Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynkach użyteczności publicznej o mocy

Dane przetargów udostępnia Urząd Zamówień Publicznych.
Wszelkie uwagi i wnioski dotyczące publikowanych treści prosimy kierować na:
https://www.uzp.gov.pl
Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynkach użyteczności publicznej o mocy do 50 kWp.
  • Typ ogłoszeniaOgłoszenie o zamówieniu
  • MiastoKraków
  • WojewództwoMałopolskie
  • Rodzaj zamówieniaDostawy
  • Rodzaj zamawiającegoZamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego
  • Termin składania wniosków2021-07-16
  • ZamawiającyKlimat-Energia-Gospodarka Wodna
  • Data publikacji ogłoszenia2021-07-06
  • Numer ogłoszenia2021/BZP 00105801
TREŚĆ PRZETARGU

Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynkach użyteczności publicznej o mocy do 50 kWp.

SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY

1.1.) Rola zamawiającego

Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego

1.2.) Nazwa zamawiającego: Klimat-Energia-Gospodarka Wodna

1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 384368691

1.5) Adres zamawiającego

1.5.1.) Ulica: os. Złotej Jesieni 14

1.5.2.) Miejscowość: Kraków

1.5.3.) Kod pocztowy: 31-828

1.5.4.) Województwo: małopolskie

1.5.5.) Kraj: Polska

1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków

1.5.7.) Numer telefonu: +48 12 61 67 588

1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: sekretariat@kegw.krakow.pl

1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.kegw.krakow.pl

1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne

SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE

2.1.) Ogłoszenie dotyczy:

Zamówienia publicznego

2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie

2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:

Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynkach użyteczności publicznej o mocy do 50 kWp.

2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-db601d1f-de49-11eb-b885-f28f91688073

2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00105801

2.6.) Wersja ogłoszenia: 01

2.7.) Data ogłoszenia: 2021-07-06

2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak

2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00001109/03/P

2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:

1.2.1 Wykonanie instalacji fotowoltaicznych na wybranych budynkach użyteczności publicznej

2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie

2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie

2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną

Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy

SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA

3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania

www.kegw.krakow.pl

3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie

3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak

3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://miniportal.uzp.gov.pl/;
https://epuap.gov.pl/wps/portal; email: zamowienia@kegw.krakow.pl

3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1.. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).

2. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy: „Formularz złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” i „Formularza do komunikacji” wynosi 150 MB.

3. Za datę przekazania oferty, wniosków, zawiadomień, dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń oraz innych informacji przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.

4. Identyfikator postępowania (ID) dla niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia dostępny jest na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu klikając wcześniej opcję „Dla Wykonawców” lub ze strony głównej z zakładki Postępowania .

5. Zamawiający dopuszcza przesyłanie danych w formatach dopuszczonych odpowiednimi przepisami prawa, tj. m.in.: .pdf, .doc, .docx, .rtf, .xps, .odt., przy czym zaleca się wykorzystywanie plików w formacie .pdf.

6. Sposób sporządzania oraz sposób przekazywania ofert, oświadczeń, podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; wymagania techniczne dla dokumentów elektronicznych oraz wymagania techniczne i organizacyjne użycia środków komunikacji elektronicznej służące do odbioru dokumentów elektronicznych (oferta, oświadczenia, podmiotowe i przedmiotowe środki dowodowe oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów przekazywanych w postępowaniu) zawiera niniejsza SWZ oraz Rozporządzenie ws. komunikacji elektronicznej (Dz. U. 2020 poz. 2452)

7. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

8.Szczegółowe informacje dotyczące wymagań technicznych i organizacyjnych dotyczących korespondencji elektronicznych zawiera SWZ.

3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie

3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy

3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:

polski

3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zamawiający zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuje, że:
• administratorem Pani/Pana (Wykonawcy) danych osobowych jest: Klimat - Energia - Gospodarka Wodna, Os. Złotej Jesieni 14, 31-828 Kraków, tel. +48 126167588, email: sekretariat@kegw.krakow.pl
• Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest przez adres email: iod@kegw.krakow.pl
• Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego p.n.: „Wykonanie instalacji fotowoltaicznej na budynkach użyteczności publicznej o mocy do 50 kWp” numer sprawy: 2/VI/2021.
• odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 74 ustawy Pzp „ustawa Pzp”;
• Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres
przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
• obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
• w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
• posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących*;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem okresu trwania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu oraz przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
• nie przysługuje Pani/Panu:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
• Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego na niezgodne z RODO przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych przez administratora. Organem właściwym
dla przedmiotowej skargi jest Urząd Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie

4.1.2.) Numer referencyjny: 2/VI/2021

4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy

4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie

4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak

4.1.9.) Liczba części: 4

4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części

4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie

4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie

4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:

Część 1

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Celem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie wraz z monitoringiem instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp (mikroinstalacji) na dachach czterech budynków użyteczności publicznej należących do Gminy Miejskiej Kraków.

1.1. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 części polegających na wykonaniu dostaw będących przedmiotem zamówienia dla następujących budynków użyteczności publicznej:
Część I
Szkoła Podstawowa nr 27, ul. Podedworze 16, 30-686 Kraków

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wszystkich części zamówienia zawiera OPZ stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.

2. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Opisu Przedmiotu Zamówienia wraz z załącznikami, zwanego dalej OPZ (załącznik nr 2 do SWZ),
• Projektowanych Postanowień Umowy, zwanego dalej PPU (załącznik nr 3 do SWZ)
• Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ
• Ekspertyzy techniczne określające dopuszczalne obciążenia dachów budynków użyteczności publicznej stanowiący załącznik nr 12 do SWZ
3. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1-2 ustawy Pzp, nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę z wykorzystaniem podwykonawców. Zamawiający wymaga wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znane. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w Formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Oświadczeniu Wykonawcy dot. braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 4 do SWZ).
5. Gwarancja i rękojmia
Uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji za wady fizyczne obejmują okres od daty bezusterkowego odbioru końcowego Przedmiotu Umowy przez okres 5 lat (60 miesięcy), przy czym:
Gwarancja Wykonawcy nie może być krótsza niż:
a) na roboty budowlane i montażowe, w tym na szczelność pokryć dachowych i uszkodzeń dachu będących wynikiem prowadzonych prac lub wykonanego systemu instalacji fotowoltaicznej
– 60 miesięcy,
b) wbudowane urządzenia i materiały - 60 miesięcy,

Gwarancja wykonawcy stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z pkt 17 ppkt 1 lit. d) SWZ.

Gwarancja producenta nie może być krótsza niż:
c) panele fotowoltaiczne – 120 miesięcy (gwarancja producenta) oraz gwarancja liniowa producenta na moc modułów - w ciągu 25 lat moc modułów nie spadnie poniżej 80% mocy znamionowej pomierzonej w warunkach STC (max. 3% spadek w pierwszym roku i max. spadek w następnych latach 0,7% łącznie przez okres 25 lat),
d) inwertery - 120 miesięcy,
e) konstrukcję – 120 miesięcy,
przy czym ustala się, że okres gwarancji i rękojmi przedłuża się o czas wykonania naprawy gwarancyjnej.

6. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć na czas obowiązywania Umowy, nie później niż do dnia podpisania Umowy, umowę lub umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż 250 000,00 zł.
Szczegółowe uregulowania dotyczące ubezpieczenia zawiera załącznik nr 3 do SWZ – Projektowane Postanowienia Umowy.
7. Termin wykonania zamówienia odpowiednio dla każdej z części zamówienia:
maksymalnie do 100 dni od dnia zawarcia umowy.
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert określony w pkt 17.1 lit. b) SWZ. Wykonawca może własnym oświadczeniem woli zawartym w formularzu oferty skrócić termin realizacji zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09332000-5 - Instalacje słoneczne

31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45000000-7 - Roboty budowlane

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71314100-3 - Usługi elektryczne

71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert dla wszystkich części zamówienia (tj. od I do IV):
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert.

Cena (C) – waga kryterium: 60%,
Skrócenie czasu realizacji (S) – waga kryterium: 15%,
Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia (D) – waga kryterium: 15%,
Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne (W) – waga kryterium: 10%,

N = C +S+ D+ W
gdzie:
N – łączna ilość punktów badanej oferty,
C – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Cena”
S – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Skrócenie czasu realizacji”
D – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”
W – ilość punktów badanej oferty w kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne"

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie czasu realizacji

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 2

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Celem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie wraz z monitoringiem instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp (mikroinstalacji) na dachach czterech budynków użyteczności publicznej należących do Gminy Miejskiej Kraków.

1.1. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 części polegających na wykonaniu dostaw będących przedmiotem zamówienia dla następujących budynków użyteczności publicznej:

Część II
Szkoła Podstawowa nr 2, ul. Strzelców 5a, 31-422 Kraków

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wszystkich części zamówienia zawiera OPZ stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.

2. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Opisu Przedmiotu Zamówienia wraz z załącznikami, zwanego dalej OPZ (załącznik nr 2 do SWZ),
• Projektowanych Postanowień Umowy, zwanego dalej PPU (załącznik nr 3 do SWZ)
• Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ
• Ekspertyzy techniczne określające dopuszczalne obciążenia dachów budynków użyteczności publicznej stanowiący załącznik nr 12 do SWZ
3. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1-2 ustawy Pzp, nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę z wykorzystaniem podwykonawców. Zamawiający wymaga wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znane. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w Formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Oświadczeniu Wykonawcy dot. braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 4 do SWZ).
5. Gwarancja i rękojmia
Uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji za wady fizyczne obejmują okres od daty bezusterkowego odbioru końcowego Przedmiotu Umowy przez okres 5 lat (60 miesięcy), przy czym:
Gwarancja Wykonawcy nie może być krótsza niż:
a) na roboty budowlane i montażowe, w tym na szczelność pokryć dachowych i uszkodzeń dachu będących wynikiem prowadzonych prac lub wykonanego systemu instalacji fotowoltaicznej
– 60 miesięcy,
b) wbudowane urządzenia i materiały - 60 miesięcy,

Gwarancja wykonawcy stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z pkt 17 ppkt 1 lit. d) SWZ.

Gwarancja producenta nie może być krótsza niż:
c) panele fotowoltaiczne – 120 miesięcy (gwarancja producenta) oraz gwarancja liniowa producenta na moc modułów - w ciągu 25 lat moc modułów nie spadnie poniżej 80% mocy znamionowej pomierzonej w warunkach STC (max. 3% spadek w pierwszym roku i max. spadek w następnych latach 0,7% łącznie przez okres 25 lat),
d) inwertery - 120 miesięcy,
e) konstrukcję – 120 miesięcy,
przy czym ustala się, że okres gwarancji i rękojmi przedłuża się o czas wykonania naprawy gwarancyjnej.

6. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć na czas obowiązywania Umowy, nie później niż do dnia podpisania Umowy, umowę lub umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż 250 000,00 zł.
Szczegółowe uregulowania dotyczące ubezpieczenia zawiera załącznik nr 3 do SWZ – Projektowane Postanowienia Umowy.
7. Termin wykonania zamówienia odpowiednio dla każdej z części zamówienia:
maksymalnie do 100 dni od dnia zawarcia umowy.
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert określony w pkt 17.1 lit. b) SWZ. Wykonawca może własnym oświadczeniem woli zawartym w formularzu oferty skrócić termin realizacji zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09332000-5 - Instalacje słoneczne

31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45000000-7 - Roboty budowlane

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71314100-3 - Usługi elektryczne

71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert dla wszystkich części zamówienia (tj. od I do IV):
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert.

Cena (C) – waga kryterium: 60%,
Skrócenie czasu realizacji (S) – waga kryterium: 15%,
Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia (D) – waga kryterium: 15%,
Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne (W) – waga kryterium: 10%,

N = C +S+ D+ W
gdzie:
N – łączna ilość punktów badanej oferty,
C – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Cena”
S – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Skrócenie czasu realizacji”
D – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”
W – ilość punktów badanej oferty w kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne"

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie czasu realizacji

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 3

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Celem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie wraz z monitoringiem instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp (mikroinstalacji) na dachach czterech budynków użyteczności publicznej należących do Gminy Miejskiej Kraków.

1.1. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 części polegających na wykonaniu dostaw będących przedmiotem zamówienia dla następujących budynków użyteczności publicznej:

Część III
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 158, ul. Strąkowa 3A, 30-410 Kraków

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wszystkich części zamówienia zawiera OPZ stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.

2. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Opisu Przedmiotu Zamówienia wraz z załącznikami, zwanego dalej OPZ (załącznik nr 2 do SWZ),
• Projektowanych Postanowień Umowy, zwanego dalej PPU (załącznik nr 3 do SWZ)
• Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ
• Ekspertyzy techniczne określające dopuszczalne obciążenia dachów budynków użyteczności publicznej stanowiący załącznik nr 12 do SWZ
3. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1-2 ustawy Pzp, nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę z wykorzystaniem podwykonawców. Zamawiający wymaga wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znane. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w Formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Oświadczeniu Wykonawcy dot. braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 4 do SWZ).
5. Gwarancja i rękojmia
Uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji za wady fizyczne obejmują okres od daty bezusterkowego odbioru końcowego Przedmiotu Umowy przez okres 5 lat (60 miesięcy), przy czym:
Gwarancja Wykonawcy nie może być krótsza niż:
a) na roboty budowlane i montażowe, w tym na szczelność pokryć dachowych i uszkodzeń dachu będących wynikiem prowadzonych prac lub wykonanego systemu instalacji fotowoltaicznej
– 60 miesięcy,
b) wbudowane urządzenia i materiały - 60 miesięcy,

Gwarancja wykonawcy stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z pkt 17 ppkt 1 lit. d) SWZ.

Gwarancja producenta nie może być krótsza niż:
c) panele fotowoltaiczne – 120 miesięcy (gwarancja producenta) oraz gwarancja liniowa producenta na moc modułów - w ciągu 25 lat moc modułów nie spadnie poniżej 80% mocy znamionowej pomierzonej w warunkach STC (max. 3% spadek w pierwszym roku i max. spadek w następnych latach 0,7% łącznie przez okres 25 lat),
d) inwertery - 120 miesięcy,
e) konstrukcję – 120 miesięcy,
przy czym ustala się, że okres gwarancji i rękojmi przedłuża się o czas wykonania naprawy gwarancyjnej.

6. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć na czas obowiązywania Umowy, nie później niż do dnia podpisania Umowy, umowę lub umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż 250 000,00 zł.
Szczegółowe uregulowania dotyczące ubezpieczenia zawiera załącznik nr 3 do SWZ – Projektowane Postanowienia Umowy.
7. Termin wykonania zamówienia odpowiednio dla każdej z części zamówienia:
maksymalnie do 100 dni od dnia zawarcia umowy.
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert określony w pkt 17.1 lit. b) SWZ. Wykonawca może własnym oświadczeniem woli zawartym w formularzu oferty skrócić termin realizacji zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09332000-5 - Instalacje słoneczne

31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45000000-7 - Roboty budowlane

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71314100-3 - Usługi elektryczne

71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert dla wszystkich części zamówienia (tj. od I do IV):
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert.

Cena (C) – waga kryterium: 60%,
Skrócenie czasu realizacji (S) – waga kryterium: 15%,
Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia (D) – waga kryterium: 15%,
Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne (W) – waga kryterium: 10%,

N = C +S+ D+ W
gdzie:
N – łączna ilość punktów badanej oferty,
C – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Cena”
S – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Skrócenie czasu realizacji”
D – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”
W – ilość punktów badanej oferty w kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne"

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie czasu realizacji

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

Część 4

4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia

Celem zamówienia jest dostawa, montaż i uruchomienie wraz z monitoringiem instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp (mikroinstalacji) na dachach czterech budynków użyteczności publicznej należących do Gminy Miejskiej Kraków.

1.1. Przedmiot zamówienia został podzielony na 4 części polegających na wykonaniu dostaw będących przedmiotem zamówienia dla następujących budynków użyteczności publicznej:

Część IV
Szkoła Podstawowa nr 55, ul. Dobczycka 20, 30-620 Kraków

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla wszystkich części zamówienia zawiera OPZ stanowiący załącznik nr 2 do SWZ.

2. Zamawiający opisał przedmiot zamówienia za pomocą:
• Opisu Przedmiotu Zamówienia wraz z załącznikami, zwanego dalej OPZ (załącznik nr 2 do SWZ),
• Projektowanych Postanowień Umowy, zwanego dalej PPU (załącznik nr 3 do SWZ)
• Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 11 do SWZ
• Ekspertyzy techniczne określające dopuszczalne obciążenia dachów budynków użyteczności publicznej stanowiący załącznik nr 12 do SWZ
3. Zamawiający zgodnie z art. 95 ust. 1-2 ustawy Pzp, nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę na podstawie umowy o pracę.
4. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę z wykorzystaniem podwykonawców. Zamawiający wymaga wskazania przez wykonawcę, w ofercie, części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znane. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w Formularzu Oferty (załącznik nr 1 do SWZ) oraz w Oświadczeniu Wykonawcy dot. braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 4 do SWZ).
5. Gwarancja i rękojmia
Uprawnienia z tytułu rękojmi i gwarancji za wady fizyczne obejmują okres od daty bezusterkowego odbioru końcowego Przedmiotu Umowy przez okres 5 lat (60 miesięcy), przy czym:
Gwarancja Wykonawcy nie może być krótsza niż:
a) na roboty budowlane i montażowe, w tym na szczelność pokryć dachowych i uszkodzeń dachu będących wynikiem prowadzonych prac lub wykonanego systemu instalacji fotowoltaicznej
– 60 miesięcy,
b) wbudowane urządzenia i materiały - 60 miesięcy,

Gwarancja wykonawcy stanowi kryterium oceny ofert zgodnie z pkt 17 ppkt 1 lit. d) SWZ.

Gwarancja producenta nie może być krótsza niż:
c) panele fotowoltaiczne – 120 miesięcy (gwarancja producenta) oraz gwarancja liniowa producenta na moc modułów - w ciągu 25 lat moc modułów nie spadnie poniżej 80% mocy znamionowej pomierzonej w warunkach STC (max. 3% spadek w pierwszym roku i max. spadek w następnych latach 0,7% łącznie przez okres 25 lat),
d) inwertery - 120 miesięcy,
e) konstrukcję – 120 miesięcy,
przy czym ustala się, że okres gwarancji i rękojmi przedłuża się o czas wykonania naprawy gwarancyjnej.

6. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej
Wykonawca zobowiązuje się zawrzeć na czas obowiązywania Umowy, nie później niż do dnia podpisania Umowy, umowę lub umowy ubezpieczenia od wszelkiego ryzyka i odpowiedzialności związanej z realizacją Umowy, z sumą ubezpieczenia nie niższą niż 250 000,00 zł.
Szczegółowe uregulowania dotyczące ubezpieczenia zawiera załącznik nr 3 do SWZ – Projektowane Postanowienia Umowy.
7. Termin wykonania zamówienia odpowiednio dla każdej z części zamówienia:
maksymalnie do 100 dni od dnia zawarcia umowy.
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert określony w pkt 17.1 lit. b) SWZ. Wykonawca może własnym oświadczeniem woli zawartym w formularzu oferty skrócić termin realizacji zamówienia.

4.2.6.) Główny kod CPV: 09331200-0 - Słoneczne moduły fotoelektryczne

4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:

09332000-5 - Instalacje słoneczne

31700000-3 - Urządzenia elektroniczne, elektromechaniczne i elektrotechniczne

44112410-5 - Konstrukcje dachowe

45000000-7 - Roboty budowlane

45223100-7 - Montaż konstrukcji metalowych

45261215-4 - Pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych

45300000-0 - Roboty instalacyjne w budynkach

45310000-3 - Roboty instalacyjne elektryczne

45311000-0 - Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych

45311100-1 - Roboty w zakresie okablowania elektrycznego

45315100-9 - Instalacyjne roboty elektrotechniczne

45315300-1 - Instalacje zasilania elektrycznego

45315600-4 - Instalacje niskiego napięcia

45315700-5 - Instalowanie stacji rozdzielczych

45317300-5 - Elektryczne elektrycznych urządzeń rozdzielczych

51112000-0 - Usługi instalowania sprzętu sterowania i przesyłu energii elektrycznej

71200000-0 - Usługi architektoniczne i podobne

71314100-3 - Usługi elektryczne

71321000-4 - Usługi inżynierii projektowej dla mechanicznych i elektrycznych instalacji budowlanych

71323100-9 - Usługi projektowania systemów zasilania energią elektryczną

71326000-9 - Dodatkowe usługi budowlane

4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie

4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 100 dni

4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie

4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie

4.3.) Kryteria oceny ofert:

4.3.1.) Sposób oceny ofert: Kryteria oceny ofert, ich znaczenie oraz sposób oceny ofert dla wszystkich części zamówienia (tj. od I do IV):
1. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert.

Cena (C) – waga kryterium: 60%,
Skrócenie czasu realizacji (S) – waga kryterium: 15%,
Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia (D) – waga kryterium: 15%,
Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne (W) – waga kryterium: 10%,

N = C +S+ D+ W
gdzie:
N – łączna ilość punktów badanej oferty,
C – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Cena”
S – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Skrócenie czasu realizacji”
D – liczba punktów badanej oferty w kryterium „Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia”
W – ilość punktów badanej oferty w kryterium „Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne"

4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo

4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe

Kryterium 1

4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena

4.3.6.) Waga: 60,00

Kryterium 2

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Skrócenie czasu realizacji

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 3

4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia

4.3.5.) Nazwa kryterium: Doświadczenie osoby skierowanej do realizacji zamówienia

4.3.6.) Waga: 15,00

Kryterium 4

4.3.4.) Rodzaj kryterium: serwis posprzedażny, pomoc techniczna, warunki dostawy takich jak termin, sposób lub czas dostawy, oraz okresu realizacji.

4.3.5.) Nazwa kryterium: Wydłużenie okresu gwarancji i rękojmi za wady fizyczne

4.3.6.) Waga: 10,00

4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie

SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW

5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Nie

5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak

5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia dla każdej z części zamówienia (od I do IV), tj.:
1) Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie wyznacza warunku w tym zakresie.
2) Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej,
o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
3) Sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
4) Zdolności technicznej lub zawodowej:
Wykonawca musi wykazać spełnienie warunku udziału w postępowaniu w następującym zakresie:
W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej:

a) Posiadają wiedzę i doświadczenie tj.:
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 (pięciu) lat przed upływem terminu składania ofert, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), co najmniej dwóch dostaw (prace) w zakresie wykonania instalacji fotowoltaicznej o mocy nie mniejszej niż 6,5 kWp.
UWAGA: Zamawiający nie wymaga sumowania powyższych warunków udziału w postępowaniu w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia.

b) dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj.:
Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej jedną osobą posiadającą:
- uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi, (Ustawa
z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Osoby te winny być wpisana na listę członków samorządu zawodowego.
- ważny certyfikat potwierdzający kwalifikacje do instalowania odnawialnych źródeł energii – systemy fotowoltaiczne,
- ważne świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci,

W/w osoba może posiadać odpowiadające wskazanym wyżej ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub spełniać warunki,
o których mowa w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 1333) tj. osób których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych lub spełniającą/ymi wymogi
o których mowa w art. 20a ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa („świadczenie usług transgranicznych”).
Osoby na stanowiskach kierowniczych mają pozostawać zrzeszone we właściwym samorządzie zawodowym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity: Dz. U. z 2016r. poz. 1725 ),

UWAGA: Zamawiający nie wymaga sumowania powyższych warunków udziału w postępowaniu w przypadku składania oferty na więcej niż jedną część zamówienia.

5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak

5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 1. oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z udziału w postępowaniu (załącznik nr 4 do SWZ) .
2. Oświadczenia wykonawcy w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 Ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2021 r. poz. 275) z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ.
3. Oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu składanym na podstawie art. 125 Ustawy Pzp tj. oświadczenia dot. braku podstaw wykluczenia oraz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ.

5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu (załącznik nr 5 do SWZ).
2. Wykaz dostaw wykonanych a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 7 do SWZ.
3. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował i które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnego do wykonania zamówienia, zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz podstawie do dysponowania tymi osobami - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 8 do SWZ.
4. Oświadczenia o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu składanym na podstawie art. 125 Ustawy Pzp tj. oświadczenia dot. braku podstaw wykluczenia oraz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 9 do SWZ.
5. Jeżeli dotyczy: Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w sytuacji polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych zgodnie z wymaganiami pkt 8.10. – 8.11. SWZ, jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów.
6. Jeżeli dotyczy: Oświadczenie podmiotu trzeciego o spełnieniu warunków udziału w postepowaniu oraz braku podstaw wykluczenia (załącznik nr 10 do SWZ)
7. Jeżeli dotyczy: Oświadczenie wykonawców składających ofertę wspólną – załącznik nr 13
do SWZ

5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:

4. Zamawiający w niniejszym postępowaniu wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych.
W przypadkach, w których przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2019 poz. 2019 z późn. zm. – dalej: „ustawa pzp”), zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Wykonawca powołują się na rozwiązania równoważne obowiązany jest udowodnić w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych o których mowa w art. 104- 107 ustawy pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.

W przypadku, gdy zaproponowane przez Wykonawcę rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca musi udowodnić
w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, że proponowane rozwiązania spełniają określone przez Zamawiającego.

Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych dotyczących potwierdzenia oferowania rozwiązań równoważnych lub te złożone przedmiotowe środki dowodowe
są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż dwa (2) dni robocze.

Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych.

Zamawiający nie będzie wzywał do złożenia i/lub uzupełnienia i/lub wyjaśnienia,
jeżeli przedmiotowy środek dowodowy służy potwierdzeniu zgodności z cechami lub kryteriami określonymi w opisie kryteriów oceny ofert lub, pomimo złożenia przedmiotowego środka dowodowego, oferta podlega odrzuceniu albo zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.

5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak

5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:

Jeżeli Wykonawca nie złożył przedmiotowych środków dowodowych dotyczących potwierdzenia oferowania rozwiązań równoważnych lub te złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, Zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż dwa (2) dni robocze.

SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA

6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie

6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie

6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak

6.4.1) Informacje dotyczące wadium:

Wymagania dotyczące wadium.
1. Przystępując do przetargu wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe w wysokości:
Dla części I: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
Dla części II: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
Dla części III: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).
Dla części IV: 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100).

2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
3. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2020 r. poz. 299).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w PKO BP – nr rachunku: 42 1020 2892 0000 5402 0726 3348.
W tytule przelewu należy wskazać numer postępowania którego dotyczy zamówienie oraz numer części na jakie jest składane wadium.
5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania rachunku bankowego Zamawiającego.
6. Wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wniesione w oryginale w postaci elektronicznej i musi obejmować cały okres związania ofertą. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązane wystawcy dokumentu
do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Wadium należy załączyć do zaszyfrowanej zgodnie z zapisami pkt. 14 SWZ oferty Wykonawcy. Zwrot wadium przetargowego nastąpi zgodnie z art. 98 Ustawy Pzp.
Szczegółowe uregulowania dotyczące wadium zawiera SWZ.

6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak

6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:

1. Informacje dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. Konsorcjum, spółki cywilne):
2. Zamawiający w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia
w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnienie warunku przez Wykonawców.
3. Spełnienie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia będzie weryfikowane przez Zamawiającego zgodnie z art. 117 ust. 3 Ustawy Pzp.
4. Wykonawcy wspólnie składający ofertę, wraz z ofertą składają oświadczenie, z którego wynika który zakres przedmiotu zamówienia wykonają poszczególni Wykonawcy. Przedmiotowe oświadczenie zawiera treść formularza ofertowego stanowiącego załącznik nr 1 do SWZ.
5. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia:
a) są zobowiązani ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo
do reprezentowania ich w postępowaniu i do zawarcia umowy.
Wszelka korespondencja kierowana będzie wyłącznie do podmiotu występującego jako pełnomocnik.
b) są zobowiązani do złożenia w ofercie Pełnomocnictwa ustanawiającego Pełnomocnika,
o którym mowa w pkt 8.5. a) specyfikacji. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie
do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
Pełnomocnictwo winno być przekazane przez Wykonawcę w formie elektronicznej. W przypadku, gdy Wykonawca nie posiada pełnomocnictwa w formie elektronicznej (tj. z kwalifikowanym podpisem osoby uprawnionej do jego udzielenia), a posiada dla danej osoby pełnomocnictwo tylko w formie pisemnej (tj. z własnoręcznym podpisem osoby uprawnionej do jego udzielenia), może złożyć cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym lub podpisem osobistym poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej. Sposób poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym reguluje Rozporządzenie ws. komunikacji elektronicznej.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego składają, każdy z osobna, dokumenty wymienione w pkt 9.1. SWZ.
7. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
8. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: żaden z tych Wykonawców nie może podlegać wykluczeniu w okolicznościach, o których mowa pkt 7. SWZ.
9. Celem wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 7. SWZ oraz spełnienia warunków udziału w postępowaniu o których mowa w pkt 8.1. SWZ Wykonawcy składają oświadczenia i dokumenty określone w pkt 9. SWZ w sposób i w trybie tam określonym przy czym warunki udziału w postępowaniu mogą spełniać wspólnie natomiast brak podstaw wykluczenia powinien wykazać osobno każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
Dodatkowo wykonawcy składających ofertę wspólną składają oświadczenie stanowiące wzór załącznika nr 13 do SWZ

6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Nie

SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY

7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie

7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak

7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:

Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunków ich wprowadzenia zawiera załącznik nr 3 do SWZ tj. Projektowane Postanowienia Umowy.

7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie

SEKCJA VIII – PROCEDURA

8.1.) Termin składania ofert: 2021-07-16 10:00

8.2.) Miejsce składania ofert: Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu

8.3.) Termin otwarcia ofert: 2021-07-16 12:00

8.4.) Termin związania ofertą: do 2021-08-14

SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE

Wykonawca, który wygra postępowanie zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zgodnie z art. 450 Ustawy Pzp, w wysokości 5% ceny całkowitej podanej w ofercie odpowiednio dla każdej z części przedmiotu zamówienia.
Szczegółowe uregulowania dotyczące zabezpieczenia należytego umowy zawiera SWZ wraz z załącznikami.
2021-07-06 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Dostawy
NAJNOWSZE ZLECENIE
Zlecę wycinkę 11 sosen w zamian za ich drewno - Kraków
  • Lokalizacja zleceniamałopolskie
  • Data dodania19-04-2024
  • Zleceniodawcaosoba fizyczna
Zlecę wycinkę 11 sosen w zamian za ich drewno. Zainteresowanych proszę o kontakt. Pozdrawiam.
NAJNOWSZE ZLECENIA
NAJNOWSZE USŁUGI