Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup energii elektrycznej do budynku NCN w Krakowie przy
ul. Twardowskiego 16
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Narodowe Centrum Nauki
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 121361537
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Twardowskiego 16
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 30-312
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 3419001
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: zamowienia.publiczne@ncn.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.ncn.gov.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - agencja wykonawcza
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Inna działalność
Wspieranie działalności naukowej w zakresie badań podstawowych
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej do budynku NCN w Krakowie przy
ul. Twardowskiego 16
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c99eb7fd-2b46-11ec-b885-f28f91688073
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00232232
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-10-14
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00012376/02/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup energii elektrycznej
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://zamowienia.sidaspzp.pl
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Zamawiający korzysta w niniejszym postępowaniu z Platformy SIDAS, która umożliwia Wykonawcy złożenie oferty w postępowaniu, a także komunikację z Zamawiającym. Dostęp do platformy jest dla Wykonawcy bezpłatny. Podgląd i pobieranie dokumentacji postępowania nie wymaga logowania. W celu komunikacji z Zamawiającym i złożenia oferty w postępowaniu należy założyć konto na stronie:
https://app.sidaspzp.pl/rejestracja/wykonawcaSzczegółowe informacje o sposobie porozumiewania się
Zamawiającego z Wykonawcami zwarte są w Rozdziale 11 SWZ. Wnioski o wyjaśnienie treści SWZ
można przekazywać za pośrednictwem Platformy SIDAS lub na adres:
zamowienia.publiczne@ncn.gov.pl Adres elektroniczny Platformy: https://zamowienia.sidaspzp.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.
Wymagania sprzętowo-aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie SIDAS:a) stały dostęp do sieci
Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 1 Mb/s,b) komputer klasy PC lub MAC o
następującej konfiguracji: pamięć ram min. 3 GB RAM, procesor 1500 MHz lub lepszy, jeden z
systemów operacyjnych: Linux Kernel 4.0, Windows 7 i MacOS 10.12 – lub ich nowsze wersje,c)
zainstalowana przeglądarka internetowa w najnowszych wersjach, np.: Firefox, Chrome, Opera,d)
włączona obsługa JavaScript,e) zainstalowany program do obsługi formatów .pdf np. Acrobat
Reader,f) dopuszczalne formaty przesłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MB to: png, jpg, jpeg,
gif, doc, docx, xls, xlsx, ppt, pptx, odt, ods, odp, odf, pdf, zip, rar, 7zip, txt, ath, xml, dwg, xades, tar, 7z,
eml, msg,g) czas serwera jest synchronizowany z czasem udostępnionym przez Główny Urząd Miar.2.
Wykonawca składa ofertę w postępowaniu wyłącznie za pośrednictwem Platformy SIDAS, która
zapewnia zachowanie integralności, autentyczności, nienaruszalności danych i ich poufności w ramach
wymiany i przechowywania informacji, w tym zapewniających możliwość zapoznania się z ich treścią
wyłącznie po upływie terminu na ich składanie;3. Wykonawca, który zamierza złożyć ofertę w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi założyć konto Wykonawcy na Platformie
SIDAS. Rejestracji konta Wykonawcy można dokonać na
stronie:https://app.sidaspzp.pl/rejestracja/wykonawca Instrukcja zakładania konta na Platformie SIDAS
oraz składania oferty i zasad komunikacji znajduje się w „Instrukcji użytkownika systemu PZP 1.3 –
Wykonawca” dostępnej pod adresem: https://sidaspzp.pl/wp-content/uploads/2020/07/Madkom_PZP_wykonawca_1.3.pdf4. Oferta pod rygorem nieważności musi
być sporządzona w formie elektronicznej (z kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub w postaci
elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym w ogólnie dostępnych
formatach danych, w szczególności w formatach: .pdf, doc, .docx;oferta wraz z załącznikami musi być
sporządzona w języku polskim. Każdy dokument składający się na ofertę lub złożony wraz z ofertą
sporządzony w języku innym niż polski musi być złożony wraz z tłumaczeniem na język polski.5.Oferta
musi być opatrzona podpisem kwalifikowanym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez
Wykonawcę, tj. osobę (osoby) działającą w imieniu Wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji
wskazanymi we właściwym rejestrze albo osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania
Wykonawcy na podstawie pełnomocnictwa lub innego dokumentu potwierdzającego umocowanie do
reprezentowania Wykonawcy.6. Tajemnica przedsiębiorstwa - w przypadku gdy dokumenty
elektroniczne w postępowaniu przekazywane przez Wykonawcę przy użyciu środków komunikacji
elektronicznej zawierają informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia
16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Wykonawca w celu utrzymania w poufności
tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku (odpowiednia nazwa
pliku).7. Podmiotowe środki dowodowe, oświadczenia, zobowiązanie podmiotu udostępniającego
zasoby, dokumenty, pełnomocnictwo określone w Rozdziale 10 SWZ sporządza się w postaci
elektronicznej w formatach danych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 18 ustawy z
dnia 17.02.2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, z
uwzględnieniem rodzajów przekazywanych danych oraz przekazuje w postaci elektronicznej i opatruje
kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.8. Informacje,
oświadczenia lub dokumenty, inne niż określone w Rozdziale 10 SWZ (nie dotyczy oferty),
przekazywane w postępowaniu, sporządza się w postaci elektronicznej w formatach danych
określonych w przepisach o których mowa w pkt 7, lub jako tekst wpisany bezpośrednio do wiadomości
przekazywanej przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zrealizował obowiązek informacyjny w SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Zamawiający zrealizował obowiązek informacyjny w SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: DSO.271.7.2021
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Przedmiot zamówienia obejmuje zakup energii elektrycznej dla budynku Narodowego Centrum Nauki w Krakowie przy ul. Twardowskiego 16. Zamawiający szacuje, że zapotrzebowanie energii w okresie od 01.01.2022 r. do 31.12.2022 r. wyniesie 620 MWh. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ) zawarty jest w Załączniku nr 1 do SWZ
4.2.6.) Główny kod CPV: 09310000-5 - Elektryczność
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2022-01-01 do 2022-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę, spośród ofert złożonych
w postępowaniu, które nie zostały odrzucone, na podstawie następującego kryterium oceny ofert: K -
cena oferty brutto (waga 100%), Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą łączną liczbę punktów.
Zamawiający dokona oceny ofert, przyznając punkty w ramach kryterium, przyjmując zasadę, że 1% =1 punkt
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
Zamawiający określa następujące warunki w zakresie uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca winien posiadać uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, na podstawie aktualnej koncesji wydanej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2019 r. poz.755 ze zm.);
Zamawiający określa następujące, minimalne warunki w zakresie zdolności technicznej i
zawodowej: Wykonawca spełni warunek, jeśli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie),ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), należycie wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również należycie wykonuje, co najmniej dwie dostawy polegające na sukcesywnej dostawie energii elektrycznej, przy czym wartość każdego zamówienia musi wynieść co najmniej 120 000,00 zł brutto. Uwaga: gdy przedmiotem wykazanej dostawy nie był wyłącznie wyżej podany zakres, należy go wyodrębnić. Przez dwa zamówienia rozumie się dostawy świadczone w ramach dwóch odrębnych umów. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych, które Wykonawca nadal wykonuje, wymagane jest, aby już zrealizowany zakres dostawy (zamówienia) spełniał wymogi opisanego wyżej warunku.
W przypadku
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek, o którym mowa
powyżej musi spełniać przynajmniej jeden z Wykonawców samodzielnie. Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych Wykonawców,
którzy wykonają zamówienie do realizacji którego te zdolności są wymagane.Oceniając
zdolność techniczną, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania,
uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę
sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia
Wykonawcy będzie dokonana w oparciu o złożone przez Wykonawcę oświadczenia i dokumenty
(z zastrzeżeniem art. 128 ustawy Pzp).
Wykonawca może zostać wykluczony przez Zamawiającego na każdym etapie postępowania
o udzielenie zamówienia. Zamawiający nie stawia warunków w zakresie: zdolności do występowania w obrocie gospodarczym, sytuacji finansowej i ekonomicznej.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: Składane na wezwanie Zamawiającego: 1) oświadczenie Wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5
ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego
2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym
Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy
kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie
od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej; 2) odpis lub informacja z Krajowego
Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w zakresie art.
109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Wykonawca nie jest zobowiązany do
złożenia ww podmiotowego środka dowodowego jeżeli Zamawiający może go uzyskać za pomocą
bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu
ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania
publiczne (Dz. U. z 2020 r., poz. 346 ze zm.), o ile Wykonawca wskazał w Formularzu ofertowym,
stanowiącym załącznik nr 2 do SWZ dane umożliwiające dostęp do tych środków. Wykonawca nie jest
zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli
Wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. Podmioty zagraniczne: 1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 2, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w
którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego
likwidacji, nie ogłoszono upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z
wierzycielami, jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego
rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej
procedury; 2) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje
się dokumentów, o których mowa w pkt.1, zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone
pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania nie ma
przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem sądowym lub administracyjnym,
notariuszem, organem samorządu zawodowego lub gospodarczego, właściwym ze względu na
siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy; 3) dokumenty i oświadczenia o których mowa w
niniejszym ustępie powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed ich złożeniem.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: Składane wraz z ofertą: 1. zobowiązanie podmiotu udostępniającego
zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia
lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w sytuacji, gdy Wykonawca polega na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby. (UWAGA: dotyczy sytuacji, w której
Wykonawca powołuje się na zasoby podmiotu udostępniającego zasoby w celu wykazania spełnienia
warunków udziału w postępowaniu) 2. oświadczenie Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia, z którego będzie wynikało, które części zamówienia wykonają poszczególni
Wykonawcy w przypadku wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia. (UWAGA: dotyczy sytuacji gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia) Składane na wezwanie
Zamawiającego: 1)wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych, referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy.
2) aktualna koncesja na wykonywanie działalności w zakresie obrotu energią elektryczną, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z art. 32 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (tj. Dz. U. z 2019 r. poz.755 ze zm.);
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
Zamawiający nie wymaga w niniejszym postępowaniu złożenia przedmiotowych środków
dowodowych.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
OFERTA POWINNA ZAWIERAĆ:1) formularz oferty sporządzony według wzoru stanowiącego
Załącznik nr 2 do SWZ; 2)dokument elektroniczny potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz, w przypadku gdy Wykonawca składa wadium w tej formie (poręczenie, gwarancja), sporządzony zgodnie z wymaganiami określonymi w Rozdziale 17 SWZ. 3) oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz spełnianiu
warunków udziału w postępowaniu – sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik nr 3
do SWZ (jeżeli dotyczy: także oświadczenia innych Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia oraz oświadczenie podmiotów udostępniających zasoby – jeżeli
Wykonawca powołuje się na te zasoby);4) (jeżeli dotyczy) oświadczenie Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia zawarty jest w Załączniku nr 5 do
SWZ, 5) (jeżeli dotyczy) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny
podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, 6) dokument potwierdzający umocowanie
osoby podpisującej ofertę do działania w imieniu Wykonawcy – odpis lub informację z Krajowego
Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego
właściwego rejestru. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, o których
mowa w zdaniu pierwszym, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile Wykonawca wskazał dane umożliwiające dostęp do tych
dokumentów formularzu oferty; 7) (jeżeli dotyczy) pełnomocnictwo, w przypadku podpisania
oferty przez pełnomocnika –dotyczy to również przypadków składania oferty przez Wykonawców
występujących wspólnie, czyli np. uczestników konsorcjum, wspólników spółki cywilnej.
Pełnomocnictwo musi zawierać w swojej treści zakres umocowania oraz jednoznacznie określać
czynności do których pełnomocnik jest upoważniony.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 4 000 zł (słownie: cztery tysiące złotych).
2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w:
1) art. 98 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp - Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego;
2) art. 98 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp - Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, z wyjątkiem sytuacji, gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia;
3) art. 98 ust. 2 ustawy Pzp - Zamawiający, niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku zwraca wadium Wykonawcy:
a) który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
b) którego oferta została odrzucona,
c) po wyborze najkorzystniejszej oferty, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
d) po unieważnieniu postępowania, w przypadku gdy nie zostało rozstrzygnięte odwołanie na czynność unieważnienia albo nie upłynął termin do jego wniesienia.
3. Wadium może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem bankowym na następujący rachunek bankowy Zamawiającego:
Bank Gospodarstwa Krajowego O/Kraków
Nr rachunku: 77 1130 1150 0012 1243 1420 0008
Tytuł przelewu: „Wadium – energia elektryczna, znak sprawy: DSO.271.7.2021”
5. Wadium wnoszone w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego uznaje się za skutecznie wniesione w momencie uznania rachunku Zamawiającego przed dniem i godziną wyznaczoną jako ostateczny termin składania ofert.
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia wystawiony w postaci elektronicznej. Wykonawca nie opatruje dokumentu elektronicznego gwarancji lub poręczenia własnym podpisem kwalifikowanym, zaufanym lub osobistym.
7. Dokument poręczenia lub gwarancji powinien zawierać informację o udzieleniu poręczenia lub gwarancji na rzecz Zamawiającego tytułem zapłaty wadium w postępowaniu o udzielenie zamówienia, którego przedmiotem jest „zakup energii elektrycznej dla budynku Narodowego Centrum Nauki w Krakowie przy ul. Twardowskiego 16”, znak sprawy: DSO.271.7.2021”. Dokument poręczenia/gwarancji powinien być ważny przez cały okres związania ofertą oraz stanowić zobowiązanie poręczyciela lub gwaranta do nieodwołalnej, bezwarunkowej, płatnej na pierwsze żądanie Zamawiającego wypłaty wadium w przypadkach określonych w art. 98 ust. 6 ustawy Pzp.
8. Zwrot albo zatrzymanie wadium nastąpi zgodnie z art. 98 ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wniesione w pieniądzu wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.2. Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty.3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia nie muszą posiadać określonej formy prawnej w celu złożenia oferty.4. Zamawiający
nie określa dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagań
związanych z realizacją zamówienia w inny sposób niż w odniesieniu do pojedynczych
Wykonawców.5. Zapisy w SWZ oraz załącznikach dotyczące Wykonawcy stosuje się
odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.6. W
przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1) brak podstaw
do wykluczenia musi wykazać każdy z Wykonawców oddzielnie;2) warunek dotyczący
doświadczenia, o którym mowa w Rozdziale 6 pkt 4 musi spełniać co najmniej jeden
Wykonawca – ten, który wykona zamówienie do realizacji którego zdolności te są wymagane.7.
W przypadku wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu o którym mowa w ust. 6 pkt
2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty
oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy. 8. Jeżeli w niniejszym postępowaniu zostanie
wybrana oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający
będzie żądał przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy
regulującej współpracę tych Wykonawców.9. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego
wykonania przez poszczególnych Wykonawców kluczowych zadań dotyczących prac
związanych z rozmieszczeniem i instalacją.10. Po złożeniu oferty przez Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, wszelka korespondencja będzie prowadzona przez
Zmawiającego wyłącznie z pełnomocnikiem wyznaczonym do reprezentowania Wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano
wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna na zasadach wskazanych w ust. 2 – 7.
2. Zmiana może obejmować:
a. zmianę cen jednostkowych o których mowa w § 6 ust. 2 Umowy w przypadku:
i. wystąpienia siły wyższej, takiej jak: pożar, powódź, wojna, atak terrorystyczny,
strajki, zamieszki, działanie władz państwowych, których zaistnienie będzie
odpowiednio udokumentowane. Strony zobowiązują się do wzajemnego
powiadamiania się o zaistnieniu siły wyższej i spotkają się w celu dokonania
stosownych ustaleń. Powiadomienia, o którym mowa w zdaniu poprzednim, należy
dokonać pisemnie lub w inny dostępny sposób, w terminie 2 dni od faktu zaistnienia
siły wyższej lub zaistnienia możliwości takiego poinformowania, zmiana terminu
realizacji umowy nastąpi o okres trwania siły wyższej,
ii. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ
na realizację Przedmiotu umowy lub świadczenie Stron, w tym zmiany w zakresie:
stawek podatku od towarów i usług lub stawek,
wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej
stawki godzinowej, ustalonych na pod-stawie przepisów ustawy z dnia
10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę,
zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu
zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub
zdrowotne,
podatku akcyzowego,
oraz zmiany ustawy prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej
ustawy wprowadzających dodatkowe obowiązki związane z zakupem praw
majątkowych lub certyfikatów dotyczących efektywności energetycznej,
o ile zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
Wykonawca winien wykazać i udokumentować wpływ zmian, o których mowa wyżej, na
koszty wykonania przedmiotu Umowy przez Wykonawcę, w tym przedstawić szczegółową
kalkulację zmienianej ceny;
b. przedłużenie o maksymalnie trzy miesiące terminu zakończenia realizacji umowy, w
sytuacji gdy maksymalne wynagrodzenie należne Wykonawcy nie zostanie wyczerpane do
dnia 31 grudnia 2022 roku.
3. Ewentualne zmiany Umowy, w związku z przypadkami opisanymi w ust. 2 pkt 2), zostaną
wprowadzone od dnia wejścia w życie zmienionych przepisów prawa, których dotyczy zmiana.
4. Każda ze Stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian Umowy spełniającą wymogi
określone w ust. 2 wraz z tą propozycją przedłoży:
a. opis proponowanych zmian,
b. uzasadnienie.
5. Po otrzymaniu propozycji, Wykonawca albo Zamawiający (w zależności od przypadku) w terminie
3 dni zatwierdzi bądź odrzuci otrzymaną propozycję zmiany bądź w tym terminie wystąpi do Strony
występującej z propozycją zmian przesyłając zmodyfikowaną propozycję zmian spełniającą wymogi
opisane w ust. 2 i 3.
6. W przypadku upływu terminu podanego ust. 5 traktuje się iż propozycja wprowadzenia zmian
została odrzucona.
7. Do przesłanych zmodyfikowanych propozycji zmian mają zastosowanie postanowienia ust. 3-5.
8. Zmiana Umowy dokonana z naruszeniem postanowień ust. 2– 7 jest nieważna.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2021-10-28 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Platformy SIDAS dostępnej pod adresem: https://zamowienia.sidaspzp.pl, logując się na uprzednio założone konto
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-10-28 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-11-26