Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Zakup energii elektrycznej dla Gminy Werbkowice
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: GMINA WERBKOWICE
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 950368859
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: ul. Zamojska 1
1.5.2.) Miejscowość: Werbkowice
1.5.3.) Kod pocztowy: 22-550
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL812 - Chełmsko-zamojski
1.5.7.) Numer telefonu: 84 657 20 80
1.5.8.) Numer faksu: 84 657 20 91
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ug@werbkowice.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: https://werbkowice.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Zakup energii elektrycznej dla Gminy Werbkowice
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-12522de4-98d7-11ee-ba3b-4e891c384685
2.5.) Numer ogłoszenia: 2023/BZP 00546341
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2023-12-12
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2023/BZP 00018036/08/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.4 Zakup energii elektrycznej dla Gminy Werbkowice
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://przetargi.werbkowice.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://przetargi.werbkowice.pl/ W sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedziałania Platformy Zamówień Publicznych Zamawiający dopuszcza komunikację z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, na adres katarzynabanaszek@werbkowice.pl z zastrzeżeniem że Ofertę (w szczególności Formularz oferty) może złożyć wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych, zgodnie z opisem w Rozdziale 10 niniejszej SWZ.
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się przy użyciu Platformy Zamówień Publicznych ZETO PZP/dalej Platforma zamówień /, link do postępowania znajduje się na liście postępowań pod adresem: https://przetargi.werbkowice.pl
2. Instrukcja korzystania z Platformy Zamówień Publicznych ZETO PZP przez Wykonawców jest dostępna pod adresem https://przetargi.werbkowice.pl/#/help
3. Korzystanie z platformy jest bezpłatne.
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi zarejestrować się na Platformę Zamówień Publicznych i uzupełnić sekcję Profil użytkownika oraz Strefa Wykonawcy (szczegóły zakładania konta oraz uzupełnienia opisywanych sekcji zostały umieszczone w instrukcji „ Instrukcja zakładania konta na Platformie Zamówień Publicznych”).
5. Po dokonaniu rejestracji na platformie Zamówień Publicznych przechodząc do sekcji Twoje oferty Wykonawca posiadający konto na Platformie Zamówień Publicznych ma dostęp do: dodanie załączników, określenie czy podany załącznik stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa, wpisanie wartości, które zostały określone przez Zamawiającego we wzorze do postępowania wyliczającego punktację dla każdej oferty, zapisanie oferty jako roboczą, wycofanie wcześniej złożonej oferty, złożenie podpisu elektronicznego pod ofertą i przesłanie jej do Zamawiającego. Należy pamiętać aby dokumenty przed załączeniem na Platformie zamówień opatrzeć odpowiednim podpisem kwalifikowanym.
6. W sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku przerwy w funkcjonowaniu lub awarii lub niedziałania Platformy Zamówień Publicznych Zamawiający dopuszcza komunikację z wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, na adres katarzynabanaszek@werbkowice.pl z zastrzeżeniem że Ofertę (w szczególności Formularz oferty) może złożyć wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zamówień Publicznych, zgodnie z opisem w Rozdziale 10 niniejszej SWZ.
7. Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma Zamówień Publicznych, tel. +48 81 718 42 27, e-mail: pomoc@zeto.lublin.pl/.
8. Zamawiający wyznacza następujące osoby do kontaktu z Wykonawcami:
- w sprawach merytorycznych oraz w sprawach formalno-prawnych Katarzyna Banaszek-Romańska tel. 84 65 72 080 wewn. 35 .
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za pośrednictwem sekcji Twoje oferty.
10. Przez cały czas trwania postępowania, Wykonawca może zadawać pytania do Zamawiającego korzystając
z dedykowanego modułu. W tym celu należy przejść do sekcji Pytania i odpowiedzi i wpisać tytuł pytania oraz jego treść. Następnie należy kliknąć przycisk Zadaj pytanie.
11. Po poprawnym złożeniu podpisu, oferta zostanie przekazana do Zamawiającego. Zamawiający będzie mógł zapoznać się z w/w ofertą dopiero po uruchomieniu procedury otwarcia ofert. Wysłana oferta (w trakcie trwania postępowania), będzie widoczna dla Wykonawcy w sekcji Twoje oferty.
12. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na Platformę Zamówień Publicznych.
13. W korespondencji kierowanej do Zamawiającego Wykonawca winien posługiwać się nazwą postępowania oraz numerem sprawy RIP.271.24.2023.KBR określonym w niniejszej SWZ.
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
• administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Werbkowice
• kontakt do Inspektora Danych Osobowych, z którym można się kontaktować pod adresem e-mail: rodo@werbkowice.pl lub grzegorz.szajerka@gptogatus.pl .
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego „Zakup energii elektrycznej dla Gminy Werbkowice”, prowadzonym w trybie podstawowym bez negocjacji (art. 275 pkt 1);
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn .zma. ), dalej „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
◦ na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
◦ na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
◦ na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
◦ prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
◦ w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
◦ prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
◦ na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.
** Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
*** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): nie dotyczy
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: RIP.271.24.2023.KBR
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup energii elektrycznej dla Gminy Werbkowice.
2. Zestawienie punktów poboru energii wraz z istotnymi informacjami nt. warunków na jakich świadczone są obecnie usługi sprzedaży energii elektrycznej oraz szczegółowego zapotrzebowania na energię elektryczną stanowi Załącznik nr 2 do SWZ – „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”
3. Dostawa energii będzie odbywała się na podstawie umów zawieranych z Odbiorcami Końcowymi, zgodnie z załącznikiem nr 2 do SWZ – „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia”
4. Dla większości punktów PPE ujętych w załączniku nr 2 do SWZ – „Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia” Zamawiający korzysta z taryfy rezerwowej PGE Obrót S. A., .
5. Zamawiający posiada osobną umowę na dystrybucję energii elektrycznej. Operatorem Systemu Dystrybucji jest: PGE Dystrybucja S. A. .
6. Zamawiający jest odbiorcą uprawnionym wskazanym w art. 2 pkt 2 lit. d ustawy z dnia 27 października 2022 r. o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparcia niektórych odbiorców w 2023 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2243 ze zm.), dla których stosuje się cenę maksymalną, o której mowa w art. 2 pkt 1 lit. b. cyt. ustawy. Zamawiający zastrzega zmianę wynagrodzenia Wykonawcy w związku z wdrożeniem ustawowej ochrony taryfowej (ceny maksymalnej energii elektrycznej dla odbiorców uprawnionych) w 2024 r. Jednocześnie Zamawiający, jako odbiorca uprawniony będzie miał prawo korzystać z ustawowej ochrony taryfowej i złożył stosowne oświadczenie składane przez odbiorców uprawnionych zgodnie z procedurą określoną w art. 5 ustawy z dnia 27 października 2022 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 2243 ze zm.). Oświadczenie złożone przez Zamawiającego jako odbiorcy uprawnionego winno być przekazane Wykonawcy zgodnie z art. 7 ustawy o środkach nadzwyczajnych mających na celu ograniczenie wysokości cen energii elektrycznej oraz wsparcia niektórych odbiorców w 2023 r.
7. Szacunkowa ilość dostarczanej energii w okresie dostaw wynosi 668 246 kWh, w tym energia rozliczana: Całodobowa:
taryfa C11 - 199 512 kWh
taryfa C21 - 326 100 kWh
taryfa C12A szczytowa - 3 845 kWh
taryfa C12A pozaszczytowa - 10 886 kWh
taryfa C12W dzienna - 2 290 kWh
taryfa C12W nocna - 3 640 kWh
taryfa G11 - 1 170 kWh
taryfa C12B dzienna - 15 804 kWh
taryfa C12B nocna - 28 178 kWh
taryfa C22A szczytowa - 12 416 kWh
taryfa C22A pozaszczytowa - 64 405 kWh
Zamawiający oświadcza, iż prognoza zużycia energii wskazana powyżej oraz w Załączniku nr 2 do SWZ stanowi jedynie przybliżoną wartość, która w trakcie wykonywania Umowy może ulec zwiększeniu bądź zmniejszeniu w stosunku do prognozy dotyczącej Zamawiającego o +/- 5%. Faktyczne zużycie energii (mniejsze lub większe od prognozy zużycia energii wskazanej w Załączniku nr 2 do SWZ) uzależnione będzie wyłącznie od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego, z tym że niezależnie od wielkości zużycia Sprzedawca zobowiązany jest w każdym przypadku stosować zaoferowane w przetargu ceny energii.
Wykonawca nie może dochodzić od Zamawiającego żadnych roszczeń finansowych (np. odszkodowania), jeżeli w okresie obowiązywania umowy Zamawiający zakupi od Sprzedawcy mniejszą lub większą ilość energii elektrycznej niż prognozowana ilość energii, wskazana w Załączniku Nr 2 do SWZ, w szczególności spowodowanej zwiększeniem lub zmniejszeniem ilości Punktów Poboru Energii (PPE) dla Odbiorcy końcowego, zmianą grupy taryfowej, zmianą mocy zamówionej lub parametrów technicznych PPE.
8. Moc umowna dla wszystkich punktów odbioru wynosi łącznie 894 kWh
9. Informacje dodatkowe:
Celem niniejszego zamówienia jest ujednolicenie stawek oraz uproszczenie zasad rozliczania zużycia energii elektrycznej czynnej. Zamawiający zamierza osiągnąć powyższe w szczególności poprzez uzyskanie jednej, stałej ceny za kilowatogodzinę, właściwej dla poszczególnych grup taryfowych, dlatego w zaoferowanej jednostkowej cenie energii elektrycznej uwzględnione muszą być wszystkie dodatkowe koszty oraz opłaty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności wynikające z dokonywania bilansowania handlowego czy też stałe koszty opłat handlowych.
Energia elektryczna powinna spełniać jakościowe standardy obsługi zgodnie z zapisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. 2022 poz. 1385 ze zm.) oraz rozporządzeniami wykonawczymi do tej ustawy i Polskimi Normami.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09000000-3 - Produkty naftowe, paliwo, energia elektryczna i inne źródła energii
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
09300000-2 - Energia elektryczna, cieplna, słoneczna i jądrowa
09310000-5 - Elektryczność
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: od 2024-01-01 do 2024-12-31
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1. Kryterium wyboru oferty jest cena o wadze 100%.
2. Maksymalną ilość punktów otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę. Porównywana będzie cena brutto.
3. Wykonawcy będą oceniani według następującego wzoru:
najniższa cena spośród oferowanych
------------------------------------------------- x 100 pkt
cena badanej oferty
1. O wyborze oferty zadecyduje liczba punktów przyznanych ofercie. Najkorzystniejszą ofertą będzie ta oferta, która otrzyma największą liczbę punktów w zbiorze ofert badanych.
2. Zamawiający oceni i porówna tylko te oferty, które odpowiadają treści i wymogom SWZ.
3. Zamawiający udzieli zamówienia temu Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów w przyjętym
w niniejszym postępowaniu kryterium.
4. Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
5. Jeżeli nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w wyznaczonym terminie ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz dokonywanie jakiejkolwiek zmiany jej w treści.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
5.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 112 ust. 2 ustawy Pzp. dotyczące:
a) zdolność do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie.
b) kompetencji lub uprawnień do prowadzonej określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
- posiadanie aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży i obrotu energią elektryczną,
- posiadanie aktualnej umowy z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) na świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej,
c) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie.
d) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie określa warunku w w/w zakresie.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: - oświadczenie, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – Załącznik nr 5 do SWZ na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu .
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: - koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z art. 32 ustawy z 10.04.1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 833 ze z.m.),na dowód spełniania warunków udziału w postępowaniu.
- umowa z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego (OSD) – dopuszcza się możliwość złożenia oświadczenia
o posiadaniu aktualnej umowy zawartej z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego Generalnej Umowy Dystrybucyjnej na dowód spełniania warunków udziału w postępowaniu.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
nie dotyczy
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Nie
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Nie
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, ustanawiając pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenia, o których mowa w § 9 ust. 1 SWZ, składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
3. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
5. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie została wybrana, Zamawiający będzie żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców przy realizacji zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień umowy może nastąpić wyłącznie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiana postanowień umowy może nastąpić na wniosek jednej ze stron wyłącznie w przypadkach:
a) wprowadzenia zmian przez ustawodawcę w zakresie stawek:
i. podatku od towarów i usług,
ii. podatku akcyzowego,
b) zmiany grupy taryfowej wyłącznie w obrębie grup taryfowych uwzględnionych i wycenionych w ofercie Wykonawcy,
c) zmiany siedziby jednostki organizacyjnej (Odbiorcy Końcowego),
d) zmiany liczby PPE wobec których ma być świadczona sprzedaż energii, przy czym:
i. zmniejszenie liczby PPE może nastąpić w przypadku przekazania, sprzedaży, wynajmu obiektu innemu właścicielowi oraz w przypadku zamknięcia lub likwidacji obiektu,
ii. w przypadku zwiększenia liczby PPE, rozliczenie dodatkowych punktów poboru energii będzie się odbywać odpowiednio do pierwotnej części zamówienia i według tej samej stawki rozliczeniowej;
iii. Zmiana nie może przekroczyć 50% punktów poboru wskazanych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i będzie następowała na podstawie aneksu do Umowy
e) Wystąpienia okoliczności, których Strony Umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności.
Zaistnienie okoliczności, o których mowa pkt. 2 ust. a będzie obowiązywało od dnia wejścia w życie nowych przepisów oraz wymaga niezwłocznego pisemnego zawiadomienia drugiej Strony.
3. Zmiana umowy w każdym przypadku oprócz sytuacji opisanej w §10 ust 2 pkt a wymaga wystąpienia przez Stronę do drugiej Strony ze stosownym i umotywowanym wnioskiem.
4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w dopuszczalnych na podstawie art. 439 Pzp przypadkach (waloryzacja) zmiany wynagrodzenia (w wyniku zmiany stawki jednostkowej za 1MWh pobranej energii elektrycznej) w związku ze zmianą cen energii elektrycznej, którą Wykonawca musi zakupić w celu zrealizowania przedmiotu zamówienia.
5. Warunkiem zastosowania mechanizmu waloryzacji jest złożenie przez Stronę wniosku o zmianę wynagrodzenia ze wskazaniem proponowanej stawki jednostkowej za 1MWh wraz z uzasadnieniem wnioskowanej kwoty. Strona, do której wniosek wpłynął zobowiązana jest do jego rozpatrzenia w terminie nie dłuższym niż 10 dni roboczych od daty wpływu. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, Strona do której wpłynął wiosek wzywa wnioskodawcę do złożenia dodatkowych wyjaśnień, przedłużając tym samym sobie czas na udzielenie odpowiedzi, odpowiednio o czas na wyjaśnienia wnioskodawcy.
6. Waloryzacji nie podlega przedmiot Umowy wykonany do dnia złożenia wniosku
o waloryzację.
Szczegółowe informacje na temat waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy (ze względu na ograniczoną ilość znaków w sekcji VII Ogłoszenia o zamówieniu) można sprawdzić w Zał nr 3 do SWZ - Wzór umowy.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-12-20 12:00
8.2.) Miejsce składania ofert: platforma zakupowa https://przetargi.werbkowice.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-12-20 12:15
8.4.) Termin związania ofertą: do 2024-01-18
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Dostawa energii następować będzie w okresie od 1 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r., jednak nie wcześniej niż po skutecznym wypowiedzeniu dotychczas obowiązujących umów sprzedaży energii elektrycznej oraz pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy, zgodnie z właściwymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym w szczególności Prawem energetycznym oraz postanowieniami Instrukcji Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej, które to czynności zobowiązany jest wykonać Wykonawca w imieniu i na rzecz Zamawiającego, w oparciu o udzielone przez Zamawiającego pełnomocnictwo.