Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Wykonanie ekspertyz na potrzeby inwentaryzacji enklawy na obszarze Natura 2000 Rudno PLH120058 oraz inwentaryzacji uzupełniających na obszarach Natura 2000.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 120803536
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Mogilska
1.5.2.) Miejscowość: Kraków
1.5.3.) Kod pocztowy: 31-542
1.5.4.) Województwo: małopolskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL213 - Miasto Kraków
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: izabela.znamirowska.krakow@rdos.gov.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.krakow.rdos.gov.pl/
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - organ władzy publicznej - organ administracji rządowej (centralnej lub terenowej)
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Środowisko
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Wykonanie ekspertyz na potrzeby inwentaryzacji enklawy na obszarze Natura 2000 Rudno PLH120058 oraz inwentaryzacji uzupełniających na obszarach Natura 2000.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-8ac0fbdd-9e99-11eb-911f-9ad5f74c2a25
2.5.) Numer ogłoszenia: 2021/BZP 00035135
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2021-04-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2021/BZP 00010232/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.3.9 Wykonanie ekspertyzy na potrzeby inwentaryzacji enklawy na obszarze Natura 2000 Rudno PLH120058 oraz inwentaryzacji uzupełniających na obszarach Natura 2000 Ostoje Nietoprzy Beskidu Wyspowego ....."
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Tak
2.15.) Nazwa projektu lub programu
POIS.02.04.00-00-0191/16 „Inwentaryzacja cennych siedlisk przyrodniczych kraju, gatunków występujących w ich obrębie oraz stworzenie Banku Danych o Zasobach Przyrodniczych”
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://rdos-krakow.ezamawiajacy.pl3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: https://rdos-krakow.ezamawiajacy.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Wymagania podstawowe.1) Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną Ofertę. Oferta winna być sporządzona w języku polskim i złożona pod rygorem nieważności w postaci elektronicznej za pośrednictwem Platformy dostępnej pod adresem: https://rdos-krakow.ezamawiajacy.pl.2) Treść Oferty musi odpowiadać treści SIWZ.3) Zamawiający zgodnie z § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępnienia i przechowywania dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2017 r. poz.1320) - zwane dalej „Rozporządzeniem" określa dopuszczalny format kwalifikowanego podpisu elektronicznego, jako: a) dokumenty w formacie „pdf" zaleca się podpisywać formatem PAdES,b)dopuszcza się podpisanie dokumentów w formacie innym niż „pdf", wtedy będzie wymagany oddzielny plik z podpisem. W związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany załączyć oddzielny plik zpodpisem.4) Zamawiający, zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa niezbędne wymagania sprzętowo- aplikacyjne umożliwiające pracę na Platformie Zakupowej tj.: a) stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s,b) komputer klasy PC lub MAC, o następującej konfiguracji: pamięć min 2GB Ram, procesor Intel IV 2GHZ, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7 , Mac Os x 10.4, Linux, lub ich nowsze wersje, c) zainstalowana dowolna przeglądarka internetowa obsługująca TLS 1.2, najlepiej w najnowszej wersji w przypadku Internet Explorer minimalnie wersja 10.0.,d) włączona obsługa Java Script, e) zainstalowany program Acrobat Reader lub inny obsługujący pliki w formacie .pdf.5) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia, określa dopuszczalne formaty przesyłanych danych tj. plików o wielkości do 100 MBw formatach: pdf., excel., doc., zip.6) Zamawiający zgodnie z § 3 ust. 3 ww. Rozporządzenia określa informacje na temat kodowania i czasu odbioru danych, tj. plik załączony przez Wykonawcę na Platformie Zakupowej i zapisany, widoczny jest w Systemie, jako zaszyfrowany – format kodowaniaUTF8. Możliwość otworzenia pliku dostępna jest dopiero po odszyfrowaniu przez Zamawiającego po upływie terminu składania ofert.7) Oznaczenie czasu odbioru danych przez Platformę stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss) generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowane go odpowiednim źródłem czasu - zegarem Głównego Instytutu Miar.2. Ogólne zasady korzystania zPlatformy.1) zgłoszenie do postępowania wymaga zalogowania Wykonawcy do Systemu na subdomenie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie: https://rdos-krakow.ezamawiajacy.pl lub https://oneplace.marketplanet.pl.2) Wykonawca po wybraniu opcji„ przystąp do postępowania” zostanie przekierowany do strony https://oneplace.marketplanet.pl, gdzie zostanie powiadomiony o możliwości zalogowania lub do założenia bezpłatnego konta. Wykonawca zakłada konto wykonując kroki procesu rejestracyjnego; podaje adres e-mail, ustanawia hasło, następnie powtarza hasło, wpisuje kod z obrazka, akceptuje regulamin, klika polecenie „zarejestrujsię”.3) Rejestracja Wykonawcy trwa maksymalnie do 2 dni roboczych. W związku z tym Zamawiający zaleca Wykonawcom uwzględnienie czasu niezbędnego na rejestrację w procesie złożenia Oferty w postaci elektronicznej. Wykonawca wraz z potwierdzeniem złożenia wniosku rejestracyjnego otrzyma informacje, o możliwości przyspieszenia procedury założenia konta, wówczas należy skontaktować się pod numerem telefonu podanym w ww. potwierdzeniu.4) Po założeniu konta Wykonawca ma możliwość złożenia Oferty w postępowaniu. 5) Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.6) Zamawiający informuje, iż w przypadku jakichkolwiek wątpliwości związanych z zasadami korzystania z Platformy, Wykonawca winien skontaktować się z dostawcą rozwiązania teleinformatycznego Platforma zakupowa Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowi, tel. +48 22 576 87 90, e-mail:oneplace.admin@marketplanet.pl.
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://rdos-krakow.ezamawiajacy.pl
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): 1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) – zwanego dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:1) administratorem danych osobowych osób fizycznych, w tym wykonawcy będącego osobą fizyczną, wykonawcy będącego osobą fizyczną, prowadzącą jednoosobową działalność gospodarczą, pełnomocnika wykonawcy będącego osobą fizyczną, członka organu zarządzającego wykonawcy, będącego osobą fizyczną, osobą fizyczną skierowaną do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego – zwanych dalej „osobami fizycznymi”, jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska z siedzibą w Krakowie, ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków, tel. +48 12 61-98-120 oraz spółka Otwarty Rynek Elektroniczny S.A. siedzibą w Warszawie (02-672) przy ul. Domaniewskiej 49, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000041441, REGON: 017282436, NIP: 526-25-35-153, jako właściciel Platformy Zakupowej, na której Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie prowadzi postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, działającą pod adresem: https://rdos-krakow.ezamawiajacy.pl 2) kontakt z inspektorem ochrony danych Zamawiającego następuje za pomocą adresu e-mail: sekretariat.krakow@rdos.gov.pl; 3) dane osobowe osób fizycznych przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: ,, Wykonanie ekspertyz na potrzeby inwentaryzacji enklawy na obszarze Natura 2000 Rudno PLH120058 oraz inwentaryzacji uzupełniających na obszarach Natura 2000:- Ostoje Nietoperzy Beskidu Wyspowego PLH120052,- Dolina Dolnej Soły PLB120004,- Stawy w Brzeszczach PLB120009, , prowadzonym w trybie podstawowym; 4) odbiorcami danych osobowych osób fizycznych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy;5) dane osobowe osób fizycznych będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;6) obowiązek podania przez osoby fizyczne danych osobowych dotyczących bezpośrednio tych osób jest wymogiem ustawowym, określonym w przepisach ustawy, związanych z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy;7) w odniesieniu do danych osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): 8) osoby fizyczne posiadają:a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych dotyczących tych osób;b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych tych osób ;c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy osoby fizyczne uznają, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących tych osób narusza przepisy RODO;9) osobom fizycznym nie przysługuje:a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych osób fizycznych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.2. Wykonawca ubiegając się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego jest zobowiązany do wypełnienia wszystkich obowiązków formalno-prawnych związanych z udziałem w postępowaniu. Do obowiązków należą m. in. obowiązki wynikające z RODO, w szczególności obowiązek informacyjny przewidziany w art. 13 RODO względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te Wykonawca bezpośrednio pozyskał. Jednakże obowiązek informacyjny wynikający z art. 13 RODO nie będzie miał zastosowania, gdy i w zakresie, w jakim osoba fizyczna, której dane dotyczą, dysponuje już tymi informacjami (art. 13 ust. 4 RODO).3. Ponadto, Wykonawca zobowiązany jest wypełnić obowiązek informacyjny wynikający z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazuje Zamawiającemu i których dane bezpośrednio pozyskał, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. 4. W celu zapewnienia, że Wykonawca wypełnił ww. obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby fizycznej, której dane zostały przekazane w związku z udziałem Wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o wypełnieniu obowiązków informacyjnych, przewidzianych w art. 13 i 14 RODO, zawartego w Formularzu Ofertowym, stanowiącym załącznik do niniejszej SWZ.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: OP-II.082.1.6.2021.KKu.MoK.GZ
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Usługi
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.5.) Łączna wartość poszczególnych części zamówienia: 86103,00 PLN
4.1.6.) Wartość zamówienia stanowiącego przedmiot tego postępowania (bez VAT): 86103,00 PLN
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 3
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie ekspertyzy na potrzeby inwentaryzacji uzupełniających na obszarze Natura 2000 Ostoje Nietoperzy Beskidu Wyspowego PLH120052 (ekspertyza chiropterologiczna).
4.2.5.) Wartość części: 37800,00 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90712400-5 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta z najwyższą łączną oceną (najwyższą ilością punktów) w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert. Wynik przedstawiany będzie w punktach.1 kryterium: cena 60 % (1% = 1 punkt)2. kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – eksperta chiropterologa - z wagą 40% (1% = 1 punkt):2. Wykonawca w celu uzyskania dodatkowych punktów w kryterium:- doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji złoży Wykaz – kryterium oceny ofert), sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SWZ,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – eksperta chiropterologa
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1.Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta z najwyższą łączną oceną (najwyższą ilością punktów) w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert. Wynik przedstawiany będzie w punktach.1 kryterium: cena 60 % (1% = 1 punkt)2. kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – eksperta chiropterologa - z wagą 40% (1% = 1 punkt):2. Wykonawca w celu uzyskania dodatkowych punktów w kryterium:- doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji złoży Wykaz – kryterium oceny ofert), sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SWZ,4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie ekspertyzy na potrzeby inwentaryzacji enklawy na obszarze Natura 2000 Rudno PLH120058 (ekspertyza malakologiczna).
4.2.5.) Wartość części: 8953,33 PLN
4.2.6.) Główny kod CPV: 90712400-5 - Usługi planowania strategii zarządzania zasobami naturalnymi lub ich ochrony
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: do 2021-11-30
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: 1.Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta z najwyższą łączną oceną (najwyższą ilością punktów) w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert. Wynik przedstawiany będzie w punktach.1 kryterium: cena 60 % (1% = 1 punkt)2. kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – eksperta malakologa- z wagą 20% (1% = 1 punkt)3. kryterium: zaoferowanie przez Wykonawcę zastosowania metoda badań nad poczwarówką zwężoną Vertigo angustior, z wagą 20% (1% = 1 punkt):2. Wykonawca w celu uzyskania dodatkowych punktów w kryterium złoży Wykaz – kryterium oceny ofert), sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SWZ,
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – eksperta malakologa
4.3.6.) Waga: 20,00
Kryterium 3
4.3.4.) Rodzaj kryterium: aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia
4.3.5.) Nazwa kryterium: zaoferowanie przez Wykonawcę zastosowania metoda badań nad poczwarówką zwężoną Vertigo angustior, z wagą 20% (1% = 1 punkt):
4.3.6.) Waga: 20,00
4.3.8.) Sposób oceny ofert:
1.Jako najkorzystniejsza zostanie uznana oferta z najwyższą łączną oceną (najwyższą ilością punktów) w wyżej wymienionych kryteriach oceny ofert. Wynik przedstawiany będzie w punktach.1 kryterium: cena 60 % (1% = 1 punkt)2. kryterium: doświadczenie osoby wyznaczonej do realizacji zamówienia – eksperta malakologa- z wagą 20% (1% = 1 punkt)3. kryterium: zaoferowanie przez Wykonawcę zastosowania metoda badań nad poczwarówką zwężoną Vertigo angustior, z wagą 20% (1% = 1 punkt):2. Wykonawca w celu uzyskania dodatkowych punktów w kryterium złoży Wykaz – kryterium oceny ofert), sporządzony zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 3 do SWZ,4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 3
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
Wykonanie ekspertyzy na potrzeby inwentaryzacji uzupełniających na obszarach Natura 2000 Dolina Dolnej Soły PLB120004 i Stawy w Brzeszczach PLB120009 (ekspertyza fitosocjologiczna).