezołowiowej 95 Delegatura w Skierniewicach – 96 l etyliny bezołowiowej 95WIOR i N w Łodzi – 360 l etyliny bezołowiowej 95 oraz - 120 l etyliny bezołowiowej 98 – 240 l oleju napędowego5. Rozliczenia za zakupione na stacjach Wykonawcy paliwa następować powinny z odroczonym terminem płatności nie częściej niż dwa razy w miesiącu na podstawie przedłożonej faktury oraz załączonej do tej faktury specyfikacji zawierającej przynajmniej informację o dacie dokonania zakupu, rodzaju i ilości zakupionego paliwa, godzinie dokonania transakcji oraz stanie licznika pojazdu podczas tankowania. W przypadku osoby dysponującej dokumentem na „okaziciela” specyfikacja powinna zawierać przynajmniej informację o dacie dokonania transakcji zakupu oraz ilości i rodzaju zakupionego paliwa. Wystawiona faktura wraz ze specyfikacją transakcji winna być przesłana bezpośrednio do WIOR i N w Łodzi. Dokonujący zakupu winien otrzymywać na stacji paliw paragon fiskalny potwierdzający dokonanie transakcji. Niezależnie od tego Wykonawca przekazywać będzie Zamawiającemu zbiorczą specyfikację dokonanych zakupów w okresach rozliczeniowych w formie elektronicznej na adres poczty internetowej da-lodz@piorin.gov.pla. Podstawą do dokonywania zakupów powinna być indywidualna elektroniczna karta z mikroprocesorem identyfikująca pojazdy, które będą tankowane i elektroniczne karty wystawione na okaziciela lub inne indywidualne dokumenty uprawniające do dokonywania zakupów.b. Karty lub dokumenty o których mowa powinny być zabezpieczone indywidualnym kodem uniemożliwiającym dokonanie transakcji przez osoby nieuprawnione. Tankowanie paliw na podstawie kart imiennych odbywać się będzie do kanistrów.6. Wykonawca będzie posiadał ważną koncesję na sprzedaż paliw będących przedmiotem zamówienia , przez cały okres obowiązywania umowy. W przypadku utraty koncesji na którykolwiek rodzaj paliwa będącego przedmiotem zamówienia w okresie obowiązywania umowy, Zamawiający ma prawo do rozwiązania umowy z przyczyn lezących po stronie Wykonawcy.7. Sprzedaż paliw odbywać się będzie sukcesywnie , w zależności od potrzeb Zamawiającego, poprzez doraźne tankowanie paliw z wykorzystaniem kart flotowych.8. Wykonawca odpowiada za szkody spowodowane wadami sprzedanego paliwa.9. Wykonawca winien dysponować stacjami paliw spełniającymi wymogi przewidziane dla stacji paliw zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 21 listopada 2005 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać bazy i stacje paliw płynnych, rurociągi przesyłowe dalekosiężne służące do transportu ropy naftowej i produktów naftowych i ich usytuowanie (Dz.U. 2014 poz. 1853).10. Wykonawca w okresie obowiązywania umowy jest zobowiązany uwzględnić w systemie zakupu bezgotówkowego paliw pojazdy nowe nabyte przez Zamawiającego.11. Wykonawca jest zobowiązany do dysponowania przynajmniej jedną stacją paliw w miejscowościach w których siedziby mają oddziały Zamawiającego lub w odległości nie większej niż 10 km od miejscowości , w której siedzibę mają oddziały Zamawiającego oraz przynajmniej pięć stacji paliw rozśrodkowanych w każdym z pozostałych województw w kraju.12. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania zamówienia. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. W przypadku braku takiego wskazania, Zamawiający uzna, że Wykonawca zrealizuje przedmiot zamówienia samodzielnie.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09132100-4 - Benzyna bezołowiowa
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134100-8 - Olej napędowy