IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
cena |
60,00 |
wyznaczenie indywidualnego opiekuna |
25,00 |
termin płatności faktury |
15,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
1. Podstawą do zawarcia umowy jest oferta wybrana w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (j. t. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 z póżn. zm.).2. Sprzedaż energii elektrycznej oraz świadczenie usług dystrybucji przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego odbywa się na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (j. t. Dz. U. z 2018 r., poz. 755 z późn. zm.), Kodeksu cywilnego oraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie.3. Wykonawca oświadcza, że posiada koncesję na obrót energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Ponadto Wykonawca oświadcza, że posiada umowę o świadczeniu usług dystrybucji umożliwiającą sprzedaż energii elektrycznej do obiektów Zamawiającego.4. Zamawiający oświadcza, że posiada tytuł prawny do obiektów wymienionych w dodatku do SIWZ.5. Zamawiający określa charakterystykę elektroenergetyczną odbioru, miejsca dostarczania energii elektrycznej w dodatku do SIWZ stanowiącym integralną część umowy. 6. Termin realizacji umowy - od 30.06.2020 r. do 30.06.2022 r. 7. Rozliczenie za energię elektryczną odbywać się będzie zgodnie z aktualną Taryfą obowiązującą dla przedmiotu zamówienia Wykonawcy na podstawie wskazań liczników wg odpowiadających składników cenowych przedstawionych w poniższej tabeli:Grupa taryfowa Cena energii elektrycznejcena obowiązująca od 30.06.2020 r. do 30.06.2022 r.Symbol Strefa I Strefa II Strefa III Jednostkowa opłata handlowa [zł/miesiąc/obiekt] [zł/kWh] 8. Jeśli Wykonawca w treści oferty zobowiąże się do wyznaczenia opiekuna Zamawiającemu, to w treści umowy wskaże go z imienia, nazwiska i poda numer telefonu kontaktowego.9. Wykonawca zobowiązany jest do bilansowania handlowego, poprzez rozliczanie niezbilansowania powstałego pomiędzy zgłoszonym wolumenem energii w ramach Umowy, a rzeczywiście zakupioną energią elektryczną w okresach rozliczeniowych, w ramach ustalonej ceny za sprzedaną energię elektryczną Zamawiającego. 10. Zamawiający nie będzie zobowiązany do planowania zapotrzebowania na energię elektryczną.11. Poniższe zużycie energii ma wyłącznie charakter orientacyjny a Wykonawca winien uwzględnić wahanie poboru energii elektrycznej na poziomie (+/-) 10%.12. Ryzyko nie zbilansowania ponosi strona sprzedająca.13. Gwarancja stałej ceny w okresie obowiązywania umowy. Gwarancja ta dotyczy tylko sprzedaży energii elektrycznej i opłaty handlowej. Stała cena może ulec zmianie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT lub podatku akcyzowego.14. Okres rozliczeniowy dla poszczególnych obiektów wskazany został w dodatku do SIWZ i jest zgodny z taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego.15. Rozliczenie za zużytą energię elektryczną z wyszczególnieniem każdego punktu poboru energii.16. Wykonawca oświadcza, iż do obliczenia ceny przesyłu energii zastosował 100 % ceny taryfowej aktualnej taryfy dystrybucji Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, który będzie obowiązywał w całym okresie realizacji Umowy. Cena za dystrybucję może ulec zmianie w przypadku zmiany powyższej taryfy dystrybucji. Możliwość dokonania takiej zmiany została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu, w treści SIWZ bądź wynika z art. 142 ust. 5 Pzp.17. Rozliczenie za sprzedaną energię elektryczną odbywać się będzie na podstawie faktycznego zużycia energii wg wskazań układu pomiarowo-rozliczeniowego w okresie rozliczeniowym wskazanym w dodatku do SIWZ.18. Po upływie okresu rozliczeniowego realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca wystawi faktury za poprzedni okres z tytułu kompleksowej usługi dostawy energii elektrycznej, które będą zawierać m.in. wyszczególnienie wszystkich pozycji kosztowych. Faktury płatne będą w terminie ................... dni (w terminie określonym w formularzu ofertowym) od chwili złożenia poprawnie wystawionej faktury. 19. Zamawiający wyraża zgodę na wystawianie eFaktur i ich przesyłanie w postaci plików zapisanych w Pdf, na adresy wskazane w dodatku do SIWZ „Istotne warunki umowy” 20. Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakościowe obsługi odbiorców zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa energetycznego, tj. w szczególności w przypadku niedotrzymania standardów jakościowych obsługi dotyczącej sprzedaży energii dla Zamawiającego na jego pisemny wniosek przysługuje mu prawo do bonifikaty – zgodnie z zasadami określonymi w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (j.t. Dz. U. z 2017 r. poz. 2500) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi.21. Należności za energię elektryczną regulowane będą na podstawie faktur VAT wystawianych przez Sprzedawcę.22. Okres rozliczeniowy jest zgodny z taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego.23. Reklamacje dotyczące wystawionych faktur będą rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich zgłoszenia.24. Za termin zapłaty faktury uznaje się dzień wpływu środków na konto Wykonawcy.25. Wykonawca zobowiązany jest do:a) Sprzedaży energii elektrycznej zgodnie z obowiązującymi standardami określonymi w aktach wykonawczych do ustawy Prawo energetyczne.b) Przyjmowania zgłoszeń i reklamacji Zamawiającego.c) Niezwłocznego przekazywania Zamawiającemu informacji mających istotny wpływ na realizację umowy.d) Posiadania w trakcie realizacji zamówienia, ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia 26. Zamawiający zobowiązany jest do:a) Pobierania mocy i energii elektrycznej zgodnie z obowiązującymi przepisami i na warunkach określonych w zawartej umowie.b) Utrzymywania należącej do niego sieci, wewnętrznej instalacji zasilającej i odbiorczej w należytym stanie technicznym.c) Terminowego regulowania należności za energię elektryczną oraz innych należności związanych z dostarczeniem tej energii.d) Utrzymywania użytkowanej nieruchomości w sposób niepowodujący utrudnień w prawidłowym funkcjonowaniu sieci, a w szczególności do zachowania wymaganych odległości od istniejących urządzeń i instalacji, w przypadku stawiania obiektów budowlanych i sadzenia drzew, zgodnie z wymaganymi określonymi w przepisach Prawa budowlanego, powierzania budowy lub dokonywania zmian w instalacji elektrycznej osobom posiadającym odpowiednie uprawnienia i kwalifikacje.27. Umowa może być rozwiązana:a) Przez każdą ze stron w przypadku rażącego i uporczywego niewykonywania lub rażącego i uporczywego nienależytego wykonania umowy przez którąś ze stron.b) W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o tych okolicznościach.28. Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści umowy w odniesieniu do zakresu przedmiotu zamówienia, tj. zmiany prognozowanej wielkości zużycia energii elektrycznej, wynikającej m.in. ze zmiany (zmniejszenia lub zwiększenia) ilości miejsc dostarczania energii elektrycznej (przyłączy, punktów poboru), dostaw i przesyłu energii do innych obiektów niewskazanych w Załączniku do umowy lub w sytuacji zwiększenia dostaw wraz z przesyłem energii do obiektu w związku z dokonaną rozbudową, przebudową obiektu itd. Zmiany, o których mowa powyżej dokonywane są na podstawie aneksu do umowy.29. Zwiększenie mocy przyłączeniowej / umownej do obiektów, wykraczające poza określone w przedmiocie zamówienia grupy taryfowe będzie się odbywać na podstawie odrębnych umów.31. Zamawiający zastrzega również możliwość zmiany treści umowy dotyczącej ceny za dystrybucję energii w przypadku zmiany taryfy dystrybucji Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, z zastrzeżeniem obowiązywania w całym okresie obowiązywania umowy podanej w ofercie Wykonawcy, wielkości 100 % ceny taryfowej zastosowanej do obliczenia ceny przesyłu energii. Zmiana cen dokonana przez odpowiedni organ (dostawy i przesyłu) nie wymaga zmiany umowy.32. Zamawiający dopuszcza także zmiany treści umowy w przypadku okoliczności, których nie można przewidzieć na etapie wszczęcia postępowania m.in. związanych z procedurami, zmianami organizacyjnymi i uwarunkowaniami wewnętrznymi Zamawiającego np. zaprzestanie dostaw i przesyłu energii do jednego lub kilku obiektów wskazanych w Załączniku ze względu np. na wyłączenie obiektu z eksploatacji.33. Zamawiający zastrzega zmiany treści umowy w przypadkach, gdy zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.34. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach, gdy:a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,b) nastąpi zmiana przepisów prawa w zakresie podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego, zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne bądź zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy.35. W przypadku nowego obiektu, podłączonego do sieci, którego brak było w zestawieniu do SIWZ i umowy, Wykonawca zastosuje do niego stawkę ofertową i zasady obowiązujące w umowie. Możliwe to będzie tylko dla punktów w grupach taryfowych określonych w ofercie tj.: C11, C12a, C22a. W innym przypadku będzie możliwe rozliczenie tych punktów tylko w oparciu o odrębną umowę.36. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Klientowi na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty zgodnie z zasadami określonymi w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dni. 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 2500) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi. 37. Wszelkie zmiany w umowie wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony, za wyjątkiem zmian o których mowa w pkt 16, 31 i 34.38. Podwykonawcy:a) W przypadku udziału Podwykonawcy w realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca określi w umowie zakres zamówienia jaki wykona osobiście a jaki powierzy Podwykonawcy; b) Wykonawca jest odpowiedzialny za działania lub zaniechania Podwykonawcy, jego przedstawicieli lub pracowników, jak za własne działania lub zaniechania. Powierzenie wykonania jakiejkolwiek części umowy Podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte jego wykonanie;c) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za powstałe w związku z realizacją przedmiotu postępowania zobowiązania Wykonawcy wobec Podwykonawcy.39. W sprawach nieuregulowanych w umowie mają zastosowanie przepisy ustaw: Prawo zamówień publicznych, Prawo energetyczne, Kodeksu cywilnego.40. Spory powstałe w trakcie realizacji niniejszej umowy rozpatrywać będzie sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.41. Umowa zostaje sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, w tym dwa egzemplarze dla Zamawiającego i jeden egzemplarz dla Wykonawcy.42. W przypadku gdy zmiana parametrów dystrybucyjnych wiązać się będzie z koniecznością ponoszenia dodatkowych opłat zgodnie z taryfą OSD Zamawiający zobowiązuje się do ich uiszczenia.43. Wykonawca oświadcza, że wskazany na fakturze numer rachunku bankowego, na który ma zostać przekazane wynagrodzenie za wykonanie umowy, jest rachunkiem należącym do Wykonawcy i przeznaczonym wyłącznie do transakcji związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.44. Wykonawca oświadcza, że:a) znany jest mu fakt, że treść niniejszej umowy stanowi informację publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, która podlega udostępnieniu w trybie w/w ustawy.b) Wykonawca wyraża zgodę na udostępnienie w trybie ustawy zawartych w umowie danych osobowych, w zakresie imion i nazwisk osób w niej wymienionych.45. Kary umowne:a) Wykonawca zobowiązany jest do udzielania, na wniosek Zamawiającego (Odbiorcy), po rozpatrzeniu i uznaniu przez Operatora Systemu Dystrybucji jego zasadności, bonifikat za niedotrzymanie przez OSD parametrów jakościowych energii elektrycznej (w tym przerw w dostawie energii elektrycznej),b) w przypadku nieterminowej płatności za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca może żądać od Zamawiającego zapłaty ustawowych odsetek.
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający zastrzega możliwość zmiany treści umowy w odniesieniu do zakresu przedmiotu zamówienia, tj. zmiany prognozowanej wielkości zużycia energii elektrycznej, wynikającej m.in. ze zmiany (zmniejszenia lub zwiększenia) ilości miejsc dostarczania energii elektrycznej (przyłączy, punktów poboru), dostaw i przesyłu energii do innych obiektów niewskazanych w Załączniku do umowy lub w sytuacji zwiększenia dostaw wraz z przesyłem energii do obiektu w związku z dokonaną rozbudową, przebudową obiektu itd. Zmiany, o których mowa powyżej dokonywane są na podstawie aneksu do umowy.Zwiększenie mocy przyłączeniowej / umownej do obiektów, wykraczające poza określone w przedmiocie zamówienia grupy taryfowe będzie się odbywać na podstawie odrębnych umów. Zamawiający zastrzega również możliwość zmiany treści umowy dotyczącej ceny za dystrybucję energii w przypadku zmiany taryfy dystrybucji Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, z zastrzeżeniem obowiązywania w całym okresie obowiązywania umowy podanej w ofercie Wykonawcy, wielkości 100 % ceny taryfowej zastosowanej do obliczenia ceny przesyłu energii. Zmiana cen dokonana przez odpowiedni organ (dostawy i przesyłu) nie wymaga zmiany umowy.Zamawiający dopuszcza także zmiany treści umowy w przypadku okoliczności, których nie można przewidzieć na etapie wszczęcia postępowania m.in. związanych z procedurami, zmianami organizacyjnymi i uwarunkowaniami wewnętrznymi Zamawiającego np. zaprzestanie dostaw i przesyłu energii do jednego lub kilku obiektów wskazanych w Załączniku ze względu np. na wyłączenie obiektu z eksploatacji.Zamawiający zastrzega zmiany treści umowy w przypadkach, gdy zaistnieje istotna zmiana okoliczności powodująca, że wykonanie umowy w dotychczasowym brzmieniu nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy.Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach, gdy:a)nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,b)nastąpi zmiana przepisów prawa w zakresie podatku od towarów i usług lub podatku akcyzowego, zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę, zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne bądź zmiany ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy Prawo Energetyczne, ustawy o efektywności energetycznej lub przepisów wykonawczych wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostają powiększone o kwotę wynikającą z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami, od dnia ich wejścia w życie, zmiana cen jednostkowych nie wymaga aneksu do umowy.W przypadku nowego obiektu, podłączonego do sieci, którego brak było w zestawieniu do SIWZ i umowy, Wykonawca zastosuje do niego stawkę ofertową i zasady obowiązujące w umowie. Możliwe to będzie tylko dla punktów w grupach taryfowych określonych w ofercie tj.: C11, C12a, C22a. W innym przypadku będzie możliwe rozliczenie tych punktów tylko w oparciu o odrębną umowę. W przypadku niedotrzymania jakościowych standardów obsługi Klientowi na jego pisemny wniosek przysługuje prawo bonifikaty zgodnie z zasadami określonymi w § 42 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dni. 18 sierpnia 2011 r. w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie energią elektryczną (j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 2500) lub w każdym później wydanym akcie prawnym dotyczącym jakościowych standardów obsługi. Wszelkie zmiany w umowie wymagają pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony, za wyjątkiem zmian o których mowa w pkt 16, 31 i 34.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data:
2020-06-17, godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Oferty należy składać w języku polskim.
IV.6.3) Termin związania ofertą: do:
okres w dniach:
30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe: