Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup oleju napędowego w 2024 r. do pojazdów Centrum Usług Wspólnych w Dalikowie
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Centrum Usług Wspólnych w Dalikowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 366092062
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Plac Powstańców 1
1.5.2.) Miejscowość: Dalików
1.5.3.) Kod pocztowy: 99-205
1.5.4.) Województwo: łódzkie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL714 - Sieradzki
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: cuw@dalikow.eu
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dalikow.eu
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiający
Centrum Usług Wspólnych
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
obsługa finansowa szkół i gops
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup oleju napędowego w 2024 r. do pojazdów Centrum Usług Wspólnych w Dalikowie
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-bedc14ab-7248-11ee-9aa3-96d3b4440790
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00466455
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-10-27
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00457243/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Zakup oleju napędowego w 2024 r. do pojazdów Centrum Usług Wspólnych w Dalikowie
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-bedc14ab-7248-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej:
a) przy użyciu Platformy e-Zamówienia, która jest dostępna pod adresem: https://ezamowienia.gov.pl
b) poczty elektronicznej Zamawiającego pod adresem: cuw@dalikow.eu z zastrzeżeniem, iż ofertę i załączniki wraz z ofertą należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem Platformy e-Zamówienia (ppkt a).
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Minimalne wymagania techniczne dotyczące sprzętu używanego w celu korzystania z usług Platformy e-Zamówienia oraz informacje dotyczące specyfikacji połączenia określa Regulamin Platformy e-Zamówienia.
Komunikacja w postępowaniu, z wyłączeniem składania ofert/wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy do komunikacji dostępnych w systemie e-Zamówienia na stronie postępowania w zakładce „Formularze” („Formularze do komunikacji”) lub za pośrednictwem poczty e-mail pod adresem: cuw@dalikow.eu „Formularze do komunikacji” umożliwiają przekazywanie wezwań i zawiadomień, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi. Formularze do komunikacji umożliwiają również dołączenie załącznika do przesyłanej wiadomości (przycisk „dodaj załącznik”). W przypadku załączników, które są zgodne z ustawą Pzp lub rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów w sprawie wymagań dla dokumentów elektronicznych opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, mogą być opatrzone, zgodnie z wyborem wykonawcy/wykonawcy wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia/podmiotu udostępniającego zasoby, podpisem typu zewnętrznego lub wewnętrznego. W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-bedc14ab-7248-11ee-9aa3-96d3b4440790
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119.1 z 04.05.2016), dalej „RODO”, informuję, że:
o administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Centrum Usług Wspólnych, Plac Powstańców 1, 99-205 Dalików, (43) 678-08-36;
o inspektorem ochrony danych osobowych w Centrum Usług Wspólnych jest Pan Janusz Wyspiański email: januszwyspianski@abi24.eu
o Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zakup oleju napędowego w 2024 r. do pojazdów Centrum Usług Wspólnych w Dalikowie” – 271.3.2023 prowadzonego w trybie podstawowym;
o odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania
o Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
o obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
o w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
o posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 271.3.2023
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiotem zamówienia jest zakup przez Zamawiającego oleju napędowego do pojazdów (3 autobusów) Zamawiającego, spełniającego wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 09.10.2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U. z 2015 r. poz. 1680 z 2020 r. poz. 727) oraz spełniającego wymagania normy PN-EN 590. Zakup paliwa realizowany będzie głównie jako zakup paliwa bezpośrednio do pojazdów, czyli bezpośrednio do zbiorników paliwowych tych pojazdów oraz w wyjątkowych sytuacjach jako tankowanie do kanistrów.
Paliwo spełniające wymagania normy PN-EN 590 powinno charakteryzować się między innymi następującymi parametrami:
Wymagania - Wartość
- Temperatura zapłonu - powyżej 55 ºC
- Pozostałość po koksowaniu (z 10 % pozostałości destylacyjnej) - nie większa niż 0,30 %(m/m)
- Pozostałość po spopieleniu - nie większa niż 0,01 %(m/m)
- Zawartość wody - nie większa niż 200 mg/kg
- Zawartość zanieczyszczeń stałych - nie większa niż 24 mg/kg
- Działanie korodujące na miedzi - nie większa niż 1 stopień korozji
- Zawartość siarki - nie większa niż 10 mg/kg
- Temperatura zablokowania zimnego filtru (CFPP) - od 0 ºC w zależności od gatunku dostępnego w sprzedaży dla danego okresu
- Gęstość w temperaturze 15ºC - 820-845 kg/m3
- Lepkość w 40ºC - 2,00-4,50 mm2/s
- Liczba cetanowa - nie niższa niż 51
- Indeks cetanowy - nie niższy niż 46
- Skład frakcyjny:
- do 250ºC destyluje - nie więcej niż 65 % (V/V)
- do 350ºC destyluje - nie mniej niż 85 % (V/V)
- 95 % (V/V) destyluje do temperatury - nie wyższej niż 360ºC
Szacunkowa łączna ilość litrów będących przedmiotem zakupu paliwa wynosi ok. 26 000 L., miesięczne przeciętne ilości to ok. 2000 - 3.000 L (z wyjątkiem miesięcy: lipiec i sierpień, w których autobusy nie wykonują przejazdów lub realizują je w znacznie niższym wymiarze).
Realizacja zakupu paliw odbywać się będzie w okresie 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Wymagana realizacja zamówienia – każdorazowo w momencie stawienia się jednego z pojazdów Zamawiającego, min. w godz. 8-16 we wszystkie dni robocze.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09134100-8 - Olej napędowy
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09134220-5 - Paliwo do silników diesla (EN 590)
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Tak
4.2.9) Rodzaj i maksymalna wartość opcji oraz okoliczności skorzystania z opcji:
Zamawiający zastrzega również możliwość rozszerzenia zakresu zamówienia podstawowego o zamówienie opcjonalne o wartości maksymalnej nie większej niż 35% szacowanej ilości zamówienia podstawowego, w przypadku konieczności uzupełnienia dostawy ponad szacowaną wartość. Skorzystanie z prawa opcji jest uprawnieniem Zamawiającego, z którego może ale nie musi skorzystać w ramach realizacji umowy, w całości lub w części po wcześniejszym mailowym poinformowaniu Wykonawcy.
Warunkiem uruchomienia prawa opcji jest złożenie przez Kupującego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego w/w zakresie (drogą mailową).
W przypadku nieskorzystania przez Kupującego z prawa opcji, Sprzedawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 12 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą liczbę punktów
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
Art. 109 ust. 1 pkt 8
Art. 109 ust. 1 pkt 10
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
1.2.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
1.2.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów;
Wykonawca musi posiadać:
• aktualną koncesję na wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami płynnymi, o której mowa w art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385 z późn. zm.)
Spełnienie tego warunku zostanie uznane, jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada aktualną koncesje na obrót paliwami ciekłymi i dystrybucje oleju napędowego.
1.2.3. sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
1.2.4. zdolności technicznej lub zawodowej.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że:
• dysponuje co najmniej jedną stacją paliw z minimum jednym dystrybutorem paliwa umożliwiającym sprzedaż oleju napędowego ON, czynną w dni robocze w godz. 8:00 – 16:00, do której długość drogi dojazdu drogą utwardzoną z siedziby Zamawiającego: Plac Powstańców 1, 99-205 Dalików, nie przekracza 10 km.
Długość drogi dojazdu sprawdzana będzie z wykorzystaniem internetowej mapy dostępnej na portalu „google” pod adresem https://www.google.com/maps/, od siedziby zamawiającego (Plac Powstańców 1, 99-205 Dalików) do punktu zakupu i tankowania paliwa.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu wstępnym – zgodnie z załącznikiem nr 5 do SWZ
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: aktualna koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami płynnymi, o której mowa w art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1385 z późn. zm.)
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących środków dowodowych potwierdzających zgodność oferowanych dostaw z wymaganymi cechami:
a) świadectwo jakości lub orzeczenie laboratoryjne oferowanego oleju napędowego wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert wydanego przez producenta oleju napędowego.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą następujących środków dowodowych potwierdzających zgodność oferowanych dostaw z wymaganymi cechami:
a) świadectwo jakości lub orzeczenie laboratoryjne oferowanego oleju napędowego wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert wydanego przez producenta oleju napędowego.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
wydruk ceny oleju napędowego z dnia 27 października 2023 r. ze strony internetowej z podaniem adresu internetowego producenta paliw, u którego zaopatruje się oferent potwierdzający cenę netto 1 litra lub 1.000 litrów (podane w temperaturze 15ºC) u producenta oleju napędowego
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia składają:
- Formularz ofertowy – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SWZ,
- Wydruk ceny oleju napędowego z dnia 27 października 2023 r. ze strony internetowej z podaniem adresu internetowego producenta paliw, u którego zaopatruje się oferent potwierdzający cenę netto 1 litra lub 1.000 litrów (podane w temperaturze 15ºC) u producenta oleju napędowego,
- Pełnomocnictwo dla jednego ze wspólników - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
- Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni wykonawcy – zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SWZ,
- Oświadczenie – zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ,
- Przedmiotowe środki dowodowe - świadectwo jakości lub orzeczenie laboratoryjne oferowanego oleju napędowego wystawione nie wcześniej niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert wydanego przez producenta oleju napędowego.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zmiany i uzupełnienia umowy muszą być dokonane pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy na podstawie zapisów zawartych w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SWZ.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-11-06 09:30
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików.
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-11-06 10:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-12-05