Wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą...

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Powiatu Brzeskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i budżetowymi
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoBrzesko
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoAdministracja samorządowa
  • Termin składania wniosków2020-01-24
  • Tryb udzielenia zamówieniaPrzetarg nieograniczony
  • ZamawiającyStarostwo Powiatowe w Brzesku
  • Data publikacji ogłoszenia2020-01-16
  • Numer ogłoszenia503239-N-2020
TREŚĆ PRZETARGU


Ogłoszenie nr 503239-N-2020 z dnia 2020-01-16 r.

Starostwo Powiatowe w Brzesku: Wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Powiatu Brzeskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i budżetowymi
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie

Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Tak

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Podmiot
Dom Dziecka w Jasieniu, adres: Jasień ul. Ks. Mazurkiewicza 171, 32-800 Brzesko, NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łysej Górze, adres: Łysa Góra 274, 32-853 Łysa Góra, NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku, adres: ul. marsz. Józefa Piłsudskiego 19, 32-800 Brzesko, NIP: 8691220919, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Starostwo Powiatowe w Brzesku, adres: ul. Głowackiego 51, 32-800 Brzesko, NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Środowiskowy Dom Samopomocy im. Św. Matki Teresy z Kalkuty w Łysej Górze, adres: Łysa Góra 251, 32-853 Łysa Góra, NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Brzesku, adres: ul. Ludwika Solskiego 16, 32-800 Brzesko, NIP: 8691654210, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Zespół Szkół w Czchowie, adres: ul. Sądecka 187, 32-860 Czchów, NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Zespół Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku, adres: ul. Piastowska 2, 32-800 Brzesko,NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Brzesku, adres: ul. Gen. Leopolda Okulickiego 2, 32-800 Brzesko,NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Złotej, adres: Złota 292, 32-859 Złota, NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111
Zarząd Dróg Powiatowych w Brzesku, adres: ul. Wyszyńskiego 6, 32-800 Brzesko ,NIP: 8691652725, Agnieszka Ludkowska tel. 14/6633111

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Brzesku, krajowy numer identyfikacyjny 00000000000000, ul. ul. Głowackiego  51 , 32-800  Brzesko, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. , e-mail starosta.kbr@powiatypolskie.pl, faks .
Adres strony internetowej (URL): www.powiatbrzeski.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):
Za przeprowadzenie postepowania odpowiedzialne jest Starostwo Powiatowe w Brzesku. Zamawiający, działa w imieniu własnym oraz na podstawie uchwały nr 349/2020 Zarządu Powiatu Brzeskiego z dnia 10 stycznia 2020 r. w sprawie wyznaczenia jednostki organizacyjnej właściwej do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia publicznego a także podpisanego Porozumienia z dnia 10.01.2020 r., w imieniu następujących jednostek: • Dom Dziecka w Jasieniu • Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łysej Górze • Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku • Środowiskowy Dom Samopomocy im. Św. Matki Teresy z Kalkuty w Łysej Górze • Zarząd Dróg Powiatowych w Brzesku • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Złotej • Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Brzesku • Zespół Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku • Zespół Szkół w Czchowie • Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Brzesku 4. Powiat Brzeski oraz jednostki organizacyjne i budżetowe wymienione w zał. nr 1 do SIWZ będą zawierać odrębne umowy wynikające z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Powiatu Brzeskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i budżetowymi”.
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Nie

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
Tak
zamowienia.powiatbrzeski.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres

Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Nie
Inny sposób:

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
składanie ofert odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 poz. 2188), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Starostwo Powiatowe w Brzesku, 32-800 Brzesko, ul. Głowackiego 51 (sekretariat IIp. pok nr 213)

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Powiatu Brzeskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i budżetowymi
Numer referencyjny: RI.272.1.2020.MŚ
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup części:

Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy:



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Powiatu Brzeskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i budżetowymi. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Dostarczanie gazu odbywać się będzie na podstawie umowy zawierającej postanowienia umowy sprzedaży i umowy o świadczenie usług przesyłania lub dystrybucji gazu ( umowa kompleksowa) i będzie wykonywane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 755), Kodeksu Cywilnego oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na ich podstawie. 4. Powiat Brzeski oraz jednostki organizacyjne i budżetowe wymienione w zał. nr 1 do SIWZ będą zawierać odrębne umowy wynikające z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Powiatu Brzeskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i budżetowymi”. 5. Zamawiający, działa w imieniu własnym oraz na podstawie uchwały nr 349/2020 Zarządu Powiatu Brzeskiego z dnia 10 stycznia 2020 r. w sprawie wyznaczenia jednostki organizacyjnej właściwej do przeprowadzenia postępowania i udzielenia zamówienia publicznego a także podpisanego Porozumienia z dnia 10.01.2020 r., w imieniu następujących jednostek: • Dom Dziecka w Jasieniu • Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łysej Górze • Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku • Środowiskowy Dom Samopomocy im. Św. Matki Teresy z Kalkuty w Łysej Górze • Zarząd Dróg Powiatowych w Brzesku • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Złotej • Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Brzesku • Zespół Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku • Zespół Szkół w Czchowie • Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Brzesku 6. Szacunkowe zapotrzebowanie gazu ziemnego w okresie od 01.03.2020 r. do 28.02.2021 r. wynosi 3 952 575 kWh. Na koszty korzystania z przedmiotu zamówienia w ww. okresie składają się: opłata za sprzedaż gazu, opłata abonamentowa, opłata dystrybucyjna stała i opłata dystrybucyjna zmienna. 7. Zamawiający informuje, że proces zmiany sprzedawcy dla większości punktów poboru gazu odbywa się po raz kolejny. Szczegółowe informacje dotyczące okresów obowiązywania obecnych umów oraz okresy wypowiedzeń dla punktów poboru przechodzących proces zmiany sprzedawcy po raz pierwszy zawarte zostały w zał. nr 1 do SIWZ. 8. Zamawiający nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 10. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 ustawy Pzp. 11. Zamawiający nie przewiduje określania w opisie przedmiotu zamówienia wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 29 ust. 4 Ustawy Pzp. 12. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej. 13. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 14. Zamawiający nie będzie udzielać zaliczek na poczet wykonania zamówienia. 15. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu. 16. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie tej części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania firm podwykonawców. 17. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 18. Zamawiający nie określa obowiązku zatrudnienia na podstawie art. 29 ust 3a ustawy Pzp przez Wykonawcę lub podwykonawcę na umowę o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia.

II.5) Główny kod CPV: 09123000-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
65200000-5


II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Nie
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:    lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-02-28

II.9) Informacje dodatkowe: Z przyczyn formalno-prawnych, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 28 lutego 2021 r., jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający miał dostarczane paliwo gazowe oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem: aktualnie obowiązującej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki zgodnie z wymogami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określił warunku w powyższym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca: wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, co najmniej dwóch dostaw gazu ziemnego wysokometanowego typu E o wielkości co najmniej 2 000 000 kWh (dwa miliony) w skali roku dla każdego odbiorcy.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)







III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
a) aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie: • obrotu (sprzedaży) paliwem gazowym wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki; b) wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykaz sporządza się według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ z uwzględnieniem warunków określonych przez Zamawiającego w rozdziale V pkt 1.2.3) SIWZ.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. 5. Jeżeli osoba/osoby podpisująca ofertę, działa na podstawie pełnomocnictwa, to pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo to musi zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. 5. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu poprzednim wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą.6. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w Rozdz. VI.4 oraz Rozd.VI.5 SIWZ, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 7. Oświadczenia, o których mowa w Rozdz.VI.1 SIWZ, składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej, opatrzone własnoręcznym podpisem. 8. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów lub oświadczeń, które każdego z nich dotyczą. 9. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem. 10. Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 11. Wszystkie składane dokumenty muszą być czytelne, o treści nie budzących wątpliwości interpretacyjnych.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 15 000,00 złotych (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) Pieniądzu, b) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) Gwarancjach bankowych, d) Gwarancjach ubezpieczeniowych, e) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019r., poz. 310, z późn. zm.) 4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na poniżej wskazany rachunek bankowy Zamawiającego: Nr konta: PKO BP SA O/Brzesko nr konta : 03 1020 2892 0000 5802 0678 2637, z dopiskiem „Wykonanie kompleksowej dostawy gazu ziemnego wysokometanowego typu E wraz z usługą dystrybucji na potrzeby Powiatu Brzeskiego wraz z jednostkami organizacyjnymi i budżetowymi”. 5. Wadium w formie niepieniężnej powinno być wniesione w oryginale. 6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej albo w postaci poręczeń, to z ich treści musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta/poręczyciela do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji/poręczeniu.

IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:

IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:

IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:

IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:

Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:

Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:

Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:

Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:

Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:

IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:

Czas trwania:

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria Znaczenie
cena 100,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
Nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe


IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:

IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Informacje dodatkowe:

IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
ISTOTNE POSTANOWIENIA UMOWY na zadanie pn. WYKONANIE KOMPLEKSOWEJ DOSTAWY GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E WRAZ Z USŁUGĄ DYSTRYBUCJI NA POTRZEBY POWIATU BRZESKIEGO WRAZ Z JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI I BUDŻETOWYMI 1. Postanowienia ogólne 1) Przedmiotem umowy jest WYKONANIE KOMPLEKSOWEJ DOSTAWY GAZU ZIEMNEGO WYSOKOMETANOWEGO TYPU E WRAZ Z USŁUGĄ DYSTRYBUCJI NA POTRZEBY POWIATU BRZESKIEGO WRAZ Z JEDNOSTKAMI ORGANIZACYJNYMI I BUDŻETOWYMI. 2) Wybrany Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu w terminie do 5 dni od dnia rozstrzygnięcia postępowania Wzór Umowy kompleksowej dostawy gazu ziemnego zgodny z IRiESD, IRiESP oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. W razie sprzeczności poniższych postanowień z zapisami wzorów umów stosowanych przez Wykonawców pierwszeństwo mają zapisy Istotnych postanowień umowy. 3) Umowa zostanie zawarta w wyniku postępowania o zamówienie publiczne prowadzonego w oparciu o przepisy ustawy z dn. 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1843), w trybie przetargu nieograniczonego, dla zamówień o wartości szacunkowej poniżej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 Ustawy Pzp. 4) Umowa zostanie zawarta na czas określony, tj. od 01.03.2020 r. do 28.02.2021 r. 5) Integralną częścią umowy jest oferta Wykonawcy z dnia (dzień składania ofert). 6) Oprócz istotnych postanowień umownych, umowa z Wykonawcą zawierać będzie również elementy wynikające z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 755 z późn. zm.) 7) Sprzedaż gazu ziemnego oraz świadczenie usługi przesyłania i dystrybucji odbywa się na warunkach określonych przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne ( Dz. U. z 2019 r. poz. 755 z późn.zm.), przepisami Kodeksu Cywilnego, postanowieniami niniejszej Umowy, zgodnie z Taryfą Operatora Systemu Dystrybucyjnego – PSG Sp. z o.o. dla usług dystrybucji paliw gazowych i usług regazyfikacji skroplonego gazu dla odpowiedniej grupy taryfowej. 8) Wykonawca nie będący OSD oświadcza, że ma zawartą umowę ramową na przesył paliwa gazowego z OSD, umożliwiającą sprzedaż gazu do obiektów Zamawiającego za pośrednictwem sieci dystrybucyjnej OSD przez okres wskazany w ppkt 4. W przypadku, gdy okres obowiązywania umowy ramowej jest krótszy niż wskazany w ppkt 4 Wykonawca obowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oświadczenie o posiadaniu aktualnej umowy ramowej z OSD. Wykonawca oświadcza również, że przez cały okres obowiązywania umowy będzie posiadał koncesję w zakresie obrotu paliwami gazowymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. W przypadku , gdy okres obowiązywania niniejszej Umowy jest dłuższy niż ważność dokumentów opisanych powyżej, Wykonawca zobligowany jest w terminie nie późniejszym niż na trzy miesiące przed data upływu ważności tych dokumnetów, przedłożyć Zamawiającemu: oświadczenie o posiadanej aktulanej umowy ramowej zawartej z OSD i aktulanej koncesji na obrót paliwami gazowymi. 9) Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży gazu ziemnego i zapewnia jego dystrybucję do urządzeń i obiektów wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ. Zamawiający oświadcza, że dysponuje tytułem prawnym do korzystania z obiektów, do których na podstawie Umowy będzie dostarczane paliwo gazowe. 10) Wykonawca zobowiązuje się dostarczać paliwo gazowe, gaz ziemny wysokometanowy E o ciśnieniu do 0,5 MPa włącznie do instalacji znajdujących się w obiektach Zamawiającego wyszczególnionych w Załączniku nr 1 do SIWZ 11) Wykonawca zawrze umowy na kompleksową dostawę gazu ziemnego i świadczenie usług dystrybucji z następującymi jednostkami: • Dom Dziecka w Jasieniu • Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii w Łysej Górze • Powiatowy Urząd Pracy w Brzesku • Środowiskowy Dom Samopomocy im. Św. Matki Teresy z Kalkuty w Łysej Górze • Zarząd Dróg Powiatowych w Brzesku • Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Złotej • Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 1 w Brzesku • Zespół Szkół Technicznych i Branżowych im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku • Zespół Szkół w Czchowie • Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Brzesku 12) Łączną ilość paliwa gazowego, która będzie dostarczona w okresie obowiązywania Umowy do punktów poboru określonych w załączniku nr 1 do Umowy prognozuje się na poziomie 3 952 575 kWh. Powyższa wartość wolumenu gazu jest wartością szacowaną i może ulec zmianie. 13) Ewentualna zmiana prognozowanego zużycia nie będzie skutkowała dodatkowymi kosztami dla Zamawiającego, poza rozliczeniem za faktyczne zużyte paliwo gazowe wg cen określonych w dokumentacji przetargowej i niniejszej Umowie oraz rozliczeniem za usługi dystrybucji pobieranego paliwa gazowego, wg obowiązującej w danym okresie Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego, do sieci którego Zamawiający jest przyłączony. 14) Wykonawca będzie dostarczał, w okresie obowiązywania Umowy, paliwo gazowe w ilości odpowiadającej rzeczywistemu zapotrzebowaniu Zamawiającego, niezależnie od szacunkowej prognozy jego zużycia. 15) Wykonawca zobowiązuje się do sprzedaży gazu ziemnego z zachowaniem obowiązujących standardów jakościowych, określonych w Taryfie OSD, Prawie energetycznym oraz aktach wykonawczych do tej ustawy. 16) Wykonawca zobowiązuje się zapewnić Zamawiającemu standardy jakości obsługi Zamawiającego w zakresie świadczenia usług dystrybucji: a) nieodpłatnego udzielania informacji w sprawie rozliczeń oraz aktualnych taryf i zmian przepisów prawa powszechnie obowiązującego w zakresie objętym umową; b) rozpatrywania wniosków lub reklamacji Zamawiającego w sprawie rozliczeń i udzielania odpowiedzi, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku lub zgłoszenia reklamacji; 17) Zamawiają zobowiązuje się, że będzie nabywał i odbierał od Sprzedawcy paliwo gazowe na cele określone w „Oświadczeniu Odbiorcy o przeznaczeniu Paliwa Gazowego na potrzeby naliczania podatku akcyzowego”, które będzie stanowiło Załącznik do Umowy. 18) Wykonawca zobowiązuje się do reprezentowania Zamawiającego przed OSD w procesie zmiany sprzedawcy. 19) Czynności opisane w ppkt 18 Wykonawca podejmie bez zbędnej zwłoki, w sposób umożliwiający rozpoczęcie dostaw w terminie określnym w pkt 2 ppkt 1. 20) Zamawiający przekaże Wykonawcy dane niezbędne do skutecznego przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy Paliwa gazowego oraz udzieli Wykonawcy pisemnego pełnomocnictwa do jej przeprowadzenia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 6a do SIWZ - do Umowy. 21) Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za błędy wynikłe podczas procedury i pokryje wszelkie koszty wynikłe z tego tytułu, pod warunkiem, że błędy te nie będą spowodowane przekazaniem błędnych danych przez Zamawiającego. 2. Termin realizacji zamówienia 1) Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: od 01.03.2020 r. do 28.02.2021 r. 2) Wykonawca zapewni kompleksową dostawę zamówionego gazu ziemnego przez cały czas obowiązywania Umowy kompleksowej, począwszy od dnia wskazanego w zgłoszeniu zmiany sprzedawcy, w sposób ciągły i niezakłócony do wszystkich punktów poboru wskazanych przez Zamawiającego jednocześnie z zastrzeżeniem zapisów Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego Dz. U. 2018 poz. 1158 z późn.zm.” 3) Świadczenie usługi kompleksowej nastąpi nie wcześniej niż z dniem rozpoczęcia świadczenia usługi dystrybucji przez OSD w ramach danej umowy. 4) Z przyczyn formalno-prawnych, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 28.02.2021 r., jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający miał dostarczane paliwo gazowe oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego. 3. Rozliczenia 1) Ustalenie wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu sprzedaży i dystrybucji paliwa gazowego dokonywane będzie odpowiednio według cen i stawek opłat oraz zasad rozliczeń określonych odpowiednio: a) z tytułu sprzedaży paliwa gazowego – zgodnie z Formularzem cenowym tj. Załącznikiem nr 3 do SIWZ b) z tytułu świadczenia usług dystrybucji paliwa gazowego – zgodnie z aktualnie obowiązującą taryfą Operatora Sieci Dystrybucyjnej lub Operatora Sieci Przesyłowej, do którego sieci jest przyłączony Odbiorca. 2) Rozliczenia za Paliwo gazowe dokonywane będą w oparciu o faktury VAT wystawiane na podstawie danych pomiarowo–rozliczeniowych przekazanych Wykonawcy przez OSD, a) z tytułu sprzedaży Paliwa gazowego zgodnie z ofertą złożoną w postępowaniu przetargowym, tj.: cena jednostkowa za gaz bez akcyzy (gr/kWh) – ……………….. cena jednostkowa za gaz z akcyzą 1,28 zł/GJ (gr/kWh) – ……………. abonament (zł/m-c) – ………………… b) z tytułu świadczenia usług dystrybucji Paliwa gazowego zgodnie z aktualną Taryfą OSD. 3) Obowiązującą formą wynagrodzenia będzie wynagrodzenie umowne w którego skład wchodzi: - opłata za gaz, obliczana jako iloczyn ceny gazu (gr/kWh) i ilości paliwa gazowego (kWh) pobranego przez odbiorcę - opłata stała za usługę sieciową, obliczana jako: a) iloczyn stawki stałej (zł/m-c) i liczby miesięcy w okresie rozliczeniowym, dla grup taryfowych z oznaczeniami W-1, W-2, W-3, W-4 b) iloczyn stawki stałej (gr/kWh/h za h), mocy umownej i liczby godzin w okresie rozliczeniowym, dla grup taryfowych z oznaczeniami W-5 - opłata zmienna za usługę sieciową obliczana jest jako iloczyn stawki zmiennej (gr/kWh) i ilości paliwa gazowego (kWh) pobranego przez odbiorcę - opłata abonamentowa obliczana jako iloczyn miesięcznej stawki opłaty (zł/m-c) i liczby miesięcy w okresie rozliczeniowym zgodnie z treścią Formularza Cenowego stanowiącego element oferty. 4) Rozliczanie ilości dostarczonego Paliwa gazowego odbywać się będzie odrębnie dla każdego punktu poboru na podstawie rzeczywistych wskazań Układu pomiarowego, z uwzględnieniem współczynnika konwersji wyliczonego zgodnie z zasadami określonymi w Taryfie Operatora Systemu Dystrybucyjnego (OSD) w okresach ustalonych w Taryfie OSD. 5) Prawidłowo wystawiona faktura powinna zawierać następujące oznaczenia: Nabywca: Powiat Brzeski ul.Głowackiego 51, 32-800 Brzesko (z wyjątkiem Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Brzesku i Powiatowego Urzędu Pracy w Brzesku) Odbiorca: Nazwa i adres jednostki którego punktu dotyczy rozliczenie. 6) Powiat Brzeski informuje, że zastosuje mechanizm podzielonej płatności (split payment) przy dokonywaniu płatności kwota należności wynikającej z niniejszej umowy, w przypadku otrzymania faktury z wykazaną kwotą podatku Vat. 7) Należności z tytułu wystawionych faktur rozliczeniowych będą regulowane przez jednostki wymienione w pkt 1 ppkt 11 Istotnych Postanowień Umowy w terminie 14 dni od ich otrzymania przelewem na konto Wykonawcy (numer konta zostanie podany na fakturze za kompleksową dostawę gazu). 8) Za dzień uregulowania należności przyjmuje się datę wpływu należności na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze. 9) Zamawiający upoważnia Wykonawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy. 10) Nie dopuszcza się wystawiania faktur – prognoz. 4. Kary umowne 1) W przypadku niedotrzymania standardów i pomiarów jakościowych dostarczanego paliwa gazowego Zamawiającemu przysługuje upust i bonifikata w wysokości i na warunkach określonych w obowiązującym rozporządzeniu w sprawie szczegółowych zasad kształtowania i kalkulacji taryf oraz rozliczeń w obrocie paliwami gazowym w tym w taryfie OSD zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 2) W przypadku nieterminowej płatności za wykonanie przedmiotu umowy Wykonawca może żądać - od tej jednostki spośród wymienionych w pkt 1 ppkt 11, która opóźnia się z zapłatą - zapłaty ustawowych odsetek za każdy dzień zwłoki, naliczanych od wartości faktury wystawionej przez Wykonawcę. 3) Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za wypowiedzenie, rozwiązanie lub odstąpienie od Umowy przez którąkolwiek ze stron z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Wykonawca, w wysokości 10% wynagrodzenia umownego brutto za wykonanie przedmiotu Umowy. 4) Zamawiającemu przysługuje od Wykonawcy, niezależnie od prawa do naliczania kar umownych, odszkodowanie w związku z poniesionymi kosztami zakupu gazu na warunkach innych niż wynikające z niniejszej umowy na skutek odstąpienia przez którąkolwiek ze stron od umowy, jej wypowiedzenia lub rozwiązania z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy bądź zaprzestania przez Wykonawcę na stałe lub czasowo dostaw gazu skutkiem czego dostawy będą realizowane przez sprzedawcę, o którym mowa w art. 5aa ust. 1 lub art. 5ab Prawa energetycznego lub innego wykonawcę. Odszkodowanie będzie równe różnicy w kosztach zakupu gazu od tzw. sprzedawcy rezerwowego lub innego wykonawcy, w stosunku do kosztów jakie powinny zostać poniesione na podstawie umowy z Wykonawcą. Dotyczy to wszystkich jednostek wskazanych w pkt 1 ppkt 11 i całego okresu sprzedaży gazu przez sprzedawcę rezerwowego lub przez innego Wykonawcę w czasie w jakim miała obowiązywać umowa zawarta z Wykonawcą. 5) Wykonawca wyraża zgodę na potrącenie kar umownych z przysługującemu mu wynagrodzenia. 6) Kary umowne nie wyłączają prawa dochodzenia przez Zamawiającego odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonych kar umownych. 5. Dopuszczalność zmiany umowy 1) Zakazana jest istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 2. 2) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy (w formie aneksu) w stosunku do treści oferty zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Pzp w następujących przypadkach: • zmiany w strukturze organizacyjnej Wykonawcy lub Zamawiającego dotyczące np. określonych w umowie nazw, adresów. Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach, • zmiany osób reprezentujących strony, Strony niezwłocznie poinformują się pisemnie o tych zmianach, • na wniosek Zamawiającego możliwe jest rozszerzenie dostawy gazu ziemnego w przypadku dodawania nowych punktów poboru przez jednostki wymienionej w Załączniku nr 1 do SIWZ. Dodawane punkty poboru powinny być rozliczane w grupach taryfowych, które zostały wycenione w Formularz cenowym, • zmiany unormowań prawnych powszechnie obowiązujących np. w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT od gazu ziemnego. Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia lub zwiększenia wynagrodzenia o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT. Strony dokonają odpowiedniej zmiany wynagrodzenia umownego - dotyczy to części wynagrodzenia za dostawy, których w dniu zmiany stawki podatku VAT czy podatku akcyzowego jeszcze nie wykonano, • zmiana ceny ofertowej w przypadku zmiany opłaty stałej za usługę sieciową i opłaty zmiennej za usługę sieciową w przypadku zmiany Taryfy Operatora Systemu Dystrybucyjnego zatwierdzonej przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, po uprzednim pisemnym zawiadomieniu Zamawiającego wraz z dołączeniem Taryfy cen i opłat, • zmiany mocy umownej w przypadku gdy w czasie trwania umowy zwiększyłoby się lub zmniejszyło zapotrzebowanie na moc w związku ze zmianą charakteru obiektu lub jego modernizacji, • ceny jednostkowe netto dla części zużycia objętej podatkiem akcyzowym będą podlegały zmianie tylko w przypadku ustawowej zmiany opodatkowania gazu ziemnego podatkiem akcyzowym. Wykonawca jest zobowiązany na piśmie poinformować Zamawiającego o zmianie podatku akcyzowego oraz o jego wysokości. Dla części zużycia zwolnionej z akcyzy ceny jednostkowe netto nie ulegną zmianie, • z przyczyn formalno-prawnych, Zamawiający dopuszcza zmianę terminu rozpoczęcia wykonania zamówienia z zastrzeżeniem granicznego terminu wykonania zamówienia do 28.02.2021 r., jednak nie wcześniej niż po skutecznym rozwiązaniu umowy, na podstawie której dotychczas Zamawiający miał dostarczane paliwo gazowe oraz skutecznym przeprowadzeniu procesu zmiany sprzedawcy u Operatora Systemu Dystrybucyjnego, • rezygnacji przez Zamawiającego z części przedmiotu umowy w związku z utratą prawa do budynków w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące Wykonawcy zostanie pomniejszone o koszty dotyczące danego obiektu. 3) Zmiany dokonywane będą na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego zawierający uzasadnienie dla ich wprowadzenia. 6. Rozwiązanie umowy 1) Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od dnia powzięcia wiadomości o przyczynie odstąpienia w przypadku opóźnienia się przez Wykonawcę z rozpoczęciem sprzedaży paliwa gazowego o 7 dni w stosunku do terminu wskazanego w pkt 1 ppkt 4. 2) Zamawiający może wypowiedzieć umowę z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia: a) rażącego naruszenia przez Wykonawcę istotnych postanowień umowy lub istotnych postanowień IRIESD przez drugą stronę, pomimo uprzedniego wezwania jej do zaniechania naruszeń i usunięcia ich skutków w wyznaczonym terminie. Strona wypowiadająca Umowę kompleksową może wskazać późniejszy termin rozwiązania Umowy, b) wygaśnięcia generalnej umowy dystrybucyjnej wiążącej Wykonawcę z OSD i nieprzedłożenia Zamawiającemu oświadczenia o posiadaniu aktualnej umowy ramowej z OSD, a także utraty koncesji na obrót paliwami gazowymi, bądź nieprzedłożenie aktualnej koncesji na obrót. 3) W razie utraty przez Zamawiającego tytułu prawnego do któregokolwiek z miejsc odbioru, do których dostarczane jest paliwo gazowe przez Wykonawcę, Zamawiający może rozwiązać niniejszą umowę w trybie natychmiastowym jedynie w części dotyczącej dostarczania i sprzedaży paliwa gazowego do miejsca odbioru, w odniesieniu do którego Zamawiający utracił tytuł prawny, zaś w pozostałym zakresie Umowa będzie nadal wiązać strony. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy wymaga zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. 4) Rozwiązanie Umowy kompleksowej może nastąpić w każdym czasie za pisemnym porozumieniem Stron. 5) W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy. 6) Zamawiający może rozwiązać umowę, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: a) zmiana umowy została dokonana z naruszeniem art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e ustawy Prawo zamówień publicznych; b) wykonawca w chwili zawarcia umowy podlegał wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; c) Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej stwierdził, w ramach procedury przewidzianej w art. 258 Traktatu o Funkcjonowaniu Unii Europejskiej, że państwo polskie uchybiło zobowiązaniom, które ciążą na nim na mocy Traktatów, dyrektywy 2014/24/UE i dyrektywy 2014/25/UE, z uwagi na to, że zamawiający udzielił zamówienia z naruszeniem przepisów prawa Unii Europejskiej. W przypadku, o którym mowa wyżej, wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy. 8. Postanowienia końcowe 1) Wszelkie oświadczenia woli oraz zawiadomienia składane przez Strony w związku z wykonywaniem niniejszej umowy wymagają dla swej skuteczności formy pisemnej. 2) Wszelkie oświadczenia woli, zawiadomienia składane przez Strony w związku z realizacją niniejszej umowy powinny być pod rygorem bezskuteczności dokonywane na piśmie. 3) Strony są obowiązane informować siebie nawzajem o każdej zmianie adresów. Oświadczenia woli oraz zawiadomienia wysyłane na ostatnio podany adres Strony uznawane będą za skuteczne i złożone tej Stronie. 4) Wszelkie zmiany niniejszej Umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania artykułu 144 ust. 1 Ustawy Pzp zgodnie z postanowieniami zawartymi w części 5. 5) Ewentualne kwestie sporne, wynikłe w trakcie realizacji niniejszej umowy strony rozstrzygać będą w drodze negocjacji. 6) W przypadku nie dojścia do porozumienia w sposób wskazany w ust 5, sprawy sporne wynikłe z niniejszej umowy będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 7) W sprawach nie uregulowanych w umowie będą miały zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, Ustawy Prawo zamówień publicznych oraz ustawy Prawo energetyczne wraz z obowiązującymi aktami wykonawczymi. 8) Istotne postanowienia umowy stanowią integralną część Umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):

Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2020-01-24, godzina: 12:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> POLSKI
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków, które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH






NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wycinkę drzew w lesie- Piekielnik
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania05-05-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wycinkę drzew w lesie. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
Następne ogłoszenie o zamówieniu: Dostawa stymulatorów
Poprzednie ogłoszenie o zamówieniu z miasta Brzesko: Różne produkty spożywcze
Następne ogłoszenie o zamówieniu z miasta Brzesko: Usługa na przeglądy , konserwacje oraz naprawy sprzętu medycznego.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI