Ogłoszenie o zamówieniu
Dostawy
Sukcesywne dostawy oleju opałowego lekkiego L-1 do kompleksu wojskowego Dęblin-Lotnisko administrowanego przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie - Nr 4/22/P
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: 41. Baza Lotnictwa Szkolnego
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 061456920
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Brygady Pościgowej 5
1.5.2.) Miejscowość: Dęblin
1.5.3.) Kod pocztowy: 08-521
1.5.4.) Województwo: lubelskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL815 - Puławski
1.5.7.) Numer telefonu: 261 517 714
1.5.8.) Numer faksu: 261 519 536
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.wp.mil.pl
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka budżetowa
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Obrona
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Sukcesywne dostawy oleju opałowego lekkiego L-1 do kompleksu wojskowego Dęblin-Lotnisko administrowanego przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie - Nr 4/22/P
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-c9104be9-84dd-11ec-83b1-bea871b78b5b
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00045561
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-02-03
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00041860/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.2.1 Olej opałowy
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej: Nie
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz/proceedings
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z wykonawcami - adres strony internetowej: Komunikacja w postępowaniu o udzielenie zamówienia odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz. U. z 2020r, poz. 344) za pośrednictwem
Platformy Zakupowej pod adresem:
https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz/proceedings
Wykonawca składa ofertę z załącznikami za pośrednictwem platformy zakupowej pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz/proceedings
Pozostałe dokumenty oraz forma komunikacji (poza ofertą) można realizować za pośrednictwem powyższej platformy lub e-maila: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków
komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie Ofertę
oraz oświadczenie, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp składa się pod rygorem nieważności w
formie elektronicznej podpisanej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub w postaci elektronicznej
opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym za pośrednictwem platformy zakupowej:
https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz/proceedings
Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych opisane
zostały w: Pełna instrukcja tekstowa
składania ofert, wysyłania wiadomości w Ogłoszeniu o Zamówieniu
(UE/PL)dostępnej pod adresem:https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje. Zostały one także
opisane w Regulaminie platformazakupowa.pl, który jest uzupełnieniem wskazanej
Instrukcji. Zamawiający będzie przekazywał wykonawcom informacje w formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl. Informacje dotyczące odpowiedzi na pytania, zmiany SWZ,
zmiany terminu składania i otwarcia ofert Zamawiający będzie zamieszczał na platformie w sekcji
“Komunikaty”. Korespondencja, której adresatem jest konkretny wykonawca, będzie przekazywana
formie elektronicznej za pośrednictwem platformazakupowa.pl do konkretnego wykonawcy. W celu
skrócenia czasu udzielenia odpowiedzi na pytania komunikacja między zamawiającym a wykonawcami
odbywa się za pośrednictwem platformazakupowa.pl i formularza „Wyślij wiadomość do
zamawiającego”. Wykonawca jako podmiot profesjonalny ma obowiązek sprawdzania komunikatów i
wiadomości bezpośrednio na platformazakupowa.pl, jak i na adres e-mail przesłanych przez
Zamawiającego, gdyż system powiadomień może ulec awarii lub powiadomienie może trafić do folderu
SPAM.
Niezbędne wymagania sprzętowo - aplikacyjne umożliwiające pracę na platformazakupowa.pl:
stały dostęp do sieci Internet o gwarantowanej przepustowości nie mniejszej niż 512 kb/s;komputer
klasy PC lub MAC o następującej konfiguracji: pamięć min. 2 GB Ram, procesor Intel IV 2 GHZ lub jego
nowsza wersja, jeden z systemów operacyjnych - MS Windows 7, Mac Os x 10 4, Linux, lub ich
nowsze wersje; zainstalowana dowolna, inna przeglądarka internetowa niż Internet Explorer, włączona
obsługa JavaScript, zainstalowany program Adobe Acrobat Reader lub inny obsługujący format plików
.pdf, Szyfrowanie na platformazakupowa.pl odbywa się za pomocą protokołu TLS 1.3., Oznaczenie
czasu odbioru danych przez platformę zakupową stanowi datę oraz dokładny czas (hh:mm:ss)
generowany wg. czasu lokalnego serwera synchronizowanego z zegarem Głównego Urzędu Miar.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za złożenie oferty w sposób
niezgodny z Instrukcją korzystania z platformazakupowa.pl, w szczególności za sytuację, gdy
zamawiający zapozna się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert np. złożenie oferty w
zakładce „Wyślij wiadomość do zamawiającego” Zamawiający dopuszcza również możliwość
składania dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub cyfrowych odwzorowań tych dokumentów za
pomocą poczty elektronicznej, na adres e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl – nie dotyczy ofert
Komunikacja ustna dopuszczalna jest w odniesieniu do informacji, które nie są istotne, w szczególności
nie dotyczą ogłoszenia o zamówieniu lub dokumentów zamówienia i ofert. Formaty danych muszą być
zgodne z określonymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie
Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych wymiany
informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych.
Szczegółowo informacje zawarte są w Rozdziale IX SWZ. Adres:
https://platformazakupowa.pl/strona/45-instrukcje
3.7.) Adres strony internetowej, pod którym są dostępne narzędzia, urządzenia lub formaty plików, które nie są ogólnie dostępne: https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz/proceedings
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia
RODO2016/679,zamawiający informuje, że:a)administratorem Pani/a danych osobowych jest 41.Baza
Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, ul. Brygady Pościgowej 5, 08 – 521 Dęblin, NIP: 506-011-18-
75,REGON:061456920, kontakt: tel. 261 517 525, e-mail: 41blsz.przetargi@ron.mil.pl;b) kontakt
do Inspektora ochrony danych osobowych Zamawiającego: tel. 261 518 821, email:
41blsz.iod@ron.mil.pl;c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c
RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Sukcesywne dostawy oleju opałowego lekkiego L-1 do kompleksu wojskowego Dęblin-Lotnisko administrowanego przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie - Nr 4/22/P”,
prowadzonym w trybie podstawowym (wariant I) na podstawie art. 275 pkt 1)
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych; d) w odniesieniu do danych
osobowych osób fizycznych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany,
stosowanie do art. 22RODO; e) odbiorcami Pani/a danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 Pzp;
Udostępnianie, o którym mowa w art. 74 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, ma zastosowanie do wszystkich danych
osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 rozporządzenia2016/679, zebranych w
toku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o których mowa w art. 74
ust. 3 i art. 18 ust. 3–6 ustawy Pzp, stosuje się odpowiednio. W przypadku korzystania przez osobę,
której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia ,o którym mowa w art. 15
ust. 1–3 rozporządzenia2016/679, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem
wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia. Skorzystanie przez osobę, której dane osobowe są
przetwarzane, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych, o którym mowa
wart. 16 rozporządzenia 2016/679,nie może naruszać integralności protokołu postępowania oraz jego
załączników. f) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, przez okres 4lat od dnia zakończenia
postępowania o udzielenie zamówienia; g) obowiązek podania przez Panią/a danych osobowych
bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy
Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje
niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp; h)posiada Pani/Pan:- na podstawie art. 15
RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących,- na podstawie art. 16 RODO
prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych* Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp
skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub
uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może skutkować zmianą wyniku
postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia
publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą W celu zapewnienia, że wykonawca wypełnił ww.
obowiązki informacyjne oraz ochrony prawnie uzasadnionych interesów osoby trzeciej, której dane
zostały przekazane w związku z udziałem wykonawcy w postępowaniu, Zamawiający zobowiązuje
wykonawcę do złożenia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oświadczenia o wypełnieniu przez niego obowiązków informacyjnych przewidzianych wart. 13 lub art. 14 RODO (treść oświadczenia wymaganego od wykonawcy w zakresie wypełnienia przez niego obowiązków
informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO została ujęta przez zamawiającego we
wzorze formularza ofertowego – załącznika nr1 do SWZ. Zamawiający udostępnia dane osobowe, o
których mowa w art. 10 rozporządzenia2016/679, w celu umożliwienia korzystania ze środków ochrony
prawnej, o których mowa w dziale IX ustawy Pzp, do upływu terminu na ich wniesienie. Szczegóły w rozdziale IV SWZ
3.16.) RODO (ograniczenia stosowania): Na podstawie art. 19 ust. 4 ustawy Pzp –Zamawiający
informuje o ograniczeniach stosowania przepisów rozporządzenia 2016/679, o których mowa w art.
19ust. 2 i 3 ustawy Pzp:a) skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do
sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia 2016/679, nie może
skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w
sprawie
zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą. b) w postępowaniu o udzielenie
zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18
ust.1rozporządzenia 2016/679, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia
tego postępowania. W
przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa wart.18ust.1rozporządzenia
2016/679, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole
postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie
zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa
w art.18ust.2rozporządzenia 2016/679.4.Udostępnianie, o którym mowa w ust.1 i2, ma zastosowanie
do wszystkich danych osobowych, z wyjątkiem danych, o których mowa w art.9ust.1rozporządzenia
2016/679, zebranych wtoku postępowania o udzielenie zamówienia. Ograniczenia zasady jawności, o
których mowa w ust.3 i art.18ust.3–6, stosuje się odpowiednio. W przypadku korzystania przez osobę,
której dane osobowe są przetwarzane przez zamawiającego, z uprawnienia, o którym mowa
wart.15ust.1–3rozporządzenia 2016/679, zamawiający może żądać od osoby występującej z żądaniem
wskazania dodatkowych informacji, mających na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego
postępowania o udzielenie zamówienia Szczegóły w rozdziale IV SWZ
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: 4/22/P
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Dostawy
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Tak
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
1. Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy oleju opałowego lekkiego L-1 w przewidywanej ilości szacunkowej 26,0 m3 = 26 000 l
o parametrach:
- wartość opałowa - min. 42,6 MJ/kg
- temperatura zapłonu - min. 56˚C
- zawartość siarki - max. 0,10%(m/m)
- temperatura płynięcia - max. -20˚C
- gęstość w temperaturze 15˚C - max. 860 kg/m3
- lepkość kinematyczna w temperaturze 20˚C - max. 6,0 mm2/s
- do temperatury 250˚C destyluje - max. 65%
- do temperatury 350˚C destyluje - min. 85%
- zawartość wody - max. 200 mg/kg
- zawartość zanieczyszczeń stałych - max24 mg/kg
- pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej – max. 0,3% (m/m)
- pozostałość po spopieleniu - max. 0,01% (m/m)
do kompleksu wojskowego Dęblin-Lotnisko gmina Dęblin (08-521 Dęblin) administrowanego przez 41. Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie, od dnia podpisania umowy przez okres 9 miesięcy lub do wcześniejszego wyczerpania ogólnej wartości umowy brutto wynikającej z oferty Wykonawcy, oraz rozładunek w miejscach wskazanych przez Zamawiającego.
Kompleks, do którego dostarczany będzie olej opałowy oraz szacunkowa wielkość dostaw:
• Kompleks Dęblin Lotnisko gm. Dęblin – 26 000 l = 26,0 m3
Zakup konieczny jest w celu zaopatrzenia w paliwo kotłowni oraz urządzeń mobilnych (nagrzewnice) dla celów grzewczych.
Szczegółowo przedmiot zamówienia został określony poniżej oraz
w załączniku nr 1 do SWZ tj.: formularzu ofertowym.
2. Określona przez Zamawiającego ilość oleju opałowego (26 m3) jest przewidywaną ilością szacunkową i służy jedynie do oceny ofert wykonawców. Umowa z Wykonawcą zostanie zawarta na wartość wynikającą z szacunkowej ilości oleju. Może ona ulec stosownemu zmniejszeniu - o nie więcej niż 10%, w zależności od aktualnych potrzeb Zamawiającego. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zamawianego oleju, w szczególności w zależności od warunków atmosferycznych panujących w okresie obowiązywania umowy lub wyłączenia z użytkowania któregokolwiek z obiektów, do których dostarczany jest olej. W takim przypadku wykonawcy nie przysługiwać będą żadne roszczenia pieniężne. Również szacunkowa ilość oleju podana dla kompleksu Dęblin-Lotnisko (26 m3), określona w pkt. 1 nie jest dla Zamawiającego wiążąca, a dostawy realizowane będą według ceny jednostkowej danej dostawy i aktualnych potrzeb Zamawiającego - od dnia podpisania umowy przez okres 9 miesięcy lub do wcześniejszego wyczerpania maksymalnej ogólnej wartości umowy brutto (zgodnej z ofertą przetargową wykonawcy – wartością ofertową dostaw brutto z tabeli nr 2 formularza ofertowego, wynikającą z szacunkowej przewidywanej ilości oleju).
3. Olej opałowy musi spełniać wymagania Polskiej Normy
PN-C-96024:2020-12 oraz rozporządzenia Ministra Energii z dnia 01.12.2016 r. w sprawie wymagań jakościowych dotyczących zawartości siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków,
w których będą stosowane ciężkie oleje opałowe (Dz. U. z 2016r., poz. 2008 z późn. zm.).
4. Przewidywana maksymalna wielkość pojedynczych dostaw oleju opalowego dla kompleksu Dęblin-Lotnisko wyniesie:
• Kompleks Dęblin Lotnisko, gm. Dęblin – 8 000 l = 8,0 m3
5. Dostawy oleju opałowego będą następować sukcesywnie przez cały okres trwania umowy, według bieżących potrzeb Zamawiającego. Warunkiem dokonania każdorazowej dostawy oleju opałowego będzie złożenie przez upoważnionego przedstawiciela zamawiającego zamówienia faksem/mailem oraz potwierdzonego telefonicznie, określającego: wielkość oraz miejsce dostawy oleju opałowego.
Termin realizacji każdorazowej dostawy: wykonawca zobowiązuje się do dostarczania oleju opałowego w dni pracy Zamawiającego, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz soboty, w terminie maksymalnie 48 godzin od dokonanego faksem/mailem zamówienia i potwierdzonego telefonicznie.
UWAGA! Termin realizacji każdorazowej dostawy (maksymalnie 48 godzin) liczony będzie od momentu wysłania faksu/maila
z zamówieniem.
Termin realizacji każdorazowej dostawy biegnie także w dni wolne od pracy zamawiającego. W przypadku, gdy termin realizacji dostawy przypadnie w dzień wolny od pracy zamawiającego – dostawa powinna nastąpić w najbliższym dniu pracy zamawiającego
o godz. 08.00.
6. Wykonawca dostarczy zamówioną partię oleju opałowego we wskazane w zamówieniu miejsce na własny koszt i ryzyko, za pomocą specjalnie przystosowanego pojazdu - autocysterny z pompą dostosowaną do transportu oleju opałowego. Autocysterna powinna posiadać aktualne na dzień dostawy świadectwo legalizacji/certyfikacji urządzeń dystrybucyjnych w autocysternie. Wykonawca zobowiązuje się do wyładowania oleju opałowego we własnym zakresie.
Wykonawca zrealizuje dostawy na własny koszt i ryzyko. W cenę oleju opałowego wchodzą wszelkie koszty: cena oleju opałowego, transport, podatki, ubezpieczenia, koszty osobowe i administracyjne oraz wszelkie inne koszty związane z dostawą, bez których wykonanie zamówienia byłoby niemożliwe.
4.2.6.) Główny kod CPV: 09135100-5 - Olej opałowy
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 9 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami i ich znaczeniem (wagą):
nazwa kryterium waga kryterium maksymalna liczba punktów do uzyskania
w danym kryterium
X1 Cena brutto oferty (Wartość ofertowa dostaw brutto – cena brutto za wykonanie zamówienia) 100% 100 pkt
RAZEM: 100% 100 pkt
Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierował następującym kryterium oceny ofert i jego znaczeniem (wagą):
X 1 - „Cena brutto oferty”– waga 100%
Opis kryterium „Cena brutto oferty”:
Kryterium „Cena brutto oferty” będzie rozpatrywane na podstawie wartości ofertowej dostaw brutto, podanej przez wykonawcę w tabeli nr 2 w formularzu ofertowym – załączniku nr 1 do SWZ.
Pod pojęciem ceny należy rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 178 z późn. zm.). Cena to wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę. W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się również stawkę taryfową.
Za najkorzystniejszą cenę brutto zamawiający uznaje cenę najniższą.
Sposób dokonywania oceny według wzoru (ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty” będzie wyliczona według następującego wzoru):
X1 = (Cn : Cb) x 100 x 100% (ilość punktów)
gdzie:
X1 - ilość punktów uzyskanych w kryterium „cena brutto oferty”
Cn – najniższa cena brutto za wykonanie zamówienia spośród ocenianych ofert
Cb – cena brutto za wykonanie zamówienia oferty ocenianej (badanej)
Przez „cenę brutto oferty” zamawiający rozumie WARTOŚĆ ZAMÓWIENIA OGÓŁEM BRUTTO z tabeli Nr 2 formularza ofertowego –załącznika Nr 1 do SIWZ.
Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać
w kryterium „Cena brutto oferty” wynosi 100,00 punktów.
Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wyników do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z matematycznymi zasadami zaokrąglania.
Cena podana w ofercie powinna obejmować wszelkie koszty związane z wykonaniem zamówienia na podstawie opisu przedmiotu zamówienia oraz zgodnie z warunkami stawianymi przez zamawiającego w ogólnych warunkach umowy.
Według zamawiającego za najkorzystniejszą ofertę uznana zostanie oferta, która spełni wszystkie wymagania niniejszej Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz otrzyma najwyższą ilość punktów obliczonych zgodnie z powyższym wzorem.
Oferty będą oceniane w odniesieniu do najkorzystniejszych warunków przedstawionych przez wykonawców w zakresie wskazanego powyżej kryterium.
Jako najkorzystniejsza zostanie wybrana oferta, która otrzyma największą ilość punktów.
1. Ocenie będą podlegać wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu.
2. Wynik - oferta, która przedstawia najkorzystniejszą liczbę punktów (maksymalna liczba przyznanych punktów w oparciu o określony wyżej wzór w kryterium cena) zostanie uznana za najkorzystniejszą, pozostałe oferty zostaną sklasyfikowane zgodnie z ilością uzyskanych punktów. Realizacja zamówienia zostanie powierzona Wykonawcy, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów.
3. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń. Wykonawcy są zobowiązani do przedstawienia wyjaśnień w terminie wskazanym przez Zamawiającego.
4. Zgodnie z art. 249 ustawy Pzp - jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez zamawiającego ofert dodatkowych zawierających nową cenę.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Procentowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Wyłącznie kryterium ceny
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 100
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit a
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit b
Art. 109 ust. 1 pkt 2 lit c
Art. 109 ust. 1 pkt 3
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. Zgodnie z art. 57 ustawy Pzp o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SWZ.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1.1. zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
1.2. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
W celu wykazania spełnienia warunku uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, wykonawca winien wykazać się posiadaniem:
2.2.1. ważnej koncesji na obrót paliwami ciekłymi, której obowiązek posiadania wynika z art. 32 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 716 z późn. Zmianami).
Zamawiający informuje, że podwykonawca, który będzie brał udział w realizacji zamówienia powinien posiadać stosowne uprawnienia i zezwolenia określone powyżej, jeżeli realizacja powierzonej mu części zamówienia wymaga zgodnie z przepisami prawa posiadania takich uprawnień.
Wybrany Wykonawca ma obowiązek posiadania stosownych koncesji, zezwoleń lub pozwoleń przez cały okres trwania umowy. Brak jakiegokolwiek wymaganego dokumentu stanowić będzie podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 6 umowy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. W przypadku, gdyby dotychczasowa koncesja na obrót paliwami ciekłymi wygasła lub została cofnięta w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nową koncesję w tym zakresie, nie później niż w ostatnim dniu obowiązywania dotychczasowej. Nieuzupełnienie dokumentów w wyznaczonym terminie uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 6 umowy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
Zgodnie z art. 117. ust. 2 ustawy Pzp - warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, musi być spełniony przez tego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który będzie faktycznie realizował przedmiotowe zamówienie, jeżeli przepisy prawa wymagają posiadania takich uprawnień.
W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
1.3. sytuacji finansowej lub ekonomicznej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
1.4. zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
3 Spełnianie warunków poprzez poleganie na potencjale „innych podmiotów”:
3.1. Zgodnie z art. 118 ustawy Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
3.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
3.3. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa
w pkt 3.2., potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
3.4. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu dotyczących:
1) sytuacji ekonomicznej lub finansowej;
2) zdolności technicznej lub zawodowej,
a także zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy, o których mowa w Rozdziale VII SWZ.
3.5. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
3.6.Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
4. Wspólne ubieganie się o udzielenie zamówienia publicznego:
1) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań przedmiotu zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia – szczegóły – w Rozdziale VI SWZ
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 8.1. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, następujących podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu:
8.1.1. oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji
i konsumentów (Dz. U. z 2020 r. poz. 1076 i 1086), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową, albo oświadczenie
o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej - w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SWZ);
8.1.2. odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
w zakresie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji - w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 109 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp;
8.1.3 oświadczenia wykonawcy o aktualności informacji zawartych
w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 ustawy Pzp,
w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp,
b) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczących orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka zapobiegawczego,
c) art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, dotyczących zawarcia z innymi wykonawcami porozumienia mającego na celu zakłócenie konkurencji,
d) art. 108 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp,
e) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny,
f) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy Pzp,
g) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczących ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę ograniczenia wolności lub karę grzywny;
h) art. 108 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp,
i) art. 108 ust. 1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne tytułem środka karnego,
j) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Pzp,
k) art. 109 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy Pzp, dotyczącej ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu;
l) art. 109 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp, dotyczącej skazania za przestępstwo lub ukarania za wykroczenie, za które wymierzono karę aresztu
Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SWZ
UWAGA: W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), dokumenty, o których mowa w pkt 8.1. składane będą przez każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.
8.2. Zamawiający nie wezwie do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli można je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 roku
o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskaże w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 2 części A, dane umożliwiające dostęp do tych środków.
8.3. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp, przedstawienia podmiotowych środków dowodowych,
o których mowa w pkt 8.1.2 i 8.1.3 (według wzoru – załącznika nr 6a do SWZ), dotyczących tych podmiotów, potwierdzających, że nie zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia z postępowania. Zapis pkt 8.2. stosuje się odpowiednio.
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: .1. W celu wykazania spełnienia przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu określonego w art. 112 ust. 2 pkt. 2) ustawy Pzp dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający zażąda przedstawienia:
7.1.1. ważnej koncesji na obrót paliwami ciekłymi, której obowiązek posiadania wynika z art. 32 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 716 z późn. Zmianami).
Zamawiający informuje, że podwykonawca, który będzie brał udział
w realizacji zamówienia powinien posiadać stosowne uprawnienia
i zezwolenia określone powyżej, jeżeli realizacja powierzonej mu części zamówienia wymaga zgodnie z przepisami prawa posiadania takich uprawnień.
Wybrany Wykonawca ma obowiązek posiadania stosownych koncesji, zezwoleń lub pozwoleń przez cały okres trwania umowy. Brak jakiegokolwiek wymaganego dokumentu stanowić będzie podstawę do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa
w § 8 ust. 6 umowy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego. W przypadku, gdyby dotychczasowa koncesja na obrót paliwami ciekłymi wygasła lub została cofnięta w okresie obowiązywania umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić nową koncesję w tym zakresie, nie później niż w ostatnim dniu obowiązywania dotychczasowej. Nieuzupełnienie dokumentów
w wyznaczonym terminie uprawnia Zamawiającego do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym i naliczenia Wykonawcy kary umownej, o której mowa w § 8 ust. 6 umowy. W takim przypadku Wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.
Zgodnie z art. 117. ust. 2 ustawy Pzp - warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, musi być spełniony przez tego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, który będzie faktycznie realizował przedmiotowe zamówienie, jeżeli przepisy prawa wymagają posiadania takich uprawnień.
W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SWZ.
5.8.) Wykaz przedmiotowych środków dowodowych:
1) Zamawiający, w związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm (olej opałowy musi spełniać wymagania Polskiej Normy
PN-C-96024:2020-12) dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym powyżej. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie wskazanej wyżej normy - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego przedkładając do oferty:
- opis produktu równoważnego w postaci np. szczegółowej karty produktu; deklaracji zgodności; Certyfikatu lub świadectwa producenta; protokołu z badań laboratoryjnych; certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę - potwierdzającego zgodność właściwości danego produktu z określonymi poniżej (parametry równoważności):
- wartość opałowa - min. 42,6 MJ/kg, temperatura zapłonu - min. 56˚C
- zawartość siarki - max. 0,10%(m/m), temperatura płynięcia - max. -20˚C, gęstość w temperaturze 15˚C- max. 860 kg/m3, lepkość kinematyczna w temperaturze 20˚C - max. 6,0 mm2/s, do temperatury 250˚C destyluje - max. 65%, do temperatury 350˚C destyluje - min. 85%, zawartość wody - max. 200 mg/kg, zawartość zanieczyszczeń stałych – max 24 mg/kg, pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej - max. 0,3 %(m/m), pozostałość po spopieleniu - max. 0,01%(m/m)
UWAGA! Dotyczy to tylko Wykonawcy, który oferuje produkty równoważne do opisanych przez Zamawiającego w zakresie normy PN-C-96024:2020-12.
3) Wykonawca oferujący olej opałowy zgodny z Polską Normą
PN-C-96024:2020-12 – nie ma obowiązku dołączania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
W przypadku, gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji
o zastosowaniu rozwiązań równoważnych w zakresie wskazanej wyżej normy - uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje dostawy oleju opałowego lekkiego L-1 zgodnego z normą PN-C-96024:2020-12, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego bez zastosowania równoważności.
Wykonawca oferujący produkt zgodny z opisem Zamawiającego (zgodny z normą określoną w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku składania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że oferuje produkt
o rozwiązaniach równoważnych, a nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, nie potwierdzają, że olej ma określone w pkt 2) parametry (nie potwierdzają zgodności produktu z cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia) - Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp).
4) Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane dostawy nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
5) Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzą, że oferowane dostawy spełniają określone przez
zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. Zamawiający zaakceptuje również certyfikatywydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność.
2. Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy, spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
5.9.) Zamawiający przewiduje uzupełnienie przedmiotowych środków dowodowych: Tak
5.10.) Przedmiotowe środki dowodowe podlegające uzupełnieniu po złożeniu oferty:
1) Zamawiający, w związku z opisem przedmiotu zamówienia za pomocą norm (olej opałowy musi spełniać wymagania Polskiej Normy
PN-C-96024:2020-12) dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym powyżej. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, zamawiający jest obowiązany wskazać, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”.
2) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego w zakresie wskazanej wyżej normy - jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy przedmiotu zamówienia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego przedkładając do oferty:
- opis produktu równoważnego w postaci np. szczegółowej karty produktu; deklaracji zgodności; Certyfikatu lub świadectwa producenta; protokołu z badań laboratoryjnych; certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę - potwierdzającego zgodność właściwości danego produktu z określonymi poniżej (parametry równoważności):
- wartość opałowa - min. 42,6 MJ/kg, temperatura zapłonu - min. 56˚C
- zawartość siarki - max. 0,10%(m/m), temperatura płynięcia - max. -20˚C, gęstość w temperaturze 15˚C- max. 860 kg/m3, lepkość kinematyczna w temperaturze 20˚C - max. 6,0 mm2/s, do temperatury 250˚C destyluje - max. 65%, do temperatury 350˚C destyluje - min. 85%, zawartość wody - max. 200 mg/kg, zawartość zanieczyszczeń stałych – max 24 mg/kg, pozostałość po koksowaniu w 10% pozostałości destylacyjnej - max. 0,3 %(m/m), pozostałość po spopieleniu - max. 0,01%(m/m)
UWAGA! Dotyczy to tylko Wykonawcy, który oferuje produkty równoważne do opisanych przez Zamawiającego w zakresie normy PN-C-96024:2020-12.
3) Wykonawca oferujący olej opałowy zgodny z Polską Normą
PN-C-96024:2020-12 – nie ma obowiązku dołączania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
W przypadku, gdy wykonawca nie przedłoży wraz z ofertą informacji
o zastosowaniu rozwiązań równoważnych w zakresie wskazanej wyżej normy - uznaje się, że kalkulacja ceny oferty obejmuje dostawy oleju opałowego lekkiego L-1 zgodnego z normą PN-C-96024:2020-12, zgodnie z wymaganiami Zamawiającego bez zastosowania równoważności.
Wykonawca oferujący produkt zgodny z opisem Zamawiającego (zgodny z normą określoną w opisie przedmiotu zamówienia) – nie ma obowiązku składania żadnych dokumentów w tym zakresie – na etapie oferty.
Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, że oferuje produkt
o rozwiązaniach równoważnych, a nie złoży przedmiotowych środków dowodowych lub złożone przedmiotowe środki dowodowe są niekompletne, nie potwierdzają, że olej ma określone w pkt 2) parametry (nie potwierdzają zgodności produktu z cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia) - Zamawiający wezwie Wykonawcę do ich złożenia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie (zgodnie z art. 107 ust. 2 ustawy Pzp).
4) Zamawiający nie może odrzucić oferty tylko dlatego, że oferowane dostawy nie są zgodne z normami, ocenami technicznymi, specyfikacjami technicznymi i systemami referencji technicznych, do których opis przedmiotu zamówienia się odnosi, pod warunkiem że wykonawca udowodni w ofercie, w szczególności za pomocą przedmiotowych środków dowodowych, o których mowa w art. 104–107 ustawy Pzp, że proponowane rozwiązania w równoważnym stopniu spełniają wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia.
5) Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzą, że oferowane dostawy spełniają określone przez
zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria. Zamawiający zaakceptuje również certyfikatywydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność.
2. Zamawiający zaakceptuje równoważne przedmiotowe środki dowodowe, jeśli potwierdzają, że oferowane dostawy, spełniają określone przez zamawiającego wymagania, cechy lub kryteria.
5.11.) Wykaz innych wymaganych oświadczeń lub dokumentów:
A. Wykonawcy zobowiązani są załączyć do oferty następujące dokumenty:
1. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu –zał. nr 2 do SWZ
2. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu Zał. nr 2a do SWZ
3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców:
a) oświadczenia, o których mowa w pkt 1 i 2 składa każdy z Wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
b) oświadczenie składane na podstawie art. 117 ust. 4 ustawy Pzp – składają tylko Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia. Z świadczenia musi wynikać, które dostawy wykonają poszczególni Wykonawcy – zał. nr 4 do SWZ
4. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt 1 i 2, także:
a) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu (zał. nr 2c do SWZ) oraz
b) oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby (zał. Nr 2b do SWZ) oraz
c) zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów na zasadach określonych w art. 118 ustawy Pzp.
5. Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o których mowa w pkt 1-4 muszą być aktualne na dzień składania ofert.
6. Pełnomocnictwo, w przypadku podpisania dokumentów, o których mowa w rozdziale VIII SWZ przez osoby(ę) niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy. Pełnomocnictwo dla podmiotów występujących wspólnie musi być wystawione przez wszystkich wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać
przedmiotowe pełnomocnictwo.
6.1. przedmiotowe środki dowodowe określone w Rozdziale VIIIa SWZ i potwierdzające, że:
6.1.1. oferowane przez Wykonawcę produkty równoważne spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (jeżeli dotyczy – jeżeli Wykonawca oferuje produkty równoważne – szczegóły w Rozdziale VIIIa SWZ)
6.2. Uzasadnienie zastrzeżenia informacji stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa, o ile dotyczy
6.3. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
Przed podpisaniem umowy - potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia należytego wy-konania umowy, umowa spółki cywilnej, umowa konsorcjum - jeżeli dotyczy
Do każdorazowej dostawy oleju opałowego lekkiego L-1 Wykonawca zobowiązany jest dostarczać przedstawicielowi Zamawiającego certyfikat (świadectwo) jakości oleju opałowego, wystawiony przez producenta oleju opałowego lekkiego L-1 lub laboratorium posiadające akredytację PCA lub dokument równoważny świadectwu jakości potwierdzający spełnianie przez dostarczony olej wymagań jakościowych określonych w Polskiej Normie PN-C-96024:2020-12 oraz w rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 01.12.2016 r. w sprawie wymagań jakościowych dotyczących zawartości siarki dla olejów oraz rodzajów instalacji i warunków, w których będą stosowane ciężkie oleje opałowe
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Nie
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań przedmiotu zamówienia. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie (Konsorcjum/ wspólnicy spółki cywilnej) w rozumieniu art. 58 ustawy Pzp:
a) ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
b) ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu
i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 58 ust. 2 ustawy Pzp – fakt ustanowienia pełnomocnika musi wynikać
z załączonych do oferty dokumentów – wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
c) pełnomocnictwo powinno jednoznacznie wskazywać jakiego postępowania dotyczy, Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienia, dane pełnomocnika, czynności jakie w postępowaniu ma prawo wykonywać pełnomocnik;
3) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, należy złożyć oświadczenia, o których mowa
w Rozdziale VIII pkt 3 SWZ przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
4) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie stanowiące załącznik nr 4 do SWZ, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy.
5) Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
6) Wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7) Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
8) Zgodnie z art. 117. ust. 2 ustawy Pzp - warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o którym mowa w art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp, jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
9) W przypadku, o którym mowa w pkt 8), wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy – zał. Nr 4 do SWZ.
10) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się
o udzielenie zamówienia publicznego żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 108 ust. 1 oraz art. 109 ust. 1 pkt 2, 3, 4 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykazują zgodnie z pkt. 8).
11) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców (na wezwanie Zamawiającego).
12) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców są oni zobowiązani na wezwanie Zamawiającego złożyć dokumenty i oświadczenia, potwierdzające spełnianie warunków udziału
w postępowaniu, przy czym dokumenty te składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/ą spełnianie warunku,
w zakresie i na zasadach opisanych w niniejszej SWZ.
13) Dokumenty i oświadczenia potwierdzające brak podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Nie
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
1. Zmiana postanowień zawartej Umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w postaci aneksu do Umowy.
2. W celu dokonania zmian zapisów Umowy wnioskowanych przez Wykonawcę zobowiązany jest on pisemnie wystąpić z propozycją zmiany wraz z uzasadnieniem.
3. Zmiany umowy mogą być dokonywane w zakresie dopuszczonym przez umowę, wymagają zgodnej woli stron oraz zachowania formy pisemnej w postaci aneksu, pod rygorem nieważności w poniższym zakresie:
1) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany osób odpowiedzialnych za realizację umowy, wymienionych w § 15 ust. 3, jeżeli zajdzie taka potrzeba – w przypadku rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
z daną osobą lub zdarzenia losowego, choroby uniemożliwiającej pełnienie powierzonych jej obowiązków;
2) zmiany Zamawiającego w przypadku zmian organizacyjnych polegających na reorganizacji, z której będzie wynikało, iż obowiązki Zamawiającego przejmie inna jednostka organizacyjna resortu Obrony Narodowej na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym (cesja praw i obowiązków);
3) gdy ze względu na zmianę przepisów prawa (uchylenia, zmiany lub nowelizacji przepisów) lub z innych przyczyn o charakterze obiektywnym nie będzie możliwe spełnienie przez Wykonawcę wymogów lub konieczne będzie spełnienie wymogów dodatkowych;
4) zmiany podwykonawcy;
5) wartość umowy może ulec zmianie w przypadku zmiany ustawowej stawki podatku VAT w stosunku do towarów, których zmiana dotyczy, w zakresie wynikającym z tej zmiany.
6) innych spraw, które nie stanowią istotnej zmiany umowy
w rozumieniu art. 454 ust. 2 ustawy Pzp.
4. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, są możliwe na zasadach określonych w art. 455 ustawy Pzp.
5. Wystąpienie którejkolwiek z okoliczności wskazanych w ust. 3 nie stanowi zobowiązania stron do wprowadzenia zmiany.
6. Dopuszcza się zmianę ceny jednostkowej netto 1 m3 oleju opałowego podanej w formularzu ofertowym Wykonawcy na skutek zmiany cen hurtowych netto oleju opałowego lekkiego 2 producentów: PKN Orlen S. A. oraz Grupa LOTOS S. A. Zmiana taka nastąpi automatycznie po zmianie ceny hurtowej oleju opałowego na zasadach określonych w § 6 ust. 1 umowy i nie wymaga pisemnego stosowania aneksów do niniejszej umowy.
7. Zmiana ilości oleju na warunkach określonych w § 1 ust. 6 nie stanowi zmiany umowy. Na podstawie art. 455 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych dopuszczalne są również zmiany umowy bez przeprowadzenia nowego postępowania o udzielenie zamówienia, których łączna wartość jest mniejsza niż progi unijne oraz jest niższa niż 10% wartości pierwotnej umowy, w przypadku zamówień na dostawy, a zmiany te nie powodują zmiany ogólnego charakteru umowy. W takim przypadku dostawy będą realizowane po cenach określonych jak dla umowy pierwotnej (cena jednostkowa netto poszczególnych dostaw w trakcie trwania umowy będzie ulegać zmianom
i ustalana będzie w następujący sposób:
Cena jednostkowa netto za 1 m3 oleju opałowego lekkiego dla danej dostawy = (średnia arytmetyczna cen hurtowych netto za 1 m3 oleju opałowego lekkiego 2 producentów: PKN Orlen S.A. oraz Grupa LOTOS
S. A. obowiązujących w dniu rzeczywistej dostawy) x stały współczynnik narzutu Wykonawcy).
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją zamówienia: Nie
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2022-02-11 10:00
8.2.) Miejsce składania ofert: Ofertę wraz z dokumentami określonymi w SWZ w rozdziale XI należy umieścić na platformazakupowa.pl pod adresem: https://platformazakupowa.pl/pn/41blsz/proceedings (na stronie dotyczącej odpowiedniego postępowania) -w myśl ustawy Pzp na stronie internetowej prowadzonego postępowania do dnia 11.02.2022r. do godz. 10:00. Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane w SWZ dokumenty (załączniki)
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2022-02-11 10:30
8.4.) Termin związania ofertą: do 2022-03-12
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
12. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza granicami Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast:
12.1. odpisu albo informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub
z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, o których mowa w pkt 8.1.2. –
składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji, nie ogłoszono
upadłości, jego aktywami nie zarządza likwidator lub sąd, nie zawarł układu z wierzycielami,
jego działalność gospodarcza nie jest zawieszona ani nie znajduje się on w innej tego rodzaju
sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej
procedury.
13. Dokument, o którym mowa w pkt. 12.1., powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed jego złożeniem.
14. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się
dokumentów, o których mowa w pkt 12.1., zastępuje się je odpowiednio w całości lub w części
dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo
osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał
dotyczyć, złożone pod przysięgą, lub, jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania nie ma przepisów o oświadczeniu pod przysięgą, złożone przed organem
sądowym lub administracyjnym, notariuszem, organem samorządu zawodowego lub
gospodarczego, właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy. W
niniejszym przypadku stosuje się zapisy pkt. 13.
15. Do podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych
w art. 118 ustawy Pzp, mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej pkt 12-14 stosuje się odpowiednio.
Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawcę, który nie wykazał braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 108 ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 109 ust. 1 pkt 2,
3, 4 ustawy Pzp.
Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części, a co za tym idzie
nie dopuszcza składania ofert częściowych Wykonawca może złożyć ofertę na pełen zakres przedmiotowy zamówienia. Zamawiający nie przewiduje: zawarcia umowy
ramowej, przeprowadzenia wstępnych konsultacji rynkowych; rozliczeń w walutach obcych, aukcji elektronicznej, obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych zadań na podstawie art. 121 ustawy Pzp; obowiązku osobistego wykonania przez poszczególnych
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia kluczowych zadań na podstawie art. 60 ustawy Pzp; zebrania z Wykonawcami. Wymaga się zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1,5% wartości ofertowej dostaw brutto z tabeli Nr 2 formularza ofertowego.
Wybrany Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia (dostawy oleju opałowego) na kwotę nie mniejszą niż 75 000,00 zł